Philips Viva Collection HR1889 - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HR1889 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ducktail 06-02-2021

Praktisch en werkt goed!

Apparaat werkt goed, is goed schoon te maken. Maakt in de praktijk soms een piepend geluid. Wordt ook in de handleiding gemeld, maar is soms ook vervelend. Zou het apparaat weer kopen.

Pitercie 21-07-2020

Geveldige kenmerken

de garde perst het fruit en de spinazie heel goed samen. Ik zie geen defecten aan het product, ik raad het aan

gibou78 20-02-2019

il presse et fait des bon jus

La vis 3 de pressage ne forte pas sur le compartiment 2de pressage; ce qui fait que la grille de filtre s'encrasse au bout d'une orange; le poussoir 4 n'est pas ergonomique et il et trop court.

FredLies 04-12-2017

Compacte, gebruiksvriendelijke slowjuicer

De slowjuicer van Philips gebruiken we nu al ruim een maand elke dag met veel plezier. Het apparaat is compact, makkelijk te gebruiken en schoon te maken. De stukken fruit/groente die je erin kan doen moeten wel klein gesneden worden om in het apparaat te passen, maar het apparaat verwerkt het vervolgens wel goed en snel tot heldere juice. De app is handig voor lekkere recepten. Met echt harde stukken heeft het apparaat wel moeite. Verder is het bijgeleverde afval bakje wat aan de kleine kant, voor als je in een keer meer dan liter wilt maken.

Pluspunten

• Compact
  • Strak design
  • Maakt heldere juice

Minpunten

• Bijgeleverd afval bakje aan de kleine kant
  • Maakt soms wat lawaai bij grove stukken fruit

Toon 23-11-2017

Snel en makkelijk heerlijk pure sap

Ik heb de slowjuicer nu een kleine twee maanden in huis en ik ben erg tevreden. Voor mijn werk sta ik vaak erg vroeg op en meestal kan ik dan niet heel makkelijk eten. Met deze slowjuicer heb ik makkelijk en snel een groot glas groentesap met heel veel voedingsstoffen. Het apparaat is van hoge kwaliteit en voelt erg stabiel en stevig. Wat mij betreft had het schoonmaken wel iets makkelijker gekund.

Pluspunten

• Snel en makkelijk in gebruik
  • Heerlijk puur sap
  • Voelt heel stevig aan

Minpunten

• Schoonmaken had makkelijker gekund

Jeandmn 22-11-2017

Veel beter en breder inzetbaar dan mijn citruspers.

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb deze machine nu een aantal weken en heb vele verschillende sappen gemaakt. De meeste aan de hand van de app die je op je smartphone kunt installeren. Deze geeft verschillende recepturen van sappen die je kunt maken. Daarnaast is alles vaatwasserbestendig wat het schoonmaken een peulenschil maakt. Alleen even voorspoelen is nodig, thats it! Hetgeen wat ook fijn is, is dat de machine zelf niet vies wordt bij het persen van sap. Voor harde producten (zoals wortels etc.) werkt de machine perfect en loopt alles mooi door. Ik heb echter wel gemerkt dat als je er een aantal geschilde sinaasappels bij doet, het filter verstopt kan raken. Je kunt dan het apparaat even laten lopen, het duurt dan alleen gewoon wat langer voordat alles door loopt. Daarnaast is het handig om zachte vruchten met veel vruchtvlees daarom als laatste te doen. Het apparaat bestaat uit een zeer grote opvangbak, waardoor je veel sap kunt maken. Het nadeel is echter dat deze bak niet altijd makkelijk leeg te schenken is, want hij bevat geen 'schenktuitje'. Een ander voordeel is, is dat de pulp of het afval bijna droog uit het apparaat komt, dus er gaat geen sap verloren.
Voorafgaand aan dit apparaat had ik een citruspers, maar dit apparaat is wel echt een verademing. Na veel sinaasappels raakte het filter hiervan ook verstopt, dus ik denk dat dat iets is wat geaccepteerd moet worden. Maar in vergelijking met de citruspers is deze sapcentrifuge veel breder inzetbaar, kan veel meer vruchten en groenten persen. Daarnaast krijg je er ook geen vieze handen van, omdat je hele producten erin kan doen, door de grote ingang.

Lathyrus48 13-11-2017

Makkelijk je favoriete sapjes maken

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De gebruiksaanwijzing: pictogrammen zijn makkelijk te interpreteren, zeker met de geschreven tekst. Wat onhandig is dat je voor het Nederlands drie bladen nodig hebt; een met de pictogrammen, een voor het eerste deel en dan nog een voor het vervolg van de tekst.
Het verkregen sap van wortel, appel, peer, bietjes smaakt heerlijk en werkt het apparaat goed. Wel de indruk dat bij wortel niet al het sap eruit is geperst.
Het schoonmaken van alle onderdelen gaat heel makkelijk en goed.
Het aanbrengen van de invoerbuis gaat wat stroef, maar dan ineens zit hij op zijn plek. De rest aanbrengen is heel makkelijk. De staaf waarmee je de ingrediënten wat moet aanduwen is veel smaller dan de invoerbuis en houdt niet altijd al het materiaal op zijn plek, maar is wel nodig anders wordt alles omhooggestuwd. Wellicht is het handiger om de deksel weg te laten en de staaf precies in de aanvoerbuis te laten passen. Deksel heeft eigenlijk geen functie en mijns inziens overbodig.
Alles bij elkaar een mooi apparaat om lekkere sapjes mee te maken.

MarliesK 13-11-2017

Fijn apparaat, weinig restafval

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik test het apparaat voor Philips. Het apparaat is makkelijk in elkaar te zetten, het werkt erg makkelijk en logisch.
Het maakte in het begin wel wat lawaai, maar dat stond ook in de gebruiksaanwijzing.
Je kan het fruit in vrij grote stukken in de machine doen, dat gaat erg makkelijk. Er zit een beveiliging op dat je niet je hand/vingers in het apparaat kan steken.
Het is een slowjuicer, dus het gaat om het sap wat er uit komt, maar soms is het apparaat verstopt door de kleine gaatjes van het zeefje en komt er weinig sap uit. Je kunt dan de stop onder het apparaat dicht doen en het apparaat aan laten staan en dan komt er uiteindelijk wel meer sap vrij.
Niet te ongeduldig zijn!
Al het fruit en de groentes die ik gebruikt heb worden helemaal uitgeperst en alleen het pulp blijft over, dat is bijna droog!
Het is makkelijk schoon te maken, je spoelt de onderdelen zo af en het kan ook in de vaatwasser.
Een extra zeefje met grotere gaatjes zou fijn zijn, zo kan je ook iets van vruchtvlees in je sap krijgen.

Miejannie 12-11-2017
  • Product gekregen

Verrassend goed!

Het is een fijn apparaat, eenvoudig in gebruik. Ik zag wel een beetje op tegen het installeren en vooral schoonmaken van het apparaat. Het gebruiken van het apparaat is erg eenvoudig. Het schoonmaken valt mij ook mee, als is de belofte schoonmaken in 90 seconden wel erg ambitieus als je niet je hele keuken onder de troep wilt hebben ;). Het schoonmaken valt mij ook mee. Het is goed uit elkaar te halen, en zeker als het gelijk na gebruik goed omspoelt blijft er geen vuil achter. Alleen het zeefje is wat lastiger schoonmaken, dat vraagt iets meer aandacht dan alleen afspoelen.

Verder vind ik het een prettig apparaat en heb ik het al vele malen vaker gebruikt dan ik oorspronkelijk van plan was. De sappen zijn goed van structuur, het afval wordt goed gescheiden, al blijven er ook wel resten in het apparaat zitten tijdens het juicen, dat maakt ook dat het schoonmaken wat veel rommel geeft. Absoluut een aanrader als je aan de sappen wilt.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goed van kwaliteit
  • Maakt goede sappen

Minpunten

• Schoonmaken duurt wat langer dan 90 seconden
  • Zeefje maakt niet eenvoudig schoon
  • Er blijft wat veel restafval in de juicer achter

Lathyrus2 12-11-2017

Handzaam product

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Je proeft het fruit en de groente. Makkelijk schoon te maken en snel weer gebruiksklaar.
Jammer dat je voor de gebruiksaanwijzing drie blaadjes nodig hebt, die wel duidelijk is.

DSdB 07-11-2017

Erg fijne slow juicer

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds enige weken heb ik deze slow juicer thuis staan. Hiervoor altijd een andere gehad van een ander merk, die qua vorm aardig op deze juicer lijkt. Wat meteen opvalt is dat de kwaliteit van de materialen vele malen beter is. Alles is een stuk steviger. Na het maken van veel verschillende sappen is mijn conclusie dat deze juicer niet alleen meer kwaliteit uitstraalt, maar ook levert. Het pulp dat overblijft is vrijwel helemaal droog. Maar wat nog belangrijker is is dat de smaken van de sappen vele malen beter is, alsof er meer smaak uit de groenten en fruitsoorten wordt geperst.

Het schoonmaken is overigens echt zo gedaan, helemaal wanneer je dit meteen na gebruik doet.

Happylife 07-11-2017

Heel makkelijk in gebruik!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super fijne slowjuicer. Hij is erg makkelijk in gebruik. Het apparaat is snel uit elkaar te halen en schoon te maken, vergeleken met onze oude centrifuge. Mijn zoontje van 7 vindt het geweldig om er lekkere sapjes mee te maken met bijv. appel, wortel en peer, en dit doen we dan ook dagelijks!

joorak 04-11-2017

Makkelijk schoon te maken en in gebruik

De slowjuicer is makkelijk in onderhoud, wat zeker ten goede komt van de gebruikservaring! Alle onderdelen zijn uit elkaar te halen en makkelijk af te spoelen, dus daar ben je niet al te veel tijd mee kwijt. Hij is dan ook heel makkelijk in gebruik. Bij zachtere appels/peren doet hij er wel iets langer over aangezien er zeer kleine zeefgaatjes zitten, maar daar wordt het sap niet minder lekker van.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Makkelijk in onderhoud

Knarfie12 03-11-2017

Een compacte een makkelijke juicer

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Echt een geweldige juicer voor als je vaak een sapje wilt maken maar geen zin hebt in een gigantisch apparaat in de keuken. Door het compacte vormaat kan je de juicer makkelijk wegzetten als je hem niet gebruikt maar dat doet de prestaties er niet minder om! Verder gaat het schoonmaken zeer makkelijk doordat alles te demonteren is en gewoon onder de kraan is schoon te spoelen

AlexanderDovens1979 03-11-2017

Een compacte een makkelijke juicer

Moonz1 03-11-2017

Werk snel en gemakkelijk

Werk snel! Heel fijn dat je er gelijk mee aan de slag kunt in plaats van de handleiding te lezen. Er staan namelijk duidelijke plaatjes in de handleiding en er zit een sappenboekje bij. Er zit een grote opvang bak bij voor het sap. Zet het apparaat aan, fruit en groente er in en je sapje is snel klaar. Wel moet je het apparaat snel afspoelen anders plak het sap vast.

Pluspunten

• werkt snel
  • duidelijk handleiding en sappenboekje

Minpunten

• snel afspoelen

Stephanie99 01-11-2017

Goede prestatie, maar nog wat verbeterpunten in het design

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben erg tevreden over de prestaties van de slowjuicer. De grote onderdelen voelen robuust aan bij het in elkaar zetten en zijn gemakkelijk en intuïtief te verwijderen en schoon te maken. Daarbij was ik positief verrast met het vermogen van de boor. De verschillende onderdelen zijn vaatwasserproof en zijn gemakkelijk binnen een paar minuten uit elkaar gehaald, omgespoeld en in de vaatwasser geplaatst.

De slowjuicer heeft een paar fijne elementen, zo zitten aan de achterkant van de sapbak schenktuitjes, waardoor het sap zonder knoeien over te gieten is in glazen. Verder beschikt het apparaat over een reverse-knop, waardoor je stukken fruit die vast zitten even kan terugspoelen en opnieuw kan laten verpulveren. Zo hoef je er niet met je handen in. Tot slot merkten we dat het apparaat bij inactiviteit een automatische stopfunctie had.

Echter, de slowjuicer verlangt nog enige verbetering: op de eerste dag viel al direct een rubberen afdekkapje van over één van de schroeven (van de hendel van de 'drip stop') in de bak van het net geperste sap. Een ander afdekkapje liet na enkele dagen ook los.
Verder is de binnenkant van de grote onderdelen (bijvoorbeeld daar waar je het fruit in gooit) niet gemakkelijk droog te krijgen met een vaatdoek en kun je er niet bij met een afwasborstel. Op termijn zorgt dit ervoor dat viezigheid achterblijft.
Tot slot is er geen mogelijkheid om de hoeveelheid pulp/de grofheid van de machine in te stellen. Dit zou bijvoorbeeld misschien opgelost kunnen worden door verschillende roostertjes te leveren. (Overigens, de bijsluiter zegt het al en dit is volgens mij bij geen enkele slowjuicer zo, maar peulvruchten kunnen niet in de slowjuicer gebruikt worden. Dan raakt het roostertje verstopt. Bananen en avocado’s moeten dus in de ouderwetse blender).

Als extra: in de productbeschrijving werd geadverteerd met een receptenboekje. Dit was meer een folder dan een receptenboekje, maar er werd wel verwezen naar een app op je telefoon. Deze app ziet er helder uit, werkt prima en biedt enige vernieuwende recepten. Het aanbod recepten vond ik zelf vrij beperkt, maar mogelijk komt dit nog.

Amanda71279 01-11-2017

Goede prestatie, maar nog wat verbeterpunten in het design

Claire11 01-11-2017

Erg makkelijk en snel in gebruik, absolute aanrader!!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben zeer tevreden over deze slowjuicer en zou hem daarom anderen ook aanraden!!
Hij is heel erg makkelijk in gebruik en ook makkelijk en snel schoon te maken.
De afneembare delen kunnen zelfs in de vaatwasser, maar zelf spoel ik alle onderdelen makkelijk onder de kraan schoon. Zeker omdat je hem bijna helemaal uit elkaar kunt halen gaat dit erg makkelijk!!
Ik was erg benieuwd naar hardere groenten of dat dat net zo makkelijk zou gaan als bijvoorbeeld fruit en ik moet zeggen dat het me echt verbaasde hoe makkelijk dat ging!!
Wel heb ik gemerkt dat je fruit soorten die veel vruchtvlees bevatten het beste als laatste door je gezonde sapje kunt doen omdat de filter dan wat verstopt lijkt te raken en er dan een soort moes boven de filter achter blijft waardoor hij langzamer door gaat lopen.
De fijne filter zorgt er wel voor dat je echt lekker dun te drinken sap krijgt!! Eb het "afval" komt er voor uit in het speciale opvangbakje, echt fantastisch!!
Oja voor sinaasappels is wel aan te raden de schil er even af te halen, anders wordt het sapje erg bitter.

Waar ik voorheen een theedoek en een zeef gebruikte om gezonde sapjes te maken, gebruik ik nu de slowjuicer en echt dat had ik jaren eerder moeten doen!!
Erg makkelijk en snel in gebruik waardoor je even snel een gezond sapje kunt maken en het dan ook sneller doet!!

Man94 01-11-2017

Makkelijk en snel een healthy sapje maken!

Ideaal product! hij neemt weinig ruimte in beslag op het aanrecht en hij ziet er mooi uit. Hij heeft een grote vultrechter waardoor je fruit en groente niet te klein hoeft te snijden. Wel één keer gehad dat ik er een te groot stuk appel in deed. Er zit een veiligheidspaneel waardoor ik de appel er niet makkelijk kon uithalen. Voor de rest makkelijk schoon te maken en de onderdelen kunnen in de vaatwasser! Kortom ideaal product om snel een gezond sapje te maken!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoon te maken