AEG VX82-1-5DB blauw - Reviews

Test panel 8,8 jun 2020 AEG VX82-1-5DB blauw
8,8Testpanel score - juni 2020
Stofopvang
stofzak
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-5DB blauw op Kieskeurig.nl.

Claire 29-06-2020

All-round stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Tot mijn grote verrassing mocht ik deze AEG stofzuiger voor een tijdje testen. Dit heb ik dan ook met veel plezier gedaan.

Het geluid van het apparaat is echt ongelooflijk! Ik dacht altijd dat een stofzuiger veel lawaai moest maken om een flinke zuigkracht te hebben, maar dit heeft AEG bij dit model fantastisch aangepakt. Op de maximale zuigstand is de stofzuiger stil genoeg om nog normaal een gesprek te kunnen voeren. En hij zuigt alles op van het tapijt en de vloer.

De wendbaarheid is enorm soepel! Hij rijdt overal mee naartoe en ik heb hem geen enkele keer weer rechtop hoeven te zetten. De wielen zijn van hard plastic, maar beschadigen je vloer niet.

De Smart functie is daadwerkelijk smart! Ik ben altijd erg sceptisch met dit soort vernieuwingen, maar deze functie maakt het stofzuigen zowaar een leuke ervaring. Als je de zuigmond en de stofzuiger zelf op "smart" zet kun je feilloos van een harde vloer naar een tapijt of vloerkleed gaan. De zuigkracht wordt dan vanzelf aangepast en je kunt door zonder van alles te moeten bijstellen.

Wat wel even wennen is, is dat doordat de stofzuiger zo mooi stil is, je het idee hebt dat hij niet zuigt als je over gaat op een vloerkleed. De zuigkracht blijft echter super krachtig! Doordat hij dan vrijwel geluidloos is, is dit dus even wennen.

Het snoer is lang genoeg om een flinke huiskamer en open woonkeuken mee te stofzuigen vanaf één stopcontact-punt. Ook het automatisch opwinden van het snoer gaat erg gemakkelijk door op het draaghengsel te drukken met je voet.

De twee meegeleverde accessoires lijken op het eerste oog een beetje te simpel te zijn. Maar schijn bedriegt, want je kunt er goed je bank, trap en lastige stoffen mee schoon zuigen. Ook handig is de houder voor de opzetborstel die aan de stang bevestigd kan worden.

Pluspunten

• Heel erg stil!
  • In lengte aan te passen stang
  • Universele accessoires
  • Lang snoer
  • Gewicht is mooi verdeeld en erg licht

Berreal 29-06-2020

Zeer prettige en superstille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Werkelijk nog nooit zo’n superstille stofzuiger gehoord!
Bij het aanzetten van het apparaat, twijfelde ik of hij wel goed aanstond.
Je zou met de Smart-functie zelfs tijdens het televisie kijken, kunnen stofzuigen, zonder al teveel gestoord te worden. Zeker wanneer je vloerbedekking hebt. En de zuigkracht is gewoon goed!

De Smart functie op deze AEG, is een goede uitvinding. Wanneer deze functie aanstaat, zal bij verandering van ondergrond de Smart functie zelf de zuigkracht en de borstel van de zuigmond aanpassen. Bijvoorbeeld bij een overgang van een houten vloer naar tapijt/deurmat en bij het stofzuigen van de bank.

De meegeleverde borstel is prima voor diverse ondergronden en de soepele wieltjes onder de borstel maken dat het zuigen zeer makkelijk gaat. Ook hier werkt de Smart-functie naar behoren.

Doordat via het handvat van de telescoopstang, de stofzuiger eenvoudig te bedienen valt, is het niet nodig te om veel bukken. Bij het stofzuigen van bijvoorbeeld de trap, til je het apparaat gemakkelijk op middels het grote handvat. Erg zwaar is de stofzuiger niet.

De stofzuiger rijdt zeer soepel achter je aan en ligt niet zomaar op z’n kop, zoals sommige andere stofzuigers. Met een lengte van het snoer van 9 meter kan je met een centraal stopcontact, een gemiddelde woonkamer in één keer stofzuigen.

Het zogenaamde 3-in-1 opzetstuk werkt erg prettig wanneer je bijvoorbeeld kieren in het bankstel wil zuigen, de traptreden wil stofzuiger of op moeilijk bereikbare plaatsen wil komen.

Het gebruik is erg simpel en spreekt voor zich. Alle functie zijn eigenlijk zeer duidelijk en zonder gebruiksaanwijzing te bedienen.

Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden!

Pluspunten

• Zeer stil
  • handige Smart-functie
  • Wendbaar
  • Eenvoudige bediening
  • 9 meter lang snoer

Minpunten

• geen minpunt kunnen vinden

Karen 26-06-2020

Stille, Slimme stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

De stofzuiger is zeer handig in gebruik vanwege de smartfunctie, hij verandert zelf van zuigkracht afhankelijk van de ondergrond. We hebben hier in huis een houten vloer afgewisseld met vloerbedekking en dat voelt de stofzuiger feilloos aan. Het geluid wordt aan de hand van deze zuigkracht ook harder / zachter maar is zelfs dan nog vrij zacht in vergelijking met andere stofzuigers.

Het snoer is lang, we kunnen vanuit 1 stofzuiger een hele verdieping stofzuigen. Dat is echt een heerlijke bijkomstigheid ! Daarnaast is de wendbaarheid van de stofzuiger goed, met een zachte beweging volgt de stofzuiger jouw beweging goed.

De handgreep houdt goed vast, maar is vrij groot. Het is eenvoudig om de handgreep te bedienen met dit handvat, waardoor je niet elke keer hoeft te bukken.

Het nadeel van de sytofzuiger is dat de meegeleverde pakketborstel niet goed werkt. De borstel zuigt zichzelf vacuum op de vloer. De normale borstel is een stuk groter en daardoor ook logger in gebruik, de zuigkracht is dan wel goed.

• Goed wendbaar
  • Past zelf zuigkracht aan

Minpunten

• Pakketborstel werkt niet

Tjitske Kwakkel-Homma 26-06-2020

Zeer stille stofzuiger

Geluid:
Zeer stille stofzuiger met uitstekende zuigkracht. Wij hebben met onze hand gecontroleerd of de stofzuiger goed werkte (wat zeker het geval was) zo stil is de stofzuiger. Onze huisdieren reageerden helemaal niet op de stofzuiger en de radio blijft goed hoorbaar. In een ruimte aansluitend aan de woonkamer wordt muziekles gegeven en dit is de eerste stofzuiger die gebruikt kan worden zonder de lessen te verstoren.

Snoer:
Het 9 meter lange snoer maakt dat wij de gehele verdieping kunnen stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen. Ook het inhalen van het snoer gaat zeer gemakkelijk.

Ondergronden:
Omdat ons huis zowel laminaat, tegels als vloerbedekking heeft konden we de stofzuiger op alle ondergronden goed testen. Door de smartfunctie past de stofzuiger zich op alle ondergronden uitstekend aan. De knoppen voor handmatige bediening en smartfunctie zitten aan het handvat wat de stofzuiger heel gemakkelijk in gebruik maakt. Onder het handvat zit een houder voor het opzetstuk met 3 functies (deze houder kun je ook weglaten maar wij vinden het erg praktisch omdat je het opzetstuk dan altijd bij je hebt). Dit opzetstuk is ideaal voor verwarming, gordijnen en bijvoorbeeld de bekleding van de trap of een stoffen bank. Wel is het opzetstuk wat aan de grote kant voor de kleinere hoekjes van de trap. Dat is dan ook het enige kleine minpuntje wat we aan de stofzuiger hebben kunnen ontdekken.

Gebruiksaanwijzing:
De gebruiksaanwijzing is wat summier. In de gebruiksaanwijzing staat bijvoorbeeld niet duidelijk hoe het opzetstuk werkt dus bij deze: het lange gedeelte kun je openklappen en dan ontstaat er een kleine platte zuigmond voor bekleding en bijvoorbeeld een trap.

Gebruikersgemak:
Buiten dat de stofzuiger goed werkt is hij ook mooi om te zien en handig met opbergen. De stofzuigerstang kan zowel met de stofzuiger liggend als staand goed bevestigd worden wat zeker gebruiksgemak geeft. Ook voor mensen die minder goed ter been zijn is deze stofzuiger goed te gebruiken omdat bijna alle knoppen op het handvat zitten waardoor je alleen voor aan/uit en het snoer hoeft te bukken. De stofzuiger is goed wendbaar.

Wij raden deze stofzuiger dan ook zeer aan.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Lang snoer
  • Handige smartfunctie
  • Zeer gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Handleiding is summier en wat onduidelijk

V uit Rotterdam 25-06-2020

Geweldig!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Ik heb deze stofzuiger nu enkele weken getest. Wat mij erg bevalt is dat hij heel stil is. Zelfs als de zuigkracht op de maximale stand staat. Daarnaast weegt hij ook weinig. Dit is handig als je de trap moet stofzuigen. Er worden 3 mondstukken meegeleverd. De kleinste is een 3-in-1 systeem. Maar ik gebruik het liefst de OneGo Power Clean-mondstuk. Dit is voorzien van wieltjes en rolt hierdoor gemakkelijk over de vloer. Dit apparaat heeft 2 aan- en uitknop. Op de stofzuiger zelf en op het handvat van de stang. Hij is ook zeer wendbaar. De wielen zijn geschikt voor alle soorten vloeren. Wat ook erg fijn is, is de lange snoer van 12m. De knop om de snoer op te rollen zit verstopt onder het handvat van het stofzuiger. Door op het handvat te drukken verdwijnt de snoer in het apparaat. Deze stofzuiger heeft een SmartMode-functie. Dat wil zeggen, hij past zelf de zuigkracht aan aan de vloersoort. Voor mij had dit niet gehoeven. Ik vind dit niet zo zinvol. Verder is het echt een geweldig ding.

• Krachtig
  • Licht
  • Zeer wendbaar

Tessa 24-06-2020

Super stil

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

De AEG VX8.2 Silence is een stofzuiger die haar naam waar maakt, want zij is veel stiller dan het exemplaar die ik gewend ben. Een zacht gesuis wat vrijkomt tijdens het zuigen die ervoor zorgt dat ik de radio gewoon nog hoor en deze niet keihard hoef te zetten en de telefoon kan ik tijdens mijn oproepdienst ook gewoon op tafel laten liggen, want ik hoor hem nu tijdens het zuigen gewoon gaan.

Handige accessoires
De stofzuiger wordt geleverd met drie borstelkoppen voor verschillende ondergronden. Ik heb een grindvloer, laminaatvloer maar ook een vloerkleed liggen. Op alle drie de ondergronden zuigt de stofzuiger uitstekend. Erg handig vind ik het handvat een de stang zodat je deze lekker vast kunt houden. Op het handvat kan je ook de sterkte van zuigen instellen en je kunt er de stofzuiger mee aan- en uitzetten. Ook werkt de stofzuiger met SmartMode-technologie en past hij zich automatisch aan op de verschillende vloeren die je aan het zuigen bent en past hier ook de zuigkracht op aan. Je kunt dit ook handmatig instellen via het handvat. Zo hoef je dus niet steeds te bukken.

Prettig in gebruik
De stofzuiger zuigt makkelijk en je hoeft geen kracht te zetten. Handig is de knop op de stofzuiger die je maar licht hoeft in te drukken waarmee je het snoer kunt oprollen. Het snoer is wel 9 meter lang dus ik kan mijn totale woonkamer in één keer stofzuigen zonder van stopcontact te hoeven wisselen. Een mooie en krachtige stofzuiger die prettig is in gebruik en door haar snufjes op het handvat makkelijk te bedienen is.

Pluspunten

• Erg stil
  • Handvat aan stang
  • Bediening op handvat
  • Lang snoer

Esther 23-06-2020

Deze stofzuiger is stil!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Deze stofzuiger is, naar mijn smaak, een lust voor het oog. Ik stoor me er zelfs niet aan wanneer mijn vriend hem midden in de kamer laat staan, wanneer FIFA spelen met zijn vrienden nét even belangrijker is. Sterker nog, ik vind het geen probleem om verder te stofzuigen.

Bij mijn oude stofzuiger moest ik namelijk voor elk hoekje een ander stopcontact vinden. Echter is dit snoer zo lang, dat ik de hele benedenverdieping met 1 stopcontact kan doen! Daarnaast ligt de stang (of eigenlijk het handvat) goed in de hand; hij is wendbaar en zeer gebruiksvriendelijk. Alle knoppen zitten op handhoogte, waarmee je ook kan schakelen tussen ondergronden; als je dat lastig vindt kun je ook kiezen voor de smart functie, dan bepaalt hij zelf de ondergrond. Dus 'doei' telkens bukken en 'dag' rugpijn. Het enige wat je er zelf op zet is de reinigingsborstel, welke gemakkelijk aan de stang bevestigd kan worden ter opslag. Als ik een 'minpunt' moet noemen dan is het dat de hondenharen niet supergemakkelijk opgezogen worden; maar dat was bij mijn eigen stofzuiger ook niet het geval. Mijn hond vind ik elk geval het geluidsniveau een dikke pluspunt; hij ziet de stofzuiger niet langer als indringer en laat hem (meestal) links liggen.

Mijn vriend en ik hebben beiden onze hand op de stofzuigermond gezet, om te controleren of hij wel op maximaal stond... want als je alleen op je gehoor af moet gaan, denk je dat hij niet goed werkt. Dit is de stilste stofzuiger die ik ooit gehad heb. Helaas voor mijn vriend kan hij nu niet meer zeggen dat hij 'niet heeft gehoord' dat hij ook ónder de bank moest stofzuigen.

Pluspunten

• heel erg stil
  • mooi design
  • gebruiksvriendelijk dankzij knoppen handvat
  • hond tolereert deze stofzuiger

Minpunten

• geen pro in hondenharen (oude stofzuiger idem)

ZH 23-06-2020

Stil met een krachtige zuigkracht

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

We hebben een hond die behoorlijk verhaard, hierdoor is dagelijks (soms wel tweemaal) stofzuigen nodig om alles netjes te houden.

Omdat de stofzuiger een hele stuk minder lawaai maakt dan je gewoonlijke stofzuiger kan ik het gehele huis in een stuk stofzuigen zonder dat dit mijzelf, mede bewoners en huisdieren stoort

Door de knoppen op de handvat kan je de stofzuiger aan/uit kan zetten en de zuigkracht verstellen hierdoor hoef je niet meer naar de stofzuiger toe als je bijvoorbeeld van laminaat naar tapijt en daarna de bank wil stofzuigen.

Ook is er een smart optie, dan word de zuigkracht automatisch aangepast aan de ondergrond, deze heeft wel soms paar seconde nodig bij het aanpassen. Hierdoor doe ik dit liever handmatig.

Heeft een zeer goede zuigkracht, zuigt alles zonder problemen.

Door de handvat zit het lekker in de hand en is de stang gemakkelijk met één hand te gebruiken, De borstel rolt en zwenkt gemakkelijk over mijn laminaat zonder weerstand en krassen.

De stofzuiger is voor mij licht genoeg dat ik hem gemakkelijk kan optillen om de trap te doen.

Heeft een lang genoeg snoer zodat de hele eerste etage kan stofzuigen zonder van stopcontact te verwisselen

Bij dit model zit een 3-in-1 opzetstuk inbegrepen, hierdoor hoef je niet te zoeken naar de verschillende opzetstukken en een plek in de kast ervoor te vinden.
De opzetstuk heeft een optie met een zachte haren/borstel wat zeer handig is voor op meubels zoals tafels met groeven etc. Zonder bang te zijn deze te bekrassen.

De behuizing van de stofzuiger is wel wat statisch hierdoor blijven de honden haren (vooral aan de onderkant) plakken

De aansluiting van de stang is bij deze stofzuiger niet rond hierdoor passen mijn oude "universele" opzetstukken er helaas niet meer op.

• Zuigkracht
  • Gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• Statische behuizing
  • Geen ronde stang aansluiting
  • Best prijzig