tado° V2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de tado° V2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

dmjongejan 29-02-2024

Better alternatives!

Geschreven voor: tado° V2

Stay away from Tado. Amazing blunt once you bought the product. No support, continuous malfunctioning. Much better and cheaper alternatives, don't buy Tado!

Mrninoc 27-01-2024

Review after 2 years use - warranty expired

Geschreven voor: tado° V2

I have owned tado for 2 years now and during that time the units have slowly deteriorated one by one. Things that will happen :

Units will start to
1. Degrade needing more batteries at the end of 2 years my units were using batteries a set a month.
2. The build quality is poor and the units would randomly pop off the radiator causing two to break. Making it difficult to see on screen display:
3. The app is not accurate on calculating savings. The info in the app never matches the bill even when I entered all the info.
4. Home and away is dodgy sometimes thinking I’m home when I’m away and the radiators burning full power this error can cost you your full years saving using it in a day.
5. After the warranty ran out after 2 years my devices have started breaking and deteriorating. Tado offered 30% discount on replacing the 4 failed units…..as I have 6 units i think its better to try a different brand hopefully will last longer than 2 years and the life of the heating system. I mean its expensive enough to only last 2 years it’s should last the life of your cv system.

In conclusion nice system at first but actually quite cheap and simply made. Battery life, build quality are poor and deteriorate with time. I’m not renewing the devices but trying another option instead of tado that will hopefully be more reliable. You will be lucky if the units last longer than 2 years and for the price not worth it. When tado makes a mistake your heating burns on full and at current gas prices this can cost you over 200 euros a day for the error until you realise.

Example I was away for 8 hours during this time something failed on the systems meaning my radiators were at full for the full time I was away meaning any savings through the year were taken back in those errors because the units failed. And the longer you have them the more often this happens.

Pluspunten

• App Looks nice and easy to use app
  • Works well at first but deteriorates with time

Minpunten

• Battery life deteriorates with time
  • Errors cause heating set to full and waste money
  • will not last the life of your cv unit
  • Customer service takes a few hours to reply

Peter 01-12-2023

Verschrikkelijk

Geschreven voor: tado° V2

Verschrikkelijk. Als het niet werkt dan moet je vreselijk veel moeite doen om support te krijgen. Je kunt ze niet bellen, mailen en geen ticket aanmaken. Ze hebben een chatbot die niet helpt en in een loop en met doodlopende wegen maar vragen blijft stellen. Het is best aardig spul, maar je bent hiervan afhankelijk voor je verwarming en je warme water. Ik heb al zo vaak mijn ketel moeten resetten doordat tado niet werkt of verkeerde instellingen stuurt. Begin er niet aan.

Pluspunten

• Als het werkt dan is het fijn spul

Minpunten

• Support compleet onbereikbaar
  • Koud huis en koud water, geen support

b*******@x******** 25-11-2023
Geschreven voor: tado° V2

Niet kopen als je woning groter is dan ca 50 m2, het bereik is heel slecht. De radiatorknop die 10 m verwijderd is van de bridge in een kapverdieping van een oud pand met slechts houten en dunne stenen wanden (dus geen staal of dik beton) wordt maar zo nu en dan bereikt, heel vervelend, daardoor gaat de temperatuur alle kanten op en verbruik je veel gas. Vormgeving is leuk, maar kwalitatief rammelt het eigenlijk aan alle kanten.

b****@c******** 14-11-2023

Slechte Service Tado

Geschreven voor: tado° V2

Tado slimme thermostaat gekocht, gaat opeens stuk. Dit gemeld aan Tado komen alleen met een korting bij aankoop van een nieuwe slimme thermostaat. Men is niet geïnteresseerd hoe het apparaat stuk is gegaan. Dus bedenkt u zich goed voordat u iets koopt bij Tado.

Kortom zeer slechte service van Tado

Pluspunten

• Snelle Reactie

Minpunten

• Slechte Service

Remco 27-10-2022

Gelimiteerd bereik

Geschreven voor: tado° V2

Het gebruik, installatie en gebruiksgemak allemaal zeer positief. Vanwege de prijs eerst een thermostaat,bridge en een paar radiator knoppen aangeschaft en na een half jaar gebruik de overige radiator kranen in huis laten vervangen zodat deze ook een slimme knop kunnen krijgen. Bij radiator knop nummer 8 loop ik tegen het probleem aan dat de bridge constant zijn verbinding verliest met de knop. Het schijnt dus dat de bridge enkel met radiosignalen werkt en dat een versterker of 2e bridge niet mogelijk is. Het betreft een kleine vrijstaande woning met houten vloeren waarbij de bridge centraal staat. Verplaats ik de bridge iets meer richting knop nr8 dan is de verbinding stabiel maar verliest hij de verbinding van een andere knop. Als ik dit van te voren wist zou ik voor een alternatief merk gaan die wel een 2e bridge ondersteunt of via wifi werkt.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Bereik

k*********@z****** 23-02-2022

Instabiele verbindingen - slechte service

Geschreven voor: tado° V2

De verbinding tussen de radiatorknoppen en de Tado bridge is instabiel en valt zomaar weg.
De helpdesk weet zich geen raad met dit probleem en stuurt me voortdurend de link naar de handleiding; vrij zinloos.
Verder is dit een bekend probleem op de Tado community forums: honderden klachten sinds 2019 (!) - het lijkt er niet op dat Tado bereid is of in staat is om dit op te lossen.

Ik zou het niet meer kopen - er zijn betere producten.

Minpunten

• instabiele verbindingen
  • zeer slechte service
  • geen respons op jarenlange klachten
  • erg moeilijke toegang tot eigen data

Dennis Jongejan 11-01-2022

Waardeloos

Geschreven voor: tado° V2

Waardeloos. Support slecht, langzaam en ronduit onbeschoft. Apparatuur vertoont continue mankamenten. Spijt van aankoop. Tado reageert alleen als er hier een slechte review is. Tip dus.

Minpunten

• Support
  • Functionaliteit

vd Werf 25-03-2020

Geen besparing, slechte service.

Geschreven voor: tado° V2

Geen service, loze beloften en te verwaarlozen besparing.

De besparingen worden vergeleken met de situatie waarin je altijd de verwarming aan zou laten (ook als je er niet bent). Met andere woorden: Als je per dag 12u van huis bent en daarom (middels de geolocatie) de verwarming lager stelt vindt Tado dit al een besparing van maar liefst 50%!!!
Ze ondervangen dit door een 'energiebesparingsgarantie' op te voeren, maar helaas hebben ze de regeltjes hiervoor dusdanig in elkaar gezet dat je er in de praktijk geen aanspraak op kunt maken.

Vóór aankoop contact gehad met Tado klantenservice. In mijn geval was er een 'extension kit' nodig.
Meteen besteld, samen met de slimme thermostaat. Achteraf blijkt deze extension kit toch niet nodig, dus deze geretourneerd. Goed opgelost denk je dan.

Helaas valt na bijna een jaar de besparing enorm tegen, dus wil ik gebruik maken van de energiebesparingsgarantie (in het kort: tot een jaar na aankoop geld terug).

Nu krijg ik te horen dat ik daarvoor niet in aanmerking kom, omdat ALLE Tado producten op de factuur retour moeten.
Dat gaat dus niet!!! De extension kit is al na een week retour gegaan!

Heel slordig. Deze besparingsgarantie is dus een lokkertje. Alleen als ik de extension kit nutteloos had laten liggen had ik aanspraak gemaakt op deze garantie.

Ze staan niet achter hun service.

Ook na 'escalatie' op managementniveau blijft men stug volhouden.

GEEN garantie en loze beloften!!!

Minpunten

• Ondanks beloften geen enkele besparing
  • Slechte service
  • Prijzig

Spiderfox 30-03-2019

Zoveel pech met geleverde termostaten

Geschreven voor: tado° V2

Termostaat ziet er heel mooi uit maar helaas heb ik hem niet werkend kunnen krijgen en heb het vertrouwen verloren.
Bij 1e levering via mediamarkt was er geen leven in de termostaat te krijgen. Dus retour.
Bij de 2e levering leek het of de verpakking al open geweest was en de termostaat kwam nu wel tot leven maar nu werkte de internet bridge niet deze gaf foutmelding.
Met TADo support contact gehad en zij stuurde een nieuw internet Bridge.
Helaas hadden zij de verkeerde Bridge gestuurd.
Weer proberen contact te krijgen met de helpdesk maar deze was helaas zo slecht te bereiken dat ik vermoed dat er veel storingen zijn met hun producten en daardoor heb ik besloten alles terug te sturen naar TADo en mediamarkt.
Dit maakt dat ik het product verder niet kan beoordelen.

Pluspunten

Minpunten

• Vertrouwen in het het product
  • Blijkbaar vaak defect

Cor J. 25-02-2018

Bezuiniging of gadget?

Geschreven voor: tado° V2

Wat een vreemde reviews zijn hier te lezen. Op basis waarvan zou een slimme meter tot wel 30% besparen? Zonder 'slimme' thermostaat is het zo dat bij thuiskomen de thermostaat pas aangezet wordt. Oké je komt thuis in een koud huis, maar je hebt tot dan toe geld bespaart. Wanneer je van huis weggaat, blijft het normaliter nog een tijd lang warm in huis, dus als je dat weet en de thermostaat eerder handmatig uitdoet of dat het systeem wacht eer dat je telefoon een x-aantal km verwijdert is van huis en dan pas het aantal graden op de thermometer terugschroeft. Tel uit je winst. En dan heb ik het nog niet eens gehad hoe de thermostaat moet acteren wanneer je naar bed gaat. Kortom het is een gadget waarbij de kosten alleen maar omhoog gaan.

Pluspunten

• Warm huis bij thuiskomst
  • Leuke gadget

Minpunten

• Kosten verhogend

Th3o 10-11-2017

Tado is een aanrader

Om even te reageren op Hans Graansma:

Ten eerst heb je door in te stemmen met de voorwaarden aangegeven akkoord te gaan met het ontvangen van updates. Zou ook dom zijn om dat niet te doen aangezien dit toch echt updates zullen zijn ter verbetering van de gebruikerservaring. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat een thermostaat niet of moeilijk overweg kan met 0,1 temperatuurs schommelingen. (en net of jij merkt dat het 21,8 of 21,9 graden is.)
Verder heb je iets gekocht wat nog volop in ontwikkeling is, als je daar nioet voor open staat moet je gewoon zo'n kwik termostaat neerhangen...kun je ook in 0.1 graden afregelen.
Verder zijn er volop mogelijkheden en is er een website met perfecte uitleg van gebruik en alle symbolen die voorbij komen. Inmiddels zijn er alweer een aantal updates geweest en is zelfs Google assistant integratie onderweg.
Dan tot slot nog een laatste vraag: Heb je toevallig een smartphone ? Kans is groot van wel ? Accepteer je dan updates ? (lijkt me wel verstandig) en toch ben je nadat jij afbetaald hebt, 100% eigenaar van de telefoon...toch ? Veel plezier met alles (wat je niet wilt updaten) en intusssen geniet ik volop van mijn Tado radiator thermostaten . (zelfs met stadsverwarming en genot:-))

Pluspunten

• nog volop in ontwikkeling
  • gemak
  • kost wat maar dan heb je ook wat

Minpunten

• installeren is even concentreren maar te doen
  • vanaf 200 euro, is best even slikken

Corné 05-01-2017

Toppie

Geschreven voor: tado° V2

Naar lang zoeken toch voor de taco thermostaat gekozen.
Tijdens het installeren bleek voor mijn ketel geen schema te zijn.
Kreeg meteen een mail dat ze een schema zouden maken, dat was voor mij niet duidelijk genoeg.
Heb toen telefonisch contact gehad, werd vriendelijk te woord gestaan en binnen twee minuten was het geregeld. Echt super service. Als werk boven verwachting een echte aanrader.

Hans Graansma 01-01-2017

Slim of te simpel? Ongevraagde updates?

Geschreven voor: tado° V2

Ik heb deze slimme Tado inmiddels teruggestuurd....reden:
1 Ongevraagd worden door Tado updates uitgevoerd, kon ik eerst op het apparaat per tiende graad instellen is dat nu per volle graad. Je bent blijkbaar niet 100% eigenaar van het toestel.
2 De "Open-Therm" informatie wordt niet op het apparaat en ook niet in de App weergegeven.
3 Als eigenaar van een Tado wil ik de installatie handleiding voor de installateur. Tado wil dit niet afstaan, hoe verzinnen ze het?

Minpunten

• Ongevraagde updates
  • Te weinig informatie op thermostaat en in de App
  • Te weinig mogelijkheden
  • Je bent geen 100% eigenaar

Sander 30-06-2016

Ideale thermostaat

Geschreven voor: tado° V2

Eenvoudige montage en het werkt probleemloos. Hij kan van meerdere telefoons in de gaten houden wanneer ze thuis komen en zorgt dat het huis de ingestelde temperatuur heeft. Verder is het ook heel eenvoudig om handmatig van het vaste programma af te wijken en is er in de app op de telefoon een overzicht hoeveel uur en wanneer de cv is aan geweest, temperatuurverloop over de dag en aantal zon-uren. Mooi plat kastje op de muur. Bijzonder gebruiksvriendelijke IoT apparaat. De helpdesk reageert snel op vragen.

Emiel Scholte 08-06-2016

Mooi spul!

Geschreven voor: tado° V2

Prachtig, simpel en strak design, goede instelmogelijkheden, makkelijk te bedienen met de smartphone en de mooiste functie vind ik dat het apparaat weet wanneer je thuis bent en dus nooit voor Jan met een korte achternaam zal verwarmen. Ook begint ie al te verwarmen een paar minuten voordat je thuis bent (is instelbaar) en dat is natuurlijk bijzonder prettig.

Dick 08-06-2016

Een nieuw tijdperk

Geschreven voor: tado° V2

Op de eerste trede van "The internet of thing" is de Tado een aangename kennismaking, niet alleen fraai, maar ook eenvoudig te installeren en nauwkeurig. Zonder na te denken bespaart de Tado ook nog geld. En als je vragen hebt is de helpdesk makkelijk bereikbaar via mail en telefoon, en is zeer hulpvaardig

Y uit friesland 17-04-2016

Super thermostaat

Geschreven voor: tado° V2

de tado werkt perfect en schakelt zelfstandig goed in en uit als we thuis zijn of weg gaan, het is alleen wel jammer als je hem handmatig aanpast dat hij dan ook handmatig weer op automatisch moet verder een perfect apparaat en zekker waar voor het geld, de tado app op iphone werkt uitstekkend en lekker snel.

CarolineJesse 15-02-2016
Geschreven voor: tado° V2

Na paar maanden een TADo aan de muur.
top,
nooit meer onnodige kosten. Huis verhuren, wanneer je weer thuis komt, en niet eerder. Pas weekendje weg geweest. Normaliter draait dan de ketel gewoon het programma af, en verwarmen we ons huis, terwijl er niemand is.
Dat is dus echt wel een ideale verbetering.
Ik kreeg een mail, dat er net na de zomer ook radiator knoppen komen. Dat maakt mijn systeem thuis af. Per kamer ook nog eens individueel aan en uit. Kortom DOEN

Bert 08-12-2015
Geschreven voor: tado° V2

Een mooie en makkelijk te installeren apparaat en bijbehorende app (in mijn geval windows). De app is niet hetzelfde als de android-versie en kan bijv. geen rapport laten zien. Ook is niet zien of de ketel aan is. Dit is wel op de website te zien, net als de buitentemperatuur. Zou dit ook graag in de app willen zien.
Ook lijkt het mij handig dat je zelf de instellingen van de geofencing aan kunt passen.

Zal de review misschien nog wel eens bijwerken.
Zou mooi zijn als

Ilona van Hezik 02-11-2015
Geschreven voor: tado° V2

Ik ben heel blij dat ik de Tado heb aangeschaft. Ziet er mooi strak uit en het werkt erg goed. Ik raad deze zeker ook aan. Ik vind het ook mooi dat die in zones werkt en dat je dus niet onnodig verbruikt.

Ericdorenbos 29-10-2015
Geschreven voor: tado° V2

In mijn zoektocht naar de ideale slimme thermostaat attendeerde een vriend op zijn systeem, een Tado. Hij liet het gebruiksgemak van de app zien en ik was vrij snel om, dit moest hem worden. Naast de thermostaat heb ik ook de extensie kit aangeschaft. Wat opvalt tijdens het uitpakken is het kwaliteitsgevoel van zowel de thermostaat als de extender, ze voelen zeer degelijk aan, de manier van verpakken doet me denken aan de Apple producten, dus dat is een goed begin. Installatie was eenvoudig en de app is vlot op de iPhone gezet. Het draait nu 3 dagen en ik kan maar 1 ding concluderen, dit had ik eerder moeten hebben, wat een mooi en gebruiksvriendelijk systeem. Ik raad hem aan !

Groet,
E. Dorenbos

CarolineJesse 23-10-2015

zo gemonteerd
je gaat naar je werk, en door (denk ik) GPS gaat je kachel automatisch uit
hoe verder weg, hoe lager de temp.
Kom ik weer naar huis, gaat de kachel tijdig aan.

moet nog wel wat leren van mijn huis. maar nu al dik tevreden

Kevin 22-10-2015
Geschreven voor: tado° V2

Wij hebben de Tado smart thermostaat nu een week in gebruik en kan alleen maar zeggen met veel plezier! Nu het buiten al kouder word is het het heerlijk om vanaf kantoor alvast de woonkamer op te warmen. Dat is lekker thuis komen! Als die ook de beloofde 30% bespaart zou het helemaal mooi zijn.

Dieter1972 28-05-2015
Geschreven voor: tado° V2

Tado is gemakkelijk om aan te sluiten, na een korte blik op de handleiding kon ik de thermostaat gemakkelijk installeren.
Tado maakt het beheren van je temperatuur een stuk gemakkelijker, ik hoef nooit meer om te kijken naar mijn radiatoren, Tado regelt dit allemaal voor mij!
Dit komt door de slimme geofencing technologie waardoor Tado je locatie kan zien, waarop hij vervolgens de temperatuur op aanpast.

Tado is niet alleen gemakkelijk te installeren, en gemakkelijk in gebruik, het is ook nog eens een mooie accessoire voor in je huis, het kastje is erg mooi, en ziet er solide uit.

Kortom is Tado een super product als je je kamertemperatuur erg belangrijk vindt, en wanneer je kosten wil besparen op je energierekening (en wie wil dat nou niet?!)

Een echte aanrader als je het mij vraagt!