Princess 112252 Hybride barbecue - Reviews

• Test panel 8.6 apr 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 112252 Hybride barbecue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Barbara 30-05-2021

Veelzijdige bbq op elektra of met houtskool te gebruiken

We hebben deze mooie bbq al even in ons bezit maar door het slechte voorjaar komen we nu pas aan testen toe. Het is een fijne bbq welke je zowel op elektra als met kolen kan gebruiken. Gebruik je de bbq op elektra dan is deze snel op temperatuur dus snel te gebruiken en met de thermostaatknop kan je de temperatuur goed regelen. Het is een stevige bbq met een handig extra aflegrooster om gaar vlees e.d. op temperatuur te houden. De bbq heeft een opvangbak voor as en vet en is makkelijk schoon te maken. Ook met kolen, waar onze voorkeur naar uit gaat omdat er niets boven de houtskoolsmaak gaat, is deze bbq handig te gebruiken. Verder is hij gemakkelijk te verplaatsen, klein minpuntje doordat het een tafelmodel is moet hij wel ergens op staan. Kortom een veelzijdige bbq die we iedereen aan willen raden.

Pluspunten

• veelzijdig
  • stevig
  • snel gebruiksklaar
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• kort snoer
  • laag model

Kathleen 26-05-2021

Ideaal om binnen te bbqen

Wij hebben voor deze bbq gekozen vanwege de functie elektrisch grillen. Waardoor wij deze ook binnen in huis hebben kunnen gebruiken.

De handleiding voor het in elkaar zetten van de bbq was duidelijk en overzichtelijk. Binnen no-time was de bbq klaar voor gebruik. Hij staat stevig op zijn pootjes, en is licht in gebruik. Het snoer is lang genoeg om de bbq overal neer te zetten.

Het vetopvangbakje is erg handig bij het elektrisch grillen. Het tweede grillgrooster is ideaal om gegaard vlees of groenten op te leggen zodat het niet al te veel afkoelt. Verder is de bbq goed schoon te maken.
Het enige minpuntje is dat er geen deksel bij zit. Het duurt wat langer voordat het vlees gaar is.

Pluspunten

• Handzaam
  • Elektrisch grillen
  • Vetopvangbakje

Minpunten

• Geen deksel

b***********@h********** 08-05-2021

Beperkte handleiding kleine domper op barbecue genot

Handleiding was nogal beperkt. Geen uitleg welke schroeven, moeren, bouten, rubberen ringen bij ieder onderdeel toebehoren. Na het in elkaar zetten bleven onderdelen over, welke niet in handleiding terug te vinden waren. Naar eigen inzicht in elkaar gezet, vanwege kleine, slechte afbeeldingen en geringe uitleg. Behoorlijk lang (30 minuten) met in elkaar zetten bezig geweest. Maar toen stond er wel een solide, stevige, niet wankele barbecue. T.a.v. Het milieu: gehele barbecue bevatte veel plastic verpakkingsmateriaal en de handleidingen geleverd in vele onnodige talen. (Papierverspilling).
Gebruik: voelde vreemd geen wateropvangbak te gebruiken, dit vergemakkelijkt toch wel het schoonmaken. Doordat het onderstel is gemonteerd zonder de rubberen ringen is het vet, dat normaliter in het opvangbakje komt nu langs de boutjes van de pootjes gelopen, gevolg vetvlekken op tafel. De barbecue gebruikt met dubbel rooster, echter simde ruimte tussen basis- en verhoogd rooster dermate klein dat je er niets onder kunt leggen/omdraaien. Maaswijdte rooster groot, er vallen stukken vlees door die op elektrisch element terechtkomen. Veiligheid: elektrische element blijft niet constant branden, maar dan is gevolg dat er geen warmte meer volgt en het gerecht niet warm blijft. Na enige tijd gaat element weer aan bij bereiken maximale temperatuur, gaat deze weer afkoelen etc. Etc. Grillen op kool is helaas vanwege weersitustie/ziekte niet goed gelukt. Reinigen: opvangbakje verkleurd snel tijdens schoonmaken, twijfel over langdurig gebruik hierdoor.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Stabiel

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Veel plastic verpakkingsmateriaal
  • Tussenruimte roosters te groot

Sylviapijlman 04-05-2021

Gebruiksvriendelijk en compact

Ik heb deze barbecue getest en ben verrast door het gemak van de barbecue.
Het grootste voordeel vind ik het formaat en het gebruiksgemak. Makkelijk in elkaar te zetten en zeer compact maar genoeg ruimte om met het hele gezin te barbecueën.
Ook is de barbecue makkelijk te verplaatsen, zelfs als de kolen al heet zijn is de buitenkant wel warm maar niet gloeiend heet.
De barbecue stond zeer stabiel bij ons op de tafel en hierdoor zaten we gezellig bij elkaar en konden we met zijn 2e het vlees omdraaien. Niet meer een persoon die bij de barbecue staat, veel gezelliger dus voor iedereen.
Elektrisch grillen vond ik heel fijn omdat er op die manier geen rook van de barbecue af kwam en het vlees rustig en gelijkmatig garen kon. Voor de kinderen duurde het te lang met het elektrisch grillen.
Wat ik ook een groot voordeel vind is het schoonmaak gemak, hup de vaatwasser in en alles was weer schoon! ideaal!
Met kolen barbecueën ging ook prima, vlees gaarde snel en ook hierbij kon het prima op tafel erbij staan en konden we blijven zitten, kletsen en genieten en gezamenlijk het vlees omdraaien.
Ook zeer handig is de vet opvangbak, hierdoor blijft de ondergrond schoon en in ons geval de tafel dus. Het heeft geen vlekken of beschadigen na gelaten dus zeer tevreden.
De Barbecue heeft een simpel maar mooi design.

Pluspunten

• compact
  • buitenkant niet gloeiend heet
  • makkelijk schoon te maken
  • ondergrond blijft netjes

Minpunten

• elektrisch duurt wat langer

rita 02-05-2021

princess 112252 Hybride bbq zwart/metaal/rechthoekig

ik mocht deze bbq testen, en ben er positief over. leuk ontwerp en makkelijk in elkaar te zetten, handig om mee te nemen naar vakantieadres, lekker compact.
heel handig om te kiezen tussen elektrisch en kolen!
het elektrische barbequen is superhandig ook als het weer minder is, kun je hem in de keuken neerzetten.
de temperatuur is goed te regelen, en werkt echt heel goed.
de omschakeling naar kolen gaat prima, maar jammer dat het rooster niet in verschillende hoogten gesteld kan worden, het rooster zit vrij dicht op de kolen.
het aluminiumblad waar de kolen op liggen vervormd wel iets na 1x gebruik,maar verder ging het wel oke!

Pluspunten

• mooi model, en handig in gebruik
  • vooral ook makkelijk mee te nemen.

Minpunten

• rooster kan niet versteld worden
  • aluminiumplaat beter van een ander metaal

Rob 02-05-2021

Fraaie compacte en degelijke hybride BBQ

Compacte en solide Hybride BBQ met goede prijs kwaliteit verhouding. Perfect voor op het balkon of voor als je op het laatste moment besluit om te gaan BBQ'n. Stekker in het stopcontact en klaar! In elkaar zetten kan iedereen en kost ca. 20-30 minuten maar dat is eenmalig (ik had wel 8 zwart rubberen ringetjes 'over' maar mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien). BBQ is compact en kan achteraf makkelijk op een plank in de schuur worden opgeborgen. Onder de pootjes zitten rubbertjes waardoor de BBQ niet makkelijk kan wegschuiven en veilig op zijn plaats blijft staan. De behuizing is fraai en het 2e kleine (opzet)rooster is handig voor als iets al gaar is en enkel warm gehouden moet worden. Het elektrisch vermogen a 2000W is ruim voldoende en regelbaar met een aan het snoer verbonden thermostaat (ons gourmetstel heeft voor de vergelijking een vermogen van 1200W). Het verwarmingselement is met 2 vleugelmoertjes eenvoudig en snel te verwijderen voor als je op kolen wilt bbq'n. Schoonmaken is mede door een slimme en makkelijk 'op te tillen' onderplaat en het handige vetopvang bakje een fluitje van een cent. Deze BBQ is een aanrader!

Pluspunten

• goede prijs-kwaliteit verhouding
  • snel en veilig BBQ'n
  • compact en veelzijdig

Minpunten

• handleiding (8 ringetje over?)

Compacte alleskunner 02-05-2021

Compacte hybride barbecue

De afgelopen week zijn we op camperreis door Nederland getrokken en hebben we de Princess barbecue voor het eerst gebruikt. Allereerst viel mij op dat het in elkaar zetten van de Pricess erg eenvoudig is. Ik ben niet de handigste harrie, maar binnen 10 minuten hebben je de barbecue opgezet en hij staat verassend stevig op z’n poten. Je kunt het gewoon op een tafel zetten want hij geeft erg weinig warmte af aan de onderkant.
Daarnaast hebben we ook gebarbecued op kolen (want ja, dat is echt barbecuen). Door de compacte barbecue blijft de warmte goed rondom het ruime rooster. Ook is er een extra rooster voor bijv. eten warm te houden.
Wat erg handig aan de barbecue is, is het opvangbakje voor eventueel vet of eetresten. Het schoonmaken van de barbecue is dus kinderspel.
Daar ik een absolute voorstander ben van een kolenbarbecue (en nog specifieker een keramische variant), moet ik toegeven dat dit een waardevolle toevoeging is mocht je een kleine, handzame barbecue voor erbij (voor bijv. op reis) willen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Gemak
  • Prijs

Pepijn 30-04-2021

Binnen of buiten, geen probleem!

De afgelopen weken heb ik de barbecue één keer buiten gebruikt en 2 keer binnen (want waarom niet).
Doordat deze ook elektrische is te gebruiken kan je het zien als gourmetten.... Maar dan als een barbecue met echt vlees.

De Princess moet je even in elkaar zetten (10 min) en dan kan je gelijk aan de slag.Het rooster is groot genoeg voor 8 stukken vlees en de barbecue zorgt voor een gelijke hitte over de gehele rooster waardoor het vlees snel en tegelijk klaar is.

Door het formaat en gewicht van de barbecue kan je hem bijna overal gebruiken, of dit nu binnen, buiten of op een balkon is.

Is je voorkeur om op houtskool te barbecueën ? Geen probleem, even 2 vlieg moeren los maken en het elektrisch element eruit halen.Daarna vul je de barbecue met houtskool en je kan beginnen.
Als je klaar bent kan je de houtskool (die in hun eigen bak liggen) er als een geheel eruit halen voor makkelijk schoonmaken.
Over schoonmaken gesproken, aan de onderzijde zit een opvangbakje voor het vet.

De Princess Hybrid barbecue is stevig gemaakt die wel tegen een stootje kan als er ooit iets fout gaat.
Dus een barbecue die ideaal is voor elke situatie, of dit nu op vakantie is of binnen tijdens de regen of gewoon buiten op je gemak.

Pluspunten

• Zeer mobiel
  • Elektrische
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Formaat niet geschikt voor feesten

Maarten 30-04-2021

Hybride barbecue

Prima compacte barbecue met een erg stevig design.

Het grootste voordeel vind ik de mogelijkheid om zowel op kolen als elektrisch te kunnen barbecueën.
Persoonlijk vind ik barbecueën op kolen toch lekkerder. Maar elektrisch is de barbecue sneller opgewarmd, dus ideaal voor een keer een snelle barbecue. Daarnaast zijn er ook plekken waar barbecueën op kolen verbonden is (bijvoorbeeld op het vakantiepark waar wij afgelopen jaar op vakantie waren), dus ook dan is deze elektrische mogelijkheid een ideale oplossing.

Ook is de barbecue gedemonteerd erg compact, ook dit is erg handig voor bijvoorbeeld een vakantie. Het nadeel hier is wel dat o.a. de pootjes met boutjes en vleugelmoeren bevestigd zitten. Het demonteren is hierdoor lastiger/kost meer tijd. Een klik mechanisme of iets dergelijks was handiger geweest.

Over het warmhoudrekje ben ik ook niet helemaal tevreden. Ik denk dat het rekje te hoog zit om het vlees goed warm te houden, vooral omdat er ook geen deksel op de barbecue zit (de buitentemperatuur van de afgelopen dagen hielp natuurlijk ook niet mee)

Het schoonmaken van de barbecue is erg goed te doen, gaat allemaal relatief makkelijk.

Pluspunten

• Zowel kolen als elektrisch mogelijk
  • Stevig
  • Compact

Minpunten

• (De)monteren van pootjes had makkelijker gekund

Johan van den Broek 30-04-2021

Ideaal apparaat

Ik mocht deze barbecue testen en inmiddels hebben wij er al een aantal malen gebruik van gemaakt. Het in elkaar zetten ging vrij makkelijk, het spreekt eigenlijk voor zich. Het is een stevig apparaat met een mooi formaat. Zowel electrisch als met kolen barbecuën is ons zeer goed bevallen. Het apparaat wordt snel en gelijkmatig warm. Het beschikt over een opvangbakje waardoor je geen restjes vet op je tafel krijgt. Ook het schoonmaken gaat makkelijk, de onderdelen zijn makkelijk los te krijgen. Dit apparaat is ideaal als je soms de tijd wilt nemen om lekker lang te barbecuën en soms de electrische optie wilt gebruiken bij minder tijd.

Pluspunten

• Wordt snel warm
  • 2 in 1 systeem
  • Goed formaat

Simon538 30-04-2021

Uitstekend makkelijke barbecue

Ik heb de afgelopen weken deze barbecue twee keer getest en ik ben er gek van. De barbecue slaat snel aan en warmt meteen op. Binnen de minuut voel je al dat hij echt warm aan het worden is. De barbecue is heel makkelijk in en uit elkaar te halen. Dit maakt het schoonmaken erg gemakkelijk. Het formaat van de barbecue spreekt mij ook erg aan, hij is gemakkelijk mee te nemen op vakantie of een dagje weg. Tot slot was ik erg verbaasd van het feit dat er zo weinig geur van de barbecue af kwam. Tijdens het testen moesten wij één keer binnen gaan grillen, want het weer was niet fijn. De barbecue stond in de keuken, maar wij roken er niks van.
Ik zou deze barbecue zeker aanraden. Het is echt een super tof ding!

Pluspunten

• Geurloos
  • Stevig
  • Gemakkelijk mee te nemen
  • Snel in elkaar te zetten
  • Snel op temperatuur

Roubos52 29-04-2021

Fijne multifunctionele barbecue

De barbecue heeft een degelijke, sterke bouw en is redelijk gemakkelijk in en uit elkaar te halen. Qua gebruik is het geschikt voor ongeveer 6 personen maximaal. De barbecue heeft een grilloppervlakte en een rekje daarboven, waarvan het tweede wat mij betreft weinig tot geen praktisch nut heeft.

Gebruiksvriendelijkheid
Gemakkelijk in gebruik, zowel bij elektrisch grillen als op kolen. Ook de overgang van de elektrisch naar kolen is vanzelfsprekend.

Mobiliteit/Stevigheid
Qua gewicht niet heel zwaar maar toch stabiel en stevig, goed te verplaatsen. Materiaal voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

Elektrisch grillen
Het elektrisch grillen is verassend snel vergeleken met het grillen op kool. Je moet bij het elektrisch grillen wel goed opletten waar je het vlees neerlegt op het rooster aangezien het niet overal even hard lijkt te bakken, afhankelijk van de positie van het verwarmingselement. Temperatuur is gemakkelijk bij te stellen door de ronde draaiknop op het uiteinde van de stekker.

Grillen op kool
Grillen op kool was naar mijn mening toch net iets lekkerder dan elektrisch grillen. Verder was de barbecue net zo gemakkelijk in gebruik als bij het elektrisch grillen, al kostte het wellicht net iets meer moeite om klaar te zetten.

Vetopvangbak
Functioneert goed, maar lijkt nogal instabiel onder de barbecue te hangen, maar verder tijdens het testen geen problemen mee ervaren.

Schoonmaakgemak
Aangezien het gemakkelijk uit elkaar te halen is, gaat het schoonmaken ook zonder problemen.

Design
Ziet er hoogwaardig uit, en heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding. Nogmaals heeft het tweede rekje voor mij verder weinig praktisch nut, ook omdat dit ook niet heel veel ruimte biedt om vlees op te leggen.

Al met al een dergelijke hybride barbecue voor wie daarnaar zoekt.

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Snel en gemakkelijk elektrisch grillen
  • Gemakkelijke overgang naar grillen op kool
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Elektrisch grillen bakt minder evenredig
  • Tweede rekje minder nuttig

Stephanie Kervel 28-04-2021

Multifunctionele Barbecue

In de doos kom je een bouwpakket tegen, de beschrijving had iets beter gekund. Uiteindelijk heb je wel een mooie stevige barbecue in elkaar gezet.

Gebruiksvriendelijkheid
Heel gebruiksvriendelijk. Elektrisch is die gemakkelijk te bedienen met de knop achter de barbecue, temperatuur is goed te bedienen. Met kolen is die zo warm.

Mobiliteit
De barbecue is makkelijk om mee te nemen als je op visite gaat, omdat die niet zo groot is.
Op het balkon neemt die ook niet zoveel ruimte in en je vlees is zo klaar.

Stevigheid
Hele stevig barbecue die niet snel omvalt. Ook niet met de wind.

Elektrisch grillen
Elektrisch grillen gaat super. Je kunt goed de temperatuur regelen met de knop die achter de barbecue zit. Zo verbrand je vlees ook niet snel. De barbecue koelt heel snel af.

Grillen op kool
Kolen worden snel warm. Je moet wel opletten dat je vlees op tijd omgedraaid hebt.

Vetopvangbak
Het bakje vangt goed het vet op. Makkelijk ook om de barbecue weer schoon te maken.

Schoonmaakgemak
Ik had even alle onderdelen die vies waren in de dreft gedaan en dan is het zo schoon.

Design
Mooi design, heel stijlvol.

Algemeen oordeel
Ik vind het leuk om de barbecue te testen. Ik vind het heel makkelijk om hem mee te nemen en dat je zowel elektrisch en op kolen kunt grillen. Het is fijn dat ik hem gewoon kan gebruiken op mijn balkon. Ik zou hem zelf ook wel willen hebben.

Pluspunten

• Elektrisch en Kolen grillen
  • Stevig
  • Makkelijk meenemen

J van loosbroek 27-04-2021

Princess bqq

Ik heb dit product gekregen om te testen
Dit is nu enkele weken geleden .
De bbq is uitvoerig getest.
Ik moet zeggen dat hij zeer goed bevalt je kunt de keuze maken om hem elektrisch te gebruiken of met kolen
Met kolen bevalt hij prima doet wat een bbq moet doen.

Elektrisch is even wenen aangezien de bereiding tijd wat langer is

Kwaliteit van de bbq is uitstekend lekker stevig zal niet zomaar kapot gaan.

Het in elkaar zetten viel ook reuze mee

Schoonmaken is ook een peulenschil aangezien bijna alles in de vaatwasser kan

Met andere woorden een aanrader

Pluspunten

• Elektrisch en kolen
  • Stevig

Minpunten

• Elektrisch duurt langer

Renate 26-04-2021

Princess BQQ zowel kolen of elektrisch te gebruiken

Een super Bqq ....makkelijk in elkaar te zetten.
Staat goed stevig op tafel ...
Doordat en stevige pootjes onderstaan .
Goede beschrijving bij geleverd ...
Eerst hebben we de elctriche BQQ gebruikt ..
Deze ging perfect ...temperatuur goed in te stellen.
En werdt goed warm .....en lekker bruin ...ook het warm houd rooster is perfect.
Toen met kolen de BQQ wat beetje tegenviel is dat het verwarming rooster beetje vast zat om te verwijderen ....
Met kolen vinden wel jammer dat er geen extra stand is ...zit beetje te laag ivm verbranden van vlees of groente.
Dut op telossen met minder kolen hoor ...
Ook hier weer super met het extra rooster er boven voor warm houden ..

Pluspunten

• Zeer stevig op ondergrond
  • Zeer makkelijk te gebruiken of stroom of kolen
  • Mooi compact
  • Ook makkelijk voor dagje uit....