De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA AB790RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r**l@g**l.com 06-07-2022

Installatie heeft fantasie nodig

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Mooi design, krachtige afzuig. Redelijk geluidsarm. De installatie instructies laten wel te wensen over en enige fantasie is nodig om het juist te monteren.

Pluspunten

• Goede afzuig
  • Veel licht

Minpunten

• Installatie instructies

Officiele reactie van Atag 07-07-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor deze review. Fijn om te lezen dat het design, gebruik en het geluid bevallen. Wij zijn blij om te lezen dat u de fantasie had om de kap te monteren, wij zullen dit zeker doorzetten naar de betreffende afdeling.
Wij wensen je nog veel plezier met je aankoop!

Kim

van.riel-devolder@telenet.be 30-06-2022

tevreden klant

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Besteld via bol.com; snelle levering
mooi product , gemakkelijk te installeren, correcte gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• mooi design
  • doet zijn werk

Officiele reactie van Atag 01-07-2022

beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze leuke review!
Fijn dat jij de afzuigkap zo snel binnen had en dat de installatie soepel en snel verlopen is!
Natuurlijk, het design is belangrijk, maar jij bent ook tevreden over het bedieningsgemak, dat is zeker ook belangrijk!

Wij wensen u heel veel kookplezier!

p**r@z**o.nl 21-05-2022

makkelijk te bevestigen.
doet het goed
Prijs valt ook mee.
Hoop er lang plezier van te hebben.
Ziet er mooi uit.

Officiele reactie van Atag 23-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze review.
Wat fijn dat de afzuigkap zo eenvoudig te bevestigen was en zo goed bevalt.
Leuk om te lezen dat het er mooi uitziet!

Wij hopen ook dat je er lang plezier van hebt!

Eric 20-05-2022

afzuigkap Etna

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

mooi geluidsarme afzuigkap voldoet aan de verwachting met prima LED verlichting

Pluspunten

• geluidarm
  • verlichting

Officiele reactie van Atag 23-05-2022

Beste Eric,

Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling.
Wat fijn dat het geluid en de verlichting van de afzuigkap jou zo goed bevallen.
En natuurlijk dat jij zo tevreden bent over het gebruiksgemak.

Wij wensen jou heel veel plezier van jouw aankoop.

Ronald. 16-05-2022

Top product

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Vandaag deze afzuigkap geïnstalleerd.
Makkelijk te monteren. Duidelijke handleiding.
Super strakke afzuigkap.
Toppie geregeld en ook nog eens 5 jaar garantie.
Ga zo door, met het goede werk.

Pluspunten

• Super strak, met een mooie zwart front
  • Makkelijke, en goede handleiding erbij.

Officiele reactie van Atag 17-05-2022

Beste Ronald,

Hartelijk bedankt voor deze goede beoordeling.
Wat fijn dat de installatie zo goed is gegaan.
Wij zijn blij dat je zo tevreden bent met het strakke design en het gebruiksgemak van de afzuigkap.

Wij wensen jou nog heel veel plezier van jouw aankoop.

f**o@o**k.com 03-05-2022

Mooi Design en prima prijs

Geschreven voor: ETNA AB790ZT

Mooi Design. Erg handig dat deze plat is en hierdoor wat lichte spullen erop kan zetten. Enorm vermogen. Led verlichting is perfect.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Goede led verlichting
  • Erg krachtig

Minpunten

• Helaas Led niet dimbaar

Officiele reactie van Atag 04-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling met een 10!
Wat fijn dat jij tevreden bent met het mooie design, de goede afzuiging en goede verlichting.

Wij wensen jou heel veel plezier van jouw aankoop.

d**h@g**l.com 23-04-2022

Goed geholpen door monteur

Geschreven voor: ETNA AB790ZT

Afzuiger zou erg stil /geruisloos moeten zijn, maar na plaatsen was dit zeker niet het geval. Nadat monteur geweest was bleek dat de klepjes in het af zuig kanaal niet open gingen. Kleppen er uit gehaald en nu een prima 'stille' Afzuiger

Minpunten

• Kleppen openen niet goed

Officiele reactie van Atag 25-04-2022

Beste heer/mevrouw,

Dank je wel voor deze beoordeling. Vervelend dat het geluid werd veroorzaakt door het niet openen van de klep in de afzuigkap. Fijn dat de monteur dit naar tevredenheid heeft kunnen verhelpen. Wij wensen je veel plezier met de afzuigkap!

Ton 14-04-2022

Mooie afzuigkap die doet waarvoor hij is opgehangen.

Geschreven voor: ETNA AB790ZT

Ik zocht een mooie afzuigkap ter vervanging van mijn 11 jaar oude Franke afzuigkap, welke de bakluchtjes niet meer weg kreeg. Ach ja, eens is het op. Een schuine kap was ook goed maar daar zaten wat haakjes en oogjes aan bij installatie en daar had ik geen zin in. Deze Etna heeft een prachtige glasplaat aan de voorzijde, geeft een mooi en stijlvol cachet aan de kap. Installeren duurde precies 5 minuten, wel met met z'n tweeën, de een vasthouden, de andere vastschroeven. Na het insteken van de stekker, het erop klikken van de slang en daar de kap overheen was hij klaar voor gebruik. Nog even de uitwasbare metalen vetroosters erin terugzetten en hopla zuigen maar!

Knopje aan/uit aanraken en de display wordt blauw, nogmaals op de knopje aan/uit en de de motor wordt ingeschakeld op standje 1. Ja, je hoort de kap, maar niet storend. Op standje 2 is de kap 'aardig aanwezig' en op 3 kan je hem niet missen. Wat een geweld, hij zuigt de deksels van de pannen! Handig die P stand maar volgens mij is dat hetzelfde als standje 3, ik zal die niet vaak gebruiken. De lampjes kunnen niet gedimd worden, da's wel jammer maar dat kan bij de meeste kappen met LED licht erin niet zag ik. Ik heb de terugslagklep niet gemonteerd omdat ik bij veel reviews las dat deze klepperde als hij aanstaat.

Conclusie:
Pro's: Mooie kap, zeer hoge zuigkracht, makkelijk op te hangen en doet écht wat hij doen moet.
Con's: het lawaai vanaf standje 3
Aanrader? Jazeker!

Oh ja, het installeren gaat wel snel maar we zijn erg lang bezig geweest met het verwijderen van de beschermfolie van allerlei delen. ;-)

• Zuigkracht
  • Montagegemak

Minpunten

• geluid vanaf standje 3
  • LED verlichting niet dimbaar

Officiele reactie van Atag 15-04-2022

Beste Ton,

Wij waarderen het zeer dat je de moeite hebt genomen om deze mooie en uitgebreide review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de eenvoudige installatie, het design en afzuig capaciteit.

Wij wensen je veel plezier met de aankoop.

w**m@h**o.nl 09-04-2022

Mooie afzuigkap in goede prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Het is een mooie afzuigkap die prima bij onze keuken past. Het zwarte front geeft een extra cachet.
De afzuigcapaciteit voldoet prima in onze vrij kleine half-open keuken.
Het geluidsniveau op stand 2 en 3 is goed. De power-stand is nadrukkelijker aanwezig, maar veel minder lawaai dan bij onze 14 jaar oude Siemens afzuigkap die de geest heeft gegeven.
De tiptoets-bediening is in het begin even wennen, reageert niet altijd direct. Gelukkig wordt die bij aanraking wel verlicht in het zwarte front.
De algehele constructie en het materiaal passen bij deze prijsklasse denk ik. De schouwkap is van dun plaatmateriaal; dus opletten bij installatie, die heb je zo beschadigd. Onze oude kap was degelijker uitgevoerd, maar voor dat merk betaal je dan ook het dubbele.
Minpunt vind ik de LED-verlichting. Geeft royaal voldoende licht maar dat is wel heel koud licht. Komt de gezelligheid in de keuken niet ten goede.
Samenvattend: de prijs-kwaliteit verhouding is goed en hij doet prima waarvoor hij gemaakt is.

Pluspunten

• mooi
  • goede afzuigcapaciteit

Minpunten

• degelijkheid plaatmateriaal
  • LED verlichting

Officiele reactie van Atag 11-04-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor de uitgebreide review. Fijn te lezen dat de afzuigcapaciteit voldoende is en u tevreden bent over het design van de kap. Uw feedback betreffende het plaatmateriaal en verlichting is waardevol en nemen wij mee. Veel plezier gewenst met uw aankoop!

Martin en Yvon 19-02-2022

Bevalt goed, zeker i.c.m. plasmamade filter.

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Voor onze nieuwe keuken gekozen voor Etna apparatuur omdat hun uitstraling past bij onze nieuw keuken. De lange ervaring van Etna als fabrikant van keukenapparatuur speelde ook mee. De reviews van tevreden klanten helpen ook mee om tot een keuze te komen. De afzuigkap was snel geleverd (1 dag) en makkelijk te monteren, wij hebben gekozen voor recirculeren met een Plasmamade filter, niet goedkoop maar een schone frisse lucht is ook wat waard. Wel jammer dat de verlichting wat fel is en niet gedimd kan worden maar tijdens koken is goed licht natuurlijk ook belangrijk.

Pluspunten

• chique uitstraling, tiptoetsen en zwarte glasrand
  • goede verlichting tijdens koken

Minpunten

• nog geen

Officiele reactie van Atag 21-02-2022

Beste Martin & Yvon,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie uitgebreide review. Leuk om te lezen dat jullie voor ETNA gekozen hebben en de afzuigkap naar behoren werkt.
We wensen jullie veel plezier met jullie aankoop.

Tim 17-02-2022

Goeie kap

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Mooie afzuigkap. Gekocht ivm het willen overstappen naar recirculatie. Werkt zeer goed, krachtige motor, mooie led verlichting en stijlvol design

Pluspunten

• Strak design
  • Led verlichting
  • Recirculatie
  • Krachtige motor

Minpunten

• Beetje luid op P stand

Officiele reactie van Atag 18-02-2022

Beste Tim,

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om deze mooie review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat de AB790RVS aan je verwachtingen voldoet.

Wij wensen je veel plezier met je aankoop.

p**d@h**l.com 29-01-2022

werkt goed

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Deze afzuigkap doet wat hij moet doen, alleen zou de installatie instructie veel beter kunnen.

Pluspunten

• afzuig capaciteit

Minpunten

• slechte installatie instructies

Officiele reactie van Atag 31-01-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven deze review en de feedback betreffende de installatie instructies. Wij waarderen uw feedback en hebben het doorgezet naar de afdeling.

Jan Willem 21-01-2022

Dank aan de service monteur!

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Prima afzuigkap met voldoende capaciteit. Wat beter zou kunnen bij de selectie is een toelichting op het effect van veel wokken (hoge temperaturen en neerslaan van vet in de motor) en de noodzaak van verse luchttoevoer.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Vormgeving

Officiele reactie van Atag 24-01-2022

Beste Jan Willem,

Bedankt voor deze mooie review en top cijfer. Jouw feedback zullen wij doorgeven aan de betreffende afdeling. Leuk om te lezen dat je tevreden bent met de werking van de afzuigkap.
We wensen je veel plezier met je aankoop.

bamboespriet 20-01-2022

Net geinstalleerd, afwachten of het bevalt.

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Ik heb voor deze afzuigkap gekozen om de goede afzuig capaciteit bij re-circulatie.
De installatie instructies en in het bijzonder de volgorde van de te verrichten handelingen zijn echter gebrekkig en zouden beter kunnen.

Pluspunten

• afzuig capaciteit

Minpunten

• slechte installatie instructies
Officiele reactie van Atag 21-01-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het nemen van de moeite om deze uitgebreide review te plaatsen.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback over de installatie instructie is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

We wensen u nog veel plezier toe met uw nieuwe afzuigkap.

Niki Webcareteam ETNA

F. Dales 17-01-2022

Prima elegante afzuigkap

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

Prima, elegante afzuigkap mede door het zwarte front. Makkelijk te installeren, maakt weinig geluid, prima verlichting. De afzuigkap krijgt van ons een 9, minpunt zijn de in mijn ogen slappe vetfilters.

Officiele reactie van Atag 19-01-2022

Beste heer/mevrouw Dales,
Dank u wel voor de review. Fijn te lezen dat de afzuigkap weinig geluid maakt en een prima verlichting heeft. uw feedback betreffende de vetfilters nemen wij mee om deze afzuigkap te blijven verbeteren.
Wij wensen u veel plezier met uw aankoop!

e**n@z**o.nl 10-01-2022

Afzuigkap een echte aanrader

Geschreven voor: ETNA AB790ZT

Was opzoek naar een afzuigkap zwart ik kwam hierbij uit een perfect apparaat zeer stil ben er super blij mee top

Pluspunten

• Zuigt goed af
  • Lekker stil
  • Goede verlichting

Officiele reactie van Atag 13-01-2022

Beste heer/mevrouw,
​Dank u voor deze review. Fijn te lezen dat u gekozen heeft voor deze afzuigkap van ETNA en er super blij mee bent. Wij wensen u veel plezier met uw aankoop!

ericmalipaard@gmail.com 08-01-2022

Mooie uitstraling

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

We zochten een nieuwe afzuigkap, we zijn op deze uitgekomen vanwege de uitstraling en de specificatie van hoe weinig db deze produceert.
Vandaag opgehangen en even aangesloten zonder slang om te testen op hij werkt en ook lekker stil is.
Tot onze verbazing superstil , we werden er blij van.
Toen verder getest of alles werkte, alles deed het en dan maar verder afwerken en aansluiten op de slang, afwerkkap er voor filters erin en weer even aangezet , maar toen werden we iets minder blij , wat een hoop herrie maakt de slang naar de plastic afzuiging toe, wat word dat een klankkast versterking kwa geluid.
Hmmm we moeten hem wel zo aansluiten want het stopcontact zit zo goed als tegen het plafond , en we kunnen hem ook niet rechtstreeks naar buiten aansluiten.
We wachten even af , misschien het stopcontact verplaatsen naar beneden zodat de klankkast zeg maar kleiner word en dan hopelijk minder lawaai produceert.
Verder is het afwachten hoe hij bevalt , maar we verwachten er geen problemen mee.

Beste Eric,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie en uitgebreide review. Wat leuk dat u voor ETNA gekozen heeft voor uw keuze voor een nieuwe afzuigkap. Het geluidsniveau heeft vaak te maken met de inbouwsituatie. U zou nog contact op kunnen nemen met een keukeninstallateur om te kijken of er nog iets is aan te passen aan uw inbouwsituatie.
Wij wensen u veel plezier toe met uw aankoop.

​Marijke Webcareteam ETNA

José 07-01-2022

Mooi en modern apparaat

Geschreven voor: ETNA AB790RVS

ik heb de afzuigkap vandaag opgehangen en in gebruik genomen, Het hele apparaat komt goed ingepakt en alles is afgeplakt om vingerafdrukken te voorkomen, het is wel ff een klus om al dat plastic bescherm folie eraf te pulken, maar het is om hem mooi te houden tijdens het opgangen. Het ophangen stelt weinig voor, is zo gedaan. De koolstof filters moet je idd apart aanschaffen, ze zijn al voor 18 euro per stuk te verkrijgen.

Persoonlijk vind ik dat hij best stil is (iig in vergelijking met mijn oude afzuigkap) maar dat is mijn mening, De verlichting is lekker fel, en het touchscreen bedieningspaneel werkt prettig, de functie om hem nog 5 minuten te laten doordraaien en dat hij dan zelf uitgaat is echt top!

Tot nu toe ben ik er behoorlijk blij mee

Pluspunten

• 5 minuten doordraai functie en dan automatisch uit
  • moderne look
  • sterke zuig kracht
  • felle verlichting

Minpunten

• koolstof filters komen er niet standaard bij
  • prijs

Beste José,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie en uitgebreide review. Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent met de uitstraling en functies van de afzuigkap.

Riet Schutte 07-01-2022

Een aanrader

Gekeken naar beste koop
De afzuigkap ziet er solide uit
We zijn tevreden met de aankoop

Beste Riet,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat leuk om te lezen dat u tevreden bent met de afzuigkap.

g**n@z**o.nl 25-12-2021

Prima kwaliteit en mooi design

Geschreven voor: ETNA AB790ZT

Afzuigkap voldoet aan mijn verwachtingen.Mooi strak disign!!! Past prima in mijn keuken en de werking is perfect te bedienen middels de tiptoetsen. Installatie verliep zonder problemen.

Pluspunten

• Glazen voorkant
  • Bediening

Officiele reactie van Atag 31-12-2021

Beste heer/mevrouw,

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over het design en de bediening van de afzuigkap. Bedankt voor deze enthousiaste feedback.

Wij wensen je veel plezier met de aankoop.