Tefal Optigrill+ XL - Reviews

Kleuren
rvs

linda0478 20-09-2016 Product paar weken in bezit

Super goeie XL

Wij hadden hier voor al een contact grill pan van Philips. Leuk goed maar klein.
Naar maten wij hem gebruikte werd de anti aanbaklaag steeds een stukje slechter. Waardoor ik dus genoodzaakt was om olie of boter te gebruiken. Uiteindelijk werd hij alleen nog maar voor tosti's gebruikt. Wij gingen dus opzoek naar een nieuwe. Al snel kwamen wij bij deze mooie Tefal optigrill uit. Even naar de winkel gegaan om hem dan toch in het echt te bekijken. Hij was vrij klein lees....wij zijn met zn 5e thuis. Maar daarnaast stond zijn grote broer de optigrill XL.
En hij is echt een heel stuk groter. mooi robuust design. Weer naar huis er nog even over nagedacht , want het prijs kaartje was toch wel iets hoger dan wij in gedachten hadden. De stap toch genomen en geen spijt hier !! Tefal flikt het gewoon weer. Hij doet wat ze zeggen. Ik ben begonnen op zondag met het ontbijt. Optigrill aan , en dan zie je dat er gewoon een knopje voor bacon is. Even wacht tot het paarse led lampje , ja je leest het goed led lampje, wachten dus dat hij stopt met knipperen en een piep geluidje afgeeft. daarna de plakjes erop en bakken maar....de kind kan de was doen. Er is al van alles opgegaan worst kip tosti´s en zelfs biefstuk. Je geeft zelf aan door de knopjes hoe je hem wilt hebben. De teflon laag is zo anders dan dat ik gewent was. Hij zou in de vaatwasser kunnen maar ik vind niet nodig. Ik haal het ergste vuil weg met een keukendoek en doe hem daarna goed heet afspoelen. Het speciale afdruipbakje doe ik dan wel weer in de vaatwasser. Die wordt best wel vies namelijk.

Pluspunten

• ledlampen
  • keuze menu
  • wordt goed schoon
  • vlees is goed gaar
  • mooi design

Minpunten

• prijs

Mecht 19-09-2016 Product paar dagen in bezit

gebruikers gemak optima forma

De Optigrill XL is een fijne verrassing. Hij is beter dan ik had verwacht. Door zijn grote maak je makkelijk voor meerdere personen eten. Hij maakt werkelijk prachtige grill strepen. De kookprogramma's zijn erg handig. Bij het grillen van bv biefstuk kies je voor het rood vlees programma. Je laat de grill opwarmen ( doet hij erg snel) als hij warm is geeft hij een piepsignaal. Steaks erop. Bij elk stadium vaan gaarheid geeft hij een piep.Dus bij rare gaat die van mijn man eraf en bij medium de mijne.Aan de kleur van het licht kun je zien bij welk stadium de grill is. Top. Groente grillen ging heel vlot en goed. Panini's super. Schoonmaken ging verrassend goed. Snel en makkelijk schoon. De platen zijn ook verrassend licht van gewicht. En om toch iets te zeuren hebben merk ik op dat de platen niet in de gootsteen passen wat het even laten weken lastig maakt. Dit is tot nu toe overigens nog niet nodig geweest.

Pluspunten

• warmte snel op
  • lekker groot
  • makkelijk te reinigen
  • Lekker lang snoer

Minpunten

• niet te vergrendelen

melvindevries 18-09-2016

Top XL montergrill

Wat een top ding is dit. Mijn grillpan was me altijd heilig in de keuken en ik ben nooit zo erg van de elektrische grilplaten. Maar dit Tefal XL grillmonster is helemaal top. Hij is heerlijk groot waardoor je met gemak voor 4 personen tegelijk een perfecte steak op tafel zet. Het feit dat het apparaat vooraf ingestelde temperatuur mogelijkheden heeft is perfect, hierdoor kies je gemakkelijk voor het steak icoontje en het apparaat gaat aan de slag. Hij warmt erg snel op en bakt erg mooi egaal. Geen droge zalmmoot dus maar perfect gegrild. En gemak dient de mens want de platen en de lekbak haal je makkelijk van het apparaat en kunnen zo de vaatwasser in. Nu ben ik zelf niet echt van die laatste optie want ik heb toch het idee dat hiermee de levensduur een stuk verkort wordt. Verder heeft hij zoveel keuze mogelijkheden dat hij bijna verplicht op het aanrecht moet blijven staan, je kan er namelijk ontbijt, lunch en avond eten op bereiden. Van tosti tot hamburger, het maakt niet uit. Dingen met botten zou ik overigens niet op de Tefal leggen, daar is hij niet gek op. Maar voor de rest kan alles. Nogmaals echt een top ding.

Pluspunten

• automatische bakstanden
  • top bakresultaat
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• groot

Syllie10 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Optigrill

Inmiddels heb ik de optigrill al meerdere malen gebruikt en ik moet zeggen dat het een fijn apparaat is om mee te werken. De optigrill meet zelf qua dikte en formaat van het vlees hoe lang het moet garen dus een medium biefstuk is makkelijk te maken. Enig nadeel is wel dat het geen signaal afgeeft als het medium is dus je moet het wel in de gaten blijven houden.
Ook tosties, hamburgers en groente zijn makkelijk te bereiden. Er zitten wel heel veel functies op dus in het begin steeds het boekje gepakt om even te kijken welke opties ik moest hebben, maar de handleiding en receptenboekje wijzen zichzelf

Ook is de optigrill makkelijk schoon te maken met de uitneembare grillplaten.
Wel is het een nadeel dat de optigrill groot is dus je moet er wel plek voor hebben in je keuken of de ruimte hebben hem in een kastje te zetten.

Maar al met al wel een fijn apparaat om te hebben

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit vlees

Minpunten

• Groot
  • In de gaten houden

Corina52 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super grill

Ik heb deze gril nu een week in mijn bezit en wat kun je er veel mee.
De hamburgers er passen er veel op waren heerlijk en door de instellingen hoef je niet op te Letten en ze om te draaien .
Ze waren heerlijk sappig en zonder vet bereid.
De tosti.s en panini.s waren ook geweldig en niet net als bij mijn andere gril geplet.
Biefstuk was ook heerlijk alleen bij ons thuis missen ze dan de jus maar ideaal voor perfecte medium steak.
ik heb nog veel plannen voor deze gril.
ik beveel hem zeker aan.
De prijs is hoog maar hij is het wel waard.

Pluspunten

• Losse platen
  • Snel warm
  • Hij stelt zelf tijd in
  • Ruim opvangbakje voor vet

Minpunten

• Toch wel groot

haantjes 10-08-2016 Product paar weken in bezit

Echt heel goed

Heel goed product. Voelt en ziet er zeer stevig uit. Enorm veel mogelijk met het apparaat. Hebben al alles gegrild en alles smaakt heerlijk. Is ook makkelijk schoon te maken.

HS 03-08-2016 Product paar weken in bezit

Topgrill met een groot grilloppervlak

Eerder hebben we de normale/ kleinere variant van deze grill gehad en die beviel heel goed. we gebruikten hem dagelijks voor het grillen van vlees, kip, vis en vooral ook groenten. Omdat we er bijna alles mee bereidden voor onze maaltijden konden we wel een grotere gebruiken. De XL variant van de OptiGrill is een welkome aanvulling voor ons.
Voor het bakken van vlees gebruiken we voornamelijk de automatische standen. Vooral (gevulde) hamburgers zijn erg populair, want ze zijn erg smakelijk als je ze van de OptiGrill haalt. Beter dan uit een pan. De buitenkant lekker krokant met bruine grillstrepen en de binnenkant lekker sappig. We leggen het vaak tussen gegrild broodje en leggen er wat gegrilde groenten op (zoals paprika, uien, champignons, courgette enz.). En dat doen we allemaal met één apparaat. In één woord geweldig.
Als we een tosti's gaan bakken gaat de grill op de hoogste stand aan. We stellen hem handmatig in op de heetste stand en de ene tosti is in no-time klaar.
Na het gebruik kun je de grillplaten gemakkelijk verwijderen en in de vaatwasser doen. Met onze allereerste grill moesten we de grillplaten schoonmaken met de hele grill in de hand en dan half onder de kraan houden. Dat is nu verleden tijd. Het lekbakje spoel je onder de kraan af en de grill is weer schoon. Iedere keer ligt er weer aardig wat vet in het lekbakje. Dat krijgen we nu niet meer binnen en dat geeft ons een gevoel van gezond bezig zijn.
Zoals je kunt lezen zijn wij erg tevreden over de OptiGrill en raden hem dan ook zonder twijfel aan.

waaijos 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

geweldig grillapparaat

Het is een enorm fijn apparaat wat zelf aangeeft wanneer het op temperatuur is en hoe de garing van je product is. Het werkt enorm makkelijk en is ook erg makkelijk schoon te maken met de uitneembare grillplaten.
Wij hebben er met succes al biefstuk, kipsate en tosti's meegemaakt. Ideaal dat hij zo groot is dat er 3 tosti's tegelijk op kunnen!!!
Wel moet je in het begin het boekje er echt bijhouden omdat er zoveel functies op zitten maar dat leert ook weer snel omdat het makkelijk te bedienen is allemaal.
Nadeel vind ik wel dat hij zo groot is, je moet wel de ruimte hebben om hem op te bergen.
De kinderen zijn er ook erg enthousiast over, ze vertellen precies hoever het apparaat is aan de hand van de kleuren die oplichten

suus13 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

super apparaat

afgelopen week de optigrill ontvangen en dit weekend maar eens flink uitgeprobeerd. Het is eerst een beetje zoeken wat het allemaal inhoudt, vooral ook omdat er zoveel mogelijkheden op zitten. We zijn begonnen met het grillen van pangasiusfilets. het menu vis gebruikt, met ongeveer 5 minuten was het voorverwarmen klaar. Vis erop en dan wachten. Het mooie van dit apparaat is dat je het vlees of de vis in dit geval niet om hoef te draaien. Aan de linkerkant van het apparaat zit een lampje. De kleur van het lampje geeft aan hoever het bakproces is. Eerst ging deze op groen, start van het bakken, daarna oranje (in de bijgeleverde kaart zag ik dat vis klaar is als het lampje rood is) bij elke kleur geeft het apparaat een geluidje zodat je weet dat de garing weer een stukje verder is. Uiteindelijk was ie rood. Ik was heel benieuwd. Vis eraf gehaald en natuurlijk gelijk geproeft. De vis was heerlijk, goed warm, niet droog, gewoon erg lekker. De volgende dag, panini geprobeerd. Ook dat ging supergoed, ook hiervoor is een menu, dus deze kan je aandrukken, wachten tot het voorverwarmen klaar is, panini erop ( met kaas, ham, pizzasmurrie erop) en ook deze was snel klaar (zo'n 10 min.) ook heerlijk en niet droog.
Als laatste een varkenshaasje erop geprobeerd. Ik dacht wacht tot het oranje lampje, je hoeft niets te doen, alleen wachten. Achteraf had ik het varkenshaasje er iets eerder moeten afhalen, meer omdat ik van rose hou, maar goed dat is een leerproces. Ook nu prima bevallen.
Dan komt het schoonmaken van de grillplaten, waar ik meestal tegenop zie. Ook dit ging super makkelijk, de grillplaten klik je eraf en in de vaatwasser. of gewoon onder de kraan ging ook super makkelijk. Tot nu toe dus erg goed bevallen.

Janny1977 26-07-2016 Product paar weken in bezit

geweldige mogelijkheden

de grill voldoet aan alle eisen, je kunt er heerlijk je vlees mee klaarmaken en het is altijd precies goed door de handige lichtjes en piepjes indicator wanneer het klaar is.
Dus ook als je even iets anders gaat doen in de keuken hoor je wanneer het klaar is.
Het is erg handig in gebruik,
Inmiddels vlees, kip en tostis op klaargemaakt en allemaal even lekker.

Wat super handig is, is dat de platen in de vaatwasser kunnen dus niet zoals met mijn oude grill altijd tobben !

BeatrizKerkhof 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk en snel

Sinds een week in het bezit van de tefal optigrill xl. Door het formaat is het ideaal als je een groot gezin hebt. Er passen namelijk veel stukken vlees/vis etc. in. Ideaal is dat het apparaat aangeeft via een kleurenindicator wanneer het voorverwarmd is en wanneer het eten klaar is hoor je ook een luide piep. Via verschillende knoppen selecteer je wat je wilt klaarmaken, zodat de optigrill de ideale temperatuur weet. Ontzettend makkelijk en snel in gebruik. Het apparaat is ook heel makkelijk schoon te maken, je klikt de 2 grilldelen eraf en stopt deze in de vaatwasser. Ik raad de optigrill zeker aan ivm met de gebruiksvriendelijkheid en de snelheid waarop het eten wordt bereid.

Jeroen 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Grillen maar

Wij waren opzoek naar een nieuwe (mini)grill eigenlijk voor tosti's en een sateetje . Toen kwamen we de OptiGrill tegen en wat opviel waren de mogelijkheden. Voor alles is er een voorgeprogrammeerd programma, zelfs voor kreeft! Wij hebben hem al gebruikt voor tosti's, sate en kip. Wat erg fijn is, is dat de lichtindicator laat zien als de grill is opgewarmd en klaar voor gebruik is. Ook wordt er en een geluidsignaal gegeven. De lichtindicator geeft een kleur aan en ook een geluidsignaal als het product rare, medium of well-done is. Het enige is dat het apparaat wat aan de grote kant is.