Siemens ED775FSC5E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens ED775FSC5E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

AstridHW 22-01-2023

Zeer tevreden over deze inductieplaat

Geschreven voor: Siemens ED775FSC5E

De inductieplaat heeft een eenvoudige bediening. De koppelfunctie van de 2 linkerzones is fijn voor een langwerpige pan. De plaat is voor een nis van 56 cm breed en 49 cm diep echter de glaspaat is 70 cm breed waardoor er gemakkelijk 2 grote koekenpannen naast elkaar kunnen staan. De powerboost functie brengt iets heel snel aan de kook.Wij zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Groot glasoppervlak

Minpunten

• Eerst zone selecteren bij wijzigen temperatuur

jmawisse@solcon.nl 22-01-2022

Top product.

Geschreven voor: Siemens ED775FSC5E

Onze oude Siemens keramische topline kookplaat deed het nog perfect, echter door 30 jaar gebruik begon de plaat tekens van slijtage te vertonen. Tijd voor een nieuwe dus. De oude kookplaat was aangesloten op een 3 fasen groep omdat het vermogen maximaal 12,5 kW bedroeg. De nieuwe Soiemens inductie kookplaat van het type ED777FQC5E heeft een 2 of 1 fase aansluiting (afhankelijk van de voeding van het energieleverend bedrijf). Omdat deze kookplaat uitsluitend op een1 of 2 fasen aansluiting kan worden aangesloten, is het noodzakelijk om de 3 fasen aardlekautomaat te vervangen door een 2 fasen kookgroep. Onze oude kookplaat was 65 x 50 cm. Daarom was het noodzakelijk om een iets bredere 70 cm kookplaat aan te schaffen (een 60 cm plaat zou het bestaande gat niet hebben afgedicht). De instructie die bij de kookplaat wordt geleverd is zeer duidelijk. Het is daarom geen enkel probleem om de kookplaat zelf aan te sluiten. In mijn situatie moest ik echter wel een aanpassing maken in de groepenkast. In principe is dit ook zelf uit te voeren mits je de veiligheid voorwaarden hanteert. De kookplaat is aan de onderzijde voorzien van een afdichtend waardoor vocht niet onder de plaat door kan lopen. Door het gewicht van de plaat schuift deze niet. Er worden montage strips meegeleverd maar ik heb er voor gekozen om deze niet te monteren (dat ging ook niet omdat de plaat in een bestaand gat moest worden aangebracht). De handleiding die bij de kookplaat wordt geleverd is duidelijk. De bediening van het apparaat is top. Zelfs bij een zeer lichte aanraking reageert de kookplaat al. Na de installatie is de plaat even op de werking getest. Het opwarmen gaat zoveel sneller dan de oude keramische plaat. Binnen enkele minuten was het water reeds aan de kook en dan is de boosterfunctie niet een gebruikt. Gezien de elektronica zal de levensduur van deze plaat waarschijnlijk aanzienlijk korter zijn dan de oude keramische plaat. Dat is dan waarschijnlijk ook het enige nadeel.

Ik heb bij een aantal bedrijven offertes aangevraagd omdat bij dit product bij geen enkele leverancier een prijs was gemeld. Na alle offertes en prijsopgaven binnen te hebben gekregen, bleek de firma Bemmer @ Kroon de meest gunstige prijs te hebben gegeven. Ook had dit bedrijf de kookplaat op voorraad. Levering de volgende dag. Omdat ik inmiddels meerdere bestellingen bij dit bedrijf heb gepleegd, herkende de verkoper mij al direct en dat is toch wel enigszins bijzonder.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • eenvoudige bediening
  • veel kookzone mogelijkheden
  • boosterfunctie
  • glijd niet van zijn plek

Minpunten

• vingerafdrukken zichtbaar na gebruik
  • levensduur elektronica

a*********@u********* 18-12-2021

aankoop

Geschreven voor: Siemens ED775FSC5E

werkt snel en doet voor wat deze bedoelt is en is makkelijk om schoon te maken
prijs en kwaliteit goed en makkelijk te monteren

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • goede prijs

m*******@f***************** 28-11-2021

Super blij mee.

Geschreven voor: Siemens ED775FSC5E

Had nieuwe keuken geplaatst dus moest nieuwe apparatuur aanschaffen. van deze plaat ben ik tot nu toe tevreden, kookt snel, ziet prachtig uit.

Pluspunten

• snel kooktijd

Paul C 23-08-2019

Perfecte kookplaat

Gewoon een perfect produkt
Ook handig om 2 zones te koppelen
De kookplaat werkt zeer intuïtief en dus makkelijk te bedienen
En..... heel goed schoon tehouden

Anne 19-11-2018

Zeer fijn koken

Geschreven voor: Siemens ED775FSC5E

Bij het kiezen van een nieuwe keuken hebben we gekozen voor deze inductie kookplaat. De plaat ziet er niet alleen mooi uit, maar het koken erop is heel fijn. De plaat is snel warm of kouder, dit is vergelijkbaar als koken op gas. Ik zou het iedereen aanraden. Let wel op dat je twee groepen vrij hebt in de meterkast voor deze kookplaat!

• Veilig
  • Makkelijk schoon te maken