Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW - Reviews

2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW op Kieskeurig.nl.

7,3

Niques 23-11-2018

Mooi apparaat en bijzonder lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

De installatie was makkelijk. Het design is mooi, hoewel het een groot apparaat is. Ook de display bevalt goed. Het apparaat staat in mijn open keuken, maar maalt en bereidt stil en snel. Het apparaat biedt veel keuze aan kwalitatieve koffievariaties. Er zijn veel heerlijke koffies die je naar smaak kunt instellen. Vooral de café crème is erg lekker! Zoals in een goede koffiebar. De koffievariaties met melk hebben minder en slapper melkschuim dan ik zou wensen. Maar de cappuccino ziet er goed uit en de smaak is ook erg goed. Qua temperatuur is de cappu wat aan de lauwwarme kant.
Een groot nadeel voor mij is dat een tweede soort koffie (cafeïne vrij bv) alleen in de optie ‘gemalen’ kan worden toegevoegd... Voor mij een reden het model te kiezen met 2 opties voor bonen. De Home Connect functie gebruik ik niet: er komt eerst spoelwater in de koffie, dat vind ik geen lekker idee. Samenvattend een mooi apparaat voor heerlijke koffie. Maar de prijs kwaliteit is niet helemaal in balans vanwege de mindere kwaliteit van de melk koffies.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijke installatie
  • Veel keuze aan koffie variaties

Minpunten

• Lauwarme koffie wanneer met melk
  • Slechts één soort bonen te malen
  • Spoelwater in koffie bij Home Connect

Raoul 11-12-2018
  • Product gekregen

Prachtig apparaat met een aantal kenmerken

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Wij hebben het apparaat nu een maand in gebruik. Het apparaat oogt prachtig en is kwalitatief afgewerkt. Het heeft een heldere display en de grootte van het apparaat is prima. De bouw van het apparaat is slim en doordacht, waardoor het legen van de ietwat kleine lekbakken (moeten vaak geleegd worden) of het schoonmaken van de zetgroepen eenvoudig en snel gaat. Het plaatsen van waterbak vergde de eerste keren ook wat oefening.

De Home Connect app klinkt als een leuke toevoeging, maar we gebruiken het eigenlijk nauwelijks. Het zou ideaal zijn als het apparaat in de ochtend een heerlijke cappuccino voor je klaar kan maken als je uit bed stapt, alleen het apparaat moet eerst spoelen. Spoelwater in je cappuccino is dan ook geen aanrader. Er staan wel meerdere koffievarianten in de app die niet via het apparaat zelf toegankelijk zijn, zoals een wiener Melange of een cortado.

Van de profielen maken wij uiteindelijk ook geen gebruik. In de praktijk willen wij ‘snel’ een kwalitatief bak koffie of een Latte Macchiato en voor ons gaat het kiezen en instellen via het standaard scherm net zo snel. Eerst een profiel moeten kiezen via een aparte knop en menu is net een stap te veel voor een huishouden met twee koffiedrinkers. Het kan zeker van meerwaarde zijn voor een groter huishouden.

Wij hadden in het begin flink wat problemen met de melktoevoer, maar dankzij een aantal tips hebben we daar geen last meer van. Het apparaat pakte de toevoer niet goed waardoor er alleen maar stoom en water uitkwam.

Door uiteindelijk de koffie-uitvoer/uitstroom helemaal naar beneden te halen en dan pas de melktoevoer te plaatsen was dit probleem opgelost. Dit mag je niet verwachten van een apparaat van 2000 euro, maar de kwaliteit van het melkschuim is wel erg goed en we krijgen veel complimenten van visite over de Latte Macchiato bijvoorbeeld.

De machine geeft alleen niet aan wanneer er te weinig melk in de kan zit. Er komt dan weer alleen maar stoom en water uit.

Het apparaat werkt verder heel eenvoudig dankzij het grote display en de gemakkelijke interface. De machine maalt de bonen heel stil en de kwaliteit van de koffie is met de juiste bonen en instellingen heerlijk! Vooral met alle Barista instellingen kun je het helemaal naar wens instellen. Dit gebruiken wij wel veel!

Mocht je dat niet nodig hebben, dan raad ik aan om naar een goedkoper model te kijken. Het apparaat is te duur voor wat je dan terugkrijgt.

Pluspunten

• Ontwerp erg mooi
  • Kwaliteit koffie uitstekend
  • Barista mode uitgebreide functionaliteit
  • LCD Scherm van hoge kwaliteit

Minpunten

• Melktoevoer
  • Home Connect App weinig toegevoegde waarde
  • Vaak lekbakken legen
  • Bij 0.5 liter water bijvullen

Hubo 06-12-2018

Design koffie met veel smaak

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Het apparaat is makkelijk te installeren. Het instellen van de verschillende onderdelen ging vlot, ook het verbinden met internet was makkelijk.
Het design van de machine is mooi strak, alleen moet hij wel aan beide zijden vrij staan. Dit is omdat het melkreservoir links zit en het waterreservoir rechts. Het waterreservoir met de Brita waterfilter is ruim voldoende om meerdere koffie te zetten.
Het malen van de koffie gaat snel en vrij stil. Andere bonen voor decaf kan helaas niet, deze moeten al zelf gemalen zijn. Dat is voor ons wel een mionpun

Pluspunten

• design
  • makkelijk schoon te maken
  • goede maling van bonen

Minpunten

• afmetingen
  • opschuimen koude melk is niet warm genoeg
  • home connect voegt niets toe
  • geen 2 soorten bonen tegelijk

Gido Nijenhuis 04-12-2018

Mooi apparaat maar teveel gebreken voor zijn prijs

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

We hebben de Siemens EQ.9 Plus s500 ongeveer anderhalve maand kunnen testen naast onze huidige Siemens EQ.6 Plus S700 machine. Een mooie machine maar toch met veel mitsen en maren die de hoge prijs in mijn ogen niet rechtvaardigen...

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Erg groot waterreservoir
  • Extreem stil
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Connect functie voegt weinig toe
  • Probleem met instelling waterontharder instelling
  • Melkreservoir net te klein voor een heel pak melk
  • Montage melkreservoir lastig

Daan Boon 03-12-2018

Prachtige compacte alleskunner

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Wat een mooie machine om te zien. Strak uiterlijk, compact (voor een volautomatische machine) en niet teveel knoppen. Machine zit goed verpakt, en alles ziet er solide uit. De machine is zo geinstalleerd, en de app werkt heel makkelijk. Veel mogelijkheden met verschillende koffie's, en je kunt de sterkte van de koffie heel ver instellen. Bij het zetten van 1 kopje koffie is de koffie niet heel warm, bij nummer twee is het al goed. Melkreservoir zit soms niet lekker in de machine, waardoor een koffie met melkvariatie mislukt.
De machine aanzetten met de app is fantastisch, alleen gaat de machine eerst spoelen, dus je kunt niet direct vanuit bed een kopje koffie zetten.
Het malen van de bonen gaat bijna geruisloos, dit is super.
De lampjes zijn erg mooi in de machine, je koffie wordt tijdens bereiding mooi verlicht. Het beeldscherm is duidelijk en scherp. Prijs is wel aan de forse kant.

• WiFi
  • Compact
  • Koffievariaties

• Melkreservoir
  • Temperatuur van koffie

Alieng 03-12-2018

Heerlijke verse koffie, gezet in een handomdraai!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Al vaker getwijfeld om een koffiebonenmachine te kopen, maar vanwege de prijs telkens niet gedaan. Ook omdat je dan niet weet of het daadwerkelijk bevalt. Dit apparaat konden we gaan testen, dus dat was een mooi middel;)
En we hebben geen spijt. De machine maalt de bonen vrij geruisloos, wat toch vaak anders is als we andere machines de koffie horen malen. Ook een groot waterreservoir wat erg prettig is. Tevens kun je er een waterfilter inzetten. Er zat bij het testen 1 bij. Het water is daardoor een stuk zachter van smaak, we hebben hier nogal hard water. Het melkreservoir is af te koppelen en kun je dus tussendoor in de koelkast zetten waardoor je niet bang hoeft te zijn voor geschifte melk. Het melkschuim is lekker stevig. Het melkreservoir goed aankoppelen was even een dingetje maar als je weet waar je op moet letten gaat dat ook goed.
Het apparaat geeft aan wanneer je de lekbak moet legen, het apparaat gereinigd moet worden enz, dus ook dat is duidelijk. Er zijn verschillende smaken, we hebben ze nog niet allemaal geprobeerd, dus dat moet nog. En dan is ook nog eens per soort te bepalen hoe sterk enz je de koffie wilt hebben. Het voelt zo luxe! We hebben de wifi-versie. Dus kun je via de app koffie zetten, vanuit de luie bank bv. Wel zorgen dat er een kopje onderstaat;) en heb je een feestje? Vraag wat ze willen, vul het in op de app (je kunt zelfs de naam toeveoegen voor wie het is) en het apparaat zet de koffie op rij. Niet meer bang dat je vergeet wie wat had. Ik denk (eigenlijk weet ik al zeker) dat dit een blijvertje is!

Pluspunten

• Verse koffie
  • Stevig schuim
  • Sterkte is per persoon en per kopje aan te passen

Minpunten

• Je moet het apparaat aan 2 kanten vrij houden

Tom B. 03-12-2018

Goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Voordelen:

Je kan de koffie zo instellen als je wilt, de opties varieren van de temperatuur van het water tot de malings grote.

Ook de double shot functie is erg prettige qua smaak, korte uitleg: ze gebruiken dan twee keer versgemalen koffie zodat je alleen de "goede" smaak van de bonen krijgt. Klonk een beetje als marketing gimmick, alleen je merkt het verschil echt.

Nadelen:
Melkreservoir, de aansluiting op de machine gaat niet altijd goed. Je krijgt wel tips van Samsung om dit beter te laten lukken alleen zou dat niet moeten hoeven met zo'n dure machine.

Opvangbak, deze is erg beperkt als je een huis vol visite hebt moet je deze al snel legen.

Neutraal
De app functie is leuk om te laten zien met een verjaardag, gebruik hem echter in het dagelijks gebruik nooit

• Double shot functie

Minpunten

• Melk reservoir
  • Opvangbak

terrabel 30-11-2018

Opstart problemen maar daarna heerlijke koffie's

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Ik was zeer blij met deze nieuwe automaat voor mij. Het uitpakken, installeren en eerste ingebruikname is een fluitje van een cent. Ook de koppeling met mijn telefoon (en smartwatch daarmee) was makkelijk te maken. En in de Home Connect app zag ik meteen een heleboel aantrekkelijke soorten dranken staan. Maar zodra ik er 1 probeerde met melk kreeg ik alleen stoom. Zie https://youtu.be/LMmi874ZD3M Nou dan toch maar even handleiding lezen en alles mbt de melk toevoer loshalen, schoonmaken en nog een keer proberen. Helaas soms wel en vaak geen melk. En als er dan geen melk komt dan is er wel stoom of warm water. Als het dan wel werkt met melk dan is deze wel heerlijk warm en ook een geweldige kwaliteit met de volle melk die ik gebruik. Ook is er water onder de machine zichtbaar omdat de melktoevoer waarschijnlijk ergens niet goed aangesloten zit en het water wat ook door de uitloopmond eruit komt ook ergens anders nog eruit komt. DUS contact zoeken met Siemens (of de leverancier maar er zit een telefoonnummer van Siemens bij). En daar krijg ik DE OPLOSSING. Maar meneer, voor u het melkreservoir aansluit, als u dan de uitloopmond helemaal naar beneden trekt en dan het melkreservoir erin stopt zou het beter moeten gaan. Nou ja dat willen we wel uit testen. En waarrempel dat werkt. Dus de laatste 2 of 3 weken hebben we er inmiddels de eerste pak bonen van 1,5 kilo doorheen gejaagd. Vooral de koffiekeuzes met melk zijn bij mij favoriet in huis. Er gaan dus ook hele pakken melk door. En voor de test heb ik zelfs ipv. het melkreservoir er gewoon een pak melk onder gezet. Is een beetje onhandig met het deksel wat er wel op moet, maar het lukt wel. Zie https://youtu.be/5oJyjXxe-iY Ik had 1 keer wat oudere melk gebruikt en de Siemens gaf me een vraag of de melk nog wel goed was, ik dacht jawel en toen toch een cappuccino laten maken, maar die kon ik weggooien en ja dat lag aan de melk. Helemaal fijn dat er meegedacht wordt. De koffie in de morgen klaar hebben staan als ik beneden komt gaat toch niet helemaal lukken. Als ik hem (ook op afstand) aan zet wordt de er eerst gespoeld, fijn maar een kopje wat er dan onder staat bevat dus spoelwater. Dus eerst leegmaken en dan koffie zetten of er geen kopje onder zetten. Er zou ook een camera onder moeten zitten waarmee ik op afstand zie of mijn kopje er wel onder staat. Hij lijkt dat zelf in ieder geval niet te herkennen. Conclusie: ik wil hem niet meer missen, maar uitleg in de doos of de app kan zeker beter.

Pluspunten

• heerlijke koffie

Marina 29-11-2018

Mooi efficiënt en zeer functioneel apparaat.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

We hebben de Siemens nu een paar weken staan en goed uit kunnen proberen. Gezien de prijsstelling was ik wat voorzichtig. Ik had verwacht dat het een heel groot apparaat zou zijn en had twijfel of de behoorlijke meer prijs op onze vorige volautomaat wel gerechtvaardigd zou worden door merkbare kwaliteitsverschillen gebruiksgemak functies e.d. Het aparaat kwam in een enorme omdoop maar de doos zelf viel nog mee. Eenmaal uitgepakt viel de maat me nog reuze mee. Iets groter dan onze oude maar zeker niet storend. De Duitse degelijkheid van Siemens merkte ik al direct aan de duidelijke handleiding en vooral ook dat alles klopte. De eerste installatie van het aparaat voelt intuïtief aan en liep vlekkeloos in mijn geval en dat was wel echt heel fijn. Alle onderdelen voelen zeer solide aan. Nergens had ik het idee bij dat dat ene onderdeel het wel eens eerder zou kunnen begeven. Het menu en het koppelen aan de app en je thuisnetwerk gaat heel goed en gemakkelijk. Die app echt echt een enorme meerwaarde. Ik ben hier echt positief over verrast. Het is nier een leuke gimmick en verkoop stunt maar echt iets dat zeer bruikbaar is. Zo kun je via de app allerrijksten verschillende recepten van de wereld door het apparaat laten zetten maar eigenlijk ook het hele apparaat bedienen. Ik ben benieuwd of er in de toekomst nog meer dingen bij komen. Nu het koffie zetten. We zijn in middels een paar weken en een hoop expiri,enteren verder. Dit apparaat zet met de zelfde bonen gewoon lekkerdere koffie. Dit komt mede omdat we nu met de barista modus in veel meer detail kunnen instellen hoe we onze koffie het liefst hebben. Dat is effe expirimenteren maar echt een enorme meerwaarde omdat je ook echt het verschil proeft. De ervaring wanneer de koffie klaargemaakt wordt door het aparaat is ook echt enorme vooruitgang. Deze Siemens is echt muisstil vergeleken bij ons oude aparaat en dat is toch wel zo prettig als je savond ff rustig zit en van een heerlijke bakje wilt genieten, of als je in gesprek bent met familie. Samen gevat vinden wij deze Siemens echt iedere euro waard. Als we dan toch 1 minpuntje moeten noemen dan is dat de bevestiging van de melkkan. Deze pakt niet altijd goed. Uiteindelijk kregen wij de tip de koffie schenk tuit op de laagste stand te zetten bij het installeren van de melkkan en dat werkt inderdaad goed. Ik had het prettiger gevonden als hij gewoon altijd goed pakt.

Pluspunten

• Stil!
  • Met app bedienen
  • Groot water resevoir
  • Intuïtieve bediening
  • Barista modus

Minpunten

• Melk kan pakt niet altijd goed

Karin 29-11-2018

Prachtig volautomatisch espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Zeer mooi design, met duidelijk en intuïtief scherm. Koffie is heerlijk, elke koffievariant is aan te passen aan je eigen smaak. Melkreservoir is makkelijk afneembaar en in koelkast te plaatsen. Schuilnaam is echter niet heel dik.
Makkelijk schoon te houden apparaat, lekbak voor water en bak voor koffieprut, machine waarschuwt je voor het legen van de bakken.
Extra opties als WiFi en de app is voor mij niet echt belangrijk maar maakt dit apparaat wel prijzig

Pluspunten

• Lekker koffie naar eigen smaak

Minpunten

• Melkschuimkwaliteit

Karin C 28-11-2018

Mooi apparaat dat heerlijke koffies maakt

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Prachtig design, een plaatje in onze keuken. Hij is eenvoudig te bedienen. Elke koffievariant is naar eigen smaak in te stellen. Het melkreservoir is handig, kan zo in de koelkast. Het melkschuim is wat matig, geen dikke laag. Het apparaat is makkelijk in onderhoud. Voor mij is de WiFi en app geen toegevoegde waarde, deze functionaliteiten zorgen denk ik wel voor de wat forse prijs
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Wijnant 26-11-2018

Uitgebreide keus van recepten & instellingen maar niet super

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Samengevat: lekkere koffie kun je met dit apparaat maken; alhoewel de koffie en de melk er toch enigszins lauw uitkomt.
Bij mij is een standaard sterkte voor koffie al prima, dus heb ik alle double-shot mogelijkheden niet nodig gehad.
Bediening van het apparaat kan via de display en via de app. Ik heb uiteindelijk alleen maar via de display gebruikt. De app is zinloos voor op afstand te bedienen omdat het apparaat zich altijd schoonspoelt en er daardoor spoelwater in je kop terecht komt. Ook moet je de melkcontainer 's ochtends eerst uit de ijskast halen voordat je een cappucino kunt bestellen.
De melkcontainer is overigens de andere tegenvaller van dit dure apparaat: alleen als je hem er op een bepaalde manier in zet ben je gegarandeerd dat er melk in je koffie komt. Dit stond nergens in de handleiding.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • veel verschillende receptmogelijkheden

Minpunten

• app bediening is zinloos
  • melk container verkeerd ontworpen

de enige echte klaas 25-11-2018

Een machine met 1000 en 1 mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Het is een machine met veel mogelijkheden voor lekkere koffie. Makkelijk te bedienen en schoon te houden. De prijs vind ik wel redelijk hoog voor wat je krijgt. Installatie is een makkie, waarna je met het duidelijk display zoveel mogelijk verschillende soorten koffie uit kunt gaan proberen. De juiste bonen zijn natuurlijk belangrijk, maar deze machine maakt van alles een feestje. De koffie smaakt zoals in een echte koffiebar. Het apparaat doet het allemaal in een handomdraai. Bedenk daar bij dat ook het onderhoud duidelijk wordt aangegeven en amper werk is, dan snap je wellicht dat de pittige aanschafprijs het helemaal waard is. Wat goed is heeft een prijskaartje, maar oh wat kan een mens gelukkig worden van een goed bakje van dit zwarte goud of een lekkere kop caffee latte

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Eenvoudig schoon te houden

Minpunten

• melkcontainer vorm is onhandig in koelkast
  • spoelfunctie bij het starten van machine met wifi

R. van Rozen 21-11-2018

Een prettige asistent in de keuken!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Het is een prettig apparaat welke een zeer acceptabel geluidsniveau heeft. Het malen gebeurt met een zacht geluid. Aandachtspuntje is hoe je het melksysteem in et systeem plaatst. Dit kan je verkeerd doen waardoor je kop met koffie mislukt. Het blijkt echter een handigheid te zijn die wij nu wel onder de knie hebbe. Wel is hier de vraag gerechtvaardigd of je bij een apparaat in deze prijsklasse iets moet aanleren of dat hij jou er mee moet helpen.
De temperatuur staat standaard wat laag ingesteld maar dat is makkelijk aangepast.
Meerwaarde van WiFi moet zich helaas nog steeds bewijzen...
Ik beveel het apparaat wel aan want het is een prachtig apparaat die een aanwinst in je keuken is en daarnaast realiseer ik mij dat ja aan elk apparaat zult moeten wennen.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Inuitive bediening
  • Groot Waterreservoir
  • Fijne onderteuning bij ontkalken e.d

Minpunten

• Aanbrengen melksysteem gaat soms fout
  • Koffiedikreservoir is niet de grootste in de markt

MichelleR 21-11-2018

Is het geld niet waard.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Laat ik met de positieve punten beginnen. - Mooie machine - Is lekker stil - De keuze in koffie is reuze - Lekkere koffie - Schoonmaken is vrij makkelijk De negatieve punten: - De app heeft voor ons geen toegevoegde waarde. Het klinkt leuk op afstand koffiezetten maar dat houd, tot nu toe in, dat je het spoelwater ook in je kopje hebt zitten. Dus om nu € 500,- extra te betalen voor de app, is in onze ogen erg overdreven - Het grootste punt aan deze machine vinden wij het melksysteem. Deze werkt regelmatig niet. Ook na de machine helemaal te zijn nagelopen en de tips die we hebben gekregen, geeft het melksysteem nog regelmatig geen of weinig melk. De kwaliteit van het melkschuim vind ik ook erg slecht. Ik wil het geen melkschuim noemen. Voor de cappuccino's en latte's gebruiken wij maar gewoon onze losse melkopschuimer, deze werkt een stuk beter. Al met al vind ik de machine zijn geld zeker niet waard. Voor dit geld wil ik machine zonder problemen en een die wel goed melkschuim geeft.

Pluspunten

Minpunten

• Melksysteem

cbdkl 20-11-2018

Mooi uiterlijk maar koffie is niet warm.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Wat een mooi apparaat. Zet heerlijke koffie in veel varianten. Mogelijkheden om aanpassingen te doen in sterkte, hoeveelheid en temperatuur zijn er in overvloed. Voor iedereen moet er wel een lekkere variant te maken zijn. Maar het heeft ook min punten. Koffie is niet heel warm zeker niet de varianten met melk. Verder hadden wij wat problemen met het waterfilter in zetten, is uiteindelijk wel gelukt. Heet water uit het apparaat is leuk maar niet na koffie gezet te hebben want dan is het eerste kopje troebel. Ook zien wij de meerwaarde van home connect niet. Je moet van te voren al bedenken dat je er een beker onder zet. Als je dat gedaan hebt kan je gemakkelijk koffie zetten want de app is overzichtelijk. Alleen heeft Siemens geen rekening gehouden met het spoelen wat het apparaat eerst doet. Dat spoelwater, kleine hoeveelheid, komt nu namelijk bij je koffie. Kortom mooi apparaat maar voor ons de hoge extra kosten voor home connect niet waard. Overigens vindt ik 500 euro daarvoor ook erg veel. Ook vrienden en familie koffie laten proeven en naar mening gevraagd. Allemaal zijn ze het er over eens dat het een mooi apparaat is, erg luxe maar de koffie niet heel warm is. Jammer vinden ze ook dat er een behoorlijk prijskaartje aan hangt.

Pluspunten

• veel variatie mogelijk
  • mooi design

Minpunten

• koffie is niet heet.
  • home connect geen toegevoegde waarde
  • duur

K-vin 19-11-2018

Makkelijk in gebruik, heerlijke variaties

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Het apparaat heeft een mooi design en is erg makkelijk in gebruik. Een kwestie van het apparaat neerzetten, verpakkingsmaterialen verwijderen en je kunt snel genieten van je eerste kop koffie. Het apparaat is voor een espressoapparaat ook niet lomp, zodat hij gelukkig niet teveel ruimte inneemt. Er zijn veel koffievariaties die je kunt kiezen, die mij ook allemaal prima smaken. Je kunt de temperatuur en sterkte van de koffie apart instellen. Mijn koffiemachine heeft de mogelijkheid om met wifi contact te maken, dan kun je je apparaat op afstand bedienen. Het enige minpunt van het apparaat dat de toegevoegde waarde hiervan minimaal is. Je kunt wel op afstand het apparaat aanzetten, maar je kopje komt er niet vanzelf onder te staan. En als je bijvoorbeeld de avond ervoor een kopje eronder zet, heb je koffie met spoelwater. Voor de rest een geweldig apparaat. De opstarttijd is ook kort, waardoor je de app ook helemaal niet nodig hebt. Voor je het weet heb je een vers bakje koffie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • veel variaties

Minpunten

• wifi voegt weinig toe

Leo Logister 19-11-2018

De keuze is reuze, wat een koffieaanbod!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Deze Siemens EQ.9 nu paar weken in gebruik.
Is een top machine, met heel veel keuzes in soorten koffie.
Ook de instelmogelijkheden per soort koffie zijn enorm.
Je kunt koffiehoeveelheid, watertemperatuur, doorloop, melk, hoeveelheid water enz instellen.
Zo stel je de koffie exact naar eigen wens in.

Het zetten zelf verloopt altijd lekker rustig. Machine is geen herrieschopper, maar zet de koffie op een mooie relaxte manier.

De wifi functie is leuk, maar ik zou hem niet missen.
Je kunt nog wat extra koffie creaties kiezen, oke....Nice.
Remote bedienen zie ik meerwaarde niet van.
Eerste keer 's avonds een kopje klaar gezet, 's morgens vanuit bed de Siemens aangezet en.....dan spoelt hij eerst, dus kopje vol met spoelwater :-(
Ook de melding op je telefoon van "geniet van je koffie" is leuk, maar als een huisgenoot koffie zet heb je zelf weinig aan deze melding.

Ruimte op aanrecht viel mij ook reuze mee. Apparaat is groot, maar niet extreem, past dus goed,
Melksysteem vereist wat aandacht, weet dat je de uitloop even naar onder moet schuiven en dan de melkkan plaatsen. Anders wil deze wel eens niet goed zitten en heb je geen melk erbij.

Qua uitzien vind ik het ook een hele mooie machine. Leuk scherm erop en zit er strak uit.

Prijstechnisch is het natuurlijk wel een stevige prijs.
Qua kwaliteit zie je dat ook wel terug, maar je moet wel een echte koffieliefhebber zijn.

Zelf mocht ik deze machine testen voor The Insiders en heb ik echt ervan genoten.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Mooi uiterlijk
  • Kwalitatief hoogwaardig

Minpunten

• Melksysteem

Nathalia 19-11-2018

Prachtig apparaat, lekkere koffie, maar veel verbeterpunten

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Genieten van koffie kan je zeker met dit apparaat. Vooral de vele instelmogelijkheden zijn onge-evenaard. Je voelt je een echte barista. De looks van de machine zijn ook erg goed. Het is een sieraad in de keuken.

Er zijn ook wel een groot aantal kanttekeningen te plaatsen:

- het apparaat geeft constant aan dat het waterreservoir bijna leeg is, terwijl de tank helemaal vol zit! Siemens heeft als oplossing een reset naar fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft...
- 8 van de 10 keer lukt een melk-creatie niet omdat het melkreservoir niet goed erin klikt. Door de koffie-uitloop naar beneden te halen, dan het reservoir erin te klikken en dan de uitloop weer omhoog te schuiven, haal je het beste resultaat.
- de melk die er uit komt, is niet warm genoeg. Melkcreaties koelen hierdoor zeer snel af.
- de koffiebonen trillen niet goed genoeg naar de bonenmaler, waardoor het apparaat aangeeft dat er geen bonen in het reservoir zitten. Je moet dan handmatig de bonen naar de maler schuiven....
- de helpdesk van Siemens is zeer slecht bereikbaar. Je staat zeer lang in de wacht voordat je iemand aan de lijn krijgt. De antwoorden die je krijgt zijn standaard antwoorden die je niet goed verder helpen.

Kortom, voor cafe crema, ristretto's en espresso's is het een goed apparaat, maar voor melkcreaties raad ik een ander apparaat aan.De prijs is té hoog voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Het uiterlijk
  • Instelbaarheid

Minpunten

• Melkreservoir sluit slecht aan
  • Waterreservoir sensor

Linda Lot 19-11-2018

Mooi design maar tegenvallend resultaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 Plus S500 Connect TI9553X9RW

Mooi design machine met ontzettend veel mogelijkheden. Gezien de prijs van het apparaat lagen onze verwachtingen hoger. Koffie bestellen vanuit je bed via de app is helaas niet mogelijk omdat de machine altijd eerst begint met spoelen. Pluspunt van de app is wel de extra mogelijkheden die de machine daardoor creëert. Melksysteem werkt niet naar behoren (dit is geen incident, hier hebben meerdere mensen last van). Melding gemaakt richting Siemens, even afwachten hoe zij dit oppakken.

Pluspunten

• Veelzijdig

Minpunten

• App voegt niet veel toe
  • Werking melksysteem
  • Producten met melk bereidt, niet warm genoeg
  • Melkschuim niet fijn stevig