Beko DH 7533 RXW - Reviews

tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

6,2

Leen50 11-10-2017

Een snelle en heel zuinige droger!

In combinatie met een wasmachine die goed centrifugeert droogt deze machine heel goed en veel sneller dan de programma's aangeven. Voorbeeld: Dagelijks programma, 4 kg mix, staat op 1 uur en 40 minuten, is binnen het uur droog. Met het starstuitstelprogramma kan je de machine ook 's nacht laten draaien, hij maakt heel weinig geluid. Stroomverbruik slechts 800 watt. Is voor een droger heel zuinig.

Pluspunten

• Droogt goed en snel
  • Weinig lawaai
  • Trommelverlichting
  • Veel programma's
  • Water afvoer kan met slang op afvoerbuis

Minpunten

• na elke droogbeurt waterbak legen
  • na elke wasbeurt filter schoonmaken

Chris 29-10-2017

Fijne droger

Fijne droger en redelijk snel. Bij 1400 toeren wasmachine is de was (volle machine) in c.a. 1:30 - 1:45 klaar, ipv de 2:35 die hij aangeeft als je het programma start. Sensor sturing werkt goed zeker bij extra droog is de was echt goed droog.
Filter is gemakkelijk schoon te maken tweede filter bij de condensor is wat lastiger maar hoeft maar na 3x drogen. Beste is met de stofzuiger.

Onze vorige droger was een 16 jaar oude Miele afvoer droger, was erg goed maar knap onzuinig, 3,6 kWh per droogbeurt volgens boekje. In vergelijk is deze met 1,25 kWh dus bijna 3 x zo zuinig. besparing op de energie rekening op jaarbasis bij 150 droogbeurten komt dan op 67 euro bij een tarief van 19 eurocent per kWh. Betekend dus dat ik hem in 7 jaar geheel heb terugverdient.
In mijn geval zelfs een jaartje minder want ik heb de Miele verkocht voor 85 euro.

Pluspunten

• Zuinige droger
  • Grote opening
  • Verlichting
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• tweede filter lastig schoon te maken

Jeroen 27-11-2017

Zuinig en stil

Na 3,5 jaar een Beko DPU7380X te hebben gehad (met terugkerende problemen), zijn wij overgestapt op dit model. De 7533 lijkt alle opzichten een enorme vooruitgang!

We gebruiken hem nu enkele weken:
• De was is vaak al droog genoeg op het 1 na langste programma
• ‎De droger maakt relatief weinig geluid
• ‎Hij is zuiniger (op papier). Maar in de praktijk merk je inderdaad dat de droger een stuk minder warmte afgeeft in de omgeving
• ‎De draairichting van de deur is relatief eenvoudig aan te passen
• Waterafvoer via een slang, zodat je niet na elke droogbeurt de waterbak hoeft te legen

De duurzaamheid van de DPU7380X was niet goed. Bij deze droger is daar nog niks over te zeggen.

Pluspunten

• droogt goed
  • relatief stil
  • waterafvoer via slang
  • geeft weinig warmte af
  • draairichting deur aan te passen

Minpunten

• ervaring met importeur Asogem

Wendel 02-01-2018

Is deze wasdroger middels een tussenstuk op een wasmachine te plaatsen?

Jarown 19-03-2018

Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat er geen tussenstuk bij de droger geleverd wordt.

j.stam 22-01-2018

waarvoor dient een wasdroger....

ontevreden over de droogprestaties. De was is niet droog, niet op programma kastdroog en niet op programma extra droog. Dus was uit de droger in de kast is niet aan de orde.
Enorme spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• grote vulopening
  • licht in de trommel
  • mooie vormgeving

Minpunten

• doet niet waarvoor ie is aangeschaft = was drogen

Jarown 20-03-2018

Zuinig en stil (vervolg)

Na 4 maanden gebruik kan ik wat kritischer kijken naar mijn ervaring met deze droger. Daarom een aanvulling op mijn review van 27-11-2017.

Drogen:
* na aanzetten is het standaardprogramma altijd 'eco' (2:35) dit is niet voldoende om de was goed droog genoeg te krijgen
* om de was wel goed droog te krijgen is het 'extra droog' programma nodig. dit is het langste programma (van 2:45), al is de droger wel vaak eerder klaar
* soms is het nodig om enkele stukken was nogmaals te draaien, omdat ze toch niet helemaal droog zijn. bijvoorbeeld pyjama's die tegelijk met dekbedden gedraaid zijn

Gebruik:
* het 2e pluizenfilter is zeer fijn van structuur. hierdoor vangt deze ook klein stof, maar moet wel elke 2-3 droogbeurten schoongemaakt worden
* het apparaat verspreidt redelijk wat stof/pluizen in de omgeving
* de droger is relatief stil, maar lijkt wel meer geluid te produceren dan op het begin (een rammelend geluid)

Pluspunten

• geeft weinig warmte af
  • draairichting deur aan te passen
  • waterafvoer via slang
  • relatief stil

Minpunten

• ervaring met importeur Asogem
  • 2e filter vaak schoonmaken
  • standaard 'eco'-programma bij aanzetten
  • soms niet alle was helemaal droog
  • verspreiding stof/pluizen

Pieter 22-08-2018

Wasdroger droogt slecht en draait erg lang

Wij zijn erg ontevreden over deze wasdroger. Een droogprogramma duur meer dan 4 uur en de was komt er dan nog klam uit.
In een gezin met 6 personen (2 ouders en 4 kinderen) wordt dagelijks een was gedraaid en gedroogd. Een droogbeurt van meer dan 4 uur is dan ook niet acceptabel.

Minpunten

• lange droog tijd
  • was komt klam uit de wasdroger