ETNA KIF672DS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF672DS op Kieskeurig.nl.

Arjan 02-09-2020

Mooie kookplaat met voldoende mogelijkheden en veel vermogen

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Onze 11 jaar oude maar prima functionerende keramische kookplaat was aan vervanging toe vanwege glasschade. Een inductieplaat stond al een tijd op het wensenlijstje, maar nu moest de keuze wat sneller gemaakt worden. De Etna KIF672DS kwam al snel als aantrekkelijk geprijsd en kwalitatief uitstekend naar voren. Na het lezen van verschillende reviews overgegaan tot aanschaf. De reden dat ik voor deze plaat koos is het rustige uiterlijk, de 4 gelijke kookzones en dat deze wat breder is maar nog steeds in een standaard uitsparing past.

Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, en ook lastig in te schatten op basis van foto's op internet. De plaat is erg mooi om te zien, maar komt op ons donkere natuurstenen blad (Nero Impala) niet zo goed tot zijn recht als gehoopt. Desalniettemin misstaat het zeker niet, en blijft het al met al een bijzonder mooie plaat om te zien. De plaat heeft een rustig uiterlijk omdat er niet allerlei kookzones staan aangegeven en er geen lompe logo's op staan. De zones zijn voldoende duidelijk aangegeven met subtiele lijntjes. Veel beter dan een zwarte plaat met witte markeringen, al zeg ik het zelf.

Dat de plaat wat breder is, betekent dat een wat grotere pan niet half over het aanrecht hangt. En het staat wel mooi, een plaat die wat minder vierkant is. Effectief maakt het denk ik niet heel veel verschil ten opzichte van een reguliere plaat, de inbouwmaat is immers gelijk, maar het oogt net even wat mooier. Wel lever je zo 10cm aanrechtruimte in, dat kan iets zijn om rekening mee te houden!

Nou en dan in gebruik: flink meer functies dan onze oude keramische plaat.. die kon aan, uit, kinderslot en standje 1 t/m 9 voor de verschillende kookzones. De Etna heeft een timer per kookzone, kookwekker, automatisch verwarmen, smeltfunctie, warmhoudfunctie en pauze. En koppelbare kookzones links en rechts. Misschien vergeet ik nog wat, maar dat was het voornaamste wel denk ik. De timer per kookzone is erg handig moet ik zeggen. De rest nog niet geprobeerd, dat komt vast ooit wel.

Kwalitatief komt het allemaal ruim voldoende over, en de plaat werkt prettig. Ik zou de plaat zeker aanraden, met dien verstande dat je je bij een glanzend aanrechtblad even goed moet afvragen of je een glanzende plaat niet mooier vindt.

Pluspunten

• 4 gelijke kookzones
  • Mooi uiterlijk

Officiele reactie van Atag 04-09-2020

Beste Arjan,

Bedankt voor je mooie beoordeling en wij zijn erg blij dat je de moeite hebt genomen voor deze uitgebreide uitleg. Dit zal iedereen in de toekomst helpen om een keuze te maken die goed aansluit bij de wensen voor de keuken. Wij wensen je nog veel plezier met deze aankoop.

Claudia Webcare team ETNA.

Fred 01-02-2021

Geschikt als vervanging in bestaande (oude) keuken

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ben overgestapt van keramisch naar inductie met uitgangspunt de bestaande inbouwmaten 59x50x6 cm.
Nieuwe kookplaat heeft op alle posities veel ruimte voor grote pannen. Automatische detectie van pan-formaat en temperatuurinstelling per zone werk perfect. Het koken gaat aanmerkelijk sneller dan keramisch en het wisselen van temperatuurinstelling werkt direct.

Pluspunten

• Veel plek voor grote en kleine pannen
  • Pannen kunnen willekeurig worden geplaatst
  • werkt zeer snel snel en geruisloos
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 02-02-2021

Beste Fred,

Wat een mooie review en waardering. Bedankt, hier zijn wij erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de KIF672DS en dat het koken op inductie zo goed bevalt.

BJ 06-12-2020

Gunstige garantievoorwaarden bij Etna zelf

Goede kookplaat.
Kruis niet zomaar vakje "5 Jaar Garantie (60,-)" aan. Het eerlijke verhaal, dat Bemmel & Kroon er niet bij vertelt, is dat Etna zelf vijf jaar garantie niet voor 60 euro aanbiedt maar gratis. Het enige verschil is dat je bij Etna 71,50 voorrijkosten betaalt mocht je een keer een reparatie hebben.

Officiele reactie van Atag 08-12-2020

Beste BJ,

Hartelijk dank voor deze review met mooie review scores. Het is inderdaad zo dat wij vijf jaar garantie geven op alle apparatuur. Naast de eerste twee jaar volledige fabrieksgarantie geven wij ook voor het derde tot en met het vijfde jaar na aankoopdatum garantie op de onderdelen en arbeidsloon. Het enige wat we berekenen zijn de voorrijkosten van 71,50. Wat je hiervoor moet doen is jouw apparatuur binnen 30 dagen na aankoop registreren. Dit kan geheel kosteloos via onze site. https://www.etna.nl/garantie/

Frenske 06-12-2020

Grote kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Een mooie en brede kookplaat met 4 kookzones die je met een simpel aanraken van de tiptoets aan elkaar kunt koppelen. Goed beveiligd, schakelt automatisch uit en voorzien van een kinderbeveiliging. Verder kun je er mee ontdooien, automatisch warm houden en er zit een kookwekker in. Geeft aan of je pan geschikt is om te gebruiken. Ben je klaar met koken en haal je de pan van de plaat, schakelt de plaat automatisch uit en er verschijnt de letter H als waarschuwing voor restwarmte voor de gebruikte kookzone. Installateur was zo klaar met de montage, het meeste werk voor de installateur is het doormeten van het aansluitsnoer opdat de 5 draden correct worden aangesloten.
Ziet er strak en glad uit, schoonmaken geen probleem. Zeer tevreden mee, Toppie!

Pluspunten

• Een lage prijs voor een hoge kwaliteit
  • Eenvoudig te bedienen, strak design

Officiele reactie van Atag 07-12-2020

Beste Frenske,

Bedankt voor het nemen van de moeite om deze uitgebreide en mooie review te plaatsen.

Met deze "rapport"cijfers kunnen wij alleen maar zeggen : "Dank je wel!"

Hermes - Van Oss 03-05-2021

Compacte kookplaat met topklasse afwerking en mogelijkheden

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De kookplaat past in een standaard nis echter biedt door een uitgekiende vorm een groter (breder) kookoppervlak dan gebruikelijk. Pannen staan elkaar eigenlijk nooit meer in de weg.

Slimme functies als warmhouden, boost-programma (om bijv. water snel aan de kook te brengen), koppelfuncties (voor bijv. een grill-plaat) en een snelle en goede bediening maken de kookplaat compleet. De matte afwerking heeft door de nano-coating een exclusieve look. De plaat laat zich bovendien goed reinigen. Aansluiten is (bijna) kinderlijk eenvoudig en de ETNA-documentatie begeleid je daar goed in. Nadat we een eerste exemplaar wilden omruilen ivm een klein (optisch) productiefoutje (snel geregeld via Coolblue en Etna), zijn we erg blij met onze keus. Topklasse product, dito functies en uitstraling.

Pluspunten

• kookprogramma's
  • koppelbare kookzones links en rechts
  • boost en warmhoudfuncties
  • past in standaard inbouwnis

Officiele reactie van Atag 04-05-2021

Beste heer/mevrouw Hermes – Van Oss,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze uitgebreide en enthousiaste review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Erg fijn om te lezen dat zowel het uiterlijke design als ook de verschillende functies en de gebruiksvriendelijkheid het voor jou tot een topklasse kookplaat maken.

Wij wensen je veel kookplezier toe!

EVL 23-04-2021

super tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

heel tevreden , werkt goed , en is makkelijk in gebruik
ook prijs kwaliteit is super
als je ouder bent zijn veel apparaten moeilijk in gebruik
maar mijn kookplaat niet

Pluspunten

• makkelijk schoon snel

Officiele reactie van Atag 26-04-2021

Geachte heer/ mevrouw,

Dat horen wij graag, tevreden op alle fronten.
Bedankt voor het delen van deze review.
Wij wensen u veel kook plezier toe met deze mooie inductiekookplaat KIF672DS van ETNA.

Met vriendelijke groet, Alice

Barbara Wigmans 19-04-2021

Geweldig

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ik heb de Etna inductie kookplaat nu 1 maand in gebruik en ik kan niet anders zeggen dan dat ik vanaf dag 1 heel tevreden bent! Door de flexibele kookzones maakt het niet uit waar je welke pan plaatst. Elke pan past gewoon. De optie “warm houden” vind ik zelf geweldig doordat er bij ons wel eens onregelmatig gegeten wordt. Super handig. Wat ik ook fijn vind is dat hij geen herrie maakt! Hij is echt heel stil qua volume. Ook geen tikkende geluiden of pannen die geluiden maken tijdens koken. De booster functie is ook heel handig! Even snel een grote pan water aan de kook brengen in een paar minuten. Eigenlijk vind ik alle functies heel handig, zoals ook de kooktimer die je voor elke zone kan instellen. Zelfs de elektricien zei toen hij de plaat kwam aansluiten dat wij een hele goede keus hadden gemaakt voor een mooie prijs!

• Veel opties
  • Makkelijk in gebruik
  • Flexibele kookzones

Officiele reactie van Atag 20-04-2021

Beste Barbara Wigmans,

Hartelijk dank voor deze uitgebreide en enthousiaste review met mooie review score. Hier zijn wij uiteraard erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de inductiekookplaat.

Wij wensen je heel veel kookplezier toe.

Vanderwaeren 18-04-2021

Zeer mooi design en super gemakkelijke bediening

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De aangekochte inductiekookplaat KIF672DS is zeer gemakkelijk te installeren en heeft een prachtig design . Met de zeer duidelijke handleiding is deze super makkelijk te bedienen en de werking is top . De prijs/kwaliteit verhouding behoord tot één van de beste toestellen . Na een vergelijking met andere merken van dezelfde prijsklasse en vele aanwezige functies kwam de ETNA KIF672DS er steeds als beste uit en na het gebruik ervan, kan ik dit enkel beamen . Zeker een aanrader voor wie een nieuwe inbouw kookplaat zoekt . Door de afmeting van 70 cm kookplezier is deze in te bouwen in een nisbreedte van 56 cm wat de installatie nog meer vergemakkelijkt . TOP PRODUCT met alleen maar pluspunten en ZONDER minpunten .

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • vele functies
  • zeer mooi design
  • topprestaties
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• GEEN TE VINDEN

Officiele reactie van Atag 19-04-2021

Beste heer/mevrouw Van de Waeren,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie, positieve en uitgebreide review. Dit is waar we het voor doen, producten ontwikkelen voor consumenten waar men blij van wordt. Wij wensen u veel kookplezier toe.

Alice Webcareteam ETNA

Anjo66 09-04-2021

Grote kookplaat die past in nismaat 56cm!

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Met koken van het gas af, zoeken naar een inductiekookplaat. Nu had ik een grote gaskookplaat en wilde niet inleveren op mijn ruimte. Bij de Etna KIF672DS gekomen, mooie grote plaat die in een nismaat 56 cm past, helemaal super. En een redelijke prijs.
De zwartmaken versie staat erg chique in mijn keuken en veel mogelijkheden. Super is ook dat de kookzones gekoppeld kunnen worden. De boostfunctie, kookwekker/timer. En schoonmaken een makkie! kortom een mooi product. Ik heb er veel plezier van en spijt dat ik dit niet ben overgestapt.

Pluspunten

• Grote plaat past in nismaat 56cm
  • Koppelbaar kookzones
  • Timer
  • Boostfunctie

Officiele reactie van Atag 12-04-2021

Beste Anjo,

Bedankt voor je review. Wij vinden het fijn om te lezen dat de inductiekookplaat KIF672DS van ETNA aan je verwachtingen voldoet. Veel kook plezier gewenst met je aankoop.

Groet, Alice Webcareteam ETNA

FerryWijnanda 05-04-2021

Mooie en gebruiksvriendelijke inductieplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Wij hebben hem nu ruim een week in gebruik en hij bevalt erg goed. De 2 dubbele zones vind ik ideaal. Ik zocht daar speciaal naar. Hij is verder erg gebruiksvriendelijk en de bedieningstoetsen in het midden is ideaal, waardoor ze niet onder de pan verdwijnen als hij beetje groot is

Pluspunten

• 2 grote dubbele zones
  • Bedieningstoetsen in het midden

Officiele reactie van Atag 06-04-2021

Beste Ferry Wijnanda,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat de kookplaat aan al je wensen voldoet.

Ina 01-04-2021

Meer ruimte door 70 cm breedte

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ruime opzet door de 70 cm breedte. Mooi design en makkelijk in gebruik.
Ruime bruikbare functies die je kan gebruiken

Pluspunten

• mooi design
  • veel nuttige functies

Minpunten

• tot nu toe geen

Officiele reactie van Atag 02-04-2021

Beste Ina,

Bedankt voor je mooie beoordeling. Wij wensen je nog vele jaren plezier met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

jp 28-03-2021

luxe uitstraling

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

het is simpel te installeren, wel door een erkend installateur laten doen.
de montage is eenvoudig net als de bediening.
het gebruiksgemak is groot en het koken is een stuk plezieriger dan op gas wat we niet verwacht hadden.
we hadden het eerder moeten doen

Pluspunten

• eenvoud bediening
  • mooie luxe uitstraling

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Officiele reactie van Atag 29-03-2021

Beste jp,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat de overstap van gas naar inductie zo goed bevalt.
We wensen je dan ook heel veel kookplezier toe.

Mark Meijer 08-03-2021

Zeer goede een mooie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Hele mooie vormgeving en intuïtieve bediening. De plaat warmt snel op en in de boost functie is water zo aan de kook. In vergelijking met onze vorige inductieplaat is deze veel directer.

• Warmt snel op

Officiele reactie van Atag 09-03-2021

Beste Mark Meijer,

Bedankt voor deze mooie review en reviewscore. Een 10, daar zijn wij erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de KIF672DS.

Veel kookplezier!

Willem 21-02-2021

brede plaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

In het begin met een wokpan van een bekend merk ingebrande plekken in mijn plaat gehad maar keurig opgelost door Etna een nieuwe glasplaat geplaatst.
De wokpan is vervangen door een ander merk H d B en geen problemen meer gehad, een uitstekende inductie plaat.

Pluspunten

• Lekker snel
  • Lekker breed
  • koppelbare zone's

Officiele reactie van Atag 22-02-2021

Beste Willem,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat het probleem met de glasplaat is opgelost.
Wensen je heel veel kookplezier toe.

Riessenzuid 10-02-2021

Mooie strakke kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Heb de kookplaat nu enkele dagen in gebruik en bevalt prima. Het eten is snel klaar, goede ruimte voor de pannen en erg makkelijk schoon te maken. Ook erg makkelijk dat kookwekker ingesteld kan worden. Was van de week aan het koken en toen ging de bel, gebruik gemaakt van de pauze functie wat een uitkomst!
Kookte eerst met gas maar als ik dit geweten had was ik eerder overgestapt op inductie. Ben erg tevreden met de kookplaat wil niet weer ruilen voor gas.

Pluspunten

• Snel aan de kook
  • Veel ruimte voor de pannen
  • Schoonmaak

Officiele reactie van Atag 11-02-2021

Beste Riessenzuid,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten.
Koken op inductie kent inderdaad wel een aantal voordelen: Het is erg energiezuinig. Doordat een inductieplaat zelf niet heel warm wordt, is het ook veiliger dan koken op gas. Naast dat het veiliger is in vergelijking met een gasfornuis, ziet het er ook veel stijlvoller uit, al is dat wel subjectief. Tot slot is een inductieplaat veel makkelijker in onderhoud vergeleken met een gasfornuis.
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met je aankoop. Heel veel kookplezier!

Groet Heidi

Fred 12-01-2021

KIF672DS inductie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Qua design een mooie inductie plaat in matte kleur.
Twee volledige kookzones zowel links als rechts voor grotere pannen en heel veel andere mogelijkheden qua instellingen.

Officiele reactie van Atag 13-01-2021

Beste Fred,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze review te plaatsen.
En helemaal naar wens is altijd fijn te horen.

De heer te Kaat 06-01-2021

Strak design

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Zeer strak design en een goede prijs kwaliteit verhouding.
Tevens eenvoudig in te bouwen en aan te sluiten op 220/380

Pluspunten

• Strak design
  • zowel op 220v als op380v aan te sluiten
  • eenvoudige bediening

Officiele reactie van Atag 08-01-2021

Beste heer Te Kaat,

Wij bedanken u vriendelijk voor deze mooie beoordeling. Hier zijn we natuurlijk erg blij mee en wensen u nog vele jaren plezier van deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Robert 23-11-2020

Prachtige vormgeving & handig te bedienen

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Net in bezit, maar alvast zeer tevreden. Mooi apparaat, gemakkelijke bediening, duidelijke instructies, goed verpakt.
Schoonmaak is iets lastiger & je ziet er ook wat meer op dan op het oude gasttoestel, maar dat was verwacht.
Geschikt voor zowel 230v alsmede 2-fase e.d. Wij hebben 2-fase aangesloten, op een extra aangelegde kookgroep.

• Gebruik

Minpunten

• Schoonmaak

Officiele reactie van Atag 24-11-2020

Beste Robert,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen. Voor wat betreft de schoonmaaktips, willen we je graag verwijzen naar onze website:

Petra 19-11-2020

fantastische kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Een geweldige kookplaat voor een reële prijs. Nu 2 maanden in gebruik en steeds tevredener.
Aansluiten op 2 groepen is nog wel een taakje wat alleen door een installateur en/of elektricien gedaan kan worden. Hoewel op 1 groep mogelijk, is het gebruik maken van 2 groepen echt een aanrader om ten volle van de mogelijkheden gebruik te kunnen maken.

Pluspunten

• Geweldig in gebruik en mooi om te zien.
  • Makkelijk te bedienen en schoon te maken

Minpunten

• aansluitmateriaal niet bijgeleverd

Officiele reactie van Atag 20-11-2020

Beste Petra,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te schrijven. Bedankt voor de mooie review score; een 10! Daar zijn wij uiteraard erg blij mee.
Fijn om te lezen dat de KIF672DS zo goed bevalt.
Wij wensen je veel kookplezier toe!

Ugo 16-11-2020

Onder de indruk.

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooi om mee te koken en mooi om te zien. Het matte antraciet past heel goed bij onze keuken. De kleine nismaat is super, ik hoefde niets aan te passen hij paste perfect. We vinden het apparaat erg gebruiksvriendelijk en het werkt supersnel dus heel efficient. Grote pannen of kleine, het maakt niets uit. we zijn zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• De nismaat is perfect voor onze wat ouder keuken.
  • Mooie afwerking, superstrak, eenvoudige bediening.

Officiele reactie van Atag 17-11-2020

Beste Ugo,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review, fijn te lezen dat je zo tevreden bent.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

We wensen je heel veel kookplezier toe.