• Test panel 7 okt 2021
Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google Nest Cam op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

hondatypes1 07-11-2021

Geweldige camera alleen jammer van slechte nacht opnames.

Geschreven voor: Google GA01317-FR

De google nest Cam heeft net als andere google producten een makkelijke installatie en overzichtelijke app. Het monteren van de Cam kan makkelijk doormiddel van 2 schroeven of de magnetische houder. De installatie van de Cam kan gedaan worden via een QR-code en is snel aan het netwerk verbonden.

Voor het opnemen van beelden moet je een abonnent nemen dit kost 5 euro per maand. Je kan met het Abonnent 30 dagen beelden terugkijken. Zonder kan je beelden kijken van 3 uur geleden wat te kort is als iets in de nacht gebeurd. De Cam bevat geen interne opslag en heeft dus een stabiele internetverbinding nodig.

De Cam stond bij mij gericht naar de voordeur/auto en staat 24/7 stand-by. Met deze situatie heeft een batterij ongeveer een maand voordat hij op is. Je kan dan ook instellen dat hij bepaalde tijd aangaat of als er niemand thuis aanwezig is. Om de Cam op te laden kan je deze makkelijk van zijn houder vewijderen wat ook magnetisch. Doordat de cam makkelijk is om van zijn houder te verwijderen maak dit de Cam makkelijk voor diefstal. Je kan bij diefstal een vervangende camera krijgen van Google. (Zie voorwaarde)

De opnames die overdag zijn opgenomen zijn scherp te zien en je kan gezichten van een afstand herkennen maar de nacht beelden waren moeilijk en niet scherp te zien. Dit was met buitenverlichting en in het donker getest. Dit is namelijk wel het belangrijkste in mij situatie dat de Cam S ’nachts duidelijke beelden kan opnemen.

Ik zal camera niet aanraden vanwege slechte nacht beelden wat de Cam kon opnemen. Als dit geen probleem was is dit product geweldig.

Pluspunten

• Makkelijke Installatie
  • App overzichtelijk
  • Mic functie

Minpunten

• Slechte nacht opnamens
  • Kort Batterij duur(1maand)
  • Abonnent

Vincent 05-11-2021

Simpel in gebruik en installatie

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Een mooie camera die vooral uitblinkt op het gebied van simpliciteit. Installeren is een fluitje. Met een paar schroeven plaats je de base van de camera op elke gewenste plek. De camera zelf bevestig je vervolgens zonder extra onderdelen omdat hij magnetisch is èn op een accu werkt. Geen stroomkabels nodig dus. Ideaal! Dit maakt de camera ontzettend flexibel.

Nadeel van de magnetische bevestiging is dat de camera makkelijk mee te nemen is, voor iedereen. Best diefstalgevoelig dus. Extra beveiliging is wel bij te kopen. Daarnaast vind ik het jammer dat de camera niet een stand heeft om hem in huis goed neer te zetten. Ook dat moet je er los bij kopen. Best raar voor een camera die in- èn outdoor gebruikt zou moeten kunnen worden.

De accu is perfect. Hij draait hier nu enkele weken zonder hem op hoeven te laden. Ook de beeldkwaliteit is prima.

De Google Home app is erg prettig, vooral als je al andere Google apparaten in huis hebt de app dus al gebruikt.

Fijne camera, vooral voor mensen die weinig poespas zoeken en een simpele, eenvoudig te installeren camera zoeken.

• Installatie
  • Accu
  • Google Home app

Minpunten

• Diefstalgevoelig
  • Geen base voor in huis

Nofje 05-11-2021

Wederom perfect product van google

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik mocht de camera een lange tijd testen en ik moet bekennen. Ik ben verkocht. Ik zocht al langere tijd voor een goede camera om mijn tuin in de gaten te houden. Nu was ik onzeker om zo een duur apparaat zomaar buiten neer te hangen. Dus ik heb eerst binnen de proef op de som genomen. Installatie verliep opzich goed. Ik maakte zelf een fout waardoor ik hem moest resetten. Maar al met al erg gemakkelijk te verbinden met wifi en de app. Beeldkwaliteit is overdag beter dan met nachtzicht. En bij inzoomen word het beeld korrelig. Gezichtsherkenning is gemakkelijk in te stellen. En je krijgt dan ook een melding via de app met de naam van je dochter. De batterijduur is wat minder. Maar ik denk dat dit bij gebruik buiten in een rustigere omgeving mee zal vallen. In principe ging een volle lading 9 dagen mee bij veel beweging. Nu ik weet dat er een soort diefstal beveiliging te krijgen is wil ik hem graag buiten gaan gebruiken. Al met al een prima product van Google.

• Installatie

Minpunten

• Prijs
  • Batterij

m*******@y******** 05-11-2021

Mooie compacte camera

Geschreven voor: Google GA01317-FR

We hebben de camera al een aantal weken in huis, waar wij op meerdere plekken de camera aan het testen waren.
Ten eerste, mooie verpakking, mooi design, compacte camera. De camera is geschikt voor gebruik zowel in als buiten het huis. Hij werkt op batterijen waardoor hij heel makkelijk te verplaatsen is, geen stopcontact nodig. Na een aantal weken intensief gebruik zit het batterijniveau op 74%. Dat zou betekenen dat we ongeveer vier maanden met een batterij zouden kunnen doen.
We hebben meerdere Nest apparaten in het huis. Het toevoegen van deze camera aan de app Google home is heel snel gebeurd, met de toegestuurde QR code. Helaas krijgen we hem niet gekoppeld aan onze Nest app, waardoor het gebruiksgemak van deze camera veel minder is dan de andere Nest apparaten in het huis. Misschien zien wij zelf iets over het hoofd…
Bij gebruik buitenshuis is de camera makkelijk te verwijderen door vreemden. Deze camera is dus niet geschikt voor gebruik buiten je eigen afgesloten tuin. Aan te raden hiervoor een aparte beveiliging aan te schaffen.
Het beeldkwaliteit is goed, zowel s nachts al overdag. De live video is te zien via de Google home app. Voor terugkijken voor een langere periode dan 3 uur dient men een abonnement af te sluiten.
Er kunnen meldingen ingeschakeld worden, die functie vinden wij handig.
Zonder extra accessoires is deze camera alleen hangend aan een muur te installeren. Zonder ophangen wijst de camera altijd omhoog, dat vinden wij momenteel een minpunt, aangezien we camera op meerdere plekke in het huis willen testen en gebruiken.

Pluspunten

• Klein
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Duur

MouradH 03-11-2021

Mooie camera met makkelijke installatie

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Installatie is heel makkelijk. Paar stappen en het werkte allemaal. Nest koppeling werkte niet, werd doorverwezen naar Google home. Qua design is die mooi. Deze camera kun je ook zonder stroomkabel gebruiken. Ideaal om tijdelijk te verplaatsen. Als je de kabel erop zet en je wilt hem binnen gebruiken dan kan je hem alleen niet goed horizontaal richten. Batterij gaat best lang mee. Nadeel is wel dat je bij de binnen/buiten versie alleen een ophang element erbij krijgt en geen sta standaard. Qua beeld is de kwaliteit heel goed, zowel dag als nacht. Ook de praatfunctie is fijn. Mocht je via de camera met iemand willen praten dan werkt dit prima. Dus ik ben heel erg tevreden met deze camera.

Pluspunten

• Design is prachtig
  • Makkelijke installatie
  • Werkt op accu

Minpunten

• Geen goede standaard voor binnen

Stukato 03-11-2021

Gemak en veiligheid

Geschreven voor: Google GA01317-FR

De Google Nest cam heb ik nu een aantal weken in het bezit en ik ben op dit moment al een zeer enthousiaste gebruiker.

Design
De Google Nest cam ziet er wat mij betreft heel clean en is, ondanks zijn redelijke formaat, niet heel erg opvallend. De set wordt geleverd met materialen om de camera aan een oppervlakte te bevestigen, maar dat is niet per se nodig. Als de camera binnen wordt gebruikt, kan deze netjes op de eigen voet neergezet worden. De camera is met een magneetverbinding op de voet aan te sluiten in verschillende hoeken, dat werkt heel eenvoudig. Wat verder opvalt is het forse gewicht van de camera zelf. Voor mij geen nadeel en geeft zelfs een premium gevoel.

Installatie
Installatie gaat heel eenvoudig via de Google Home app, waar ik als gebruiker heel eenvoudig door het installatieproces wordt begeleid. Het duurt een kleine 10 minuten voordat de camera zichzelf helemaal heeft opgenomen in het Google Home ecosysteem. Daarbij heb ik zelf maar weinig handelingen hoeven te verrichten.

Nest aware abonnement
Deze Nest Cam biedt standaard al een aantal functionaliteiten waar geen maandelijks bedrag voor neergeteld hoeft te worden. Dit zijn o.a. detectie van personen, dieren en voertuigen, signalering van activiteit en 3 uur videogeschiedenis van gebeurtenissen opslaan. Het abonnement is vanaf 5 euro en biedt aanvullende mogelijkheden. Persoonlijk heb ik deze keuze nog niet gemaakt, omdat ik zelf eerst wil aftasten waar mijn eigen behoefte ligt.

Oordeel
Tot nu toe ben ik een zeer tevreden gebruiker en zou ik een ieder die op zoek is naar een goede ip camera zeker aanraden om deze Google Nest Cam mee te nemen bij de beoordeling.

• Gebruiksgemak
  • Goed beeld

Minpunten

• Locatie oplaadpunt

Lupuloid 01-11-2021

Geweldig beeld, fijne interface en een mooi ontwerp.

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik wilde heel graag de Google Nest cam vergelijken met de Ring indoor cam.
En voor binnen is het product duidelijk beter, scherper en mooier dan de Ring camera.

Beeld:
Het beeld is echt geweldig scherp. En groot. Zeker een aanrader om daarom voor de Google Nest cam te gaan. De communicatie via de camera verloopt ook vlekkeloos en het terugkijken van de beelden ook. Ook de nachtvisie is scherp!

Interface:
Fijne gebruiksvriendelijke interface en met meerdere google producten, werkt dit heel goed in de Google Home app. De installatie was een uitdaging, maar eenmaal gelukt, dan werkt het heel fijn.

Battery life:
6 volle dagen battery life. Is dat voldoende, ik vind dat niet, maar daarentegen, verwacht ik misschien te veel. Uiteindelijk kan je de camera ook continue aan de stroom leggen.

Buiten of binnen:
Het is wel een camera geschikt voor binnen of onder een afdak. Echt direct aan de muur van je huis bevestigen zonder afdak, dat kan niet. Wees daarvan bewust!

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Mooi ontwerp
  • Sterke magneet

Minpunten

• Niet geschikt voor volledig buitenshuis gebruik

schoutuh@hotmail.com 31-10-2021

google nest cam

Geschreven voor: Google GA01317-FR

De google nest cam is door mij uitvoerig getest.

Beeld overdag goed snachts iets minder scherp. reageert wel goed op bewegingen.
installeren: op de app is het iets wat omslachtig om alles goed in te kunnen stellen. als het eenmaal is gedaan dan kan je er veel op aanpassen.
Monteren van de cam: binnens huis werkt de cam goed op de magneet waarmee je hem overal kan plaatsen. voor buiten vind ik het iets minder omdat je hem niet vast kan monteren en je hem gemakkelijk weg kan nemen.
batterij: de cam werkt op een batterij of bedraad. de batterij is sterk genoeg om lange tijd hier op te kunnen werken.

Pluspunten

• snel geplaatst
  • redelijk beeld
  • accu en bedraad
  • via de app veel mogelijkheden

Minpunten

• diefstal gevoelig
  • nacht opnamen iets wazig

Blijei1234 31-10-2021

Fantastische camera

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Top product. Makkelijk te installeren. Camera is eenvoudig te monteren op buitenmuur. Snel te koppelen met WiFi en andere Google apparaten.
Mooi design en lange batterijduur.

• Makkelijk te monteren

StefanB 31-10-2021

Energie zuinig cameratje

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Voor Reviewclub heb ik de kans gekregen om deze camera mogen testen. Bij het uitpakken merk je meteen dat de bouwkwaliteit uitstekend is. De camera voor zwaar aan het lijkt van goede materialen gemaakt te zijn. De camera heb ik voor het testen buiten in de achtertuin gemonteerd. En na het volgen van het uitstekende stappenplan, was de camera dan ook snel klaar voor gebruik.
Tot dusver lijkt het batterij verbruik zeer klein te zijn en ben hier erg van onder de indruk. Wel vraag ik me af wat dit zal zijn als er veel leven in de tuin is tijdens de zomer maanden. Hij begint pas energie te verbruiken op het moment van opname.
Ook ben ik erg benieuw naar de wintermaanden, aangezien batterij duur vaak drastisch naar beneden gaat bij koude temperaturen. Momenteel draait de camera z'n kleine maand en heb deze opgehangen met 86% batterij en zit nu momenteel op 50%! Iets wat ik zeer zeker niet had verwacht.
Ben erg benieuw wanneer de camera zijn eerste charge nodig zal zijn.
We gaan het meemaken!

Pluspunten

• Batterij duur
  • Makkelijke montage
  • Beel kwaliteit

Minpunten

• Diefstal gevoelig
  • App

b*********@g******** 30-10-2021

Testen Google Nest camera

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik mag deze canera testen van de Reviewclub. Bij binnenkomst van de camera was ik verrast door het gewicht van de camera. Hij voelt goed stevig aan. Verder viel het mij op dat er een zeer beknopte bijlage bij zat en verder geen handleiding. In de beknopte bijlage stond wel dat de camera niet waterdicht is. Terwijl deze camera geschikt is voor binnen en buiten gebruik. Het zal mij benieuwen. Maar omdat ik de camera mag testen deze niet buiten opgehangen maar ik kon deze binnen plaatsen achter een raam. Opladen can de camera is handig dmv de magnetische sluiting tussen camera en de oplaadkabel. Ik ben zeer benieuwd hoe de camera gaat bevallen

Pluspunten

• Handige magnetische oplaadkabel
  • Redelijk beeld

Minpunten

• Niet waterdicht

Dalverian 29-10-2021

goed product van google wederom.

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Wederom een kwaliteitsproduct van de Google family,

Al vanaf het ontvangen merk je dat het een kwaliteitsproduct is.
Het verpakkingsmateriaal voelt premium aan, en het product zit goed in de doos.
De doos is simpel. Doeltreffend en bevat niet meer dan de noodzakelijkheden . Maar daarmee wel alles wat je nodig zou hebben, op het gereedschap voor installatie na.

Bij het uitpakken van het product voel je aan alles dat het goed in elkaar zit. Een stevige behuizing, Zwaar. Wit, en voorzien van een oplaadpoort.
De oplader is wel eigen voor dit product. Dus geen universele.

Na het aan de oplader leggen van het product is de installatie heel simpel. Open de "home" app, bij mij al aanwezig want ik ben al lid van de google family ;), en geef aan een nieuw product toe te willen voegen.
Volg de geschreven instructies, en kijk de installatie video. Met een paar simpele drukken is het product klaar voor gebruik.
De basis plaat van de voet monteren, en de voet zelf er op draaien. Daarna, de camera op de voet monteren. Dit gaat met een enorm sterke magneet. Het stellen van de camera gaat hiermee snel en moeiteloos.
Ik zelf heb de camera magnetisch aan een metalen paal op mijn erf gemonteerd. Dit is super handig.
Uiteraard komt dit de diefstal nbeveiliging niet ten goede. Maar gezien ik meerdere cameras heb, ben ik er niet zo bang voor.
Ook het opladen van de camera is hiermee snel.

De kijkhoek is uitstekend, ik kan de hele voorkant van het huis in beeld nemen, en dat is best een heel eind.
De beeld kwaliteit is top. Zowel in het licht als bij donker door de ingebouwde infrarood leds.
Het geluid van de microfoon is zeer goed. Ik kan moeiteloos gesprekken volgen die op grotere afstand zijn.
De camera is voorzien van een bewegingsdetectie, en kan onderscheid maken tussen een huisdier, voertuigen en personen. Wel is hiervoor een abonnement op de service van google een noodzakelijkheid. Maar voor 5 euro per maand ben je al voorzien voor alle cameras in je account.
Dit werkt heel goed en voorkomt wel een hoop valse meldingen.

De camera is prettig in gebruik, en de accuduur meer dan voldoende. Na een week, heb ik volgens de app zelf, nog 1 maand over. Dat is voor mijn toepassingen ruim voldoende.
Uiteraard gaat de accuduur achteruit naarmate je meer meldingen krijgt, en je meer detectie opties aan hebt staan. Ook is het bereik van de wifi een factor voor deze levensduur.

Opladen gaat snel, en het terug plaatsen gaat natuurlijk ook makkelijk. Wel weer even zoeken naar de goeie kijkhoek.

De app is wat minder handig als ik had gehoopt, maar voldoet aan mijn vereisten.

Al met al een goed product wat precies doet waar je het voor aanschaft.

Pluspunten

• accuduur
  • montage en installatie
  • kwaliteit
  • beeldkwaliteit
  • functies

Minpunten

• prijs
  • diefstalgevoeligheid

e*********@g******** 29-10-2021

Goede camera, zonder Aware wel wat beperkt

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Deze Nest Cam ziet er mooi en degelijk uit, de verpakking is prachtig, een cadeautje om uit te pakken. De installatie van de Nest Cam is simpel, met eenvoudig scannen van een QR-code en een paar kliks is de camera in je Google Home app toegevoegd. Installatie in/rondom het huis is makkelijk, de camera klemt met een magneet op de bijgeleverde voet, je kunt hem op de voet alle richtingen op laten wijzen, maar ook helemaal loshalen (dat maakt hem wel wat gevoeliger voor diefstal). De voet kan met schroeven aan de muur geboord worden, maar ook aan bijvoorbeeld een stalen kozijn gehangen worden met de magneet in de voet. Door de groothoeklens in deze camera zie je meer dan je vooraf zou verwachten. Het beeld is scherp, ook in het donker is het beeld vrij helder. Geluidsopnames zijn helder, spraak is goed te verstaan. De accuduur is verrassend goed, hij staat hier nu een tijdje in huis en geeft een aantal keer per dag meldingen (dus zeker geen urenlange opnames), maar geeft aan nu nog 10 maanden accuduur over te hebben. Het is wat lastig om de camera in te stellen zodat hij op de juiste moment aan- en uitgaat, dat zou bij ons thuis automatisch bij vertrek moeten zijn door een routine, maar toch blijkt de camera dan regelmatig helemaal uit te blijven terwijl er niemand thuis is. Uiteindelijk gekozen voor continu aan, dan geeft de app op de juiste momenten meldingen (als een persoon voorbijloopt bijvoorbeeld). Zonder Nest Aware abonnement krijg je wel meldingen van beweging en kun je de beelden op dat moment bekijken, maar na 3 uur verdwijnen ze, dus je moet er snel bij zijn.

• Groothoeklens met scherp beeld

Minpunten

• Diefstalgevoelig door losse camera van voet
  • Niet onopvallend
  • Zonder Nest Aware beperkte opties

Justtheproduckt 28-10-2021

Makkelijk te gebruiken en heel praktisch

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Al bij het installeren van de camera realiseerde ik mij wat voor top oplossing dit is. Deze camera is super makkelijk te installeren door middel van een meegeleverde beugel. Omdat er een batterij zit ingebouwd is de beugel ook zo ontworpen dat de camera makkelijk eraf te klikken is zodat je deze kan opladen. Bij het instellen van de camera is alles heel makkelijk een inzichtelijk gemaakt stap-voor-stap binnen de Google Home app. Deze applicatie heeft je ook vele mogelijkheden om camera beelden op te slaan, te exporteren en verschillen functies in te stellen zoals notificaties op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd. Voor sommige functies heb je wel een Nest Aware abonnement nodig maar ook zonder is deze camera meer dan zijn geld waar voor mij. Ik ben begonnen met 1 camera maar heb er nog 2 in bestellen omdat het heel fijne apparaten zijn om mee te werken.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Goed beeld
  • Veel functies

PatrickDD 28-10-2021

Degelijke camera die zijn werk prima doet

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Het uitpakken en het installeren van dit product waren vrij eenvoudig. Aangezien we thuis al een Google Home omgeving hadden draaien was het letterlijk plug en play. QR code scannen en de camera werd eenvoudig toegevoegd aan Google Home.

Het ophangen van de camera had helaas wat meer voeten in de aarde. Dit kwam niet door het product maar de plek waar ik deze wilde ophangen (de meegeleverde kabel is vrij kort). Daar was namelijk geen stopcontact in de buurt en deze moest ik gaan aanleggen, en laat elektra nou niet een van mijn favoriete klusjes zijn.

Eenmaal opgehangen doet de camera wat hij moet doen, hij stuurt vlot notificaties en tot nu toe niemand gemist. Wat fijn is aan deze camera is dat hij goed het onderscheid kan maken tussen mens, dier en object. Waar ik met andere camera’s nog wel eens tegenaan liep was dat er bijvoorbeeld een spin voor de camera hing en ik elke 5 minuten een melding kreeg midden in de nacht. Dat is met deze camera niet zo.

Aantal minpunten zijn dat er abonnementskosten betaald dienen te worden voor extra functionaliteit/opslag. En dat de clipjes soms wat kort zijn, maar dit kan ook verholpen worden door een duurder abonnement (ik heb momenteel de gratis proefperiode van Google Aware, er schijnt ook een plus vorm te zijn die bijvoorbeeld 24H opnemen ondersteund). Laatste puntje is dat gezichtsherkenning nog niet optimaal werkt, maar ondanks dat is het wel een leuke extra feature.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren
  • Gezichtsherkenning

Minpunten

• Abonnement is vrij prijzig
  • Duur in aanschaf
  • Gezichtherkenning

Ruud P. 26-10-2021

Uitstekende buiten/binnen camera

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik ben blij met deze camera. Heb hem nu twee weken hangen en het werkt perfect.
De camera is eenvoudig te bevestigen en af te stellen.
Het aanmelden bij google gaat heel eenvoudig.
Je kunt instellen welke bewegende beelden je wilt zien, voertuigen, mensen en of dieren.
De beeldkwaliteit is heel scherp zowel overdag als 's-nachts.

DE camera moet wel op dusdanige hoogte worden opgehangen zodat deze niet eenvoudig van de magneet kan worden gehaald.

Een minder punt is dat de camera niet op netstroom aangesloten kan worden, maar werkt op een accu. Deze gaat ruim een maand mee, dus ook dat valt best mee.

Je kunt via google home instellen wanneer en welke beelden je wilt zien. Dus als je thuis bent kun je de camera uitschakelen, terwijl als je weg bent je de camera aan kunt zetten.
Je krijgt van iedere ingestelde beweging een melding op je Tablet of je telefoon. De geschiedenis is goed terug te kijken.
Prijs/Kwaliteitsverhouding is goed.

Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • lange accu levensduur
  • eenvoudige bevestiging
  • microfoon ingebouwd

Minpunten

• geen stroomnetwerk

rogerl 26-10-2021

Goede camera met degelijke bouwkaliteit

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Deze camera heb ik inmiddels 3 weken in gebruik.

Via de Google Home app was de camera eenvoudig aan te melden op het netwerk en verder te configureren. Binnen enkele minuten kun je aan de slag!

De beeldkwaliteit (voor 1080p) is goed voor overdag en s’nachts, en op het moment dat er een object/persoon in beeld komt krijg ik netjes realtime een notificatie op mijn telefoon.
De history van gebeurtenissen is makkelijk terug te vinden in de Google Home app, en wil je continue de livestream opslaan dan zal er wel een abonnement afgenomen moeten worden.

Ook is het mogelijk om activiteitszones in te stellen. Mocht jouw camera op de oprit gericht zijn maar ook deels een stuk van de straat meepakken, dan kun je deze buiten de geselecteerde zone houden zodat je niet continu meldingen krijgt in de Google Home app. Je kunt bijvoorbeeld ook met een enkele Nest Cam meerdere zones instellen, zodat er per zone andere meldingen gegeven worden. Denk hierbij aan bijv. oprit, voordeur, tuin.

Al in al een camera die stevig aanvoelt en netjes is afgewerkt. Het voelt echt aan als een kwaliteitsproduct en doet wat het moet doen. Enig minpuntje is de diefstal gevoeligheid, maar hier zijn losse accessoires voor te koop.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Installatiegemak

Minpunten

• Diefstalgevoeligheid
  • Aparte oplaadkabel voor buitengebruik

Snowboarder 25-10-2021

Goede Cam Super Disign

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Heb deze nest cam nu 2 weken in gebruik en ben er zeer tevreden over.
Zoals de meeste producten van google ziet deze cam er zeer goed uit, de verpakking en de kwaliteit van de cam overal is over na gedacht.

De instalatie van de nest cam is zeer eenvoudig als je de gebruiksaanwijzing volgt is deze in zeer korte tijd geinstaleerd.

Voor mij het grote verschil nu is in vergelijking met de oudere nest producten dat deze cam onder de google home app werkt en niet onder de oude nest app. Je ziet de cam er niet terug maar dat geld voor alle nieuwe nest producten ook de nieuwe nest doorbell battery.

Met de Google Home app heb je veel mogelijkheden met de Nest Cam.
Je kan de status hier bekijken van de accu de cam in en uit schakelen.
Nu na twee weken heb ik nog 64 procent over van de accu , alleen is natuurlijk wel afhankelijk van het gebruik van de Nest cam.
Hier ook de geschiedenis terug kijken alleen is deze maar een paar uur dus lastig als je de volgende morgen is terug zou willen zien wat er snachts is gebeurt , zou je meer willen kan je een wel abonnement nemen op Nest Aware maar is wel een betaalde abonnement.

Omdat deze cam ook werkt met de Google assistant kan je ook vragen om de cam te streamen naar bijvoorbeeld een chromecast of een nest hub display.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • incl Accu geen lader nodig
  • mooi disign

Minpunten

• abonnement nodig als je langer terug wil kijken

Serge145 25-10-2021

Geweldig

Geschreven voor: Google GA01317-FR

In een woord top product. Een camera welke zowel binnen als buien kan, zonder draad een een accu welke oplaadbaar is, en kan zeker maanden mee. Hoe dan? Doordat je de camea via de Google Home app installereert. Na de installatie kan je instellen dat of je thuis bent of weg van huis, en hierdoor gaat dus de camera aan bij weg gaan en uit bij huiskomst. Wel zo fijn! 😁

De camera heeft geen interne opslag maar een soor google cloud. Je kunt hier een abonnement voor aanschaffen welke redelijke prijzen hebben! Wij hebben hem binnen hangen en dus voor nu niet nodig om voor ons dit aan te schaffen.

De camea heeft een mooi wit design, strak en niet opvallend. Wel is de camera aan de grote kant, er wordt voor het ophangen een magnetisch blok meegeleverd welke je kan klikken op elk stukje staal of magnetisch veld. De camera zelf is ook magnetisch en daardoor is het complee draadloos los te halen en weer vast te maken! Camera dus heel eenvoudig weg te halen of te verplaatsen.

De kwaliteit zowel in het donker als dag is uitstekend en vergelijkbaar me 720p. De microfoon erin, is geweldig. Je kunt twee weg praten, dus je kunt horen en tegelijkertijd terug praten, ik persoonlijk vind dit geweldig!

Ik heb naast deze camera diverse andere camera's getest maar niets is zo simpel in handelingen als deze camera. Via de Google Home app kan je de camera ook handmatig aan en uit zetten, kleine toevoeging die soms erg handig kan zijn!!

Ik zou het product zeker aanraden ten aanzien van andere camera's je betaald wat maar krijgt ook wat!

• Sterk
  • Magnetisch

Minpunten

• Wat aan de grote kant

Jeroen 25-10-2021

Mooie cam met scherp beeld en makkelijk te installeren

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Het is een cam met mooi design, zeer scherp beeld en een makkelijke installatie. Je kan de cam zit via een magneet vast aan de houder waardoor het ook makkelijk los te halen is om hem bijvoorbeeld op te laden. Hierdoor moet je echter wel oplaten waar je de cam ophang omdat je niet wilt dat die gestolen wordt. Ook kan je maar 3 uur terug kijken waardoor je verplicht bent om een abonnement af te sluiten. Dit kan voor slechts een paar euro per maand en is zeker de moeite waard.

Ik zal deze cam dan ook iedereen aanraden!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Abonnement nodig

Evert van Houten 24-10-2021

Goede camera voor thuisgebruik

Geschreven voor: Google GA01317-FR

De installatie is relatief eenvoudig en de koppeling in Google home heel makkelijk.
Design ziet er strak uit... valt mooi weg met mijn witte muren.

Hij is ook makkelijk te monteren. Je kan 'm op een losse standaard zetten of met het basisplaatje aan de muur (of plafond) en via een magneet 'klik' je de camera er zo op. Ik heb de camera binnen gemonteerd, maar als je hem buiten wil monteren zou ik wel aanraden om de Wasserstein Antidiefstalbevesting voor Google Nest Cam erbij te kopen, omdat hij dus vrij gemakkelijk mee te nemen is aangezien hij alleen vastzit met een magneet. Ook kan je eventueel nog een weerbestendige kabel erbij kopen als je hem buiten bedraad wilt aansluiten. Het feit dat deze dus ook draadloos kan maakt het makkelijker om een goede plek uit te zoeken, aangezien er dus niet perse stroom hoeft te zijn. Wel is er natuurlijk een WiFi verbinding nodig.

Het beeld is (voor het feit dat het een draadloze WiFi camera is) zowel overdag als 's nachts (door de infrarood sensor) goed (niet zo goed als sommige camera's die aan een netwerkkabel hangen, maar zeker goed genoeg voor thuisgebruik).

Het aanzetten van meldingen is handig. In de Google Home app kan je ook gewoon de live feed zien. Als je ook een Google Home Hub hebt kan je hier ook de live feed op zien.
Aangezien ik de camera binnen heb hangen, wil ik dat hij uitstaat als iedereen overdag thuis is, en 's nachts aangaat of als iedereen weg is. Dit is makkelijk in te stellen via de Google Home app. Dit werkt prettig, maar iedereen moet wel altijd zijn GPS locatie aan hebben staan.

Al met al een prima camera die er strak uitziet en makkelijk te monteren en te installeren is.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed beeld
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Abb. nodig bij langere opnames

Ron Poeldijk 24-10-2021

Goede beeldkwaliteit en accuduur

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik heb deze camera mogen testen (accu versie), en ben hier zeer te spreken over. Hij wordt geleverd met de oplaadkabel(220v), en de bevestigings plaat om de camera op te hangen. Bij het uitpakken viel mij gelijk op dat deze camera behoorlijk zwaar is, maar zeker van degelijke kwaliteit. Hij is gemakkelijk te installeren d.m.v. de meegeleverde QR code in de verpakking. Ik heb deze geïnstalleerd in de Google Home app, en hij werd gelijk herkent. Het gemak van deze camera zit hem vooral in het feit dat je kan instellen, waarop deze camera allemaal op moet reageren. Dat kunnen mensen, dieren of voertuigen zijn. Hij heeft zelf de mogelijkheid op gezichtsherkenning van bekende( familie) gezichten, zodat de camera daar niet op reageert. Voor het langer opslaan van de beelden heb je wel een abonnement nodig. Zonder abonnement houdt hij de beelden 3 uur vast. De accuduur bevalt mij prima. Hij staat 2 weken te draaien en heeft nog ruim 75% accuduur. De beelden zijn van uitstekende kwaliteit, zowel overdag als in de nacht. Ik heb de nachtmodus niet aan staan omdat ik voldoende licht krijg van lantaarnpalen uit de buurt. Hij is in te stellen op gevoeligheid, wat ook zeer gewenst is. En men kan ook zones instellen waarbinnen de camera opneemt en registreert. Dit is zeker een camera die ik aan ga schaffen om mijn huis te beveiligen. Conclusie. Zeer goede beeldkwaliteit, makkelijk te installeren en in het gebruik, veel mogelijkheden, lange accuduur.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Accuduur
  • Makkelijk te installeren
  • Veel mogelijkheden

e********@g******** 24-10-2021

Mooie heldere cam

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Beeld kwaliteit is top en je hebt goed zicht.
Naar buiten kijken door een raam heen is wel lastiger (spiegelen vd ruit). Enige echte nadeel is dat de camera in ‘sta’ stand altijd iets omhoog wijst en niet horizontaal kan. Als de camera hangt heb je dit ‘probleem’ uiteraard niet, dan wijst hij iets naar beneden.

• Beeld

Minpunten

• Horizontaal stellen

Mark F 23-10-2021

Fijne en gebruiksvriendelijke camera

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Ik ben een liefhebber van de Google producten. Vooral hoe de producten bij elkaar komen in de Google Home app. Voor ik deze camera binnen kreeg had ik al twee Nest camera’s, een outdoor cam en de Nest Hello deurbel. Deze camera op batterij vult de andere goed aan. Ik kan deze cam op plekken hangen wat ik bij de andere niet kon omdat er geen stroomaansluiting was.

De camera is wat aan de grote kant, wat logisch is aangezien er ook een batterij in zit. Het toevoegen aan de Google Home app is een fluitje van een cent. Toevoegen via QR code, naam geven en toekennen aan een ruimte en je bent klaar. Ik heb de camera buiten hangen op zo’n 8 meter afstand van mijn router en met een buitenmuur er tussen. De ontvangst is prima. De camera klikt met een magneet vast aan de houder. Hierdoor is hij makkelijk bij te draaien tot je hem in de gewenste positie hebt. De houder zelf is ook makkelijk ergens aan te monteren. Door de magneet is hij ook weer makkelijk van de houder af te trekken waardoor ik hem niet op ‘pak hoogte’ zou hangen.

De app geeft aan dat de batterij zo’n 4 a 5 maanden meegaat met de standaard instellingen. Na 3 weken in gebruik is hij van 100% nu naar 92% gegaan wat ik heel netjes vind. Je kunt hem ook via een kabel op het stoomnetwerk aansluiten, echter vind ik de meegeleverde kabel hiervoor wel wat aan de kleine kant (prima voor indoor gebruik, vlakbij stopcontact).

Hij pakt alle gezichten op uit de Nest app van mijn andere camera. Je krijg berichten binnen als hij een persoon ziet. En als het een bekend persoon is, geeft hij de naam ook door (‘Jan gezien’). Enige minpunt is dat de camera zelf niet in de Nest app zichtbaar is bij mijn andere camera’s. Wel zijn alle camera’s te vinden in de Home app.

De beeldkwaliteit is hartstikke goed. Ook nachtzicht is duidelijk. Je kunt hier ook nog instellingen in veranderen voor een beter batterijverbruik. Zelfde voor het wel of niet opnemen van geluiden.

Alles bij elkaar vind ik het een hele fijne camera. Helemaal in combinatie met andere Nest camera’s heb je een eenvoudig en goed netwerk van camera’s waarmee je alles in en rondom je huis eenvoudig in de gaten kunt houden. Hij is gebruiksvriendelijk en de batterij gaat lang mee (gok dat ik hem zo’n 3x per jaar zou moeten opladen). Een aanrader voor mensen die het niet heel technisch zijn en/of van gemak houden.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Batterij
  • App gebruik

Minpunten

• Niet zichtbaar in Nest app (wel Home)
  • Kabel (voor eventuele stroomaansluiting) is kort

Suzanne 22-10-2021

Top camera!

Geschreven voor: Google GA01317-FR

Wat een super makkelijk apparaat om te installeren en gebruiken! Zoals bij alle Google apparaten is het verpakt in een mooie compacte witte doos. Na het uitpakken even aan de lader en de batterij was snel volledig opgeladen.

Toen buiten op zoek naar een mooie plek. De magneet in het ophangsysteem is geweldig en op de schuur kon ik de camera mooi bevestigen met goed zicht op de achterkant van ons huis. Doordat hij met een magneet bevestigd is, is het wel makkelijk mee te nemen voor iemand die kwaad wil.

De kwaliteit van het beeld is super goed, ook snachts.

Er zijn veel opties op deze camera waar je uit kan kiezen. Bij welke type object wil je meldingen ontvangen? Dieren, mensen, voertuigen? En in welke zone van het beeld.
Verder kan je personen instellen en als die herkent worden krijg je die naam in de melding te zien. Ideaal.

De batterij status zie je als je de app opent, deze gaat zeker een maand mee.

Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Makkelijk te stelen