Tefal Contact grill Ultra Compact 600 Comfort GC3060 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Contact grill Ultra Compact 600 Comfort GC3060 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Amber 09-01-2020

Zeer tevreden

Geweldig product, ik heb vandaag gekregen en meteen geprobeerd .zeer zeer tevreden en ook lek bakje voor in is super

Pluspunten

• Geweldig
  • Alles oke

Minpunten

• Geen min punt
  • Alles oke

Super Grill 13-11-2019

Toppertje de Ultra Compact 600 Comfort GC3060

Super Grill, werkt mega snel. Het afdruip bakje is echt ideaal.
Platen kunnen in de vaatwasser wat het super gemakkelijk maakt om alles schoon te houden.

Niet alleen voor broodjes maar ook vlees, vis, groenten mega makkelijk klaar te maken.

Prijs Kwaliteit verhouding 10 punten !!

Pluspunten

• Uitneembare platen
  • Vaatwasser bestendig
  • Snel warm
  • Verschillende standen mogelijk
  • Goed formaat

M. v.d. Linden 09-11-2018

snelle levering!!

ik had al jaren een Tefal tosti ijzer. Toen die ermee stopte gekozen voor een uitgebreidere versie. Tosti-ijzer stand al uit geprobeerd, prima Heel snel ook, de rest nog uit proberen. Er zit ook een aan en uit knopje op, wat echt fijn is, nooit meer elke x stekker erin en eruit halen. Ben nu al erg te vreden!

Pluspunten

• snel warm
  • aan en uit schakelaar

Annden 06-12-2017

Tefal is spontaan in brand gevlogen

Al eerder heb ik over h et apparaat een review geschreven: in 2013 het apparaat aangeschaft. Na een paar maanden brak het handvat af. Uiteindelijk heb ik toen via Tefal een nieuw apparaat gekregen, omdat ik niet akkoord ging met een eventuele reparatie.
In principe was ik heel erg tevreden, hoewel ik de opmerkingen van andere gebruikers over rook etc. wel kan begrijpen.
Maar gisteren gebeurde er iets veel ernstiger: het apparaat vloog tijdens het opwarmen spontaan in brand. D.w.z. er ontstond een buitengewoon sterke rookontwikkeling en bij het openen van het apparaat, om het vlees er op te leggen, kwam er meteen een enorme steekvlam.
Een dag eerder had ik de grill ook al gebruikt, en toen meende ik te merken dat het apparaat eigenlijk niet zo goed werkte, het grillen duurde erg lang, net alsof de grill niet heet genoeg was.
Naar mijn mening moet er iets met de thermostaat aan de hand zijn geweest, en is de grill gisteren in korte tijd oververhit geraakt en in brand gevlogen. Er was geen sprake van kortsluiting of i.d.
Dat een apparaat na 4 jaar kapot gaat is vrij snel, het zij zo. Maar dat zo een grill, midden in de keuken spontaan in brand vliegt is niet acceptabel. Gelukkig hebben we erger kunnen voorkomen, maar 1 minuut later en het hele huis zou in brand hebben gestaan.

Pluspunten

• in principe goede grill

Minpunten

• kennelijk slechte kwaliteit van het materiaal
  • handvat brak al vrij snel af
  • er kan plotseling een steekvlam ontstaan

Annden 21-02-2018

Zie mijn bovenstaande 'klacht'. Ik heb na overleg met Tefal het apparaat ter inspectie opgestuurd, en nu krijg ik als antwoord: het apparaat was sterk vervuild en het vet was ingebrand! Het vet zou naar achteren gelopen zijn en daar een steekvlam veroorzaakt hebben. Nergens wordt gerept over mijn opmerkingen over de thermostaat etc. Het is ook een rare conclusie: het apparaat werd regelmatig schoongemaakt en hoewel wordt beweerd dat de grillplaten in de vaatwasser kunnen heb ik dat niet gedaan omdat bleek dat dan het tefallaagje los laat. Kortom, telkens het apparaat en het lekbakje schoongemaakt. Het apparaat heeft nooit op z'n kant gestaan, dus altijd op een vlakke ondergrond en gewoon plat. Het vet kon onmogelijk naar achteren lopen. Bovendien zat er vrijwel geen vet aan en de steekvlam is niet aan de achterzijde ontstaan (zoals de technicus van Tefal) beweert maar ontstond toen we het apparaat, na opwarming, wilden openen. En toen is het apparaat, brandend en wel, met grote vaart in de tuin geworpen. En ja, daardoor kan het vuil geworden zijn....... Tefal meldt mij nog dat zij geen vergoeding willen geven, maar het gekke was dat ik daar absoluut niet om gevraagd had. En daar ging het mij ook niet om. Ik wilde alleen dat men eens goed naar de thermostaat e.d. zou kijken om te voorkomen dat een dergelijk voorval nog eens zou voorkomen. Met evt. dramatischer gevolgen.......... Voor mij dus geen Tefal contactgrill meer. Jammer!

Jimmy de Wit 14-01-2017

Fantastisch appataat

Begrijp sommige negatieve berichten niet. Wij hebben tosties, hamburgers, satetjes en vlees gegrild en zijn zeer tevreden over het gebruik en resultaat. Reinigen gaat heel makkelijk daar de platen eraf kunnen. Ook geen enkel probleem met vet wat niet in de lekbak terecht zou komen. Een aanrader dus.

Pluspunten

• Afneembare platen
  • Goed reinigbaar
  • Grilled prima

Samar 26-05-2016

Tefal contactgrill is de best merk

Ik heb hem paar dagen geleden en ik vind hem een hele mooie apparaat.ik van hem met verschillende manieren gebruiken als een tosti en contactgrill.heel makkelijk om te gebruiken en ook om schoon te maken. Ik ben een groot fan van tefal en gebruik ik thuis heel veel producten van.ik raad iedereen aan om zo een apparaat te kopen .

reflector 02-01-2016

Het apparaat voelt degelijk aan maar het vet druipt niet in het lekbakje maar ernaast. Bakplaten worden in vaatwasser niet mooi schoon. Mijn apparaat rookt je het huis bijna uit. Ik vraag mij af of er meer mensen last van zoveel rook hebben.

reflector 02-02-2016

Tja, ik neem aan dat er 2 jaar garantie op het apparaat zit. Ik ga mijn klacht maar eens nij tefal melden.

nata 01-02-2016

ahh, ik heb het net gekocht en na het lezen van uw review wil ik het terugbrengen! Al die rook en vet voor een zo duur product, ik kan niet geloven...

Enrico Portello 19-01-2015

Nadat onze vorige Tefal Minute grill na jarenlang gebruik versleten anti aanbak lagen had (de platen kunnen vervangen worden, maar voor € 20 meer kun je dan beter een nieuwe kopen) hebben we de GC 3060 aangeschaft.
We gebruiken hem voor het maken van tosti's en het grillen van hamburgers, saté e.d.
In het gebruik bevalt hij uitstekend. Hij warmt snel op en de bereidingstijden zijn ook prima.
De platen zijn afneembaar en daardoor redelijk goed schoon te maken. Het is nog even afwachten hoe lang de anti-aanbaklaag meegaat, dat is vaak het zwakke punt. Maar dat zal blijken.
Bediening is duidelijk en makkelijk.
Een punt van kritiek betreft de lekbak aan de achterzijde. Als het apparaat geopend wordt, druipt er aan de achterzijde vaak vet af, en de constructie van de lekbak(achterzijde) vangt dat niet op.
Dat viel mij tegen omdat de lekbak bij de uitsparing van de plaat net 2 cm te kort komt. Ik begrijp niet dat je zo'n suffe ontwerp fout maakt, te meer omdat het aan de voorzijde prima voor elkaar is.
Met de degelijkheid is verder niks mis. de platen zijn van stevige kwaliteit en het zit degelijk in elkaar.

Djoezz77 03-06-2014

Na het lezen van de goede reviews overgegaan tot aanschaf.
Tot mijn verbazing brandt hij alles aan. Vis, brood, vlees, alles komt met een zwarte, kankerverwekkende laag eruit. Ik grill precies volgens de aangegeven tijden in de gebruiksaanwijzing na het 5 minuten opwarmen. Daarnaast is er tijdens het opwarmen en grillen een flinke rookontwikkeling.

Ik kan niet eens pistoletjes of tostis maken zonder ze aan te branden.

Ik heb de vraag bij de Klantenservice van Tefal neergelegd en houd jullie op de hoogte.

Ger 02-01-2016

Ik van il er ondanks jou input toch 1 aanschaffen. Er zijn verder goede kritieken. Maar ik ben wel benieuwd of je al iets had gehoord van Tefal.

Erik B. 11-12-2014

Al iets gehoord van Tefal?

Annden 28-02-2014

Na mijn vorige review is e.e.a. gebeurd: het bleek dat ik het apparaat eigenlijk meteen al had kunnen omruilen, rechtstreeks via Tefal. De winkel waar ik het apparaat gekocht had, BCC, was duidelijk minder servicegericht. Eerst 'moest' het apparaat gerepareerd worden, en toen bleek er slechts een nieuw schroefje geplaatst te zijn, waardoor het euve (afbreken van het handvat) weer gebeurde. Geen oplossing dus. Maar nu heb ik dan, door tussenkomst van Tefal, een nieuw apparaat gekregen. Prima!! Het apparaat blijf ik geweldig vinden: heerlijk om vlees te grillen, maar ook groenten, en als broodrooster. Alles is heerlijk, het gaat snel (omdat twee kanten tegelijk gegrild worden), makkelijk schoon te houden, enz. Ik hoop dat ik niet weer problemen ga krijgen met het handvat, dat is dus nog even afwachten, maar verder is het een van de beste aankopen geweest die ik de afgelopen jaren heb gedaan. Een aanwinst in de keuken!!

Annden 10-11-2013

Het apparaat begin februari aangeschaft, en ik ben er heel erg tevreden over. D.w.z. over de werking als grill. Al het vlees, kipfilet, vis, enz. wordt heerlijk. Ook brood roosteren gaat uitstekend. En ik kan het apparaat eigenlijk niet meer missen.Maar.........onlangs brak de handgreep, zomaar, af. Het apparaat staat op een vaste plaats in de keuken, wordt niet rechtop gezet of i.d. maar kennelijk was er binnenin een schroefdraad afgebroken. Terug naar de winkel, BCC, en de grill zou geretourneerd worden. Na bijna 3 weken krijg ik het terug met de mededeling dat het 'gerepareerd' was, en wel bij E-Care in Duiven (een servicecenter van Tefal). Toen ik de grill gisteren voor het eerst weer wilde gebruiken, gebeurde hetzelfde als een paar weken geleden: de handgreep liet los. Toen bleek dat het vorige, kapotte, handvat er weer opgezet was. Onvoldoende dus. En dat vind ik niet correct. De grill is een van de duursten op dit gebied, en ik verwacht een goede kwaliteit. Niet een handgreep die al na een paar maanden afbreekt, er dan weer opgezet wordt, en weer afbreekt. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen groot, druk, gezin maar ik ben een alleenstaande vrouw, en woon in 1 huis met een, volwassen, zoon die meestal niet thuis is. De grill wordt dus niet extreem veel gebruikt, wel regelmatig. Ben buitengewoon teleurgesteld. Moet nu morgen weer naar BCC rijden, in een andere plaats dan ik woon, en dan maar weer afwachten.

Sabira 20-08-2013

Geweldige grill. De 3 standen zijn genoeg. Hij is snel op temperatuur, ook als je de hoogste stand kiest. Tosti's, sateetje's, vis, groenten: alles wordt snel en goed gegrild! (vooral sateetje's worden heel lekker omdat door de hitte het vlees meteen dichtgeschroeid)

Annemie Wouters 25-04-2013

Helaas beginnen de nieuwe bakplaten ook te bladeren aan de onderkant. Je krijgt dus ook van deze grill zwarte handen als je de platen eruit haalt. Ik stuur deze grill niet meer retour want dan ben je de grill enkele weken kwijt en na verloop van tijd heb je toch weer hetzelfde. Daarom had ik juist dit type grill gekocht zodat ik geen zwarte handen meer kreeg, helaas!

rverhoog 24-02-2013

Deze contactgrill gekocht een maand geleden en gaat een 'low budget' contactgrill vervangen die niet beviel.
Eerst uitgebreid vooraf mijn keuze gemaakt en voorbereid en het werd de Tefal GC3060 vanwege de kwaliteit, mogelijkheden en degelijkheid.

De contactgrill is snel (5 min) op temperatuur. Knoppen e.d. voelen goed en degelijk aan. Het aanbrengen van de grillplaten gaan moeiteloos en hebben een goede kwaliteit anti aanbaklaag. Hamburgers zijn heerlijk en geven geen vet gevoel. Steaks moeten wel extra olijfolie krijgen anders worden ze te droog. Schoonmaken achteraf gaat ook prima en zonder echte moeite. Gewoon een sopje en ze zijn schoon (doe dit na twee uur om eerst af te koelen).

De contactgrill ziet er erg mooi uit met het chroom en misstaat niet in welke keuken dan ook.
De grill zelf bestaat uit wat dikkere verticale ribben als normaal wat zorgt voor een betere warmtegeleiding.

Het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is de uiterst summiere handleiding en mis recepten. Met recepten stimuleer je het gebruik van de grill.

Kortom een top apparaat die ik vaak ga gebruiken en nog veel plezier van zal hebben. Blij dat ik voor dit type gekozen heb.

Annemie Wouters 05-01-2013

Ik heb de compact grill retour gestuurd naar de webwinkel, bleek achteraf dat het Maxwell was. De grill is 4 weken weg geweest en wat bleek, ik kreeg een hele nieuwe. Ik had eerst contact opgenomen met Tefal en ik daar moest ook het hele apparaat terug sturen, maar moest wel de verzendkosten betalen?? De webwinkel stuurde mij een antwoordnummer van de zaak en kon hem gratis opsturen.Bij Tefal waren ze niet vriendelijk en niet service gericht! Maar ik heb dankzij de webwinkel een nieuwe.Tot nu toe funcioneert het apparaat uitstekend en zijn de platen nog in orde.

Annemie Wouters 17-09-2012

Enige tijd geleden een Tefal GC3060 gekocht en het apparaat functioneert geweldig. Nu moet ik helaas melden dat je ook met deze grill naar verloop van tijd zwarte handen krijgt omdat de onderlaag van de bakplaten al aan het loslaten is. Ik heb deze grill gekocht omdat ik van de vorige Tefal grill altijd zwarte handen kreeg en nu begint deze grill hetzelfde te vertonen, hij bladert af.