Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C + TC-1401 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | C + TC-1401 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Noud 24-02-2022

Een aanrader

Met mijn 300mm objectief kwam ik zo nu en dan wat tekort in de natuurfotografie, een Canonlens met deze capaciteit vond ik iets te kostbaar, dus daarom heb ik voor de Sigmalens gekozen.
Het resultaat tot op heden bevalt mij zeer goed, geen spijt, een goede prijs/ kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Groot bereik
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• tikkeltje zwaar maar met statief geen probleem

Ryan 11-10-2017

Goede prijs / kwaliteits relatie

Na veel recensies en testen te hebben bekeken op internet besloten de Sigma 150-600 contemporary kit te kopen.
Keuze voor deze lens is het grote bereik van 150-600 mm. Wat in combinatie met de 1,4 extender neerkomt op 210-840mm.
Dat in combinatie met de Canon 7D MKII genoeg om op grote afstand mooie plaatjes te kunnen schieten.
Daarbij opgeteld de constatering dat de kwaliteit van de lens ook over het hele bereik prima is maakt deze lens een aanrader.
En natuurlijk de prijs, die is in verhouding tot soortgelijke lenzen van Canon slechts een fractie.
De lens kan tevens via het bijgeleverde USB docking station worden voorzien van lensupdates of eigen settings.
Andere lenzen dienen opgestuurd naar de fabriek voor updates.
Met de 1.4 * extender ertussen is een monopod echter wel een vereiste, de 3 kg samen met de camera geeft bij mij teveel beweging.
In het weekeind in Burgers Zoo mooie plaatjes geschoten die ik anders niet had kunnen maken.
Kortom voor het geld en de kwaliteit een echte aanrader voor de enthousiaste Canon amateur en professional.

Pluspunten

• Grote bereik 150-600 / 210-840
  • 1.4 Extender die ook past op andere FE lenzen
  • Prijs
  • Stevige Lenstas

Minpunten

• wellicht het gewicht van 2 kg?