AEG RX9-2-6IBM - Reviews

Geluidsniveau
75 dB
Type/soort
robot stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-6IBM op Kieskeurig.nl.

Sharondbr 27-10-2020

Een aanrader voor iedereen!

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl
Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen en daar was ik heel erg blij mee!

Hoeveel moeite is het om even de stofzuiger door het huis te halen?! Ik vond het altijd wel meevallen. Tot we deze in huis hebben gehad. Wat heerlijk!

We hebben huisdieren en kinderen die vaker niet dan wel hun schoenen uittrekken. Resultaat is haar en zand op de vloer. En je neemt zoiets gauw mee aan je sokken door het huis.

We stelden deze stofzuiger zo in, dat hij een ronde had gemaakt, voordat we thuis kwamen van werk of school. Het scheelde een hoop tijd, waardoor we meer tijd hadden voor andere (leuke) dingen. :)

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker aan een ieder aanraden om deze aan te schaffen. En waarom ik dan geen 10 geeft vraag je je misschien af? Nou, er is altijd ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld een wat groter reservoir en een app met iets meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Komt tot in de hoekjes
  • Kan drempels aan
  • Heeft een handige app
  • Heeft een extra sterke stand

Minpunten

• Klein reservoir

Hanna64 23-10-2020

Maakt het leven makkelijker

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Ik gebruik de robot voor het dag-tot-dag schoonmaken van mijn huis. De robot doet dit zeer zorgvuldig, ondanks het feit dat het een "moeilijke" ruimte is met veel obstakels.
Mooi strak design, handig te bedienen met de app.
Heel veel robots zijn rond, maar de AEG heeft een driehoekige ontwerp.

Unieke driehoekige Trinity shape en de PowerBrush maakt de robot overal grondig schoon in hoeken, langs wanden en ook moeilijk bereikbare plekken.

Het scheelt je een hoop werk en tijd.
Rijdt dagelijks zijn rondje in het huis en pikt van alles op. Hij neemt het vloerkleed goed mee. Opvallend is als hij het vloerkleed beklimt gaat er een andere motor in werking. Dan werkt hij intensiever dan wat hij doet op onze plavuizen vloer.

Hij manoeuvreert ook probleemloos rond obstakels en poten van stoelen en kasten.
De borsteltjes en wieltjes zijn gemakkelijk te verwijderen of schoon te maken, en de opvangbak schuift er ook met gemak uit, dus je moet zeker niet technisch aangelegd zijn om ermee overweg te kunnen.

Hij gaat ook zelf terug naar zijn laadstation. Dit is super handig als je het zelf bent vergeten.

Ik kan deze robot zeer sterk aanbevelen!

Pluspunten

• Reinigt grondig
  • Supersnel

Huitema 19-10-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Zeer tevreden met deze robotstofzuiger, ons huis is schoner dan ooit! Door de vorm (driehoek) komt hij vrijwel overal, ook onder de bank en in hoeken. Moeilijk bereikbare punten zoals onder de stoelpoten is eenvoudig opgelost door de stoelen even op de tafel te zetten. Zuigkracht is goed, minstens zo goed als een handstofzuiger. Het laaddock hebben we onder de bank staan, stofzuiger staat daarmee uit het zicht. Hij stofzuigt ook de bovenverdieping, hij begint en eindigt dan waar je hem neerzet, het is geen probleem dat zijn laaddock beneden staat. Ondanks dat we geen drempel voor de trap hebben valt hij er niet vanaf, omdat hij diepte waar kan nemen. Moeilijk bereikbare plekken zoals onder het bed zijn schoner dan voordat we deze stofzuiger hadden. Bediening via de app is eenvoudig en je kunt instellen op welke dagen hij aan het werk moet. Hij maakt veel lawaai, maar als je hem laat zuigen als je er niet bent heb je daar geen last van.
Kortom, wij zijn zeer tevreden en willen niet meer zonder.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bereikt moeilijke punten

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Duur in aanschaf

Joep 14-10-2020

Lange accu duur en grote opvangbak

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Deze robot stofzuiger heeft een lange accuzuur die de gehele Begane grond in een keer kan Schoonmaken, dit kan ook mede door de 70% grotere opvangbak. Ook kan deze over een verhoging tot 2,5 cm hoogte. Verder werkt de robot zeer nauwkeurig door de 3D vision. De aansturing van de robot gebeurt via een app. Deze app is makkelijk en overzichtelijk. Kortom een musthave voor ieder huishouden

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Grote opvangbak
  • Makkelijke besturing

Minpunten

• Heeft lichte vertraging met de app

Stanneke 12-10-2020

Geweldige ervaring

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Geweldig deze stofzuiger. Toen hij bezorgd werd had ik er al zin in om te gaan testen. De handleiding is niet echt handig maar via Youtube en de app, heb ik het voor elkaar gekregen hem te activeren. Het is heel handig. Je kunt hem per dag instellen, zodat je huis gestofzuigd wordt, op momenten die jij wilt. Hij maakt wel veel geluid, maar verder is hij prima. Na enkele dagen verlies de borstel enkele haren maar er zit gelukkig een reserve borstel bij. De parketvloer, het laminaat en de tegels zien er in het hele huis super schoon uit. Het verbaast mij dat er iedere keer zoveel vuil nog opgezogen wordt. Zelfs de mat bij de voordeur wordt gedaan.
Jammer dat de trappen in huis nog met een andere stofzuiger gedaan moeten worden.

Er zitten diverse opties op de oortjes. Zo ben je met Ambient Aware of TalkThru niet volledig afgesloten van de buitenwereld wanneer je de oortjes in hebt. Je moet het volume dan niet harder zetten, want dit merk je pas als je die opties weer uit zet en je met vol volume de muziek in je oor krijgt. De opties zijn zowel via je mobiel met een app als via de oortjes te bedienen. Ik heb de gebaren nog niet helemaal onder de knie, maar harder en zachter zetten en pauzeren lukt prima. De Bluetooth verbinding is snel opgezet en wordt direct weer opgepakt wanneer je ze uit de case haalt.

De JBL Live 300TWS is zeker een aanrader wanneer je iets over hebt voor je draadloze oortjes

Pluspunten

• Werkt heel goed
  • Alle soorten vloeren doet hij geweldig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• de gebruiksaanwijzing vind ik niet fijn.
  • borstel slijt erg snel.
  • Maakt veel geluid

Sander 08-10-2020

Wat wil je nog meer?

Geschreven voor: AEG RX9-2-6IBM

Eindelijk was daar het pakketje, wat een einde ging maken aan het reguliere stofzuigen. Bij het openen van de doos kwam er een mooie, solide machine uit. Ik was van plan eerst de gebruiksaanwijzing te lezen, maar deze was zo summier, dan ik maar direct ben begonnen met de installatie van de stofzuiger en van de app. De eerste keer dat de robot gaat stofzuigen neemt de 3d Vision de gehele ruimte op, daardoor duurt het de eerste keer iets langer. Daarna zorgt de 3d Mapping Navigation dat de hele ruimte wordt schoongemaakt. Het schoonmaken gaat door middel van de Powerbrush en door de unieke driehoekige Trinity Shape, komt hij nagenoeg in alle hoeken en naden. Ik sta er werkelijk versteld van hoeveel de robot elke dag opzuigt. Doormiddel van de app is het erg makkelijk om de robotzuiger aan het werk te zetten. Mocht je niet thuis zijn en de accu is leeg, dan gaat de robot automatisch naar het laadstation en indien hij opgeladen is gaat hij weer aan de slag. Zo kom je altijd thuis in een fijn schoon huis. Het enige minpuntje is het geluid van de robot, dit zou wat zachter mogen, maar omdat ik de robot aan zet als ik niet thuis ben, is dit ook niet storend. Kortom de robot doet zijn werk geweldig, slaat geen plekje over, is makkelijk in gebruik en via de app is de robot van afstand te bedienen, wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige app

Minpunten

• Geluidsniveau