Tefal Pro Express Ultimate Care stoomgenerator GV9560

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Pro Express Ultimate Care stoomgenerator GV9560 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

M************@p******** 11-04-2024

Zeer vrouw onvriendelijk apparaat,: 1. het waterreservoir is zeer ruw, als je het uit het apparaat moet trekken om te vullen,(niet afgewerkt met een rond randje)
2. Het handvat is zeer breed voor een vrouwenhand en ook niet rond afgewerkt( te scherpe delen van het handvat)
3. Dit was pas de 2de keer dat ik de strijkgenerator hebt gebruikt. Zo jammer dat ik het niet direct heb uitgepakt na de koop want dan had ik de stijkgenerator nog terug kunnen sturen.
Ik ga wel weer met mijn oude generator aan de slag en deze zeer goed ontkalken.

Old Stick 10-09-2019

Het geld niet waard

Mijn vrouw heeft al jaren met plezier gebruik gemaakt van een ..... strijkijzer. Ze vroeg daarom voor haar verjaardag dit model GV9560 als vervanger voor het vorige model, dat het inmiddels had begeven... Ik kan voorlopig alleen oordelen over eerste indrukken na het uitpakken van de GV9560 - hij is nog niet in gebruik genomen. Het apparaat is groot en zwaar - er moet voldoende ruimte op de strijkplank zijn om dit te plaatsen! Het apparaat is een bonk plastic. Als ik de watercontainer verwijder dan merk ik meteen dat deze vrij fragiel en kwetsbaar lijkt. Ik hoop dat hij vervangbaar is! Verder merk ik dat er GEEN handleiding erbij zit! Al bij al ben ik verbaasd hoe dit apparaat een prijs van 255 kan kosten. De kost van het fabriceren van het apparaat zal niet meer dan ca. 10 euro zijn - gewoon plastic mal, verwarmingselement inbouwen en verpakken. Het apparaat is m.i. 'wildly overpriced'.... dus niet om aan te bevelen!

Minpunten

• overprijsd
  • fragiel en kwetsbaar
  • zwaar en onhandig

Pepijn 17-05-2018

prettige stroomstrikijzer

Een prettig en snel apparaat. Je moet even geduld opbrengen voor het gebruiksklaar is, maar zodra je aan de gang kan, werkt de Tefal Pro Express Ultimate Care stoomgenerator zijn fijn. Het apparaat is erg licht en makkelijk in gebruik. Overhemden zijn in een mum van tijd netjes strak. Waar ik met mijn eigen stoomstrijkijzer moeite mee heb om bepaalde delen netjes strak te krijgen, perst deze Tefal Pro Express moeiteloos alles glad en strak. min puntje kan soms zijn als je je strijkwerk strak trekt op bepaalde delen en je begint te stomen dat het in de buurt van je handen heel heet kan worden. Maar dit is een kwestie van je werkmethode aanpassen. niet je handen voor de bout houden en willen stomen. Daarnaast moet je wel een geschikte plek vinden om de unit neer te zetten. Deze is nogal aan de maat. Op een strijkplank met een grotere bouthouder is dit echter geen probleem.

Pluspunten

• licht in de hand
  • strijkt super strak
  • gebruiks gemak

Minpunten

• stoomnevel uit de voorkant van de bouten
  • plaatsen van de generator ivm grootte

William 14-05-2018

Super snel

Ik heb de Tefal stoomgenerator nu een maand in gebruik. Het is mijn eerste stoomgenerator. Had voorheen altijd de gewone tefal strijkbouten. Ik heb vooral veel overhemden van mijn man te strijken. Ook heb ik verder 2 kinderen die elke dag schone kleding aandoen. Dus genoeg te strijken. Ik heb al meerdere keren de tips van vriendinnen gekregen, maar vond de prijs best hoog. Nu ik de Tefal Stoomgenerator heb snap ik het. Heel eenvoudig in gebruik en supersnel vooral voor de overhemden een topper. Je hoeft maar 1 kant te strijken. Ben er erg tevreden over. Deze had ik veel eerder moeten aanschaffen.

Pluspunten

• Snel strijken
  • groot reservoir

Minpunten

• omvang

Syllie10 14-05-2018

Fijn om mee te strijken.

Omdat strijken voor mij vaak een hele opgave is, ben ik op zoek naar een apparaat wat voor mij veel pijnklachten weg kan nemen en uiteraard mijn kleding netjes strijkt waarbij ik zo min mogelijk kracht hoef te zetten. Dat heb ik in deze machine op zeker gevonden.

Gebruiksaanwijzing is duidelijk en zelfs voorzien van afbeeldingen die gemakkelijk op te volgen zijn. Hij is heel snel warm, je hoeft niet eens druk te zetten met strijken zelf en kunt met de stoom ook kreukels snel verwijderen.
Ook het waterreservoir is groot genoeg om heel wat was weg te werken, al had ik in het begin wel moeite om het terug geklikt te krijgen, maar dat kan ook komen omdat ik natuurlijk wat minder kracht in mijn armen/handen heb.
Strijkijzer zelf kun je goed vastzetten zodat het niet weg schuift.

Pluspunten

• Snel warm
  • Groot reservoir
  • Goede stoomregeling

Tessie 12-05-2018

Tefal Pro Express Ultimate Care

Enkele weken de Tefal Pro Express mogen uitproberen. Wat een geweldig strijkapparaat. Het begint al met een groot waterreservoir, wat gemakkelijk er af te halen is en te vullen met water.
Gemakkelijke en duidelijke bediening, met verschillende standen om je was te strijken. Het apparaat is snel warm, je hoeft niet lang te wachten.
Strijken gaat bijna vanzelf;).
De strijkbout is vast te zetten met een klem, staat dus niet los op het stoomapparaat.
Al met al een gebruiksvriendelijk apparaat wat ik zelf zeker ook aan zou schaffen, alleen is de prijs wel flink, het is een mooi apparaat maar ik kan mezelf voorstellen dat mensen het te duur vinden.

Pluspunten

• Snel warm
  • Groot waterreservoir
  • Waterresoirvoir makkelijk te vullen

Tammo1982 04-05-2018

Strijkt als een speer!

Nog nooit was strijken voor mij zo'n eenvoudig karweitje, met gemak en ongelooflijk snel strijk je alles eenvoudig glad (een bloes heb je vaak na een strijkbeweging al glad). Heb ook nog even de stoomfunctie op een jas gebruikt maar mijn ervaring is eigenlijk dat je de jas dan net zo goed even snel kunt strijken, hier blaas je uiteindelijk meer stoom mee door de jas dan door het ijzer er voor te houden. Wij hadden hiervoor altijd een eenvoudig stoomstrijkijzer van een B-merk, maar na eenmaal met dit apparaat gestreken te hebben wil je echt niet meer terug naar een normaal strijkijzer! Kan dit apparaat absoluut aanbevelen.
(Klein puntje wat wat mij betreft had mogen worden toegevoegd is een universeel bevestigingsmechanisme waarmee hij aan een strijkplank had gemonteerd kunnen worden, nu heb ik hem wel op de plek staan waar je normaal gesproken het strijkijzer in laat rusten, maar dit had wat mij betreft wat stabieler mogen zijn). Al met al een uitstekend product, wat wat mij betreft z'n geld waard is!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Snelheid

Testerrrrr 02-05-2018

Tefal pro express

Het apparaat is groot, maar heeft een leuk design. De slang is soms wat onhandig maar het strijkijzer zelf werkt uitstekend. Na ongeveer 2 minuten opstarten kan je de stoomknop in het handvat gebruiken en werkt het apparaat uitstekend. De verschillende standen zijn ook erg handig en je schakelt makkelijk.

• Glad strijkijzer
  • Voldoende stoom

Minpunten

• Groot
  • Onhandige slang

Anjapanja 30-04-2018

Fijne stoomgenerator

Een wat groot apparaat...ruimte moeten maken , maar het mooie design maakt het helemaal goed.
Het lange snoer geeft genoeg bewegingsvrijheid om prettig te kunnen strijken.
Erg tevreden ben ik over het grote waterreservoir, waardoor je in een keer een grote berg wasgoed kunt wegstrijken zonder bij te moeten vullen.
De gladde zool en de puntige voorkant maken het strijken tussen knopen erg gemakkelijk en dat de strijkijzer licht is is voor mij een groot pluspunt!
Waarom ik voor deze heb gekozen? Eerlijk? Het design/kleur vind ik geweldig 😁 maar de hierboven genoemde pluspunten tellen zeer zeker mee!!
Wat mij tegenvalt is de prijs... die vind ik exorbitant hoog!

• groot waterreservoir
  • Lekker licht
  • goede krachtige stoom

Minpunten

• prijs

Johnnyboy 30-04-2018
  • Product gekregen

Een 10 met een griffel voor deze Tefal Ultimate

Als strijken bij u net zo als bij mij een van de noodzakelijke kwade klusjes behoort is deze Stoomgenerator de ultieme aanschaf.
Door de meest krachtige stoom uitblaas en het gemak van in een keer beide kanten van bijvoorbeeld de shirts daardoor te kunnen doen , glijd u door de berg strijk heen als nooit tevoren.
Het strijkijzer glijd zeer licht hanteerbaar over uw strijkgoed en haalt in een ommezien elke oneffenheid in uw kostbare kleding weg en dat alles met een ongekende eenvoud.
Ook het vullen van het water is heerlijk eenvoudig en met 1 keer ruim voldoende voor een behoorlijke mand strijkgoed.
Zo,n saaie klus als strijken, tot zo iets eenvoudigs te maken met deze Tefal Pro Express verdiend in elk huishouden prioriteit te hebben.
Gemak , goed resultaat , snel en veilig dat zijn de meest krachtige woorden om mijn review te ondersteunen. Een dure aanschaf maar wel een die elke euro waard zal zijn.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • goed hanteerbaar
  • razend snel
  • mooi design
  • perfect resultaat

Minpunten

• groot formaat om weg te bergen

MPF69 28-04-2018

Na aanschaf, meteen gebruikt. Strijkmand puilde uit.
Apparaat is zeer snel gebruiksklaar. Opwarm tijd kort. Keuze tussen de verschillende gebruiksstanden is simpel en erg snel. Groot water reservoir, waardoor je lang achter elkaar kunt strijken. krachtige stoomstoot, kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zelfs dikkere stoffen zijn geen probleem. Strijken wordt weer een beetje leuker.

Pluspunten

• gladde zool
  • licht/gewicht
  • snel gebruiksklaar
  • groot water reservoir
  • krachtige stoomstoot

Minpunten

• nog niet ontdekt

Mike Goes 28-04-2018

Top apparaat

Het is een geweldig apparaat en het strijken gaat zeker 2x zo snel. Je pakt in 1 keer de voor en de achterkant en het strijken gaat echt stukken veel sneller.

Pluspunten

• Gemak
  • Snelheid

Minpunten

• Grootapparaat
  • Prijzig (maar waard)

Donna 28-04-2018

Tefal pro express

Ook ik vind strijken het meest irritante huishoudklusje dat er is. Nu onze strijkijzer het begeven had moesten we op zoek naar een nieuwe, want hier ontkomen we er niet aan. Gemak dient de mens dus de belofte voor het snel strijken was een eyecatcher. En helemaal waar. Het gaat zeker twee keer zo snel vanwege de kracht van het stoom en het glijoppervlak van de het ijzer. Ik hoef met bepaalde stoffen niet eens de achterkant te doen.
Ik vind het uitneembaar reservoir ook een dikke plus, kan heel veel in.
Het is een beste investering vind ik zelf maar geen moment spijt.

Pluspunten

• Tijdbesparend
  • Gebruiksgemak
  • Veilig voor kleding

Jolle89. 26-04-2018

Presteert naar verwachting!

Op het eerste oog leek de prijs van dit strijkijzer mij veel te hoog, maar na het eerste gebruik merkte ik ontzettend veel verschil in vergelijking met mijn vorige strijkijzer. Wat een verademing! Het strijkijzer lijkt op het eerste oog enorm en onhandig, maar dit is alleen omdat het waterreservoir eerste instantie erg groot oogt. Het strijkijzer zelf is compact, mooi qua design, lichtgewicht en hierdoor eenvoudig om mee te werken. De slang voor de stoomtoevoer is in het begin wat stug, maar door dit vaker te gebruiken wordt het vanzelf soepeler. Het apparaat is vlug op temperatuur, maar doordat dit wordt weergegeven door een lampje is het niet direct duidelijk. Ik zou het fijner vinden als hiervoor een geluid hoorbaar zou zijn, zodat ik ook kan horen wanneer de temperatuur goed is. Qua strijkprestaties doet het strijkijzer wat hij beloofd; je kunt snel en kreukvrij strijken + de kleding lijkt langer kreukvrij te blijven. Kortom, ik zou het zeker aanbevelen!

• Lichtgewicht
  • Strijkt snel en kreukvrij
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Slang voor stoomtoevoer in het begin stug
  • Prijzig
  • Niet hoorbaar wanneer temperatuur is bereikt