De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-6IBM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bekkers 03-06-2022

Krast op leistenen vloer

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De stofzuiger maakt goed schoon en botst ook nergens tegen aan, maar maakt helaas bij rondjes draaien krassen op de vloer omdat de wieltjes niet meedraaien met de rijrichting

kanters 17-05-2022

Top product

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Top product. Doet wat het zegt. Maakt goed schoon. Goede zuigkracht. Dat is ook wel terug te horen in het geluid (enige minpuntje), maar voor ons geen probleem omdat wij hem aanzetten als we zijn werken. We hebben een groot huis, maar desondanks altijd lekker schoon sinds we deze stofzuiger hebben. Makkelijk in te stellen via de app. Kaart van je huis is gemaakt na 1 keer Stofzuigen. Gaat goed tussen meubels door. Je hoeft dus geen stoelen aan de kant te zetten. Ideaal voor mensen die tijd willen besparen maar wel schone voeten willen!

Berbel 16-02-2022

Eindelijk af van die kattenharen!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Jaren aangehikt tegen deze flinke uitgave. Maar ben er erg blij mee. Er zijn ruimtes in ons huis die elke dag gestofzuigd moeten worden. Maar ding uit de kast halen, herrie, tijd. Het kwam er zelden van. Nu zoemt hij elke dag om een uur of 9 door het huis. Niemand tot last.. en elke dag die volle container ipv stof en haren overal. Erg prettig. Ik heb m op quiet staan, heb harde vloeren. Prima resultaat.
Zones instellen is nog niet goed gegaan. Mede omdat ik hem op 3 verdiepingen gebruiik soms.. weet dat ding niet meer waar hij is. Hele history in de war. Robot slaat dan stukjes over. Denk dat ik daar een reset voor moet doen.

Al met al erg blij.

vanbakel 31-12-2021

top artikel die je veel vrije tijd geeft!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

de robot stofzuiger is een fantastisch apparaat die echt over vloerkleden e.d. heen gaat, als het hem niet meteen lukt neemt hij een aanloopt en komt toch weer eroverheen! het scheelt ons veel werk, top aankoop

Anoniem 15-12-2021

super tevreden over de r9

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De robotstofzuiger is goed. Ik laat hem elke nacht om 4 uur beginnen. Als ik dan opsta en naar beneden kom is het eem kwestie van even leegkloppen en de filter even leegkloppen.

Review Theo robotstozuiger 12-11-2021

Resultaat robot stofzuiger.

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Geweldige zuiger, doet wat hij moet doen. Ik Heb hem nu een week en de vaste stofzuiger nog niet hoeven te gebruiken. Ook de variabele zuigkracht doet het uitstekend. De vloer is van pvc met een dun vloerkleed en dat gaat prima. Het is onze 1e robot zuiger en zeer tevreden met het resultaat, hij voelt zeer stevig. Niet goedkoop maar levert uitstekend resultaat en daar ga het om. Dus een aanrader.stofbak is makkelijk te legen. Kortom hoop er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Stofnaam is ruim.
  • Bekend Duits materiaal

Minpunten

• Eigenlijk geen

Kevin 06-11-2021

Toffe stofzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

doet exact wat we verwachten. veel oppervlak te stofzuigen en daarom tijd over voor anderen dingen. aandachtspunt is het maken van de kaarten, als er een deur dicht is en hij daar even niet kan komen, valt de kaart die hij eerder gemaakt heeft weg en kan dit niet samengevoegd worden wat betekend dat je overnieuw moet beginnen. nu al een week bezig met een goede kaart te maken voor ik zones kan toewijzen.

Edwin 24-09-2021

Dit apparaat weet te ontzorgen

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wifi aansluiting 1e keer lastig connectie te maken, handleiding veel te summier, aantal ruimtes die je in de app op kan slaan en bewerken veel te beperkt. Maar.. en daar gaat het om hij zuigt perfect. @ AEG geef de app eens een goede update, en zorg dat je 10 kaarten op kan slaan, er is meer dan alleen de woonkamer.

Gideon 07-07-2021

Top Stofzuigerrobot

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Het is een top Apparaat! Leert snel de kamer(s) kennen, maakt goed schoon is snel klaar met een goed resultaat. Het enige min puntje is voor mij het afvalbakje, wanneer je deze uitneemt valt er altijd wat gruis er tussen uit waardoor je de robot op zijn kop moet houden om dit weg te gooien.

Harm 06-06-2021

Gemiste kans

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik gebruik deze robot nu bijna 2 jaar en het is niet de beste robot in de markt, maar doet wel zijn ding. De Robot is totaal niet intelligent: Negeert gebieden waar deze niet mag komen, het patroon waarmee deze robot door de kamer rijdt lijkt complete willekeur en onlogisch tov zigzag patronen van concurrentie. De camera aan de voorkant heeft geen enkel nut of meerwaarde, de robot blijft overal tegenaan botsen en duwt net zolang door tot er voldoende weerstand is om te stoppen. Kleine plantenbakken, vazen, schaaltjes voor de kat e.d worden allemaal door de kamer heen geduwd. Robot heeft ook moeite met kleine hellingen zoals een stoelpoot of een overgang van vloer naar gangmat. Loopt regelmatig vast of stopt halverwege het programma en blijft stilstaan.

Recentelijke update van de Electrolux app naar AEG Wellbeing lijkt verbetering te bieden in stabiliteit van programma en respecteren van no-go zones.

Is er dan niks positiefs te melden? Gelukkig wel. De driehoekvorm van het apparaat helpt, itt ronde concurrenten, beter om hoekjes schoon te maken. Jammergenoeg heeft de robot maar 1 roterende borstel. De app waarschuwt al veel te snel dat de stofbak vol is. Gelukkig kan de melding genegeerd worden en voert de robot alsnog zijn taak uit.

Ik had eerlijk gezegd het geld liever aan een ander merk robot uitgegeven, helemaal voor het bedrag waarvoor ik de robot destijds had aangeschaft.

Roolee 02-06-2021

Goede hulp!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Wij zijn heel blij met onze stofzuiger. Ongelooflijk hoe goed hij stofzuigd. Enige minpuntjes lastig met WIFI te verbinden (lukt uiteindelijk wel) en op het moment raakt hij soms de weg kwijt maar dat is te verhelpen.
Wij zijn heel blij met deze hulp!

Ron 09-05-2021

Een schoner huis

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De installatie verliep zonder problemen. Na één dag gebruik is al heel veel stof verwijderd. Het apparaat werkt vlekkeloos. Het huis oogt veel schoner. De stofzuiger is makkelijk te reinigen.

deVries 26-11-2020

Boven verwachting

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mijn idee was om een stofzuigrobot en een losse stofzuiger te kopen. Die losse stofzuiger is niet meer nodig want de robot presteert ver boven verwachting! Hij is vrij duur (vind ik), maar het is een degelijk apparaat. Voor mij werkt hij het beste als ik hem het hele huis in 1x laat doen ipv met zones werken. In een paar sessies leert hij je huis kennen en het algoritme wordt beter.

Grote pluspunten ten opzichte van een gewone stofzuiger: hij doet de randen heel goed, hij komt onder meubels (kasten, bank, bed) en alles gaat automatisch.

Minpunten: hij heeft vaak moeite met onze droogloopmat bij de voordeur die lager ligt dan het parket. Hij gaat er denk ik van uit dat een mat of kleed hoger ligt dan de vloer.
Soms rijdt hij zichzelf klem op schuine meubelpoten.
Je moet van te voren de vloer goed leeg maken: geen snoeren of touwtjes op de vloer.

Wat voor mij vooral boven verwachting is gebleken is dat het zuigresultaat hetzelfde of beter is dan met een gewone (goede) stofzuiger. Dus in plaats voor er bij kan deze robot gewoon je enige stofzuiger zijn.

Ons appartement is groter dan 100 m2. In het begin moest hij tussendoor 2x opladen. Nu heeft hij geleerd om met 1x opladen de hele woning te doen met alle hoeken en gaten.

Valesca 19-11-2020

James hoort er bij

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

De robot kwam in een mooie doos binnen. De handleiding is eenvoudig en de robot was snel startklaar voor gebruik. De app vond ik niet helemaal duidelijk maar dankzij mijn dochter was ik er snel vertrouwd mee.
Deze robot is echt een mooie toevoeging in ons huishouden.
We stofzuigen nu nog maar 2 keer per werk naast onze "James", in plaats van iedere dag. De robot zuigt heel secuur. Het ziet er na ongeveer een uur echt schoon en fris uit hoewel ik dat ietswat lang vind. Alle haren van onze katten en honden zijn weg. Hij is niet heel stil maar dat vind ik wel opwegen tegen zijn stofzuigscills. Hij ziet er mooi uit en is makkelijk te bedienen. De dieren reageerden er goed op. Ik zou de robot ook durven te gebruiken als ik niet thuis ben.
De robot is sterk, hij zuigt losliggende laagpolige kleedjes en neemt redelijk hoge drempels zoals naar de gang en de badkamer. Je kan de app zo instellen dat hij bepaalde zones extra doet naar behoefte.
Hij geeft aan wanneer hij geleegd moet worden en het legen van het reservoir is zeer makkelijk.

Kortom, wij zijn blij met onze "James" em hij mag zeker blijven!

wvdm 16-11-2020

Een super machine!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robotstofzuiger is echt een super machine! Deze robotstuifzuiger werkt vind ik perfect, heeft een brede reinigingsbaan 22cm! Deze robot stofzuiger is van zeer goede kwaliteit wat je merkt aan de bouw van het product en het voelt robuust aan. Mooi is het Unieke 3D Vision systeem, wat mij opviel is dat het apparaat ook echt viezigheid ziet liggen, de robotstofzuiger rijdt ernaartoe en gaat weer verder. Ook scant de robotstofzuiger de hele kamer en detecteert tafels, stoelen, kinderspeelgoed etc al voor dat deze er bijvoorbeeld tegen aan rijdt. Ook een voordeel is de snelle laadtijd de accu is zomaar weer vol, dus als er meerdere ruimtes gestofzuigd moeten worden kan dit snel achter elkaar. Als de robotstofzuiger leeg is rijdt de robotstofzuiger zelf weer naar zijn laad station. Ook de app is zeer handig, ben je even niet thuis, dan kun je de robotstofzuiger op afstand aanzetten, zodat wanneer je thuis komt het huis gestofzuigd is. Samengevat, een beest van een apparaat.

Pluspunten

• Oplaadtijd
  • Kwaliteit
  • 3D vision
  • App

Woutervdm 16-11-2020

Een perfecte hulp!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Wat een fantastische robotstofzuiger, een hulp in huis. Deze robot stofzuiger is een zeer goed apparaat, zeer goede kwaliteit wat je merkt aan de bouw van het product. Hij is makkelijk te instaleren en te bedienen met je smartphone. Je kunt hem altijd aanzetten wanneer je wilt. Ook de vorm is goed uitgedacht, door de unieke driehoekige vorm komt de robotstofzuiger in elk hoekje, naast dit voordeel is de borstel, ook wel PowerBrush een goede uitvinding, deze borstelt al het vuil van de grond. Ook het 3D mapping navigation is een mooie uitvinding, in de app kun je precies zien waar de robotstofzuiger is geweest. Door de breede reinigingsbaan van 22 cm kan deze robotstofzuiger een grote ruimte met gemak aan. Wat mij ook opviel is dat de accu snel opgeladen was na een aantal ruimtes. Conclusie; slim en degelijk apparaat van een zeer goede kwaliteit waar je tijd mee koopt!

Sharondbr 27-10-2020

Een aanrader voor iedereen!

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen en daar was ik heel erg blij mee!

Hoeveel moeite is het om even de stofzuiger door het huis te halen?! Ik vond het altijd wel meevallen. Tot we deze in huis hebben gehad. Wat heerlijk!

We hebben huisdieren en kinderen die vaker niet dan wel hun schoenen uittrekken. Resultaat is haar en zand op de vloer. En je neemt zoiets gauw mee aan je sokken door het huis.

We stelden deze stofzuiger zo in, dat hij een ronde had gemaakt, voordat we thuis kwamen van werk of school. Het scheelde een hoop tijd, waardoor we meer tijd hadden voor andere (leuke) dingen. :)

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker aan een ieder aanraden om deze aan te schaffen. En waarom ik dan geen 10 geeft vraag je je misschien af? Nou, er is altijd ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld een wat groter reservoir en een app met iets meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Komt tot in de hoekjes
  • Kan drempels aan
  • Heeft een handige app
  • Heeft een extra sterke stand

Minpunten

• Klein reservoir

Hanna64 23-10-2020

Maakt het leven makkelijker

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik gebruik de robot voor het dag-tot-dag schoonmaken van mijn huis. De robot doet dit zeer zorgvuldig, ondanks het feit dat het een "moeilijke" ruimte is met veel obstakels.
Mooi strak design, handig te bedienen met de app.
Heel veel robots zijn rond, maar de AEG heeft een driehoekige ontwerp.

Unieke driehoekige Trinity shape en de PowerBrush maakt de robot overal grondig schoon in hoeken, langs wanden en ook moeilijk bereikbare plekken.

Het scheelt je een hoop werk en tijd.
Rijdt dagelijks zijn rondje in het huis en pikt van alles op. Hij neemt het vloerkleed goed mee. Opvallend is als hij het vloerkleed beklimt gaat er een andere motor in werking. Dan werkt hij intensiever dan wat hij doet op onze plavuizen vloer.

Hij manoeuvreert ook probleemloos rond obstakels en poten van stoelen en kasten.
De borsteltjes en wieltjes zijn gemakkelijk te verwijderen of schoon te maken, en de opvangbak schuift er ook met gemak uit, dus je moet zeker niet technisch aangelegd zijn om ermee overweg te kunnen.

Hij gaat ook zelf terug naar zijn laadstation. Dit is super handig als je het zelf bent vergeten.

Ik kan deze robot zeer sterk aanbevelen!

Pluspunten

• Reinigt grondig
  • Supersnel

SI 20-10-2020

Ontzettend handig

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

We hebben een druk leven met gezin en fulltime banen. In huis lopen ook 2 honden, die met regelmaat een deel van hun vacht los laten. Eigenlijk kunnen we iedere dag wel de stofzuiger door het huis halen, maar daar is geen tijd voor. We besteden onze tijd liever aan elkaar en leuke dingen.

Om ons wat te verlichten hebben we sinds een paar weken deze handige stofzuiger. Ik twijfelde een poosje, maar er moest iets gebeuren, dus toch besloten om ‘m te kopen.

De stofzuiger had snel onze beneden verdieping, waar we de stofzuiger gebruiken, in kaart gebracht. Ontzettend handig! Echt een stukje moderne techniek die heel welkom is!

Als we na een lange dag thuiskomen, heeft de stofzuiger al een ronde gemaakt. Zo hebben we ‘m ingesteld via de app. Fijn dat er geen haar, zand en kruimels liggen. Scheelt ook een heleboel doorlopen naar andere verdiepingen in huis!

Het reservoir is niet zo heel groot, na een zuigbeurt moet deze geleegd, maar dit gaat eenvoudig en snel! Ik had zelf nog graag een melding gekregen als het reservoir vol is, helaas doet hij dat niet. Maar ik zou ‘m er niet voor laten staan in de winkel. Het is een fantastische stofzuiger!

Huitema 19-10-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Zeer tevreden met deze robotstofzuiger, ons huis is schoner dan ooit! Door de vorm (driehoek) komt hij vrijwel overal, ook onder de bank en in hoeken. Moeilijk bereikbare punten zoals onder de stoelpoten is eenvoudig opgelost door de stoelen even op de tafel te zetten. Zuigkracht is goed, minstens zo goed als een handstofzuiger. Het laaddock hebben we onder de bank staan, stofzuiger staat daarmee uit het zicht. Hij stofzuigt ook de bovenverdieping, hij begint en eindigt dan waar je hem neerzet, het is geen probleem dat zijn laaddock beneden staat. Ondanks dat we geen drempel voor de trap hebben valt hij er niet vanaf, omdat hij diepte waar kan nemen. Moeilijk bereikbare plekken zoals onder het bed zijn schoner dan voordat we deze stofzuiger hadden. Bediening via de app is eenvoudig en je kunt instellen op welke dagen hij aan het werk moet. Hij maakt veel lawaai, maar als je hem laat zuigen als je er niet bent heb je daar geen last van.
Kortom, wij zijn zeer tevreden en willen niet meer zonder.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bereikt moeilijke punten

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Duur in aanschaf