Bose Home Speaker 500 - Reviews

Soort speaker
boekenplankspeaker
Plaatsing
tafelblad/boekenplank

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Home Speaker 500 op Kieskeurig.nl.

Colwick 06-11-2018
  • Product gekregen

Prefecte Geluid

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik ben zelf een muziek artist dus ben dagelijks in de studio.
Ik hoor en luister veel verschillende type muziek.
Toevallig kreeg ik deze Bose - Home Speaker 500 cadeau.

Ik ga dit in stappen schrijven want mijn gevoel is mix met deze Bose 500
Design is strak en mooi.
Ik gebruik hem in de studio en af en toe thuis.
Geluid is geweldig ik kan hem bijna gebruiken als studio speakers. Lol
Het op zetten en connectie maken is zuur makkelijk of via de Bose app of gewoon WiFi® en Bluetooth.
Presets instellen is iets moeilijker maar als je het snap is het zo gedaan. Gelijk naar je favoriet Play list muziek door een druk op de knop.
voice pickup-technologie ( Spraak besturing ) werk nog niet in Nederland ( Minder )

Al en al geweldig geluid bijna prefect wil ik zeggen.

Groot min punt Stroom kabel als ik €400+ betaald voor zo iets dan moet het wel draadloos zijn anders is het kansloos er zijn veel concurrent online en dit is een grote min punt.
Dit is puur in verhoudding met de prijs door de kabel vind ik hem al €300 Euro minder waard

Sandrecht 29-10-2018

Goede (maar wel te dure) speaker met een mooi geluid!

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

De Bose Homespeaker 500 is een speaker met een mooi geluid zoals we van Bose gewend zijn. Persoonlijk vind ik dat hij heerlijk is om te gebruiken voor achtergrond muziek op het moment dat je bijvoorbeeld bezoek hebt. De bediening van de speaker zelf is gemakkelijk, wat ik wel mis zijn knoppen voor het volgende en vorige nummer. Dit moet momenteel door de play/pauze knop 2 of 3 keer in te drukken, wat naar mijn mening niet nodig was geweest. Gezien de grote bovenkant van het apparaat was er ruimte genoeg geweest voor deze knoppen. Verder kan de app nog wat verbetering gebruiken, omdat hij momenteel wat lastig en onoverzichtelijk werkt. Ook hoop ik dat Alexa functionaliteiten snel beschikbaar zijn in Nederland, zodat deze speaker echt iets onderscheidend te bieden heeft. Daarnaast zal de toevoeging van Alexa betekenen dat de speaker veel meer functionaliteiten krijgt. Momenteel ben ik de speaker aan het testen, wat betekend dat ik hem over enkele weken terug zal sturen. Als ik eerlijk ben zal ik hem daarna ook niet opnieuw aanschaffen. Ik vind 449 euro erg duur voor wat de speaker momenteel te bieden heeft. Voor dit bedrag kan ik namelijk een erg mooie soundbar/homecinema set kopen, waarmee ook mijn TV van beter geluid wordt voorzien. Dit zou mogelijk kunnen veranderen op het moment dat het echt een smart/home speaker wordt d.m.v. updates vanuit Bose. Momenteel is het

• Scherm met album covers

• Weinig onderscheiden zonder Alexa
  • App

empress 29-10-2018

dj-en vanuit je luie stoel

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

We wilde al langere tijd een goede, makkelijk aan te sturen box uitproberen. De keuze was gevallen op deze box van Bose vanwege de goede reputatie van Bose. De installatie van het apparaat is vrij eenvoudig. Vanuit de app store the Bose Music app gedownload op mijn iPhone waarna alle te nemen stappen voorbij komen. Dat proces was redelijk eenvoudig maar lukt bij mij pas nadat in de betaalde versie van Spotify had geactiveerd. De geluidskwaliteit is goed maar had van mij wat minder bass mogen hebben. Dit is helaas niet in te stellen naar persoonlijke voorkeuren. Wij hebben ervaren dat de verbinding over Wifi kwalitatief beter is dan de blue tooth. Uiterlijk van de box is mooi en als er een stopcontact in de buurt is kun je hem overal gebruiken, hebben zelfs in de tuin van muziek genoten. Hij is makkelijk in gebruik vanuit de Bose Music app en vanuit Spotify. Vanuit je luie stoel is het makkelijk om je playlist aan te zetten, door te spoelen en je volume te regelen.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • mooi design
  • makkelijk in het gebruik

Minpunten

• bass is niet in te stellen

e.veling 29-10-2018

geweldig geluid

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik vind het geluid van de Bose Home Speaker 500 geweldig.
maar ik vind het erg jammer dat de extra functies waarvoor je hem toch ook wil hebben nog niet werken, en dan bedoel ik het spraak gedeelte tevens vind ik het jammer dat je de premium versie van spotify moet hebben de gratis versie werkt niet tevens vind ik de app op de iPad super duidelijk maar op de iPhone wat minder.
al met al een mooi apparaat wat er goed uitziet en makkelijk te bedienen is.
ik vind het zeker een aanrader. ik ben nieuwsgierig wat je straks allemaal kan met de spraak bediening

Pluspunten

• super geluid

Minpunten

• nog niet af

Petra 28-10-2018

Bose Home speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Goed geluid, je kan hem makkelijk bedienen dmv een app en de box heeft een mooi design. Enig minpunt is dat hij niet draadloos is.

Pluspunten

• Perfect geluid
  • Makkelijke bediening
  • Niet te groot, strak design

Minpunten

• Niet draadloos

Marco Essenberg 26-10-2018

Lekker geluid, leuk design

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Een hele leuk ogende speaker die het goed doet op de gemiddelde tv kast. Het schermpje is een leuke luxe. De bediening via de app werkt goed.
De preset zenders zijn eenvoudig in te stellen. Jammer is wel dat de Alexa ondersteuning in Nederland nog niet werkt. Dit komt medio feb/mar 2019. Via bluetooth kun je de box wel koppelen met Alexa waardoor je je favoriete nummers alsnog via Alexa kunt laten afspelen op de plaats waar je wil.

• Scherm
  • App

Minpunten

• Geen accu
  • NOG geen Alexa ondersteuning

Whiplash 26-10-2018

Geweldig geluid

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Wat een ervaring! En wat een geweldig geluid! Het is werkelijk onvergelijkbaar met andere merken! Wat steekt Bose met kop en schouders uit boven de rest!

Pluspunten

• Het geluid is super
  • Zeer makkelijk te bedienen
  • WiFi, Bluetooth en aux

Minpunten

• Moet met stekker

latke 25-10-2018

Geweldige speaker met veel functies

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik heb de Bose Home Speaker 500 nu een week in mijn bezit en ik moet zeggen de speaker is echt geweldig. Het geluid dat uit de speaker komt is om je vingers bij af te likken. Aan de andere kant heeft deze speaker zo zijn beperkingen. Hij is verbonden met de WiFi, als je dus beschikt over een beperkte verbinding in het huis, betekent dit ook een beperkte functie van de speaker. Door middel van de applicatie is het mogelijk om een Spotify-Premium account te koppelen, alleen als je deze niet hebt, vervalt deze functie ook. Op dit moment mist de speaker nog de spraakgestuurde functies, waardoor het eigenlijk een relatief standaar speaker wordt, met een geweldig geluid, dat niet te vergeten. De applicatie maakt de speaker erg fijn in zijn gebruik. Iedereen kan hem downloaden en gebruik maken van de speaker, indien verbonden met hetzelfde netwerk, als de speaker op openbaar staat. Al met al is het een hele fijne speaker om te gebruiken en naar te luisteren, maar besef wel dat je een goede WiFi-verbinding thuis nodig hebt, anders is de speaker in zijn functies beperkt.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Voorkeurzenders zijn erg handig
  • De applicatie werkt goed

Minpunten

• WiFi verbonden, wat voor mij niet goed werkte
  • Geen Spotify Premium, dus een kleine beperking

joris Bink 24-10-2018

Super geluid voor zo'n kleine speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik heb de Bose Home Speaker 500 ongeveer voor 2 weken. Ik ben er zeer blij mee. Ik had hoge verwachtingen van de speaker omdat ik al vaker Bose producten heb gehad. Ik wist dat Bose een goede geluidskwaliteit had maar toch was ik weer verbaasd over de geluidskwaliteit. De bas die de speaker geeft is niet normaal. Vooral bij laag volume. Ook is het heel helder geluid. Het is de perfecte speaker om te gebruiken als je lekker een rustig achtergrondmuziekje wil afspelen. Maar als je in de stemming ben voor een wat hoger volume is het geen probleem bij deze speaker. Voor zijn omvang komt er veel geluid uit met een goede bas. Het design is ook zeer mooi. Doordat hij van een metaal is gemaakt ziet hij er mooi uit en je kunt hem overal zetten waar je wil. Hij blendt zich goed in met de omgeving. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de spraakfuncties nog niet in Nederland werken. Ik gebruik zelf best vaak een spraak assistent dus het is voor nu eventjes jammer. Maar dit is maar een tijdelijk probleem omdat Bose dit in de toekomst wel gaat ondersteunen.
De app is ook zeer makkelijk te gebruiken. Wat ik vooral fijn vind is dat ik makkelijk de bas hoger en lager kan zetten. Zo wil ik bij een laag volume redelijk veel bas. Ook is de eerste installatie makkelijk te doen via de app. Verder ben ik blij dat Bose er een aux aansluiting op heeft gedaan. Ik raad de speaker zeker aan als mensen opzoek zijn naar een compacte speaker met een goed geluid.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • app

RICGI 24-10-2018

Groots geluid uit een kleine speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Als je op zoekt bent naar een relatief kleine speaker met een groots geluid ben je bij Bose aan het juiste adres. Ik heb de speaker nu een aantal weken in gebruik en zeer tevreden over het geluid (met name het volume en stereo ervaring). De installatie gaat vrij eenvoudig en heb zelf mijn apparaten via Wifi gekoppeld. De Bose voldoet is nog niet zo gebruiksvriendelijk als die van andere merken (bv Sonos). Het design is mooi en de speaker voelt degelijk aan. Aan de bovenzijde zitten 6 voorkeuze knoppen waaronder ik een aantal radiozenders (TuneIn) heb voorgeprogrammeerd. Het voordeel hiervan is dat je naar muziek kunt luisteren zonder dat je een apparaat hoeft te koppelen. Op het schermpje kun je informatie aflezen over bv het radiostation of de artiest en in stand-by modus wordt de tijd weergegeven. Een nadeel vind ik wel dat er geen ingebouwde accu in zit dus je kunt de speaker niet meenemen. De speaker voldoet aan mijn verwachtingen en zeker tevreden over de prestaties. En de speaker is uit te breiden met ander Bose speakers uit dezelfde lijn.

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Voorkeuzeknoppen
  • Bluetooth & Wifi

Minpunten

• Geen accu
  • Bose app

Rondo 23-10-2018

Super design en geluid

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik was op zoek naar een speaker waarmee ik muziek kon afspelen. Bose is een bekend merk, waarvan ik al eerder producten heb aangeschaft. Ik had hoge verwachtingen van de kwaliteit van het geluid, deze zijn zeker uitgekomen.
Het design van de Home Speaker 500 is erg mooi, waarbij op het scherm de afbeelding van het album van het nummer wordt afgebeeld. Een leuke feature.
Ik gebruik de speaker op het moment dat ik thuis kom en zet de speaker uit wanneer ik ga slapen. Het is een onderdeel van mijn huis geworden.
De Home Speaker 500 is eenvoudig aan te sluiten via de Bose Music App. Daarnaast bedien je de speaker ook met deze gebruiksvriendelijke app. Op dit moment werkt de applicatie nog niet met Apple music, maar je kan de speaker ook via Bluetooth aansluiten, iets wat ook goed werkt.
Ik raad de Home Speaker 500 aan, aan iedereen die op zoek is naar een goed geluid uit een mooi design.

• Aansluitgemakt

STMM 23-10-2018

Mooi design,. fantastisch geluid!

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Deze Home-speaker is een mooie aanvulling op de Bose-assortiment. In de huiskamer een Bose-500 soundbar en bassset en op zolder een Bose-homespeaker voor het sporten. Voor de installatie had ik even hulp nodig van de website van Bose, maar eenmaal geinstalleerd kon ik genieten van een prachtig vol geluid. Het geluid vult echt de hele zolder en als je niet beter zou weten verwacht je een paar flinke boxen verstopt op zolder. Maar nee, het is een kleine subtiele box die ook nog mooi is om te zien en kwalitatief goed aanvoelt.
De bediening van de Home-speaker gaat voornamelijk via de app, maar een aantal functies zijn ook rechtstreeks op de speaker te bedienen. Zo heb je een aantal preset-functies. Iedere gebruiker, zijn eigen instellingen. Fijn en top dat het kan, maar ik maak er zelf geen gebruik van.
De speaker kan zowel via bluetooth als via de wifi aangesloten worden. Als je via de wifi werkt krijg je bij Spotify de plaatjes van de nummers in het schermpje aan de voorkant van de speaker, dat ziet er wel stijlvol en duur uit.
Ik ben erg blij met de speaker; deze is makkelijk ergens te plaatsen en geeft krachtig en goed geluid.

Pluspunten

• Krachtig, vol geluid
  • Te bedienen via app

Minpunten

• Minimale handleiding

Denise Blokker 22-10-2018

Echt een hele mooie speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Als je de speaker uitpakt is het al een feestje, de speaker is gemaakt van mooi materiaal en voelt stevig aan. De kleur is erg gaaf. Het geluid wat eruit komt is echter het beste van alles (daarvoor koop je de speaker natuurlijk). De speaker is makkelijk in huis te plaatsen omdat het een neutraal voorwerp is wat overal past. Ik raad de speaker zeker aan, ik ben er zeer tevreden over. Het is een fantastische aankoop!

Pluspunten

• Heel goed geluid
  • Mooie vorm + kleur

Minpunten

• Geen accu

guusdekock 22-10-2018

Top speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Een top speaker met goed geluid, kan heel hard.
het enigste nadeel is aan het begin dat de installatie 2 uur duurt. En dan kun je hem pas gebruiken. Voor de rest is het een degelijke speaker en kan zeker je huidige stereo goed vervangen.

Pluspunten

• top geluid
  • vervangt stereo

Minpunten

• lange installatie
  • geen alexa

Lijnkamp 22-10-2018

Fantastisch geluid en een verbluffend design

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Ik heb al jaren zeer goede ervaringen met Bose en ook dit apparaat voldoet perfect aan de verwachtingen. Het geluid is verbluffend! en mede door het scherm is dit een lust voor het oog.
De installatie was een fluitje van een cent. De app werkt makkelijk en vloeiend.
Indien de software iets stabieler gaat worden is dit echt een 10/10. Nu nog een goede 8.
Klein nadeel is het korte stroomsnoer. Je bent hierdoor iets meer gebonden aan de plek en door het ontbreken van een accu neem je de speaker niet zo maar mee naar een andere plek in huis of de tuin.

• Installatiegemak

Minpunten

• Software nog wat buggy
  • Ontbreken accu

Ejees 22-10-2018

Mooi design, verrassend goed geluid

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Vanwege het feit dat ik al boxen heb van Bose wilde ik deze speaker ook wel testen. Het geluid heeft mij aangenaam verrast omdat zowel hoge als lage tonen goed klinken. Dat is meestal niet het geval met dit soort formaat speakers.
Daarbij is het design mooi zodat je hem ook durft te laten zien in je kamer.
Het enige minpunt vind ik het ontbreken van een accu zodat je hem altijd aan de stroom moet hebben.
De installatie is erg makkelijk. Verbinden via bluetooth met een ander apparaat (laptop, telefoon) en spelen maar. De app van Bose heb ik niet eens geinstalleerd.
Deze speaker is een aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• design
  • geluid
  • installatiegemak

Minpunten

• ontbreken accu

Gadget79 21-10-2018
  • Product gekregen

Heerlijk product

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Mooi design en een uitstekend geluid. Werkt met een handige app. Ideaal dat je 6 afspeellijsten als favoriet kan instellen. Alleen lastig uit te zetten.

• Super geluid
  • Handige app

Minpunten

• Lastig uit te zetten

RonaldS 20-10-2018

Prachtige krachtige speaker

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Mooie speaker om je huis tot leven te laten komen
Wat een lekkere box, het is gezellig in de keuken met deze krachtige speaker.
Deze Bose speaker is zeer krachtig, daardoor zeer mooi geluid.
Met de handige app kun je simpel en snel de speaker bedienden en muziek streamen.
Voor een feestje is dit ook de ideale gast, krachtig en gezellig!
Op het schermpje Kun je mooi de streaming zien
Aanrader!

Pluspunten

• Krachtige geluid
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Don13 20-10-2018

Mooi design en goed volume!

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Goede box met goed geluid!
Staat bij ons in de keuken en staat vaak aan op de achtergrond. Goed te bedienen met smartphone en werkt prettig samen met spotify. Ook leuk is het lcd scherm met info.

Prachtig design wat toch wel prettig is.
Mooi apparaat.

• Volume

Minpunten

• Best wel prijzig

Harold V 19-10-2018

Betere keuze dan Soundtouch?

Geschreven voor: Bose Home Speaker 500

Als je voor een Bose multiroom systeem gaat dan doe je dat vooral voor de kwaliteit en omdat zij (i.t.t Sonos) op de speakers zelf voorkeurs knoppen hebben zitten waardoor je snel en ook zonder je telefoon op te starten muziek kunt laten klinken uit de speakers. De keuze voor hun Soundtouch of het Bose 500 systeem ligt hem vooral in de spraakondersteuning; wil je die (op termijn) geintegreerd hebben in je speaker dan is de 500-serie de beste keuze. Als je gebruikt maakt van apps en extra Alexa echo dots dan kun je volgens mij het beste voor Soundtouch gaan. Itt Soundtouch heeft de 500 geen remote (die toch wel erg handig is als je niet steeds je phone erbij wil pakken) en de 500 kan nog niet met Alexa overweg in NL (terwijl je een Alexa Echo dot al wel aan de praat krijgt in NL en daarmee de Soundtouch kan aansturen met spraak). Op termijn zal het voor de Bose 500 ook gelden (als Amazon Echo ooit naar NL brengt). Kwalitatief zijn beide systemen erg goed en zien we mooi uit; de 500 serie is wat futuristischer en het geluid is meer dimensionaal (handig als de speaker midden in de kamer staat; tegen een muur is het verschil weer te verwaarlozen). Waarschijnlijk bouwt Bose door aan het 500 systeem en is het nog maar de vraag wat ze met het Soundtouch systeem gaan doen. Alles afwegende; als je start met Multiroom van Bose zou ik toch voor de 500 gaan. Zit je al op Soundtouch dan blijf je bij soundtouch en mis je niet veel.

Pluspunten

• Kwaliteit in geluid en design
  • Voorkeurs toetsen
  • Display

Minpunten

• Geen remote
  • Werkt niet in een Soundtouch Multiroom setup