Tefal Waterkoker - Express+ RVS 1.7 L KI110D KI110D - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Waterkoker - Express+ RVS 1.7 L KI110D KI110D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

J**********@t****************** 21-01-2024

Ik kom toevalig op deze reviewsite omdat ik naar een nieuw zeefje zocht voor deze waterkoker. Volgens mij heb ik hem al 7 of 8 jaar...We gebruiken hem intensief. Nu is alleen het filtertje "op". En nog steeds een top waterkoker. Dus ik snap de "duurzaamheidskritiek" niet. Misschien harder water elders?? Ik raad hem iedereen aan.

j*************@g******** 21-07-2022
  • Product gekregen

Ik heb deze gekregen bbij een ander tefal produkt en na twee en een half jaar gebruik is hij gaan lekken bij het venster.

Pluspunten

• moooi
  • lijkt sterk

Minpunten

• het lekt
  • zwaar

Klaasje 04-09-2019

Ik heb de waterkoker nu ca. 4 jaar in gebruik. Het venster van de waterindicator lekt al enige tijd, ook een lelijk gezicht. De bodem lekt, en de dekselopener werkt niet meer. Geen onnodig dure Tefal meer voor mij.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Lekt
  • Niet duurzaam

bibakat 01-03-2017

Goede levensduur maar erg traag

Mooie ketel. Nu ruim twee jaar in bezit en geen mankementen. Maar het duurt wel steeds langer voor het water kookt. Je moet er echt geduld voor hebben. Daarom toch op zoek naar een nieuwe.

Tatiana 17-02-2017

Goed kettle, but it is leaking due to calcification (scale) despite me using special "calc clean" stuff to keep it in a good condition.

Kees 21-12-2016

Korte levensduur

Mooie waterkoker, werkt ook goed. Water is snel wrm. Echter de duurzaamheid valt erg tegen. Hij gaat lekken bij het peilglas. Verder functioneert hij nog goed. Zou deze niet meer kopen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Duurzaamheid. Lekkkage

Judith 24-07-2016

Mooie en makkelijk maar zéér aanwezig

Een mooie waterkoker om te zien.
Water snel op temperatuur.
Makkelijk in gebruik.
Groot reservoir niet vullen over de max-streep heen (heet water klotst er dan uit).
Kort snoer dus alleen direct naast een stopcontact te plaatsen.
Enige nadeel: hij maakt een ongelofelijke herrie. Een gewoon gesprek is niet mogelijk in de buurt van het apparaat. Ondanks de voordelen voor mijreden om niet meer voor deze te kiezen bij vervanging.
Mijn vorige (Philips) was een stuk stiller.
Is hier iets aan te doen?

Judith 15-11-2016

Ha Adw sorry, ik lees je reactie nu pas! Had ik hem maar omgeruild... De herrie, want zo kun je het echt wel noemen, is zo mogelijk nog erger geworden. Hij knettert en klinkt steeds alsof hij gaat ontploffen. Hij heeft alle voordelen zoals beschreven, mooi uiterlijk, snel warm, niet zwaar etc. Maar als dit ook geldt voor de nadelen dan is het voor mij nu wachten op een klemmende deksel en een lekkende indicator...

AdW 25-07-2016

Beste Judith, ik zou hem omruilen als dat nog kan. Gezien de reviews hieronder, waaronder 2 van mij, is dit geen goed apparaat. Succes! Groet, AdW

Crixus 30-09-2015

De Tefal een half jaar in ons bezit, mede vanwege de vormgeving en de test resultaten, helaas na een paar maanden begon er water te lekken uit de waterpeil indicator met als gevolg de onderkant helemaal nat. Jammer maar we hadden meer van de duurzaamheid van Tefal verwacht.

AdW 16-05-2015

Na 2 jaar bleef de deksel vastzitten en werkte de knop niet meer om de deksel te openen. Onbruikbaar dus. Slecht apparaat, onze vorige tefal was na 3 jaar zo lek als een mandje (zie mijn eerdere recensie).

AdeW 07-03-2014

Gekocht vanwege de vormgeving, nu 3 jaar in bezit, echter waterkoker is aan de onderzijde zo lek als een mandje. Schande!

Ineke803 14-02-2012

Deze waterkoker is heel mooi. Maar na een paar maanden wordt de dekselsluiting lam en vliegt deze steeds open. Hij slaat dan niet meer af!
Hij maakt erg veel herrie. En het kalkfilter gaat moeilijk eruit en er weer in.
Mooi, maar waardeloos.

Berend Jansen 15-02-2012

Vast een maandagmorgenexemplaar. Het apparaat doet hier al een hele tijd ongestoord dienst. Ondanks het harde water is ook het filter goed te verwijderen en te herplaatsen.

karinmerken 18-03-2012

Ik heb ook de ervaring die Ineke803 heeft. Bij mij is ook de dekselsluiting helemaal fragiel geworden. Hij sluit soms helemaal niet meer en als ie begint te koken dan vliegt ie open en slaat niet af.
Ik ben ook niet tevreden over de techniek, al is het design mooi....

theedrinker 09-08-2011

---------- update review 09-08-2011 ----------
Nu na 8 maanden intensief gebruik nog steeds zeer tevreden. Werkt goed, ook bij weinig water.
Met 2 kijkvensters ideaal voor links en rechtshandigen.

---------- oude review 23-11-2011 ----------
Prima waterkoker. Net een paar dagen in huis.

Ja wordt warm aan buitenkant en ja, maakt iets meer geluid dan een plastic waterkoker.

Kookt 1 liter water koud uit de kraan in 3 1/2 minuut.

Voordeel van deze tov bijv Siemens (die er ook leuk uitzien) is het gewicht. Deze weegt veel minder dan de Siemens en net iets meer dan een plastic waterkoker.

Het waterniveau is aan beide kanten van de grip zichtbaar en dat maakt het makkelijk voor links+rechtshandigen.

Nu wachten op duurzaamheid...

Remun.J 07-08-2011

Moet mijn mening helaas bijstellen. Duurzaamheid van veel waterkokers valt erg tegen. Zo ook bij deze waterkoker van Tefal. Probleem is dat na een maandje gebruik de deksel niet meer dicht gaat. Het valt dus niet mee een degelijke waterkoker te vinden voor een redelijke prijs.

Remun.J 05-07-2011

Had eerst gekozen voor een tien euro goedkoper model van Tefal, KI130D31, maar die had duidelijk gebreken: Deksel ging zeer slecht open en dicht, waardoor onderdelen makkelijk af zouden kunnen breken en de waterniveau indicator was slecht afleesbaar. Heb die toen omgeruild voor dit model.
Ben hier zeer over te spreken. Makkelijk in gebruik en onderhoud. Maakt overigens minder geluid dan mijn vorige kunststof waterkoker. Deze staat stevig op zijn voet.

mo77 17-01-2012

heb hetzelfde als hij staat te koken gaat de deksel open en dan slaat hij dus niet meer af....de waterkoker van €10,- gaat langer mee...helaas! dacht een duurdere te kopen om dit soort dingen juist te voorkomen....

Andre75 06-03-2011

Dit is onze tweede waterkoker van het zelfde model, de vorige was binnen een jaar stuk en viel binnen de garantie van twee jaar.

We gebruiken hem wel vrij intensief, maar deze nieuwe begint nu na 4 maanden al weer rare geluiden te maken, soms knetterend. De vorige maakte dit geluid ook en gaf toen een knal waardoor deze het niet meer deed.

Duurzaamheid geef ik hem dan ook een 5, want ik weet niet of deze het ook nog wel een jaar vol gaat houden. Verder een prima waterkoker voor een mooie prijs en ligt goed in de hand.

Berend Jansen 04-02-2011

Sinds gisteren deze Tefal op het aanrecht en wat een verschil met de vorige twee merken.
Een Philips ging na 5 jaar lekken (kan gebeuren), maar schenken was een crime: morsen en hete spetters in den ronde. De opvolger was een echte Hema! Lastig te openen deksel (twee knijpertjes) en ook deze was een morspot.
Nee, dan de Tefal: snel warm en een mooie schenkstraal.
En ja: hij wordt heet. Metaal geleidt nu eenmaal goed warmte...

guppymaaike 24-09-2010

Een prima waterkoker. Kookt snel het water. Nadeel is als je hem tot max vult, dat dat het hete water eruit spat.
Ikheb de waterkoker nu ongeveer twee jaar en nu sluit de deksel niet meer (heel vervelend omdat hij nu ook niet meer vanzelf afslaat), tevens vertoont de deksel corrosieplekken aan de rand. Ik gebruik 'm intensief, maar mijn voorgaande waterkokers gingen een stuk langer mee.

michael33669 23-09-2009

super waterkoker.... bezit alle functies die je van een waterkoker verwacht!

let er alleen wel op dat de buitenkant die van erg mooi RVS is gemaakt wel behoorlijk warm wordt... maarja het oog wilt ook wat!

ik kan deze waterkoker aan iedereen aanraden

met vriendelijke groet,

michael

margotarends 19-08-2009

Fijne waterkoker. Mooie vormgeving, fijne schenktuit. Gemakkelijk met een hand te openen en te sluiten. Stevig en degelijk materiaal. Kookt niet te lang door. Kortom een fijne waterkoker voor een mooie prijs.

Liset 05-06-2009

Ik heb deze waterkoker net in mijn bezit omdat mijn oude het heeft begeven.
De waterkoker ziet er mooi en stevig uit. Hij ligt prettig in de hand, maar is door het RVS materiaal wel zwaarder dan mijn vorige die van plastic was. Hij lekt niet bij het schenken, wat opvalt omdat veel andere waterkokers dat wel doen.
Hij wordt wel gloeiend heet aan de buitenkant, wat waarschijnlijk een nadelige bijkomstigheid is van het RVS materiaal (het oog wil wat, dus je moet er wat voor over hebben). Maar geen kinderen mee laten 'spelen' dus!!
Het snoer is wat aan de korte kant (70cm). Dit zal voor sommige mensen een probleem kunnen zijn.
Ik zie bij reviews van andere waterkokers dat die veel lawaai zouden maken. Deze hoor je wel bij het aanzetten, maar ik zou het geen lawaai noemen. Net zo luid als mijn vorige. En hoe lang staat zo'n ding nou eenmaal aan??
Tot nu toe ben ik heel erg blij. Met name door het mooie uiterlijk en het fijne schenken. Over duurzaamheid valt niets te zeggen. Ik heb hem net.