Philips Avance Collection HD9652 - Reviews

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 65 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Lekkerbekje 30-10-2017

Grote aanrader

Ik had al een kleinere analoge airfryer waar ik wel tevreden mee was, maar de Philips XXL is echt een wereld van verschil! Waar de oude net genoeg was voor 2 personen, is deze groot genoeg voor een gezin van 5! Je kan er in 1 keer 2 zakken patat in bakken en zelfs met 1 kilo shoarmavlees en 4 pita broodjes erbovenop zat het mandje nog niet vol!
Digitaal versus analoog is zeker ook een voordeel, bij een anologe kun je niet nauwkeurig de tijd instellen. Zeker bij kortere bereidingstijden is een digitale handiger.

De verdeler komt absoluut van pas bij zo’n grote mand. Waar ik voorheen friet en snacks samen in het mandje deed, heeft ieder nu zijn eigen vakje en druipt het vet niet van het ene in het andere. En vlees en vis tegelijkertijd is ook geen probleem.
Minpuntje is wel dat de verdeler niet al te stevig vast blijft zitten in de mand, als je aan een kant frietjes heb zitten en gaat schudden, dan valt het schotje wel om. Dat los ik dan op door met een spatel de frietjes om te scheppen.

Ik gebruik de XXL ook als vervanger van de magnetron. Bijvoorbeeld een lekkerbekje van de markt een paar minuutjes in de airfryer en hij is lekker warm en krokant, met als bijkomend voordeel dat er aardig wat vet uit komt druipen.
Idem dito met kip, bij het opwarmen in de magnetron of oven droogt het vaak uit, maar in de airfryer blijft het vlees sappig en wordt het velletje weer lekker krokant.
Ik dacht van tevoren dat er bij zo’n grote airfryer vast eerst voorverwarmd moest worden, maar dat blijkt juist overbodig te zijn, enorme tijdsbesparing dus!

Heb achtereenvolgend muffins gemaakt, kastanjes gepoft en tot slot nog grote diepvries loempia’s erin, dit allemaal binnen 45 minuten klaar! Ik gebruik trouwens geen speciale oven of airfryer producten, de “normale” diepvriessnacks komen er allemaal prima uit. En ik hou een iets kortere tijd aan dan de aangegeven tijd voor bereiding in de XL versie.

Een ander voordeel van deze XXL is de ‘vetverminderaar’, vet dat uit het eten komt, druipt via deze plaat in de bak en kan vervolgens niet meer omhoog spatten.

Al met al een grote aanrader, zeker voor een groot gezin maar ook voor 1 persoon zou ik hem aanraden als je van kokkerellen en gemak houdt!

Pluspunten

• Anti-aanbaklaag mandje
  • Grote inhoud
  • Makkelijk gezonder eten
  • Veelzijdig

Minpunten

• Summiere handleiding, wel een uitgebreidere online
  • Redelijk zwaar, vaste plek is aan te raden

Sophia1980 28-10-2017
  • Product gekregen

Airfryer xxl onmisbaar in de keuken

Heb de Airfryer ruim een maand in bezit. Een mooi design alleen een beetje te groot voor mijn kleine keuken. Maar hij heeft wel een plek verdiend Op de aanrecht! Ons gezin van 5 personen gebruiken het dagelijks. S ochtends voor lekkere warme broodjes smiddags lekker een snackje en savonds lekker vlees of kip. De groente bak ik nog wel appart omdat ik dat eigenlijk gewend ben. Maar het eten wat ik in de Airfryer heb gedaan is er lekker uitgekomen. Zelf mijn lamskoteletten Hihi. Geen last meer van olie geurtjes maar alleen van het gerecht. Het apperaat maakt wel wat geluid maar dat is minimaal. De assecoires zijn wel wat prijzig dat vind ik wel jammer. We zijn aan het kijken voor de grilpan voor de vis. Voor de rest zijn wij zeer tevreden en hoop dat wij er lang plezier van mogen hebben. Wat ook handig is dat alles vaatwasserbestendig is. Aangezien de airfrayer bij ons goed gebruikt wordt is dat wel zo makkelijk.

Pluspunten

• Geen olie meer nodig
  • Geen olie geur of nare luchtjes
  • De xxl past genoeg in voor groot gezin
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• assecoires zijn best prijzig
  • Best wat groot apperaat

Babs 20-10-2017

Geweldig apparaat

Lekkere grote mand zodat er veel eten tegelijk klaargemaakt kan worden. Een apparaat waar je veel meer mee kan 'koken' dan ik verwacht had: van patat, taart, kip tot zelfs 'gekookte eieren'! Heb hem nu ongeveer 10 dagen in huis en ben nog steeds bezig om te ontdekken wat ik er nog meer in kan maken. Super product!
(Er past een springvorm in van 18 cm)

Pluspunten

• Groot
  • Duidelijk
  • Veel verschillende recepten in klaar te maken
  • Nagenoeg geen stank
  • Veel minder ver

Minpunten

• Tussenschot blijft niet zitten bij weinig vulling
  • Zelf gebruiksaanw. downloaden/printen

HenkdeFryer 10-08-2018

Deze airfryer bevalt mij beter dan gedacht

Ik heb deze airfryer aangeschaft nadat een goedkopere die ik eerst had gekocht, niet meer goed was, ik was daar eerst mee begonnen om kennis te maken met het fenomeen airfryer. Daarna na ervaring van familie met deze airfryer, heb ik deze ook gekocht, nog met cashback ook. Toch weer een nieuwe ervaring, nog minder vet, voor verwarmen niet nodig, en, dat vind ik bijzonder, een warmhoud stand. Kortom voor mij een geweldig apparaat t.o.v. mijn vorige, en de prijs viel ook mee.

Sardientje 30-07-2018

Handig en erg goed van smaak!

De eerste keer dat ik de Philips xxl gebruikte heb ik aardappeltjes, bamischijven en kaassoufle's gebakken, het was een succes en smaakte heerlijk!
Gaat ook reuze snel en ik vind het erg handig.
Volgende keer de kippen pootjes, zal ook heerlijk en een succes zijn!
Pas in huis maar al enthousiast!

Veertjes 19-07-2018

Zeer tevreden.

Tot voor kort had ik altijd een frituurpan, mede omdat mijn man het niet anders wou dan gefrituurd. Nu ik toch heb doorgezet om een airfryer aan te schaffen kan ik niet anders zeggen dan: had ik dit maar eerder gedaan. Zelfs mijn man is helemaal om. Nadat ik deze heb gekocht staat hij elke dag minimaal één keer aan, soms meerdere keren. Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan met een frituurpan, bv vlees bakken, tegelijk met aardappels/friet. En dan gelijk weer afwassen, dus weer schoon voor de volgende dag, bij een frituur gebruikt men steeds weer datzelfde vet. Voor mij nooit meer een frituurpan.

TonVteL 24-06-2018

Prima airfryer van Philips voor de grotere porties

In het bijgeleverde receptenboekje en de recepten op de app kun je al zien hoeveel mogelijkheden er zijn met deze airfryer. Werkt allemaal prima en minder vet! Het enige minpunt is wat mij betreft de matige bediening met de draaiknop (betreft de digitale versie van de airfryer). Met name het instellen van de tijd gaat zeer moeizaam. Voor het overige erg tevreden. Kan deze airfryer aanbevelen.

Karin115 23-06-2018

Prima upgrade

Dit is onze 2e airfryer. De eerste (XL) heb ik een paar jaar goed gebruikt. De beperkte hoeveelheden die hierin tegelijk gebakken konden worden vormden vaak een probleem ivm lange wachttijden :)
Deze uitvoering is een flinke verbetering. In deze pan kan een kilo patat smakelijk worden gebakken zonder dat het klef blijft. Meer zal ook kunnen maar ik heb voorkeur voor krokante patatten.
Voor de rest is het allemaal net iets degelijker dan de 1e versie.
Ik ben er van overtuigd dat we hier de komende jaren ook veel plezier van gaan hebben.

Renske023 22-06-2018

Geen moment spijt

Na lang twijfelen (hoge prijs) toch gekocht en nog geen moment spijt van gehad.
De frietjes zijn heerlijk en geen vet.
We zijn vooral dol op kip en die komt er knapperig en tegelijkertijd knapperig uit. Heerlijk.
Verder nog niet veel in gemaakt omdat de XXL geen extra accessoires heeft zoals een bakblik waar je ook gebak, brood ed. in kunt maken.
Daar schiet Philips toch tekort in. Wel een product op de markt brengen maar geen accessoires.

Manuela74 16-06-2018

Super apparaat

De Airfryer XXL voldoet aan de verwachtingen. Makkelijker schoon te houden dan de XL. Wat zeker een pluspunt is. Vet stroomt onder de vetvanger, waardoor er minder vet ‘opvliegt’ richting het verwarmingselement. Ik gebruik hem elke dag voor bijvoorbeeld het afbakken van brood of de warme maaltijd. Dan worden er vlees en gebakken aardappeltjes in bereid. De Airfryer XXL kan overal voor gebruikt worden en is niet alleen een vervanger van de frituurpan. Denk aan het bakken van brood, cake en taart. Super apparaat!

Ben571 15-06-2018

Handig en lekker eten bereiden

Na lang wachten toch gekocht en we gebruiken de airfryer regelmatig. We proberen steeds meer en veelal met een goed resultaat.

Vivian 13-06-2018

Ideale keukenhulp

Ik heb nog maar een paar producten in de Airfryer klaar gemaakt, maar het gebruik is heel gemakkelijk, snel klaar en het belangrijkste ook nog heel lekker. Geen omkijken naar ;)!

Moet nog ontdekken en uitproberen wat er allemaal in klaar gemaakt kan worden. Maar tot nu toe heel enthousiast!!

Lanbodega 23-05-2018

Fantastisch apparaat

Wij zouden niet meer zonder kunnen.
Sommige ovengerechten smaken beter uit de airfryer.
Hulde aan de uitvinder.

Wouter49 22-05-2018

boven verwachting goed

Het is even wennen: welke temperatuur en hoe lang? Maar de ervaring is net als bij de introductie van de magnetron: op enig moment heb je er gevoel voor welke energie en hoe lang dat moet duren. Neem wat krappe tijd, je kan altijd nog een paar minuten extra intoetsen. Daarna... voortreffelijk. Vetopvang werkt zoals aangegeven.

Speedyhoef 22-05-2018

Het eten komt er heerlijk uit.

Het maakt qua smaak eigenlijk geen verschil; uit de frituur of uit de airfryer. Behalve dat het uit de airfryer veel minder vet is.
Alles is heerlijk krokant, goed warm en smaakvol. Tot zover de lovende kritiek. Het negatieve is dat de hitte spiraal bovenin het apparaat door het opspattend vet, dat inbrandt aan de spiraal vies wordt en gaat ruiken. Niet in de eerste paar maanden, maar nadat de spiraal langer in gebruik is. Het mandje, dat in de vaatwasser kan, komt daar, na een lang programma met eerste klas vaatwas tabletten niet bepaald schoon uit. Hard boenen na het gebruik geeft een beter resultaat. Kortom; heerlijke gerechten, maar wel meer onderhoud dan wordt aangegeven. Een of meer schijven citroen na het gebruik weken het vet écht niet van de hittespiraal af. Toch heel blij met de producten die eruit komen.

Bakplaat 12-05-2018

Fijn apparaat, werkt stukken beter dan de "oude" 0,8 liter

Fijn apparaat, werkt stukken beter dan de "oude" 0,8 liter uitvoering.
Jammer dat er (nog?) geen accessoires als grillpan, bakpan e.d. voor de xxl verkrijgbaar zijn

blommetje56 10-05-2018

van XL naar XXL

na ruim 3 jaar trouwe dienst is onze XL niet meer.
Gelijk overgestapt op de XXL na het lezen van reviews.
Niet met alles eens.
+ grotere bak
+ makkelijker schoon te maken
+warmhoudfunctie
- de baktijden zijn niet sneller
-je kunt er geen losse schaal inzetten
-het bedienpaneel is lang niet zo gemakkelijk/licht te bedienen.
-je moet uiteindelijk nog je tijd instellen met de voorgeprogrammeerde functies

olavl 20-04-2018

goede airfryer met grote capaciteit

ik had hiervoor al een andere philips airfryer, dus was ik al bekend met de mogelijkheden. Dit model is echter aanzienlijk verbeterd t.o.v. zijn voorgangers inzake de mogelijkheden om de pan schoon te houden. dat was in het verleden echt een probleem, waar nu dus wat aan gedaan is.
overigens worden de frites keurig bruin en knapperig, maar zie ik geen meerwaarde in de voor te selecteren bakprogramma's. zelf de tijd en temperatuur instellen is net zo makkelijk.

Mamaloeke 03-04-2018

Werkt perfect

Helemaal blij met mijn nieuwe Airfryer XXl.
Werkt heel goed en makkelijk.
Al lekkere dingen erin gemaakt. :-)

Handy18 20-03-2018

Een toppertje!!!

Wat zijn we blij met deze airfryer! Lekker ruim en zeer gebruiksvriendelijk. Alleen jammer dat je niet alleen kan kijken voor een paar recepten. Dan moet je een account aanmaken, ik zou niet weten waarom... Dus ben ik verder gaan kijken en heb ik 'recepten voor de airfryer' gevonden. Makkelijk. Ik ben allerlei etenswaren aan het uit proberen. ook leuk en gezellig. Kortom, ik vindt een bijzonder fijne machine!!