Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Anita 14-10-2018

Superblij met mijn keuze! Prachtig scherm.

Het scherm is prachtig, lekker groot dus prima functionaliteit met verschillende apps.
Ik heb zelf de gouden uitvoering en een origineel doorzichtig kunststof hoesje er omheen. Hierdoor heeft de telefoon een luxe uitstraling, ook al voel je dat niet zo in je portemonnee;)

Ik vind de functie van verschillende apps tegelijkertijd heel handig, zo kan ik videobellen en mijn andere apps gebruiken in 1 venster.

De foto kwaliteit en mogelijkheden zijn heel bijzonder.

Enige wat ik zelf als muziekliefhebber jammer vind ik de kwaliteit van het geluid. Hiervoor had ik een HTC en het geluid was daar harder, zwaarder, meer bastonen waardoor je beter van muziek kan genieten.

Pluspunten

• Groot mooi scherm
  • luxe uitstraling
  • apps tegelijkertijd op scherm gebruiken
  • snelheid van gebruik

Minpunten

• Geluid is wat schel, zacht, niet veel bass

Nadinevs 05-10-2018

Mooie mobiele telefoon

Ik heb de telefoon nu langer dan een week in mijn bezit en ik ben er super tevreden mee. De telefoon heeft een heel mooi design dat je goed kunt vergelijken met de samsung s8 of s9. De Huawei mate 20 is een mooie telefoon in zijn prijsklasse. Het scherm van de Huawei is mooi helder en van glas. Ook de achterkant is van glas en daarom is het wel aan te raden om er een hoesje bij te kopen. De camera heeft een dubbele camera, zowel voor als achter en maakt mooie foto's, vooral bij daglicht. In het donker heeft de telefoon wat problemen met het scherpstellen van foto's, ook zijn de foto's iets minder mooi scherp dan bij daglicht. De telefoon is lekker snel, waardoor je makkelijk van apps kan overschakelen of naar andere internet pagina's kan. De telefoon heeft een grote en sterke telefoon, waardoor hij zo 2 dagen gebruikt kan worden zonder op te laden. Ook een voordeel is dat de vingerafdrukscanner aan de achterkant zit, waardoor je je telefoon makkelijk kan ontgrendelen. De telefoon heeft een grote opslag van maar liefst 64gb, dat is heel fijn omdat ik mijn telefoon gebruik voor school, werk en privé leven. Nu kan ik dus alle bestanden makkelijk op mijn telefoon opslaan. De telefoon heeft een dual sim functie, dit gebruik ik echter niet, maar is wel een pluspunt om te benoemen. Op de telefoon zitten ook een aantal leuke gadgets. Zoals 3d emojis die je kan gebruiken om filmpjes te maken en leuke spelletjes. Ik zou deze telefoon dus zeker aanraden aan iedereen!

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Groot en helder scherm
  • Mooie prijs
  • Vingerafdruk aan de achterkant

Minpunten

• Camera minder scherp in het donker

JohnV 29-09-2018

waar voor je geld

Als eerste valt op dat het scherm een zeer helder beeld geeft en mooi scherp is, de telefoon voelt ligt aan en het plaatsen van de sim gaat een beetje zwaar maar daardoor zit hij wel goed vast. Daar ik zeer veel apps geïnstalleerd heb en deze allemaal op het scherm staan en het in eerst instantie niet mogelijk was om apps te verbergen viel de telefoon me tegen maar het bleek een standaard instelling te zijn die gewoon te wijzigen was. Ik ben de Samsung telefoons gewend en hierdoor moest ik wel echt even wennen aan deze telefoon maar nu ben ik echt zeer enthousiast en wil ik niet meer terug. De accu is top. Ik doe meestal 36 tot 47 uur op één accu lading. Ook de vingerafdruksensor reageert snel en zonder vertraging. Gelukkig zit er ook een hoofdtelefoonaansluiting op, wat tegenwoordig niet meer standaard is. De camera 20MP en selfie camera van 24MP zijn super. Deze telefoon bied dan ook alles wat je van een moderne telefoon mag verwachten.

Pluspunten

• accuduur
  • scherm
  • hoofdtelefoon aansluiting
  • camera's

Minpunten

• kunstof ipv aluminium rand

Kees 17-10-2018

Echt goede accu duur en mooi groot scherm.

Doet zeker niet onder voor mijn “oude” telefoon Samsung S7 Edge, ik vind hem sneller stabieler en meer handige eigen tweaks. Ik beveel hem aan.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi toestel
  • Groot 6,3 inch scherm
  • Super zuinig , dus accu gaat lang mee.

Minpunten

• Notificatie LED bijna onzichtbaar

J.J. Ottosen 17-10-2018

Gebruiksvriendelijk, snelle unlock system

Ik kan eerlijk zeggen dat het een heerlijke telefoon is om mee te werken. Handsfree is luid en duidelijk voor mij en de andere kant. Unlocken is echt heel snel! Ik blijf me verbazen hoe HUAWEI zich specialiseert in het gebruikersgemak en de opties, die zijn makkelijk en ruim aanwezig.

Pluspunten

• beveiliging
  • grafisch
  • Snel

Minpunten

• ronde hoeken aan het scherm

Inge 17-10-2018

Volledig, super batterij!

Super fijne telefoon. Alles wat je nodigt hebt zit erop. Groot helder scherm, goede camera's, een accu die zeker 2 dagen mee gaat. Heel fijn dat er gezichtsherkenning op zit zodat jij wel al de samenvatting van je berichtjes op het startscherm kunt lezen en iemand anders niet. Daarnaast vingerafdruk herkenning op de achterkant. Een goede, complete telefoon voor een betaalbare prijs!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Groot scherm
  • Gezichtsherkenning

Hayriye 16-10-2018

Huawei mooi telefoon

Maak mooi foto is goede kwaliteit de telefoon mooie scherem kan video, s kijken foto.s maken heeft grote geheugen de telefoon kan veel dowloaden beveiling is goed baterijen is goed

Pluspunten

• Mooi fotos
  • Scherm is goed
  • Goede beveiling

Kelly 16-10-2018

Zeer mee gevallen

Overgestapt van iPhone naar Huawei. Toestel is dermate goedkoper dat het het proberen waard was. Tot op heden is me niets tegen gevallen. In tegendeel, de accuduur, scherm en camera bevallen me zeer goed.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Camera

Jacco 16-10-2018

Huawei mate 20 lite

Super toestel. Mooi groot scherm. Voldoet aan alle vereisten. Goede camera.
Dat alles tegen een lage prijs. Nooit weer anders

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Batterij
  • Snelheid
  • Opslag

Minpunten

• Homebutton / spatiebalk

Piek 16-10-2018

Snel, lange accuduur, prettig in de hand

Erg prettige telefoon. Voorheen de P9 gehad. Dit is echt een next level telefoon voor een perfecte prijs. Mooi groot scherm, snelle processor, lange accuduur (na intensief gebruik van 12 uur nog steeds 34% batterij). Ook de camera is een pareltje. Scherpe foto's, verschillende features.

Pluspunten

• Snel
  • Lange accuduur
  • Professionele camera

eerlijkenoprechtereview 16-10-2018

Prachtige telefoon!

Wat een prachtige telefoon! Bij gebrek aan groot budget voor bijvoorbeeld een IPhone of Samsung heb ik gekozen voor de Huawei Mate 20 Lite. Nou, hij doet niet onder voor eerst genoemde twee! Ik heb er een Samsung Galaxy s7 edge en een iPhone 8 naast gelegd met apps als bijvoorbeeld snapchat, facebook en instagram. De Mate 20 Lite is met alle drie de snelste! Ook de accuduur is geweldig want ik heb met nog niet een telefoon zo lang gedaan! Ik kom hier met erg intensief gebruik (ongeveer 8 uur per dag screen-on time met zwaardere apps) makkelijk de dag mee door en heb vaak zelfs nog een paar procent over aan het einde van de dag. Mocht de batterij nou een keer eerder leeg zijn dan zorgt de Fast charge ervoor dat je binnen een uur sowieso weer op 70% zit, ongelooflijk! Het scherm is groot maar makkelijk te bedienen. De helderheid is perfect en als je net wakker wordt 's morgens wordt de helderheid automatisch naar heel laag aangepast zodat je ogen er niet direct uitbranden als je je telefoon aan zet. Het aanpassen van helderheid gebeurd trouwens constant. Goed voor de batterij en heel fijn voor de ogen! De notch is breed maar irriteert niet. Hij zorgt zelfs voor haarscherpe selfies mét bokeh!

Kortom een prachtige telefoon zonder enige aanmerkingen. Chapeau!!

Pluspunten

• prijs
  • scherm
  • batterij
  • camera
  • snelheid

Daan 16-10-2018

Top telefoon!

Als je voor weinig geld een snelle mooie en groot scherm wilt moet je deze hebben.
Ik heb lang lopen twijfelen, maar de accu enz is goed voor 2 dagen normaal gebruik en een dikke dag (24u) bij heel groot verbruik.
Ik zat te twijfelen met de A8 van Samsung. Ben blij dat ik deze heb genomen.

Pluspunten

• Accu
  • Mooi gevuld HD scherm
  • Snel

Dylan S 15-10-2018

Goede prijs-kwaliteitsverhouding, geweldige accu

De Huawei Mate 20 lite is een goede telefoon voor de prijs. Het heeft veel voordelen en weinig nadelen.
De batterijduur is mij het meeste opgevallen. Ik kom de dag makkelijk door met nog 30-40% batterij. Dit is geweldig aangezien ik een zware gebruiker ben (veel games en youtube).
Een ander pluspunt is de camera. De dubbele camera op de achterkant maakt scherpe fotos en het diepte effect werkt naar behoren.
Het scherm is ook mooi en is erg lang, hierdoor kan er veel informatie op het scherm staan wat een groot pluspunt is. Alleen de Notch kan hinderlijk zijn voor sommige, maar door de implementatie van Huawei is dit niet merkzaam. Aan de zeikanten staan notificaties en de tijd, maar het verhinderd geen filmpjes etc. Ook kan je de notch "uitzetten", waardoor de zijkanten van de notch zwart worden om het minder hinderlijk te maken.

Pluspunten

• Snel
  • Goeie accu
  • Camera

Minpunten

• Notch

Marc 14-10-2018

Een toestel dat nergens steekjes laat liggen

Zeer scherp en duidelijk scherm, dat groot is, zonder dat het een lomp toestel wordt. Hoewel vrij glad ligt het toestel meteen goed in de hand. Opvallend zijn vooral de lange accuduur en de korte tijd van opladen. Standaard 64 gb opslag is ook zeer aangenaam. Het toestel is zeer gebruikers vriendelijk, alles wijst zich eigenlijk vanzelf. Het enige nadeel: het oplaadsnoertje had best iets langer gemogen. Zeer tevreden en het is te merken welke grote stappen Huawei heeft gedaan. Doet m.i. zeker niet onder voor een Samsung

Pluspunten

• fraai uiterlijk
  • gebruikersgemak
  • geheugen, eventueel via sim houder uit te breiden
  • fantastisch scherm
  • zeer snel

Minpunten

• iets te kort oplaadsnoertjes

Anita 14-10-2018

Gebruiksvriendelijke mobiel voor een redelijke prijs

Een mooie telefoon.. ligt lekker in de hand. Het scherm heeft een zeer helder beeld en is mooi scherp, de telefoon voelt ligt aan. Daar ik zeer veel apps geïnstalleerd heb en deze allemaal op het scherm staan en genoeg ruimte om alle apps erop te zetten. Ik heb zelf een Samsung telefoon en was wel heel sceptisch en omdat ik Samsung ook gewend ben.. moest ik hierdoor wel echt even wennen aan deze telefoon maar nu ben ik echt zeer enthousiast. De accu is top. Ik doe meestal 36 tot 47 uur op één accu lading.De vingerafdruksensor reageert heel accuraat. Een hoofdtelefoonaansluiting , wat tegenwoordig niet meer standaard is. Met camera en selfie camera kan je hele mooie en heldere foto's maken. De telefoon voldoet aan al je verwachtingen.

Deniz 14-10-2018

Super accuduur. Hele scherpe foto's

Is een super fijne en snelle telefoon. Heb hem al paar keer laten vallen niks gebeurt met scherm. Met 2 kleine kinderen maak je heel veel foto's. Met deze toestel is plezier van foto's maken veel meer.

Pluspunten

• Snel
  • Mooie foto's
  • Scherpe beeldscherm

Minpunten

• Geen minpunt

Daphne 13-10-2018

Goede prijs/kwaliteit

Ik vind de prijs/ kwaliteit van deze mobiel echt goed. Hij heeft een lange accuduur en de besturing werkt erg gebruiksvriendelijk. Verder heeft deze mobiel een goede back en front camera waar je mooie foto's kunt maken.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Lange accuduur

Minpunten

• Groot

ReviewMarcella 12-10-2018

Ik ben verkocht!

Wat een super geweldige telefoon is dit. Om te beginnen de super camera die de mooiste foto's maakt, zelfs de selfie camera is super scherp. Dit is verre weg de beste telefoon die ik ooit in gebruik heb gehad. De batterij gaat ontzettend lang mee, ookal ben ik de hele dag van huis en gebruik ik hem de hele dag is de batterij nog niet leeg de volgende dag. Daarbij laad hij ook nog eens geweldig snel op waardoor je hem nooit leeg hebt. Ik heb hem nog niet erg lang in gebruik dus heb nog niet alles uitgevonden maar beveel hem nu al aan bij iedereen die ik ken. Ook is hij erg snel in gebruik door het gigantische 6gb werkgeheugen. Als ik hem vergelijk met andere telefoons die nog eens dubbel zo duur zijn is deze telefoon vele malen beter. Huawei is wat mij betreft de nieuwe nummer 1 telefoon

Pluspunten

• Camera
  • Accu duur
  • Snelle telefoon

Minpunten

• Is een erg gladde telefoon

redlelie 12-10-2018

Uitstekende vervanging voor mijn iPhone 6+

Omdat iphone's te duur worden naar een alternatief gekeken en uitgekomen bij de mate 20 lite. Ik ben er zeer over te spreken en had niet kunnen denken voor 399,-zo een goede telefoon te krijgen. Ik vind het een top product. Het heeft een mooi helder scherm, is zeer gebruiksvriendelijk, heeft een grote accu waar ik met gemak 2 dagen mee doe. Ruime opslag van 64 gb en erg snel met een ramgeheugen van 4 Gb. Verder zijn 2 simkaarten heel fijn en zit er een goede camera in die mooie beelden maakt. Ook is de afwerking van de telefoon erg fraai en ziet hij er degelijk uit

Pluspunten

• Scherm groote
  • Afwerking
  • 2 simkaarten

Mathieu 11-10-2018

Waar voor je geld

Voor in deze prijsklasse een topper. Veel mogelijkheden met deze GSM. Apps werken goed en zonder haperingen. Design ook erg mooi en stijlvol. Vanwege het grote scherm wel lastig met 1 hand te bedienen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zeer mooi design

Minpunten

• Lastig met 1 hand te bedienen