De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-6IBM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Monique H. 24-11-2022

Meer tijd voor andere zaken

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De robotstofzuiger ziet er mooi van vorm uit, echt design. Wat ons opviel is het geluid, het is wenselijk om de robotstofzuiger aan te zetten als je niet thuis bent.

Gebruik is simpel, app werkt goed.

We waren nieuwsgierig of hij niet alleen een harde vloer goed stofzuigt maar ook een karpet. Dit doet hij super. Het viel mij verder op dat ie goed om de obstakels heen gaat, echter bij dunne pootjes wil hij nog weleens tegen het obstakel aan zitten. Gelukkig gaat dit zachtjes zodat er geen schade ontstaat.

Echt een aanrader met goede prestaties.
Daarbij komt natuurlijk dat het veel tijd en moeite bespaart!

Pluspunten

• design
  • Alle hoeken en gaten neemt ie mee
  • gemak
  • Werkt met app

Minpunten

• geluid

de Teylinger 15-11-2022

Extra hulp

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De afgelopen weken heb ik deze robotstofzuiger in mijn huis als hulpje gehad. De behuizing is behoorlijk zwaar en bij het uitpakken voelt het apparaat ook degelijk. Er hoeft weinig te gebeuren om de stofzuiger gebruiksklaar te maken. 90% van de materialen is van hard plastic, toch heeft de stofzuiger een soort luxe uitstraling (waarschijnlijk door het gebruik van blauw en goud). Voor het oplaadstation is een vrije ruimte van 1,5 meter nodig geeft de verpakking aan, het lukt ook wel met een meter en gaat er met name om dat de stofzuiger er recht in kan rijden.

De zuiger heeft een driehoeksontwerp en kan daarmee makkelijke in de hoeken komen, het klopt dat het makkelijk gaat maar verwacht niet dat De oplossing is voor stof in hoeken. De zuiger komt in de beurt, maar zal altijd iets afstand bewaren om nergens tegenaan te rijden.

Toch doet hij dat soms wel als hij een stoelpoot o.d. niet heeft gezien. Zien doet het apparaat met een camera en 2 lasers. Opzich werkt dat goed, ware het niet dat hij dunne poten of andere dunne objecten (stalen onderstel van bijzettafeltje) weleens over het hoofd kan zien. Gelukkig heeft het ding ook nog een bumper, en zal het nooit heel hard gaan.

Installatie gaat via de AEG wellbeing app, te vinden als AEG. Dat is een andere app dan de applicatie van AEG kookapparatuur, gemiste kans maar... het zijn twee verschillende onderdelen van sport. Je wordt gevraagd een account aan te maken, zonder kan je het apparaat niet gebruiken met de app maar Wel analoog door de touchknoppen.

Bij het eerste gebruik zal de stofzuiger de ruimte in kaart brengen, dat is ook mooi terug te zien in de app. Daar zie je realtime waar de stofzuiger is en welk deel van je huis al in kaart is gebracht. Dat in kaart brengen kost 1 behoorlijk lang en 2 zal een paar pogingen kosten (afhankelijk van de ruimte). Het apparaat leert steeds meer en dat is opzich goed. Wat niet vooraf kan is al een kaart tekenen/uploaden zodat de stofzuiger een bepaalde mate van richting heeft. Handmatig aanvullen van de kaart gaat ook niet. Wel kan je naderhand verschillende zones maken (die apart gezogen kunnen worden) en no-go zones aangeven die niet gedaan mogen/hoeven te worden. Naderhand aanpassen van de kaart gaat niet heel makkelijk (verwijderen van zones kan bijv. niet) en dat is een gemiste kans van de applicatie.

Dan eindelijk aan de slag met waarvoor het ding eigenlijk bestaat: zuigen en schoonmaken. Dat doet het apparaat behoorlijk goed! Zowel op harde vloeren als mijn marmerlook met verschillende 3d lagen tapijt... klinkt fansy en eerlijk: ik had niet verwacht dat dit apparaat dat tapijt goed zou doen (daardat er dus hoogteverschillen nog in het tapijt zitten). Wel eerlijk: maximaal vermogen gaat aan en hij zal het niet in rechte strepen zuigen. Desalniettemin: tapijt is schoon en mijn pvc vloer natuurlijk ook. Zoals gezegd: de hoeken komt hij ook maar echt 100% score dat dan weer niet.

Het apparaat is redelijk slim, zij het dat mijn vrouw en ik allebei vinden dat je een kamer op een meer optimale manier kan zuigen. Zo probeert de stofzuiger continue vakken van ongeveer 2 bij 2 te maken die hij vervolgens in ongeveer rechte lijnen gaat zuigen. Echter: kijk om je heen en je zal merken dat er nergens echt een vak is van 2 bij 2 meter vrije ruimte (echt: meet maar na 2 grote stappen en je tikt tegen de eettafel of bank of kast of muur aan). Wel heb je stukken van 50 cm over de hele lengte van je huis... Voorspelbaar qua richting is het ding dus niet echt, maar goed... hij komt opzich wel overal. Ik zeg bewust opzich want het komt voor dat niet alle zones zijn gedaan omdat hij vind dat hij ergens niet kan komen. Nogmaals: als het ding net even anders zou rijden, dan lukt het wel. Wat wel bonuspunten zijn: hij rijdt onder en tussen de stoelpoten bij de eettafel door. Daarnaast maakt hij ook de droogloopmat netjes schoon, ondanks dat er (nieuwbouwwijk) behoorlijk wat zand kan liggen.

Iets om rekening mee te houden: het resultaat in schoonmaken is goed, maar dat betekent wel dat de stofzuiger klinkt als een reguliere stofzuiger! Je zet dit ding eigenlijk aan als je weggaat of als je klusjes aan het doen bent in huis. Denk niet dat je ondertussen rustig naar de tv kan kijken... dat kan wel: maar accepteer dat er 'iets' aan het stofzuigen is!

Tot slot het legen van de stofbak. Dat is echt easy-peasy; erg gemakkelijk. Bovenop het gouden knopje indrukken, bakje optillen en legen. Filters even afvegen en hij is weer goed om te gaan. Ik was bij het eerste gebruik enorm verbaasd HOEVEEL stof hij had opgezogen ondanks dat ik een paar dagen ervoor al het huis door was gegaan (mare: hoe goed kom je onder een bank met een reguliere stofzuiger; deze rijdt er onderdoor!). Ik had ook verwacht dat ik een laadstation met vuilcontainer wilde, maar dat vind ik bij deze totaal niet nodig. Het werkt goed en de stofbak is behoorlijk ruim. Legen gaat makkelijk en kan je ook een keer vergeten. Iets wat ik bijna vergeten ben: accuduur. Die is zo goed dat ie met gemak een ruimte van 60m2 met allerlei obstakels in een keer kan doen. Ik heb er geen last van gehad, vandaar dat ik er ook niet echt eerder aan dacht.

Al met al een goede stofzuiger, met wat aandachtspunten. + schoonmaakresultaat + rijdt bijna niet ergens tegenaan + ook op tapijt + ruime stofbak + leert de ruimte + accu - app kan beter - efficientere routes te bedenken - volume (kwestie van accepteren) - 'ik kan er niet komen dus ik stop'

Pluspunten

• accuduur
  • schoonmaakresultaat
  • ruime stofbak
  • ook tapijten!
  • ruimte in te delen in zones

Minpunten

• applicatie
  • ik kan er niet komen dus ik stop
  • efficientie in routes

m**************@g******** 14-11-2022

Fijne hulp in de huishouding

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Mooi ontwerp, makkelijk bedienbaar en doet zijn werk zeer goed. Minpunten zijn voor mij harde geluid van de wielen op een houten vloer en dat de behuizing snel krassen krijgt als hij langs de radiator gaat. Ik heb dit product mogen testen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Hard geluid van de wielen
  • Snel krassen op de behuizing

Danique H 10-11-2022

Super stofzuiger! Bespaart veel tijd.

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb deze robotstofzuiger nu een paar weken mogen testen en ik ben fan! Ik heb zelf een draadloze stofzuiger, en ik vond dat deze robotstofzuiger van AEG veel beter zijn werk deed dan mijn eigen stofzuiger.

Toen ik de stofzuiger uitpakte viel mij gelijk op hoe stevig hij was en ik vond het design ook erg mooi. Je kan de stofzuiger met je telefoon instellen, zowel Apple als Android. Er zitten QR codes bij die het je makkelijk maakt om de app en de bijbehorende uitleg makkelijk en snel te vinden. Je kan doormiddel van de app de stofzuiger op afstand bedienen. Ook kan je erop zien hoeveel vierkante meter er gestofzuigd is en kan je zien waar er al gestofzuigd is en waar het nog moet. Je kan ook programma’s instellen via de app bijvoorbeeld wanneer die moet beginnen.

Je hebt 3 standen op de stofzuiger, een stand is voor tapijten, een stillere stand en een power stand. In de powerstand zuigt die goed al het vuil op en laat ook niks liggen. Ook gaat die langs de randen van de stoel en keuken. Hij kan door middel van een camera zien waar hij rijdt, en als die ergens tegenaan rijd gebeurt dat heel zachtjes en herstelt hij zichzelf weer.

Wanneer de stofzuiger klaar is rijd hij vanzelf weer naar het oplaadstation om opgeladen te worden. De accuduur gaat ook lang mee vind ik, hij stofzuigt bij mij op volle kracht 38 minuten en heeft dan nog ongeveer de helft over van de batterij.

Ik vind het zeker een aanrader! Hij levert goede prestaties en bespaart je veel tijd en moeite doordat het huis al gestofzuigd is als je bijvoorbeeld thuis komt van je werk! Prijs-kwaliteit verhouding vind ik ook heel goed. Het is een investering, maar wel dubbel en dwars je geld waard doordat die goed stofzuigt en het neemt je wat taken uit handen.

Pluspunten

• In te stellen programma's en kaarten
  • Rijd zelf weer van en naar het oplaad station
  • Goede zuigkracht
  • Goede accuduur

i***@j************* 10-11-2022

Stofzuig gemak in huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb dit product een paar weken mogen testen. Wat opvalt bij het uitpakken is, dat het een stevig uitziend product is. Het product gereed maken voor gebruik gaat makkelijk. Het vinden van de stofzuiger via mijn smartphone ging op een Android telefoon makkelijker dan op een iPhone.

De stofzuiger leert via rondrijden de kamer kennen. Via de ingebouwde sensors rijdt de stofzuiger goed om objecten heen. De nauwkeurigheid is hierbij goed, zodat randjes langs de kast ook goed schoongemaakt worden.

De zuigkracht is goed. Het meeste wordt goed opgezogen. Wat alleen een minpuntje is, is dat mijn hoogpolig tapijt niet gezogen kan worden. De stofzuiger rijdt niet zelf het tapijt op en als ik de stofzuiger er opzet, dan loopt de stofzuiger vast. De deurmat wordt overigens wel goed schoongemaakt.

Wat erg makkelijk is, is de indeling in zones. Ik heb bv. een aparte zone voor de eetkamer en keuken gemaakt. Deze kan ik dus na het ontbijt makkelijk laten zuigen. De stofzuiger is klein genoeg om tussen de stoelpoten door te rijden.

Een andere makkelijke functie is om een bepaalde plek extra te laten zuigen. Bijvoorbeeld de gang. Dan zet je de stofzuiger op de plek en met een druk op de knop wordt de omgeving van de plek schoongemaakt.

Ook kan je de stofzuiger op meerdere etages in het huis gebruiken.

Review Theo robotstozuiger 12-11-2021

Resultaat robot stofzuiger.

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Geweldige zuiger, doet wat hij moet doen. Ik Heb hem nu een week en de vaste stofzuiger nog niet hoeven te gebruiken. Ook de variabele zuigkracht doet het uitstekend. De vloer is van pvc met een dun vloerkleed en dat gaat prima. Het is onze 1e robot zuiger en zeer tevreden met het resultaat, hij voelt zeer stevig. Niet goedkoop maar levert uitstekend resultaat en daar ga het om. Dus een aanrader.stofbak is makkelijk te legen. Kortom hoop er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Stofnaam is ruim.
  • Bekend Duits materiaal

Minpunten

• Eigenlijk geen

wvdm 16-11-2020

Een super machine!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robotstofzuiger is echt een super machine! Deze robotstuifzuiger werkt vind ik perfect, heeft een brede reinigingsbaan 22cm! Deze robot stofzuiger is van zeer goede kwaliteit wat je merkt aan de bouw van het product en het voelt robuust aan. Mooi is het Unieke 3D Vision systeem, wat mij opviel is dat het apparaat ook echt viezigheid ziet liggen, de robotstofzuiger rijdt ernaartoe en gaat weer verder. Ook scant de robotstofzuiger de hele kamer en detecteert tafels, stoelen, kinderspeelgoed etc al voor dat deze er bijvoorbeeld tegen aan rijdt. Ook een voordeel is de snelle laadtijd de accu is zomaar weer vol, dus als er meerdere ruimtes gestofzuigd moeten worden kan dit snel achter elkaar. Als de robotstofzuiger leeg is rijdt de robotstofzuiger zelf weer naar zijn laad station. Ook de app is zeer handig, ben je even niet thuis, dan kun je de robotstofzuiger op afstand aanzetten, zodat wanneer je thuis komt het huis gestofzuigd is. Samengevat, een beest van een apparaat.

Pluspunten

• Oplaadtijd
  • Kwaliteit
  • 3D vision
  • App

Sharondbr 27-10-2020

Een aanrader voor iedereen!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen en daar was ik heel erg blij mee!

Hoeveel moeite is het om even de stofzuiger door het huis te halen?! Ik vond het altijd wel meevallen. Tot we deze in huis hebben gehad. Wat heerlijk!

We hebben huisdieren en kinderen die vaker niet dan wel hun schoenen uittrekken. Resultaat is haar en zand op de vloer. En je neemt zoiets gauw mee aan je sokken door het huis.

We stelden deze stofzuiger zo in, dat hij een ronde had gemaakt, voordat we thuis kwamen van werk of school. Het scheelde een hoop tijd, waardoor we meer tijd hadden voor andere (leuke) dingen. :)

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker aan een ieder aanraden om deze aan te schaffen. En waarom ik dan geen 10 geeft vraag je je misschien af? Nou, er is altijd ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld een wat groter reservoir en een app met iets meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Komt tot in de hoekjes
  • Kan drempels aan
  • Heeft een handige app
  • Heeft een extra sterke stand

Minpunten

• Klein reservoir

Hanna64 23-10-2020

Maakt het leven makkelijker

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik gebruik de robot voor het dag-tot-dag schoonmaken van mijn huis. De robot doet dit zeer zorgvuldig, ondanks het feit dat het een "moeilijke" ruimte is met veel obstakels.
Mooi strak design, handig te bedienen met de app.
Heel veel robots zijn rond, maar de AEG heeft een driehoekige ontwerp.

Unieke driehoekige Trinity shape en de PowerBrush maakt de robot overal grondig schoon in hoeken, langs wanden en ook moeilijk bereikbare plekken.

Het scheelt je een hoop werk en tijd.
Rijdt dagelijks zijn rondje in het huis en pikt van alles op. Hij neemt het vloerkleed goed mee. Opvallend is als hij het vloerkleed beklimt gaat er een andere motor in werking. Dan werkt hij intensiever dan wat hij doet op onze plavuizen vloer.

Hij manoeuvreert ook probleemloos rond obstakels en poten van stoelen en kasten.
De borsteltjes en wieltjes zijn gemakkelijk te verwijderen of schoon te maken, en de opvangbak schuift er ook met gemak uit, dus je moet zeker niet technisch aangelegd zijn om ermee overweg te kunnen.

Hij gaat ook zelf terug naar zijn laadstation. Dit is super handig als je het zelf bent vergeten.

Ik kan deze robot zeer sterk aanbevelen!

Pluspunten

• Reinigt grondig
  • Supersnel

Minpunten

• Geluid

Huitema 19-10-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Zeer tevreden met deze robotstofzuiger, ons huis is schoner dan ooit! Door de vorm (driehoek) komt hij vrijwel overal, ook onder de bank en in hoeken. Moeilijk bereikbare punten zoals onder de stoelpoten is eenvoudig opgelost door de stoelen even op de tafel te zetten. Zuigkracht is goed, minstens zo goed als een handstofzuiger. Het laaddock hebben we onder de bank staan, stofzuiger staat daarmee uit het zicht. Hij stofzuigt ook de bovenverdieping, hij begint en eindigt dan waar je hem neerzet, het is geen probleem dat zijn laaddock beneden staat. Ondanks dat we geen drempel voor de trap hebben valt hij er niet vanaf, omdat hij diepte waar kan nemen. Moeilijk bereikbare plekken zoals onder het bed zijn schoner dan voordat we deze stofzuiger hadden. Bediening via de app is eenvoudig en je kunt instellen op welke dagen hij aan het werk moet. Hij maakt veel lawaai, maar als je hem laat zuigen als je er niet bent heb je daar geen last van.
Kortom, wij zijn zeer tevreden en willen niet meer zonder.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bereikt moeilijke punten

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Duur in aanschaf

Joep 14-10-2020

Lange accu duur en grote opvangbak

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robot stofzuiger heeft een lange accuzuur die de gehele Begane grond in een keer kan Schoonmaken, dit kan ook mede door de 70% grotere opvangbak. Ook kan deze over een verhoging tot 2,5 cm hoogte. Verder werkt de robot zeer nauwkeurig door de 3D vision. De aansturing van de robot gebeurt via een app. Deze app is makkelijk en overzichtelijk. Kortom een musthave voor ieder huishouden

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Grote opvangbak
  • Makkelijke besturing

Minpunten

• Heeft lichte vertraging met de app

Stanneke 12-10-2020

Geweldige ervaring

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Geweldig deze stofzuiger. Toen hij bezorgd werd had ik er al zin in om te gaan testen. De handleiding is niet echt handig maar via Youtube en de app, heb ik het voor elkaar gekregen hem te activeren. Het is heel handig. Je kunt hem per dag instellen, zodat je huis gestofzuigd wordt, op momenten die jij wilt. Hij maakt wel veel geluid, maar verder is hij prima. Na enkele dagen verlies de borstel enkele haren maar er zit gelukkig een reserve borstel bij. De parketvloer, het laminaat en de tegels zien er in het hele huis super schoon uit. Het verbaast mij dat er iedere keer zoveel vuil nog opgezogen wordt. Zelfs de mat bij de voordeur wordt gedaan.
Jammer dat de trappen in huis nog met een andere stofzuiger gedaan moeten worden.

Er zitten diverse opties op de oortjes. Zo ben je met Ambient Aware of TalkThru niet volledig afgesloten van de buitenwereld wanneer je de oortjes in hebt. Je moet het volume dan niet harder zetten, want dit merk je pas als je die opties weer uit zet en je met vol volume de muziek in je oor krijgt. De opties zijn zowel via je mobiel met een app als via de oortjes te bedienen. Ik heb de gebaren nog niet helemaal onder de knie, maar harder en zachter zetten en pauzeren lukt prima. De Bluetooth verbinding is snel opgezet en wordt direct weer opgepakt wanneer je ze uit de case haalt.

De JBL Live 300TWS is zeker een aanrader wanneer je iets over hebt voor je draadloze oortjes

Pluspunten

• Werkt heel goed
  • Alle soorten vloeren doet hij geweldig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• de gebruiksaanwijzing vind ik niet fijn.
  • borstel slijt erg snel.
  • Maakt veel geluid

Sander 08-10-2020

Wat wil je nog meer?

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Eindelijk was daar het pakketje, wat een einde ging maken aan het reguliere stofzuigen. Bij het openen van de doos kwam er een mooie, solide machine uit. Ik was van plan eerst de gebruiksaanwijzing te lezen, maar deze was zo summier, dan ik maar direct ben begonnen met de installatie van de stofzuiger en van de app. De eerste keer dat de robot gaat stofzuigen neemt de 3d Vision de gehele ruimte op, daardoor duurt het de eerste keer iets langer. Daarna zorgt de 3d Mapping Navigation dat de hele ruimte wordt schoongemaakt. Het schoonmaken gaat door middel van de Powerbrush en door de unieke driehoekige Trinity Shape, komt hij nagenoeg in alle hoeken en naden. Ik sta er werkelijk versteld van hoeveel de robot elke dag opzuigt. Doormiddel van de app is het erg makkelijk om de robotzuiger aan het werk te zetten. Mocht je niet thuis zijn en de accu is leeg, dan gaat de robot automatisch naar het laadstation en indien hij opgeladen is gaat hij weer aan de slag. Zo kom je altijd thuis in een fijn schoon huis. Het enige minpuntje is het geluid van de robot, dit zou wat zachter mogen, maar omdat ik de robot aan zet als ik niet thuis ben, is dit ook niet storend. Kortom de robot doet zijn werk geweldig, slaat geen plekje over, is makkelijk in gebruik en via de app is de robot van afstand te bedienen, wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige app

Minpunten

• Geluidsniveau