AEG T9DENS87 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DENS87 op Kieskeurig.nl.

De AEG T9DENS87 is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de Test. En het is niet moeilijk te zien waarom. De wasdroger is namelijk uitgerust met FibrePro-technologie, waarmee vochtigheid zowel aan de buiten- als aan de binnenkant van kleding gemeten wordt. Dat betekent dat zelfs dikke gelaagde kleding mooi blijft. Een andere bijzonder technologie is het AbsoluteCare-systeem. Deze technologie zorgt ervoor dat de temperatuur en trommelbewegingen voor elk type stof aangepast wordt, zodat je kleding nooit meer krimpt en zijn vorm behoudt. Daarbij wordt je kleding dankzij de SensiDry-technologie sowieso nooit aan onnodige hitte blootgesteld.

dennis.d 01-12-2020

Echt een top droger, maar met voorwaarden.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mijn oude AEG condens droger was 17jr oud en vond dat het tijd was om het apparaat te vervangen, ondanks het feit dat deze nog prima functioneerde werd ik toch wat huiverig voor een eventueel brandrisico (mijn vorige droger vloog na 14jr in de brand) en daarnaast was ook het 2400 watt aan verbruik best een doorn in het oog.
Mijn oog viel uiteraard op een wamtepomp droger maar na heel wat reviews op deze site gelezen te hebben werd ik er toch wat huiverig voor.
Een goede warmtepomp droger is best wat duurder dan een gewone condens-droger en sommige reviews zijn niet bepaald lovend over de droogresultaten en de tijdsduur van een droogprogramma.
Ik heb toch de gok gewaagd en daar heb ik geen spijt van, deze droger werkt uitstekend in mijn situatie; de was komt er kurkdroog uit en ook nog binnen een acceptabele tijd, deze machine is ongeveer een 15 a 20 minuten langer bezig dan mijn oude droger, met een 3 paar broeken in de trommel is deze droger zelfs sneller dan mijn oude droger; 1 uur en 10 minuten.
En dat ook allemaal nog eens met veel minder lawaai dan de oude droger, deze droger is niet stil maar wel veel stiller dan een oude droger van 17jr oud, vooral het gebrek aan trillingen en dreunende geluiden door het huis vind ik echt een pluspunt; ik zou deze droger gerust in de nacht aanzetten, daar heeft niemand last van, zo stil is ie zeker wel.
Een ander punt wat ik wil aanhalen is de droogresultaten, bij mij staat de machine in een verwarmde ruimte waar het gemiddeld zo`n 20 graden is omdat er een CV radiator in de ruimte aanwezig is.
Ik haal dit aan omdat ik er in de handleiding achter kwam dat er, kennelijk, een temperatuur schaal is waarin de machine de beste droogresultaten behaalt.
Deze temperatuur ligt tussen de 19 en de 24 graden, dit wil zoveel zeggen dat de machine dus slechter gaat drogen of er langer over gaat doen als de machine dus in een koudere omgeving staat, dit staat zelfs in de probleemoplossing van de handleiding onder het kopje "droogcyclus te lang".
De werktemperatuur van de machine ligt tussen de +5 graden en de +35 graden, maar de optimale temperatuur voor de beste droogresultaten liggen dus op kamertemperatuur tussen de 19 en de 24 graden.
Dit is, wat mij betreft, echt een essentieel stukje informatie waar eigenlijk alle fabrikanten van warmtepomp drogers, wel eens wat duidelijker over mogen zijn. Want het betekent dus, dat als je deze droger in een koude, onverwarmde bijkeuken plaatst of op een koude onverwarmde zolder, dat deze droger waarschijnlijk niet zo lekker functioneert.
Terwijl dit apparaat op kamertemperatuur bij mij in huis een top resultaat geeft!
Zoek je dus een droger om in een koude ruimte (10 a 15 graden) te plaatsen; neem lekker een standaard condens droger en geen warmtepomp droger, daar word je waarschijnlijk blijer van.
Zoek je een stille, eenvoudig bedienbare en goed drogende warmtepomp droger voor gebruik op kamertemperatuur dan is dit absoluut jouw droger, ik ben zeer onder de indruk van de resultaten van deze droger, echt heel goed!

Pluspunten

• Zeer goede droog resultaten in mijn situatie
  • Veel droog programma`s
  • Relatief stil voor een droger
  • Grote vul opening en trommelverlichting

Minpunten

• Niet geschikt voor elke plek in huis
  • Moet een plek op kamertemperatuur hebben
  • Droogtegraad kan hoger, staat enkel in handleiding

jeanprudencio 24-01-2020

3DSensor and FIBER PRO doet wat het belooft

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We kozen voor deze droger en hebben er nooit spijt van gehad! Perfect stil, 8 kilo trommel perfect voor het drogen van zware dingen zoals beddengoed of kussens.
het droogt super en is zo gemakkelijk te gebruiken dat zelfs mijn man de was kan doen.
Het heeft voldoende keuze aan droogprogramma's en droogt delicate kleding zoals wol op lage temperatuur, evenals katoen en synthetische stoffen , het zal niet krimpen, het blijft zacht en soepel, wat geweldig is!
Het toevoegen van 3D-SENSOR is echt een BRILJANTE UITVINDING waardoor de droogtijd automatisch kan worden aangepast op basis van de gemeten luchtvochtigheid waardoor de stof gelijkmatig kan worden gedroogd, zacht blijft en zonder bedgeur is. We vonden dat het perfect werkte toen we het zeer teek dekbed opdroogde.
FIBER PRO is een zeer nuttige uitvinding om veel tijd te besparen, omdat alle soorten stoffen, wol, katoen en synthetische stoffen in één keer aan elkaar kunnen worden gedroogd.

Met het ingebouwde licht zodra je begint (en klaar bent met drogen), kun je gemakkelijk zien welk type kleding je gaat drogen, of het nu synthetische stoffen of wol is.

Wat betreft het reinigen van de droogmachine.
Filter is zeer eenvoudig te verwijderen, te openen en schoon te maken na elk gebruik. Het is geweldig, omdat het elke keer schoon is als er geen gevaar bestaat voor het opslaan van stofpluis die de luchtstroom kan blokkeren, wat de droogtijd en het energieverbruik kan verhogen.

Pluspunten

• 3D Sensor
  • Fiberpro technology
  • WARMTEPOMP
  • FILTER MET MINIMAAL ONDERHOUD
  • EFFICIËNT

SandraV 18-01-2020

AEG T9DENS87 gebruikerservaring

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In afwachting van de verhuizing naar onze nieuwbouw-woning waren we alvast aan het kijken naar een warmtepompdroger.
Het idee was om deze aan te schaffen nadat we ons nieuwe stulpje in waren getrokken om zo wat gesjouw te kunnen besparen.

Helaas liep het iets anders dan gepland. Onze 15 jaar oude droger brandde door zodat we met spoed een nieuw apparaat wilden bestellen.
Via vrienden kregen we te horen dat je geregeld apparaten en andere spullen met korting kunt krijgen in ruil voor het schrijven van een review met je eerlijke mening over het product.
Hierdoor lees je nu deze review over de AEG 9000 series lavatherm.

We hebben de droger nu ongeveer twee weken in gebruik. Het eerste dat ons opviel na plaatsing was de ruimte in de trommel. Je kunt er met gemak een volumineuze lading was in kwijt zonder dat de droger te vol lijkt. Iets wat aanvankelijk een beetje onzinnig leek, maar toch wel prettig blijkt is het licht dat in de trommel aan gaat bij het openen van de deur.

De keuze aan droogprogramma's is riant en de droogprogramma's kunnen nog naar eigen wens worden gepersonaliseerd om zo tot je ideale droogresultaat te komen.
Al moet ik toegeven dat door alle technische snufjes, zoals het fibreprosysteem waardoor je alle verschillende wassoorten en stoffen bij elkaar in de droger kan gooien, je eigenlijk zonder al te veel na te denken je was kunt drogen.
Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk wat terughoudend om alle was bij elkaar te gooien in de trommel, maar ik kan nu al bijna niet meer terug zo gemakkelijk dat het blijkt te zijn.

Wat ook het gemak dient is het lawaai dat de droger niet maakt. Vergeleken met de oude droger waarbij we de deur van de waskamer eigenlijk altijd dicht moesten houden is onze nieuwe AEG heerlijk stil.

Ook het verschil in warmte uitstoot is aanzienlijk. Voorheen werd de kamer bloedheet als de droger aan het werk was. Door gewoonte gedreven sluiten we de badkamer nog steeds soms, maar de kamer wordt niet merkbaar warmer waardoor we er vertrouwen in hebben dat de warmte goed wordt hergebruikt wat een rol zal spelen bij de energiezuinigheid.
Ook lijkt de droger een stuk sneller klaar dan voorheen en het resultaat is zeer naar wens.

Voor een ieder die iets meer kan en wil besteden kunnen wij de AEG 9000 serie van harte aanbevelen. De toekomst zal het moeten uitwijzen, maar we verwachten dat we de extra uitgegeven euro's in de loop van de jaren met gemak zullen terugverdienen door de innovatief gecreëerde zuinigheid van het apparaat. Een aanrader voor een ieder met lange termijnvisie die van zachte, frisse en kreukvrije was kan genieten.

Pluspunten

• Gemak van alle was bij elkaar te kunnen doen
  • Gebrek aan warmteuitstoot
  • Stille en snelle drogen

Puck 17-01-2020

Grote energie zuinige wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger hebben we gekocht omdat hij een zeer energiezuinig label heeft. A+++ Daarbij maakt hij zeer weinig lawaai. De droger gebruiken wij 3 tot 5 keer per week. Dit is de eerste wasdroger waarin ik allerlei materialen tegelijk in kan drogen. De materialen zijn tegelijk droog. In mijn vorige wasdroger droogde ik alleen handdoeken en bedden goed. Nu heb ik ook sportkleding, ondergoed en sokken gedroogd. Alles is lekker zacht, en ruikt lekker. Ik gebruik geen wasverzachter , dat is ook het advies van AEG. Hij heeft een ruime trommel, waar 8 kg opstaat. Tijdens mijn gebruik kom ik er achter dat dit niet voor alle droogprogramma's geldt. Op de display is duidelijk zichtbaar hoeveel kg er per programma in kan. Dit is een beetje schatten , mijn wasmachine is voor 6 kg. Vooral handdoeken / badlakens voor mij het belangrijkste om te drogen, dit mag 8 kg zijn. De verlichting in de machine is makkelijk bij het vullen van de machine, en gaat uit tijdens het draaien. Dit vind ik wel jammer, maar is natuurlijk energie zuinig. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, dat doe ik na elke was beurt. Er zit altijd behoorlijk wat in. Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer, dan hoef je het waterreservoir niet te legen. De machine is makkelijk te bedienen , en op het display geeft duidelijke informatie aan. En hij is geplaatst op de wasmachine , en hebben het bijbehorende tussen stuk gekocht, dat als accessoire te koop is. Makkelijk om even wat was op te leggen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig geluid
  • Grote trommel
  • 8 kg handdoeken/ badlakens tegelijk
  • je kan tegelijk verschillende materialen drogen

Minpunten

• 8 kg lading geldt niet voor elk droogprogramma
  • de deur is van kunststof

JN 04-05-2021

Mooie machine

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Heel mooie machine, met veel handige opties. Hij is spierwit en hierbij steekt mijn eveneens nieuwe wasmachine van een ander merk wel een beetje geel af. Ik ben er blij mee.

Nadiaede 22-04-2021

TOP Droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Sinds een aantal weken nu deze warmtepompdroger in huis. Voorheen kon ik nooit de was weggewerkt krijgen. Met 2 kleintjes en een fulltime baan was het altijd een strijd die ik helaas verloor. Nu kan ik de strijd aan met de was en win deze met gemak. De was droogt goed op en niets krimpt. De droger biedt voldoende passende programma's, zelfs voor beddengoed. Ook nog zuinig in verbruik. Het kost wat, maar kan niet meer zonder.

juniorken 29-03-2021

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Hebben hem pas een week, maar is een stil toestel en handige bediening. Eerst handleiding doorgelezen maar eigenlijk wijst de bediening zichzelf uit. Eenvoudig in gebruik maar toch heel veel mogelijkheden.

Jose 20-03-2021

Kleren blijft vochtig

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben deze droogkast gekocht door de veel goede reviews op verschillende websites. Apparaat is inderdaad energiezuinig, maar tot onze verbazing blijven veel artikels keer na keer vochtig, ongeacht het programma of de droogtegraad die we instellen (altijd het hoogste).
Voldoet niet aan onze verwachtingen, helaas.

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Kleren blijft vochtig

Guy13 20-03-2021

Nuttige droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Wij zijn erg tevreden met de droger van AEG. Hij is stil, droogt uitstekend, en is van binnen een mooi. Ook goede kwaliteit trommel etc. Er zitten een paar functies en knopjes op die we nog aan het uitvogelen zijn.

Dennis 07-03-2021

Top apparaat!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Nu een week binnen en hij bevalt erg goed!
Simpel om te bedienen en schoon te maken. Heel fijn is de vocht afvoerslang, geen gedoe met na elke droogbeurt de bak te hoeven legen. Even een Y koppeling op de bestaande wasmachine afvoer gedrukt en zo kun je dus van 2 machines het vocht afvoeren.
Functies zijn makkelijk en bediening is hetzelfde als de wasmachine in deze stijl.
Licht in de droger is ook fijn en we hebben er een paar drogerballen bij gekocht zodat de was nog beter los geklopt wordt. Is al goed maar dit is dan weer extra.
Filter is ook zeer makkelijk eruit te halen om schoon te maken. Heel fijn is ook de waarschuwing die je krijgt mocht je, of vergeten zijn de waterbak te legen of het filter schoon te maken.

bznzman 12-02-2021

Goed droog en energievriendelijk

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik was na de installatie van het apparaat licht geïntimideerd door de kracht en uitstraling van dit apparaat. Dit is mijn eerste 'moderne' wasdroger dus de hoeveelheid functies waren even spannend. Het is een mooi strak design en ook nog eens gemakkelijk in gebruik. Verlichting in de trommel is heel fijn, kies je programma en de rest gaat vanzelf. De kreukvrije optie is heel fijn waardoor de droger ~60min langer blijft draaien, maar mijn kleren worden er ook echt kreukvrij van. Zeker mijn 'strijkvrije' hemden!

Na elke beurt haal ik een flinke pak stof uit de filter, wat aangeeft dat de machine dit goed opvangt. Aansluiting op waterafvoer zorgt ervoor dat ik vrij weinig hoef te doen. De machine is dus gemakkelijk te onderhouden.

Al met al mooi apparaat en dit raad ik zeker gezinnen aan met kinderen zoals ons!

Nielsvb 05-02-2021

Tijd!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze droger bespaart me vijf overhemden strijken per week. Ideaal. Omgerekend is de droger dus zo terugverdiend. Zuinig. Stil en ziet er netjes uit. Het drogen van de parajumper en colmar donsjasjes gaat ook perfect. Scheelt weer naar de stomerij brengen en halen.

Angelique 18-01-2021

Topmachine!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Zeer stille machine met opvallend ruime trommel. Droogt met standaard programma's zeer goed en in korte tijd, ook bij gemixte textiel soorten, wat erg fijn is met een groot gezin.
De investering zeker waard, erg tevreden over.

LeendertLefeu 16-01-2021

Super Wasdroger!!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik heb de wasdroger nu een maand in gebruik .. Gewoon geweldig , we zijn er heel blij mee en natuurlijk heel energie zuinig . Top droger!!

Soeshma 09-01-2021

Super Apparaat

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mijn eerste wasdroger ooit , ben super blij mee , geen seconde spijt van gehad . Wel prijzig maar supergoed .

Adri 30-12-2020

Een geweldige droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Een geweldige droger, mooi, zeer ruim en stil. Het enige nadeeltje is de lange duur van de droogprogramma's

Bert 29-12-2020

Mooie en goed werkende droger met mooi design.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

De T9DENS87 is een prachtige en goedwerkende droger. De was komt er kurkdroog uit, wanneer je de juiste instelling kiest.
Ook het beddengoed komt er droog uit.
De bediening is vrij eenvoudig. Dan moet natuurlijk wel de handleiding even doorgenomen worden, wat in Nederland weleens vergeten wordt.
Het enige minpuntje is het reinigen van het filter. Dit vergt meer inspanning dan die van onze oude Lavatherm droger uit 2002.
Kortom: blij met onze nieuwe AEG droger!

Coen20 29-12-2020

Uitstekende wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Wij hebben de wasdroger met warmtepomp een maand in gebruik. Bewust voor deze droger gekozen ivm het minimale stroomverbruik. De droger doet uitstekend zijn werk. Zelfs beter dan verwacht. Wij vinden de droger ook stil in vergelijking met onze oude afvoerdroger. Wij zijn zeer tevreden met deze aankoop. Over de duurzaamheid kunnen wij natuurlijk nu niet oordelen maar daar hebben wij alle vertrouwen in.

tnjkos 29-12-2020

Hoog en Droog en Super Slim

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Onze AEG wasdroger staat helemaal in de nok van ons huis op zolder, is daar prima bezorgd en functioneert voortreffelijk. De slimme droger beoordeelt zelf de beste droogwijze en gaat zo zuinig om met energie. Naast het schoonmaken van het pluizenfilter, heb je er verder geen omkijken naar, zoals het hoort.

vrier09 28-12-2020

Krachtpatser onder de drogers

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Hele mooie warmtepompdroger, die doet wat hij moet doen, drogen zoals jij het wilt. Of het nu dekbedden, handdoeken of donsjassen zijn, alles wordt goed droog en de donsjassen komen er zo mooi uit, je kunt hem direct weer aan. Het enige wat je moet doen bij het drogen van beddengoed is je bed opmaken. Een topaankoop ter vervanging van mijn Bosch warmtepompdroger, die het al na 5,5 jaar heeft begeven.
Mocht mijn Siemens wasmachine het begeven dan zijn de AEG wasmachines zeker ook een optie om aan te kopen gezien de kwaliteit en mooie uitstraling die de droger heeft.