De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Robotics D8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

ontevreden klant 12-03-2024

niet aan te raden

Geschreven voor: Neato Robotics D8

zeer slechte klanten service bij Neato. robot is al voor de 2de keer terug voor reparatie, nu is hij al 3 maanden weg, je kunt enkel mailen en daar krijg je volgens mij een standaard antwoord. telefonisch niemand te bereiken, echt jammer.

Pluspunten

• als hij het doet werkt het fijn

Minpunten

• snel kapot
  • zeer slechte klantenservice

a*******@x******** 26-05-2023

Bevalt niet, geen aanrader

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Na het gebruik van meer dan 3 jaar van twee robotstofzuigers van de Aldi welke zijn versleten besloten om na het lezen van aardig wat positieve reviews over de Neato D8 deze aan te schaffen.
En mensen na maanden gebruik heb ik er spijt van.
Wat werken deze slecht.
- ramt overal tegen aan en niet zo zachtjes.
- keert vaak niet terug naar het laad station.
- is al een keer zijn front plaat verloren.
- verschuift meubels
- blijft soms staan en doet niets anders dan geluidmaken
Ik dacht ook dat het kunnen bedienen met een telefoon app door een persoon geen probleem zou zijn. Verkeerde inschatting van mijn kant. Ben nu thuis en moet op zoek naar de stofzuiger om deze te bedienen (of mijn vrindin even bellen :-))

Pluspunten

• maakt leuk plaatje van object op je telefoon

Minpunten

• vindt regelmatig niet zijn laadstation
  • botst tegen heel veel meubels
  • verschuift meubels
  • klimt over tafelpoten en blijft dan hangen
  • kan zijn front verliezen

Loesie 14-08-2021

Krachtige stofzuiger met verbeterpunten

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik heb de Neato D8 enkele weken in bezit en heb hem uitgebreid dagelijks gebruikt. Nadat ik het product had uitgepakt had ik meteen de app geïnstalleerd en de robot gebruikt. Echter liep de Neato de eerste keren nogal vaak vast, wanwege een vergeten kabeltje op de grond of een te hoge poot. Hierdoor moest ik er eigenlijk altijd wel bij zijn wanneer ik de robot aan had gezet, omdat hij regelmatig vastliep. Hierna heb ik een aantal No-go zones aangemaakt in de app, op de plekken waar hij vastliep. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik de robot eindelijk goed kon gebruiken. De opvangbak was na de eerste keren gebruik goed vol, dit terwijl ik regelmatig stofzuig met mijn klassieke stofzuiger.
Het voordeel van de Neato is dat hij goed in alle hoekjes komt en een zeer sterke zuigkracht heeft. Dit brengt ook mee dat het nogal luidruchtig kan zijn en je liever uit huis kan gaan en hopen dat hij nergens vastloopt.
Het nadeel is dat de stofzuiger regelmatig foutmeldingen geeft, vaak vastlopen en vreemde kaarten. Daarnaast is app niet erg uitgebreid en mist belangrijke functies, zoals multi floor support.

Pluspunten

• Goed in hoekjes
  • Grote opvangbak

Minpunten

• Bugs in de app
  • Vaak foutmeldingen

Roelftb 10-07-2021

Een goede, doen wat het doen moet, stofzuiger

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik heb de Neato D8 nu een paar weken in huis, en ben over het algemeen erg tevreden. In het begin zat er iets raars in de app waardoor je vaak opnieuw moest inloggen. (Dit gaf vooral de eerste keer wat problemen doordat hij moest updaten) maar na een update een week later is dit niet meer voorgekomen.
De set-up verder is simpel en verloopt soepel. Ook met de update draaide hij voor de eerste keer een half uur na ontvangst.
Wat voor mij vooral een dingetje was, was veel haar. Ik heb een langharige hond die veel verhaard, dus daar moest hij goed mee overweg kunnen. En dit verbaasde mij in positieve zin! Er blijven altijd wel wat haren in de borstels zitten, deze verwijder ik eens in de 2 weken even. Iets wat gemakkelijk gaat met het bijgeleverde haren mesje in het basestation.
De zuigkracht is goed, en doordat hij een van de grootste opvang bakjes heeft, neemt de D8 gemakkelijk veel haren en zand mee.
En wanneer er wat meer rommel ligt, word deze toch goed meegenomen in de harde zuig stand. De batterij gaat dan wel een stuk minder lang mee, maar doordat de Neato onthoud waar hij is gebleven kan deze weer verder daar na het opladen. Deze functie werkt er prettig, en heb ik persoonlijk ook vaak gebruikt om alle zooi op te ruimen die mijn hond mee naar binnen sjouwt.

Pluspunten

• Opvangbakje
  • zuigkracht

Minpunten

• (Nog) geen multi-map support
  • (Nog) geen goede smarthome integratie

i***********@h********** 04-07-2021

Een tegenvaller

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik was dolenthousiast toen ik hoorde dat ik de Neato d8 mocht testen, helaas is hij me erg tegen gevallen.
Het apparaat is snel aangesloten en gekoppeld met je mobiel.
Maar helaas geeft hij erg veel foutmeldingen en rijdt zich geregeld vast bij de stoelpoten of onder de kast met daarbij de nodige schade aan het apparaat.
Hij keert niet altijd terug naar het laadstation en geeft vaak defecten aan van de borstel of de sensoren.
Ik heb de Neato een week in huis, maar hij zit inmiddels weer in de doos om terug gestuurd te worden.
Ik pak liever zelf de stofzuiger!

j***************@h********** 30-06-2021

Teleurstellende prestaties

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Voor een robotstofzuiger in deze prijscatagorie had ik verwacht dat ik deze lekker zijn gang kon laten gaan, niets is minder waar helaas. Hij loopt relatiefvaak vast, geeft veel foutmeldingen en ook de no-go zones worden compleet genegeerd. Na bijna elke schoonmaakbeurt kon ik hem met de hand weer naar de basis brengen, omdat hij de weg terug niet had kunnen vinden. Erg teleurgesteld, ik had meer verwacht van Neato.

• Bouwkwaliteit

Minpunten

• Veel foutmeldingen
  • Loopt vaak vast
  • Kan thuisbasis soms niet vinden

TyElf 30-06-2021

niet geschikt voor mijn gezin

Geschreven voor: Neato Robotics D8

We hebben de Neato D8 al weer een poosje in huis, de zuigkracht is goed en het is ook erg fijn dat hij te bedienen is door een app op de telefoon. Langere haren zijn ook geen probleem die zijn makkelijk los te maken.
Om de tafelpoten is geen probleem maar stoelpoten wel, ik denk omdat die dichter op elkaar zitten.
Op de app zijn er een paar opties zoals een kaart opslaan en no-go zones instellen, de kaart is fijn want zo zie je ook waar hij geweest is, echter kan er maar 1 kaart. Ook vergeet hij vaak het keuken gedeelte mee te nemen ondanks dat die op de kaart staat. De no-go zones werken niet, hij probeert nog steeds die mee te nemen.
Als de Neato vastloopt stopt hij en geeft het aan in de app, persoonlijk loopt hij wel snel vast. Er hoeft maar wat kleins te liggen.. niet heel handig met kinderen. Als de batterij leeg is gaat hij zelf naar het docking station op eerst op te laden.
Er is ook een optie om een schoonmaakrooster in te stellen, dat heb ik niet durven proberen omdat hij zo regelmatig vast loopt dus ik wil erbij zijn als hij zuigt.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • app is fijn

Minpunten

• loopt vaak vast
  • maar 1 kaart mogelijk
  • no go zones werken niet

lnvdw 25-06-2021

Mooi ding, maar niet voor mijn huishouden

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik kreeg de Neato D8 via reviewclub om te testen. Hij ziet er erg mooi uit en het werkt via een koppeling met een app. Hoe het werkt is even puzzelen want de informatie die je er bij krijgt is heel summier. Ik wist bijvoorbeeld niet hoe je hem open moest maken.
Schoonmaken doet hij prima, maar hij is ook behoorlijk lang bezig, ongeveer 60 minuten voor onze huiskamer van 30m2. De turbo stand is erg luidruchtig. Helaas ook veel foutmeldingen en ik moest een paar keer resetten. Als je de chat van de helpdesk gebruikt wordt je goed geholpen. Ook een plaats vinden voor het basisstation vind ik lastig, het mag niet bij een spiegel of dicht op een wand etc.
Het is wel belangrijk (maar dat is denk ik bij de meeste robotstofzuigers) dat je alles goed opruimt van te voren. Omdat mijn kamer nogal vol is en ik 2 katten en 3 kinderen heb, vindt ik de stofzuiger in mijn huishouden toch niet zo handig. Ik denk dat je als je in een wat opgeruimder huis woont dat je meer aan de stofzuiger hebt, dan kan je hem aanzetten als je niet thuis bent.
De app heeft de mogelijkheid tot no-go zones, waarmee je in kan stellen waar de stofzuiger niet mag komen. Dat vind ik een mooie toevoeging, hoewel het wel veel gepruts is om dat netjes voor elkaar te krijgen op het mini plattegrondje in de app. Ik denk dat er nog wel wat verbeterd kan worden aan de Neato.

Pluspunten

• gaat vanzelf
  • maakt goed schoon
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• lang bezig
  • er moeten geen kleine dingetjes op de grond liggen
  • best veel foutmeldingen

Haplo 23-06-2021

Goede kwaliteit, had meer mogelijkheden verwacht.

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Een robotstofzuiger geeft voor mij het idee: een schone kamer met weinig moeite.
Het ziet er uit als een mooi gestijlde stofzuiger: het ontwerp is mat zwart. De lampjes en knoppen zijn stoer en mooi vormgegeven. De voorkant is recht, terwijl veel robots helemaal rond zijn.
Gebruik: de app die je moet downloaden is makkelijk in gebruik. De eerste keer maakt de robot een plattegrond en van daaruit kun je no-go-zones aangeven. Daar houd de robot de keer daarop rekening mee. Zeggen ze, want in de praktijk loopt hij nog steeds daar vast. Misschien is mijn no-go-zone niet groot genoeg, dat hij toch steeds een hoekje meepakt.
In de app kun je ook een standaard tijd aangeven dat de robot gaat stofzuigen. Hierbij moet je heel goed opletten dat deze genoeg ruimte heeft bij de start, anders draait hij zich om en gaat gewoon terug naar het laadstation. Dit duurde even voordat ik het doorhad.
De opvangbak is lekker groot, past veel in. Haren blijven makkelijk vastzitten aan de borstels helaas. Maar de draaiborstel aan de zijkant is magnetisch en zo los te klikken. De grote borstel is met een aantal klikken los te maken en kun je dan ontharen.
Al met al een fijne robotstofzuiger.
De kwaliteit van het zuigen is ook ontzettend goed, ook wat zwaarder speelgoed neemt hij mee (was niet de bedoeling maar ja) De app zou nog wat uitgebreider mogen, meer mogelijkheden bijvoorbeeld in de stofzuiger. Meerdere plattegronds opslaan, waardoor de robot meerdere ruimtes kan kiezen.
Het andere jammere aan de stofzuiger vind ik dat hij wel snel vastloopt. Over kleine korte drempels kan hij wel, maar een voetstuk van een stoel daar gaat hij wel op, maar kan hij niet vanaf.
Je krijgt netjes een melding op je telefoon, wanneer dit is gebeurt. Helaas weet ik nog steeds niet wat ik dan moet doen: als je hem iets achteruit zet, kan hij zijn oplaadstation niet meer vinden. Als je hem terugzet bij het oplaadstation annuleert hij de schoonmaakronde.

Toch is mijn eindconclusie: tevreden!

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • fijne app, makkelijk te bedienen
  • goede sensoren.

Minpunten

• maakt wat meer herrie dan gebruikelijk
  • loopt snel vast

a*******@h********** 23-06-2021

Te veel foutmeldingen, minder tijd kwijt met stofzuigen

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik heb dit product 4 weken kunnen testen. Het apparaat ziet er goed uit en hem opstarten gaat vlot. Echter dan wordt het lastig. De neato is niet goed in te stellen op de ruimte die hij schoon moet maken. Hij loopt meermaals vast onder meubels terwijl je hier “no-go zones” van maakt op de plattegrond van de kamer. Hij heeft veel errors en foutmeldingen, zet zichzelf vast tussen meubelen en kan zijn docking station niet meer vinden. Zeer frustrerend als consument om constant bij de stofzuiger te moeten staan om hem in goede banen te leiden. In de app is wel een goede functie dat je direct met de klantenservice kan appen, dit is een pre. Maar vaak is het advies: start je neato opnieuw op en reset hem. Hier heb je niet elke keer trek in want kost toch veel moeite om alles weer opnieuw in te stellen. Ik zou dit product niet aanraden. Het stofzuigen zelf kost minder tijd dan alle foutmeldingen oplossen die het apparaat geeft.

Pluspunten

• Goede klantenservice
  • Mooi apparaat
  • Idee met plattegrond en no-go zones is goed

Minpunten

• Veel errors
  • Veel begeleiding nodig
  • Hele huiskamer eerst obstakel vrij maken
  • Duikt constant onder kasten

Broen88 22-06-2021

Neato D8 een goede keuze!

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Na lang twijfelen hebben we gekozen voor de Neato D8, hier hebben we gelukkig nooit spijt van gehad want het was een uitstekende keuze. De stofzuiger komt door zijn D-vorm erg goed in de hoeken en maakt netjes schoon op het moment dat dat ons uit komt. Via de app is hij makkelijk te bedienen en er zijn meerdere plattegronden te maken. De stofzuiger is redelijk stil en doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• stil
  • zuigt goed
  • zuigt ook goed in de hoeken

Minpunten

• voor optimaal extra laadstation op elke verdieping

Goodje58 05-11-2021

Ik lees meerdere plattegronden kan je maken, maar bij andere word juist gezegd jammer kan geen meerdere plattegronden maken?

tester 19-06-2021

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Deze Naeto is een prima stofzuiger, met weinig geluid. dat is erg plezierig.
Hij doet prima wat hij moet doen en maakt daar ook een mooie plattegrond van. De kamer die hij in de eerste sessie keurig heeft gescand, met elk pootje, kast, bank laat hij duidelijk op de plattegrond in de app zien. Hier kan gemakkelijk in de app meerdere no-go area's geplaatst worden.
Echter in de praktijk bleek mijn plant die in een no-go area stond toch verplaatst te zijn.
Ook loopt de Naeto op mijn krukken met rode oplopende poten (ook in een no-go area) vast. Hij geeft dan een foutmelding, wanneer ik dan op de [] button druk, begint hij weer van voor af aan en "ziet" hij de no-go area's niet, via de app werkt dit dan wel beter.
Bij controle hoe het mogelijk was dat hij de no-go area's niet respecteerde, zag ik dat hij de plattegrond in de app "gedraaid" heeft.
Bij het aanpassen van de no-go area's was het verder geen probleem meer.
Het iets hogere tapijt is geen probleem voor hem, wanneer ik het propellertje aan de onderzijde verwijder.
Een beetje knullig vind ik de bewaarplek voor het schoonmaak borsteltje/snijdertje aan de achterzijde van het oplaadstation.

Pluspunten

• Geluid
  • zuigkracht

Minpunten

• no-go area's in de gaten houden via app
  • loopt vast op hoogpolig tapijt
  • opbergplek van borsteltje

Leeuw478 19-06-2021

eerste indruk valt tegen.

Geschreven voor: Neato Robotics D8

We hebben deze robotstofzuiger voor de reviewclub Nederland getest.
Onze eerste indruk was dat hij er mooi uitziet en ook door de vorm ziet het eruit alsof hij nog beter in hoeken kan komen. Wat ons opviel toen we hem voor het eerst gebruikten was dat hij heel rustig begint en de omgeving goed scant. Qua geluid vonden we het wel mee vallen. We hadden zelf ook al een stofzuiger en deze Neato produceert een zachter geluid. We konden er prima televisie bij kijken terwijl we dat met onze eigen stofzuiger niet doen. Hij gaat ook heel gericht door de kamer heen en botst weinig tegen voorwerpen aan. Hij bleef wel steken op de poten van onze ronde salontafels, dat is wel lastig. Omdat we het basis station naast een kast hadden staan die open is aan de onderkant kon hij niet makkelijk weer zelf terug gaan. Hij pakt dan het signaal er onder door waardoor hij probeert om daar langs te gaan. Na het verplaatsen van het basis station ging dit prima en keert hij vlot terug. Andere keren gaf hij soms foutmeldingen aan. Wel vreemde meldingen zoals dat hij op een afgrond zou staan terwijl hij gewoon in de woonkamer bezig was. Ook liep hij regelmatig vast op onze mat die bij de achterdeur ligt terwijl dit toch een hele platte mat is. Hij blijft dan met de draaiende borstel daar vast zitten en geeft dan een foutmelding. Hierdoor moest je er eigenlijk wel bij blijven.
Hij is verder ook makkelijk te legen en schoon te maken, dat gaat allemaal prima. Voor ons zou dit geen volgende stofzuiger worden omdat hij bij ons op een aantal verschillende punten snel vastloopt.
Als hij niet vastloopt dan zuigt hij wel goed.

Pluspunten

• vrij stil
  • makkelijk te legen, ruime opvangbak

Minpunten

• loopt bij ons snel ergens op vast
  • rare foutmeldingen

Keda92 14-06-2021

Degelijke robot stofzuiger

Geschreven voor: Neato Robotics D8

Ik heb deze robotstofzuiger nu 3 weken en is uitvoerig gebruikt. Het is een mooie degelijke stofzuiger, maar voor deze prijs had ik er meer van verwacht. Vanwege de "hoekige" voorkant had ik verwacht dat haakse hoeken bij plintjes etc wel goed schoongemaakt zouden worden, maar helaas slaat hij deze regelmatig over. Wat mij wel opvalt is dat hij dit niet elke keer doet, de ene keer slaat hij een bepaald plekje over, maar neemt dit de volgende ronde/dag dan wel mee. Wanneer je deze robot dus dagelijks laat schoonmaken, wordt wel alles meegenomen. Wanneer de stofzuiger zichzelf klemrijdt krijg je een melding op je telefoon en schakelt het apparaat zichzelf uit. Daarnaast herkend het ook hoogtes, waardoor de stofzuiger niet van de trap af rijdt.

Het maken van een plattegrond in de app doet de robot goed, duidelijk te zien waar een krukje, tafel etc. staat. Ook is het mogelijk om bepaalde no-go zones in te voeren, echter gebruik ik dat zelf niet. Tevens is in de app te zien op de plattegrond welke stukken zijn gedaan en welke niet (met 2 kleuren). Een nadeel hierbij is wel dat het nog niet mogelijk is om 2 plattegronden toe te voegen, bijvoorbeeld begane grond en 1e verdieping. Dit is een update die binnenkort als het goed is nog wel komt.

Al met al een goede stofzuiger die alles netjes schoonmaakt, maar ik had voor deze prijs verwacht dat alles net iets nauwkeuriger schoongemaakt zou worden.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • Groot opslagreservoir

Minpunten

• Pakt niet alles mee
  • Nog geen 2 plattegronden in de app