THULE / Black / / /

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de THULE / Black / / / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Lars 17-01-2021

Goede fietsendrager

Geschreven voor: Thule EasyFold 931

Makkelijk te monteren en zit best stevig op de trekhaak. 1 minpunt. De achterlichten zijn erg kwetsbaar en breken makkelijk af door hun vorm en het kwetsbare plastic. Uiteraard moet je er niet op gaan staan zoals ook de afbeelding verteld maar als de drager omvalt breken ze al af.

Pluspunten

• Montage
  • Opbergen

Minpunten

• Achterlichten erg zwakke en kwetbareo constructe

Roland Lambrichs 21-11-2016

Fietsdrager met een onveilig slot

Geschreven voor: THULE / Black / / /

Op zich een goede fietsdrager. Maar het grooste minpunt van deze drager is dat de sleuteltje overal te koop en in omploop zijn. Het slot op deze fietsdrager biedt totaal geen beveiliging tegen diefstal. Deze fietsdrager kun je onbeheerd niet achter laten! Hij wordt in zijn geheel gestolen. Volgens fabrikant is het geen abus slot.

Pluspunten

• Goede afwerking
  • Makelijk in gebruik

Minpunten

• Slot

john 57 30-08-2015
Geschreven voor: THULE / Black / / /

Prima kwaliteits Fietsendrager ,makkelijk te plaatsen ,en op te bergen..
Minpunten Relatief duur, maar je hebt wel kwaliteit, goed zoeken op internet voor de laagste prijs. nummerplaatbevestiging kan beter,ziet er wat goedkoop uit,moet nu tire ribs gebruiken om vast te binden,anders ben je je kentekenplaat kwijt

Lodewijk 04-04-2015
Geschreven voor: THULE / Black / / /

Prima apparaat. Erg degelijk, zoals Thule altijd wel is. Doordat de drager opvouwbaar is kan hij met de bijbehorende tas gemakkelijk schoon worden opgeborgen. De drager is overigens gemakkelijk aan de auto met een sponsje even schoon te maken.

De drager kan zonder veel in te stellen gebruikt worden. Bij mij paste hij zo op de trekhaak, mogelijk moet er iets aan versteld worden om te zorgen dat hij goed strak zit. De bevestigingspunten voor de fiets zijn gemakkelijk te verplaatsen zodat elke fiets zou moeten passen.

Minpunten: de drager is redelijk zwaar, dat kan met twee e-bikes op een wat kleinere auto problematisch worden. En als je de spannertjes waarmee de fietswielen worden vastgezet te strak trekt kunnen er tandjes van het spanrolletje van het spanbandje afbreken. Eigenlijk ben je hem dan te strak aan het trekken, maar metalen spanrolletjes was duurzamer geweest. Daarom voor de degelijkheid niet hoger dan een 8.

Mark R 04-05-2013

Stom, stommer, Thule!

Een tijdje gespaard voor een nieuwe degelijke fietsdrager. Door het introductiefilmpje op de website van Thule helemaal enthousiast geworden van de Easyfold 931.

Eenmaal gekocht ging ik de doos openmaken en bezig met monteren.

Tillen: enorm pluspunt, wat een handig ding om beet te pakken en neemt bijna geen ruimte in de garage in. Een 10!

Plaatsen op de trekhaak, na even afstellen van de goede maat, is ideaal. Je hoeft alleen de hendel naar beneden te drukken en hem op slot te doen. Nog een 10!

Op de 13-polige stekker aangesloten en openklappen zodat ik de racefiets kon gaan installeren. Wederom een 10!

Nu komt het:
eenmaal de racefiets op de drager gezet en de korte bevestigingsstang in positie gezet om de racefiets vast te maken: Helaas! De half ronde opstaande beugel waar de bevestigingsstang aan vast zit is niet hoog genoeg om mijn fiets probleemloos te monteren. Dit vanwege het feit dat veel fietsen een 2e bidonhouder hebben. Daar komt hij dus niet boven!

Kortom ik heb bijna 500 euro uitgegeven om telkens als ik ga fietsen mijn 2e bidonhouder los te moeten schroeven...

Nu ging ik alle plaatjes af op internet (ook op de website van Thule zelf) en wat hebben ze heel slim gedaan: juist allemaal (race)fietsen zonder ook maar 1 bidonhouder op de fiets...

Voor mij persoonlijk een enorme teleurstelling dus over een product waar ik in het begin erg blij en dol enthousiast van werd.

Mark R 17-05-2013

Op eigen initiatief heb ik Thule benaderd met om hen dit probleem voor te leggen.

Tot op heden regelmatig contact met Technical Service.
Ook foto's overlegd van de situatie.

De Product Manager & de Quality Manager werken momenteel hard aan een goede oplossing.

Wordt vervolgd...

RogerBa 07-09-2014

Ik heb juist hetzelfde meegemaakt. De opstaande beugel is veel, veel te laag en veel te smal voor bijna eender welke fiets. Ik heb 3 racefietsen en 2 trekking fietsen geprobeerd en geen enkele past erop. Ik denk dat ze die beugel laag en smal hebben gehouden om het geheel mooi opvouwbaar te maken.
Het rek is alleen bruikbaar als je beneden in de driehoek van het fietskader voldoende ruimte hebt om de klemmen te bevestigen. Ik vraag me dan ook af hoe stabiel deze montage dan nog is: de fiets zit alleen onder aan het kader en beneden aan de wielen vast en nergens bovenaan.

Ik ben direct terug naar de winkel geweest met mijn klacht en ik mag nog wisselen voor een ander rek. Ik ga dan wel mijn fietsen meenemen om eerst alles uit te proberen.

jpvermeulen 08-06-2013

Hallo Mark,

Ik ben ook erg geïnteresseerd in deze fietsendrager om met name twee racefietsen mee te kunnen nemen. En ja, beide fietsen hebben twee bidonhouders. Zijn er al ontwikkelingen in de communicatie over dit probleem met Thule?

Het blijft een handig compact ding, dus mijn interesse is zeker nog niet weg. Maar ik heb er niet veel zin in om iedere keer een bidonhouder eraf te halen. Gaat het overigens met de lange stang wel goed?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Peter

fietseropuit 16-04-2013
Geschreven voor: Thule EasyFold 931

Na een aantal jaren met tevredenheid de EuroPower 916 (EP916) gebruikt te hebben, beschikken wij sinds kort over de EasyFold 931 (EF931).

De EF931 onderscheidt zich positief ten aanzien van handzaamheid en compactheid. In opgeklapte toestand kan men d.m.v. geïntegreerde handgrepen de drager met één hand optillen en hoeft men niet meer te bukken. Vanwege de geringe afmetingen in opgeklapte toestand is de drager gemakkelijk in een kleine ruimte op te bergen.

In uitgeklapte toestand beschikt de EF931 over dezelfde kwaliteiten als de EP916. Onze elektrische fietsen zijn in een handomdraai op de drager bevestigd.

Conclusie: Een solide fietsdrager, welke uitblinkt in gebruiksgemak en compactheid.