Google GA01318-FR - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

T****************@g******** 29-09-2021

Goede deurbel

Geschreven voor: Google GA01318-FR

De deurbel zag er goed uit. De intstelatie verliep spoepel door de app. Zelf kon ik mijn sonos speakers niet koppelen aan de bel. Dat was een klein min puntje. Verder de detectie van personen en paketjes is handig. Camera beelden zien goed uit.
Een top product met goede potentie om te strijden tegen anderen video deurbellen

Pluspunten

• Goede camera
  • Nachtstand
  • Baterij
  • Makkenlijke instelatie

Minpunten

• Niet koppelbaar met alle speakers

Simon 27-09-2021

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Google GA01318-FR

Ik heb dit enkele weken mogen testen en er zijn zoveel dingen dat ik me maar even in grote lijnen zal omschrijven.

Laat ik beginnen met de installatie. Dit vond ik zelf erg tegenvallen. Het ging zeer voorspoedig maar ik kreeg regelmatig op het eind de melding dat er geen communicatie kon gemaakt worden met Google. Na flink wat getob toch voor elkaar gekregen met hulp van wat forums en filmpjes. Maar eenmaal geïnstalleerd werkte het prima. Je moet uiteraard wel even zones instellen want anders krijg je iedere keer als de lokale krant bezorgd wordt een melding. Maar dit is een fluitje van een cent en wijst zich vanzelf. Wat ook makkelijk is dat je hem koppelt aan je Google Home. Ik heb bijvoorbeeld mijn Philips Hue lampen ook al gekoppeld met de Google Homeapp en dus heb ik alles in app. Rare is wel, dat je eerst de Nest App moet downloaden en daarna wordt doorverwezen naar de Google Home.

Het design is een stuk groter dan mijn oude deurbel die gewoon met een transformator werkt en enkel het geluid van 'ding dong' maakt. De knop die je indrukt voelt van goede kwaliteit en dit voel je ook met het indrukken. Het apparaat is daarnaast ook zwaarder waardoor die erg degelijk aanvoelt. Kortom, je koopt absoluut geen rommel van een hele goedkope winkel met de beginletter A. Persoonlijk vind ik de deurbel te groot en net even een te strak design voor mijn typewoning. Dit is wel iets om mee rekening te houden. Het aansluiten gaat gemakkelijk met de bijgeleverde materialen. Google zal het ongetwijfeld getest hebben, maar met een klauwhamer en een schroevendraaier is de camera gauw vertrokken vrees ik. Dat laatste heb ik maar even niet getest ;)

Het beeld en geluid kwaliteit is zeer goed. Verbazingwekkend eigenlijk hoe duidelijk het beeld is voor zo'n camera. Ik heb eerder een video deurbel bij een vriend van mijn gezien en dat beeld was om te huilen. Je kunt precies zien wie er voor de deur staat en dit is heel duidelijk zichtbaar. Ook in de late avonduren is alles goed zichtbaar. Tja, natuurlijk zit daar wel een kanttekening aan, want je moet het niet gaan gebruiken als beveiligingscamera. Wat wel, om heel eerlijk te zijn, wel heel verleidelijk is. Je auto kun je goed in de gaten als die voor de voordeur staat. Nadeel is, je hebt maar 3 uur aan archiefmateriaal. Meer is wel mogelijk maar dan betaal je daar ook voor. Wat wel zo is, het beeld wordt wel slechter/pixelachtiger naar mater je verder kijkt. Maar he, het is een deurbel.

Je kunt echt gigantisch veel positieve dingen benoemen van dit apparaat, zoals gezichtsherkenning, deurbel kun je aansluiten op bestaande deurbel, praten gaat erg goed heen en weer. Ook het meegeleverd materiaal is goed over nagedacht want ook plugjes, kabel, schroefjes, stelplaat zit er bijgeleverd. Dus ja, absoluut zeer fijn.

Zijn er nadelen? Tja, zeker. Zo zit er een paar seconden vertraging tussen het aanbellen en totdat die overgaat op je telefoon. Daarnaast ook wel ernstige zorgen omtrent mijn eigen privacy want ieder apparaat is hackbaar. Daarnaast, gaf het hier boven al aan, staat het ook niet echt bij mijn huis maar dit laatste is meer cosmetisch.

Pluspunten

• beeld en geluid
  • Zones instellen
  • Voelt zeer degelijk aan
  • nachtzicht
  • veel kun je instellen

Minpunten

• grote van het apparaat
  • risicogevoelig voor diefstal

Anoek 27-09-2021

Slimme deurbel?!

Geschreven voor: Google GA01318-FR

"Er staat iemand voor de voordeur" klinkt het door heel mijn huis als iemand aanbelt! Daarnaast ontvang ik ook meldingen op mijn telefoon als iemand richting de voordeur loopt. Gelukkig kun je 'zones' instellen waar je meldingen over wilt ontvangen, en krijg je niet elke keer als iemand over de stoep voor je huis langsloopt een melding. Google geeft het accuraat door en herkent mensen met een pakket ook. Je kan ook als je niet thuis bent de deurbel beantwoorden via je telefoon. Volgende investering is een slim slot, zodat ik op afstand iedereen kan binnenlaten, of de pakketbezorger het in huis kan neerzetten.
De installatie is even puzzelen, maar als je de instructies in het filmpje rustig volgt dan kan het niet misgaan. Hoewel dit een batterij-deurbel is kan je hem op de bestaande bedrading aansluiten. Hierdoor gaat ook de 'oude' dingdong als iemand aanbelt. Je kan zelfs instellen hoe lang er tussen ding en dong zit, of hoelang de trrrrrrrrr moet gaan, afhankelijk wat voor elektrische bel je hebt. De wig van 20° is heel handig en raad ik aan om te gebruiken!
Als je al google-home gebruikt dan is het heel simpel aan het huis toe te voegen. Mijn vrouw, die op haar eigen Google account gekoppeld zit aan onze Google Home, kreeg al direct meldingen dat de deurbel ging tijdens het installeren, terwijl ze niet thuis was.
Het beeld is van prima kwaliteit voor een videodeurbel. Mensen kun je goed herkennen als ze voor de deur staan. Ook snachts, want nachtbeeld laat hij ook goed zien. Het beeld is soms wel wat pixelig, maar voor een video deurbel meer dan voldoende.
Wel denk ik dat de bel wat diefstal gevoelig is (al staan de daders wel op beeld). Met een sleutel/druktool aan de bovenkant kun je de bel van de muur halen.
De bel is te gebruiken zonder abonnement, dan heb je 3 uur activiteitengeschiedenis. Belaat je 5€ per maand, dan is dit 30 dagen, en heeft de bel ook persoonsherkenning. Zo kun je bijvoorbeeld je favoriete (schoon)moeder lekker buiten laten staan ;).

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk in gebruik
  • Integratie met overige google
  • Ook bedraad te gebruiken
  • Nachtzicht

Minpunten

• Diefstal gevoelig
  • Beperkt zonder abonnement

Wendy 26-09-2021

Ideaal bij meerdere Google apparaten

Geschreven voor: Google GA01318-FR

De installatie van de Google Nest Doorbel ging erg gemakkelijk, aangezien het apparaat draadloos is. Het is een mooi smal design die zwaar en degelijk aanvoelt. Je hangt hem op bij de deur en stelt de zone in waarop de deurbel moet reageren. Vervolgens kan je de deurbel aan je Google Home app koppelen. Het doorkoppelen naar onze andere google apparaten, waardoor je de bel hoort afgaan, kostte meer moeite, maar het is uiteindelijk wel gelukt.
Zowel overdag als ‘s nachts geeft de camera een scherp beeld, waardoor je kan zien wie er voor de deur staat. De kwaliteit van de Full HD video is dus erg goed. Ook kan je goed communiceren met deze mensen via een microfoon die in de bel zit. Als je niet thuis bent, kan je ook kijken wie er voor de deur staat en als je niet de mogelijkheid had om op het moment zelf te kunnen antwoorden, kan je in de videogeschiedenis gemakkelijk de beelden terugkijken. Helaas is het reactievermogen van de deurbel wel erg traag. Vaak zit er zo’n 6 seconden tussen het aanbellen en het ontvangen van de melding dat er aangebeld is. Het bekijken van de beelden via je telefoon duurt dan nog wat langer, aangezien eerst de app geopend moet worden.

Pluspunten

• Draadloos
  • Slank en degelijk design
  • Goede camera en microfoon

Minpunten

• Doorlinken naar andere Google apparaten
  • Snelheid van doorverbinden bij aanbellen