Sony STRDN1080 - Reviews

Kleuren
zwart

Dennis 15-01-2018

Een top HIFI AV receiver

Sinds 14 dagen in het bezit van deze Sony STR-DN1080 7.2 ch en dit zijn mijn ervaringen met deze receiver.
Ik ben gestart met diverse reviews op internet en het viel mij op dat er van deze Sony AV receiver maar weinig gebruikers reviews bestaan. Zonde wat mij betreft want deze parel is in juni 2017 als beste getest door het gerenomeerde HIFI magazine What HIFI en als beste getest naast de Yamaha en Denon concurrenten.

Wat zegt What HIFI over deze versterker:
-Stunningly insightful and authoritative
-Punchy, agile and precise
-Enjoyably dynamic performance
-Exhaustive features
-Easy to use

"The Sony 1080 reaches deep into its reserves to deliver sound packed with punch, dynamism and authority in a way we haven’t heard at this sort of price before."

Mijn ervaringen:
Na automatische calibratie van de 5.1 speakeropstelling mocht ik genieten van een waanzig helder beeld en geluid. Door de hoogwaardige componenten met 4K HDR ondersteuning en ingebouwde USB, bluetooth, WIFI, airplay en ingebouwde Chromecast is deze versterker met alles te combineren. Ook multiroom voor audio in diverse kamers wordt ondersteund (nog niet geprobeerd trouwens).
De receiver heeft 2 HDMI uitgangen en 6 HDMI ingangen en een handige USB aansluiting aan de voorzijde.

Ik heb mijn PS 4 aangesloten op de versterker en mijn
Via de Sony Pal App Music center is alles eenvoudig over het netwerk te streamen en gebruik je de mobiele telefoon als afstandbediening.

Mijn overstap van Harman Kardon AV130 naar deze Sony STR-DN1080 is een stap naar digitale perfectie voor een redelijke prijs.

Kortom, overweeg je een AV receiver neem deze Sony zeker mee in je overwegingen.

Pluspunten

• Natuurlijke weergave
  • Alle mogelijke wireless features
  • multiroom ondersteuning

Minpunten

• geen verlichting op afstandbediening

Tim K 10-07-2018

Perfecte receiver met een groot gemis

Alle functionaliteiten die je maar kunt wensen voor een enorm sterkte prijs. Tevens is het geluid subliem voor zijn prijs klasse. Netwerk standby ontbreekt omdat dit zogenaamd niet toegestaan is van de EU. Dit is echt een groot gemis, nu moet je continu de afstandsbediening pakken.

Pluspunten

• Nieuwste technieken
  • Geluid van een hogere prijsklasse

Minpunten

• Geen netwerk standby
  • Geen internet radio

louis 10-07-2018

makkelijke in te stellen, goed geluid en beeld

ik was op zoek naar een nieuwe home cinema receiver, geschikt voor het doorgeven van de nieuwe geluid en beeld formaten. deze Sony kwam als beste naar voren in de prijsklasse tot euro 800.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • beeld zeer goed, gebruik een full hd Beamer
  • prima geluid

Minpunten

• net

Asraful Huda 05-07-2018

Impressive Product. A Good Buy.

I am impressed by the performance of the sound, its features and overall outlook. I use it with Bose Acoustimass 10 Series V and it matches fantastically well. Recommended for music and movie enthusiast.

Pluspunten

• Sound Quality
  • Easy to Operate