Eurom 385793 - Mobiele Aircooler - Reviews

6,9

mvv 28-07-2016 Product kwartaal in bezit

aircooler eurom

5,8
enkele maanden geleden heb ik de aircooler gekocht voor de slaapkamer (ca 5x5m2). ik heb de cooler getest met alleen water, water met ijs, water met icepacks. het maakt allemaal vrij weinig uit. de lucht die eruit komt is vrijwel net zo warm als de lucht die erin gaat. met een thermometer direct voor de blazer gaat er max. 1 graad af.

de blazer is wel krachtig dus door de ventilatie voelt het alsnog iets aangenamer. maar niet meer dan met een gewone ventilator helaas.

AvdHF64 26-07-2016 Product paar weken in bezit

Waar voor je geld!?

Waterpomp (kleine fonteinpomp) pompt door ook als het reservoire leeg is! Lijkt me niet zo goed voor de duurzaamheid. Het reservoire zit onderin aan de achterkant van het apparaat. Je moet dus het hele apparaat draaien om te zien of er nog water in zit. Maar goed hij is ook wel heel erg goedkoop.
In America noemde we dit type coolers 'swamp coolers'. Hoe droger de lucht hoe koeler de vochtige lucht is die er uit word geblazen. In Nederland is helaas de relative luchtvochtigheid vaak redelijk hoog. Bij 60% relative luchtvochtigheid werkt niet type cooler zelfs averechts. De vochtigelucht is niet echt koeler dan de ingaande lucht en de erg vochtigelucht laat het warmer en broeierig aanvoelen. Bij ons werkt het apparaat naast 'standaard' airconditioning om lokaal extra koeling te geven. De A/C droogt de lucht uit waardoor dit apparaat erg goed werkt en de luchtvochitigheid aangenamer maakt.
Toch al met al waar voor je geld.
P.S.: Het reservoir vullen met ijsklontjes verbeterd het koelende effect.