Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU - Reviews

Connectiviteit
HDMI, hoofdtelefoon, DisplayPort
Resolutie
3440 x 1440 pixels

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU op Kieskeurig.nl.

brtk8 17-12-2018

Heel veel werkgemak.

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Bij het uitpakken van dit product is het formaat van het scherm het eerste wat er in het oog springt. Heel groot! Mijn eerste gedachte was "is dit misschien té groot?". Het is een zwaar product en de monitorbeugel heeft moeite het scherm omhoog te houden.
De meegeleverde voet werkt goed als alternatief, maar dit had tot gevolg dat er weinig ruimte op het bureau overbleef voor speakers en andere zaken die ik normaal onder de monitor plaats.
Het uiterlijk van deze monitor is alles wat je van een Samsung monitor verwacht. Degelijk, minimalistisch en robuust. Geen overbodige lampjes en knopjes en kan een stootje verdragen. De bedieningsknop zit op de achterkant, maar dit went erg snel.

De monitor is geweldig in gebruik bij allerlei verschillende dingen. Bij tekstverwerken waarbij er gebruikt gemaakt wordt van bronnen kan het allemaal openstaan in verschillende vensters; het beeld is zo breed dat alles naast elkaar past. Geweldig!
Het gamen is ook echt een nieuwe ervaring. De meeste nieuwe games ondersteunen de optimale resolutie van het beeldscherm (3440x1440, aspect ratio 21:9). Er zijn verschillende genres getest: grand strategy, shooters en simulatie. Bij alle genres is het echt voorruitgang op de gebruikelijke aspect ratio (16:9). Simulatie games blinken hier nog meer in uit.

De Picture-in-Picture (PIP) functie is vernieuwend, maar voegde voor mij niets toe. Ik ben gewend met twee monitoren te werken en alsnog geef ik de voorkeur aan deze monitor met een tweede kleinere ernaast boven de PIP functie waarbij beide inputs in hetzelfde scherm te zien zijn.

Al met al is dit een goede monitor die erg veel gemak brengt bij allerlei taken; door het brede scherm kunnen er veel vensters tegelijk openstaan wat overzicht biedt. Dit formaat brengt natuurlijk ook veel massa met zich mee, want misschien voor problemen kan zorgen bij bepaalde monitorbeugels.

brtk8 27-12-2018

Groot scherm voor scherpe prijs

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Deze ultra-wide monitor van Samsung is alles wat je van een Samsung beeld verwacht: scherp geprijsd, goede beeldkwaliteit en een strak design. Het is een zeer breed beeld en dat is fijn werken voor bepaalde dingen zoals audio-/videoverwerking.
Het scherm is zwaar, maar de meegeleverde voet is stevig en kan het gewicht van de monitor aan. De bedieningsknop van de monitor zit aan de achterkant wat een mooi afgewerkte voorkant geeft.
Gamen met zo'n breed scherm is leuk, maar als je aan zo'n breedte als dit veel waarde hecht, kan je misschien beter een stap verder gaan en voor een curved scherm gaan.
De picture-in-picture (PIP) feature is een gimmick die eigenlijk vrij weinig doet en voor mij geen doorslaggevende factor speelt. Ik zou hier alsnog een tweede monitor naast gebruiken ipv deze feature te gebruiken.
Al met al is dit scherm wel echt een topper. Lekker breed went snel, en multitasken was nooit zo makkelijk.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • mooi design
  • multitasken gaat makkelijker dan ooit

Minpunten

• alleen interessant voor specifieke wensen
  • nieuwe PIP feature niks toe

Willy1964 23-12-2018

Mooi scherm vervangt mijn twee 20 inch svchermen

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Een scherm is toch mooier als twee omdat je de midden balk niet hebt. Het naadloos schuif ed n heeft ook voordelen met foto software en je kunt veel nauwkeuriger werken omdat het scherm lekker groot is. Voor mijn werk werkt het ook prettig omdat ik nu net iets meer programma's op het scherm kan hebben. 2.5 a4
Beeld is scherp en aansluiten is een fluitje van een cent als je weet dat je na de installatie van de software de monitor resetten

Pluspunten

• Prima voor zakelijke activiteiten
  • Energie zuinig

Minpunten

• Sommige spellen is de verhouding verkertd

javalevo 14-12-2018

Top scherm

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Super fijn scherm. Ik gebruik het professioneel (accountant). Werk veel met verschillende bestanden naast elkaar. Dat werkt erg lekker op zo'n groot scherm. Feitelijk als vervanging van twee schermen. Enige nadeel is dat het in het begin even zoeken is naar de juiste instellingen om meerdere bestanden op een handige manier naast elkaar zichtbaar te krijgen. Maar na twee weken weet je niet beter. Ik kan aan mijn ogen merken dat het een goed scherm is, aan het einde van de dag ben ik na veel schermwerk minder vermoeid.

Pluspunten

• helder beeld
  • Ziet er profi uit
  • rustig kijken.

Minpunten

• in begin even zoeken naar juiste instellingen

DePemy 13-12-2018

"een fantastisch werkpaard!"

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Terwijl ik rustig geniet van mijn kopje koffie geniet, na een goede werkdag schrijf ik dit review. Tikkend op mijn toetsenbordje, kijkend naar een 21:9 ultra wide 4K scherm van Samsung.
Ik heb dit scherm nu een aantal weken in huis, en man man man, wat een fantastisch scherm is dit!
Voor het eerst uitgepakt, was de doos toch groter dan verwacht. Een 34" 21:9 monitor, dat is best groot, en dat verwacht je ook. Maar toch is het scherm iets wat groter dan je denkt. Dit merk je ook zeker als je er voor het eerst voor gaat zitten. Als je een game speelt, met 75Hz en een reactiesnelheid van 4ms dan is dat behoorlijk pittig. Zelf kom ik van een 24" 16:9 scherm, dus ik had het gevoel alsof ik een potje tennis aan het kijken was. Mijn hoofd ging van links naar rechts om het scherm maar in mijzelf op te nemen. Maar wees gerust, dit was een kwestie van wennen, en was al gauw verholpen.
Anyway, ik ga deze review even verdelen in een paar onderdelen. Dit zodat het voor jou net wat makkelijker leest!
Gaming, Video en Fotografie/Design.
Gaming:
Bereid je voor. Een 4K 75Hz ervaring waarvan je hart gaat smelten, en je spontaan verliefd word op je monitor! Maar(-ja echt een maar) je computer gaat je wat minder lief vinden als je geen ultieme high end pc hebt. Nu heb ik zelf best een degelijke set-up. Ik heb een Nvidia 1080 GPU en een I7 4790 CPU. Ik ben gewend om de meeste high-end games gewoon rustig op high en ultra te spelen. Dat gaat niet zo makkelijk meer! Als je net zo als mij vrij 'keen' bent op je FPS, dan zul je toch echt wat hardware onder de motorkap moeten hebben. Ik neem als voorbeeld even "Assassin's Creed Odyssey". Een redelijke CPU en GPU intense game die ik voorheen altijd op Ultra heb kunnen spelen zonder al te veel moeite (m.u.v. ontzettende drukken plekken waar ik wel eens naar de 55FPS klapte). Dit gaat niet meer. Ik moet mijn settings behoorlijk omlaag trekken wil ik dit een beetje degelijk met minimaal 60FPS spelen. Spellen zoals "Tom Clancy's: Rainbow Six Siege" zijn net wat anders geoptimaliseerd, en werken dus wel prima op 4K. Maar niet geoptimaliseerde spellen zoals "ARK: Survival Evolved" lopen dan weer niet lekker, en moeten ook echt wel downscaled worden naar 2K of 1080P. Dus wat ik hier nogal mee probeer te zeggen is dat het 4K gamen vrij zwaar is voor je hardware, en helemaal als je dan ook nog eens 75Hz speelt. DUS WEES DAAR BEWUST VAN!

De PBP/PIP-functie is trouwens fantastisch voor bijv. streamers. Je wilt console gamen, maar tergelijkertijd ruimte besparen EN je chat bekijken? Dan is dit echt IDEAAL! Je sluit gewoon twee apparaten aan, en je kunt het allebei tergelijkertijd zien!

Video:
Ik werk zelf altijd met het Adobe pakket, dus voornamelijk in Premiere en After Effects. En als je dit een beetje kent, weet je dat dus de hele workspace omgegooid mag worden zodat het precies is zoals jij dit fijn vind werken. Ook dat heb ik met dit scherm gedaan. Editen was echter nog nooit zo prettig. Ik werk altijd al met een minimale dual set-up, maar dit is echter toch weer een stuk makkelijker. Ik zet mijn preview monitor mooi groot neer, en heb mijn assets op mijn tweede monitor. En de tijdlijn over de volledige lengte aan de onderkant. Dit werkt zo ontzettend fijn! Het klinkt een beetje als een overbodige luxe, maar als je dagelijks moet editen, is dit echt ideaal! Ik kan er weinig meer over zeggen dat dit gewoon super fijn werkt! En het is natuurlijk ook nog eens prettig dat je 4K edit (en geen cinebars hebt ;) )!

Fotografie/Design
Voor fotografie en bewerkingen hiervan is het niet veel anders dan video. Je kunt de workflow gewoon veel gewenster aanpassen, en heb je net dat ene stukje extra met de 21:9.
Qua kleuren palet is het scherm geen IPS, maar als je hiervoor ook niet met IPS hebt gewerkt, en je designed wel, dan ga je dit ook niet missen! Ik heb het scherm gekalibreerd, en het ziet er ontzettend goed uit! Wel merkte ik dat ik iets meer contrast in mijn settings moest gooien. Blacks worden niet echt heel goed gecrushed. En meestal is dat niet zo'n ramp, maar in dit geval kwam het er minder goed voor. Ik had een design waarbij een lens gefotografeerd was. De persoon in kwestie zag geen rare outline van zijn Photoshop bestand, terwijl ik die echter ontzettend duidelijk kon zien. (ik plaats voor referentie de foto wel even bij deze review)

Verder heb ik echt weinig te klagen. Het is al met al een fantastische werkpaard. Mits je de goeie hardware hier voor hebt! De specs hier gewoon bij, dus hoef ik daar niet in detail voor te treden. De pixel density is geweldig, en de kleuren zien er fantastisch uit. (Ik heb het wel even moeten kalibreren naar mijn wensen natuurlijk.)

DePemy

Javalevo 10-12-2018

Fantastisch scherm

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Ik gebruik het scherm als vervanger voor twee schermen. Daarvoor is het niet ideaal, wellicht is daar software voor maar zover ben ik nog niet.
Verder is het helemaal top, supermooi beeld. Heerlijk rustig werken. Ik merk aan mijn ogen na een dag werken dat het top is.

Willy1964 07-12-2018

Fijne grote monitor om te kunnen multitasken

Geschreven voor: Samsung Ultra WQHD Monitor 34 inch LS34J550WQU

Nadat ik hem heb uitgepakt was het wat werk om gezien de grootte om hem te plaatsen en hem aan de praat te krijgen ( achteraf was het simpel ) waar ik later op kwam was de monitor even te resetten
Omdat het scherm lekker groot is kun je goed foto's bewerken en heel gedetailleerd werken. Door dat het scherm breed is kun je ook eenvoudig meerdere applicaties naast elkaar op je scherm hebben wat ook voor mijn werk handig is. Wat vroeger op papier moest kan nu digitaal dat weer papier uitspaart. Groot voordeel is dat je geen midden rand hebt waardoor je het hele scherm kunt benutten.
Het geluid van de monitor is wat minder voor iemand die verwend is.I
Voor een aantal spellen is de monitor minder geschikt omdat je dan een deel van het scherm niet gebruikt ( links en rechts mis je ongeveer 12 centimeter ) Dit was opgelost door het dockingstation er tussen uit te halen.