Alecto SA-33 Rookmelders koppelbaar - Reviews

Soort rookmelder
optische rookmelder

marc VP 04-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Doet wat het moet!

Koppelbaarheid is grote troef! Momenteel 5 melders in gebruik. 1 x terecht alarm wegens verbrand gerecht in oven (melder geplaatst in berging naast keuken). Wat een herrie als alle melders in alarm gaan. Oorspronkelijk 6 melders. Een echter onmogelijk te koppelen. Defecte melder werd via Conrad terugbetaald.

Pluspunten

• koppelbaarheid
  • veel lawaai bij alarm
  • gemak installatie

Minpunten

• wisselvallige kwaliteit meegeleverde batterijen
  • 1 van de 6 detectoren niet te koppelen

Pierre L. 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijke plaatsing en koppeling

Het product werkt goed, is gemakkelijk te plaatsen en te koppelen. Gevaar op gelijkvloerse verdieping is dus duidelijk gemeld op 2de verdieping!
Minpunt: 1 rookmelder defect na 2 jaar ( alarm zonder oorzaak), zonder probleem vervangen binnen garantie.

Marjan 22-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden, prima service

Door de constructie van ons huis was een koppelbaar rookmeldersysteem van groot belang. Via brandbeveiliging-expert.nl besteld en zeer snel in huis. Installatie was heel eenvoudig. Nadat één van de drie rookmelders defect bleek contact opgenomen met Alecto, waarna ik een nieuw vervangend product heb ontvangen. Nu werkt alles naar behoren. Ben heel blij met deze aankoop

Pluspunten

• koppelbaar
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• zelfklevende plakpads laten los

Willem Beerman 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige installatie

De koppelbare Alecto SA-33 rookmelders gekocht ter vervanging van verlopen oude. Eén in een ver uitgebouwde bijkeuken met een gasgeyser en twee diepvriezers. Een tweede in een uitgebouwd kunstschildersatelier waarin zich zeer brandbare chemicalieën en veel papier bevinden en een op de overloop van de eerste woonhuisverdieping, naast de slaapkamer. De afstelling en de montage (met priem en schroevendraaier) tegen het plafond was uiterst eenvoudig en de melders functioneren goed in de test. Het geeft een veilig gevoel

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • lange levensduur

R. Houben 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima rookmelders voor een scherpe prijs

Ik heb 6 rookmelders aangeschaft. Het koppelen ging heel eenvoudig en bij het testen bleken alle 6 de rookmelders geluid te geven. Nadeel is wel dat het testgeluid, om het koppelen te testen, vrij lang aanhoudt. Dit is echter een detail. Vervolgens heb ik de 6 rookmelders geplaatst dmv magneetbevestiging. Dit montage systeem van Alecto (MK-1 montage kit) kun je apart bijbestellen en zo kun je de rookmelders makkelijk plaatsen zonder gaatjes te hoeven boren/schroeven. Alhoewel er weinig minpunten zijn dient het wel nog opgemerkt te worden dat de rookmelders een tikkeltje aan de grote kant zijn, maar dit hangt waarschijnlijk samen met het gegeven dat er naast de 9 V blok, 3 AA batterijen in moeten passen om het koppelen mogelijk te maken (alle batterijen worden overigens bijgeleverd) . Over het algemeen genomen ben ik tot dusver erg tevreden met deze set en kan de rookmelders zeker aanraden ook gezien de scherpe prijs. Ik voel me nu een stukje veiliger in mijn huis.

• Makkelijk te koppelen
  • Alle batterijen worden bijgeleverd
  • Goed hoorbaar
  • Apart bij te bestellen Alecto MK-1 montage kit

Minpunten

• Redelijk groot
  • Geluid om koppeling te testen houdt vrij lang aan

Han van Ooste 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Piece of cake

Het installeren van 6 rookmelders op magnetische bevestigingsplaatjes is zo gebeurd. Het hele huis voorzien en koppelen van de rookmelders gaat ook erg soepel. Nog geen ervaring met de werking ervan, maar het testgeluid is zodanig dat als er iets gebeurt je zeker wakker wordt. Nu maar hopen dat ze nooit echt afgaan.

Pluspunten

• simpel te koppelen
  • makkelijk te installeren
  • robuust uitgevoerd

Minpunten

• beetje groot

galletto 03-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

koppelen lukt maar half

Op zich een goed concept: gekoppelde rookmelders. Als rookmelder doen ze het wel goed, maar het koppelen van de rookmelders is een slecht gedocumenteerd en ondoorzichtig proces. Uiteindelijk heb ik niet alle melders kunnen koppelen, ondanks telefonische support.

Minpunten

• koppelen lukt niet

xxxToppertje 23-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede prijs, installatie makkelijk maar tijd zal het leren

Ter vervanging van 3 rookmelders die via stroomnet aangesloten waren en bij nieuwbouw in woning zaten. Die melders gingen om de zoveel tijd zelf af, erg irritant. Nu kijken of dit setje beter gaat

Waarom zo positief? makkelijke installatie zelfs voor linker handen man als ik, relatief goedkoop en makkelijk koppelbaar. Wel irritant dat batterijen nog per stuk in plastic zitten maar dat zijn details. Nu hopen dat ze niet opeens zelf afgaan midden in de nacht....

Albert 25-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Ervaring

Wij hebben deze rookmelders 2 keer geprobeerd en alleen maar slechte ervaring mee, er was iedere keer 1 melder die begon te piepen na een paar week en bleek defect en je kunt dan niet 1 nieuwe nemen want dat koppelt niet. Dus niet zo tevreden over.

Rob 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

compleet geleverd

Brandmelders worden compleet geleverd, dus incl. alle bijbehorende batterijen.
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing (kleine letters) is redelijk duidelijk, en met wat testen weet je direct of het ook goed werkt.

Pluspunten

• compleet geleverd
  • gebruiksaanwijzing
  • gemakkelijke montage

Minpunten

• kleine lettertjes

Martijn 18-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima rookmelders

Prima melders. Makkelijk te installeren. Gebruiksaanwijzing is bijgesloten en duidelijk. Batterijen zijn meegeleverd en gaan ongeveer 1 jaar mee. Bij afgaan moeten alle drie de melders met de hand uitgeschakeld worden.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Goede gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Levensduur batterijen

dickvana 30-08-2016 Product paar dagen in bezit

belangrijk dat units koppelbaar zijn

Dit is de 2e set die ik heb aangekocht. De eerste set werkte na 10 maanden niet goed meer (vals alarm). Onder garantie een nieuwe set aangeschaft

Pluspunten

• koppelbaar

Minpunten

• onder garantie vervangen

Den Mar 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijke rookmelders

Zojuist geïnstalleerd zonder problemen, scherpe prijs, degelijk product en heldere gebruikshandleiding.

Grandad 03-08-2016 Product half jaar in bezit

Zelfs een slechthorende word wakker

Heb ze nu ongeveer 9 maanden gekoppeld maken werkt perfect. geluid ze zijn nu 2 x spontaan afgegaan ik ben redelijk doof maar zat rechtop in bed (volgens Fabrikant komt dit door stof in het apparaat)na de eerste keer iedere week schoon geblazen maar toch gingen ze na een tijd weer spontaan af RMA gedaan en heb nu een nieuw set toegestuurd gekregen. Dus nu afwachten wat deze doen. Maar ondanks dit euvel ben ik zeer tevreden over mijn rookmelders

gdevriese 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goeie toestellekes

Het zijn goede rookmelders, jammer dat ze niet compatibel zijn met de sa-30 die ik reeds jaren tot mijn grote tevredenhedi in gebruik heb waarvan er 1 defect is en nu zo met ik ze allemaal vervangen

pberghs 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwalilteit

Snel en makkelijk Goede prijs voor een setje van 3 melders.
Minpuntjes:
- De handleiding heeft hele kleine lettertjes.
- De AAA batterijen voor de draadloze communicatie zijn in de batterijhouders geplaatst maar ze zitten wel nog in plastic. Niet handig.

Eenmaal geïnstalleerd doen de melders het goed.

Erwin Lemmens 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

Draadloze koppeling.

Door het woordje koppelbaar had ik verkeerdelijk begrepen dat deze rookmelders draadloos gekoppeld kunnen worden aan mijn draadloos alarmsysteem DA-270 van Alecto. Niet dus. Dat ze onderling gekoppeld kunnen worden vind ik nogal overbodig. Als er eentje af gaat kan je dat het hele huis door horen dus dat lijkt mij toch al voldoende. Ik heb dus die koppeling niet gemaakt, hierdoor bespaar ik nu wel 9 AA batterijtjes. Men kan zo deze beter koppelbaar maken aan het alarmsysteem.

Ruud 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

degelijk en het werkt

Besteld bij Coolblue en dus snel in huis. Montage wijst zich zelf en daarna gekoppeld volgens gebruiksaanwijzing. Direct goed werkend. Gebruiksaanwijzing ook duidelijk over de plaats waar een rookmelder het best kan hangen en waar niet.

gerardpeereboom 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

degelijk spul

snelle levering van brandbeveiligingshop.nl
makelijke installatie met nederlandse omschrijving.
gebruiksaanwijzing is ook te downloaden.
ideaal zijn de gratis bijgeleverde magneetplaatjes, geen gaten boren maar plakken.

dieter 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

ideaal voor twee woningen naast elkaar!

de onderlinge verbinding lukt wonderwel. wel goed lezen voor je begint...
de tussenafstand van 20m lijkt geen probleem!