De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX9-2-4STN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Martin 28-04-2022

Slimme, grondige robotzuiger

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Wilde eerst gaan voor de beste koop/product van de consumentenbond: D8. Maar kwam zoveel negatieve recensies tegen. Deze AEG had juist heleboel goede reviews.
Was ook gecharmeerd door de vorm, hoogte en kwaliteitsmerk.
Ben heel tevreden. Vind alle hoeken en gaten in mijn huis in twee runs. Ik gebruik de smart-stand. Dat is eco en hard zuigen op kleden.

Pluspunten

• Vind zijn weg door hele huis
  • Smart-stand
  • Voldoende accu-duur
  • Accu kan vervangen worden

Minpunten

• Relatief hoge prijs, maar er is nu een cashback

Anoniem1 17-11-2020

Huis is altijd schoon

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Stofzuiger is makkelijk in gebruik met de app. Kan ook zonder app gebruikt worden. Via de app kun je ook vlakken selecteren zodat de stofzuiger bijvoorbeeld alleen de keuken schoon maakt. Het huis ziet er ook echt schoon uit, er zitten verschillende zuigstanden op de stofzuiger. Gaat ook makkelijk van de ene naar de andere kamer over de drempels.
Wanneer ze stofzuiger geleegd moet worden of vast zit krijg je hier een pushmelding van.

Ik beveel deze stofzuiger zeker aan

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Maakt ook echt schoon

Minpunten

• Gehorig
  • Batterij duur mag langer

KaatKluijt 16-11-2020

Topproduct!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Oké, ik ben dus echt megafan!

Hugo, zo hebben wij hem genoemd, zuigt als de beste! Niet alleen start hij volgens een door mij vooraf ingesteld programma, maar hij werkt ook alles netjes af. Mijn huis is te groot om in één keer de volledige ruimte te stofzuigen, dus Hugo doet het in drie delen. Tussendoor gaat hij zichzelf opladen. Hij gaat onder de bank, over ons kleed, met zijn kleine borsteltje langs de randjes, hij komt echt overal!

Hij geeft ook aan wanneer hij vol zit en je het bakje moet legen.

Ik vind Hugo er prachtig uitzien, klein en mooi vorm gegeven.

Hij hoort inmiddels echt bij het huishouden!

Door middel van de app van AEG kun je een programma instellen, wanneer je wilt dat er gestofzuigd wordt. Ik doe dit, vanwege het geluid dat Hugo maakt, zoveel mogelijk op momenten dat ik werk.

Echt; wij zijn fan hier!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Zuigsterkte
  • Grootte

Minpunten

• Eventueel geluid, maar voor mij geen issue

Weverij 15-11-2020

Hulp in huishouden

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Sinds een paar weken test ik deze robot stofzuiger. Ik was een beetje sceptisch, dacht zo'n ding rijdt overal tegen aan en wat als het de bovenverdieping zuigt, stopt het bijtijds bij het trappengat? Met andere woorden, heb ik er alsnog werk mee?
Ik was verrast, de 3D camera meet alles en zo botst hij niet tegen de meubels en draait hij net voor het begin van het trappengat.
De app instellingen geven verschillende mogelijkheden voor instellen van geluid maar ook zuigkracht.
Hij heeft een lange batterij duur en laadt zich vanzelf weer op.
De opvangbak legen gaat vrijwel moeiteloos. De kleur en vorm is mooi.

MariekeB82 27-10-2020

Goede stofzuiger met fantastisch design

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Wat een verademing! Eindelijk een robot stofzuiger die niet alleen zijn werk goed doet maar er ook nog eens mooi uitziet. Ook fijn dat hij tegen een stootje kan. Drempels tot ongeveer 1,2 cm zijn geen probleem en van tegelvloer overgaan naar kortharig tapijt is ook top.

Je hebt een handige app waarin precies te zien is waar hij is geweest en je kunt zelfs zones indelen!
Het is een enorme tijdsbesparing , we zetten m vaak aan als we de kids naar school brengen , na de middagboterham of als we naar bed gaan. Ik pak nu nog maar eens in de 2 weken de gewone stofzuiger om een onder de bank door te gaan.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Weinig geluid
  • Robuust
  • Fijne app met in te delen zones

Rubinski 18-10-2020

Zelf stofzuigen hoeft niet meer!

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben zeer tevreden over deze robotstofzuiger. Ik hoef nooit meer een stofzuiger aan te raken dankzij deze robotstofzuiger. Echt top! Hij maakt goed grondig schoon. Zowel stof als kruimels en wat grof vuil. Laat geen strepen achter en komt bijna in elk hoekje en gaatje. In het begin had ik wat moeite met het instaleren via de app. Het was een beetje onduidelijke naar mijn mening hoe je het apparaat kon instellen voor jouw ruimte. Er was dan ook geen handleiding aanweizig, maar na een paar keer gebruiken en eenmaal een plattegrond van je woning, is het super makkelijk te bedienen. Instellen van tijdschema's is ook top, lekker de stofzuiger zijn ding laten doen als je niet thuis bent en dan thuis komen in een schoon huis:) je kan ook delen van je woning markeren op de op zodat de robotstofzuiger deze gebieden juist WEL of juist NIET stofzuigt. Handig voor als je bijvoorbeeld een vaas hebt staan en je niet wilt dat de stofzuiger hier in de buurt komt en het om laat vallen. Het maakt wel mee geluid dan ik had verwacht maar dat kan je simpel oplossen door het in te stellen om schoon te maken als je zelf niet thuis bent.

Pluspunten

• App
  • Grondig

Minpunten

• handleiding
  • geluid

Sandra 16-10-2020

Robot stofzuiger AEG

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben dit product aan het testen. Het is een mooi product. De uitstraling is nou en het is niet zo'n groot ding dat het misstaat in je huis. Als je kinderen hebt is het niet altijd makkelijk aangezien die vanalles laten slingeren. Daar loopt de AEG soms op vast.
De app is super handig, makkelijk in te stellen. Alleen jammer dat je maar 1x per dag de AEG automatisch kunt plannen. Wel handig dat je ook verschillende zones kunt instellen. Het roterende borsteltje op de AEG zorgt ervoor dat hij ook onder smalle randjes het vuil weg kan halen. Als ik een groter woonoppervlak zou hebben dan zou ik deze AEG zeker aanschaffen.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Handig in gebruik met de app
  • Roterend borsteltje

Minpunten

• Loopt soms vast op lage objecten

Robert 15-10-2020

Een handige apparaat voor iedereen.

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Ik ben wel verzot op gadgets, en heb al vaker gekeken naar een robot stofzuiger. Nooit echt de stap durven zetten om er 1 aan te schaffen. Door de bomen zag ik het bos niet meer. Uiteindelijk staat nu bij ons een AEG RX9-2-4STN. Echt een mooi apparaat. Niet alleen functioneel, maar ook om te zien. Hij staat bij ons in de open keuken niet volledig uit het zicht, maar ik kan me er niet aan storen. Misschien plaatsen we hem binnenkort nog onder de bank,maar voorlopig staat hij daar goed.

Het design is wat mij betreft dus 1 van de (vele)pluspunten. Ik heb geen ervaring met andere robot stofzuigers, maar deze is echt heel makkelijk in het gebruik. Nadat ik hem uit de doos had gehaald, heb ik hem op zijn basisstation geplaatst en het opladen begon direct. De stofzuiger begon te praten tegen ons. Hij zei dat hij “ready” was. Ik drukte gelijk op de knop en meer hoefde ik niet te doen. De stofzuiger is erg autonoom. Hij zoekt zelf zijn weg. Je kunt de stofzuiger gebruiken in combinatie met een app op de telefoon, maar het is zeker niet strikt noodzakelijk. Je kunt hem ook prima zonder gebruiken. Wil je niet dat hij de gang stofzuigt, dan doe je de deur gewoon dicht. Hij stoort zich er niet aan en maakt de rest gewoon af. Het gebruiksgemak is dus erg hoog.
Ook het geluid wat de stofzuiger maakt tijdens het stofzuigen valt naar mijn mening heel erg mee. Ik zou hem niet de woonkamer laten stofzuigen als ik visite heb, maar als ik alleen thuis ben dan mag hij van mij de woonkamer wel stofzuigen. Een telefoongesprek is gewoon te voeren.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • Zorgvuldig.

Mar 12-10-2020

Tijd over

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Al ruim een week zijn wij in het gelukkige bezit van de AEG RX9-2-4STN robot stofzuiger. Een ontzettend mooi vormgegeven robot die dankzij de unieke driehoekige Trinity shape en de powerbrush de vloer grondig schoonmaakt. Zelfs onder de kasten en bank komt deze robot stofzuiger het vuil verwijderen. De enige plek die voor hem wat moeilijker bereikbaar is, is de onder de keukenkastjes, hier is de plint lager dan 9 cm en daar kan hij niet onder komen. Maar wanneer dit de enige plek is, waar je zelf even met en stoffer en blik langs moet valt het alles mee, lijkt mij.
De AEG RX9-2-4STN is ontzettend gemakkelijk in gebruik. Je parkeert hem ergens in je huis in de buurt van een stopcontact. Via een hele overzichtelijk app op je telefoon geef je aan op welke dagen en tijden van de week je graag wil dat de AEG RX9-2-4STN aan het werk gaat. Wij hebben hem zo ingesteld dat 4 keer in de week ’s nachts de gehele benedenverdieping gedaan wordt. Niets fijner dan ’s morgens beneden komen in een schoon huis. Wel moet je er rekening mee houden dat je één keer per week de stofcontainer leegt, deze is (door het handige formaat van de robot) niet zo heel erg groot. Mocht je de robot een keer extra willen laten rijden, kun je deze van elk willekeurig punt via je telefoon aan het werk zetten. Ideaal dus voor een druk gezin.

Pluspunten

• automatisch in te stellen vanaf afstand
  • reinigt goed

Minpunten

• komt niet onder de keukenkastjes
  • loopt vast op buisframestoelen
  • kleine afvalvontainer

Sandra 11-10-2020

Robot stofzuiger AEG

Geschreven voor: AEG RX9-2-4STN

Het is allereerst natuurlijk echt een luxe product. Een robot die voor je stof zuigt. De de robot stofzuiger van AEG is gemakkelijk in te stellen via de app die je op verschillende telefoons kunt installeren. De installatie is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Het is heel fijn dat je precies kunt zien op de app dat de AEG je de hele ruimte scant. De eerste keer duurt het langer, omdat hij dan de ruimte moet scannen. Als je in een groot huis woont is dit echt een uitkomst. Hij maakt prima schoon, door het roterende vegertje wat op de AEG zit komt hij ook onder smalle randjes van bijvoorbeeld kasten. De AEG kan over lage objecten heen, maar soms bedenkt hij dat hij ook wel over de halfronde tafelpoot heen kan, maar dat lukt dan niet en dan blijft hij er dus op hangen. Dat is tot nu toe het enige nadeel wat ik ondervonden heb aan de robot zelf. In de app vind ik het jammer dat je maar 1x per dag een schema in kunt stellen. Met kinderen is het makkelijk dat de stofzuiger de ochtend en nog een keer na het avond eten rondom de tafel zuigt. Dus dat mis is, want dat moet nu handmatig.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Geluidsniveau is normaal
  • Niet te groot en lomp
  • Roterende vegertje
  • App kan op meerdere telefoons

Minpunten

• Soms blijft hij ergens op hangen
  • Schema zou aangepast moeten worden