Princess 182075 Aerofryer Oven DeLuxe - Reviews

• Test panel 7.3 nov 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 182075 Aerofryer Oven DeLuxe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

ElviraL 28-03-2021

Product defect na drie maand gebruik.

Ik heb de airfryer getest en een maand met veel plezier gebruikt zonder enkel probleem. Hierna hebben mensen hem van me over genomen en heb ik van hen moeten vernemen dat de airfryer defect is gegaan (na 2 maanden gebruik, waardoor het totale gebruik op 3 maanden uit komt). Eerst verwarmde hij niet meer, maar ging het touch panel nog gewoon aan. Een paar dagen erna zat er helemaal geen leven meer in de airfryer. Erg jammer van een nieuw product. Aangezien hij op een correcte manier is gebruikt.

Minpunten

• Defect na 3 maand

Danielle 25-03-2021

Na 3 maanden kapot

Na uitgebreide testperiode en lovende beoordeling, is na 3 maanden gebruik het product kapot. Gaat niet meer aan. Kieskeurig heeft 2x een mail gestuurd naar Princess, aangezien ik dit apparaat voor hen getest heb. Geen reactie. Heel jammer, want voor particulieren is Princess niet te bereiken. Jammer. Dan maar weer over op de Phillips airfryer

Karin 09-12-2020

Mooi design, wel wat groot, vele opties

We hebben de aerofryer nu ruim 2 weken in gebruik.

Mooi design, wel aan de grote kant, je moet er echt een kastje voor opofferen. Als je geen oven en of airfryer in huis hebt is dit wel een multi functioneel apparaat.

Aanbevolen hoeveelheid friet moet je niet overschrijden. Anders krijg je geen knapperige friet.

Qua gebruiksgemak moet ik wel erg wennen.
Het roterende mandje moest ik eerst ff oefenen hoe je veilig en stabiel het handvat aan het mandje moest vastklikken.
De meerdere roosters die erbij zitten is zijn erg makkelijk, maar het vet lekt wel op de andere producten.

Na een paar keer oefenen, raakte ik er wel meer aangewend en komen er knapperige en smakelijke gerechten uit.

Display is duidelijk en goed te bedienen!

• Veel opties

Minpunten

• Groot apparaat
  • Duurt langer dan frituren
  • Lichtje blijft niet constant aan

Elvira Lindner 08-12-2020

Goede resultaten, wel wat verbeterpunten.

Design:
Mooi apparaat om te zien. Zeker het display met de touch knoppen ziet er gelikt uit. Het apparaat is wel vrij groot, waardoor het veel ruimte in neemt in een kleinere keuken.

Accessoires:
Opvallend zijn alle accessoires die mee geleverd zijn. De rekjes en bakplaat kun je opbergen in de aerofryer, maar voor het mandje zal je een ander plekje moeten vinden. Het was fijn geweest als dat in of aan de oven had gepast, op de een of andere manier. Wel ideaal dat je meerdere rekjes krijgt, zodat je meerdere gerechten tegelijk kunt klaarmaken. En het ronddraaiende mandje is een leuke toevoeging. Zo hoef je gerechten niet meer halverwege te draaien.

Gebruik:
Ik moest vrij hard trekken aan het deurtje om hem open te krijgen. Voor mij geen probleem, maar mijn moeder; die niet zoveel kracht heeft in haar handen, kreeg hem niet makkelijk open. Instellen van de aerofryer is wel zo gedaan. Je hebt er eigenlijk haast geen gebruiksaanwijzing bij nodig.

Alles wat ik heb getest kwam goed uit de aerofryer/oven. Heel smakelijk. Soms moest ik wat extra minuten aanhouden om iets goed gaar te krijgen. Ook de patat in het ronddraaiende mandje kwam er goed gaar en knapperig uit. Ik vind het wel lekkerder, om er iets olie aan toe te voegen. Anders zijn ze vrij droog. Het eruit halen van het mandje komt wel vrij precies. Jammer dat de oven maar tot 200 graden gaat. Sommige gerechten eisen een hogere temperatuur.

Er zit een redelijk hard geluid op de machine. Ik vind het persoonlijk net te hard. Ik had het fijner gevonden als het volume instelbaar was geweest.

Schoonmaak:

Schoonmaken van de rekjes en de lekplaat gaat snel en gemakkelijk. Het mandje is wat lastiger. Ik was met de hand af en dan blijven er toch snel wat kruimels zitten.

In het kort: Ik ben tevreden over het design, de werking van het apparaat en het resultaat van het klaargemaakte voedsel. Minder vind ik het harde geluid, dat het deurtje wat lastig open gaat en dat het apparaat maar tot 200 graden instelbaar is.

• Veel Accessoires
  • Smakelijke resultaten
  • Handig draaimandje

Minpunten

• Instelgeluid hard
  • Kan niet hoger dan 200 graden
  • Deurtje gaat zwaar open
  • Groot apparaat

Ton.van.rijn@outlook.com 30-11-2020

ietwat omslachtig.

De afgelopen weken hebben wij dit product geprobeerd voor tal van gerechten, soms met een positieve uitkomst maar ook wat negatieve.

Allereerst het product zelf, groter dan ik aanvankelijk had gedacht. Wil je hem op je blad laten staan is dat (voor ons) geen probleem, het apparaat ziet er best goed uit! Het heeft een mooie afwerking! Helaas passen niet alle accessoires in het apparaat op het moment dat je hem niet gebruikt. ook een minpunt is de aansluiting aan de achterkant, daar steekt nogal een blok uit, geen idee waarom dat is maar ik vind het onhandig.

Het display werkt prima, het geluid had wat zachter gemogen of instelbaar. Het werkt vrij gemakkelijk zonder dat er een studie voor nodig is. Er staan ook bakprogramma's voorgeprogrammeerd.

Het plaatsen van eten in de oven / bereiden.
Het mandje is ons erg onhandig gebleken, je hebt een extra accessoire nodig om deze uit het apparaat te halen. Dan zit het 180 graden hete mandje nog stevig dicht geklemd. Ook voor een oven met een capaciteit van 11 liter gebruik je maar weinig van de inhoud met zo'n mandje. Onze voorkeur gaat hier niet naar uit en is het plaatsen van voedsel op de drie afzonderlijke roosters of de bijgeleverde plaat ons vele malen beter bevallen.

Schoonmaken:
Ging best makkelijk, soms even wat laten weken voordat een kort programma van de vaatwasser het geheel weer stralend kreeg. Ook de oven zelf was snel en makkelijk schoon te maken./

Het apparaat kan zeker een toevoeging zijn in de keuken!

Pluspunten: Design; Geur (weinig); diverse accessoires; Bediening
Minpunten: Rond draaiende mandje; Formaat; diverse accessoires

• Geur (weinig)
  • Diverse accessoires
  • Bediening

Minpunten

• Rond draaiende mandje
  • Formaat
  • Diverse accessoires

MarcK-023 30-11-2020

Handig apparaat

Ik heb de Princess Aerofryer oven sinds kort in gebruik en tot nu toe bevalt deze prima.

Bij het uitpakken van de Aerofryer was het best een gedoe om de fabrieksfolies en stickers, enkel ter bescherming, er van te verwijderen, zelfs met stickerverwijderaar was dit nog even boenen.

De handleiding is vrij minimaal, maar met een beetje proberen en logisch nadenken kom je al een heel eind. Kritisch puntje: de bediening maakt best hard geluid, dit had wel iets stiller gemogen.

Er wordt gesproken over dat voorverwarmen niet nodig is, maar als je dat niet doet kom je bij diverse bakproducten wel te kort. 2/3 minuten extra aan de tijd opgegeven lost dit wel al op.
Het is ideaal dat er 3 roosters bij zitten, dit maakt de hoeveelheid die er in kan best groot, bij voorbeeld het drogen (dehydrateren) erg makkelijk.
Ook de roterende korf werkt er makkelijk. Het bijvoorbeeld omschudden van frietjes is niet nodig. Deze is erg makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Al met bevalt hij tot nu toe erg goed en is het zeker een aanrader.

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goede ‘fry’ resultaten.

Minpunten

• Erg luide bediening

Helene 30-11-2020

3 roosters
Lekker grote draaimand
Veel nuttige accessoires

In het gebruik:
In de 2 weken dat ik hem heb, heb ik de Airfryer behoorlijk uitgewoond. Ieder diner en veel lunches is deze wel ingezet.

Met name de draaimand heb ik veel aardappelgerechten, blokjes vlees, kipnuggets, bitterballen en zelfs tartaartjes gebakken. Geweldig om te zien dat alles gelijkmatig bruint en door en door gaart.

Omdat er 3 roosters bijgeleverd worden, is het ook zeer handig om verschillende gerechten tegelijkertijd in 1 sessie te bereiden. Ook handig als er 1 nog in de afwas moet en je een ander rooster nodig hebt.

Ook beenhammetjes en kleine kippetjes doen het goed. Aan het spit (rotisserie)of op het rooster. De mogelijkheden zijn ongekend. Ben er nog lang niet klaar mee.

De Airfryer zelf:
Bedieningspaneel erg overzichtelijk, maar maakt heel harde piepjes bij aanraking van de knoppen. Kan niet zachter gezet worden. Jammer

De draaimand sluit lastig en is onhandig in het draaimechaniek te hangen. Handig dat er wel links en recht op staat aangegeven.
De assen links en rechts staan krom als je deze compleet gevuld in de moeilijk te bereiken gaten steekt. Daar heb je licht voor nodig om te steken. Niet iedereen heeft een zaklantaarn op zak om bij te schijnen. Het licht doet het nl. alleen maar als de Airfryer is ingeschakeld.

Het handvat om de draaimand er uit te halen is op zich handig verzonnen, maar de draaimand eruit halen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De mand stopt nl. niet spontaan naar voren om deze er uit te lichten. Daar kan je dan beter de rôttiserie beugel voor gebruiken.

De deur gaat niet helemaal open naar voren, zodat deze op de handgreep leunt en schuin blijft staan. Lastig als je de lekplaat eruit wilt halen.

De lekplaat klemt tussen gleuven en deuren. Lekbakje onder kan alleen maar onderaan gebruikt worden en niet in dezelfde gleuven als de roosters. Laat zich moeilijk verwijderen, omdat de klep die op het handvat zit een schuin vlak geeft waarmee de lekbak lichtelijk klem komt te zitten.

Over de gebruiksaanwijzing:
Het onderdelenoverzicht plaatje staat alleen op pagina 1.
De uitleg staat op pagina 3 en dat alleen in het GB gedeelte.
Het zou handig zijn als dit een uitklappagina zou zijn. Scheelt een hoop heen- en weer bladeren voor degenen die de gebruiksaanwijzing ook daadwerkelijk lezen.

Opmerkingen:
Het snoer aan de achterkant steekt lelijk uit. Wellicht geeft dit de minimale ruimte tussen muur en apparaat voor de luchtcirculatie en tegen oververhitting.

De sticker op klep/voorkant is niet in 1 keer te verwijderen en er blijven er lijmresten achter die ik er later niet meer vanaf krijg, omdat deze uitgehard is door de hitte.

Samengevat: Aanwinst voor de keuken en zeker handiger dan een magnetron. Ik wil er eigenlijk wel twee hebben zo rond de feestdagen. :-)

Pluspunten

• meerdere rekjes
  • handige draaimand

Minpunten

• geluid

Familie Bulters 30-11-2020

Groot en onhandig

Wij hebben de Aerofryer mogen testen.
Helaas zijn wij geen fan van dit apparaat.
Bij binnenkomst viel ons al op hoe groot het was. Je kunt deze niet even makkelijk opbergen in je keukenkastje. Maar dat is niet meteen een reden om af te haken.

Met goeie moed begonnen we met het testen van patatjes in het mandje.
(wel eerst even leeg aangezet, want de geur die bij eerste keer gebruik eruit komt is vreselijk)
Het mooie ronde mandje...
Wat een onhandig ding is dat zeg. Je bent al veel te lang bezig om het ding goed in de aerofryer te hangen. En eruit halen is nog lastiger. Ik heb een hoop lelijke woorden gebruikt deze dagen.
Erg jammer want het draaisysteem is leuk bedacht. Naar ons idee ook echt een pluspunt.
Helaas komt dan weer het volgende punt. Wat duurt het lang voordat je eten gaar is. Patatjes hebben we minimaal 30 min moeten laten ronddraaien. Ook frikadellen en kroketten op de roosters duurde veel te lang en de kroketten waren niet lekker knapperig. Kippetje is ons ook niet gelukt om lekker knapperig gaar te krijgen.

Waar we ook tegenaan liepen is dat het mandje erg heet wordt. Dat is niet handig om de patatjes eruit te halen. Schoonmaken van het mandje is ook niet makkelijk te doen.

Het leek ons echt de meest geweldige airfryer, maar helaas zijn we niet enthousiast.
Wat we wel fijn aan het apparaat vinden is dat ie (na de eerste keer) bijna geen heur afgeeft.
En je kunt er een hoop in kwijt. Hele zak patat in 1 keer. Dat is fijn.

Maar wij zijn er over uit dat dit niet ons ding is.

Pluspunten

• geen stank
  • lichtje in het apparaat
  • je kunt er veel in kwijt
  • duidelijk gebruikersmenu op apparaat

Minpunten

• groot
  • mandje heeft een onhandig ophangsyteem
  • duurt erg lang voor het gaat is
  • mandje wordt erg heet
  • rooster worden ook te heet

Rintze-Bernhard 30-11-2020

Princess Aerofryer Oven Deluxe - Klein maar toch groot.

Mijn eerste test product, jippy en dan nog wel de Princess Aerofryer Oven Deluxe. Deze kwam goed verpakt binnen en alleen het uitpakken was al een feestje. Wat een mooi ontworpen apparaat, niet te groot en zeker niet te klein.

De eerste test was natuurlijk meteen de frietjesmand, het was vooral goed lezen en dan de mand er met een beetje passen en meten in zetten. Zal wat meer routine moeten worden want als alles heet is dan moet dat wel goed gaan. Voor een gezin van 4 waar 2 pubers van 15 inzitten is het mandje waar ca 500 gram friet in gaat een beetje te aan de krappe kant, want hij heeft echt wel de tijd nodig volgens de voor ingestelde setting (en een klein beetje meer omdat wij van wat knapperige friet houden) van 15 minuten en dan wordt het een beetje eten in etappes. Maar de frietjes waren verder prima, mooi gaar en zo. En omdat je eigenlijk frituurt met lucht, vele male gezonder dan uit de frituur. De snacks deden we daarna op een rooster en ook dat ging prima.

Oven is lekker snel op temperatuur en het instellen is door de keuzetoetsen met de 10 verschillende voorgeprogrammeerde bakprogramma’s supergemakkelijk.

De oven is verder net te klein voor de standaard springvorm dus daar zullen we een kleinere voor moeten aanschaffen. Nu hebben we dat op een andere creatieve manier opgelost. We hebben geen grote pizza’s getest tot nu, maar denk dat die net of net niet zullen passen. De mini pizza’s gingen iig prima, en met de meerdere roosters kan je ook meerdere dingen tegelijk verwarmen dat is erg handig. De inhoud is wel 11 liter dus ruimte zat.

Kortom een hele fijne mini oven voor grillen, braden en andere baksels met de kant tekening dat mini inderdaad mini is, maar de mogelijkheden zijn weer reuze.
De mini oven is makkelijk te reinigen en alles losse onderdelen kunnen zo in de vaatwasser.

Pluspunten

• licht is aan en uit te schakelen
  • snel warm
  • meerdere roosters
  • mooi design
  • veel voorgeprogrammeerde programma's

Minpunten

• inhoud frietmand
  • gebruiksaanwijzing

Anouk 30-11-2020

Veelzijdige en ruime Aerofryer

Het is apparaat is vrij groot, maar biedt dankzij de meerdere platen veel ruimte. Het lampje in het binnencompartiment is handig en werkt ook als het apparaat niet warmt.
De meegeleverde handleiding is erg summier, daardoor duurt het uitzoeken van de verschillende programma’s en functies even. Maar het instellen van de tijd en temperatuur gaat makkelijk en snel.

De draaimand is uitermate handig; patat hoeft tussendoor niet meer te worden gehusseld. Maar de maximale inhoud van de trommel (500 gram) is te klein voor 3 volwassen eters. Wees ook voorzichtig bij het openen van de mand, deze is uiteraard erg heet.
Snacks die in de Princess Aerofryer Oven Deluxe zijn gemaakt smaken zelfs beter dan uit de oven! Voor lekkere patat hebben we enkele pogingen nodig gehad, maar ook dat is uiteindelijk gelukt. Producten zoals schnitzels en cordon blue worden door de hete lucht lekker krokant.

Uitermate handig is dat de losse onderdelen in de vaatwasser kunnen. De opvangplaat is gemakkelijk schoon te vegen en de rest kan direct in de vaatwasser.

Het enige echte minpunt qua gebruikersgemak is het verwijderingssysteem voor de platen. Dit systeem is niet sterk genoeg. Zodra er wat gewicht op de bakplaten ligt, komen ze makkelijk los van het verwijderingssysteem en vallen ze.
Ook is het jammer dat de losse onderdelen niet allemaal in het binnencompartiment kunnen worden opgeborgen, wanneer je de Aerofryer niet gebruikt. Nu heb je weer losse onderdelen die ergens anders in de keuken moeten worden opgeborgen.

Zoals gezegd is het apparaat vrij groot, maar het is een echte aanvulling in de keuken, zeker als je geen heteluchtoven hebt. Het is veelzijdig te gebruiken en biedt talloze mogelijkheden.

Pluspunten

• Ronddraaiende draadmand
  • Losse onderdelen kunnen in vaatwasser
  • Veel mogelijkheden door programma's
  • Ruim

Minpunten

• Draadmand te klein voor 3 volwassen eters
  • Verwijderingsinstrument werkt niet goed
  • Handleiding summier
  • Onderdelen niet allemaal op te bergen in apparaat

carolina_e 30-11-2020

Zeer functionele Aerofryer Oven. Handig en snel in gebruik .

Zeer leuke en zeer functionele Aerofryer Oven . Er zijn veel verschillende display druktoetsen dus met 1 druk is de oven meteen goed ingesteld.Broodjes zijn zo afgebakken , groente en aardappelen zijn zo gaar . En omdat je verschillende niveaus heb kan er veel tegelijk in . Vlees gaat snel en is goed gaar . Doordat er een draaiende gril functie in zit kan er een hele kip of rollade in gebraden worden .Voor 1 kip is hij net iets te klein , ondanks dat hij aan de spit wel goed doordraait mist het een net een cm om de boden of bovenkant van de oven net niet te raken . Patat bakken duurt lang voordat ze knapperig zijn maar daarin tegen zijn snacks zo klaar. Oven is na gebruik zeer snel en goed schoon te maken . Losse onderdelen passen in de vaatwasser .

Pluspunten

• Licht in de oven.
  • verschillende nivea's ,dus kan veel in
  • makkelijk schoon te maken
  • stil in gebruik
  • veel verschillende programmas op display

Minpunten

• hard geluid als tymer is afgelopen

Laura Schoutens 30-11-2020

Fijne aerofryer oven

Pizza

Deze Princess aerofryer oven deluxe heb ik een paar weken mogen testen. We hebben veel plezier gehad met het koken in dit mooie apparaat.
We hebben zoveel mogelijk functies gebruikt.
Wat me vooral is opgevallen is dat de voorgeprogrammeerde programma's bijzonder goed werken. De eerste test die we deden bestond uit mini pizza's. Met het voor af ingestelde programma voor pizza kwamen hier perfecte knapperige pizza's uit. Ze waren heet, gaar, mooi bruin. Eigenlijk precies zoals je je pizza zou willen hebben Dit gaf goede hoop voor de rest van de test periode.

Frites en snacks

In het weekend hebben we gekozen voor frietjes en snacks uit de aerofryer. Hiervoor heb ik artikelen gekocht die speciaal geschikt zijn voor de aerofryer. De snacks waren heerlijk. Knapperig en goed van kleur. Ze waren vlug op eet temperatuur.
De frietjes vond ik persoonlijk iets minder. Die vond ik niet zo knapperig als gehoopt en ik was ook niet kapot van de smaak. Maar dit kan natuurlijk ook aan het merk hebben gelegen. Mijn kinderen vonden ze daarentegen heerlijk. Ze waren niet te hard (voor mij dus niet knapperig genoeg). En ook de snacks vielen in goede aarde.
Toen ik mijn huisgemaakte frietjes in de aerofryer deed, die dus niet speciaal hiervoor gemaakt zijn, vond ik de smaak echt lekkerder. Alleen het knapperigheids gehalte vond ik nog steeds niet zoals je het uit de frituur pan krijgt. Maar omdat me dit wel gezonder lijkt zal ik er voortaan toch voor kiezen de frietjes in de aerofryer te bakken. Het net iets minder knapperige neem ik dan voor lief want de smaak is prima! Ik vind het alleen wat lastiger om het frietmandje uit de aerofryer te halen. Hiervoor heb je wel een bijgeleverd attribuut maar het was toch iets lastiger dan de roosters waar ik de andere maaltijden op heb bereid.

Groenten aardappelen en vlees

Ook hebben we een maaltijd met aardappeltjes, groenten en vlees in de aerofryer gemaakt. Hier hebben we zelf de temperatuur ingesteld op 180 graden. Ik had gekozen voor varkenshaas met een zelf gemaakte kruidenkorst. Hierbij hadden we krieltjes en gemengde groenten. (ui, paprika, aubergine en kruiden.) We hebben de groenten en krieltjes besprenkeld met wat olijf olie en het vlees op bakpapapier op het rooster gelegd. We hebben dit 14 minuten in de aerofryer gehad. Ik zou er de volgende keer voor kiezen dit langer te doen. Zeker 20 minuten. Dit om de kruiden korst iets droger te krijgen en de varkenshaas medium rare. Ik heb nu gewoon een recept gevolgd dat ik op pinterest vond. Het was al met al heerlijk en super makkelijk dat alles tegelijk de aerofryer in kan. Hi is groot genoeg om voor ons gezin, dat uit vier personen bestaat, een maaltijd te bereiden in 1 x.

Kip

De echter knaller vonden wij echter kippenvleugels. Deze hebben we weer volgens vooringesteld programma in de aerofryer gedaan. Ook deze heb ik op bakpapier gelegd om het apparaat zo schoon mogelijk te houden. Na 15 minuten waren de vleugels klaar. Het velletje was heerlijk knapperig. Het vlees was gaar, zeer mals en lekker sappig. Ik zal mijn kip niet meer op een andere manier bereiden. Echt perfect!

Omdat wij ook van bakken houden heb ik amaretti gebakken met de oven functie van de aerofryer. Ook deze zijn perfect gelukt. Dit heb ik op een temperatuur van 170 gedaan voor 14 minuten. Heerlijke smeuiige amaretti met een krokant korstje, Precies zoals ik ze graag eet. Hiervoor was het heel handig dat ik drie roosters had die allemaal gelijk de oven in konden.

Al met al hebben wij erg genoten van koken met dit apparaat en ik zou hem een ieder aanbevelen. Je kookt toch gezonder, minder vet, en zeker even smaakvol als uit pannen. En, het scheelt ook een berg afwas!
De roosters kunnen gewoon in de vaatwasser.
Het apparaat zelf is heel makkelijk schoon te maken na gebruik.

Pluspunten

• Het is een mooie designer aerofryer.
  • Hij werkt zeer gebruiksvriendelijk
  • Duidelijk uitleg in de handleiding
  • Heerlijke maaltijden mogelijk

Minpunten

• Lastiger uithalen frietmandje
  • Frietjes iets minder knapperig

jooproo 29-11-2020

Lekker snel en gezond koken

Ik heb deze aerofryer nu ruim een week in gebruik. Hij is tot nu toe voornamelijk gebruikt voor het maken van friet, aardappels, broodjes en snacks.
Dit is onze 2e airfryer, we komen van een model met mandje. Deze heeft een deurtje waardoor die een echte mini-oven uitstraling heeft, en een raampje om naar binnen te kijken. Hij heeft wat meer inhoud, maar het apparaat is ook wat groter dan de vorige.

Hij presenteert erg goed, en bereid het eten snel. Vooral het draaiende mandje is erg prettig, dat ik tussendoor niet meer hoef te schudden. De friet wordt egaal bruin. Het was even wennen, maar de voorkeurstanden zijn erg praktisch! Met een simpele druk op het programma gaat die aan de slag.

Onderin kun je de bakplaat plaatsen, zodat kruimels worden opgevangen. Om inbakken te voorkomen, hebben we er bakfoli op gelegd. De rest van het schoonmaken is een kleine moeite. Alles kan in de vaatwasser. Wel merk ik nu al bruine vlekken bij de opening van het draaiende mandje.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Draaiend mandje
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Voorkeuzeknoppen
  • Lampje + raam

Minpunten

• Groot apparaat

Dolcie 29-11-2020

Princess Aerofryer Oven DeLuxe

Het design vind ik mooi, zwart met zilvergrijs. Het oogt in mijn beleving wat luxer dan mijn eigen witte airfryer. De Princess aerofryer is verassend licht voor zijn formaat viel me op. Het geluid vind ik te hard staan en ik kon niet vinden dat je dat anders kon instellen. Het apparaat hoeft niet voorverwarmd te worden, dit vind ik een groot pluspunt.

Het openen van het deurtje kun je het beste met twee handen doen waarbij je het apparaat zelf tegen houdt zodat het niet kantelt, omdat je het toch met wat lichte kracht moet openen. Het apparaat kantelt denk ik vanwege het deurtje wat stevig sluit, omdat het apparaat licht is en vanwege de pootjes die onnodig hoog zijn.

Het digitale touchscreen ben ik erg content mee, het is ook zo gebruiksvriendelijk waarbij je zelf natuurlijk de temperatuur kunt instellen of aanpassen van minimaal 65˚ tot maximaal 200˚. Je hebt echter ook 10 voorgeprogrammeerde bakprogramma’s waarbij je met een druk op een afbeelding van bijvoorbeeld het kippenpootje, het apparaat kan starten waarbij zowel de temperatuur als de duur gelijk goed ingesteld staat. Erg praktisch.

Mijn ervaring met het bakken van friet in de draaiende bakmand was even wennen (mijn schuld) omdat ik de mand niet draaiend kreeg doordat ik het linkeruiteinde van de as van het mandje er niet diep genoeg had ingedrukt. Uiteindelijk draaide het prima. Voor een goed resultaat moet je maximaal 500 gram friet in het mandje doen. Het friet moest echter wel 10 minuten langer omdat het nog niet gaar genoeg was. De verwijdergreep had wel handiger gekund. Het is er 1 die je stevig moet indrukken en dan nog in het mandje bevestigen, ik vind het geen handig systeem. Een schuifsysteem was beter geweest wellicht. Wel advies om altijd ovenhandschoenen gebruiken juist ook om het deksel van het mandje te openen.

Ik heb frikandellen, bamihapjes en kaassoufles tegelijkertijd afgebakken, verdeelt over twee tray's. Dat ging verbazingwekkend genoeg goed. De bamihapjes en kaassoufles waren lekker krokant omdat die bovenin lagen waar het heter is. De bereidingstijd voor de snacks moet je zelf wel in de gaten houden omdat die verschillend is. Ook moet je opletten dat de snacks die je dan bovenin legt niet te hard gaan omdat zich daar het verwarmingselement bevind en het daar dus heter is. Je kunt dan het beste de trays tussentijds omwisselen.

Het afbakken van de kippenpoten ging heel goed. Krokant van buiten en mals van binnen. Ook de afbakbroodjes gingen goed en smaakten heerlijk.

Het schoonmaken van het apparaat gaat relatief makkelijk want het heeft een gladde binnenkant. De roosters en het mandje gaat met de hand ook prima en is niet anders dan het schoonmaken van andere vaat.

Ondanks zijn formaat is het echter nog steeds zo dat het het mijn oven niet volledig kan vervangen omdat ik een ovenschotel en dergelijke gerechten van een groter formaat altijd in de oven zal moeten bakken en braden. De Princess Aerofryer is daar niet groot genoeg voor. Echter kijk ik er wel naar uit om nog meer gerechten uit te proberen met dit apparaat en gebruik ik het net zo graag voor het klaarmaken van alle overige kleinere maaltijden, snacks en brood zoals ik mijn eigen fryer juist voor dat doel ook gebruik.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Licht qua gewicht
  • Groot formaat voor een fryer
  • Geen voor verwarming nodig

Minpunten

• Onhandige verwijdergreep
  • geluid

Luuk 29-11-2020

Aerofryer Oven Deluxe

Aerofryer prestaties:
De overall prestaties van deze aerofryer zijn goed te noemen. Hij wordt snel warm en laat zich makkelijk bedienen en is handzaam. De bediening is handig en de lamp, de bijgeleverde accessoires en het glas maken dat je veel producten kan bekijken tijdens het bakken

Oven prestaties:
De Aerofryer is snel warm en voorverwarmen hoeft niet. Helaas is de capaciteit minder dan de inbouwoven. Grote ovenschotels passen niet waardoor je naar mijn mening altijd een grote oven nodig hebt als je dit leuk vind om te maken.

10 verschillende voorgeprogrameerde bakprogramma’s:
De functies zijn duidelijk, echter sommige programma’s voldoen niet naar mijn wens. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Je kunt ook zelf e.e.a. instellen zoals tijd en temperatuur.

Frituren met lucht:
Het frituren doormiddel van de draaiende mand werkt redelijk goed. De frietjes hoeven niet meer geschud te worden. De draaiende mand doet hierbij zijn werk naar behoren. Het is nog even uitzoeken welke frites het beste zijn voor deze aerofryer (verse frieten, aerofryer friet of normale friet). De uitgeteste frietjes hadden wel langer nodig dan het voorprogramma.

Dehydrateren:
Het dehydrateren werkt goed, we hebben fruit gedroogd en zelf groente chips gemaakt. De groente chips op een ander programma dan het dehydrateren. Dit duurde namelijk te lang en met een te lage temperatuur.

Bakken:
Bakken is naar mijn verbazing eigenlijk gelijk als in een oven. Echter is de Aerofryer sneller als mijn eigen inbouwoven. De eerder besproken capaciteit is mogelijk wel een probleem.

Inhoud (11 liter):
Voor kleine stukken vlees zijn de 11 liter meer dan voldoende. Een volledige kip of halve kip past niet i.c.m. het draaien tegen de boven en onderzijde. Dit is jammer omdat juist met de spit dit ideaal is. Een ovenschotel past er ook niet in, maar voor wat losse elementen van een gerecht functioneert dit goed.

Gebruiksgemak:
Als je het apparaat enkele dagen hebt gebruikt begint de bediening goed te wennen. Ik vind de bijgeleverde handleiding erg beperkt. Er wordt uitgelegd wat de waarde van de voorprogrammeringen zijn, maar niet hoe het apparaat verder bediend moet worden.

Schoonmaakgemak:
Binnenzijde is glad afgewerkt met een soort metaal. Dit zorgt ervoor dat je makkelijk kan schoonmaken. Als je voeding klaarmaakt, zorg er dan voor dat de opvangplaat eronder zit. Deze kan namelijk in de vaatwasser. Net als alle bijgeleverde attributen.

Design:
Uiterlijk is aantrekkelijk, zwart met grijze accenten. Als het apparaat uitstaat brand alleen de aan/uit knop. Als deze wordt bediend springt de rest pas aan. Dit zorgt voor een rustig beeld, waardoor dat je hem prima een keer kan laten staan op de aanrecht.

Pluspunten

• Snelheid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Capaciteit

Danielle 29-11-2020

Fijne airfyer

Uitpakken
• goed verpakt
• Mandje lijkt wat teer
• Veel platen/ roosters erbij geleverd

Eerste gebruik
• moeite om het mandje van de snacks goed in de sleuf te doen zodat het draait. Pas na de derde poging gelukt
• De tang om er uit te halen is erg onhandig vergt veel kracht om in te knijpen.
• Sluiting erg onhandig dicht en open maken en helemaal lastig wanneer mandje nog heet is
• Ook snel vetophoping op de zijplaat. Deze wordt niet schoon in de vaatwasser
Ook moeilijk schoon te maken omdat je er lastig bij kunt. Daarom gebruik ik gewoon de roosters
voor de snacks.
• Vet/ kruimel opvang plaat werkt goed. De oven blijft mooi schoon hierdoor
• Beetje stank eerste gebruik, daarna niet meer.
• Lawaai zelfde als de Phillips, wel luide piep als gerecht klaar is
• De oven zelf is makkelijk schoon te maken en doordat het element boven in afgeschermd is, minder vies en geen rook bij vet eten. (wat wel bij de airfyer van Phillips gebeurd)
• als de roosters vervangen zouden worden door grillplaten , zou het perfect zijn. Beter schoon te houden

Smaak:
Frietjes: goed knapperig op voorkeuzezenders
Vegakroket voor aifryer ook
Broodje knapperig op midden rooster
Vlees lekker op rooster
Tofu heerlijk knapperig (deze heb ik in blokjes op de pizzaplaat gelegd (niet bijgeleverd)
Ook zonder mandje snacks goed te doen. Dus ik gebruik het mandje niet meer

Broodjes op 2 roosters werkt niet. De bovenste alleen bruin van boven en
De onderste alleen van onder. Wisselen is net zoveel werk als alleen rooster in midden gebruiken

Droogfunctie werkt goed. Heerlijke appel chips gemaakt.

Kortom, deze oven werkt net zo goed als mijn oude airfyer van Phillips. Fijn is dat je door de glazen ruit kan kijken en dat je je gerechten op een rooster kunt leggen, die je uit en in kan schuiven net zoals een oven. Zonder gebruik van het mandje kun je minder patat klaar maken, met mandje net zo veel. De voorkeuze programma's zijn fijn.

Pluspunten

• roosters .i.p.v een mandje
  • ruit
  • makkelijk schoon te houden
  • voorkeuze programma's
  • element afgeschermd

Minpunten

• het ronde mandje voor de snacks
  • harde piep bij einde bereidigstijd

Capes 29-11-2020

Innovatieve multifunctionele Aerofryer oven!

Wij mochten deze Princess Aerofryer oven DeLuxe een paar weken aan de tand voelen en dat hebben we met veel enthousiasme gedaan omdat deze Aerofryer erg afwijkt van de meeste Airfryers die in de markt verkrijgbaar zijn.

Wat als eerste opvalt is zijn design wat zeer mooi is, functioneel, overzichtelijk en stabiel is. Daarnaast zijn de vele accessoires echt een meerwaarde ten opzichte van de gangbare Airfryers.
Zodra je hem aanzet verlicht de display met heel veel voorgeprogrammeerde instellingen voor de diverse gerechten. Dat is op zich heel fijn maar je moet zelf je eigen ervaringen gebruiken om het voor jou beste resultaat te krijgen.
Als voorbeeld: hele kip aan het spit (rotisserie) staat op 200c en 30 min (uiteraard zijn de voorgeprogrammeerde standen een indicatie) terwijl mijn ervaring is om een temp aan te houden tussen 160-180c en langzaam te garen om de smaak goed te houden en niet de vel te laten verbranden. Zelf heb ik dit uitgeprobeerd met het zelf vullen van een hele kip (1200gr) op 160c 50min en moet zeggen hij kwam perfect op smaak uit deze Aerofryer!
Moest wel de poten goed opbinden anders kan hij niet vrij draaien maar het lukte prima.

De draaimand voor frites was een kleine tegenvaller omdat mijn verwachtingen hoog waren. Het idee is zeer goed en veel beter dan de traditionele Airfryers maar er zitten ook nadelen aan.
Er kan maar een zeer kleine hoeveelheid (500gr) patat in volgens de instructies. Voor een gemiddeld huishouden is dat veel te weinig natuurlijk en moet je dus in etappes eten in plaats allemaal tegelijkertijd. De vulopening weer open maken eist oplettendheid want is uiteraard super heet en met leegkiepen gaat het allemaal wat onhandig (wellicht gewenning). Ik heb traditionele patat uitgeprobeerd, speciale oven patat en aardappelpartjes. Alles kwam er perfect uit dus daar ligt het niet aan maar de hoeveelheid is voor mij wel een issue.

Wat betreft het gebruiksgemak heb ik 2 kleine minpuntje en dat zijn dat het openen van het deurtje iets lastig gaat, je hebt 2 handen nodig om het veilig te openen met een beetje kracht. Daarnaast gaat hij niet 90c open omdat het handvat vrij fors is. De eerste keer kwam mijn arm tegen de hete rand omdat hij ter hoogte van het handvat iets omhoog staat. Ook hier denk ik kwestie van wennen en opletten ;-)

Schoonmaken is het super eenvoudig, alle accessoires kunnen in de vaatwasser! De vetopvang/bakplaat maakt dat je een groot gedeelte hierin opvangt en daardoor snel en eenvoudig kan reinigen, daarnaast door de grote opening en rechte vormen kan je overal goed bij om het schoon te maken.

Eindconclusie is dat deze Princess Aerofryer Oven DeLuxe een aanwinst is en zich zeer onderscheid ten opzichte van de bestaande Airfryers.

Pluspunten

• Design/Ontwerp
  • Grote inhoud
  • Veel accessoires
  • Veel voorgeprogrammeerde instellingen
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Kleine inhoud draaimand patat

Remco 29-11-2020

Compacte alleskunner

Vanuit Kieskeurig deze Aerofryer oven de luxe mogen testen.

De oven wordt erg compleet geleverd met onder andere 3 rooster, 1 bakplaat, roterende frietmand handvaten voor roosters en frietmand en een spit. Verder heeft de oven 10 voor geprogrammeerde programma's.

De oven laat zich makkelijk bedienen. Het geluid van de toetsen is wel erg hard. Dit was helaas niet in te stellen.

De handvaten voor de roosters zijn wel een beetjes “goedkoop”. Deze steek je tussen de rooster en zitten daarom niet goed vast. Iets te schuin houden en je hebt de kans dat hij los schiet. Maar dit gebeurd je maar 1 keer. :)

Van de standaard programma's hebben we er een aantal uitgetest.
De gewone hete lucht stand werkt goed. Hapjes waren snel klaar zonder de oven eerst voor te hoeven verwarmen. Hapjes waren door en door warm en lekker krokant.

Ook hebben de kinderen er kruidnootjes in gebakken op 2 lagen. Dit ging redelijk.
Waar je op moet letten is dat je roosters niet te hoog in de oven plaatst omdat je anders het eten snel verbrand. Als je eten op 2 lagen bereid zal je dus de roosters af en toe moeten wisselen.

Uiteraard ook de draaiend frietmand getest. Hiervoor is een standaard programma voor. Deze geeft 200 graden aan voor 20 minuten. Bij een volle mand met 500 gram friet is dit verre van voldoende. Pas bij 35 minuten waren de frietjes lekker krokant. Met 250 gram friet was dit wel voldoende. Tevens zijn de friet allemaal gelijkmatig krokant.

Een diepvries pizza past er net in maar ligt dan echt tegen de zijkanten aan. Had liever gezien dat de over net 1 cm meer binnen ruimte had. Pizza’s komen er goed en krokant uit. Maar ook hier er voor zorgen dat je hem niet te hoog legt.

De dehydrateren van fruit werkt ook goed. Dit duurt alleen wel erg lang(4 uur!).
Maar het resultaat was wel erg goed. En de kinderen waren er dol op.

Het schoonmaken van de oven zelf is makkelijk te doen.
De rooster blijft wat lastiger maar dat is bij een gewone friteuse of oven ook zo.

Wel is deze oven meer geschikt voor het kleinere gezin.
Zeker met meerdere kinderen duurt het maken van bijvoorbeeld patat echt een eeuwigheid.

Al met al een mooie multifunctionele oven voor een goede prijs.

Pluspunten

• Vele functies
  • Roterend frietmand
  • Verlichting
  • Formaat

Minpunten

• Geluid niet instelbaar
  • Roosters doen erg goedkoop aan
  • Bevestiging handvaten

Frans 28-11-2020

Veel mogelijkheden

We hebben de Princess Aerofryer Oven Deluxe gekozen vanwege de mogelijkheid om patat in de ronddraaiende korf te kunnen bakken. Eerder hebben we geprobeerd om in een standaard airfryer patat te maken, maar daar waren we niet over te spreken. We houden namelijk niet van diepvries patat en snijden dus zelf frietjes van verse aardappelen. Die bleven in een gewone airfryer klef met verbrande randjes. In deze Princess gaat dat een heel stuk beter. Door de ronddraaiende korf hoef je niet constant de frietjes te keren en worden alle frietjes mooi egaal bruin. Ze smaken ook goed, al is het nog wel iets minder krokant dan friet uit een echte frituurpan, maar dat kan misschien nog beter worden als we het apparaat beter leren kennen.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Mooie egaal gebakken patat
  • Stiller dan de vorige airfyer

Minpunten

• De draaiende korf is best wel klein
  • Langzamer dan frituurpan

Rutger 27-11-2020

Luxueuze, multifunctionele airfryer

De airfryer geeft gelijk bij het uitpakken al een luxueus gevoel. De vele extra's, met name het cilindervormige mandje dat erin kan en ronddraait vond ik erg bijzonder en goed. Hierdoor worden de producten die je erin stopt (zoals friet, groenten, vleeswaren) egaal en heerlijk gaar.

- De verschillende (voorgeprogrammeerde) programma's zijn erg prettig en daardoor is er voor alles dat je kan bedenken wel een programma, je kan er zelf fruit en groenten mee dehydreren. Voorheen enkele keren gedaan/geprobeerd in een normale oven, wat vaak een tergend werkje blijkt te zijn. Hiermee simpel als wat.
- Aangezien ik in de weekenden erg kan genieten van een cake of brownies besloot ik de airfryer ook aan deze test te onderwerpen en ik kan zeggen dat het mijn verwachtingen overtrof.
Het apparaat is makkelijk in te stellen en alles wijst zichzelf. Goed schoon te houden.
- Door de verschillende niveaus passen er veel (verschillende) dingen tegelijk in. Mocht een onderdeel te snel gaan, dan verplaats je dat gemakkelijk naar een lagere etage.
Maakt relatief weinig lawaai, wat ook erg prettig is.
- Het enige kleine minpunt, mijns inziens, is dat het geluid bij het bedienen van de knoppen nogal hard staat. Tot op heden nog niet uitgevonden of dit zachter kan.
Voor de rest: absolute aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Grootte en inhoud
  • Extra (zoals mandje)
  • Veel verschillende programma's

Minpunten

• Geluid bij bedienen knoppen

Michael 27-11-2020

Zeer gebruiksvriendelijk en multifunctioneel Keukenmachine

Sinds enkele weken in het bezit van de Princess Aerofryer Oven Deluxe. Het apparaat is van enige omvang maar bied volop mogelijkheden om een diverse maaltijd en gerechten mee te bereiden.
In het begin is het even ontdekken hoe het mandje of de spit geplaatst dienen te worden maar dat went vrij snel. De sneltoetsen bieden je daarnaast een makkelijke bediening aan. Schoonmaken na afloop is zeer makkelijk met een doekje, klein minpuntje is dat de rekjes, spit en mandje niet vaatwasser bestendig zijn. Verder echt een mooie aanvulling voor in je keuken om een gezonde maaltijd o.b.v. hete lucht te bereiden.

Pluspunten

• multifunctioneel
  • Sneltoetsen voor gerechten te bereiden
  • luxe apparaat

Minpunten

• niet vaatwasserbestendig

D.Verkade 26-11-2020

Multifunctionele airfryer

Ik heb deze airfryer 2 weken mogen testen, Ik vind de 10 bak programma's die deze airfryer heeft geweldig.
Het display is overzichtelijk en de toetsen makkelijk in gebruik, hij kan als airfryer, hete lucht oven en grill gebruikt worden.
Of je nu patat of een taart of een kip wil grillen, het kan allemaal in de Princess Oven de Luxe.

Hij is mooi vorm gegeven, klein van voormaat, maar hij heeft toch 11 liter inhoud. Ook voor mensen die klein behuisd zijn en toch graag een compacte oven zouden willen hebben, is deze Airfryer geweldig.

Ik vind dat de patat op het draad bakblik, snel en mooi bruin wordt, het onderste bakblik wat je in de oven schuift om het vet en de kruimels op te vangen, is erg handig.
De hoeveelheid patat, wat in de draaimand kan is meer dan 500 gram, dus je hoeft minder vaak te bakken voor een groot gezelschap.
Daar in tegen vind ik het deurtje van de draadmand moeilijk om te openen zowel als de mand, koud of warm is. Om deze draaimand uit de airfryer te halen, heb je ondanks de tang die bij geleverd is grote kans om je handen te branden. Ook het plaatsen van deze mand, gaat in het begin wat moeizaam, je moet er even aan wennen.

Het bakken van een cake ging gemakkelijk en snel.
Je ruikt geen baklucht, kan gebruikt worden, zonder afzuigkap.
Het lichtje wat je aan en uit kan zetten, geeft onvoldoende licht, om goed te kunnen zien, of je product gaar of bruin is.

Deze luxe oven, is makkelijk schoon te maken, dankzij de gladde wanden.
Dus kort samen gevat, ik vind het een geweldige airfryer met veel mogelijkheden, echt een goed vernieuwend product.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • snel op gewarmd
  • Makkelijke bediening
  • Goede Handleiding
  • Geen bak lucht

Minpunten

• draadmanden zijn scherp
  • slechte verlichting
  • deurtje van draaimand gaat moeilijk open