AEG AX91-404DG - Reviews

koolstof, hepa
Ionisator
  • Best Reviewed jun 2020
  • Test panel 8,9 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX91-404DG op Kieskeurig.nl.

Johnny slagboom 27-06-2020

prachtige superluchtreiniger

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Onze dochter heeft Astma en hooi koorts en had dus al een luchtreiniger op haar kamer staan, aangezien deze stuk is gegaan en wij in de gelegenheid zijn gesteld deze AEG AX91-404DG te mogen testen zijn we deze uiteraard aangegaan.
buiten dat het een pareltje is met een superstrak design, is hij erg makkelijk te bedienen.
deze luchtreiniger is niet meer uitgegaan sinds hij in de 20m² slaapkamer is geplaatst.
mijn dochter, een 20 jarige eigenwijze kritische roodharige waar werkelijk niets te goed voor is en alles beter weet verraste me dan ook dat er weliswaar geen kritische noot werd geslaakt na de eerste nacht in haar kamer.nu een aantal weken verder te zijn krijg ik dagelijks de complimenten en bedankjes dat het apparaat in haar kamer staat.... lieverd, hij is om te testen, ... Pa ik kan niet meer zonder.... betekenend dat ik er één zal moeten aanschaffen. het apparaat doet exact waarvoor het is bedoeld, het filtert de lucht waardoor er minder medicijnen genomen hoeven te worden om de nacht door te brengen, zowel voor haar astma als voor haar hooikoorts, een diepere slaap en beter ontwakend, en constant een frisse kamer.
bij deze bevelen wij als gezin dit apparaat ten zeerste aan.

Pluspunten

• uitstekende werking
  • mooi strak design
  • eenvoudig te bedienen
  • zeer degelijke kwaliteit

Luchtreinger Aeg 27-10-2020

te groot

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

bij de gekregen mail om te testen wilde ik dat wel eens proberen( maar ik had me iets anders voorgesteld) was dus heel blij toen ik de mail kreeg dat ik mocht testen en enkele dagen later kreeg ik mail dat het apparaat onderweg was bij de levering was ik wel verrast dat de doos zo groot was .Bij het openmaken dacht ik hoe groot is dat waar moet ik dat gaan zetten(was wel een beetje teleurgesteld) bij het opzetten van het apparaat stond het licht op groen en was dus de lucht heel goed het apparaat maakte bijna geen geluid dus dat vond ik al een pluspunt ook de lucht was wel een beetje koud dat vond ik wel een minpunt kan me niet voorstellen dit apparaat altijd in huis te hebben veel meer kan ik er niet over vertellen want het apparaat staat in de weg en heb het weggezet de kleur van de luchtreiniger vond ik wel heel mooi met dat zwart en grijs ook de bediening met de app AEG twellbeing dat kan ik niet gebruiken want weet niet hoe dat moet het verbruik van de luchtreiniger kan ik ook nergens terug vinden in het boekje en dat vind ik ook wel belangrijk hopelijk zijn jullie content met deze review

Sunil D. 17-06-2020

Goede luchtreiniger met een mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Eerste indruk na het uitpakken en installatie

Bij het uitpakken zag ik gelijk dat dit apparaat een mooi design heeft.
De luchtreiniger is pentagramvormig (vijfhoekig) met een aanraakgevoelige bedieningspaneel aan de bovenzijde. Esthetisch gezien is dit een geslaagde design.
Aan weerszijden heb je een donkerbruine lederen band om de luchtreiniger op te tillen en te verplaatsten.
Wel erop letten bij het uitpakken dat de grill aan de achterzijde losgetrokken kan worden door te trekken aan een grijs label. De filter is ingepakt in een plastic zakje. Dit moet eerst verwijderd worden en daarna kan de filter weer op 1 manier weer terug geplaatst worden. Absoluut niets forceren en weer naar achter duwen. De grijze grill wordt ook weer terug geplaatst en het klikt zich weer vast aan de magneetjes aan de linker en rechterkant.

Het apparaat kan simpel ingeschakeld worden door op de Power On button lichtjes aan te raken op het bedieningspaneel boven. Alles is aanraakgevoelig. Er is geen enkele fysieke knop te bekennen.
Het springt gelijk in de Smart Mode waarin je eigenlijk niets hoeft in te stellen. Er brandt een groene led aan de rand van het bedieningspaneel.
Elk kleur heeft een betekenis. De volgende kleuren worden weergegeven die de luchtkwaliteit weergeeft.
Groen - Zeer goed
Geel -Goed
Oranje - Slecht
Rood - Zeer matig
Paars - Slecht
Bruin - Zeer slecht

Je kunt het apparaat ook op Manual zetten door op de Mode knop te drukken. In deze stand regel je handmatig de draaisnelheid van de fan. Met de Mode knop switch je makkelijk van de Smart Stand naar de Handmatige Stand en vice versa.

Werking van de luchtreiniger

De verontreinigde lucht wordt in 360 graden rondom ingezogen via de onderste gedeelte van de luchtreiniger. Vervolgens gaat de lucht door een cilindervormige filter met 5 diverse lagen en wordt hierna door een inwendige fan weer schoon eruit geblazen aan de bovenzijde.

Bediening via de smartphone app

Een mooi feature van de luchtreiniger is dat je via een 2.4 GHz wifi verbinding het apparaat zich makkelijk laat bedienen door je smartphone. Let op, het ondersteunt geen 5.0 GHz wifi verbinding. Hiervoor download je de app AEG Electrolux Wellbeing app in de Playstore in tegenstelling tot de Vernoemde Pure A9 app vermeld in de gebruiksaanwijzing. Je dient wel een account aan te maken om de app te gebruiken.

Er moeten wel enkele stappen gevolgd worden in de app zodat je uiteindelijk de luchtreiniger kunt verbinden met je smartphone en hierna moeiteloos de luchtreiniger kunt bedienen via de app.

In de eerste instantie ging het bij mij mis omdat ik ingelogd was op mijn 5.0 GHz wifi netwerk.
Ik heb toen ingelogd op mijn 2.5 GHz wifi netwerk en daarna kon ik de app gebruiken.

Tijdens de stappen voor het instellen van de app moet je de achterste gril lostrekken en dan zie je aan de onderzijde een barcode die je met de app moet inscannen met de camera. Vervolgens moet je via je smartphone contact leggen met een aparte gecreëerde wifi netwerk van de luchtreiniger. Hierna kun je de luchtreiniger bedienen met je smartphone.
Erg handig en zeker aan te bevelen!

Enkele features in de app

In de app kan je de hoeveelheid vervuiling gemeten door de luchtreiniger in microgram /m3 ook zien en er is een tijdbalk te zien.
De app geeft ook het fijnstof weer in PM1 en PM10 en de gehalte hiervan in microgram per kubieke meter.

Naast de bovengenoemde waarden geeft de app ook TVOS (Totale hoeveelheid Vluchtige Organische stoffen) in ppb (Parts Per Billion), luchtvochtigheid in procenten weer en de temperatuur in Graden Celsius.

Via de app heb ik gezien dat je de ionisator kunt inschakelen. Het apparaat geeft ionen af aan de lucht die zich vervolgens hechten aan de zuurstofmoleculen. De zuurstofmoleculen worden negatief geladen en hechten zich aan de positief geladen stofdeeltjes in de lucht. Hierdoor vallen de stofdeeltjes op de grond en kunnen dan makkelijk weggeveegd worden.
De ionisator is alleen in de app in- of uit te schakelen.

Ook een leuke optie is dat je via de app de luchtreiniger per dag een start- en eindtijd kunt instellen.
Op het bedieningspaneel kun je zien of dit actief is.

Voor sommige mensen kan de verlichting op het bedieningspaneel als hinderlijk worden ervaren in het donker. In de app kun je dit makkelijk uitschakelen.

Een andere mogelijkheid is om een kinderslot in te stellen via de app als je niet wilt dat de kinderen gaan spelen met het bedieningspaneel. Op het bedieningspaneel van de luchtreiniger kun je makkelijk aflezen of dit actief is.

In de app kan je ook aflezen wanneer de filter aan vervanging toe is. Dit wordt aflopend in procenten weergegeven van 100 % naar 0%.

Geluidsproductie

In de manuele stand op hoogste stand hoor je de reiniger wel maar ik vind dit niet hinderlijk.
Dit is in ieder geval nog stiller dan een ventilator in de hoogste stand. De hoogste stand gebruik je voornamelijk als je snel de ruimte wilt reinigen. De snelheid van de fan kan je verstellen door je vinger te halen langs een boog die werkt als een soort volume knop. Het werkt goed en reageert direct.

In de smart mode hoor je de fan nauwelijks. Het apparaat zal de snelheid van de fan automatisch regelen naargelang de vervuiling in de lucht.

Eindconclusie

Na mijn testperiode kan ik de luchtreiniger aanbevelen voor mensen die last hebben van allergieën veroorzaakt door verontreinigingen in de lucht. Ik heb zelf last van hooikoorts en heb astmatische klachten. Gedurende mijn testperiode moet ik eerlijk zeggen dat de luchtkwaliteit naar mijn menig verbeterd is. Ik nies veel minder en heb het gevoel dat de lucht schoner en frisser aanvoelt.
Uiteraard moet je de luchtreiniger in een afgesloten ruimte gebruiken zodat er geen continue toevoer is van verontreinigde lucht. De luchtreiniger kan ingezet worden in ruimtes tot maximaal 92 vierkante meter. Dit is ruim voldoende voor de gemiddelde gebruiker.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Eventuele bediening via de app met extra opties
  • Grote reinigingscapaciteit
  • Stil ( 17 dB tot 46 dB in de maximale stand)

Minpunten

• Kan voor senioren zwaar zijn, 8kg.
  • Geen wieltjes aan de onderzijde.

Mack0904 15-12-2020

Eindelijk geen onaangename kookluchtjes meer.

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Ik woon alleen in een appartement waar weliswaar een mechanische ventilatie aanwezig is maar met name bij het koken is deze van weinig nut. Bij de luchtreiniger AX91 heb ik dag in dag uit schone lucht in huis zonder geurtjes. De app doet het na wat aanloopproblemen gelukkig naar wens. De hele dag loopt het apparaat in de automatische functie waarbij het bijna onhoorbaar is. Bij het koken zet ik het in de manuele stand met de ventilator op stand 6. Hierbij is het geluid hoorbaar maar niet vervelend. Kortom een nuttige aanwinst waar ik heel blij mee ben.

Ad 10-11-2020

Accuratesse in een fraai jasje

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Eenvoudige bediening zeker met de app. Soms is de koppeling met de app wat moeizaam, kan afhangen van type smartfoon. Duurzaamheid is nog afwachten want pas een paar weken in bezit.
Bij detectie hogere waarden (vooral bij het koken) reageert de reiniger snel en accuraat. Ondanks grootte geen sta in de weg vooral door het mooie design is hier altijd een goede plek voor te vinden.

Diallo123 27-10-2020

Groot apparaat, stil, duurzaam

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Handvaten zijn niet van natuurlijk materiaal gemaakt, maar maken het wel handiger om het apparaat te verplaatsen.
Het apparaat is stil, zuigt wat harder af als er meer partikels in de lucht zijn.
Als ik kaarsjes aanmaak reageert het apparaat daar direct op.
Op de app kan je gemakkelijk alles volgen, al is de maximum gemeten aantal partikels helaas niet zichtbaar. Dat is een gemiddelde, dus nadat het apparaat zijn werk heeft gedaan, gaat de waarde die zichtbaar is direct fel naar beneden en kan je die niet terugzien.

• Smart-functie + manueel
  • Resterende tijd van filter zichtbaar in de app

Minpunten

• Groot
  • De realtime waardes vind je niet meer terug

Tibo 22-10-2020

Krachtig maar stil

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Voor de mensen die niet weten waar te beginnen qua installatie , hier geen problemen met dit toestel . Uit de verpakking en enkele minuten later reinigt hij de lucht al . Met de app kan je alles mooi opvolgen . Je hoeft hem ook niet te verstoppen want zijn strakke design zorgt ervoor dat hij overal past . Plus je kan hem naast de zetel zetten want hij is niet te horen . Dik pluspunt !!

• Prima resultaten

Elisaherzeel 20-10-2020

Energie opslorper

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Ik ben dit toestel nu reeds een maand aan het testen en ik vind dit niet echt de moeite waard.
Als deze op de hoogste stand staat maakt hij toch wel veel lawaai.
De koude wind die het toestel meebrengt vind ik ook niet echt aangenaam. Spijtig dat het toestel geen warme lucht uit blaast, mits het toch al zoveel energie verbruikt.

DDW 14-10-2020

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Over het algemeen zeer tevreden. Bij het openen van de doos zie je al direct dat het een heel degelijk product is. Mooi van ontwerp ook. Wel groot maar stoort niet door zijn strak design. Leren handvaten zijn een leuk detail.
Installatie met de app (iOS) verliep heel vlot; alles wees zichzelf uit.
Ik kreeg wel meteen een groene lamp ( wat wijst op een goeie omgeving) en dit in elke kamer. Enkel als er net gekookt werd, kleurde het lampje rood en hoorde je het machine ook wat krachtiger blazen. Naar mijn idee was de kook geur in huis ook wat vlugger weg hierdoor.
In de app zie je ook direct welke filter je nodig hebt en waar je dit kan kopen indien deze vervangen zou moet worden.

Pluspunten

• Straks design
  • Nare kooklucht vlug weg

Kimberly1993 13-10-2020

Leuk toestel!

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Toen ik de doos opendeed viel me onmiddelijk op dat het toestel best wel groot is. Gelukkig heeft het een modern design waardoor het uiteindelijk wel past. De handvaten aan de zijkant zijn handig, zo verplaats je het toestel snel en makkelijk. De filter kan er makkelijk uitgehaald worden via een schuifsysteem langs de onderkant.
Over de werking van het toestel ben ik ook tevreden. Via een touchscherm langs de bovenkant kan je toestel aanzetten, de rest werkt volledig via touch en geeft het dus ook een moderne look. Gelukkig heeft dit toestel ook een super handige app. Via deze app kan je alles goed volgen en zie je direct hoe de luchtkwaliteit is binnen en buiten.
Als het toestel aan het filteren is hoor je amper geluid, het stoort dus absoluut niet.
Als laatste kan je ook via de app het toestel aan en uit zetten van op afstand, zeer handig. Ik raad dit product dus zeker aan!

• Modern

Krisvdz 13-10-2020

Top luchtzuivering!

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Wat een heerlijk toestel! Ik heb deze volledig alleen kunnen installeren , de doos uit, plastiek eraf en meteen in het stopcontact! De app werkte bijzonder goed, alles werd stap voor stap uitgelegd en voor ik het goed besefte was hij al aangesloten op het WiFi netwerk! Wat leuk is want nu kan ik hem zelfs canon afstand bedienen. Het licht verandert van kleur naargelang de luchtkwaliteit en op de app kan je het ook altijd aflezen, het meet ook de luchtvochtigheid en dat vind ik ook wel een pluspunt. Ik vind hem een mooi design hebben, al denken bezoekers thuis dat het een muziekbox is, snel zijn ze geïnteresseerd aan het kijken en lijkt het hun fantastisch ! Wat ook heel belangrijk is is dat je deze amper hoort, hij filtert heel stilletjes , zelfs ‘s avonds als iedereen slaapt en alles stil is hoor ik hem nog niet! Echt zalig! Ik kan hem niet meer missen !

Pluspunten

• Heel stil

MariskaS 13-10-2020

Stelt niet teleur

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Ik kamp al jaren met allergieën en krijg steeds meer last van mijn ogen en luchtwegen terwijl de open haard brandt. De luchtreiniger geeft ook meteen na het aansteken van de open haard aan dat de lucht slecht is. Maar na een half uurtje op smart mode is de luchtkwaliteit weer prima.
De luchtreiniger vergezelt me ook steevast in de keuken tijdens het koken. Want zelfs met een goedwerkend afzuigsysteem, kwam de bak- of knoflookgeur me vaak de ochtend nadien nog tegemoet. Dat is nu verleden tijd, de luchtreiniger maakt komaf met deze geurtjes. Met een sterke verflucht heeft hij meer moeite, al was er ook daarbij wel een merkbaar verschil.

De bediening van de luchtreiniger gaat erg gemakkelijk en intuïtief. In 'smart mode' bepaalt hij zelf de snelheid, afhankelijk van de luchtkwaliteit. De unieke responsieve PureSense-technologie meet constant de luchtkwaliteitsniveaus binnenshuis, en stelt het luchtzuiveringspercentage af.

De Wellbeing app biedt je heel wat informatie over de luchtkwaliteit in je huis, zelfs als je niet thuis bent. Met de app zet je de luchtreiniger vanop afstand aan en uit. De communicatie van de app naar de luchtreiniger werkt erg vlot, er zit geen seconde tijdverlies op. Ik merk echter dat communicatie naar de app soms sterk vertraagd is, tot meer dan een kwartier.

De luchtreiniger houdt je zeker niet uit je slaap. Meestal draait hij op een lage snelheid en dan maakt hij minder geluid dan de ventilator van mijn laptop. Maar zelfs op maximale snelheid is het geluidsniveau slechts 46 dB(A).

Het enige wat ik aan de luchtreiniger mis, is dat hij de luchtvochtigheid wel meet maar niet regelt.

Pluspunten

• design
  • PureSense-technologie
  • geluidsniveau
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen regeling van luchtvochtigheid
  • vertraging tussen toestel en app

kimmetj01 12-10-2020

mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

zeer mooi design, wel wat groot om in huis te plaatsen.
zeer stil en een gemakkelijke app om te bedienen
getest in slaapkamers,living,keuken en in mijn praktijk(schoonheidszorgen) en hier was de luchtkwaliteit echt veel boven het gemiddelde dus laat ik hem aanstaan en nu is er constant een goede luchtzuivering!

Pluspunten

• mooi design
  • zeer stil
  • gemakkelijke app/bediening

DaanR 11-10-2020

Stil krachtig en staat mooi in de ruimte

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

De luchtreiniger werkt zo goed als onmiddellijk uit de doos, er is een app maar die heb je niet onmiddellijk nodig, tenzij je de ionisator wilt gebruiken of vanop afstand aanzetten. Haal de filter uit het onderste deel haal deze uit zijn plastiek terug plaatsen en klaar.
Het weinige geluid die eruit komt in een goede luchtkwaliteit kamer komt overeen met binnen zitten wanneer het regent, een gezellig geluid die niet stoort. De luchtreiniger gaat een stuk harder werken en ook meer lawaai maken maar nog steeds niet storend als er goed gekookt wordt, dan heb je eigenlijk een tweede dampkamp in huis. Wat als voordeel heeft dat je een dag later binnenkomt in de kamer en er geen kookgeurtjes hangen van de dag ervoor.
Het is ook geen object die opvalt in de ruimte, de luchtreiniger heeft een mooi design die zeker past in elke ruimte.
Momenteel staat deze in mijn slaapkamer te draaien en vooral snachts, zodat ik in de ochtend wakker wordt zonder dat de lucht in de kamer zwaar aanvoelt echt heerlijk wakker worden!

Pluspunten

• stil
  • makkelijk in gebruik

wilma 09-10-2020

Luchtzuiveraar

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

De eerste indruk was dat het toestel nogal groot uitvalt maar door de vijfhoekige vorm en lichtgrijze kleur valt het al bij al nog mee. Het heeft 2 riempjes waardoor het toestel makkelijk te verplaatsen is. Het display is gebruiksvriendelijk en heeft 2 mogelijkheden. Smart-mode in deze stand past het toestel zich automatisch aan de omgeving aan en kan men dus de snelheid van de ventilator niet zelf regelen wat men wel kan doen als je het toestel in de handmatige stand zet. Het toestel beschikt ook over een kinderslot. Het toestel is vrij geruisloos enkel op de handmatige stand en op volle capaciteit heb je wat ginder van het geluid van de ventilator. Er is de AEG-Wellbeing app die je kan downloaden (nog niet uitgetest) . Het toestel zuivert de lucht in de keuken in geen tijd om tot een gezonde lucht.
Het is zeker een aanrader .

Pluspunten

• gemakkelijk verplaatsbaar
  • bijna geruisloos

MaureenF 09-10-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Ik heb de luchtreiniger nu 2 weken in huis staan en merk al veel verschil! Ik merk dat ik veel minder nies in de ruimtes waar deze aanstaat en zelfs mijn honden hebben een pak minder last van de luchtwegen. 1 van mijn hondjes heeft heel veel last van zijn luchtwegen en het valt me enorm op dat dit bijna nooit meer gebeurd. Ik kan hem gemakkelijk verplaatsen van de ene naar de andere ruimte doordat hij zo licht en handig te dragen is. Zelfs de trap op is geen probleem! De app was bij mij meteen in orde (IOS) en hij is zeer gebruiksvriendelijk. De app is wel noodzakelijk als je meer wil weten over de kwaliteit van de lucht en hem zo wil bedienen. 's Nachts in de slaapkamer is het niet hinderlijk, er zijn geen grote lichten die storen en hij is enorm stil. Bij het koken in de keuken neem ik hem mee en dan vliegt hij meteen in gang. Hij gaat naar rood maar is snel weer groen. Je merkt ook echt dat de kookgeuren verdewenen zijn in huis, zelfs de frietjesgeur! Daar was ik van onder de indruk. Zo was ik zeker dat hij ook degelijk werkt. Wij zijn erg tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk draagbaar
  • Werkt hoe het moet

Banes 08-10-2020

Mooie luchtfilter

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Dit is een heel grote luchtfilter. Door het design past hij ook overal. Je kan er ook pootjes voor kopen wat denk ik ook handig is als je wilt kuisen. Het stoffen gedeelte daar blijven de katten ook af dus ze zien hem niet als krabpaal wat ook heel goed is. Van geluidsniveau is deze zalig. Wat is die stil en doet hij zijn werk goed! En voor hem te verplaatsen is hij ook wel makkelijk want hij weegt niet veel. Het snoer had misschien wel wat langer gemogen want je mag hem niet tegen de muur plaatsen. Je moet maken dat hij ruimte heeft om te filteren. In de app kan je ook zien dat er verschillende soorten filters zijn dus daar heb je ook nog keuze in

• Zuiverd alle geuren weg

Minpunten

• Kort snoer
  • De app reageert soms traag

Jolymichel 08-10-2020

Geschreven voor: AEG AX91-404GY

Het toestel heeft een mooi design en is heel licht dus ook makkelijk hanteerbaar voor minder mobiele personen. Het is gemakkelijk en overzichtbaar, ook door de aanduiding van de kleuren. Is geruisloos en neemt geen plaats in. Het zuivert de lucht op een aangename manier.

John 24-09-2020

Schone lucht en mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Het apparaat is bijzonder stil en ziet er mooi uit. Dat is belangrijk, want hij is ook qua formaat niet over het hoofd te zien. Makkelijk te bedienen en in te stellen. Superduidelijk overzicht van het verloop in de luchtkwaliteit via de app. Al met al een top product!

Sunil 30-06-2020

Zeer goede luchtreiniger met een mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-404DG

Een mooie maar ook een kwalitatief goede luchtreiniger. De installatie is makkelijk. De meegeleverde luchtfilter moet alleen uit het zakje gehaald te worden en terug geplaatst worden. Alles wijst zich zelf wel.

Het apparaat kan zowel op handbediening als in de Smart Mode gezet worden. In de Smart Mode regelt de luchtreiniger de snelheid van de fan automatisch.

Een leuke feature is dat je via een app de luchtreiniger volledig kunt bedienen met extra functies.

De luchtreiniger is uitgerust met een ionisator die ervoor zorgt dat de stofdeeltjes negatief geladen wordt en op de grond neerdalen zodat het makkelijk weg gebezemd kan worden.

Een kinderslot is in te stellen via de app.

Het is ook handig dat je via de app kunt zien hoelang de filter nog te gebruiken is. Dit wordt in procenten weergegeven van 100 % richting 0 %. Ook als de filter tussentijds vervangen wordt en later terug gezet wordt, dan onthoudt het apparaat hoe oud de filter was.

Qua geluidsproductie is de luchtreiniger zeer stil. Ook in de hoogste stand vind ik het geproduceerde geluid niet hinderlijk. In de Smart Mode hoor je de fan nauwelijks.

Ik kan de luchtreiniger van harte aanbevelen voor mensen met een allergie. Ik heb zelf een allergie en heb ondervonden dat ik veel minder nies. Ik kan alleen maar concluderen dat de lucht in mijn woonruimte is verbeterd.

Voordelen:
-De luchtreiniger is ook via de app te bedienen. Hiermee kan je meerdere functies instellen en luchtwaardes bekijken.
-In te zetten in grote ruimtes.
-De fan van de luchtreiniger maakt weinig geluid.
-De bediening is eenvoudig.

Nadelen:
-Het gewicht van bijna 8 kg kan voor oudere mensen zwaar zijn om het apparaat te verplaatsen.