Panasonic SD-ZP2000 - Reviews

Kleuren
wit
Timer
Kijkvenster

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZP2000 op Kieskeurig.nl.

Peterber 15-02-2019

Multifunctionele Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

Ik heb vroeger een (wat eenvoudiger) broodmachine gehad en was erg enthousiast dus met deze was ik erg blij mee. De design is erg mooi dus het staat zeker fraai in de keuken ondanks de grootte ervan. Handig boek erbij met de uitgebreide gebruiksaanwijzingen en lekkere recepten. Het aantal bakmogelijkheden viel het mij gelijk op: van wit met korst, wit zacht, bruin brood, pizza deeg, cakes tot zelfs marmelade maken en niet vergeten glutenvrij! Het menu instellen gaat vrij eenvoudig en op het display verschijnt duidelijk de tijd en menu nummer. Je kan ook kiezen of je een knapperige korst wil of niet. Met mijn eerst brood koos ik voor knapperig maar ik vond het persoonlijk te hard. Met het tweede was het zachter en dus beter. Een programma duurt gemiddeld 3-4 uurtjes maar het komt voornamelijk door het rijzen van de deeg. Het kneden gaat trouwens erg stil, dat was anders met mijn vorige machine. Ik heb de tijduitstel gebruikt en het gaat ook erg goed, het brood was op de precieze tijd klaar. Gister ook een cake gemaakt en het was erg lekker. Tot nu toe bevalt de machine erg goed en is een aanwinst in mijn keuken!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • verschillende bakmogelijkheden
  • mooi design

Minpunten

• brood snel oud

Maura 12-02-2019

Heerlijke korst

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

Ik ben echt wild enthousiast over deze brood bak machine. Ik gebruik hem nu een week en heb al 3 broden gebakken. Ik heb helemaal mijn nieuwe hobbie gevonden. Mijn gezin is er erg blij mee want het brood is heerlijk. Zachte binnenkant en een heerlijk knapperige korst. Wel moet je het snel opeten of invriezen Alle 3 de broden zijn gelukt en ik ben echt geen keukenprinses. Ik heb al verschillende programma's gebruikt. En ook met verschillende ingrediënten. Ik heb gisteren een brood gemaakt op stand 1 en afgebakken op stand 13. Alles staat duidelijk beschreven in de gebruikshandleiding. De machine maakt makkelijk schoon en is vrij geruisloos en stinkt ook niet. Het ruikt heerlijk als je met de timer het brood klaar zet en wakker wordt met de geur van vers brood. Ik kan het echt iedereen aanraden en kan niet wachten om morgen een bananenbrood te gaan proberen te maken.

Pluspunten

• Knapperige korst
  • Gebruiksgemak
  • Leuk om te doen
  • Goed handleiding

Minpunten

• Brood is snel oud

MarleenG 11-02-2019

Broodbakmachine bakt heerlijk knapperig brood

Geschreven voor: Panasonic SD-ZP2000

We hebben de Panasonic Croustina SD-ZP2000 broodbakmachine nu een aantal dagen in huis. Eind jaren 90 hadden we één van de eerste broodbakmachines van Pannasonic. We gebruikte deze machine erg vaak ook om het deeg te bereiden voor kleine bolletjes die we dan in de gewone oven afbakte. Ook een heel brood werd vaak gebakken. Ik kan mij herinneren dat er aan de onderkant van het brood best wel een aardig gat zat van de kneedhaak. Ik ben erg benieuwd hoe dit in deze allernieuwste broodbakmachine van Panasonic is. De machine ziet er strak uit, geen verhogingen op de deksel wat bij eerdere modellen wel zo is. Er zit een handleiding bij waarin ook een aantal basis recepten staan. Het menu is vrij eenvoudig en staat in het Engels op de machine. Er zijn 18 verschillende keuzes. Om te beginnen hebben we gekozen om een brood te bakken met een broodmix van Robèrt van Beckhoven. We wilden graag meteen het eerste brood bakken dus we hebben gekozen voor het snel bakken van zacht wit brood. Na 2 uur is het brood klaar en komt het best mooi uit de machine.
De kneedhaak zat wel aardig vast in het brood waardoor het brood wat moeilijk uit het blik gaat. Het brood smaakt vers erg goed alleen valt het wat zwaar maar dat komt door het snelle programma. Het volgende brood was een meergranen, ook een broodmix van Robèrt. Dit broodje is op het lange programma gebakken met harde korst. Dit programma duurt totaal 5 uur. Daarna moet het nog minimaal een uur afkoelen.
Je moet dus wel goed nadenken wanneer wil ik het brood vers eten. Er zit een timer op van 13 uur dus als je instelt dat het brood klaar is als je op staat dan heb je ongeveer nog een uur nodig voordat je het kan eten. Het resultaat is echt goed en de smaak erg lekker. De smaak is natuurlijk wel afhankelijk met wat voor bloem je gebruikt. De korst is inderdaad heerlijk knapperig en het broodje is mooi bruin.
Wij geven wel de voorkeur aan donkerbruin brood. Dat is er voor zover ik weet helaas niet van Robèrt. We hebben het broodje nadat het was afgekoeld meteen gesneden. Wat er over was meteen ingevroren en de volgende dag gegeten. Ook toen was de korst nog knapperig. Tot nu toe bevalt de broodbak machine ons erg goed. Met de talloze broodmixen die te koop zijn kan je ook goed variëren wat betreft het soort brood wat je bakt. Dan kan het eigenlijk niet mislukken als je toevoegt wat er op de verpakking staat. Al met al een hele goede eerste indruk.

Pluspunten

• Heerlijk knapperig brood
  • Erg eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Brood zit vrij vast na het bakken