Samsung WW90T986ASH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WW90T986ASH op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

a***********@g******** 25-03-2024

Miskoop?

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Deze wasmachine gekocht vanwege de belofte van energiezuinig en snel. Het tegendeel is waar. De machine doet erg lang over de verschillende programma’s. Drie uur is geen uitzondering. Of…ik doe iets fout. Maar dan is de handleiding erg onduidelijk.

Pluspunten

• Vulinhoud

Minpunten

• Duur wasprogramma’s
  • Onduidelijke handleiding

J********@g******** 28-02-2022
Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Een wasmachine met heel veel mogelijkheden en handigheden. O.a. de automatische dosering. Geen geknoei/te veel /te weinig zeep. Met een toerental van 1600 een droge was en volop keuze uit voorgeprogrammeerde programma's. Kortom een efficiënte en prettige machine. En met een energieklasse A ook nog eens energievoordelig. Wel zo prettig met deze dure stroom. Ook kan een app gebruikt worden om te regelen en te controleren.

Haaaa 20-02-2022

Één topper

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Priema producten van Samsung het is 100 procent mee gevallen met de wasmachine een topper

Pluspunten

• Doet het goed

Minpunten

• Nog niet

Casper Plomp 28-02-2021

Mooie stille machine

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Voor een testpanel heb ik deze machine mogen testen.
De machine ziet er solide uit en het valt gelijk op dat er geen glas in de deur zit. Op zich niet erg want je zit toch nooit voor wasmachine naar de was te staren. Wel is het handig dat er een klepje is om vergeten was toe te voegen. Even de machine op pauze zetten en dan kan je dat doen. In deze paar weken al een paar keer gebruikt.
Handig is de automatische wasmiddel dosering. Blijkbaar heb ik altijd teveel wasmiddel gebruikt. Ik ben best gevoelig voor luchtjes van parfum en wasmiddel, maar daar had ik bij de wassen uit deze machine geen last van, terwijl de was toch droog werd.
Via de app (waarvoor een Samsung account nodig is) kan je je wasprogramma instellen (ook met het touch paneel aan de voorkant van de machine). Je kan aangeven wat je er in hebt gedaan (bv t-shirt, ondergoed, spijkergoed) en dan geeft de app aan wat de beste instelling is qua temperatuur, toerental voor centrifugeren etc. Ook kan de app aangeven dat je bepaalde dingen beter niet bij elkaar kan doen.

Het is een mooie stille machine. Ik heb nog niet kunnen vinden of je in kan stellen dat een bepaald programma op een bepaalde tijd klaar moet zijn.

De machine is zuinig omdat hij vaak een lager toerental en temperatuur aangeeft dan ik gewend ben. Ondanks het centrifugeren op 800 toeren van het beddengoed (deed ik altijd op 1400) kwam de was niet merkbaar natter uit de machine om in de droger te doen.

Met de stoom functie krijg je niet alle vlekken uit de kleding, maar harde plekken van het zweet onder de oksels en zweetgeur lijken wel te verdwijnen.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Mogelijkheid vergeten was toe te voegen
  • Automatische wasmiddel dosering
  • Instellen via een app

Minpunten

• App is niet altijd even gebruiksvriendelijk
  • Best prijzig

marckoer 28-02-2021

Zeer goed en functioneel

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Sinds enige tijd heb ik deze Samsung wasmachine in gebruik en tot op heden bevalt het prima.
In de eerste plaats uiteraard omdat hij doet wat je mag verwachten van een wasmachine, hij wast met een goed eind resultaat.

Los daarvan biedt deze wasmachine diverse opties en mogelijkheden die zeker een positieve toevoeging zijn. Voor al het programma waarbij de machine zelf bepaald of bijvoorbeeld een langer programma of extra spoelbeurten noodzakelijk zijn vind ik een ideale uitkomst. Wel moet je er rekening mee houden dat bij een vollere trommel (en die is flink met een max van 9kg) de extra tijd flink kan oplopen.

De standaard programma’s zijn echter niet altijd echt ideaal. Het programma voor bijvoorbeeld spijkerbroeken kent een lage centrifuge stand, welke ik persoonlijk wat hoger zou willen hebben, maar in het programma kan je geen aanpassingen maken.

Het automatisch doseren van het wasmiddel is zeker een handige functie, al moet ik wel de kanttekening maken dat ik het in en uitschakelen daarvan, voor als je een ander wasmiddel wilt gebruiken, wel wat onhandiger. Ik zou het wenselijk hebben gevonden dat dit eenvoudiger was geweest.

Functies als de Add-wash lekken mij altijd een beetje overbodig, maar nu ik het heb moet ik toegeven dat dit tocht zeker wel handig is.
De bediening via de app is leuk, maar zeker ook wat ik heb ervaren beperkt. Je kan wel programma selecteren en naar de machine sturen, maar extra instelling zoals bijvoorbeeld bubble soak en de wasmiddeldosering kan je alleen in of uitschakelen of aanpassen op de machine.
Hierdoor gebruik ik de app weinig, meer voor het in de gaten houden van hoever de wasmachine is. Want dat is zeker handig gezien hij zeer stil is in gebruik en dat scheelt dan weer 2 trappen op en af om te kijken. Horen doe je hem nauwelijks.

Pluspunten

• Functionaliteit
  • Degelijkheid
  • Was resultaat
  • Zeer stil

Minpunten

• Mogelijkheden via de app beperkt
  • Bediening automatische dosering

TomZ 25-02-2021

Een moderne goede wasmachine!

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

De wasmachine enkele weken naar volle tevredenheid in gebruik.
Wat tijdens het eerste gebruik meteen opviel was het automatische doseersysteem voor wasmiddel/wasverzachter. Dit zorgt voor een zuinig gebruik van wasmiddel/wasverzachter. De wasmachine geeft automatisch een melding als het bijgevuld moet worden.
Deze wasmachine kun je via een app met je telefoon verbinden. In eerste instantie leek dit overbodig, echter bleek dat dit veel werd gebruikt. In de app kun je verschillende type was selecteren waarna de app het juiste programma selecteert en naar de wasmachine stuurt. Je kunt de wasmachine echter niet aanzetten via de app. Los van de app kun je uiteraard alles ook op de wasmachine zelf instellen. Hiernaast krijg je een melding op je telefoon als de was klaar is.
Er zijn wasprogramma's aan overvloed waardoor er voor iedere was en moment een passend programma is (o.a. Outdoor, stomen, bewolkte dag, trommelreiniging).
Natuurlijk het belangrijkste van een wasmachine: de was is schoon, fris en goed gecentrifugeerd (mits anders gekozen in een wasprogramma).
Ten slot is het extra deurtje (AddWash) een fijne toevoeging om vergeten was nog toe te voegen aan een lopend wasprogramma.

Pluspunten

• Automatische dosering wasmidden/-verzachter.
  • Was toevoegen via AddWash tijdens wasbeurt
  • Zeer veel mogelijkheden betreft wasprogramma's

Karin 12-02-2021

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Even er voor gaan zitten om de app te installeren en alle opties door te nemen.
Werkt ideaal die app. Geeft aan als het programma klaar is of als er iets niet goed is.
Automatische doseerssysteem werkt heerlijk. Eens in de zoveel tijd vullen, kan ik prima aan wennen.
Wel was het ff puzzelen met de programma’s. Ik heb gemerkt dat wanneer je niet aan de aanbevolen kilo’s houdt dat hij dan niet centrifugeert. Maar er zijn veel programma’s waar je uit kan kiezen en er zit altijd wel 1 tussen die goed bij de hoeveelheid was past.
We hadden een probleempje met de wasmachine, Samsung is goed bereikbaar en lost het keurig op!

Pluspunten

• Automatische dosering
  • De app SmartThings
  • Grote vulling
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijs
  • Niet apart een eigen programma te maken

Jolanda88M 28-01-2021

Mooi apparaat met fijne smartfuncties en bediening via app!

Geschreven voor: Samsung WW90T986ASH

Deze wasmachine ziet er supermooi uit, mooi design met strakke zwarte lijnen (ook verkrijgbaar in grijs/zilver, maar wij vinden deze een stuk mooier).
Er past 9 kg in de machine, waardoor je eerder een wat legere dan een volledig volle trommel hebt. De was wordt daardoor naar mijn idee ook een stuk schoner.
Met de app die bij de machine hoort, kun je het wasprogramma volledig instellen: je geeft aan wat je in de machine hebt zitten (bijv. hemden, broeken, handdoeken, ondergoed enz.) en ook hoe vervuilt deze was is (licht, normaal, zwaar). Vervolgens stelt de wasmachine een wasprogramma voor (hoeveel graden, hoe hard deze gaat en hoelang deze draait). Je kunt dit aanzetten met de app, of gewoon op de wasmachine: dan stuurt de app het programma daarheen. In de app kun je zien hoelang de machine nog moet draaien en ook krijg je een melding wanneer het programma voltooid is. Hierna schakelt de machine zich ook uit, dus stel dat je deze aanzet en 's avonds naar bed wilt, kun je het programma gerust af laten lopen en gaat de machine vervolgens ook uit. Superfijn!

Er zitten heel veel wasprogramma's op, je kunt het zo gek niet bedenken eigenlijk. Deze kun je bedienen met het touchscreenscherm op de machine. Dit werkt vanzelfsprekend, je kunt er weinig verkeerd aan doen.

De addwash bak die voorop de deur zit is uiterst handig als je weer eens één kledingstuk vergeten bent, of zoals met kleine kinderen vaak gebeurd, je net de was hebt aangezet en er nog een kledingstuk bij moet.

Er zit ook automatische dosering op: leuk voor erbij, maar absoluut geen must. Aangezien ik zelf vaker ook waspods gebruik, had deze dosering van mij niet per sé erop gehoeven. Als je meerdere soorten wasmiddel gebruikt, is dit ook niet echt handig, want er blijft altijd wel wasmiddel achter in het doseerbakje. Leuke functie wel, maar niet echt een meerwaarde.

De wasmachine over het algemeen vind ik dus ontzettend fijn, maar er zit wel ook best een hoog prijskaartje aan. Ik vind de machine wel absoluut een aanrader, zeker als je de app gaat gebruiken, want dat is écht een meerwaarde.

Pluspunten

• App: superhandig en makkelijk was instellen
  • Design: echt een móóie machine
  • Voor elke was wel een wasprogramma te vinden
  • Melding in app bij voltooid wasprogramma
  • Automatische uitschakeling na voltooid programma

Minpunten

• Automatische dosering is niet altijd even handig
  • Prijs is aan de hoge kant