AEG VX82-1-5DB blauw - Reviews

stofzak
Type/soort
stofzuiger
  • Test panel 8,8 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-5DB blauw op Kieskeurig.nl.

Claire 29-06-2020

All-round stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Tot mijn grote verrassing mocht ik deze AEG stofzuiger voor een tijdje testen. Dit heb ik dan ook met veel plezier gedaan.

Het geluid van het apparaat is echt ongelooflijk! Ik dacht altijd dat een stofzuiger veel lawaai moest maken om een flinke zuigkracht te hebben, maar dit heeft AEG bij dit model fantastisch aangepakt. Op de maximale zuigstand is de stofzuiger stil genoeg om nog normaal een gesprek te kunnen voeren. En hij zuigt alles op van het tapijt en de vloer.

De wendbaarheid is enorm soepel! Hij rijdt overal mee naartoe en ik heb hem geen enkele keer weer rechtop hoeven te zetten. De wielen zijn van hard plastic, maar beschadigen je vloer niet.

De Smart functie is daadwerkelijk smart! Ik ben altijd erg sceptisch met dit soort vernieuwingen, maar deze functie maakt het stofzuigen zowaar een leuke ervaring. Als je de zuigmond en de stofzuiger zelf op "smart" zet kun je feilloos van een harde vloer naar een tapijt of vloerkleed gaan. De zuigkracht wordt dan vanzelf aangepast en je kunt door zonder van alles te moeten bijstellen.

Wat wel even wennen is, is dat doordat de stofzuiger zo mooi stil is, je het idee hebt dat hij niet zuigt als je over gaat op een vloerkleed. De zuigkracht blijft echter super krachtig! Doordat hij dan vrijwel geluidloos is, is dit dus even wennen.

Het snoer is lang genoeg om een flinke huiskamer en open woonkeuken mee te stofzuigen vanaf één stopcontact-punt. Ook het automatisch opwinden van het snoer gaat erg gemakkelijk door op het draaghengsel te drukken met je voet.

De twee meegeleverde accessoires lijken op het eerste oog een beetje te simpel te zijn. Maar schijn bedriegt, want je kunt er goed je bank, trap en lastige stoffen mee schoon zuigen. Ook handig is de houder voor de opzetborstel die aan de stang bevestigd kan worden.

Pluspunten

• Heel erg stil!
  • In lengte aan te passen stang
  • Universele accessoires
  • Lang snoer
  • Gewicht is mooi verdeeld en erg licht

KevinH 03-03-2021

Zeer goed toestel

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Deze stofzuiger maakt echt veel minder lawaai dan andere stofzuigers en dit zonder verlies aan zuigkracht. Verder is hij zeer wendbaar en makkelijk over de vloer te bewegen.
Ook handig is de automatische zuigkracht regeling harde vloer/tapijt.
Ook de bediening is zeer makkelijk door de toetsen op het handvat, je hoeft je niet te bukken om de zuigkracht aan te passen of het toestel aan of uit te schakelen.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Zeer wendbaar
  • Bediening via handgreep
  • Smart kracht regeling
  • Bestaat uit 55% gerecycled plastic

Tessa 28-02-2021

Echt stil

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Een hele fijne stofzuiger! Het enige nadeel vind ik dat er een automatische stop op zit bij een te hoog vacuüm, maar hierdoor kan je bijvoorbeeld met het losse mondstuk de borstel van de stang niet goed uitzuigen omdat hij dan steeds automatisch stopt. Hij start dan ook wel weer automatisch op zodra er weer lucht bij kan, dat dan weer wel. De knopjes op de stang zijn echt geweldig, je kunt er alles mee regelen. Het snoer is lekker lang en hij is zo stil, ik heb echt nog nooit zo’n stille stofzuiger gehoord. Het maakt wat minder uit voor een stofzuiger vind ik, maar hij ziet er ook nog eens mooi uit. En hij is gedeeltelijk gemaakt van gerecycled materiaal, dat zou iedere fabrikant minimaal moeten doen in deze tijd vind ik. Bovendien is hij zuinig. Al met al zijn wij er blij mee en stofzuigen we nu vaker dan voorheen.

• knopjes op de stang

Pietekootje 27-02-2021

Krachtig en stil toestel

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Deze stofzuiger ziet er niet alleen robuust uit maar is het ook. Daardoor zou je eigenlijk niet verwachten dat het zo'n lichtgewicht is. Bovendien zorgt het brede handvat ervoor dat je hem heel makkelijk kan dragen.
Dankzij de grote zachte wielen verplaatst hij zich heel soepel en worden er geen krassen gevormd op laminaat of kurk.
Qua zuigkracht overtreft dit toestel alle verwachtingen en daarenboven past het zich automatisch aan aan de ondergrond dankzij de smartfunctie. Zelfs gordijnen zijn in een handomdraai stofvrij gemaakt.
De stofzuiger werkt heel stil en ligt enorm goed in de hand. Aan/uitzetten en switchen van zuigkracht doe je met een simpele klik op het handvat.
Nog een groot voordeel is de lange kabel en het 3-in-1 hulpstuk zorgt ervoor dat je steeds alles bij de hand hebt.
Parkeren kan zowel horizontaal als vertikaal.
Filters kunnen eenvoudig gereinigd worden met water.

Pluspunten

• heel stil
  • krachtig
  • makkelijk wendbaar

StevenBrugge 26-02-2021

Degelijk

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Het toestel ben ik nu zo'n kleine 3 weken aan het testen. Het meest positieve is dat ie superstil is, een gesprekje voeren kan perfect! En de zuigkracht is zeker voldoende... De slede rolt makkelijk, het snoer is lang genoeg en is zeker niet te zwaar. Grootste nadeel is de borstelkip, jammer dat hij zo hoog is, want raakt niet onder de zetels en de bedden. De handgreep voelt nog steeds onnatuurlijk aan, maar dit kan persoonlijk zijn. Goed dat het een stuk uit gerecycleerd materiaal bestaat, maar dit wordt snel vuil volgens mij... Kortom als je kan leven met de paar 'kleine' negatieve punten, is dit een degelijk toestel!

Pluspunten

• Heel stil
  • Rolt makkelijk
  • Niet te zwaar

Minpunten

• Borstelkop te groot
  • Handgreep

dup 24-02-2021

Fijne slimme stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Het fijne aan deze stofzuiger is dat hij heel erg stil is. In het begin moest ik hier erg wennen. Juist omdat hij zo stil is, lijkt net alsof de zuigkracht niet optimaal is. Maar niets is minder waar! Deze stofzuiger heeft een goeie zuigkracht, maar hoor je niet, ideaal! Verder is de SMART functie heel fijn. Je kunt zonder enige moeite van laminaat naar tapijt verwisselen zonder dat je hier iets voor hoeft te doen. De stofzuiger past in de SMART functie automatisch de zuigkracht aan. Ik ben heel blij met deze stofzuiger, ik ga het nog eens leuks vinden... haha

Pluspunten

• Smart technologie
  • Fijne steel

Rutgerr 24-02-2021

Super stille stofzuiger, vlot in gebruik

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

We zijn echt enorm tevreden van deze stofzuiger! Het is echt aangenaam om met deze stille stofzuiger te werken. De stofzuiger is zo stil dat je eigenlijk het bewegen van de steel over de vloer meer hoort dan de stofzuiger zelf. Een extra handigheid is dat je de stofzuiger eenvoudig kan bedienen vanaf de steel (aan/uit, vermogen en smart functie). De smartfunctie (waarbij het vermogen van de stofzuiger wordt aangepast aan de ondergrond) is ook leuk meegenomen. Daarnaast is de stofzuiger vlot in gebruik en zeker niet heel zwaar zonder in te boeten aan bouw kwaliteit. Een nadeel aan deze stofzuiger is de kleine stofzuigerzak die bij ons toch wat snel vol zat. Daarnaast heeft deze stofzuiger een klein beetje minder zuigkracht in vergelijking met andere stofzuigers die we al ooit geprobeerd hebben. Maar deze nadelen wegen zeker niet op tegen het grote gebruiksgemak! Kortom, met deze stille stofzuiger is het echt leuk om te stofzuigen!

Pluspunten

• Super stil
  • Bediening aan de steel

L.J. 22-02-2021

Prima stofzuiger, niet speciaal

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Ik mocht deze stofzuiger een paar weken testen. Hij voldoet aan de verwachtingen. Prima zuigkracht en heel stil! Ik twijfelde bijna of hij het wel deed. De zuigkracht past de stofzuiger automatisch aan aan de ondergrond. Ga je van laminaat naar vloerbedekking dan past hij zich automatisch aan. In het begin moest ik hier wel even aan wennen. Ik dacht dat hij afsloeg en het niet meer deed, maar dit duurt een seconde en gaat dan vrolijk verder. Er zitten meerdere mondstukken bij. Oa ook voor parket. Hiermee heb ik de trap met vloerbedekking en de stoffen bank mee gezogen. Ook is er nog een kleiner mondstuk voor de hoekjes en de kiertjes. Hiermee kan je prima het stof e/o spinnenwebben in de hoeken weghalen. Er zit een 9 meter lang snoer aan de stofzuiger. Zo hoef je niet steeds van stopcontact te wisselen. Wat ik wel tegen vind vallen is de wendbaarheid van het mondstuk. De stofzuiger zelf rolt heel soepel achter je aan. Door de kunststof wieltjes laat de stofzuiger geen krassen of strepen achter op je laminaat. Ook een voordeel is de bediening op de steel. Zo hoef je niet te bukken naar de stofzuiger. Je kan hem via de steel harder of zachter zetten. De stofzuiger is met zak. Vind ik zelf een nadeel, maar dat komt omdat ik zonder zak gewend ben. De stofzuiger is licht in gewicht en daardoor makkelijk naar boven te tillen. Door de handgreep in het midden is hij makkelijk te tillen. Mooi design. Maar dat vind ik het minst belangrijk. Als hij maar goed werkt. En dat doet deze stofzuiger! Ik vind hem persoonlijk wel wat aan de prijs.

Derksen 15-02-2021

Bijna geruisloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Voor mij persoonlijk is deze stofzuiger echt ideaal! Als moeder van twee jonge kinderen die overdag nog middagdutjes doen een echte uitkomst. De stofzuiger is namelijk ontzettend stil. Eerst is het even wennen, omdat ik geluid met zuigkracht associeer. Echter is dat niet kloppend, deze stofzuiger werkt ondanks heel weinig geluid uitstekend. Ook is het fijn om de stofzuiger via het handvat aan- en uit te kunnen zetten. Maakt het stofzuigen erg makkelijk en snel. Wel is het handvat wat aan de kleine kant, hierdoor soms niet prettig wendbaar. Ook het automatisch aanpassen aan de ondergrond is niet direct een pluspunt, soms valt de stofzuiger even uit lijkt het. Als je bijvoorbeeld van de vloer naar een kleed gaat. Hij past daarna overigens wel een goede zuigkracht toe, alleen voor je gevoel lijkt het even alsof de stofzuiger uitvalt. Al met al is deze stofzuiger top en gebruik ik deze vaak en met plezier!

Dup 15-02-2021

Zeer stil en wendbaar

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Wij waren heel erg toe aan een nieuwe stofzuiger. En wat zijn we blij! Wat een verschil, ik wist niet dat een stofzuiger zo soepel zou kunnen zijn. Hij rijdt als een zonnetje door ons huis! Dit komt omdat de stofzuiger heel wendbaar is en daarnaast ook niet zo zwaar is. Dit laatste is vooral fijn bij het naar boven tillen van de stofzuiger. Daarnaast is het fijn dat deze stofzuiger heel stil is. We kunnen nu met een gerust hart de bovenboel stofzuigen zonder dat onze zoon wakker wordt. Ik zal nooit zeggen dat ik stofzuigen leuk ga vinden, maar deze stofzuiger maakt het in ieder geval een stuk aangenamer haha! Het enige dat ik mis is een klein opzetstuk voor onze gestoffeerde trappen.

Tessa 15-02-2021

Stil, mooi en efficient

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Een hele stille stofzuiger die toch goed presteert. Voor ons maakt deze stofzuiger echt het verschil tussen een keer per week even doorbijten tot een soort stofzuigerverslaving dat we na elke maaltijd toch weer even onder de tafel door gaan en dan meteen even de bank meenemen. Een stuk schoner huis, wel zo fijn met kruipende baby en niemand heeft meer een hekel aan stofzuigen.
Het voordeel van het smartsysteem heb ik nog niet helemaal ontdekt, dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat we op dit moment geen kleed in de woonkamer hebben liggen, waardoor we voornamelijk op harde vloer stofzuigen. Wel ben ik super blij met de aan/uit knop en harder/zachter knoppen op de stang, maakt het leven makkelijk.
Het belangrijkste van een stofzuiger is natuurlijk dat je huis schoon wordt en dat gaat met dit model heel makkelijk, daarnaast is hij ook nog mooi, stil en handig.

Pluspunten

• super stil
  • van gerecycled materiaal

Petra de Jonge 14-02-2021

Kwalitatieve, stille krachtpatser

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Ik ben uitgekozen door de Reviewclub om de AEG VX82-1-5DB te testen. Bij het uitpakken van de doos was het eerste dat me opviel de mooie kleur van de stofzuiger en de robuuste kwaliteit van bijpassende onderdelen. De stofzuigerslang is wel wat stug en wil nog wel eens in de weg zitten als je even snel ergens tussendoor wilt stofzuigen.
Wel heeft de stifzuiger een fijn in de hand liggende pistoolgreep waarop een aantal knopjes zijn te bedienen die de stofzuiger in de smartfunctie zetten of harder of zachter laten zuigen. Ook zit er zowel op de stofzuiger zelf als op de pistoolgreep een aan/uitknop. Deze knopjes zijn vreselijk handig en zorgen ervoor dat je helemaal niet hoeft te bukken om de stofzuiger in verschillende opties of uit wilt zetten.
Het snoer rolt makkelijk uit en net zo makkelijk weer op door het hengsel, waar je de stofzuiger makkelijk mee optilt en meeneemt de trap op, in te drukken.
De stofzuiger rijdt moeiteloos achter je aan en de stang is makkelijk in verschillende lengtes te verstellen zodat ook mijn partner die een stuk langer is dan ik ook makkelijk, zonder rugpijn, de stofzuiger kan bedienen.
Door de smartfunctie zuigt de stofzuiger zonder van functie te veranderen zowel op harde vloeren als op tapijt krachtig zonder dat de deurmatten mee worden gezogen. Ook de 3in1 hulpstukken, die aan de stang bevestigd kunnen worden zijn makkelijk te gebruiken. Doordat wij veel huisdieren hebben gebruik ik zelf de harenborstel veel voor de dekens die ik op de bank heb liggen ter bescherming van mijn bank en ook hier is de smartfunctie bij uitstek geschikt want de dekens worden goed schoon terwijl ze wel op hun plek blijven liggen omdat de zuigkracht wordt aangepast aan de ondergrond. Het lange snoer van 9 meter vind ik ook erg fijn omdat ik nu maar 1 keer van stopcontact hoef te wisselen bij het stofzuigen van de beneden verdieping die toch meer dan 100m2 is. Een feestje vooral is toch dat de stofzuiger zo vreselijk stil is. Stil maar toch krachtig. Ik ben meer dan tevreden.

Pluspunten

• Stille motor
  • Smart functie
  • Snoerlengte van 9 meter

Laura de Jong 09-02-2021

Stille, zeer wendbare stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Wauw wat een stille stofzuiger. Dat dit bestaat! Toch twijfelde ik of dit wel goed was. Had eerst het idee dat hij het niet deed. Maar dat was zeker niet het geval. Hij doet het heel goed. Zuigt alles prima op en kan zich makkelijk aanpassen aan het vloeroppervlak. Moest ik in het begin wel erg aan wennen want als je van een hard oppervlak overgaat naar een zacht oppervlak dan stopt hij er even een seconde mee om vervolgens weer verder te gaan in een andere zuigkracht. Stofzuiger is makkelijk te bedienen via de knopjes op de steel. Ideaal. Het kleine mondstuk kan bevestigd worden aan de steel. Zo heb je deze altijd bij je. Deze is makkelijk te gebruiken in de kleine hoekjes en kiertjes. Wat ik jammer vond is dat de beschrijving die erbij zit erg summier is. Deze bevat plaatjes die heel onduidelijk zijn. Omdat deze stofzuiger verschillende functies heeft en meerdere mondstukken bevat, wil ik altijd graag even lezen waar alles voor dient. Dit is d.m.v. de plaatjes niet te ontdekken. De stofzuiger is verder erg soepel en wendbaar. Rolt echt heel soepel achter je aan. Ook het 9m lange snoer is ideaal en deze gaat ook weer soepel in de stofzuiger. Hij is licht in gewicht en makkelijk mee naar boven te tillen door de handgreep in het midden. Ik vind het een prima stofzuiger, maar niet speciaal.

Pluspunten

• maakt geen lawaai
  • 9 meter lang snoer
  • rijdt soepel achter je aan
  • licht in gewicht
  • meerdere mondstukken

Derksen 08-02-2021

Wendbare en zeer stille stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Stofzuiger is klein en compact. Ook het gewicht is licht wat maakt dat je de stofzuiger snel kunt meenemen. Als de stofzuiger ligt kun je deze via een grote hendel meenemen, echter niet als de stofzuiger staat. Dan is er een heel klein hendeltje maar deze is eigenlijk niet efficiënt. Qua geluid viel mij inderdaad direct op dat ik tegen mijn partner kon blijven praten. Iets wat ik als heel prettig ervaar. Waar ik vooral benieuwd naar was is of ik ook tijdens het slaapje van mijn dochtertje kon stofzuigen. Dit zou qua tijd enorm schelen: tijdens haar slaap het huis kunnen stofzuigen! We namen direct de som op de proef en ja hoor! Mijn dochter bleef slapen en ik heb alle lagen van het huis kunnen stofzuigen. Erg prettig!
Het automatisch aanpassen van de zuigkracht is niet direct ideaal. De stofzuiger valt uit wanneer ik van de pvc-vloer naar het kleed ging. Hij start daarna wel weer, maar je krijgt het idee dat niet al het stof of de kruimels worden opgezogen. Hierdoor ga je automatisch meerdere malen over één plek. Iets wat je dus eigenlijk liever niet zou willen. Wat wel enorm fijn is aan dit apparaat is dat je op de steel bij het handvat de stofzuiger kunt bedienen. Zo hoef je niet steeds op de machine zelf de knoppen in te drukken, toch echt een stukje luxe!
Het OneGo Power Clean mondstuk is zeker aan te raden om traptreden met schoon te maken. Je komt namelijk in alle hoekjes. Wel is het zo dat tegenwoordig bij veel stofzuigers er een apart mondstuk wordt meegeleverd. Het is in dat opzicht dus niet echt iets vernieuwend. Wel werkt het gewoon naar behoren.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Wendbaar
  • Licht qua gewicht

W.S. 18-08-2020

Spijt!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Zo’n 6 weken geleden deze stofzuiger aangeschaft, wat een spijt. Voldoet beslist niet aan de verwachtingen, wordt helemaal gek van dat ding en helaas kun je een stofzuiger niet even gebruiken en terug brengen. Totaal niet geschikt bij ons. Harde vloer met kleed. Vind sowieso de zuigkracht tegenvallen. Wel op aanraden van verkoopster gekocht.

Bert 03-07-2020

mega stille stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Wat een superstille stofzuiger zeg! Bij het aanzetten van het apparaat, twijfelde ik of hij wel goed aanstond. En de zuigkracht is gewoon goed!
De Smart functie is een top uitvinding. Dit werkt uitstekend, bijvoorbeeld bij een overgang van een houten vloer naar een deurmat.
Doordat via het handvat van de telescoopstang de stofzuiger eenvoudig te bedienen valt, is het niet nodig te bukken.
De stofzuiger rijdt zeer soepel achter je aan. De wieltjes onder de borstel maken dat het zuiger zeer makkelijk gaat. Het snoer is 9 meter lang. Hiermee kan je een gemiddelde woning in één keer stofzuigen.
Het zogenaamde 3-in-1 opzetstuk werkt erg prettig wanneer je kieren in het bankstel wil zuigen, of op moeilijk bereikbare plaatsen wil komen.

Berreal 29-06-2020

Zeer prettige en superstille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Werkelijk nog nooit zo’n superstille stofzuiger gehoord!
Bij het aanzetten van het apparaat, twijfelde ik of hij wel goed aanstond.
Je zou met de Smart-functie zelfs tijdens het televisie kijken, kunnen stofzuigen, zonder al teveel gestoord te worden. Zeker wanneer je vloerbedekking hebt. En de zuigkracht is gewoon goed!

De Smart functie op deze AEG, is een goede uitvinding. Wanneer deze functie aanstaat, zal bij verandering van ondergrond de Smart functie zelf de zuigkracht en de borstel van de zuigmond aanpassen. Bijvoorbeeld bij een overgang van een houten vloer naar tapijt/deurmat en bij het stofzuigen van de bank.

De meegeleverde borstel is prima voor diverse ondergronden en de soepele wieltjes onder de borstel maken dat het zuigen zeer makkelijk gaat. Ook hier werkt de Smart-functie naar behoren.

Doordat via het handvat van de telescoopstang, de stofzuiger eenvoudig te bedienen valt, is het niet nodig te om veel bukken. Bij het stofzuigen van bijvoorbeeld de trap, til je het apparaat gemakkelijk op middels het grote handvat. Erg zwaar is de stofzuiger niet.

De stofzuiger rijdt zeer soepel achter je aan en ligt niet zomaar op z’n kop, zoals sommige andere stofzuigers. Met een lengte van het snoer van 9 meter kan je met een centraal stopcontact, een gemiddelde woonkamer in één keer stofzuigen.

Het zogenaamde 3-in-1 opzetstuk werkt erg prettig wanneer je bijvoorbeeld kieren in het bankstel wil zuigen, de traptreden wil stofzuiger of op moeilijk bereikbare plaatsen wil komen.

Het gebruik is erg simpel en spreekt voor zich. Alle functie zijn eigenlijk zeer duidelijk en zonder gebruiksaanwijzing te bedienen.

Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden!

Pluspunten

• Zeer stil
  • handige Smart-functie
  • Wendbaar
  • Eenvoudige bediening
  • 9 meter lang snoer

Karen 26-06-2020

Stille, Slimme stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

De stofzuiger is zeer handig in gebruik vanwege de smartfunctie, hij verandert zelf van zuigkracht afhankelijk van de ondergrond. We hebben hier in huis een houten vloer afgewisseld met vloerbedekking en dat voelt de stofzuiger feilloos aan. Het geluid wordt aan de hand van deze zuigkracht ook harder / zachter maar is zelfs dan nog vrij zacht in vergelijking met andere stofzuigers.

Het snoer is lang, we kunnen vanuit 1 stofzuiger een hele verdieping stofzuigen. Dat is echt een heerlijke bijkomstigheid ! Daarnaast is de wendbaarheid van de stofzuiger goed, met een zachte beweging volgt de stofzuiger jouw beweging goed.

De handgreep houdt goed vast, maar is vrij groot. Het is eenvoudig om de handgreep te bedienen met dit handvat, waardoor je niet elke keer hoeft te bukken.

Het nadeel van de sytofzuiger is dat de meegeleverde pakketborstel niet goed werkt. De borstel zuigt zichzelf vacuum op de vloer. De normale borstel is een stuk groter en daardoor ook logger in gebruik, de zuigkracht is dan wel goed.

• Goed wendbaar
  • Past zelf zuigkracht aan

Tjitske Kwakkel-Homma 26-06-2020

Zeer stille stofzuiger

Geluid:
Zeer stille stofzuiger met uitstekende zuigkracht. Wij hebben met onze hand gecontroleerd of de stofzuiger goed werkte (wat zeker het geval was) zo stil is de stofzuiger. Onze huisdieren reageerden helemaal niet op de stofzuiger en de radio blijft goed hoorbaar. In een ruimte aansluitend aan de woonkamer wordt muziekles gegeven en dit is de eerste stofzuiger die gebruikt kan worden zonder de lessen te verstoren.

Snoer:
Het 9 meter lange snoer maakt dat wij de gehele verdieping kunnen stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen. Ook het inhalen van het snoer gaat zeer gemakkelijk.

Ondergronden:
Omdat ons huis zowel laminaat, tegels als vloerbedekking heeft konden we de stofzuiger op alle ondergronden goed testen. Door de smartfunctie past de stofzuiger zich op alle ondergronden uitstekend aan. De knoppen voor handmatige bediening en smartfunctie zitten aan het handvat wat de stofzuiger heel gemakkelijk in gebruik maakt. Onder het handvat zit een houder voor het opzetstuk met 3 functies (deze houder kun je ook weglaten maar wij vinden het erg praktisch omdat je het opzetstuk dan altijd bij je hebt). Dit opzetstuk is ideaal voor verwarming, gordijnen en bijvoorbeeld de bekleding van de trap of een stoffen bank. Wel is het opzetstuk wat aan de grote kant voor de kleinere hoekjes van de trap. Dat is dan ook het enige kleine minpuntje wat we aan de stofzuiger hebben kunnen ontdekken.

Gebruiksaanwijzing:
De gebruiksaanwijzing is wat summier. In de gebruiksaanwijzing staat bijvoorbeeld niet duidelijk hoe het opzetstuk werkt dus bij deze: het lange gedeelte kun je openklappen en dan ontstaat er een kleine platte zuigmond voor bekleding en bijvoorbeeld een trap.

Gebruikersgemak:
Buiten dat de stofzuiger goed werkt is hij ook mooi om te zien en handig met opbergen. De stofzuigerstang kan zowel met de stofzuiger liggend als staand goed bevestigd worden wat zeker gebruiksgemak geeft. Ook voor mensen die minder goed ter been zijn is deze stofzuiger goed te gebruiken omdat bijna alle knoppen op het handvat zitten waardoor je alleen voor aan/uit en het snoer hoeft te bukken. De stofzuiger is goed wendbaar.

Wij raden deze stofzuiger dan ook zeer aan.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Lang snoer
  • Handige smartfunctie
  • Zeer gebruikersvriendelijk

Tjitske 26-06-2020

Zeer stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-5DB blauw

Deze stofzuiger is absoluut zeer stil maar heeft een uitstekende zuigkracht. De radio blijft goed hoorbaar tijdens het stofzuigen.

Het snoer van 9 meter lang maakt dat wij de gehele verdieping kunnen stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen. En met een knopje wordt het snoer vlekkeloos opgerold in de stofzuiger.

Zowel op laminaat, tegels als vloerbedekking Werkt de stofzuiger uitstekend. Door de smartfunctie past de stofzuiger zich op alle ondergronden uitstekend aan.

Zeer handig is dat de knoppen voor handmatige bediening en smartfunctie aan het handvat van de stofzuiger zitten. De stofzuiger is hierdoor ook geschikt voor mensen die bijvoorbeeld wat slecht ter been zijn.

Onder het handvat kun je een houder vastklinken voor het opzetstuk met 3 functies. Handig, zo raak je het opzetstuk niet kwijt. Dit opzetstuk werkt goed voor stofzuigen van de radiatoren, gordijnen en bijvoorbeeld de bekleding van de trap of een stoffen bank.
Het opzetstuk is wel wat aan de grote kant voor de kleinere hoekjes van de trap maar dat is dan ook het enige kleine minpuntje van deze stofzuiger.
De gebruiksaanwijzing is helaas wel wat summier en door de lichte kleur van de tekst en plaatjes niet heel makkelijk leesbaar. In de gebruiksaanwijzing staat bijvoorbeeld niet heel duidelijk hoe het opzetstuk werkt dus bij deze: het lange gedeelte kun je openklappen en dan ontstaat er een kleine platte zuigmond voor bekleding en bijvoorbeeld een trap.

De stofzuiger is mooi om te zien en handig met opbergen. Met de stofzuiger zowel liggend als staand kan de stofzuigerzakken goed bevestigd worden wat zeker gebruiksgemak geeft.

De stofzuiger is goed wendbaar.