Philips HX9924 - Reviews

Timer
Snelheid instelbaar
Poetsbewegingen
31000 per minuut

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wendy 25-10-2017

Philips Sonicare Diamond Clean Smart

De Philips Sonicare Diamond clean Smart is een zeer uitgebreide tandenborstel.

Allereerst ziet hij er fantastisch uit. De tandenborstel voelt licht aan en de knoppen werken goed.
Je kunt de tandenborstel op verschillende standen instellen.
* Clean: Voor een buitengewoon schoon gevoel en geschikt voor de dagelijkse reiniging.
* White+: Verwijdert oppervlaktevlekken.
* Deep Clean+: Zorgt voor een verkwikkende en grondige reiniging.
* GumHealth: Heeft een speciale aandacht voor kiezen.
* TongueCare+: Zorgt voor een langdurig frisse adem.

Ook kan je tandenborstel instellen op verschillende poetssterktes. Je merkt echt verschil, ik heb echt het gevoel dat er veel meer tandplak wordt verwijderd dan met mijn vorige Oral-B elektrische tandenborstel.
Nu ik toch aan het vergelijken ben, moet ik ook melden doordat deze tandenborstel trilt ipv een roterende borstelkop. De tandenborstel veel schoner blijft.
Bij de roterende kop, blijft er altijd tandpasta in het rondraaimechanisme zitten, dit stoort mij altijd enorm. De Sonicare spoel je af en klaar is kees!

Het opladen ziet er ook geweldig uit. je plaatst de tandenborstel in het glas, het mooie lampje onderin gaat branden en hij laadt op!
 De USB lader is ook een uitkomst. Een heel mooi magnetisch sluitend reisetui, met geïntegreerde USB kabel. Handig voor op vakantie. Dit vond ik voorheen ook zo vervelend, dan toch maar een gewone tandenborstel mee op vakantie… Dat hoeft nu niet meer :)

De App is een mooi aanvulling. Zeker voor een luie/te snelle poetser zoals ik. Je poetst nu beter en langer, langzamer per deel in de mond. Dat is wel even wennen, maar zeker verstandig om aan te passen.

Ook leuk dat je je poetsgegevens kan laten zien aan de tandarts.. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt mijn volgende bezoek :)

Kortom, zeer tevreden met deze borstel! Nooit weer anders!

Pluspunten

• design
  • opladen
  • verschillende poetsstanden
  • verschillende poetssterktes
  • meerdere borstels

JanDG 25-10-2017

Hi-tech design tandenborstel

Jarenlang was ik gebruiker van de klassieke tandenborstel. Een vijftal jaren geleden ben ik op aanraden van de tandarts overgeschakeld op een elektrische (ronde) tandenborstel van een bekend merk.
Nu gebruik ik al enkele weken de Philips Sonicare tootbrush.
Ik kan deze aan iedereen aanraden! In vergelijking met de vorige 2 methoden, zijn mijn tanden nu veel beter gepoetst, zijn ze witter en heb ik een beter/'cleaner' gevoel.

Wanneer ik de doos opende bleek al snel dat het om een hi-tech design tandenborstel te gaan. Naast het praktische reis-etui, zaten er nog 3 verschillende opzetborstels en een tongreiniger in de doos.
Opladen doe je voortaan op een super coole manier: via het meegeleverde glas waar je de tandenborstel inzet! Heel praktisch en esthetisch.

De eerste keer poetsen was wennen; ik was immers gewoon met een ronde elektrische tandenborstel te poetsen. Dit is een heel ander gevoel. Meer trillingen en een langwerpige borstel...
Na 2 a 3 keer poetsen, leek het alsof ik dit al jaren doe. Het went dus heel snel.
Ik heb echt het gevoel dat mijn tanden beter gepoetst zijn en ik hou nu echt een frisser en beter gevoel over aan elke poetsbeurt.
Ik merk ook dat mijn tanden echt een paar tinten witter zijn.

Regelmatig gebruik ik de zeer gemakkelijk te installeren app. via mijn Iphone.
Wanneer je dan aan het poetsen gaat, toont de app. waar en hoe lang je dient te poetsen. Cool toch?
Wanneer je té hard poets geeft de tandenborstel jou een signaal, wat super handig is.
Achteraf kan je dan zien welke plaatsen je beter dient te poetsen of zones die je vergeten bent.
Na verloop van tijd merkte ik dat ik mijn tanden veel beter ging poetsen en geen zones mee vergat.
Nu gebruik ik de app. nog sporadisch, want je kan de Philips Sonicare dus perfect zonder gebruiken!

Samengevat:
-in het begin moet je wennen aan de trillingen
-ik gebruik iets meer tandpasta dan vroeger

+vooruitstrevende poetstechniek
+knap design van zowel tandenborstel als van het glas om automatisch op te laden
+lange gebruiksduur van de batterij (meer dan een week)
+verschillende intensiteitsniveaus te kiezen
+verschillende opzetborstel én tongreiniger
+handig reis- étui

Ik kan mijn Philips Sonicare tootbrush niet meer missen!
Ik kan mij niet voorstellen terug te moeten overschakelen op de vroegere methodes.

Danny 02-10-2017

Knap staaltje techniek!

direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Videoreview: https://youtu.be/X4BCJ5JUOYw

• Luxe uitstraling
  • SMART app ondersteuning
  • Krachtig
  • Maakt perfect schoon

Minpunten

• Prijzig

Danny 04-10-2017

Zojuist eerste firmware upgrade gedaan, daat gaat simpel. Hieraan merk je dat het echt een slim apparaat is.
Via de app wordt de tandenborstel van een firmwareupgrade voorzien. 5 minuutjes werk en de tandenborstel moet gedurende de upgrade dicht bij de mobiel staan.

Kurt007 30-10-2017

Beste tandenborstel ooit

Het toestel poetst zeer goed; De verschillende programma's zorgen er voor dat je het gevoel hebt dat je net naar de tandarts bent geweest.
Ook voor kinderen is er een speciale app die hen helpt poetsen. De tijd vliegt voorbij en voor ze het weten hebben ze 2 minuten hun tanden op een speelse manier gepoetst.

Pluspunten

• mooi toestel
  • zeer mooie oplader
  • goed schoon te houden
  • poetst zeer goed

Minpunten

• app niet altijd even stabiel

goudzwaard4592 29-10-2017

Fijne sonicare borstels met "dure" snufjes

Vergeleken met mijn oude electrische (SONICARE) tandenborstel zie ik de meerwaarde niet van de app snufjes. Hij poetst hetzelfde. Hij geeft in de app niet aan dat je nog de bovenkant moet poetsen en laat ook niet zien waar je aandachtspunten zitten dit moet je zelf invoeren. Dit viel dus ontzettend tegen. Het oplaadsysteem is wel super. Een glas het zou nog fijner zijn als je het snoer tussentijds af zou kunnen koppelen voor het zicht op de wastafel.

Pluspunten

• oplader dmv plaatsen in bijgelever glas
  • extra opzetborstels

Minpunten

• app valt tegen
  • prijs

stephanie1981 27-10-2017

mooi design, fris resultaat

heel fris poetsresultaat, grondige reiniging
verschillende opzetstukjes
mooi design
app om efficient te poetsen, de app zegt hoe lang je in welke zone moet zitten, of je te hard duwt of je teveel beweegt, het corrigeert ook achteraf als je zones te weinig hebt gepoetst
aangename trilling, beter als de tandeborstel met ronde opzetstukjes van een ander merk,
ben er fan van
wel duur voor een tandenborstel

Pluspunten

• krachtig
  • handige app
  • fris resultaat
  • aangenaam trillen

Minpunten

• duur

Zors 27-10-2017

De complete tandverzorging in één toestel

Dit is echt een fantastische tandenbortel. Elk hoekje van je gebit krijgt voldoende aandacht door de verschillende opzetstukjes.

De app is superhandig en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Complete mondverzorging
  • Handige app

Lenny 26-10-2017

Prachtig design tandenborstel

Bij het openen van de doos merk je onmiddellijk jet prachtig design. De doos bevat alleen laar verrassingen: verschillende opzetstukken, mondspray en een handige reistas met usb lader.
Al na het 1ste gebruik lerkte ik op dat mijn tanden veel gladder aanvoelden. Het is wel even wennen aan de trillingen die je in verschillende standen kan plaatsen.
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van de app. Bluetooth en locatie dienen aan te staan plus het duurt wel even voor mijn gsm de tandenborstel terugvindt.
Ondertussen gebruik ik hem al mzer dan een maand en zou niet meer willen veranderen van tandenborstel

• Verschillende opzetstukken

Minpunten

• App

veertje7619 26-10-2017

een aanrader

Heb het mogen testen en ben super tevreden van
Dus zeker een aanrader
alleen een beetje prijzig maar wel een degelijk product

Pluspunten

• super gewooni n alles

BCaerlens 25-10-2017
  • Product gekregen

Super tandenborstel!

Tijdens het openen van de doos werd ik al helemaal overweldigd; wat een knap design! Het mooie oplaadglas maakt het plaatje helemaal compleet.

Na het eerste gebruik werd mijn enthousiasme alleen maar groter; wat een verschil met mijn vorige tandenborstel (ook elektrisch)! Zowel mijn tanden als tandvlees voelen super aan.

In de set zitten ook verschillende opzetborsteltjes en dankzij de poetsstanden / intensiteitniveaus kun je gemakkelijk uitproberen wat voor jou best past. Er zit zelfs een tongborsteltje bij. Via de app wordt bijgehouden waar je wel of niet hebt gepoetst. Is ook gemakkelijk mee te nemen op reis, er zit namelijk een oplaadetui met USB bij.

Ik zou dit toestel aan iedereen aanraden!

• Degelijkheid
  • Volledige set
  • Oplaadglas super handig
  • Reisetui

Minpunten

• GSM meeslepen voor de app

vickyvdv 25-10-2017

Elektrisch poetsen 2.0

Ik poetste al een hele tijd elektrisch dus dacht dat het verschil niet echt enorm groot kon/zou zijn. Wat ik echter wel een heel verschil vond en ik als een groot pluspunt zag was de bijhorende app. Bij het openen van het pakket viel mij direct de kwaliteit en 'luxe' uitstraling van de Philips DiamondClean Smart op. De zwarte versie met alle bijhorende accessoires ziet er erg mooi en kwalitatief uit! Ik keek dan ook erg uit naar mijn eerste 'test'. Ik koos voor de eerste poetsbeurt de 'premium plaque defense borstel uit met bijhorend programma. Het feit dat er verschillende opzetstukjes en programma's zijn vind ik alvast een pluspunt. Mijn eerste poetsbeurt was wel een hele aanpassing. Het gevoel is totaal anders dan bij mijn vorige elektrische tandenborstel en was wel echt een beetje een knoeiboel! Ik heb ondertussen geleerd dat het belangrijk is je mond zoveel mogelijk dicht te houden (om spatten te voorkomen) en te vertrouwen op de app om er zeker van te zijn dat je alle plaatsen goed gepoetst hebt. Het is erg handig dat je via de app je poetsbeurt kan volgen en de nodige aanwijzingen krijgt. De app geeft aan wanneer je je borstel teveel beweegt en je teveel druk op je tanden zet. Het geeft een meer vibrerend gevoel maar dit went heel snel. Ik vond dit in het begin heel raar maar als je dan achteraf je tanden bekijkt en voelt is het wel echt een veel betere manier van poetsen. Het voelt aan als na een tandartsbezoek. Ik ben alvast vol lof over deze tandenborstel. Het is een totaal ander gevoel, veel zuiverder en ook zijn mijn tanden beduidend witter geworden na enkele poetsbeurten.

Pluspunten

• design
  • tandartsgevoel
  • verschillende opzetstukjes en programma's
  • opbergdoosje

Tammy 25-10-2017

Geweldige tandenborstel

het is een mooi design en doet meer dan ik er van verwacht had. Krachtig, mijn tanden voelen glad en schoner aan zelfs achterin mijn mond. Top!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Krachtig
  • Maakt tanden goed schoon

Minpunten

• ander soort oplaadpunt dan de beker

Bea 23-10-2017

Fris

Duur, app overbodig wegens tijdsgebrek
Frisse adem, gladde tanden
Mijn man die anti elektrisch poetsen was is ook gezwicht
Super tandenborstel!

Pluspunten

• Fris
  • Gladde tanden

Minpunten

• Duur
  • Overbodige app

ADAM007 23-10-2017

Fijne tandenborstel

Tandenborstel die zijn werk goed doet.
Je hebt verschillende poetsfuncties en daarnaast kun je ook nog uit 3 standen kiezen.
Door deze tandenborstel met app poets ik nu grondig en langer en ik merkte gelijk vanaf de eerste poetsbeurt verschil.
De prijs wat aan de hoge kant maar hij is het dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Verschillende poetsfuncties

Minpunten

• Opladen via glazen beker
  • Hoge prijs

HeikiNoodle 23-10-2017

Tandarts-schoon-gevoel

Heel knap design, handig en mooi oplaadstation. Je krijgt ook een reisetui waarin ook kan opgeladen worden.
Maar wat vooral fantastisch is, is de zeer efficiënte werking van het toestel. Naar gelang je noden kies je het programma en bijhorend opzetstuk: wittere tanden, tandplak vermindering, gevoelig tandvlees of tongreiniging. Prijzig toestel maar zeker een aanrader voor wie tandverzorging belangrijk vindt. Je voelt de tandenborstel het werk doen voor jou doet.
De bijhorende app helpt je om je tandhygiëne op punt te stellen.

Pluspunten

• efficiëntie
  • design

Minpunten

• gezoem trillingen

Dwijker 22-10-2017

Top apparaat raad hem iedereen aan

Dit apparaat is echt super
Met de app kan je goed zien hoe je poetst
Mijn tanden zijn na het poetsen echt schoner dan mijn oude tandenborstel
Ik beveel deze iedereen aan

Pluspunten

• Top app
  • Poetst super schoon
  • Laat snel op

Groentje1 22-10-2017

Prima toestel

Als je de doos opendoet, zie je onmiddellijk al dat het een zeer uitgebreid en verfijnd toestel is. Het poetsen zorgt voor een onmiddellijk langdurig fris gevoel, groot verschil met vroeger ouder apparaat. Met de applicatie kan je gevoelige zones aanduiden en beter behandelen. Uitstekend toestel met verschillende borstels en ook aandacht voor de tong.

cbcalimero 22-10-2017

Zeer goede vervanging voor mijn oude Sonicare

Er zitten heel veel accessoires rbij en natuurlijk een usb oplader. De batterijduur is vrij lang, dus na 1 keer opladen is het voor de eerste tijd niet meer nodig.
De app werkt nog niet helemaal optimaal maar de tandenborstel is echt top. Merkte na een paar dagen al resultaat en ook de tongreiniger is fantastisch, wel effe wennen. Mijn tanden zijn nu veel gladder, witter en schoner dan voorheen.
Ben benieuwd wat de mondhygienist gaat vertellen de eerst volgende afspraak. Maar ik beveel deze sonicare zeker aan.

Pluspunten

• gladdere, schonere tanden

Minpunten

• app werkt nog niet optimaal

Tammy 22-10-2017

Geweldig en krachtig

Voor mij is het ideaal door de verschillende poets mogelijkheden en zelfs de kinderen zijn er heel enthousiast over en poetsen nu liever met deze (uiteraard met eigen opzetstuk) dan hun oude elektrische tandenborstel. Dikke duim
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Stevoxx 20-10-2017

super tevreden !

Tandvleesproblemen heb ik al jaren, mijne paradontoloog is zeker niet mijne vriend. Als ik kan voorkomen dat ik daar nog naartoe moet, dat is mij veel waard. Dus gaan we dat eens gaan proberen met deze tandenborstel. Eerst de manual lezen, alles eens goed bekijken en opladen voor eerste gebruik. Ben mijne nieuwe tandenborstel nu even aan het gebruiken. Het is aanpassen in het begin,mijn appje was precies niet happy de eerste keren: minder druk zetten, minder bewegen. Dus nu probeer ik te doen wat hij zegt. Probleempje dat ik heb is wel dat mijn app niet juist aangeeft waar ik aan het poetsen ben. Weet niet hoe dat komt. Soms ben ik klaar, heb ik al mijn tanden gedaan maar geeft ie maar de helft aan. Enige wat je kan doen om dit te voorkomen is niet zelf kiezen waar je poetst, maar volgen wat je app aangeeft. Het is wel een leuk " hebbedingetje". Tanden voelen lekker glad aan. Batterij gaat precies ook wel lang mee. Eens als je weet hoe je deze oplaadt toch. Eerste keer ( oke, manual niet goed gelezen), was ik maar aan het proberen de tandenborstel op de oplader te zetten. Dat lukt niet, daarom dient dat leuke glas dat erbij zit dus! Na enkele dagen testte ik de verschillende opzetborstels eens, (heb een favoriete maar ze zijn allemaal wel okay), verschillende intensiteitsniveaus en verschillende poetsstanden. Eerst nam ik die voor tandvleesproblemen, maar heb gemerkt dat ik met de eerste stand toch beter af ben.Toestel heeft een leuk design, ik heb de zwarte, dus moet zeker niet in de kast weggestoken worden. Mijne staat mooi op mijn wasbak. Ben happy! Een aanrader om te kopen.

Pluspunten

• gladde tanden
  • lange batterijduur
  • mooi design
  • leuke app

Minpunten

• niks