Samsung Galaxy Watch

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Watch op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Sylvesterrr 31-07-2021

Beter dan Fossil

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Om te beginnen: er staan hier verschillende versies van deze smartwatch, maar het gaat hier dus om de SM-R800 zonder LTE. Dat is belangrijk om te weten, want de LTE-versie is pakweg 100 euro duurder dan het bluetooth-exemplaar en voor mij is die LTE niet nodig.
Dit is mijn tweede smartwatch. De eerste was een Fossil Q Explorer, een fijn en mooi ding, maar zeer beperkte accuduur, ingewikkeld gedoe met de knopjes en de display laat standaard een afgekloven versie van de wijzerplaat zien.
Deze Samsung doet dat niet. Die laat permanent de gekozen wijzerplaat zien, zij het standaard in dimstand (nog steeds goed afleesbaar).
Bovendien heeft de Samsung een beduidend langere accuduur; minstens 48 uur tegenover de Fossil die je elke dag moet opladen.
Tenslotte vind ik de bediening heel makkelijk, Er zijn twee knoppen, waarvan er een de "start"-knop is en de andere de "back"-knop. En dan heb je de ring die je kunt draaien om de apps en widgets te kiezen.
Wat ik ook heel handig vind is dat systeempje om het bandje te verwisselen. Ik heb dus ook al twee extra bandjes besteld, een sportief blauw siliconen-ding en een elegante rvs-band.
Ik mis alleen de timer die wel op de Fossil zit??? Die gebruik ik vaak als ik tosti's voor de familie maak.
Maar verder verwacht ik veel plezier te hebben van deze watch.

Pluspunten

• formaat
  • vormgeving
  • accucapaciteit
  • permanente weergave wijzerplaat
  • handige draairing om apps te kiezen

Minpunten

• nog niets ontdekt

GRAB 05-01-2021

Samsung SM-R800N zwart doet niet waar het voor gemaakt is

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

De Samsung Gear S3 Frontier bezit ik nu meer dan 4 jaar. Het is cadeau gegeven op mijn verjaardag speciaal omdat sporten in mijn genen zit en graag mijn prestaties en vorderingen bij houdt. Nu zonder body band.
De eerste keren dat de horloge werd ingezet voor registratie viel mij op dat het soms daarmee stopte. Ik dacht eerst dat het aan mij lag en dat ik per ongeluk een van de knoppen had aangeraakt.
Ik dacht misschien dat met Strava het beter zou gaan, maar het is structureel dat deze Samsung Gear S3 Frontier randomized stopt met het registreren van sport evenementen. Daarnaast registreert het een veel te hoge hardslag. Eerst schrok ik er van, want een hartslag aan het begin van een workout van 110 is abnormaal en tijdens workouts 220 bpm is natuurlijk ook te gek. Zeker op mijn leeftijd (69 jr.) Ik gebruik de Samsung Gear S3 Frontier nu alleen maar voor tijdregistratie.
Het is dus het geld niet waard geweest. Het vertrouwen dat een nieuwe Samsung Gear beter zou presteren heb ik niet omdat in mijn kennissenkring ik 2 personen ken die een nieuwere versie Samsung Gear watch hebben en die de zelfde ervaring constateren.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Hartslag registratie onbetrouwbaar/onnaukeurig
  • Rand is heel gevoelig voor schade
  • Stopt met sportregistraties
  • Synchronseert niet met app's van 3den
  • Sport registratie scherm blijft niet staan.

Alkmaar 61 28-05-2020

Veel variatie en mogelijkheden

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Ik was al op zoek naar een smart watch en op aanraden van een collega dit horloge bij belsimpel gekocht. Ik heb het nu een week en bevalt mij prima.

Minpunten

• Rubber bandje

Ben 20-05-2020

Groot scherm. Accuduur moet ik nog afwachten.

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Fraai horloge. Heb dit horloge gekocht naar aanleiding van de reviews die ik er over had gelezen.
Heeft een hoop mogelijkheden. In het begin kost het wel wat tijd om het horloge helemaal door te hebben hoe het precies werkt. Ook het downloaden van apps via google is nog wel een kunstje.
Maar zoals met alles, als je het door hebt, is dat geen probleem meer. Heb het horloge sinds 2 dagen in bezit en hoop er de komende tijd veel plezier aan te beleven.

Pluspunten

• Groot scherm
  • handige draaischijf

Minpunten

• geen
  • geen

Teus 30-01-2020

voldoet prima

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Deze Smartwatch voldoet meer dan aan mijn verwachtingen. Blijkt voor mij een prime keus geweest te zijn.

Pluspunten

• prteiige bediening

Ed 11-11-2019

niet icm Iphone

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

had het gekocht vanwege mooi design en werkt met iphone. Echter functionaliteiten ontbreken icm iphone. alleen berichten ontvangen, niet reageren, wijzigen etc. batterij na 1,5 dag leeg, zelf bij niet continu klok weergave en wifi uit. Dus alleen via bluetooth verbinding met iphone. toen ik ging navigeren met iphone was horloge binnen enkele uren leeg, terwijl er geen berichten op smartwatch binnen kwamen. Al met al niet meer dan een offline horloge dat er leuk uit ziet maar veel te kort op een batterij lading doet en weinig functionaliteit heeft. Niet kopen dus. Er zjn vast betere alternatieven, maar als vervanging van een mooi en degelijk horloge voldoet het niet!!! beter alleen een sporthorloge kopen dat goedkoper is en meer functionaliteit heeft. het is een hoop geld voor alleen een signaleringssysteem dat er een berichtje op je telefoon binnen komt.

Pluspunten

• design

Minpunten

• accuduur
  • functionaliteit
  • niet icm iphone goed te gebruiken

Herbie99 21-06-2019

Wat is de toegevoegde waarde van een smartwatch?

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Ik dacht dat het inmiddels wel tijd was mbt de ontwikkeling voor een smartwatch. Uit reviews bleek de watch van samsung gemiddeld als beste. Design goed, niet bijzonder. Draairing uitstekend maar navigatie waar ik hem voor gekocht had is nog slecht en niet conform google maps met route instellen. Het enige wat het is, is een remote smartphone maar moet je smartphone wel bij je hebben om alles te laten werken. Het enige extraatje wat je krijgt is dat je hartslag continu gemeten wordt en dat je een paar leuke wijzerplaatjes kunt instellen maar de wake-up functie om de wijzerplaat op te laten lichten als ik dat wil werkt slecht. Te traag en maar heel kort en dan weer naar de AON stand. Ik zie voor die prijs dus geen enkele toegevoegde waarde tot mijn smartphone die ik in mijn broekzak heb zitten en alles beter doet. Ook de apps uit de store zijn veel te matig en on interessant. Nee, leuke gadget die voor veel geld weinig toevoegt. Wellicht dat een intensieve sporter er meer heil in ziet maar dan kies je voor een Garmin forerunner.

Pluspunten

• Leuke gadget
  • Technisch goed product
  • Goede constructie

Minpunten

• klein en rond is minder effectief dan apple watch
  • Niet echt geschikt voor navigatie
  • Trage en korte wake-up als je de tijd wilt zien
  • Te duur voor what you get
  • Zeer weinig toegevoegde waarde

Barend 21-01-2019

Mooie horloge, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Laatst gekocht als verjaardagscadeautje, vind hem goed zitten. Voordeel is ook de langere batterijduur waardoor je hem de hele dag kunt gebruiken. Helaas wil spotify niet goed werken door een fout of storing. Telkens start de app automatisch op zonder dat ik dat wil! Heel vervelend!!

Pluspunten

• Zit als gegoten
  • lange batterij duur
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Spotify werkt moeizaam door fout

Barry vd V. 24-11-2018

Makkelijk te bedienen,

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Ik was altijd een Apple gebruiker, maar nu de prijzen van de telefoons de pan uit rijzen, en dus ruim boven de 1000€ uitkomen. Heb ik besloten om over te stappen naar android en dat werd de Galaxy Note 8. Mijn Apple Watch serie 3 Nike werkt niet mooi samen met de telefoon. Dus horloge verkocht en de Galaxy Watch gekocht. ...Wat een verademing, makkelijker te bedienen dan de Apple, batterij duur veel beter, overzichtelijker scherm, veel beter aan te passen naar eigen voorkeur. Ik heb een paar aftermarket bandjes extra gekocht, mooie zwarte bumper. Super mooi en superstrak horloge. Enige minpunt de oplader is minder compact en dus wat lastiger weg te stoppen als je veel reist. Naar mijn persoonlijke mening is dit momenteel het beste smart horloge dat te verkrijgen is. Ben er echt enorm blij mee.

Pluspunten

• Grote wijzerplaat
  • Gebruiksgemak
  • Batterij duur

Minpunten

• Oplader te onhandig, geen reis oplader

I-Know 25-10-2018

Meest uitgebreide SmartWatch met het mooiste design

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch zwart

Ik ben een iPhone gebruiker (macht der gewoonte) en ben zeker niet van plan om een Android telefoon aan te schaffen.
Het design van deze slimme horloge vind ik geweldig zoals zijn voorloper de Gear 3.
Omdat de Galaxy (it's all in one name now) meer functionaliteit aan board heeft dan de Gear en bovendien tot 50m waterdicht is heb gekozen voor dit laatste model van Samsung.
Hij voelt prima om mijn pols, het standaard rubberen bandje is van hoge kwaliteit, er zijn ook leren of metalen bandjes verkrijgbaar in diverse kleuren.

Beiden horloges om mijn pols gehad om te kunnen beoordelen.
De Galaxy heeft meer functies en accu gaat tot 4 dagen mee bij "always on" in zuinige modes tot 30 dagen.
Opladen duurt z'n 2 uur. Het Gorilla Glass DX+ is enorm krasbestendig.
In de doos zit een extra bandje voor smalle polsen, oplader, en kleine gebruiksaanwijzing.

De functionaliteit op iOS met de "Galaxy Watch" app is meer dan voldoende alhoewel het op een Android phone net even iets meer kan bieden. Maar of dit nu echt relevant is? Ik kan er prima mee uit de voeten!

Dit is de meest uitgebreide SmartWatch op de markt van dit moment met het mooiste design!

Pluspunten

• Design is prachtig
  • Super helder en scherp ook in de zon
  • 50M waterdicht
  • Veel faces / wijzerplaten verkrijgbaar
  • OLED scherm zeer scherp/helder in zonlicht!