Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 620 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart op Kieskeurig.nl.

martijn 02-11-2018

Perfecte accu duur en mooi helder scherm

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Product eerst gekocht voor de camera deze schiet zeer snel mooie plaatjes maar de accu spreekt me zeer aan met het heldere scherm op 100% en de nodige appjes en internet bezig heden haalt deze telefoon makkelijk de 2 dagen daarbij ligt hij lekker in de hand adviseer wel een hoesje te kopen ivm de glade achterkant en deze mooie telefoon wil je niet laten vallen

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera
  • Snel opladen in een uurtje vol

JohnV 29-09-2018

waar voor je geld

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Als eerste valt op dat het scherm een zeer helder beeld geeft en mooi scherp is, de telefoon voelt ligt aan en het plaatsen van de sim gaat een beetje zwaar maar daardoor zit hij wel goed vast. Daar ik zeer veel apps geïnstalleerd heb en deze allemaal op het scherm staan en het in eerst instantie niet mogelijk was om apps te verbergen viel de telefoon me tegen maar het bleek een standaard instelling te zijn die gewoon te wijzigen was. Ik ben de Samsung telefoons gewend en hierdoor moest ik wel echt even wennen aan deze telefoon maar nu ben ik echt zeer enthousiast en wil ik niet meer terug. De accu is top. Ik doe meestal 36 tot 47 uur op één accu lading. Ook de vingerafdruksensor reageert snel en zonder vertraging. Gelukkig zit er ook een hoofdtelefoonaansluiting op, wat tegenwoordig niet meer standaard is. De camera 20MP en selfie camera van 24MP zijn super. Deze telefoon bied dan ook alles wat je van een moderne telefoon mag verwachten.

Pluspunten

• accuduur
  • scherm
  • hoofdtelefoon aansluiting
  • camera's

Minpunten

• kunstof ipv aluminium rand

Alexander 16-05-2019

Dual sim functionaliteit

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / platinum gold / (dualsim)

Snelle vingerafdrukscanner, ligt goed in de hand en ik ben tevreden over de camera en accu.

Geen slecht toestel echter voor een mogelijk veeleisende gebruiker zoals mij zijn er onverhoopt wel wat opmerkingen:

Iedere keer als ik een nummer kies moet ik de simkaart selecteren. Er bestaat bij de Mate 20 Lite alleen de optie “voorkeur sim”, maar die voldoet voor mij niet. Ik wil namelijk graag mijn prive en mijn zakelijke nummers onderscheiden. Zelfs op mijn oude Motorola van 8 jaar geleden kon ik dit al in mijn adresboek per contact aangeven. In de auto bellen is een drama: ik kan wel via mijn carkit een nummer kiezen, maar dan moet ik vervolgens wel mijn telefoon pakken om de sim kaart te selecteren.

Bluetooth verbindt soms niet met carkit als ik in de auto stap; als ik het scherm ontgrendel echter wel (nee, ik heb geen energiebezuiniging aangezet); ik ben naar de winkel teruggegaan en heb contact gehad met support en ben ook bij garage geweest zonder oplossing.

Het geluid dat afgespeeld wordt als er een bericht binnenkomt vind ik relatief veel te zacht.

De “niet storen” optie kan ik niet instellen zoals ik graag zou willen namelijk: Voor mijn prive contacten: De favorieten die mij altijd kunnen bellen “EN” herhaalde oproepen binnen 3 minuten. Voor mijn zakelijke contacten: uit na 19u en weer aan 7u. De “niet storen” optie werkt helaas niet per sim en ik kan ook maar 1 soort prioriteisonderbreking definiëren. Nu heb ik maar ingesteld “herhaalde oproepen van dezelfde persoon binnen 3 minuten”, echter het lijkt erop dat ook al bel je vaker als 2x, de telefoon toch niet overgaat.

Volgens de specificaties is er geen Gorilla Glass gebruikt en waarvan ik mij pas later bewust was en ik vraag mij af of het scherm wel stevig genoeg is.

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Accu
  • Camera
  • Helder scherm

Minpunten

• Dual sim functionaliteit
  • Niet storen optie

Will-I-AM 29-03-2019

De accu gaat nu al 2 dagen mee!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Top toestel voor dat geld. Mooie telefoon die goed en snel werkt. Van samsung afgestapt naar Huawei en nu al blij.

Pluspunten

• Accuduur
  • Praktisch toetsenbord

Minpunten

• Nu wil m'n vrouw er ook één hebben

Mr David 28-03-2019

Super telefoon

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Fijne telefoon hardstike snel top camera 64 gb enorm blij mee, hoop er lang plezier van te kunnen hebben!!!!!!

Pluspunten

• Camera
  • Beeldscherm

Minpunten

• Scherm krast snel gebruik screenprotector!

Justin K 10-11-2018

Super goede maar goedkope telefoon!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

De huawei mate 20 lite is een goedkope maar goede keuze als je een mobiel wilt waarmee je van alles kunt doen.

De telefoon werkt erg snel voor het dagelijkse gebruik maar ook voor gaming en kracht eisende applicaties werkt de telefoon als toebehoren.

Voor de prijs van het toestel is de kwaliteit erg hoog, en zeker aan te raden. Vooral als je niet zoveel te besteden hebt maar toch een van de betere telefoons wilt.

De huawei mate 20 lite heeft een mooi design en heeft wat gewicht eraan zitten waardoor de telefoon niet goedkoop aanvoelt.

Ik zou perzoonlijk wel een hoesje aanbevelen vanwege de glazen achterkant.

9/10

Pluspunten

• Accu duur
  • Groot scherm
  • Snelheid
  • Gaming
  • Gewicht

Minpunten

• Glazen achterkant

Ravi 04-04-2019

Geen minpunten, fantastisch toestel!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

De mobiel zelf heeft een mooie design en heeft een goed groot scherm. Games spelen hierop is dus ook een groot plezier. De camera's zijn van goede kwaliteit en je hebt veel geluidskwaliteit opties die je naar wens kunt aanpassen met Huawei Histen.
Ik ben ontzettend tevreden met dit toestel en zie ook vrienden en familie om mij heen dit toestel kopen door de positieve ervaringen en de relatief lage prijs!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Goedkope prijs voor de specificaties

Patrick 28-03-2019

Perfect

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Suepr snelle telefoon groot scherm super veel opslag en super mooie camera's uitstekend afwerking van de telefoon

Pluspunten

• Beeld
  • Opslag
  • Snelheid
  • Kwaliteit
  • Prijs is suepr

Jeroen 15-03-2019

Mooi groot scherm en accuduur is ook top

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Heb de mate 20 lire aangeschaft omdat het een top toestel bleek te zijn.
Nu na twee dagen het in gebruik te hebben wordt dat ook bevestigd.
De camera,'s zijn super mooi groot display en is lekker snel en heel belangrijk de accuduur is ook super. Al met al voor iedereen aan te raden en wil geen ander merk meer.

Pluspunten

• Accuduur
  • Mooi groot display

Jessie 11-03-2019

Perfect toestel

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Een veel beter toestel vergeleken met de P20 Lite. Camera is perfect en je hebt geen irritante notch waar je tegenaan kijkt.

Pluspunten

• Batterij persentage
  • Camera

Isabel 04-03-2019

Zeer goede camera, erg scherpe foto's

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Hiervoor heb ik al meerdere toestellen van Huawei gehad, altijd tevreden geweest. Dit toestel heeft een goede camera, stelt goed scherp en het duurt lang voordat je hem weer moet opladen, zoals het apparaat ook belooft heeft. Erg fijn dat dit ook zo is.

Pluspunten

• Goeder camera
  • Lange accuduur
  • Oogt mooi

Sigrid 10-12-2018

Zeer goede accuduur! Mooie foto's

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Verrassend lange accuduur. Ik hoef echt maar 1x in de 3 of 4 dagen op te laden. De fotofunctie is erg goed. Ik heb al echt prachtige foto's gemaakt, ook met weinig licht. Ben erg blij hiermee. Daarbij een prachtige weegschaal gekregen waardoor ik nu weet dat ik overgewicht heb.....

Pluspunten

• accuduur
  • camera
  • toegang met vingerafdruk

Jur 04-11-2018

Huawei Mate 20Lite = Super telefoon!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Nu de Mate 20Lite ruim een week in gebruik en kan nu al zeggen dat ik er totaal geen spijt van ga krijgen. Want wat een super telefoon! Scherm is geweldig en die accu., een genot! Moet nog een beetje stoeien met de camera functies maar hij maakt mooie foto's. En dat wordt alleen maar beter als ik die camera funties meer onder de knie krijg. Vingerafdruk en gezichtserkenning werkt ook perfect. Schrik er af en toe gewoon van hoe snel hij mijn gezicht en of vinger afdruk erkent.
Misschien dat ik in de komende tijd tegen dingen aanloop maar tot nu toe alleen maar positief , en dan niet een beetje ;-)
Echt een aanrader dus. Heb lang getwijfeld tussen verschillende modellen en merken maar uiteindelijk gekozen voor de Huawei Mate 20Lite, en zoals eerder aangeven heb ik er absoluut geen spijt van!

Pluspunten

• Formaat scherm
  • USB-C
  • Accu
  • Gezichtserkenning en Vingerafdruk werkt super!

Minpunten

• Niet waterdicht

Cle 17-10-2018

Mooi helder scherm, fantastische foto's!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Ik heb gekozen voor deze telefoon omdat deze zulke fantastische foto's zou maken. Dit toestel heeft echt mijn verwachtingen overtroffen!

• Beeld
  • Foto
  • Batterij duur
  • Makkelijk in gebruik

Anita 14-10-2018

Superblij met mijn keuze! Prachtig scherm.

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Het scherm is prachtig, lekker groot dus prima functionaliteit met verschillende apps.
Ik heb zelf de gouden uitvoering en een origineel doorzichtig kunststof hoesje er omheen. Hierdoor heeft de telefoon een luxe uitstraling, ook al voel je dat niet zo in je portemonnee;)

Ik vind de functie van verschillende apps tegelijkertijd heel handig, zo kan ik videobellen en mijn andere apps gebruiken in 1 venster.

De foto kwaliteit en mogelijkheden zijn heel bijzonder.

Enige wat ik zelf als muziekliefhebber jammer vind ik de kwaliteit van het geluid. Hiervoor had ik een HTC en het geluid was daar harder, zwaarder, meer bastonen waardoor je beter van muziek kan genieten.

Pluspunten

• Groot mooi scherm
  • luxe uitstraling
  • apps tegelijkertijd op scherm gebruiken
  • snelheid van gebruik

Minpunten

• Geluid is wat schel, zacht, niet veel bass

Nadinevs 05-10-2018

Mooie mobiele telefoon

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Ik heb de telefoon nu langer dan een week in mijn bezit en ik ben er super tevreden mee. De telefoon heeft een heel mooi design dat je goed kunt vergelijken met de samsung s8 of s9. De Huawei mate 20 is een mooie telefoon in zijn prijsklasse. Het scherm van de Huawei is mooi helder en van glas. Ook de achterkant is van glas en daarom is het wel aan te raden om er een hoesje bij te kopen. De camera heeft een dubbele camera, zowel voor als achter en maakt mooie foto's, vooral bij daglicht. In het donker heeft de telefoon wat problemen met het scherpstellen van foto's, ook zijn de foto's iets minder mooi scherp dan bij daglicht. De telefoon is lekker snel, waardoor je makkelijk van apps kan overschakelen of naar andere internet pagina's kan. De telefoon heeft een grote en sterke telefoon, waardoor hij zo 2 dagen gebruikt kan worden zonder op te laden. Ook een voordeel is dat de vingerafdrukscanner aan de achterkant zit, waardoor je je telefoon makkelijk kan ontgrendelen. De telefoon heeft een grote opslag van maar liefst 64gb, dat is heel fijn omdat ik mijn telefoon gebruik voor school, werk en privé leven. Nu kan ik dus alle bestanden makkelijk op mijn telefoon opslaan. De telefoon heeft een dual sim functie, dit gebruik ik echter niet, maar is wel een pluspunt om te benoemen. Op de telefoon zitten ook een aantal leuke gadgets. Zoals 3d emojis die je kan gebruiken om filmpjes te maken en leuke spelletjes. Ik zou deze telefoon dus zeker aanraden aan iedereen!

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Groot en helder scherm
  • Mooie prijs
  • Vingerafdruk aan de achterkant

Minpunten

• Camera minder scherp in het donker

marije790 05-10-2018

mooi en duidelijk scherm

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Ik vind dat de Huawei er erg is op vooruitgegaan. Het design ziet er erg mooi uit en het scherm is erg duidelijk wat ik zelf erg fijn vind. De batterij gaat tot nu toe erg lang mee ondanks dat ik er elke dag mee bezig ben en ook veel games op doe. Ook al heb ik de mobiel nog niet zo lang gaat deze best wel lang mee. Het nadeel vind ik wel dat deze niet spatwaterdicht is waardoor die dus niet goed werkt wanneer je in de regen loopt en dit ben ik wel erg gewend van mijn vorige mobiel. Het geluid op de mobiel is ook erg luid en kun je dus lekker muziek of iets dergelijk afspelen zonder dat je er weinig van hoort. Voor de prijs vind ik deze mobiel erg goed en zal ik er ook niet meer van verwachten. Ik raad de mobiel daarom ook zeker aan.

Pluspunten

• scherm
  • prijs-kwaliteit verhouding
  • accu

Minpunten

• niet waterdicht

leon Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart 20-07-2019

Groot scherm akku houd goed lang alleen geluid wat zachtjes

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Groot scherm akku houd goed lang alleen geluid kon wat harder zijn voor de rest top toestel wat ik altijd weer koopen zou

Minpunten

• geluid kon wat harder zijn

Willie van Dijk 08-07-2019

fijne snelle telefoon voor een goede prijs!

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

telefoon werkt geweldig, heb voor deze telefoon gekozen voor zijn grote (werk)Geheugen en zijn schappelijke prijs. heb hem al bij verschillende vrienden en familie aangeraden.

Pluspunten

• groot scherm
  • groot interngeheugen
  • groot werkgeheugen
  • en dat voor nog geen 300 euro

Natasja 08-07-2019

Perfect toestel

Geschreven voor: Huawei Mate 20 lite 64 GB / zwart

Geweldig toestel. Batterijduur is na een aantal maanden nog steeds perfect. Zonder opladen en intensief gebruik gaat de batterij twee dagen mee. Toestel maakt mooie foto's en systeem werkt super snel.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Groot scherm
  • Mooie foto's