Philips SmartPro Active FC8832

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SmartPro Active FC8832 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Stephanie 04-07-2018

Goedwerkende robot stofzuiger

Dit is het tweede model robotstofzuiger van Philips dat ik gebruik en ik ben weer zeer tevreden. De stofzuiger is krachtig, neemt randen en hoeken goed mee door de draaiende zijborstels. Ook lange haren zijn geen probleem. Daarnaast maakt de stofzuiger niet veel herrie.

Verbeteringen ten opzichte van de FC8822/01: vindt oplaadpunt sneller terug, vuilsensoren werken beter waardoor de stofzuiger naar de plekken gaat waar vuil ligt, loopt minder snel vast.

Pluspunten

• Installeren van de stofzuiger is makkelijk
  • De app is makkelijk in gebruik
  • Neemt randen, hoeken goed mee
  • Op afstand stofzuiger aanzetten

Minpunten

• Herkent dunne stoelpoot niet als obstakel
  • Prijs

Koosje9 22-06-2018

Goed product, maar niet heel goedkoop

Ondanks dat deze stofzuiger erg goed zijn werk doet vind ik hem toch behoorlijk prijzig. Er zijn ook andere modellen van Philips die bijna even goed zijn werk doen, maar wel wat goedkoper zijn.

Wel heb ik een aantal grote voordelen van deze zuiger. De zuigcyclus van de stofzuiger is behoorlijk lang. Hierdoor kan hij veel oppervlakte in 1 zuigbeurt schoonmaken.
Het stofbakje van de stofzuiger is niet heel erg groot, maar voldoende voor verschillende dagen zuigwerk. Even het bakje legen is ook een kleine moeite.
De zuigkracht van de robot is prima. Hij neemt al het vuil mee.

Een nadeel is dat hij wel wat hoger is. Onder kasten en banken door zal hij niet overal kunnen. De robot maakt niet super veel herrie, maar tijdens het studeren is hij nog behoorlijk aanwezig.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Handige app

Minpunten

• Reletief hoog
  • Kan laadstation niet altijd vinden

BoukevAlt 18-06-2018

Zeer goede en effectieve robotstofzuiger

Ik heb deze stofzuigrobot van Philips nu enkele weken in huis en hij bevalt me erg goed. Hij maakt zeer goed schoon en herkent extra vuile plekjes op de vloer, om deze vervolgens extra goed schoon te maken. Na de schoonmaakbeurt vindt hij zijn eigen weg terug naar de oplader, om zo startklaar te zijn voor de volgende ronde. Ook de "onzichtbare muren" die je zelf kan instellen lijken goed te werken. Onder mijn bank liggen allemaal kabels, maar met de onzichtbare muren kon ik voorkomen dat hij daar kwam. Ik zet de machine altijd aan voordat ik naar mijn werk ga, dus ik heb de bijhorende app niet echt gebruikt, maar je zou daarmee, bijvoorbeeld, een schoonmaak schema kunnen instellen voor de robot. Al met al een topmachine.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Maakt goed schoon
  • Uiterlijk
  • Makkelijk te gebruiken
  • Onzichtbare muren

Minpunten

• Prijs

WMZ92 14-06-2018

Prima schoonmaakhulp

We hebben deze robotstofzuiger van Philips nu enkele weken in ons bezit en zijn tot nu toe zeer tevreden. Het schoonmaakresultaat is goed en daarnaast wordt er door de borstels geen plekje overgeslagen. Het kunnen plannen en aansturen van de stofzuiger vind ik een zeer groot pluspunt. Op het moment we aan het werk zijn kan ik via de app aangeven dat er moet worden schoongemaakt en als ik thuis kom is dit dan ook keurig gedaan. De lange gebruiksduur is daarbij een groot voordeel. Mocht de accu van de stofzuiger wel tijdens zijn schoonmaakbeurt leeg raken, dan gaat de stofzuiger automatisch weer terug naar het oplaadstation.
Kortom, mocht je geen zin/tijd hebben om het huis te stofzuigen dan is dit de ideale schoonmaakhulp.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Werkt met een app
  • Kan onder de bank/kast/bed
  • Lange gebruiksduur

Minpunten

• Heeft moeite met hoog tapijt

Chieltv 14-06-2018

Erg makkelijke robotstofzuiger

Na ontvangst gelijk de robotstofzuiger geïnstalleerd en de app gedownload. Het installeren ging eenvoudig en binnen ca. 10 minuten kon de robotstofzuiger al beginnen. Met de handige app kun je zelf bepalen wanneer je de stofzuiger zijn werk laat doen. De meegeleverde onzichtbare muur is voor ons handig voor een hoekje waar de robotstofzuiger lastig weg komt. Het enige nadeel vind ik dat hij soms moeite heeft het laadstation terug te vinden. Verder een perfecte robotstofzuiger die mij veel tijd bespaart!

Pluspunten

• Zuigt nauwkeurig
  • Bespaart veel tijd

Minpunten

• Vindt soms lastig het laadstation

JelleFol 13-06-2018

Geweldige hulp in het huishouden

Ik heb de FC8832/01 nu enkele weken in bezit en ben erg te spreken over de kwaliteit van het apparaat. De stofzuigrobot maakt zeer goed schoon en neemt alle stukken vloer goed mee. Je kamer/appartement is zichtbaar schoner nadat de robot zijn taak heeft gedaan. Daarbij heeft dit apparaat een enorm gebruiksgemak. Vooral de speciaal ontworpen app maakt de besturing van de stofzuigrobot erg gemakkelijk. Je kan zelfs een schoonmaak schema voor het apparaat instellen, of (vanuit de luie stoel) de robot direct besturen. Als alternatief kan je natuurlijk ook gewoon met 1 druk op de knop de robot aan (of uit) zetten waarna hij, afhankelijk van de grote van je kamer, ongeveer 90 minuten zal stofzuigen. Een aanrader dus.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Mary Slavenburg 13-06-2018

Fijne stofzuiger

Fijne stofzuiger. Maakt niet veel geluid in vergelijk met een andere die wij eerder hadden.
Mooi design.
Ideaal te bedienen vanaf een app vanaf elke gewenste plaats en bij tussentijdse problemen krijg je er melding van. Ook als hij klaar is en weer op de lader staat. Echt heel fijn.
Enig klein minpuntje vind ik de nogal opvallend blauwe borstels onder een zwart/bruin apparaat. Deze zouden in zwart minder opvallen. Maar dat is een klein detail.
Verder echt een aanrader

Pluspunten

• Stil
  • Zuigt goed schoon
  • handig te bedienen via een app

Minpunten

• nogal opvallend blauwe borstels

John 12-06-2018

Prima robot stofzuiger met erg hoge zuigkracht.

Prima stofzuiger. Werkt met een handige app.
Soms verbinding maken met app wat traag, soms kan je geen verbinding krijgen via een 4g netwerk en wel op je eigen Wi-Fi netwerk. Hij is erg stil en laag, kan overal onder door.
Bakje legen is minder handig dan verwacht, het vuil blijft erg aan het filter kleven ipv dat het los in het bakje zit. Zit een turbo stand op waardoor hij extra goed zuigt. Doordat deze stofzuiger weinig draaiende delen heeft is hij ideaal voor mensen met huisdieren. De haren draaien niet overal in vast.
Drempels in huis moeten niet te hoog zijn. Hij wil als hij er scheef overheen rijd nog wel is vast blijven zitten. De wielen gaan dan slippen en na enige tijd zie je al slijtage sporen aan het profiel op de bandjes.
Ons huis is al robot stofzuiger proof dus alle begin perikelen als snoeren en plaatsen waar hij vast kan lopen is bij ons niet van toepassing. Maar heb wel even geprobeerd om het hem lastig te maken door hier en daar wat obstakels te plaatsen. En ik moet zeggen hij doet echt zn best om zich zelf te bevrijden.
Het is wel een model voor mensen die een stofzuiger met een app willen bedienen. Wil je geen gebruik maken van de app dan kun je hem aan zetten op het apparaat en dat is het. Via de app kun je de turbo stand, mopstand en kun je de hele week instellen zodat hij automatisch zn werk gaat doen.
De mop functie is totaal nutteloos bij ons. Doekje is niet goed vast te maken en raakt dan ook steeds los.

Pluspunten

• Stil
  • Bediening via app
  • Turbo stand
  • Erg laag

Minpunten

• Plint borstels slijten snel
  • Mop functie werkt niet naar verwachting

jeandmn 10-06-2018

Doet wat hij moet doen

De robot was gemakkelijk te verbinden met mijn telefoon; de stappen werden goed uitgelegd en inDe robot was gemakkelijk te verbinden met mijn telefoon; de stappen werden goed uitgelegd en in

Pluspunten

• Goede app.
  • Stofzuigt voor mij!

Minpunten

• Leert de ruimte niet 'kennen'

Don13 09-06-2018

Goede hulp!

Wat een fantastische robot!
Verbinden met telefoon was een makkie!
Zeer gemakkelijk aan te sturen via de app. Ideaal als je niet thuis bent en hem nog even aan wilt zetten!
Op onze pvc vloer doet hij het goed en zuigt alles op, door de sensors botst hij ook nergens tegen aan en doet in 90 minuten perfect zijn werk.
Wij zijn zeer tevreden als jong gezin!
Dikke aanrader!!

Pluspunten

• Aansturen via app
  • Botst niet overal tegenaan

LHTN 26-04-2018

Waardeloos apparaat

Verschrikkelijk apparaat. Kan geen contact maken van mijn telefoon naar de stofzuiger, kan hem dus niet via de app bedienen. Je moet de hele kamer verbouwen en dan nog botst hij overal tegenaan en loopt hij zichzelf overal vast. Gebruik hem nu alleen in de slaapkamer.
Met de hand stofzuigen is sneller, kost minder moeite en bezorgt je véél minder ergernis. Heb het ding gekocht met rentepunten bij ING maar had mezelf graag de €330 bespaart.

Pluspunten

• Makkelijk voor onder het bed

Minpunten

• Geen verbinding mobiel - stofzuiger
  • Loopt zich overal op vast