Eden ED-7012

• Test panel 8.2 jan 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eden ED-7012 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

t***********@h********** 31-01-2022

Mooi, simpel en makkelijk

Geschreven voor: Eden ED-7012

Het een een grote airfryer die er niet al te massaal uitziet. Je kunt deze nog makkelijk wegbergen in een kast. Mooi design, voelt alleen iets “ plasticer “ dan de dure airfryers. Werkt super! Veel programma’s. Die duidelijk vermeld staan op het touchscreen. En maakt niet al te veel lawaai. Het roostertje in mandje is makkelijk in en uit te halen en schoon te maken. Je werkt niet met een los mandje in de bak. Wij hebben deze niet in vaatwasser gedaan, omdat hij heel snel en simpel schoon te maken is. Hebben er verschillende soorten voedsel in bereid en alles kwam er zeer smakelijk uit. Zou deze zeker zelf aanschaffen. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Compact maar grote inhoud
  • Uiterlijk
  • Stil in gebruik

Jimmyyy 31-01-2022

Mooie grote Fryer

Geschreven voor: Eden ED-7012

Wij hebben deze Fryer mogen testen en waren verbaasd over de mogelijkheden met deze Fryer. Wij wouden weten of wij sneller een Fryer zouden pakken of de frituurpan en de uitkomst is de Fryer. Ook vroegen wij ons af hoe vaak je er nou gebruik van maakt niet alleen voor snackies maar ook om gewoon lekker broodjes af te bakken. Wij zijn er achter gekomen dat een Fryer echt een must is in ons huishouden.

Het Design van de Fryer is erg mooi, hij is wel erg groot van formaat en hierdoor zou die niet zo snel mogelijk in een doorsnee kastje passen. Wij hebben een voorraadkast waar wij de fryer in zetten en vinden dat een prima plek, maar het is wel iets om rekening mee te houden
De Fryer is super groot en heeft een inhoud van 6Liter. Wij waren erg verbaasd over hoeveel er in past ook omdat wij nog nooit eerder een Fryer hadden gebruikt.

Het gebruiksgemak van de Fryer is echt top, heel makkelijk te bedienen en heeft diverse voorgeprogrammeerde bakprogramma’s. Wanneer je iets van patat of krieltjes in de Fryer maakt is het van belang dat je af en toe even schudt. Ook het schoonmaken is makkelijk te doen, gewoon het mandje eruit halen en het rooster en even met wat zeep schoonmaken. Je zou het ook in de vaatwasser kunnen doen maar wij vonden het zelf makkelijker om met de hand te doen.

De Fryer is ook veilig in gebruik, het heeft een oververhittingsbeveiliging en mooie cool-touch handvat en anti-slipvoetjes. Deze kan je dus veilig plaatsen op het aanrecht zonder dat die schuift over het aanrecht.

Al met al is dit echt een aanwinst en zou het zeker aanraden

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk te bedienen

l*******@g******** 25-01-2022

Lekkere snacks zonder hinderlijke geur

Geschreven voor: Eden ED-7012

Voor Review.nl hebben wij de Eden Digital Crispy Fryer ED-7012 getest.

Levering en unboxing
De Fryer werd bezorgd in een stevige doos en kwam ongeschonden uit de doos, wel zo belangrijk in een tijd dat we tegenwoordig veel van onze aankopen online doen.

Uitrusting
Dat het een XXL Fryer is is duidelijk te zien. Met een inhoud van 6 liter kan hij met gemak de lekkere trek van een gezin stillen. Het is een flink apparaat dat je niet snel op je aanrecht zal laten staan. Zorg er dus voor dat je ruimte hebt om de Fryer op te bergen. De Fryer ziet er strak uit, voelt solide aan. Eén minpuntje gelijk bij het begin, de Fryer werd geleverd zonder mandje. Van Review.nl krijgen wij te horen dat er inderdaad geen mandje bij geleverd wordt. Toch wel een onontbeerlijk attribuut want zo wordt bakken toch wel een uitdaging. Eenvoudig wat frietjes bakken vind ik op deze manier geen succes. Na het bakken moet je met een schuimspaan de frietjes uit de bak halen, niet echt handig. Voor een mooi resultaat wil je ook nog wel even de frietjes tussendoor opschudden maar dat wordt moeilijk zonder mandje.

Bediening en gebruiksgemak
De bediening van de Fryer is eenvoudig, duidelijke afleesbare icoontjes op het duidelijk afleesbare scherm. Standaard zijn er al een acht programma’s voorgeprogrammeerd maar gelukkig heb je altijd zelf nog de mogelijkheid om de temperatuur en tijd naar eigen inzicht aan te passen. Dat is maar goed ook want het ene bakproduct is het andere niet en voor het beste resultaat kan je dan wat “spelen” met de tijd en temperatuur. Het apparaat slaat automatisch af als de tijd verstreken is. Goed doordacht van de fabrikant dat je toch zelf iets kan/mag aanpassen aan de voorgeprogrammeerde instellingen.
Door de anti-slip nopjes bljft de Fryer goed op zijn plaats staan.

Een ander minpuntje is dat de bak waar de produkten in gaan bij hitte af en toe wat moeilijk teruggaat in het apparaat. Dat is soms even hinderlijk. Het handvat blijft daarentegen gelukkig koel.
De Fryer wordt aan de buitenkant niet heet. De bak met bakprodukten natuurlijk wel en dat is even oppassen. Het rooster waar de produkten op liggen zorgt er voor dat het vet goed gescheiden blijft van de produkten. Het schoonmaken van de Fryer is eenvoudig, weinig tot geen uitstekende delen die het schoonmaken bemoeilijken of waar je je aan kan bezeren. De bak en het rooster kunnen in de vaatwasser.

Bakresultaat
Het resultaat van de Fryer is aanzienlijk beter dan frietjes en andere snacks uit de gewone hetelucht oven. De snacks zijn knapperig. De friet is misschien iets te knapperig, maar daar kan je aan werken door zelf met de temperatuur en tijd te experimenteren. De kroketjes en kaasballetjes zijn voortreffelijk. De voorverwarmtijd die vaak geadviseerd wordt hoefden wij niet helemaal te gebruiken want ook zonder de geadviseerde voorverwarmtijd was het resultaat goed.

Geur
Een groot voordeel is dat de Fryer ook vrijwel geen geur achterlaat, althans geen hinderlijke geur. Dit is onze eerste Air Fryer en tot op heden stond de frituurpan altijd buiten. De Air Fryer stond tijdens het gebruik gewoon in de keuken.

Conclusie
Graag hadden wij de Eden Digital Crispy Fryer nog verder getest door hem te gebruiken voor het maken van maaltijden, gevulde Italiaanse bollen of het bakken van brood, maar helaas kwam dat er niet van.
Al met al heeft de Eden Digital Crispy Fryer ED-7012 ons aangenaam verrast, knapperige snacks, makkelijk schoon te maken, geen hinderlijke geur. Voor een tweepersoons huishouden wellicht iets te groot. Als er standaard nog een mandje meegeleverd wordt dan kan het feest na het uitpakken direkt beginnen.

Pluspunten

• voorgeprogrammeerde programma's
  • zelf instelbare temperatuur en tijd
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• mandje mist
  • hete bak schuift moeilijk in apparaat

Maarten 25-01-2022

Verrassend positief en zeker een aanrader

Geschreven voor: Eden ED-7012

Ik heb deze Eden ED-7012 Air-fryer 2 weken mogen testen. En mijn doel was om te kijken of deze geschikt is om voor 4 personen frites en snacks te kunnen bakken in een acceptabele tijd.

Unboxing;
Als eerste wat mij opviel toen hij uit de doos kwam is dat hij overeenkomt met de plaatjes die te vinden zijn op internet. Wel is hij in mijn ogen groot en past niet echt in een standaard keuken kastje. Maar zou bijvoorbeeld wel passen in de kast onder je gootsteen als je geen tussenplank daar hebt zitten. Dat is dus iets om rekening meet te houden. Verder is het een mooi design en licht het bedieningspaneel op als je het apparaat wilt bedienen.

Gebruik;
Het bedienen van de Air-fryer is echt wel heel makkelijk. Er zit een stand-by knop op het display om hem aan te zetten. Kies 1 van de voorgeprogrammeerde programma’s, vul de lade met je frites en druk op start. Schud een paar keer tussen door om de frites gelijkmatig te verhitten. Dit doe je door de lade eruit te halen, schudden en weer terug te doen. Bij het terugplaatsten van de la wordt het programma automatisch hervat. Erg fijn.
Tijdens het bakken wordt de buitenkant van de lade wel heel warm, maar het handvat niet. De rest van de machine wordt warm, maar niet heet. En is dus prima beet te pakken.

Lade;
Dit is echt een grote lade met een inhoud van 6 liter. Dus een zak van 750 gram frites past er helemaal in en wordt ook echt lekker gebakken. De snacks, werden goed heet. Zo waren meerdere frikandellen, kaassouffles en Mexicanos prima in een keer te bakken.
Na gebruik heb ik de lade schoongemaakt met wat water en zeepsop, deze was snel weer schoon.

Resultaat;
Ik had niet verwacht dat een Air-fryer zou voldoen aan mijn verwachtingen, maar we zijn aangenaam verrast. Zeker dat ook de snacks goed waren gelukt is erg positief. Ik zou deze Air-fryer zeker aanraden.

Pluspunten

• Grote lade van 6 liter
  • Makkelijke bediening
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Grote inhoud dus ook groot apparaat
  • Lade wordt best wel warm

j**************@g******** 25-01-2022

Top Airfryer!

Geschreven voor: Eden ED-7012

Wij als studentenhuis hebben het geluk gehad om deze Aifryer te mogen testen. We kunnen wel stellen dat onze oven overbodig is geworden!

Bij het uitpakken (grote doos) wisten we niet of het ging passen, maar uiteindelijk valt de grootte hartstikke mee en ziet het apparaat er ook goed uit in je keuken. Omdat wij (bijna) altijd met veel mensen eten, is het ideaal dat deze airfryer zo'n grote capaciteit heeft. Er kan echt veel in, en dan nog wordt alles bruin en krokant (wel soms even husselen natuurlijk).

Voordat we de airfryer gingen gebruiken hebben we de hele instructie in het boekje eerst gelezen, maar dit was eigenlijk niet eens nodig. Het digitale bedieningspaneel is heel duidelijk en spreekt eigenlijk voor zich. Ook super fijn dat er zoveel standen zijn, waardoor je eigenlijk alles wel in de airfryer kan maken. De rest van het apparaat wordt tijdens het airfryen ook niet heet (zoals in de oven) en het handvat kan je daardoor gewoon makkelijk vastpakken. Het schoonmaken is ook super easy, wij hebben geen vaatwasser maar ook met de hand is het goed te doen en zo klaar.

Kortom: TOP product! Wij zijn enorm blij dat we deze hebben mogen testen.

Pluspunten

• kan veel in
  • mooi design
  • digitale bediening
  • goed krokant
  • makkelijk schoon te maken

carina 25-01-2022

Grote airfryer, gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Eden ED-7012

Onlangs heb ik deze airfyer mogen testen. Ik was nog niet bekend met het merk en was enthousiast om het uit te proberen.

De airfryer is groot van formaat en heeft een robuuste stoere uitstraling. Het materiaal is van degelijke kwaliteit. De capaciteit van 6 liter vind ik ruim en voor een gezin erg handig, want je kunt een grote hoeveelheid bereiden. De uitneembare mand is stevig, maar blijft soms wel haken tijdens het eruit halen. Dit is me in totaliteit 3 keer gebeurd, daarna geen problemen meer me gehad.

De airfryer is gemakkelijk te bedienen door het digitale bedieningspaneel, de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. Ik moest even mijn draai vinden met de 8 verschillende bakprogramma`s. Maar ik denk ik vooral mijn mindset moest omschakelen, want ik had nog nooit muffins anders dan in de oven gemaakt. Dit vond ik toch wel spannend, maar het resultaat was erg lekker, ze smaakten vers en precies net alsof ze in de oven bereid.
Je stelt de airfryer in qua tijd of volgens een bepaald bakprogramma en schakelt nadat klaar is automatisch uit. Ik heb meerdere gerechten geprobeerd, allereerst friet en hapjes, maar ook vlees en vis. Dit smaakte allemaal goed, zoals het hoort. Het is niet droog of vettig, maar alles is lekker van smaak.
Een echte pluspunt is dat de airfryer van compacte formaat is en dat de buitenkant niet warm wordt, ook het handvat wordt niet warm. Dit heb ik bij andere airfryers wel eens ervaren en in een gezin vind ik dat gevaarlijk. Tevens zit er een overhittingsbeveiliging in dit bij een bepaalde temperatuur zichzelf uitschakelt om ongelukken te voorkomen. En het heeft aan de onderkant antislip om stabiel op de tafel of aanrecht te staan.
Je kunt de mand en de grillplaat in de vaatwasser schoonmaken en het resultaat is goed, soms moet je nog even met een doekje even extra reinigen. De airfryer zelf is goed schoon te houden met een huishouddoekje.

Pluspunten

• grote mand
  • 8 verschillende bakprogramma`s
  • gemakkelijk in gebruik
  • wordt niet warm aan de buitenkant
  • kan in de vaatwasser

Minpunten

• het mandje blijft soms haken

t**********@g******** 25-01-2022

Groot en super handig die digitale menuutjes

Geschreven voor: Eden ED-7012

Mooie fryer met veel opties. De digitale versie zorgt ervoor dat je makkelijk de juiste tijden en temperaturen in kan stellen. De beschikbare menuutjes geven je een idee wat goed past bij het gerecht dat je wilt maken. Meesten werken goed bij de eerste poging. Anders makkelijk bij te stellen. Cake bakken nog niet geprobeerd. Schoonmaken gaat heel makkelijk. Er zit alleen geen mandje bij maar een rekje. Je kunt als er vet uitgelopen is niet de lade omdraaien, want dan wordt het een kliederboel. Dat wordt eruit scheppen. Past wel veel in. Kan niet in de vaatwasser. Past wel maar net in een kleine wasbak. Dus even opletten bij het afwassen dat je niet je hele keuken naar maakt.
Het enige nadeel dat ik kon vinden is dus dat er geen mandje is een misschien dat het apparaat zelf wel erg groot is en dus veel ruimte inneemt. Maar er past dus wel echt veel in en je kunt zonder problemen een maaltijd voor 4 maken in 1 keer

Pluspunten

• Groot
  • Voorgestelde instellingen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Groot
  • Geen mandje

k*************@h********** 23-01-2022

Ruime, fijne airfryer!

Geschreven voor: Eden ED-7012

Ik heb het genoegen gehad om de Eden airfryer een aantal weken te mogen testen. Bij binnenkomst leek het een robuust en zwaar apparaat, maar die gedachte veranderde al snel toen ik de airfryer uit de doos tilde. Hij is vrij licht qua gewicht, waardoor je hem ook na gebruik makkelijk verplaats naar een opbergplek. De anti-slip voetjes zorgen ervoor dat het apparaat ook stevig staat en niet verschuift.

Na horens word een airfryer vaak bestempeld als de vervanger van de frituurpan, maar ik ben tijdens het testen tot de conclusie gekomen dat deze airfryer veel meer is dan dat. Door de 8 verschillende bakprogramma’s en de timer is het ook ideaal voor het bereiden van andere gerecht, waaronder zoete aardappel frietjes, of broccoli. Daarbij is de Eden Crispy Fryer groot qua inhoud, waardoor je voor een aantal personen tegelijkertijd kunt koken/bakken. Het handige is dat de airfryer niet voorverwarmd hoeft te worden en daarnaast kun je zowel de temperatuur als de timer tijdens het gebruik ook verstellen.

De mand en de uitneembare plaat zijn makkelijk schoon te krijgen. Zelf heb ik deze niet in de vaatwasser gehad, maar met de hand afgewassen. Let wel op, na gebruik is de plaat nog erg warm, laat deze daarom eerst afkoelen! De mand kun je overigens wel makkelijk uitnemen doordat het handvat niet warm wordt.

Al met al een erg fijn product. Ik zal hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Anti-slip voetjes
  • Makkelijk in gebruik
  • Hoeft niet voorverwarmd te worden

Minpunten

• Plaat binnenin

l**********@g******** 23-01-2022

Makkelijk, snel, betrouwbaar en kwaliteit !

Geschreven voor: Eden ED-7012

Na het uitpakken van het apparaat ben ik enthousiast en verrast qua robuuste vormgeving van het apparaat. Het apparaat is zeer geschikt voor kleine hoeveelheden te bereiden snacks waaronder bamihapjes, frikandellen, kroketten, loempia;s, hamburgers, kipburgers, vegetarische snacks, vis, vissticks en natuurlijk frites. Er kan nog veel meer met de airfryer maar daar ben ik nog niet aan toegekomen en kan ik voor dit moment niet echt boordelingen omdat ik zelf nog niet alle mogelijkheden heb kunnen testen en beoordelen.
Het prettige van de airfryer is dat je frites en snacks kunt bereiden zonder de nare frituurlucht en dit is zeker een grote pluspunt van de airfryer en qua knapperigheid doet de aitfryer zeker niet onder van de traditionele frituurpan.
De Airfryer is geen vervanger voor de frtituurpan maar heeft zijn eigen plekje in de keuken zeker verdent, eenvoudig, betrouwbaar en kwaliteit.
De vormgeving en materiaal van het apparaat is van hoge kwaliteit, de pootjes hebben een antislip laag en staat heel stabiel, makkelijke en eenvoudige bediening, snelle bereiding van het voeding en goede resultaat na het bakproces en het reinigen/schoonmaken is erg makkelijk en snel onder de warme kraan, het enigste wat ik iets minder vind is dat de lade niet in de vaatwasser gedaan mag worden.
Ik moet zeggen de inhoud van het apparaat 3,5 liter is ruim voldoende voor 1 of 2 personen. Het apparaat is snel met voorverwarmen en kleine hoeveelheden patat en snacks zijn binnen de 10 minuten gereed om te consumeren met een knapperige en mooi gebruinde laag.
Het apparaat heeft diverse geprogrammeerde instellingen of kan je dit handmatig invoeren. Het prettige is na het instellen van de bereidingstijd en nadat deze is verlopen hoor je een aantal toontjes/piepgeluiden en zet de machine zichzelf uit, je brand je handen niet als je de lade uit het apparaat haalt en het apparaat is beveiligd tegen oververhitting.
Op dit moment heb ik het product al aardig kunnen testen, maar heb ik nog steeds niet alles uit het apparaat kunnen halen wat ik graag zou willen, de mogelijkheden zijn eindeloos en ik ben erg enthousiast over dit product, makkelijk en snel bereiden en een prima aanvulling qua bereiden van voedsel. Het is wat mij betreft een aanrader en heeft zijn eigen plekje in de keuken zeker verdiend!
De prijs/kwaliteit verhouding is goed en zeker waard, het enige nadeel is dat het product groot is en dat de lade niet in vaatwasser kan, dit zijn enkele persoonlijke puntjes maar het product is gewoon ideaal voor het bereiden van lekker en snel voedsel!

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Geen firtuurlicht
  • Stabiele en antislip pootjes
  • Makkelijke bediening
  • Beveiligd tegen oververhitting

Minpunten

• Product is groot
  • Lade mag niet in de vaatwasser

Hans 22-01-2022

Een echte aanrader!

Geschreven voor: Eden ED-7012

Op de dag van aankomst van de airfryer gooide ik, als bitterballen uit de frituurpan fan, na het installeren en schoonmaken, eerst een portie bitterballen in het apparaat en 10 minuten later, lagen de geurende bitterballen mij toe te lachen in een kom. Bij het proeven vielen mij meteen al drie dingen op. Geen vette vingers, geen vette baklucht in huis en ik at een bitterbal met een krokant jasje en met een hele goede smaak!

Jammer dat er geen leuk boekje met enkele recepten om een beeld te vormen bij zat. Ik loop al jaren te wikken en wegen om wel of niet een airfryer aan te schaffen. Maar met de crispy plate in de uitneembare bak en een cooltouch handvat, kon nu het echte testen beginnen.

De inhoud van 6 liter is meer dan genoeg voor een complete maaltijd. Bijvoorbeeld een 4 persoons aardappelschotel met kip, courgette en paprika, geheel in de airfryer bereid was een heerlijke ervaring. Wel even goed vooraf bedenken wat de volgorde van ingrediënten en de daarbij behorende tijden is.

Het apparaat wordt heel eenvoudig bediend door een kindergemakkelijk digitaal paneel. Hierin zitten, naast de timer, 8 voorgeprogrammeerde bakprogramma’s die ikzelf niet gebruik heb omdat ik graag zelf wil experimenteren. Tijdens het gebruik komt er veel minder baklucht vrij dan bij een frituurpan en vrijwel geen damp. Afgelopen weken heeft de airfryer gewoon op het aanrecht gestaan. Daar staat ie veilig op zijn anti-slipvoetjes en qua vormgeving misstaat het niet. Volgens de verkorte ingebruikname folder, beschikt de airfryer ook over een oververhittingsbeveiliging. Ondanks het intensieve gebruik heeft die beveiliging nooit werk gehad. De uitneembare bak is vaatwasser bestendig, maar is ook onder de kraan snel en goed te reinigen.

Ik heb dit apparaat nu enkele weken mogen gebruiken om te beoordelen en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben van de eindeloze mogelijkheden voor elk moment van de dag. Bakken, braden, roosteren of frituren zonder het gebruik van olie. Alles kan. Ik ben van plan om de airfryer te blijven gebruiken. Want in die twee testweken heb ik gevoelsmatig slechts een tipje van de vele mogelijkheden mogen ervaren. Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Veilig in gebruik
  • Gebruiksgemak

Karolina 22-01-2022

Prima Airfryer

Geschreven voor: Eden ED-7012

Sinds enkele weken probeer ik de Airfyer Eden digital crispy fryer.

Installeren: erg eenvoudig had gebruiksaanwijzing raad aan om het apparaat van buiten een lichte natte doek af te nemen en het mand met warm water schoon te maken. Daarna kun je hem meteen gebruiken.

Gebruik: met veel plezier in de supermarkt verschillende soorten snacks gekocht en natuurlijk patat! De gebruiksaanwijzing is vrij simpel de airfyer heeft zes programma’s. Als eerste heb ik de patat gebakken op de programma voor patat, die was erg lekker het enige is dat de patat een beetje droog was. Maar daarin tegen waren de bitterballen en kroketten lekker krokant en in mum van tijd klaar. Dit vind ik ook erg lekker aan de airfryer dat je hem niet hoeft voor te verwarmen meteen je producten er in kan stoppen en in een mum van tijd een lekkere snack hebt. Vooral doordat het apparaat geheel geen stank of andere frituur geur produceert. Ook heb ik afbakbroodjes afgebakken die waren binnen 3 minuten klaar met een krokante bovenlaag een perfect van binnen.

De capaciteit van 6 liter is meer dan voldoende.

Schoonmaak: schoonmaken is een fluitje van een cent, de bak kun je met de hand in een klein soepje zou schoonmaken de rooster gaat makkelijk los en is ook in een sopje prima schoon te maken. Ik merk dat je niet na elke gebruik het hele bak moet schoonmaken.

Veiligheid: het mooie van het apparaat is dat hij van de buitenkant niet heet wordt waardoor er geen gevaar is dat als je per ongeluk tegen aan komt niet meteen je vingers verbrand. De handvat is groot het enige waar je moet oppassen is dat je tegen druk moet geven als je de band wil open doen. Het enige is dat op het moment dat je de patat wil om gooie op je bord je moet oppassen dat de rooster niet mee valt.

Design: vergelijking met een gewone frituurpan is deze vrij groot en erg hoog. Zo is het een mooi strak design met grote duidelijke display en knoppen die makkelijk te bedienen en de knop reageren snel.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Groot apparaat

Huisvrouw12 22-01-2022

Luxe en fijne airfyer

Geschreven voor: Eden ED-7012

De Eden Crispy Fryer is een hele fijne en luxe airfryer. Zo heeft het apparaat een hele luxe display, met allerlei verschillende icoontjes om aan te duiden voor welke etenswaar het bedoeld is. Dit zijn ook wel 8 voorgeprogrammeerde bakprogramma’s, heel handig en ook zie je dit niet vaak. De timer is makkelijk in te stellen en vooral nauwkeurig t.o.v. een draai timer.
Ook is het apparaat heel makkelijk te bedienen en heb je eigenlijk bijna geen handleiding nodig, het spreekt allemaal voor zich. Het heeft een hele ruime inhoud, 6 liter past wel echt een heel diner in voor 4 personen. En ook komt het gerecht er ook krokant uit en is het niet nodig om in de tussentijd te draaien.
De onderdelen kunnen in de vaatwasser en komen er ook krasvrij uit. Dit bespaart je heel wat waswerk en daarom ideaal voor een huisvrouw, maar ook vooral mannen die niet graag afwassen. De uitneembare mand is van goede kwaliteit, makkelijk in- en uitneembaar van de airfyer. Het handvat is stevig en handig is gebruik. Er zijn ook anti-slipvoetjes deze zorgen voor extra veiligheid en is ook makkelijk schoon te maken.
Het heeft wel een echt Amerikaans design en ik vind ‘m heel mooi in de keuken staan. Als we bezoek over de vloer krijgen, merk ik wel dat iedereen er even een blik op werpt en ze deze stiekem wel even observeren. Wat ik uiteraard heel begrijpelijk vind, gezien het een schitterend apparaat is. Ik ben in ieder geval heel tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • vatwasser bestendig
  • handige icoontjes

VanEtten 20-01-2022

Een waardevolle aanvulling voor je keuken!

Capaciteit:
We waren blij verrast met de grote (6 liter) capaciteit van deze EDEN Digital Crispy Fryer ED-7012. Je kunt makkelijk voor een groter gezin of met gasten een ruime hoeveelheid tegelijk bakken wat we als uiterst prettig heb ervaren.

Gebruiksgemak:
De handleiding spreekt over een opwarm indicator. In eerste instantie konden we die niet vinden maar dit is een indicator die knippert zolang de temperatuur nog niet bereikt is en dit lichtje gaat continue branden zodra het apparaat op temperatuur is. Na een aantal producten gebakken te hebben blijkt dat je eigenlijk niet of slechts 3 minuten hoeft voor te verwarmen. De Fryer is echt snel op temperatuur en hoeft dus geen 10 – 15 minuten op te warmen. Groot voordeel t.o.v. de “ouderwetse” fritespan waar het vet lang moet opwarmen.
Aangezien er vele soorten frites zijn, is gebleken dat de frites die wij gebruiken korter tijd nodig hebben dan het voorgeprogrammeerde bakprogramma. De eerste keer waren de frites iets droog omdat ze er te lang hadden ingezeten. Dat is een kwestie van even uitproberen. Je kunt het apparaat dan ook op tijd en temperatuur instellen als dat de voorkeur heeft.

We hebben snacks (kroketten/frikandellen) gebakken en die waren perfect. Krokant en goed van smaak.
Ook broodjes afbakken was perfect, wederom iets korter dan het voorgeprogrammeerde programma.

Ook kipvleugeltjes gebakken (14 tegelijk) en die kwamen er goed gaar en knapperig uit!

Wij hebben nog niet alle 8 programma’s kunnen proberen, maar dat gaat zeker nog gebeuren.

Zodra het programma klaar is, hoor je een biepje en kun je gelijk een volgende lading of ander procuct gaan bakken.

Schoonmaken: De bak (in de handleiding staat mandje, maar het is de bak en de aero plaat) zijn niet vaatwasbestending maar kunnen na gebruik heel eenvoudig uit de fryer gehaald worden en met warm water en een beetje afwasmiddel gereinigd worden. Elke keer was de bak/mandje weer als nieuw.

Veiligheid:
Het handvat wordt niet warm (cool-touch) dus de kok of kinderen kunnen nooit hun vingers verbranden.
Het apparaat staat stevig op het aanrecht door de anti-slip voetjes en kan dus niet zonder meer verschuiven.

Design:
Het apparaat is een mooi en hoog design met een mooie strakke afwerking.

Deze Eden Digital Crispy Fryer ED-7012 heeft absoluut een goede kwaliteit/prijs verhouding en is een echte aanrader.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Veelzijdigheid van de programma's en mogelijkheden
  • Mooi Design
  • Makkelijk schoon te maken

VanEtten 19-01-2022

Een waardevolle aanvulling voor je keuken!

Capaciteit:

Gebruiksgemak:

Veiligheid:

Design:
Het apparaat is een mooi en hoog design met een mooie strakke afwerking.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Veelzijdigheid van de programma's en mogelijkheden
  • Mooi Design
  • Makkelijk schoon te maken

b**********@g******** 19-01-2022

Stevig airfryer, makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Eden ED-7012

Ik heb dit product getest en ik was blij verrast! De capaciteit is groot, ik kan met gemak 12 bitterballen en 12 kaassnacks tegelijk maken. Wel zo makkelijk voor bij de borrel. Na gebruik is het zeer makkelijk schoon te maken. Het rooster gaat er makkelijk in (en uit) en alles even onder de kraan en weer klaar voor gebruik. Het kan ook in de vaatwasser, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Als je de stekker erin steekt, verlicht het bedieningspaneel. Heel makkelijk in gebruik en fijn ook dat er al voorgeprogrammeerde bakprogramma's in staan.

Het apparaat is groot en stevig. En omdat het een zwart apparaat is, staat het goed in mijn keuken. Er zitten van die anti slip voetjes onder, waardoor de airfryer goed op zn plek staat.

Ik heb twee pubers thuis die het ook makkelijk in gebruik vinden. En omdat er een oververhittingsbeveiliging in zit, laat ik ze dat ook prima doen (zodat ik zeker weet dat er niks in de brand vliegt!).

Pluspunten

• voorgeprogrammeerde bakprogramma's
  • makkelijk in onderhoud
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• groot apparaat

Enzo Zithet 17-01-2022

Prima airfryer bij handmatig gebruik.

Geschreven voor: Eden ED-7012

Situatie: Eerste ervaring airfryer, gezin met kinderen.

Installatie: Erg eenvoudig en mag geen naam hebben. Voor het eerste gebruik even de pan en het rooster schoonmaken. Hierna duw je het rooster stevig in de pan.

Gebruik: Ook dit is vrij eenvoudig. Na het aanzetten van het apparaat maak je gebruik van een van de programma's of stel je deze handmatig in. Het bedieningspaneel is goed leesbaar en erg simpel. Dit kan eigenlijk niet mis gaan.

In eerste instantie hebben we geschikte patat gebakken via het patatprogramma. Het resultaat is dat sommige patatjes te zwart werden. Maar de smaak was prima, iets aan de droge kant om echt lekker te zijn.

Indien we dit handmatig deden kregen we al een veel beter resultaat. Hierna hebben we de programma's gelaten voor wat het is en zijn we handmatig gaan bakken naar aanleiding van wat er op de verpakking staat. Daar kwamen we achter dat deze airfryer geen voorverwarmingsfunctie heeft, althans was niet te achterhalen. Niet dat dit nodig is. Door het aantal minuten en de temperatuur aan te houden kregen we bij snacks (frikandellen, nasischijven, kroketten, bitterballen, kipnuggets) een verbazingwekkend lekker resultaat. Heel krokant en niet droog.

Bij patat is het beste systeem om eerst tien minuten te bakken en daarna telkens een vier of vijf minuten bij te voegen. Dan kom je tot redelijke patat, maar het blijft iets aan de droge kant. Hier wint een traditionele frituurpan het van de airfryer.

Na het bakken gooi je het voedsel in een andere kom, hierbij is het belangrijk dat je het rooster vooraf goed aangedrukt hebt. Eenmaal kwam het roostertje los bij het omgooien en dat roostertje is heet.

Nadeel van de pan is dat deze aan de onderkant erg heet is en je deze dus niet even tijdelijk op het aanrecht kan zetten. Je moet dus direct het voedsel in een kom overgooien en dan de pan direct terug in de airfryer plaatsen. Vonden wij onhandig.

Schoonmaken: Dat is een fluitje van een cent. De anti-aanbaklaag is prima, het rooster kan gemakkelijk los. Even een sopje erover en het is klaar. We hebben het rooster niet in de vaatwasser schoongemaakt aangezien deze niet vaatwasserbestendig is. Er wordt gesproken over een uitneembare mand, maar die hebben we niet ontdekt. Was ook niet nodig.

Capaciteit: Dit is kennelijk 6 liter en dit was meer dan voldoende.

Design: Vergeleken met een frituurpan is het een fors apparaat. De afwerking is netjes en alles voelt degelijk aan. De knoppen reageren goed en de display is prettig. De airfryer staat stabiel en het wordt onder de pan niet warm. Dit in tegenstelling tot de achterkant, daar komt warme lucht vandaan. Of het bij het ontwerp hoort is niet duidelijk, maar tijdens het bakken komt er iets rook uit de machine aan de zijkant. Niet storend verder.

Conclusie: De airfryer is een goede concurrent voor de traditionele frituurpan. Snacks waren echt veel lekkerder en niet zo vet. Aangezien wij niet voorverwarmden waren de producten ook rap klaar. Qua schoonmaken is het veel handiger en sneller dan bij een gewone frituurpan. Het apparaat doet verder wat hij moet doen, hoewel de programma's voor ons niet werkten. Om een verdere conclusie te verbinden zouden we eerst een andere airfryer moeten testen. Toch zegt ons onderbuikgevoel dat je deze airfryer veilig aan kan schaffen en indien je deze handmatig gebruikt niet teleur zal stellen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Geen voorverwarmingstijd
  • Geen vervelende geur in huis
  • Zeer goed voor snacks

Minpunten

• Patat blijft iets aan de droge kant
  • Pan kan niet los neergezet worden
  • Vrij fors apparaat