Siemens TC86503 - Reviews

filterzetter
Soorten koffie
koffie
Ingebouwd display

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TC86503 op Kieskeurig.nl.

onsmupke 28-01-2018

Gaat maar paar jaar mee

Geschreven voor: Siemens TC86503

Fijn apparaat, al vind ik de druppelstop niet goed werken, en ook wil de kan als hij helemaal vol zit wel eens knoeien met schenken. Het ergste vind ik de korte levensduur van het apparaat. Helaas lekt hij nu flink water.

bakjeleut 03-03-2015
  • Product kwartaal in bezit

Dit apparaat koos ik omdat hij als een van de weinige alle opties heeft die ik graag zie bij een koffiezetapparaat.
Ik gebruik hem nu enkele maanden en het is gewoon een fijn ding. Ook ziet hij er mooi uit. Er is 1 ding waar ik nog steeds goed op moet letten: Ik was gewend om de kan te gebruiken om het reservoir te vullen. Bij deze kun je het reservoir er afpakken en zo onder de kraan houden. Wat mij dus een paar keer is gebeurd, en nog wel es zal gebeuren, is dat er nog een beetje koffie van een eerdere keer in de pot zit, omdat je net geen tijd of zin meer had in het tweede bakkie. Bij een glazen pot zie je dat natuurlijk maar bij deze niet. Apparaat schakelt zichzelf uit dus heb je na het zetten er geen omkijken meer naar. Ga je dan (je weet wel, even gauw)verse koffie zetten dan loopt die dus gezellig op de koffie die nog in de pot zit. En dan heb je dus niet erg warme koffie. Ik denk dat meerder mensen dit wel hebben omdat ik af en toe lees over niet echt warme koffie. Gewoon aanwennen voor het zetten de pot even om te spoelen en dan is de koffie echt gewoon goed warm en blijft ong een uurtje warm.

Anoniem 22-02-2015
  • Product half jaar in bezit

6,4
Het is een mooi apparaat echter de kan lekt behoorlijk hetgeen veel ergernis geeft. Hij lekt zowel vanuit de handgreep als de naden. Helaas niet dezelfde goede kwaliteit als de Porsche die ik hiervoor had. Geen aanrader.

esperer 28-02-2015

Nou nou nou,ik had dit koffiezetapparaat bijna terug gebracht naa deze en andere review te lezen over de slechte lekkende thermoskan.
Met een lichte spanning toch opengemaakt en meteen koffie gezet,en de volle pot omgekeerd, wat blijkt hij lekt niet
We zijn daar blij mee,de koffie geproefd en heeft een lekkere smaak en is goed warm...ik ben blij,,,,

Marie-Antoinette-01 23-05-2014
  • Product half jaar in bezit

Mooi en goed apparaat. Alleen één ergenis: als de koffie is gezet, blijkt bij het inschenken dat er water is gelekt.
Nog niet kunnen vaststellen waar dit vandaan komt.
Is deze klacht herkenbaar?

Marie-Antoinette-01 10-09-2014

Inmiddels ontdekt waar het water vandaan komt.
Het blijkt dat bij het afwassen van de kan er water loopt in het handvat. Aan de onderzijde ervan is een kleine opening waardoor het water op de rand en het afzetplaatje van de kan loopt.
Wellicht een tip voor de fabrikant om hier iets aan te doen.
Over de werking van het apparaat nog steeds tevreden.

J.Visser 04-04-2018

Mooi uitziend koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens TC86503

Wij vonden het een mooi apparaat en we zagen goede reviews. Wel wat duurder, maar dat hebben we er dan graag voor over.
We merkten al spoedig dat dat degenen die in de reviews klaagden over de niet hete koffie gelijk hadden. Het eerste kopje gaat nog wel, maar daarna is de koffie gewoon lauw! Je kunt het je visite niet voorzetten.
Ook zit er al snel wat roest aan de metalen rand van het filtervat.
Maar de lauwe koffie vinden we het ergst.
We gaan dus op zoek naar een ander apparaat. Het spijt ons, we kunnen dit apparaat niet aan bevelen.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Temperatuur koffie

Johanvandermeer 29-01-2014

2,2
Wat een tegenvaller dit Siemens koffiezet apparaat.
Na 1 week kon de deksel van de thermoskan niet meer open en moesten we het hele apparaat terugsturen!?
Na een aantal weken hadden wij het apparaat terug met een nieuwe kan.
We hebben nu het probleem dat de koffie binnen een half uur lauw wordt. Al na 10 minuten kan je merken dat de koffie niet zo heet is als het zou moeten zijn, en treed er smaakverlies op. Ik voel warme lucht uit de opening van de kan komen, dit gebeurd als de kan onder het filter staat en ook als ik de kan er onder vandaan heb gehaald.
Voorspoelen met heet water doen we al maar helpt niet.
Als we de kan onderste boven houden komt er koffie uit. Dit zou afgesloten moeten zijn.
Jammer!
Wellicht zal ik nogmaals Siemens klantenservice raadplegen en dan verslag doen over de geboden oplossing en of dit heeft geholpen.

Ebuebu 23-11-2013

6,2
Koffie blijft niet lang warm, en de kan schenkt het laatste kopje niet goed uit.
Ik was een Siemens Porsche design gewend , maar deze valt me smerig tegen. Geen aanrader!

marcoboote 16-05-2015
  • Product jaar of meer in bezit

6,6
Het is een mooi apparaat om te zien, maar na paar jaar gebruik komen toch wat nadelen omhoog; pas bij paar bakjes is het warme koffie in de kan, tenzij je hem voorverwarmt. Verder functioneert het deksel vd kan al na een paar maanden niet bij inschenken, een paar keer de hele pot koffie over de tafel gehad. Verder kwam na 1 jaar gebruik ook de binnenlaag vd koffiekan in onze koffie, op 1 of andere manier gaat de soort tefallaag eraf en krijg je stukjes in je koffie, rede voor ons om een ander apparaat te kopen. Een positief punt is het goed ontkalken,wat hij mooi aangeeft na paar weken gebruik.

Mr Arnoud 03-01-2014

Intro:
Ik was op zoek naar een koffiezetapparaat met thermoskan.
Mijn oog was eerst gevallen op eentje van Philips, maar naar aanleiding van wat negatieve reviews vanwege de duurzaamheid ben ik verder gaan zoeken.

Ik kwam zo bij dit apparaat uit. Deze kost een paar tientjes meer, maar de reviews hier waren erg positief.

Vormgeving:
Op de foto oogt deze erg strak en de kwaliteit zou goed moeten zijn. In het echt ziet hij er een tikkie minder strak uit, zo is de tekst Siemens in het echt zwart en ook het bedieningspaneel is iets minder strak, maar al met al blijft het een mooi apparaat om te zien.

Duurzaamheid:
De gebruikte materialen voelen en ogen duurzaam. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk pas na enkele jaren.

Gebruiksgemak:
Wat ik handig vind is dat je het water vult in los te halen maatbeker zodat je vrij nauwkeurig het water kan bijschenken. Bij ons voorgaande koffiezetapparaat moest het water direct in het apparaat worden gegoten.
Verder is het een simpel apparaat in gebruik. Je vult het filter met koffie, water in de maatbeker en je drukt op start. Na enkele minuten is de koffie klaar.

Mogelijkheden:
De mogelijkheden heb ik beoordeeld met een 8. Er zijn namelijk gewoonweg niet veel mogelijkheden, het is in feite gewoon een koffiezetapparaat zonder poespas. Het enige extraatje is klokje met ingebouwde timer. Zo kun je een tijdstip instellen waarop hij moet beginnen met koffiezetten, zodat je bijv. 's ochtends beneden komt en de koffie al gezet is.
Klinkt grappig, ik heb dit echter nog nooit gebruikt.

Smaak:
De smaak is naar mijn mening gewoon prima. Wanneer je de thermoskan van tevoren goed omspoelt met heet water blijft de koffie ook urenlang warm, ook wanneer je slechts voor 3 kopjes koffie zet. Het mooie van een koffiezetapparaat met thermoskan is dat de smaak ook niet minder wordt na al die tijd, alleen de temperatuur neemt langzaam af. Ook bespaart dit natuurlijk stroom omdat de kan niet warm gehouden hoeft te worden.

Conclusie:
Als je een ouderwets filter koffiezetapparaat zoekt met een strak design dan is deze Siemens de perfecte kandidaat!

bendelahaye 03-06-2013

Het is een fantastisch koffiezet apparaat, het belangrijkste de koffie is "koffie"!! heerlijk, ook bij een kleine hoeveelheid. De koffie blijft lang goed en warm in de thermoskan. Eenvoudig schoonmaken en ook de timer is een "+" punt. Het ontkalken wordt ook aangegeven als de tijd daar is. Een mooie machine met heerlijke koffie!!

bendelahaye 21-09-2013

Na enkele maanden nog steeds enthousiast. Inmiddels ook ontkalkt wat eenvoudig is om te doen, Al met al een fijn apparaat!

BenN2 11-12-2012

Heerlijk apparaat!
Het koffiezetapparaat heeft een mooie vormgeving van en voelt zeer degelijk aan. Hij zet erg snel een heerlijke kan hete koffie.

De kan opent makkelijk en schenkt zonder morsen in, echter door de onhandig gevormde binnenzijde van de kan moet je hem te ver kantelen om het laatste beetje koffie eruit te krijgen. Eigenlijk het enige minpuntje.

De kan isoleer zeer goed. Er komt praktisch geen warmte vanaf. Koude start, 5 kopjes gezet, na een half uur nog 78 graden. Mocht je weinig koffie zetten of het nog heter willen hebben en houden moet je even een paar kopjes water door het apparaat laten lopen en daarna je koffie zetten.
Doordat de koffiekan goed luchtdicht afsluit blijft die ook lang vers. Apparaat gaat daarbij automatisch uit en de kan je gewoon op tafel laten staan, wat erg prettig is.

Koffiezetapparaat is goed uit elkaar te halen om onderdelen te reinigen. Deksel van de koffiekan kan je verwijderen(kliksysteem) om makkelijker in de pot te borstelen. De losse koffiefilterhouder kan je in de vaatwasser doen > Doen om geen bittere koffie te krijgen!
Timer gebruik ik zelden maar werkt wel intuïtief. Ontkalken heb ik nog niet gedaan, maar de gebruiksaanwijzing is daar duidelijk over dus dat komt wel goed. Aanrader.

aknoetg 08-04-2013

Klinkt goed. Gebruiksaanwijzing voor ontkalken is ook eenvoudig, jammer alleen dat hij wekelijks aangeeft dat hij ontkalkt moet worden.

Minoush 27-01-2012
  • Product kwartaal in bezit

Hier nog een keer een reactie van mijn kant na een mail van kieskeurig.nl
Het apparaat staat bij ons in de kast. We hebben maar weer een app. met bonen gekocht. Denk dat wij een "maandagochtend" app. hebben. We willen graag warme koffie, ook na een half uur. Geen gelek van de lekstop en alles fatsoenlijk uit de kan kunnen halen.
Alleen het uiterlijk bevalt wel goed. We zijn echt geen zeurders, maar hij valt ons gewoon erg tegen.

JanO 25-09-2019

Siemens Sensor for Senses TC86503

Geschreven voor: Siemens TC86503

Lang op zoek geweest naar een machine die lekkere koffie maakt uit eindelijk gekozen voor de Siemens, lekkere koffie. De machine is makkelijk in gebruik.

Maypie 05-03-2019

Werkt niet goed

Geschreven voor: Siemens TC86503

Drie weken geleden gekocht en ongeveer 10 maal gebruikt geeft het apparaat al aan dat het ontkalkt moet worden. Na dit gedaan te hebben is het lampje van de Calc. Uit daarna tweemaal nagespoeld te hebben met water is het lampje van dat het apparaat dat het weer ontkalkt moet worden weer aan en nu blijft het apparaat tikken en blijft ook het onderste lampje steeds aan en gaat niet meer spontaan uit.

Fineke 24-02-2019

Degelijk en goede koffie.

Geschreven voor: Siemens TC86503

Werkt uitstekend geeft aan o.a. wanneer er ontkalt moet worden. En het is een degelijk product, wij zijn uiterst tevreden over deze machine.

Savo 07-12-2018

Geweldige koffiezetter,

Geschreven voor: Siemens TC86503

Prima filterkoffieautomaat. Nog geen onvolkomenheden ontdekt. Met de timer krijg ik 's ochtends een lekker bakje koffie. Prima apparaat, een aanrader.

Savo 07-12-2018

Geweldig apparaat, zet heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TC86503

Vorige maand gekocht en nog onvolkomenheden kunnen ontdekken. De timer is een prima uitkomst, 's morgens genieten van een vers kopje koffie.
Al met al zeer tevreden.

E. behrens 21-09-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TC86503

Geweldig koffiezetapparaat Makkelijk met de timer erop.Goede hete koffie blijft lang warm in de kan en schenkt heel eenvoudig uit !! Een top apparaat !!!

Pluspunten

• Heerlijk hete koffie
  • Makkelijke schenkkan
  • Timer

Minpunten

Sarire 16-09-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TC86503

Zet heerlijke, hete koffie. Energievriendelijk slaat na 5 minuten af omdat de koffie warm blijft in de thermoskan.

Pluspunten

• Koffie smaakt heerlijk
  • De temperatuur van de koffie is goed heet

Borghs B 29-08-2017

Top voor 2/3 personen.

Geschreven voor: Siemens TC86503

Ideaal apparaat voor 2 personen die met enkele uren verschil opstaan om te werken! Gemakkelijke bediening. Afneembaar waterreservoir. Thermos.