Samsung QE65Q95TAL QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 72 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,5

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

RamMeij 13-10-2020

Een regelrechte nummer 1

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Uitpakken is een feestje en met 2 personen ( ivm de maat) is aansluiten simpel en snel. En daarna mag je genieten van alle mogelijkheden die deze Samsung TV heeft. Bizar beeld en geluidskwaliteit en de afstandsbediening is een luxe in je hand.
De one connect aansluiting zorgt onder andere dat Samsung zijn concurrent ver achter hem laat en met een grote glimlach naar de finishlijn huppelt!!

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Sonnyboy 29-03-2021

Ik las ook dat je overgegaan bent op Lg Oled. Zo'n slechte ervaring met LG en Oled. Nooit meer. Binnen 1 jaar nieuw panel , onder garantie prima. Na exact 3 jaar hetzelfde probleem, maar nu reparatiekosten van 665 euro. En dan mocht ik van geluk spreken dat ik een coulance kreeg van LG, anders waren de kosten 1250 euro geweest. De OLED c7v ligt nu bij het grof vuil. Ik hoop dat je dit bespaart blijft.

Anoniem 23-09-2020

geweldige qled

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Net in bezit maar het eerste wat me op viel is dat de tv zag dat het vrij licht in de huis kamer was en paste hier direct zijn scherm op aan. geluid klinkt mooi vol, makkelijk te installeren met mijn samsung telefoon en ook met de afstandsbediening.

Erg mooi disign en de prestaties zien er echt goed uit beter dan mijn vorige tv de 55Q85R.
Voor mij was de prijsverhouding erg klein vergeleken met het 2019 model. maar dit is pp verschillend.

Paulo S 22-09-2020

Fantastische TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Lang gezocht en gevonden. Beter beeld en geluidskwaliteit heb ik niet gevonden. Zeker ook met de No Gap TV Mount een plaatje voor aan de muur.
Snel zappen, alle apps die je nodig hebt staan er op en wat er niet op staan zet je er gewoon zo bij. Kortom... echt heel veel waar voor je geld.

Litipitie 19-09-2020

Super mooi beeld,vooral met de zon en dag licht.

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

We zijn super blij met onze nieuwe Qled tv.
Belooft wat er beschreven staat.
Vooral t beeld net de zon,en t vele lichtinval bij ons thuis . Super.
Geen seconden spijt

jimfrey944 24-09-2020

goede ontspiegeling eindelijk geen ramen meer

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

goed ontspiegeld beeld ik zie geen ramen meer in het scherm
werkt ook goed samen met de andere apertuur in huis

Jackozi 23-09-2020

Super beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Na makkelijk het setup proces te doorlopen op je telefoon heb je een mooi scherp beeld. Jammer dat het niet met HomeKit te besturen is.

Ed M 18-03-2021

Zeer goed en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Betreft een QLED 4K 65 inch Q95T (2020)

Zeer goed en scherpbeeld, prettig om naar te kijken, het enige wat ik kan vinden als nadeel op dit moment is dat na enige tijd voor een paar seconden het geluid wegvalt en dan weer terug komt. Dit herhaalt zich een paar keer als je een paar uur achter elkaar TV kijkt zoals ik regelmatig doet. Moet voor dit euvel nog contact opnemen met Samsung maar de verdere rest PRIMA, dus tot nu toe nog geen spijt van de aanschaf.

Freek 03-02-2021

Helemaal blij met onze nieuwe TV (de Samsung 75Q95T)

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Wat een prachtig toestel! Aan de muur gehangen met de NoGapWallmount. Bewust gekozen voor de 75 inch. Was eerst niet van plan zoveel uit te geven aan een nieuwe televisie (er hangt een behoorlijk prijskaartje aan). Maar Samsung had een cash-back actie lopen, en dankzij de mooie aanbieding van PlatteTV ben ik over de streep getrokken. Prettig is ook dat PlatteTV op de site van Samsung wordt genoemd als dealer. Dat geeft een geruststellend gevoel. Op vrijdag gekocht, maandag al in huis. Combi-aankoop met de bijpassend soundbar. Een echte bioscoopervaring!! Een fraaie metalen afstandsbediening. Met verrassend weinig knoppen. Je moet even de functies begrijpen, maar functioneert goed! Slim over nagedacht. Misschien één minpuntje: het lukt nog niet om met de Samsung afstandsbediening de KPN-box aan te zetten. Nog een tip, of beter TIP: Als het past in je interieur, maak dan de muur waar de TV hangt zwart. Dan valt de TV overdag veel minder op.

Pluspunten

• Geweldig scherp beeld
  • Prachtig geluid in combinatie met de Sounbar
  • Vlakke montage tegen de muur met de NoGapWallmount
  • TV aan: automatisch wordt de Soundbar geactiveerd
  • Het menu is super eenvoudig

Silvester Sp 02-01-2021

Super beeld , smalle lijst , zwart is zwart

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Super toestel gewoon bizar verschil met mijn oude Ultra HD.
Geluid van de tv zelf is al veel beter dan voorheen , maar soundbar is toch wat voller geluid.
Tip zorg echt voor een HDMI 2.0 of 2.1 kabel

Beamer63 01-01-2021

Schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Heerlijk een bijna bioscoopervaring thuis, dit beeld verveelt nooit. Schitterende kleuren. TV verdient wel een additionele home cinema set, in combinatie, grandioos!

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Minpunten

• Zeer snel defect

Anoniem 13-05-2021

Ongelofelijk helder beeld en fantastische kleuren!

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Ik zou ambient toepassen als de aangeboden fotos meer aansprekend waren en als ik uit meer mogelijkheden zou kunnen kiezen, waarom maakt Samsung daar niet een community mogelijkheid voor waar mensen bij kunnen uploaden en downloaden?

Kwiepie 13-05-2021

de beste keuze die ik heb gemaakt

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Makkelijk in te stellen, mooi beeld, geen reflectie van ramen. Een waar genot, jammer dat ik nog zoveel moet werken.

Patries78 11-05-2021

Super mooie smart tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Wij hebben de smart tv nu een paar weken en wij zijn er super blij mee. Lekker groot beeld!
Het beeld is haarscherp en ook het geluid is goed. De kwaliteit/prijs verhouding is goed. Wat wij wel een beetje jammer vinden is de ambiant mode. Je kunt namelijk niet als je bijvoorbeeld de app van Spotify aan hebt staan, tegelijkertijd de ambiant mode gebruiken. Zodat je lekker muziek kunt luisteren met een mooie achtergrond. Dit hadden wij eerlijk gezegd wel verwacht voor de luxe en de prijs die je betaald. Hopelijk wordt dit snel door Samsung veranderd.

Pipo De Clown 11-05-2021

Mooie TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Prachtige tv, alleen de afstandsbediening ziet er heel simpel en goedkoop uit. Zou je niet verwachten voor zo'n prachtige tv.
De afstandsbediening van mijn vorige Samsung plasma 63PS7700 was veel beter afgewerkt.

Willem05 11-05-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Wij zijn zeer tevreden met onze qled tv. Qe55q90t . Prachtig beeld , goed geluid en gemakkelijk te bedienen. Zelfs door de app samsung smart home en google. We hebben er vier afstandsbedieningen bij , onze iPads en onze smartphones. Verder goede bediening via afstandbediening voor intypen van tekst t.B.v. Internet

Timo070 10-05-2021

Scherp en felle tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Tv ziet er scherp uit en kleuren zijn mooi. Enigste probleem dat ik heb is dat sommige kleuren te vel zijn en het wit soms te wit is als dat logisch klinkt. Blooming is helaas ook aanwezig maar tijdens films zie je er bijna niks van en is daarom ook geen probleem. Door het lokaal dimmen zijn sommige teksten donkerder of anders van kleur. Door het lokaal dimmen op laag te zetten verdwijnt dit geval, het scherm wordt echter wel donkerder waardoor sommige kleuren (vooral in donkere scènes) minder tot leven komen. Verder ben ik erg tevreden met de software en ingebouwde functies!

Anoniem 09-05-2021

Een attractie in huis

Geschreven voor: Samsung QE65Q95TAL QLED

Geweldig beeld en in samenwerking met de soundbar een adembenemende ervaring. Mijn huiskamer heeft een gigantische upgrade ondergaan!