ETNA KIF672DS - Reviews

Best Reviewed 2 keer aug 2020 ETNA KIF672DS
Best Reviewed - augustus 2020
Uitvoering
inductie
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken
Plaatsing
inbouw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF672DS op Kieskeurig.nl.

Arjan 02-09-2020

Mooie kookplaat met voldoende mogelijkheden en veel vermogen

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Onze 11 jaar oude maar prima functionerende keramische kookplaat was aan vervanging toe vanwege glasschade. Een inductieplaat stond al een tijd op het wensenlijstje, maar nu moest de keuze wat sneller gemaakt worden. De Etna KIF672DS kwam al snel als aantrekkelijk geprijsd en kwalitatief uitstekend naar voren. Na het lezen van verschillende reviews overgegaan tot aanschaf. De reden dat ik voor deze plaat koos is het rustige uiterlijk, de 4 gelijke kookzones en dat deze wat breder is maar nog steeds in een standaard uitsparing past.

Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, en ook lastig in te schatten op basis van foto's op internet. De plaat is erg mooi om te zien, maar komt op ons donkere natuurstenen blad (Nero Impala) niet zo goed tot zijn recht als gehoopt. Desalniettemin misstaat het zeker niet, en blijft het al met al een bijzonder mooie plaat om te zien. De plaat heeft een rustig uiterlijk omdat er niet allerlei kookzones staan aangegeven en er geen lompe logo's op staan. De zones zijn voldoende duidelijk aangegeven met subtiele lijntjes. Veel beter dan een zwarte plaat met witte markeringen, al zeg ik het zelf.

Dat de plaat wat breder is, betekent dat een wat grotere pan niet half over het aanrecht hangt. En het staat wel mooi, een plaat die wat minder vierkant is. Effectief maakt het denk ik niet heel veel verschil ten opzichte van een reguliere plaat, de inbouwmaat is immers gelijk, maar het oogt net even wat mooier. Wel lever je zo 10cm aanrechtruimte in, dat kan iets zijn om rekening mee te houden!

Nou en dan in gebruik: flink meer functies dan onze oude keramische plaat.. die kon aan, uit, kinderslot en standje 1 t/m 9 voor de verschillende kookzones. De Etna heeft een timer per kookzone, kookwekker, automatisch verwarmen, smeltfunctie, warmhoudfunctie en pauze. En koppelbare kookzones links en rechts. Misschien vergeet ik nog wat, maar dat was het voornaamste wel denk ik. De timer per kookzone is erg handig moet ik zeggen. De rest nog niet geprobeerd, dat komt vast ooit wel.

Kwalitatief komt het allemaal ruim voldoende over, en de plaat werkt prettig. Ik zou de plaat zeker aanraden, met dien verstande dat je je bij een glanzend aanrechtblad even goed moet afvragen of je een glanzende plaat niet mooier vindt.

Pluspunten

• 4 gelijke kookzones
  • Mooi uiterlijk

Officiele reactie van Atag 04-09-2020

Beste Arjan,

Bedankt voor je mooie beoordeling en wij zijn erg blij dat je de moeite hebt genomen voor deze uitgebreide uitleg. Dit zal iedereen in de toekomst helpen om een keuze te maken die goed aansluit bij de wensen voor de keuken. Wij wensen je nog veel plezier met deze aankoop.

Claudia Webcare team ETNA.

Robert 23-11-2020

Prachtige vormgeving & handig te bedienen

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Net in bezit, maar alvast zeer tevreden. Mooi apparaat, gemakkelijke bediening, duidelijke instructies, goed verpakt.
Schoonmaak is iets lastiger & je ziet er ook wat meer op dan op het oude gasttoestel, maar dat was verwacht.
Geschikt voor zowel 230v alsmede 2-fase e.d. Wij hebben 2-fase aangesloten, op een extra aangelegde kookgroep.

• Gebruik

Minpunten

• Schoonmaak

Officiele reactie van Atag 24-11-2020

Beste Robert,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen. Voor wat betreft de schoonmaaktips, willen we je graag verwijzen naar onze website:

Veel kookplezier gewenst.
Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Petra 19-11-2020

fantastische kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Een geweldige kookplaat voor een reële prijs. Nu 2 maanden in gebruik en steeds tevredener.
Aansluiten op 2 groepen is nog wel een taakje wat alleen door een installateur en/of elektricien gedaan kan worden. Hoewel op 1 groep mogelijk, is het gebruik maken van 2 groepen echt een aanrader om ten volle van de mogelijkheden gebruik te kunnen maken.

Pluspunten

• Geweldig in gebruik en mooi om te zien.
  • Makkelijk te bedienen en schoon te maken

Minpunten

• aansluitmateriaal niet bijgeleverd

Officiele reactie van Atag 20-11-2020

Beste Petra,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te schrijven. Bedankt voor de mooie review score; een 10! Daar zijn wij uiteraard erg blij mee.
Fijn om te lezen dat de KIF672DS zo goed bevalt.
Wij wensen je veel kookplezier toe!

Ugo 16-11-2020

Onder de indruk.

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooi om mee te koken en mooi om te zien. Het matte antraciet past heel goed bij onze keuken. De kleine nismaat is super, ik hoefde niets aan te passen hij paste perfect. We vinden het apparaat erg gebruiksvriendelijk en het werkt supersnel dus heel efficient. Grote pannen of kleine, het maakt niets uit. we zijn zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• De nismaat is perfect voor onze wat ouder keuken.
  • Mooie afwerking, superstrak, eenvoudige bediening.

Officiele reactie van Atag 17-11-2020

Beste Ugo,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review, fijn te lezen dat je zo tevreden bent.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

We wensen je heel veel kookplezier toe.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Willem 02-11-2020

lekker breed

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooie kookplaat en lekker breed en het voordeel van koppelbare zone's tot 1 lange zone wat fijn is voor een grillplaat al met al een veelzijdige inductie plaat.

Pluspunten

• Lekker snel
  • koppelbare zone's
  • Lekker breed
  • de kleur van de plaat

Officiele reactie van Atag 03-11-2020

Beste Willem,

Wat leuk dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te plaatsen. Fijn om te lezen dat de KIF672DS aan je verwachtingen voldoet. Bedankt voor je feedback en mooie reviewscore.
Veel kookplezier!

Wout 19-10-2020

Inductie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ziet er mooi uit, strak design. Functies werken goed. Tevreden!
Overgang van gas koken naar inductie is 100% meegevallen. Ruimte op de plaat is heerlijk.

Officiele reactie van Atag 20-10-2020

Beste Wout,

Bedankt voor deze mooie review, hier zijn wij uiteraard erg blij mee. Leuk om te lezen dat het koken op inductie goed bevalt en je zo tevreden bent over zowel het uiterlijk als gebruiksgemak van de KIF672DS.
Heel veel kookplezier.

opiaj 14-10-2020

inductie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Fijne kookplaat werkt prima prijs was ook goed mooie uitvoering handig in gebruik we zijn overgestapt van gas naar inductie had dat veel eerder moeten doen

Pluspunten

• mooi aperaat
  • makkelijk schoonmaken
  • de prijs was goed

Officiele reactie van Atag 15-10-2020

Beste Opiaj,

Bedankt voor je review. We vinden het fijn om te horen hoe je ervaring is met het koken op inductie. Nu verlaag je de CO2-uitstoot, kook je energiezuinig, veiliger en stijlvoller dan op gas. En het is makkelijk in onderhoud. Heel veel kookplezier.

Groet Heidi

Ruud van den Bos 13-10-2020

super plaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

werkt super en makkelijk is ook prima schoon te houden. makkelijk te bedienen en snel op temperatuur zodat het koken aanzienlijk wordt verkort.

Officiele reactie van Atag 15-10-2020

Beste Ruud,

Hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de KIF672DS.
Leuk om te lezen dat de kookplaat super werkt. Veel kookplezier.

Groet Heidi

Walter 29-09-2020

Mooie matte inductieplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooie en luxe inductie plaat.
Veel mogelijkheden.
Grote kookzones.
Zeer tevreden met deze inductiekookplaat.

Pluspunten

• Goeie prijs

Officiele reactie van Atag 30-09-2020

Beste Walter,

Bedankt voor je review en wij vinden het fijn om te lezen dat je tevreden bent met deze inductiekookplaat. Nog veel plezier gewenst met deze aankoop.

Officiele reactie van Atag 30-09-2020

Beste Walter,

FP 24-09-2020

INDUCTIE KOOKPLAAT

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Grote kookplaat met zones die je kan koppelen, nu 1 week in gebruik voldoet aan onze verwachtingen , makkelijke bediening. Alleen jammer dat het een doffe plaat is (vorige was glanzend) kwestie van ff wennen.

Officiele reactie van Atag 25-09-2020

Beste FP,

Vriendelijk bedankt dat u de moeite heeft genomen voor deze mooie beoordeling. Fijn dat de kookplaat aan uw verwachtingen voldoet. Wij wensen u nog veel plezier met deze aankoop.

Jean-Pierre 22-09-2020

Mooi design en kleur

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ben heel blij met deze inductie kookplaat met de 70 cm breedte in een standaard nis afmeting. Bediening is heel eenvoudig en overzichtelijk met vele mogelijkheden. Kookzones zelf in te stellen en ook handig zijn de timerfuncties en kookwekker. Warmhoud functie en smelten is ook zeer handig.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • bediening
  • Veel mogelijkheden met kookzones

Officiele reactie van Atag 23-09-2020

Beste Jean Pierre,

Bedankt voor deze review. Wij vinden het fijn om lezen dat de KIF672DS aan je verwachtingen voldoet.
Wij wensen je dan ook veel kookplezier toe.

Alice Webcareteam ETNA

Patries 19-09-2020

Het nieuwe koken

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Dit is echt een hele mooie ,fijne en brede kookplaat , die gewoon ook in de standaard uitsparing van de kleinere oude gas pit fornuis paste, hij werkt lekker snel en is gemakkelijk in bediening en tevens heel gemakkelijk is schoon te maken .
daarnaast ook fijn dat de handsvaten van de pannen niet heet worden met koken .
en hij is tevens erg mooi in design, Kortom ik beveel deze kookplaat echt aan.

Pluspunten

• Snel op temp. en lekker ruimte voor grote pannen
  • gemakkelijke bediening en snel schoon te maken

Minpunten

• niet goedkoop

gtraets77 15-09-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooie grote matzwarte kookplaat van 70cm welke gewoon in een nis van 56cm past. Hele vooruitgang dus ten opzichte van onze oude, kleinere, keramische Etna kookplaat welke na 20 jaar zijn beste tijd heeft gehad. Aansluiten was zeer eenvoudig, ook al was het 2 fasen perilex, totaal geen probleem dankzij de duidelijke video van Etna.

Pluspunten

• 70 cm breed
  • Mooi matzwart design

Officiele reactie van Atag 18-09-2020

Beste Gtraets77,

Ontzettend bedankt voor je mooie beoordeling en wat fijn dat u weer voor ETNA heeft gekozen. Wij wensen u veel plezier nog met deze aankoop.

Met vriendelijke groet , Claudia

Marga 14-09-2020

Zeer mooie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De plaat inmiddels wat langer in gebruik, maar begrijp de restwarmte indicatie niet zo goed. In het boekje staat dat die blijft branden tot de plaat voldoende is afgekoeld, maar dat is dus niet zo. Wij vinden de plaat echt nog gloeiendheet als de H, al na 3 minuten soms zelfs eerder, uit gaat. Servicedienst al benaderd, maar daar horen we niks meer van. Verder zijn we dik tevreden met deze kookplaat.

Pluspunten

• Grote koppelbare kookzones
  • 1 of 2 fase aansluiting
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Restwarmte indicatie

Officiele reactie van Atag 15-09-2020

Beste Marga,

Wat vervelend om te lezen dat je niets meer hebt gehoord van onze serviceafdeling. De restwarmte-indicator H, blijft branden zolang de kookzone nog heet is. Zodra de zone aanrakingsveiling is zal de H uitgaan, de zone kan dan nog wel warm aanvoelen. Goed om te lezen dat je verder dik tevreden bent met de kookplaat. Bedankt voor deze mooie review score; een 10! Daar zijn wij erg uiteraard erg blij mee. Mocht je toch nog vragen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan je adresgegevens willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

G van Oijen 14-09-2020

Zeer mooi design

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Zeer mooi design kookplaat en super makkelijk in gebruik
Grotte kookzones van 3000w per kookzone
Makkelijk zelf in te bouwen en aan te sluiten met 1 ase of 2 fase zodat je geen aanpassingen hoeft te doen in de meterkast bij 1fase

Pluspunten

• Grote kookzones
  • 1 fase of 2 fase aansluiten

Officiele reactie van Atag 15-09-2020

Beste G van Oijen,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over kookplaat. Heel veel kookplezier!

Robert 03-09-2020

Mooi design, perfecte werking

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Geweldig design, makkelijk te installeren, duidelijke gebruiksaanwijzing. Bediening m.b.v. tiptoetsen werkt goed, op 1 fase geen problemen. Wij willen niets anders meer, goed gevoel bij de aankoop, prijs-kwaliteit -- Geweldig !

• Flexzones
  • Inductie :)
  • Gebruiksgemak

Officiele reactie van Atag 04-09-2020

Beste Robert,

Bedankt voor je mooie beoordeling en wij wensen je nog ontzettend veel kookplezier met deze inductie.

Claudia Webcareteam ETNA.

Fam. van der Ven 28-08-2020

Geweldige inductie kookplaat en vertrouwde kwalieit

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

We vervingen onze gaskookplaat en waren aan een vaste inbouwmaat gebonden. Al van vroeger is Etna bekend en betrouwbaar gebleken. We zijn gelukkig met de mogelijkheden zoals koppelen van de zones aan beide kanten. Ook is de bediening intuïtief. Tot nog toe zeer tevreden

Pluspunten

• Zones koppelen aan beide kanten
  • Intiutieve bediening

Minpunten

• Nog niet ervaren

Officiele reactie van Atag 29-08-2020

Beste familie Van der Ven,

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review.
Wat fijn te lezen dat deze inductiekookplaat van ETNA jullie goed bevalt. Wij wensen jullie veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Alice
Webcare team ETNA

Marco van Oijen 22-08-2020

Snel en lekker grote kook zones

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Deze kookplaat heeft zeer grote kook zones waar door je snel iets op tafel kunt zetten en heeft ook een dubbele zone stand aan weerskanten waar je makkelijk een grillplaat op kunt gebruiken en zowel aan te sluiten op 1 of 2 fasen waardoor je niet perse aanpassingen hoeft te doen in de meterkast

Pluspunten

• 1 of 2 fasen aansluiten
  • Grote kook zones

Officiele reactie van Atag 29-08-2020

Beste Marco,

Dat lezen wij graag, tevreden op alle fronten! Bedankt voor het delen van deze review.
Wij wensen je veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Alice
Webcare team ETNA

MdK 10-08-2020

Mooi design. Mat glas. Strakke plaat zonder poespas

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Wij hebben de plaat nog maar kort in gebruik maar zijn er nu al helemaal happy mee. Het is een zeer mooie, strakke vormgegeven plaat met een zeer hoog gebruiksgemak.
Wij wilde van het gas af en dus over naar inductie, dit hadden we tien jaar eerder moeten doen :)

Pluspunten

• Snel aan de kook
  • Mooie vormgeving
  • Kookzones zijn te koppelen zowel links als rechts
  • Alle zones hebben hetzelfde vermogen
  • Lekker breed

Officiele reactie van Atag 11-08-2020

Beste MdK,

Wat fijn om te lezen dat je zo happy bent met de KIF672DS en dat het koken op inductie je zo goed bevalt. Bedankt voor deze enthousiaste review en mooie review score. Met deze 10 zijn wij uiteraard heel erg blij!
Veel kookplezier.

Martin 03-08-2020

koken met plezier

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

ziet er goed uit is niet zo zwart als andere kookplaten en werkt super paste precies op plek oude kookplaat en dat voor die prijs

Pluspunten

• werkt super snel
  • ziet er geweldig uit

Officiele reactie van Atag 04-08-2020

Beste Martin,

Bedankt voor deze mooie review en reviewscore; een 10! Daar zijn wij erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de inductiekookplaat. Heel veel kookplezier!

Officiele reactie van Atag 04-08-2020

Beste Martin,