Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Bekijk alle Robotstofzuigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Explorer 75 RR7675WH op Kieskeurig.nl.

Alecia 19-06-2021

Superfijn apparaat, kan nauwkeurig ingesteld worden

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Wat een geweldige stofzuiger! Ook zonder handleiding is het eenvoudig het apparaat aan de gang te krijgen. Als snel zat hij vast onder de verwarming, waardoor hij direct onder de krassen zat. Na een paar dagen heb ik de app geinstalleerd. Ik moet zeggen dat het even lastig was om het robotje te koppelen, maar na 3 keer is het gelukt. Ook heb ik toen direct een grens aan kunnen geven, zodat hij niet meer vast komt te zitten onder de verwarming. Ook kan je hier een tijd instellen zodat je botje op vaste tijden zijn route doet. Heerlijk!! Hij werkt op alle soorten oppervlakten, we hebben hout, steen en vloerkleden. Op vloerkleden zuigt hij extra hard. Het is wel noodzakelijk alle grut dat vast kan komen te zitten van te voren op te ruimen. Dus geen sokken of laaghagende gordijnen op de grond laten liggen. Er zit ook een dweiltje bij, die je met 80cl water (!!) kan vullen. En als je dat al schaars vindt, hij gaat er ook mee over je kleed. Hahah! Dus die ga ik niet nog eens gebruiken. Door dat dingetje bovenop kan hij helaas niet bij ons onder de bank. Zou dat zelf dus wel eerst opmeten. Na elk gebruik gaat hij terug naar zijn oplader, dus batterijduur is prima. Ik ben zeer zeer tevreden. Hij overtreft al mijn verwachtingen! Dit geeft mij iets meer vrijheid om iets anders in huis aan te pakken

Pluspunten

• Zuigt echt goed
  • Gaat om voorgeprogrammeerde tijd aan

Minpunten

• Is hoog, kan niet onder de bank
  • Reservoir is klein

v**t@z**o.nl 18-06-2021

Super handig

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik vind de robotstofzuiger super. Hij is echt geschikt om iedere dag door het huis te laten gaan.

Vnx 18-06-2021

Mijn nieuwe beste vriend

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Wat een fantastische stofzuiger!! Heerlijk dat je hem op afstand kunt aanzetten. De plattegrond is super duidelijk en je krijgt veel mogelijkheden qua zuigkracht, welke ruimte je wilt stofzuigen of alleen een dele van de ruimte. Bespaart veel tijd en het resultaat mag er zijn! Het enige wat jammer is is dat je bij de dweilfunctie geen schoonmaakmiddel kunt toevoegen maar voor even snel een doekje over de vloer volstaat het prima.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Batterijduur meer dan voldoende
  • Bijbehorende app is top

Minpunten

• Dweilfunctie zonder schoonmaakmiddel
  • Op hoogste zuidstand wel wat herrie

a**s@z**o.nl 17-06-2021

Rowenta explorer 75 met dweilfunctie

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik mocht dit apparaat met dweilfunctie testen, bij binnenkomst meteen uitgepakt en geinstaleerd. Dit ging allemaal vrij soepel. Het apparaat heeft en klein reservoir voor het water om te dweilen, is gauw op maar erg handig. Elke dag heb ik ingesteld dat de rowenta het hele huis stofzuigt en 1x per week dweil ik ermee. Je kan keurig zones aangeven die wel en niet gedaan moeten worden, enige nadeel is wel als je het apparaat een keer in een andere kamer zet (wat hij keurig stofzuigt en dweilt door middel van op de home knop te drukken) je de zones opnieuw moet instellen. de hoogte van het apparaat is ook wat hoog waardoor hij net onder onze bank kan zuigen. Voor de rest helemaal top.

Pluspunten

• zuigt goed
  • geen probleem als de ondergrond veranderd
  • ziet goed waat de trap begint

Minpunten

• hard geluid
  • klein water reservoir
  • zones steeds opnieuw invoeren

Marlito 16-06-2021

Goede en fijne robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik heb "Tante Cor" inmiddels een paar weken in huis en de meeste functies uit kunnen proberen. Eerste indruk was goed. De behuizing ziet er zeer degelijk uit, de app is makkelijk te installeren en te koppelen en ze sloeg meteen aan het poetsen toen ik haar aan zette.

Het oplaadstation vind ik wel wat goedkoop ogen, het is erg licht en verschuift makkelijk. Deze had wat mij betreft wat zwaarder (verzwaard) mogen zijn. De stofzuiger brengt de ruimtes goed in beeld en laat deze ook zien in de app. Het aangeven van no-go plekken in de app gaat heel goed. Het verbaast me hoe veel stofjes (maar met name kattenhaar) er per dag wordt opgezogen. Mijn eigen (lange) haar blijft echter in de borstel vast zitten, dit draait er omheen en is alleen eruit te krijgen door het los te knippen. Daar heb ik met de turboborstel van mijn stofzuiger met zak overigens ook last van.

Ik ben zeer te spreken over de automatische functie van de stofzuiger, ik merk dat hij op het vloerkleed in een hogere stand gaat stofzuigen dan op het laminaat, wat ook wel nodig is. De dweilfunctie werkt ook goed, al is het water reservoir niet heel groot, dus als je echt een grotere oppervlakte moet dweilen, is het nodig om deze tussentijds bij te vullen. De koppeling met het Google systeem gaat ook goed, alleen moet ik wel opletten hoe ik het zeg. Als ik aan Google vraag om de stofzuiger aan te zetten, krijg ik een nummer van de Jeugd van Tegenwoordig voor mijn kiezen, getiteld "De Stofzuiger". Ik gebruik nu het commando "Hey Google, zet Tante Cor aan".

Na aan aantal weken gebruik merk ik wel dat er de nodige bugs in de app en software zitten, zo waren ineens alle kaarten van mijn woning verdwenen en wist de stofzuiger niet meer waar ze naartoe moest, waardoor ze precies de helft van de woonkamer heeft gestofzuigd. Er worden wel regelmatig updates uitgevoerd wat deze problemen zouden moeten oplossen.

Al met al ben ik blij met de stofzuiger en vind ik de prestaties boven verwachting. De bugs in de app maken toch dat ik op een lager eindcijfer uit kom.

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Fijne, overzichtelijke app
  • Veel functies en mogelijkheden

Minpunten

• Soms problemen met de firmware
  • Goedkoop ogend en licht laadstation

Peter Dongen 16-06-2021

trouwe hulp in de huishouding aangeboden

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Vrijwel meteen was iedereen enthousiast over deze nieuwe huisgenoot. Met het grootste gebruiksgemak brengt hij al werkend het gehele huis in kaart. Hierbij gaat hij zeer accuraat te werk en deinst voor niets terug. Echter het hoogpolige kleed was voor de rol borstel net iets te veel van het goede. Het was niet een kwestie van willen maar van kunnen. Deze kleine krachtpatser is zeer gebruiksvriendelijk, het gebruik wijst zijn eigen uit. De gebruikshandleiding is enigszins beknopt en geeft niet op alle functies antwoorden. Hoe stel ik de robotstofzuiger in op het home netwerk en welke opdrachten kan ik dan geven? Maar ook het gebruik van de dweil staat er niet goed in. Echter met wat internet zoekwerk hadden wij dit zo voor elkaar. Met het grootste gemak stofzuigt hij en dweilt tegelijk de vloer. Het is wel jammer dat er geen reinigingsmiddel in mag. In ons huishouden met 3 kinderen en een kat staat deze robot zijn mannetje. De kat moest in het begin wel eens goed kijken wat voor een nieuwe huisgenoot er rond reed. Maar naar een halve minuut met grote ogen te hebben gekeken was zij er zo aan gewent. De kinderen vinden het geweldig. Zij kunnen de robotstofzuiger met de app volgen en ook kunnen zij hem simpel laten werken met het commando; hee google start stofzuiger. De app is gebruiksvriendelijk. In de app kun je bijvoorbeeld instellen welke ruimte gedaan mag worden of juist niet gedaan mag worden. Zelf ben ik ruim overtuigd. Op het werk kreeg zelfs een berichtje op mijn smartwacht dat de stofzuiger klaar is met zijn werk. Vandaag heb ik de stofzuigronde gedaan en mijn nieuwe robot vriend heeft het dweilwerk achter mij aan gedaan. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om nog legoblokjes en stof te vinden die ik over het hoofd had gezien. Voor ons is de Rowenta x-plorer serie 75 een goede aanwinst die meer tijd vrijmaakt voor de mooie dingen in het leven.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stofzuigen en dweilen in een werkgang

Minpunten

• onthoud niet de verboden zones
  • rijd keer op keer het hoogpolig kleed op

SDuss 15-06-2021

Fijne hulp.

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Wat een leuk ding! Stofzuigen gaat prima. Ook vanaf de gladde vloer het kleed op werkt prima. De app is ook erg eenvoudig. Het koppelen zag er ingewikkeld uit maar met het instructie filmpje is het zo gepiept. De dweilfunctie vinden we op de houten vloer wat minder maar op de plavuizen wel weer goed. En inderdaad het reservoir is wel wat klein. Ook vinden we dat hij erg hoog is. Dat ding bovenop met die sensor had er niet op moeten zitten eigenlijk. Nu past hij net niet onder de kast en net niet onder het bed. Nu onder de kast viltjes geplaatst en nu past het wel. Maar wel even oppassen met de hoogte - anders beschadigd hij.
Ook de doorsnede vinden we erg groot waardoor hij niet onder de stoelen kan zuigen. Verder zijn we erg enthousiast en waren we verbaasd hoe vol het bakje was na de eerste keer zuigen. Vooral vol met kattenharen terwijl we toch dagelijks stofzuigen. Vooral onder de bank bleek nog wel iets te liggen. Maar het is toch wel een aanwinst ondanks dat hij niet overal onder past.

Pluspunten

• Makkelijk, je hoeft zelf niets te doen.
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• iets te hoog
  • dweil functie had beter gekund

r**n@g**l.com 13-06-2021

Robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik ervaar deze stofzuiger als een erg fijn apparaat. Onze tegelvloer houdt hij mooi schoon en in de app kan ik zien waar hij is geweest, maar ook gebieden instellen waar hij niet moet komen. Er kunnen verschillende plattegronden in aangemaakt worden. Handig dus als je hem ook op een andere verdieping gebruikt. Ook fijn is de dweilfunctie. Al moet je bij een grote kamer de dweil tussendoor bijvullen. Ook het geluid van dit apparaat is prettig. Je kunt prima nog werken of tv kijken zonder dat het een storende factor is. De stofbak is gemakkelijk te legen. Kortom een fijne en gebruiksvriendelijke hulp in huis

Pluspunten

• Formaat
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Dweilreservoir wat klein

Dunckie76 13-06-2021
  • Product gekregen

Geweldige robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Een geweldige robotstofzuiger. Heel gemakkelijk in te stellen via de bijbehorende app. Ik heb hem nu ruim een maand en ben erg tevreden met de Rowenta X-plorer serie 75 RR7675.
Makkelijk te bedienen via de app, als ik op mijn werk zet laat ik de robotstofzuiger zijn werk doen. Mocht je ergens kabels hebben kan je daar zelfs een no go zone van maken, en de stofzuiger laat dat gebied met rust. Zuigkracht is ook nog in te stellen. De dweil functie vind ik wel wat tegen vallen. Er zit een klein reservoir in van 90 ml. Maar de robotstofzuiger is uiteraard geen vervanging voor de grote stofzuiger en het echte dweil werk. Via de app kan je ook zien hoelang de borstels meegaan en wanneer ze vervangen moeten worden. Alleen heb ik die onderdelen nog niet te koop gezien, dus dat word spannend.
Buiten wat kleine minpuntjes om vind ik deze Rowenta X-plorer RR7675 zeker een aanrader. Ik ben er super blij mee, en hoef niet elke keer na mij werk de stofzuiger erdoorheen te halen..

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Ruimtes kunnen niet opgeslagen worden
  • Dweil functie niet super goed

Mioc 11-06-2021

Wow!

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Wauw! Dat was het eerste wat in me opkwam nadat de X Plorer 75 zijn eerste ronde had gemaakt. hij zuigt echt goed, maakt een hele goede ronde door de woonkamer, komt op
Plekker waar ik niet bij kan. Hij scant de hele ruimte en via de app kan ik precies zien wat hij al heeft gehad en wat niet.

De stofzuiger is echt perfect, zuigt de haren van de hond goed op en is makkelijk te legen. Binnen 30 minuten heeft ie de hele woonkamer gehad.

Zelf de hond vind hem leuk!

1 nadeel: de instructie over hoe de app precies werkt is niet duidelijk; je moet de stofzuiger eerst 1x je hele huis/kamer laten stofzuigen en daarna werkt de app pas.

De stofzuiger is met dweil functie. echter de dweilfunctie moet je je niks bij voorstellen, is niets meer dan een natte doek die er achteraan dwarrelt. Er word niet echt schoon gemaakt met de dweil functie.

Pluspunten

• Goede zuigkrachjt
  • app werkt fantastisch

Minpunten

• dweilfunctie is waardeloos
  • botst best vaak

Remke 11-06-2021

Top stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

De afgelopen weken heb ik de Rowensta Explorer mogen testen. Wat een top ding zeg. Eerst alleen het zuigen uitgeprobeerd, en de week erna ook het dweilen geprobeerd. De robot stof zuiger gaat netjes langs de randjes van de kamer en door de " voelsprieten" komt ie zelfs onder de plinten waar we zelf nooit komen. De robot had wat moeite met onze eettafel stoelen, maar toen we er een "no-go zone" omheen hadden gezet was dit probleem opgelost. Ben erg tevreden over de robot en het hele huis voelt echt een stuk schoner aan dan vroeger, we vinden het leuk en stofzuigen dus vaker.

Pluspunten

• werkt nauwkeurig langs de randen
  • kan ook dweilen

Minpunten

• net iets te hoog voor onder de bank
  • geen echte uit knop

MaMarloes 11-06-2021

Super handig

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik ben zeer tevreden over dit product. Hij is echt Ideaal voor hondenharen. Hij zuigt en dweilt tegelijk! Ik vindt het echt een aanrader. Hij is ook zeer makkelijk in gebruik. De app is ook makkelijk te bedienen. Ik gebruik hem elke dag. 1 x in de week stofzuig ik zelf de plekken waar de robotzuiger niet bij kan.

Karin 11-06-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Het design van deze stofzuiger is mooi. Hij is in ieder geval laag genoeg om ook onder bepaalde voorwerpen te stofzuigen. Het stofzuigen doet hij prima maar zie het niet als vervanger voor de normale stofzuiger. De app waarmee je de stofzuiger kunt aansturen werkt op zich goed. Hij scant eerst de ruimte en deze kun je vervolgens in kamers indelen. Je kunt dan via de app opdracht geven om alleen bepaalde kamers te stofzuigen. Dit verloopt niet altijd vlekkeloos. Soms slaat hij gedeeltes over. Dweilfunctie is ook fijn maar meer om op te frissen dan om echt plekken te kunnen weghalen. Conclusie is dat het een fijne stofzuiger is om erbij te hebben maar dat het geen reguliere stofzuiger kan vervangen.

• Lekker laag

Minpunten

• Werkt niet altijd volgens opdrachten

D.K. 11-06-2021

Fijne extra hulp in huis

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in gebruik, nadat we echt toe waren aan een nieuwe. Het was wel even wennen, want deze was een stukje luxer dan we gewend waren, met een app en een dweilfunctie.
Qua stofzuigen vind ik het een fijn apparaat, hij weet z'n zones waar hij niet mag komen en hij stoot ook niet tegen van alles aan, maar houdt netjes afstand. Dat is wel echt een voordeel, dus geen beschadigingen op de meubels op 10cm hoogte!
Klein verbeterpuntje, een papieren of digitale uitgebreide handleiding zou geen kwaad kunnen, voor als je 'm niet direct verbonden krijgt met de app.

Pluspunten

• Redelijk geruisloos
  • Stoot nergens tegenaan
  • Vind gemakkelijk laadstation

Minpunten

• Verbinden met app wat lastiger

@susie 10-06-2021

Super toevoeging

Superhandig!
We zijn erg blij met deze extra stofzuiger. Met een kleine die veel zand naar binnen loopt en knoeit met eten is het ideaal om hem regelmatig een rondje te laten rijden. Hij kan zelfs een kleed goed stofzuigen en pakt alle hoekjes waar hij door kan. De dwijlfunctie vind ik wat minder, dat is eigenlijk gewoon met een natte doek achter zich aan slepen

Pluspunten

• Snel een schoon huis zonder moeite
  • Zuigt echt goed schoon

Minpunten

• De dwijlfunctie
  • De app

JvdlK 10-06-2021

Verbluffend resultaat

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Verbluffend resultaat. Snel geïnstalleerd. Mooie vormgeving. Maakt goed schoon. Dweilfunctie is ideaal. Makkelijk schoon te maken en simpel in gebruik met de app. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Handige dweilfunctie

Minpunten

• Extra borstels

Michelle 10-06-2021

Echt een aanwinst voor in het huishouden!

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Het kostte even wat tijd om de robotstofzuiger te verbinden met de app, maar het is gelukt. We gebruiken de robotstofzuiger bijna iedere dag en we zijn er ontzettend blij mee. Ook de dweil functie werkt perfect! Tevens werkt de huisdierenfunctie ook goed en zijn alle huisdieren haren weg! Echt een top product!

Pluspunten

• zuigkracht
  • dweilfunctie echt top!
  • Maakt goed schoon!

Minpunten

• geluidsniveau redelijk

b**8@h**l.com 09-06-2021

uitkomst

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Deze Robotstofzuiger maakt zeker waar wat je ervan mag verwachten. Zeker met huisdieren zuigt hij erg goed en dweilt ook perfekt.
Als je dacht dat je huis schoon was zet de robot maar aan want het kan altijd schoner.
Maakt wel wat lawaai helaas maar dat neem ik voor lief.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen met je telefoon
  • maakt echt goed schoon

Minpunten

• maat redelijk lawaai
  • prijzig

Esther 06-06-2021

maakt goed schoon

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Na twee weken uitgebreid te hebben getest ben ik heel positief over de robotstofzuiger. De robot heeft de naam Robin gekregen, en hij is al een ware vriend geworden! We hebben hem gekoppeld aan google home, en met een commando gaat hij aan de slag. Hij is ook ingesteld zodat hij iedere avond zijn rondje door de benedenverdieping doet. Hij maakt niet zoveel lawaai dat we er boven last van hebben, dus dat bevalt goed. Soms blijft hij vast hangen op de poten van onze fauteuils, maar daar kan je een digitale grens plaatsen, waardoor dat niet gebeurd. In tegenstelling tot onze oude robot, doet hij er minder dan een uur over om de hele verdieping te stofzuigen. Dit komt doordat hij een kaart maakt en daarmee een gestructureerde rond loopt. Hierdoor hoeft jij niet talloze rondjes te maken en botst hij ook niet overal tegenop. De dweil gebruiken we niet elke dag omdat hij met de dweil lager over de grond gaat. Hiermee blijft hij sneller vast hangen op bijvoorbeeld de deurmat of het stempeltje bij het toilet. Echter werkt de dweil heel goed en ben ik heel blij met deze optie! Als ik in de ochtend beneden kom is de kamer spik en span! De app werkt makkelijk en intuïtief. We hebben na wat proberen wel met een andere app gekoppeld, omdat wij daar onze andere smart producten in hebben staan. Deze werkt met exact dezelfde functies, dus dat bevalt goed! Robin is bedoeld voor huisdieren en kan de haren van de hond goed opzuigen. Alleen moeten we niet vergeten om hem te legen nadien, want dan word het wel lastiger en raakt hij vol. Dan zuigt hij niks meer op. Maar totaal oordeel, heel blij mee! Meerdere kaarten opslaan in de app mislukte helaas wel, waardoor wisselen van verdieping niet heel handig is. Maar dat is ook niet perse nodig. Wij zijn heel blij met onze Rowenta Robot!

Pluspunten

• stil
  • snel
  • dweilfunctie
  • slim in te stellen

Minpunten

• klein stofbakje

Jeroen van Eerden 05-06-2021

Vriend van onze hond ??

Geschreven voor: Rowenta Explorer 75 RR7675WH

Ik heb deze robot stofzuiger nu enkele weken in gebruik. Omdat wij ook een hond hebben, die behoorlijk haar verlies heeft hebben we specifiek voor dit model stofzuiger gekozen (geschikt voor huisdieren). Het was in het begin even spannend of onze hond de robot stofzuiger zou accepteren, maar gelukkig bleek dit al gauw een goede aanwinst te zijn. Wij hebben een redelijk ruime woonkamer (50m2) en die maakt de stofzuiger gemakkelijk schoon op z’n accu. De app is erg gebruiksvriendelijk en daar ben ik super blij mee. Wij hebben wel één redelijk hoog tapijt waar die nog wat moeite mee heeft. Hierdoor is er bij iedere schoonmaakbeurt een onderbreking omdat de borstel of stofzuiger is vast komen te zitten. Dit maakt het gemak wel minder aangezien ik nooit de stofzuiger kon programmeren zodat ik een keer niet thuis hoefde te zijn bijvoorbeeld. Gemiddeld komt de stofzuiger 2-3 keer vast te liggen per beurt, en dit is niet altijd alleen door onze kleed. Ook een paar keer dat die zichzelf bekneld heeft gemaakt op een andere plek. Al met al zijn we toch tevreden met de stofzuiger en accepteer ik het feit dat we toch wel thuis moeten zijn zodra we gebruik willen maken van de stofzuiger. Hij komt overal mooi onderdoor en dat is ook super fijn. Ook de dweil functie vind ik erg fijn. Wel beetje een klein bakje waar water in past, maar prima te doen voor onze woonkamer. Ook zou een knop om de stofzuiger z’n programma te herstellen (nadat ik ‘m heb verplaatst als die is vastgelopen bijvoorbeeld) op de stofzuiger zelf handig zijn. Nu moet ik telkens de app openen om het programma voort te zetten (meer onhandigheid en gemis in gebruiksgemak).

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Kan onder de bank en kastjes door
  • App is erg gebruiksvriendelijk
  • Slimme navigatie door het huis

Minpunten

• Komt regelmatig vast te liggen op kleed
  • Geen herstart knop op stofzuiger
  • Klein opvang bakje voor vuil