Sennheiser MX 375 - Reviews

rickVDB 06-12-2014 Product kwartaal in bezit

Omdat ik in het buitenland woon waar Sennheiser alleen te koop is met een zware premie , heb ik in belgie zowel MX 375 als MX 475 gekocht. Ik heb ze al enkele maanden en kan ze daarom beter vergelijken.
1) klank : Beide klinken goed maar er zijn toch merkbare verschillen. De MX 375 heeft een zwaardere bass maar iets minder definitie. Qua rendement ( luidheid bij hetzelfde volume) , zijn ze ongeveer hetzelfde en kunnen ze goed overweg met de lage uitgangsvoltages van mp3 spelers.
MX 475 heeft toch de voorkeur omdat het net iets afgetekender klinkt ondanks de iets minder sterke bass. De MX 475 is veel minder kritisch voor hoe je hem in je oor steekt. Als je de MX 375 niet schuin genoeg naar voren ingestoken hebt , vermindert de geluidkwaliteit gevoelig!
2) bouwkwaliteit : Voor de 10 euro meer , krijg je een veel betere kabel ( sterker, flexibeler) aan de MX 475 , die ook kleiner is en beter als je met het oortje in , op je oor op een kussen ligt. De MX 375 is hoekiger en alhoewel het oorje zelf exact dezelfde maat heeft ( het gedeelte dat in het oor gaat) , is het lang inhouden , vermoeiender , bij mij altans.
Wel is het gemakkelijker om L en R te herkennen bij de 375. Bij de 475 is het een subtiel klein nokje aan de basis van het oortje aan de L zijde.

Graag had ik de MX 375 als winnaar gezien , vanwege zijn betere prijs , en het is een aanrader maar meer voor minder kritisch luisteren , niet te lang in je oor , meer voor mp3 spelers waarbij de bass het omgevingslawaai wat wegblaast.
Door de goedkopere prijs is vervangen bij kabelbreuk niet zo pijnlijk.
De duurdere MX 475 , is zijn prijsverschil toch wel waard, omdat hij beter aanvoelt, niet gevoelig is voor hoe je hem in je oor steekt , betere kabel en betere duidelijkere gedefineerde klank . Langdurig inhouden bv bij je computer is geen probleem.
3) het gebruik :
Voor mij zijn dergelijke oortjes alleen te gebruiken met het moesje erover, schilt veel in draagkomfort , klank verschil , het niet uitvallen/uitglijden en om kleine haarjes en stofjes van het membraan te houden.
Mijn vorige sennheisers zijn kapot gegaan door haartjes die ondanks de kleine gaatjes toch uiteindelijk zijn weg vinden tegen het membraan en bijgeluiden creeren , openmaken zonder het kapot te doen is erg moeilijk. Blazen helpt niet en vervormt het membraan waardoor de klank helemaal niet meer aan te horen is.

Mick van Poelgeest 27-10-2012 Product half jaar in bezit

Heb deze geweldige oortjes nu al weer een half jaar in bezit. En in tegenstelling tot oortjes van Philips en Sony van vergelijkbare prijzen zijn deze oortjes wel van hoge kwaliteit. Ze zitten best goed in het oor, je krijgt er namelijk van die heerlijke oorkussentjes bij. Daarnaast zijn ze eens anders vormgegeven dan het gros van deze oortjes en dat bevalt mij in ieder geval. Daarnaast zijn ze ongeloofelijk stevig (het is dan ook een Duits merk)! De kabels zijn niet extreem dik, maar zitten goed vast in de oordopjes, iets waar andere fabrikanten nog wat van kunnen leren. En voor een euro of 16 is de geluidskwaliteit geweldig, verwacht uiteraard ook geen wonderen. Maar voor 16 euro zijn deze oortjes "as good as it gets". Wat ik al helemaal bizar vind, is dat Sennheiser zelfs bij zo'n product uit de budgetlijn gewoon 2 jaar garantie geeft! Dat kom je bij andere koptelefoons van 80 euro nog niet tegen. Petje af voor Sennheiser, dit product is geweldig.