Philips SHAVER Series 5000 S5585 - Reviews

(Extra) functies
precisietrimmer
Kleur(en)
blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 S5585 op Kieskeurig.nl.

Jan 18-11-2020

Matig scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Dit scheerapparaat nu een aantal weken gebruikt. Veel belovend, mooi design, ligt goed in de hand en vooral een pluspunt dat je het apparaat onder de douche kan gebruiken.
Helaas moet ik nog steeds na elke scheer beurt er met een mesje bij langs om alles goed weg te krijgen, wat toch echt wel een nadeel is.

Apparaat laadt snel op.

Pluspunten

• Gebruik onder de douche

Minpunten

• Scheert matig

Guido 15-11-2020

Dagelijks gemak

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Gedurende de coronocrisis is het niet meer noodzakelijk om elke dag strak geschoren op kantoor te verschijnen. Het is echter wel fijn om er netjes uit te zien gedurende de video conferenties. Met dit scheerapparaat is het makkelijk om zonder gedoe er weer goed geschoren uit te zien. Zeker bij droog scheren is het mogelijk om de baard snel weg te halen en er strak uit te zien. Combinatie van trimmer en scheerkoppen zorgt hier voor. De scheerkoppen werken namenlijk het beste bij wat kortere baardharen.
Doordat er ook een brede trimmerop het scheerapparaat zit heb ik in de de gedeeltelijke lockdown zelfs mijn haar er mee laten”knippen”. Dit was prettig, ging vele malen sneller dan knippen en doordat het apparaat veel minder geluid maakt dan een eerder scheerapparaat was dit ook niet storend bij de oren. Overigens is dit lagere genluidsniveau uberhaupt een van de voordelen van dit scheerapparaat.

• Trimmer
  • Accuduur
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Minder glad dan mesje

Boaz 14-11-2020

Droog scheren gaat fijn

Scheert goed glad.
Gemakkelijk schoon te maken (zo afspoelen onder de kraan).
Droog scheren gaat heel fijn, fijner dat nat scheren (onder de douche).
Laadt snel op.
Ligt goed in de hand.

Pluspunten

• scheert goed glad
  • gemakkelijk schoon maken

Minpunten

• Nat scheren minder fijn

WillemR 13-11-2020

Scheert naar wens en prima accu

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

De Philips S5585/30 is een simpel apparaat die doet wat hij moet doen. Het valt op dat hij lekker glad scheert en niet erg aan de haartjes trekt. De trimmer valt wat tegen. Misschien is het wennen, maar die vind ik wat wiebelig in het gebruik. Het is handig dat hij onder de douche gebruikt kan worden al is dat soms een beetje stroef. Maar ik kan dat niet vergelijken met andere elektrische scheerapparaten omdat ik die nooit heb gebruikt in die situatie. In de doos zitten als extra's een etui, een klein borsteltje en het oplaadsnoer. En dat is het. Het is makkelijker en vooral sneller dan het mes omdat je hem zo kunt pakken en niet vast zit aan een wasbak of een stopcontact. Ik heb hem in twee weken alleen de eerste keer opgeladen en hij doet het nog steeds. Wel mis ik een handleiding in de verpakking. Je wilt toch kunnen lezen wat hij kan en hoe hij werkt. Sinds ik deze Philips gebruik, heb ik het mes niet meer aangeraakt.

Pluspunten

• stil
  • batterij

Minpunten

• groot
  • geen handleiding

FWhb 12-11-2020

Snel makkelijk en glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Als je snel en makkelijk een glad resultaat wil hebben dan is dit apparaat een aanrader. Daarbij is het zowel geschikt voor een natte als voor een droge scheerbeurt. Lekker onder de douche bijvoorbeeld. Overigens, voor liefhebber werkt het ook super voor je oksels! Ook valt het me op dat irritaties minimaal zijn. Voorheen was ik een nat scheerder met sensitive gels, maar dat is hier echt niet nodig. Tenslotte is battery super goed en gaat lang door alvorens nodig is om bij te laden.

Pluspunten

• Batterij
  • Schoonmaken
  • Resultaat
  • Natiën droog te gebruiken

• Rechte lijn is lastig

E de Vos 07-11-2020

Een professioneel gevoel in je handen

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Het Philips S5585/30 scheerapparaat is na ruim een maand gebruik mijn meest favoriete scheerapparaat dat ik ooit gebruikt heb. De grootste voordelen vindt ik dat het een enorm stil apparaat is. Ook is het handzaam. Het voelt wel heel stevig en degelijk aan. Ook onderhoud is heel makkelijk. Met een druk kun je het kopje openen en de haren eruit schudden of spoelen. Een nog een druk op de knop open je het trimgedeelte. Dit is ideaal om even de baardharen in te korten. Er zit een handige case bij om hem in te bewaren of in mee te nemen. Super handig voor een weekeindje weg dus. De lader kun je zelfs thuislaten want de batterij gaat dagen mee op 1 keer laden. Het laden van de batterij zelf duurt ook meer heel even. De adapter om mee te laden is klein en handzaam.

Je kunt er mee droog scheren, maar ook tijdens of net na het douchen. Allemaal geeft een een zacht resultaat. Hij voelt ook nog eens super degelijk aan. Echt een professioneel gevoel in je handen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Snel opgeladen
  • Goede batterij

C.Neuman 29-10-2020

Ligt goed in de hand

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Ik heb nu sinds 3 weken de Philips S 5585 getest en ben er erg blij mee.
Ik had wel verwacht dat hij goed zou zijn en dat klopt zeker.
Het scheerapparaat ligt lekker in de hand ondanks dat hij groot oogt.
Het ziet er ook erg mooi uit om te zien.
Door zijn flexibele koppen scheert hij mooi glad en ik heb hierbij geen irritaties aan mijn huid.
Het apparaat is heel erg rustig.
Op het display kun je goed zien wanneer hij weer opgeladen moet worden, dit duurt ongeveer 1 uur en dan kun je er weer 3 uur mee scheren .
Je kunt met het scheerapparaat zowel droog als nat scheren.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Mooi om te zien
  • Geen irritatie

Astridh 29-10-2020

Scheert goed maar niet bijzonder

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Het apparaat scheert goed, alleen moet je meerdere keren over gebieden heen en er echt de tijd voor nemen. Dan pas wordt het echt glad. Erg jammer ook want door vaker over de huid te moeten vergroot je de kans op irritatie. Gelukkig heb ik er nog geen last van gehad dus hij is wel geschikt voor snel geïrriteerde huid. De trimmer erop is erg onhandig en plaatsing niet fijn. Een functie die er wat mij betreft echt beter kan. Al met al geen apparaat wat het duidelijk beter doet dan andere

Pluspunten

• Scheert glad

Minpunten

• Duurt lang
  • Trimmer niet handig in gebruik

Willib 27-10-2020

Grote scheerkoppen, maar wel stil en goed scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Ik heb dit apparaat mogen testen. Het is een mooi design, is lekker licht en de bediening is eenvoudig. Het scheerresultaat is prima: het scheert mooi glad en komt dankzij de flexibele koppen overal bij. De huid voelt na een scheerbeurt glad en zacht zonder irritatie tot gevolg. Omdat de koppen best groot zijn kan ik me voorstellen dat het ook snel scheert, alleen wanneer je baardgroei hebt zoals ik is het lastiger. De drie koppen hebben een ruime plastic rand eromheen waardoor je niet ziet waar de mesjes beginnen en ophouden. Voor iemand zonder baartje geen probleem, maar voor mij dus wel lastig om mooi op de grens te kunnen scheren. Het apparaat is wel heerlijk stil en ligt goed in de hand. Er is een duidelijke display die aangeeft hoe vol de batterij nog zit en of het tijd is om de kop af te spoelen. Dit laatste gaat heel eenvoudig: je klikt het open en spoelt het af, minder dan een minuutje werk. Al met al dus een prima apparaat als je geen baardgroei hebt.

Pluspunten

• Goed scheerresultaat ook op lastigere plekken
  • Maakt weinig geluid
  • Lekker licht
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Met baardgroei lastiger vanwege grote koppen

Noud 26-10-2020

Goed voor dagelijks gebruik, niet voor langere haren

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Dit scheerapparaat meet de haardichtheid 125 keer per seconde. Dit was de reden van mijn interesse hierin, aangezien mijn scheerintervallen vaak langer uit elkaar liggen. Hierdoor heb ik soms een aantal dagen tussen scheerbeurten in. Op het moment dat ik dan dit scheerapparaat gebruikt is het een zeer onprettige ervaring waarbij het voelt alsof je haren eruit worden getrokken. Op het moment dat je iedere dag gebruik maakt van dit scheerapparaat is de toegevoegde waar zeker merkbaar. Hij is stil, de accu gaat zeer lang mee en hij is zeker makkelijk schoon te maken. Op het moment dat je het klepje opent kan je gemakkelijk de haren die er tussen zitten wegspoelen. Het geintegreerde accu status scherm ziet er chique uit. De accu van dit apparaat is zeer goed, hij gaat verrassend lang mee. Al met al is dit een scheerapparaat wat zeer schikt kan zijn voor dagelijks gebruik, zowel onder de douche als droog.

Pluspunten

• lange accuduur
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• niet geschikt voor langere haren
  • geen trimmer

Revi 23-10-2020

Snel, handig en glad resultaat met dit apparaat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Altijd al een Philips scheerapparaat gehad en nu ook weer voor dit certrouwd merk gekozen. Mijn vorige was dringend aan cervsnging toe, nadat ik deze jarenlang met veel plezier gebruikt heb. Wat me direct opviel was het minimale geluid wat dit apparaat produceert. Dit is prettig wanneer je in de vroege morgen aan het scheren bent. Je hebt hierdoor het gevoel dat dit apparaat op halve kracht werkt, maar het resultaat weerspreekt dit tegen. De SteelPrecision mesjes zijn scherp en zorgen snel voor een gladde huid. Na een korte oplaadtijd van 1 uur kun je ook net zo lang scheren. Een helder display geeft aan hoe vol de accu nog is na het scheren. Wat verder ook handig is dat je dit apparaat zowel droog als nat kunt gebruiken. Het schoonmaken is eenvoudig. Met één druk op de knop klapt de scheerkop open, waarna je hem eenvoudig kunt afspoelen onder de kraan. Prima apparaat voor een goede prijs.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Droog en nat scheren mogelijk
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen baardtrimmer

Johnbom 22-10-2020

Mooi vormgegeven scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Mooi vormgegeven en lekker in de hand liggend scheerapparaat. Duidelijke display v.w.b. 3 streepjes. In 1 uur is de batterij volledig opgeladen en dat wordt door deze 3 streepjes aangegeven. De koppen volgen de huid door de goede vering ook onder de kin en neus. Draadloos betekent ook dat er onder de douche geschoren kan worden. Schoonmaken is simpel door het meegeleverde borsteltje. Er was geen beschermkapje voor de koppen meegeleverd, wel een prettige reis etui.

Pluspunten

• Lekker in de hand liggend
  • Kan simpel en snel bijgeladen worden

Minpunten

• Verpakking niet in het Nederlands
  • Geen beschermkapje
  • Gebruiksaanwijzing voor meerdere modellen
  • Daardoor is het niet duidelijk welk model

AC Goossens 22-10-2020

Het beste resultaat de Philips Shaver S5000

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 5000 S5585

Ik mocht ervaren om de Philips saver S5000 te mogen testen .
Omdat ik altijd mij altijd scheer met een mesje en scheerschuim ,was ik benieuwd of dit apparaat de zelfde gladde huid kan verzorgen.
Eerlijk is eerlijk,Ik ben erg verrast van het scheer gemak en vooral het goede scheer resultaat met de S5000.
Het ontwerp van het apparaat is mooi gevormd en vrij ligt.
Het apparaat is erg makkelijk in gebruiken ,
goede duidelijke gebruikswijzing aanwezig .
2 jaar garantie op het apparaat
Dan het scheren ,de saver kan je gebruiken zowel droog als nat scheren met een verbluffend resultaat.
Zeer gladde huid in minder dan 5 minuten , de scheerkop volgt de huid en moeiteloos voor een perfect resultaat.
Je krijg geen geïrriteerde huid ,je kan de messen makkelijk onder de kraan afspoelen voor de volgende dag.
Meegeleverd word ,een oplaad snoer opberg tas en gebruikt aanwijzing.
De indicator het het apparaat geeft duidelijk aan wanneer deze weer opgeladen moet worden .
Kortom een aanrader ga voor de S5000

Enige minpunt misschien ,dit apparaat heeft geen bluetooth

Pluspunten

• Goede kwaliteit en makkelijk in gebruik
  • Heel goed scheer resultaat
  • Mooie vormgeving
  • 2 jaar garantie

Minpunten

• Heeft geen bluetooth