Canon EF 24mm f/2.8 IS USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canon EF 24mm f/2.8 IS USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim 28-08-2019

Een prima primelens voor full-frame.

Geschreven voor: Canon EF 24mm f/2.8 IS USM

Ik heb deze lens aangeschaft voor op mijn Canon 6D mark II. Ik was zeer teleurgesteld over de forse tonvormige vertekening van de 24-105 van zowel Canon als Sigma en dan met name in de 24 mm stand. Deze vertekening kon ik in de nabewerking onvoldoende corrigeren in Lightroom. Mijn advies: als je met je full-framecamera regelmatig architectuur en landschap fotografeert, kun je eigenlijk niet om deze zeer goede (én betaalbare!) primelens heen: een ruime beeldhoek, zeer weinig vertekening en het voordeel van een uitstekend werkende image-stabilizer. Het objectief is naar mijn mening een prima alternatief voor het veel duurdere "tilt-and-shift"-objectief. De bijbehorende zonnekap is kwalitatief uitstekend maar wel behoorlijk prijzig!

Pluspunten

• zeer scherp
  • zeer weinig tonvormige vertekening.
  • uitstekende image stabilizer.
  • relatief betaalbaar.
  • zeer geschikt voor architectuur en landschap.

Minpunten

• Bijbehorende zonnekap is duur.