Monitor Audio RS6 vloerspeaker / zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio RS6 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

LoLife 30-11-2015

Deze speakers heb ik aangeschaft toen ze net uitkwamen. Ik heb ze toen beluisterd op een Marantz receiver uit die periode. Deze staken er met kop en schouders bovenuit en ben meteen overgegaan tot aankoop van de gehele 5.0 serie van de RS-serie: de RS6, RS center en RSFX rear dipoles. Als sub een BK gemini in de hoek van de kamer.

Thuis aangesloten op een Sony receiver gaf niet t gehoopte resultaat. Heb er een Marantz SR6001 op aangesloten die ik op MP op de kop had getikt, en daar heb ik jaren met plezier van genoten icm. deze superspeakers!

Momenteel draai ik nog steeds naar alle tevredenheid met deze speakers. Anderhalf jaar geleden de upgrade gedaan naar een Marantz SR7008 heeft nog meer recht gedaan aan de speakers. Nog mooier en strakker laag en detail. Super muzikaal en ruimtelijk stereogeluid.

Voor de prijs waar deze voor te koop zijn nog, zijn dit absoluut de beste speakers verkrijgbaar en mocht je nog twijfelen: niet doen en kopen!

reinoud13 10-12-2009

Dit zijn werkelijk topspeakers voor een prijs uit het middensegment. Zelfs nog mooier dan de BR5, die al geroemd wordt in de reviews. Breed spectrum van zware bassoli tot de hogte vioolpartituren. Niet uit balans te krijgen!!! Aanrader!

RvB2 07-02-2009

Wij hebben deze luidsprekers nu een half jaartje in huis en ze zijn gecombineerd met een Audio Analogue Primo versterker en cd speler. Ik kende MA al omdat ik 15 jaar geleden een set monitor ones heb gekocht en daar 12 jaar met plezier naar heb geluisterd. Ik heb de RS6 niet (serieus) vergeleken met andere modellen, maar ben afgegaan op eerdere ervaringen en advies van mijn audio leverancier. Wel heb ik ze beluisterd met Cambridge Audio (600 serie) apparatuur.

Ik ben in de luxe positie dat ik naast deze set (voor in de woonkamer) een kostbaardere set in een luisterruimte heb staan. Ik beschik dus over referentie materiaal.

De RS6 (set) is een genot om naar te luisteren. Er komt muziek uit, en dat is het belangrijkste (maar niet vanzelfsprekend). Een punt van aandacht is wel de laagweergave. Deze kan behoorlijk vertroebelen als de muziek complexer wordt en neigt naar overdaad. Ik heb daarom de achterste baspoort dicht gemaakt met de meegeleverde schuimpjes. Dat scheelt best veel. Wij luisteren overigens vooral jazz en klassiek. Vergeleken met mijn referentie is alles (stereobeeld, dynamiek, autoriteit enz.) een stuk(je) minder, maar er zijn geen vervelende tekortkomingen. Ze doen wat ze moeten doen: muziek maken!

Ik zal mijn waardering invullen met het oog op de prijsklasse.

erreper 10-01-2008

Het meeste is eigenlijk al gezegd, dit zijn gewoon heerlijke sprankelende muzikale speakers voor een hele schappelijke prijs. En ze zien er ook nog eens fantastisch uit. Na veel verschillende merken gehoord te hebben is wat mij betreft is de RS lijn de beste in zijn klasse. Het enige waar je misschien wel even rekening mee moet houden is dat je niet agressief/ helder klinkende componenten er op aan moet sluiten, dan willen ze wel eens te scherp klinken. Marantz, Roksan, Nad etc. zijn prima merken voor deze speakers vanwege de wat warme klank.

HiFrans 22-12-2007

Ik heb de RS6 nu een jaar in bezit, Ze worden bij mij aangestuurd door de NAD T743 wat naar mijn idee een prima combi is.
Mijn muziek interesse is behoorlijk breed maar tot op heden ben ik nog geen muziek tegen gekomen wat minder goed weergegeven wordt door deze speakers.
Ik ben nog maar een beginner op het gebied van HIFI liefhebberij. Uiteraard heb ik heel wat luistersessies gehad bij verschillende zaken in de buurt voordat ik besloot deze speaker aan te schaffen.
En vervolgens sta je er dan alsnog versteld van hoe je eigen spulletjes in je eigen woonkamer klinken!
Kortom naar mijn idee de beste keus in z'n prijsklasse.

Lobri 20-12-2007

Na lang dubben voor een vervanger van mijn B&W DM6 van ruim 30 jaar oud is de keuze gevallen op de MA RS6.

Een groot verschil? ja qua afmetingen maar de sound van B&W na dertig is onovertroffen. Esthetische belangen hebben een grote rol gespeeld in een 'smalle' speaker. Geluisterd op muziek van Diana Krall naar alternatieven: Dali Ikon 6, Focal Chorus 816V en de RS 6. De kracht en directheid van RS6 en super afwerking van de RS6 hebben het gewonnen. Ik geniet dagelijks. Misschien iemand nog een advies welke versterker het best klinkt. Ik draai nu nog op een Luxman LV 107 (buizen voorversterker).

Frank32 17-10-2007

Ik heb vandaag ook gekozen voor deze prachtige speaker.Een jaar geleden was ik er al weg van en
ook nu weer ging mijn voorkeur ernaar uit ten koste van de B&W 684,de Focal 614 en de Kef uit dezelfde prijsklasse.In tegenselling tot deze boxen speelde de monitor audio ingetogen en uitgebalanceerd naar mijn gehoor.Ik heb wel ontdekt dat het van belang is een goede,liefst zware versterker te kiezen om de speaker aan te sturen en mijn keus viel op de Denon pma 1500AE.Een hele relaxte combinatie die nooit zal vermoeien en alle registers opentrekt.De speaker klinkt dan vol,warm en open tegelijk.Een absolute must om als muziekliefhebber deze combinatie eens te gaan beluisteren.Een goede cdspeler maakt het geheel af.In mijn geval is dit de DCD 1500AE van Denon.Volgende week in huis.Ik kan niet meer wachten.

Mark70 31-08-2007

Ook al kocht ik dan niet de RS6 maar de RS8, toch een review. Want na te hebben geluisterd naar KEF's, Dali's, Focal, Canton, B&W en Wharfedales kwam ik tot de conclusie dat mijn Infinities SM122 het best vervangen konden worden door de Monitor Audio RS8. Ongelooflijk zuiver geluid, met in elk bereik de benodigde output. Fraai design, met een aparte voet met flinke spikes en Bi-wired mogelijkheid. Kippevel!

muziek36 27-05-2007

Na het lezen van vele reviews en overleg met andere audio liefhebbers besloot ik om maar eens te gaan luisteren naar de RS6 van Monitor Audio. Wat een geweldig geluid! In de luister ruimte van de audiowinkel schakelen tussen diverse luidsprekermerken en dan toch elke keer weer uitkomen bij de RS6. Stemmen klinken geweldig, het laag gaat diep maar toch erg strak en het hoog is zeer sprankelend aanwezig, maar nooit te scherp. In mijn huiskamer (modern,met plavuizen) was het laag toch wat teveel aanwezig. Na het nodige schuiven met de speakers en waterpas stellen begon het al een beetje te klinken als in de winkel. Met de bijgeleverde spikes eronder en de voorste poort gedempt met bijgeleverd schuim klonk het al minder dreunend. De vdh cs122 hybrid luidsprekerkabels heb ik vervangen door Nordost superflatline mk2 ; het diepe laag is nog steeds (ruim) voldoende aanwezig maar is nu snel en strak, stemmen komen mooi los en het hoog is zijdezacht. Pop, klassiek en jazz klinkt geweldig. Ik heb de luidsprekers in de zilverkleur, vond mijn vrouw moderner dan de diverse houtkleuren en zo passen ze gemakkelijk bij een moderne inrichting. Ze zijn aangesloten op Marantz SR4600 en DV6600.

The X 03-10-2006

Deze luidsprekers geven werkelijk een mooi geluid. Hierdoor is je eigen muziek
luisteren nieuwe belevenis. Zo zuiver. Zo puur. Ik ben geen kenner van
geluidselektronica. Ik ben naar een muziekspeciaalzaak gegaan en heb daar héél
lang geluisterd naar verschillende speakers. Uiteindelijk heb ik gekozen voor
deze boxen, omdat ze het mooiste geluid geven. Ik luister naar klassieke
muziek, Blues en Rock. Wat mij zo bevalt aan het geluid is dat het lijkt alsof
de violist of gitarist in de kamer staat. Het geluid komt van voorin de
luidspreker, terwijl de bastonen niet overheersen. Ik heb (op advies van de
dealer) een NAD versterker C352 erbij gekocht met Van Hull bedrading. Deze
versterker voedt de speakers goed, wat een vol geluid geeft. Het ontwerp is ook
mooi. Ik heb een donkerrode kleur gekozen. Het omhulsel is van (massief )
stevig hout en niet gemaakt van dat zaagsel hout. Een strak en mooi ontwerp. Ik
heb deze speakers in een Hifi-zaak gekocht en weet niet waarom hij er nog niet bij
staat. Ik adviseer om altijd zelf luisteren, want geluid is persoonlijk. Ik ben
in ieder geval erg tevreden.

easy51 05-09-2006

Wat een lekkere speaker is dit! Veel geluisterd in de winkel maar thuis is het
helemaal top. Bijzonder mooi geluid zonder opdringerig te worden. Mooie
basstonen en de hoge tonen niet te overheersend (tweeter) En wat mij vooral
bevalt is de mooie uitstraling van deze speakers en dan bedoel ik vooral zonder
stofscherm. Mooie ranke slanke vormgeving en erg mooi afgewerkt