Beko DH 7533 RXW - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Leen50 11-10-2017

Een snelle en heel zuinige droger!

In combinatie met een wasmachine die goed centrifugeert droogt deze machine heel goed en veel sneller dan de programma's aangeven. Voorbeeld: Dagelijks programma, 4 kg mix, staat op 1 uur en 40 minuten, is binnen het uur droog. Met het starstuitstelprogramma kan je de machine ook 's nacht laten draaien, hij maakt heel weinig geluid. Stroomverbruik slechts 800 watt. Is voor een droger heel zuinig.

Pluspunten

• Droogt goed en snel
  • Weinig lawaai
  • Trommelverlichting
  • Veel programma's
  • Water afvoer kan met slang op afvoerbuis

Minpunten

• na elke droogbeurt waterbak legen
  • na elke wasbeurt filter schoonmaken

Chris 29-10-2017

Fijne droger

Fijne droger en redelijk snel. Bij 1400 toeren wasmachine is de was (volle machine) in c.a. 1:30 - 1:45 klaar, ipv de 2:35 die hij aangeeft als je het programma start. Sensor sturing werkt goed zeker bij extra droog is de was echt goed droog.
Filter is gemakkelijk schoon te maken tweede filter bij de condensor is wat lastiger maar hoeft maar na 3x drogen. Beste is met de stofzuiger.

Onze vorige droger was een 16 jaar oude Miele afvoer droger, was erg goed maar knap onzuinig, 3,6 kWh per droogbeurt volgens boekje. In vergelijk is deze met 1,25 kWh dus bijna 3 x zo zuinig. besparing op de energie rekening op jaarbasis bij 150 droogbeurten komt dan op 67 euro bij een tarief van 19 eurocent per kWh. Betekend dus dat ik hem in 7 jaar geheel heb terugverdient.
In mijn geval zelfs een jaartje minder want ik heb de Miele verkocht voor 85 euro.

Pluspunten

• Zuinige droger
  • Grote opening
  • Verlichting
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• tweede filter lastig schoon te maken

Jeroen 27-11-2017

Zuinig en stil

Na 3,5 jaar een Beko DPU7380X te hebben gehad (met terugkerende problemen), zijn wij overgestapt op dit model. De 7533 lijkt alle opzichten een enorme vooruitgang!

We gebruiken hem nu enkele weken:
• De was is vaak al droog genoeg op het 1 na langste programma
• ‎De droger maakt relatief weinig geluid
• ‎Hij is zuiniger (op papier). Maar in de praktijk merk je inderdaad dat de droger een stuk minder warmte afgeeft in de omgeving
• ‎De draairichting van de deur is relatief eenvoudig aan te passen
• Waterafvoer via een slang, zodat je niet na elke droogbeurt de waterbak hoeft te legen

De duurzaamheid van de DPU7380X was niet goed. Bij deze droger is daar nog niks over te zeggen.

Pluspunten

• droogt goed
  • relatief stil
  • waterafvoer via slang
  • geeft weinig warmte af
  • draairichting deur aan te passen

Minpunten

• ervaring met importeur Asogem