Philips Azur GC4537 - Reviews

Type
stoom
Type/soort
strijkijzer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Azur GC4537 op Kieskeurig.nl.

InsAnneleen 29-12-2018

Prima toestel!

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Ik wil best wel even de situatie schetsen. Ik heb me ingeschreven op de insiders, maar kan me niet herinneren dat ik me opgaf om een strijkijzer te testen... Ik strijk namelijk...NOOIT. Ik spaar strijk op, of doe hem weg, of koop gewoon nieuwe hemden... Als ik maar niet moet strijken. Dat gezegd zijnde leek ik er niet onder uit te kunnen dit wel een poging te geven, hoe kan ik anders een review schrijven...

De vulopening is groot genoeg, zo kan ik zelf zonder problemen het water aanvullen. Wel is het reservoir niet zo groot, maar een groter reservoir lijkt me moeilijk bij dit type strijkijzer.

De stoomkracht is sterker dan mijn vorige strijkijzer, en dat verschil merk je wel bij het strijken. Het warmt bijzonder snel op en is makkelijk te handhaven. Door de smallere punt geraak je moeiteloos in de kleinere hoekjes. De draad mocht van mij gerust wat langer zijn. Maar die is standaard van lengte denk ik. Het strijkijzer is iets zwaarder, waardoor kreuken makkelijker plat te stijken zijn.

Een prima toestel!

Pluspunten

• warmt snel op
  • grote vulopening
  • behendig toestel
  • strijkt zeer goed

Minpunten

• kleiner reservoir

Natasja 19-12-2018

Fijn in gebruik

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Ik heb de azur nu bijna een week in huis. Ik heb er tot nu toe heerlijk mee gestreken. Strijken is niet direct het meest leuke in het huishouden. Dan is het zeker belangrijk dat een strijkijzer fijn in de hand ligt en goed strijkt, en dat is zo. Hij is niet te zwaar en glijdt over de stof. Hij is makkelijk in te stellen. En de stoomfunctie is heel fijn te regelen. En wat ik zeer prettig vind, is dat als je hem tijdens het strijken met de stoomfunctie op zijn kontje zet, dat hij dan even stopt met stomen. Dus geen knopje dat je telkens in moet drukken maar strijken en gaan. De prihs kwaliteit verhouding is bij dit strijkijzer helemaal niets op te zeggen. En dan heb je ook nog een philips. Wat wil je nog meer. Ik ben tevreden.

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen idee

Kimberley 07-01-2019

Dit product is makkelijk in de omgang

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Super apparaat overtreft mw verwachting en had een hekel aan strijken maar het maakt het wel stuk makkelijker
Mooie kleur makkelijk in de omgang. Helaas geen maatbekertje om te vullen maar met plastic beker werkt het okk
Ietsjes zwaarder dan verwacht maar werkt supee

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen maatbeker

Lies1991 01-01-2019

Tevreden

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Hoewel ik gewoon ben om een stoomgenerator te gebruiken, kan deze me absoluut ook over de streep trekken! Met de vele grote en kleine strijkjes die hier wekelijks passeren, kon ik hem optimaal testen op verschillende stoffen en ze kwamen er allen in een sneltempo kreukvrij vanonder! Voor mij zou het handiger zijn mocht het snoer iets langer zijn, maar dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan mijn manier van strijken en hindert andere niet vermoed ik! Het strijkijzer is super handig te reinigen, gezien alle kalkdeeltjes opgevangen worden in eenvoudig te reinige bakje, een absoluut pluspunt wat mij betreft!!

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Eenvoudig te reinigen

MarielK 31-12-2018

Prima strijkijzer voor een mooie prijs

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Hij leek even wat zwaar maar dat viel achteraf mee. Mooi design in een hippe kleur. Groot strijkoppervlak wat heel fijn strijkt. Glijdt soepel en warmt snel op.
Ik vind m minder goed voor de zware stoffen. Hij zou dan nog wel wat warmer mogen lijkt het. Maar met de stoomfunctie lukt het wel.

Pluspunten

• Groot strijkoppervlak

Laki01 31-12-2018

Prima stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Het is een feestje om te strijken met deze stoomstrijkijzer, warmt snel op makkelijk in gebruik goed wendbaar!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Warmt snel.op

Patriciak 31-12-2018

Prettig in gebruik

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Het strijkijzer werkt doeltreffend en is een goed product. Zeker in deze prijsklasse. Ontkalken is nog nooit zo simpel en snel geweest.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te ontkalken

maya247 30-12-2018

goede strijkresultaten

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Heel goede strijkresultaten, ligt goed in de hand, misschien iets zwaarder dan wat ik normaal gewend ben.

graaf083 28-12-2018

Prima strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Sinds enkele weken dit gestroomlijnde strijkijzer in het bezit. Dit is nu een strijkijzer wat doet wat hij moet doen; namelijk kreukvrij strijken. Dankzij het grote stoomreservoir komt dat helemaal goed. Het ligt makkelijk in de hand en ook de hoeveelheid water is goed af te lezen aan de zijkant. Kortom een apparaat wat doet wat hij moet doen.

• groot water reservoir

Minpunten

• klein beetje te zwaar

Jozeeh 28-12-2018

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Het eerste wat opvalt aan het strijkijzer is de mooie kleur (jammer van het gele ontkalkingsbakje :p). Het gebruik spreekt voor zich, duidelijke knoppen. Ik zie het stoom van mijn kleding afkomen, dit in tegenstelling tot mijn oude apparaat. Daar zag ik het alleen wanneer het ijzer rechtop stond. Het strijkijzer is zwaar (zeker met water gevuld) waardoor je zelf weinig druk hoeft uit te oefenen. Dus zowel een pluspunt als een minpunt. Op de stoomstand gebruikt hij veel water. Er zijn 3 standen: stoom, eco en geen.

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Geen bijvul bekertje

Jessica 28-12-2018

Strijkijzer getest

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Opzich is dit geen slecht strijkijzer
Minpunten zijn wel dat het reservoir snel leeg is en een korte snoer heeft

Pluspunten

• Licht in de omvang
  • Snel warm

Minpunten

• Kleine reservoir
  • Kleine draad

Stephaniedevonliam 27-12-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Ik vind hem heel luchtig in handen. Hij glijd erg makkelijk over kledij, zelfs over de moeilijkere stoffen zoals jeans. Ook de smalle punt maakt het makkelijker om hemden te strijken. En het reservoir om kalk op te vangen is erg handig.

S. Klein 26-12-2018
  • Product gekregen

Straks wordt strijken nog leuk!

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Uiteraard is het niet verkeerd dat het strijkijzer een leuk kleurtje heeft en een strak design, maar belangrijker is dat hij ook fijn strijkt. Een verademing na mijn vorige strijkerijzer is vooral dat dit strijkerijzer snel opwarmt, soepel over de stof glijdt en genoeg technische snufjes heeft om zijn werk goed te doen zonder dat het gecompliceerd wordt. Ook de anti-kalk functie is erg handig!

Pluspunten

• Anti-kalk functie/oplossing
  • Gewicht
  • Gemak
  • Vermogen

Jeskevm 23-12-2018

Uitstekende verhouding prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Naast een mooi design en een zeer aantrekkelijke prijs, is dit toestel enorm gebruiksvriendelijk. Het warmt snel op, strijkt plooien gemakkelijk glad. Het is gemakkelijk in de hand te houden en beweegt soepel. Ook voor delicatere stoffen is het toestel perfect te gebruiken. Ondanks de aantrekkelijke prijs, presteert dit toestel zo goed als duurdere toestellen op de markt.

• Strijkt soepel
  • Anti-kalksysteem

Minpunten

• Snoer mocht iets langer

Monnik72 21-12-2018

Superfijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Het apparaat strijkt moeiteloos een hele stapel was door. Het toevoegen van het water in het reservoir gaat supermakkelijk. Er is een kalkindicator aanwezig, welke makkelijk te vervangen is. Strijken is niet echt mijn hobby, maar met dit apparaat gaat het wegwerken van de stapel een stuk makkelijker. Echt superblij word ik ervan.

Pluspunten

• makkelijk te vullen van het reservoir
  • strijkt erg licht
  • mooie kleur om te zien

SaarKE 21-12-2018

Strijken wordt wat leuker

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Zeer goed strijkijzer. Doet wat het moet doen.
Glijdt soepel over alle stoffen, warmt snel op zodat je onmiddellijk kan beginnen!
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Emily 21-12-2018

Strijken met gemak

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Sinds een week mag ik dit toestel testen en het was van bij de start een plezier om te gebruiken. Naast snelle opwarming, heeft het strijkijzer een gladde zool waardoor het lijkt te zweven over de kledij en plooien moeiteloos doet verdwijnen. Je hoeft de kledingstukken dus ook niet om te draaien. Aangezien ik in een omgeving met hard water woon, is de quick calc release functie nog een pluspunt. Het opvangbakje voor kalk maakt wel dat het strijkijzer wat groter is maar het geeft ook extra ruimte voor het snoer. Bij het rondwikkelen van dit snoer moet het strijkijzer wel recht gehouden worden want ik heb gemerkt dat er anders terug water uit het reservoir loopt. Verder heb ik de indruk dat het reservoir snel leeg is bij gebruik van de stoomfunctie en daarbij soms waterspatjes gemaakt worden. Wanneer het volledig gevuld is, vind ik het wel een zwaar toestel en minder geschikt voor langdurig gebruik om de pols niet te belasten.

Pluspunten

• warmt snel op
  • plooien verdwijnen moeiteloos
  • quick calc release functie
  • snoerlengte en ruimte om het rond te wikkelen

Minpunten

• iets groter en vrij zwaar
  • reservoir snel leeg bij stoomfunctie
  • soms waterspatjes bij stomen

Lisette82 20-12-2018

Goed degelijk strijkijzer die doet waarvoor hij gekocht is

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Dit strijkijzer doet waarvoor hij bedoeld is. Door de grote punt kan het strijkijzer in alle hoeken komen. Hij glijdt gemakkelijk over de stof heen. Erg gebruiksvriendelijk en echt degelijk.

Pluspunten

• Degelijk
  • Grote punt
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • glijdt goed over de stof

Lieke1986 20-12-2018

Wauw!

19 december 2018

Allereerst moet ik even zeggen dat het een mooi apparaat is met een prachtig kleurtje. Even een keer wat anders!
Ik heb nu 2x gestreken met dit apparaat, hiervoor had ik een stoomgenerator van tefal. Maar hij overtreft mijn verwachtingen. Waar ik met me generator altikd de stopknop gebruikte, heb dat bij deze niet gedaan en niet gehoeven om toch keurig te kunnen strijken. Dat scheelt enorm in het geluidsvolume en aan damp en vocht in je huis.
Wel vind ik het strijkijzer wat zwaar voelen, hij is ook best groot maar ik denk dat dit wel want.
De onderkant glijd heel soepel over je kleding, erg fijn

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Ligt lekker in de hand
  • Bijna geen geluid
  • Glijd soepel over kleding

Minpunten

• Zwaar in de hand

Liesje 91 19-12-2018
  • Product gekregen

Goed toestel dat handig in gebruik is

Geschreven voor: Philips Azur GC4537

Ik vind het een goed toestel is. Met een dochter en een tweede op komst is strijken vaak een hele klus. Met dit toestel dat snel opwarmt en snel de plooien glad maakt. Maakt het de klus al iets makkelijker. Daarnaast wordt het ook nog is gecombineerd met een mooi design. Wat ik ook een super plus vind is dat het toestel zelf over een ontkalkingssysteem bezit.

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooi desing
  • Ontkalkingssysteem
  • Strijkt snel en simpel plooien glad