Philips HX9924 - Reviews

Timer
Snelheid instelbaar
Poetsbewegingen
31000 per minuut

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Danny 02-10-2017 Product paar weken in bezit

Knap staaltje techniek!

direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Videoreview: https://youtu.be/X4BCJ5JUOYw

• Luxe uitstraling
  • SMART app ondersteuning
  • Krachtig
  • Maakt perfect schoon

Minpunten

• Prijzig

Danny 04-10-2017

Zojuist eerste firmware upgrade gedaan, daat gaat simpel. Hieraan merk je dat het echt een slim apparaat is.
Via de app wordt de tandenborstel van een firmwareupgrade voorzien. 5 minuutjes werk en de tandenborstel moet gedurende de upgrade dicht bij de mobiel staan.

Mirlo 17-10-2017 Product paar weken in bezit

één woord WAAUW

het is werkelijk een nieuwe verslaving, geweldig mooi design, gemakkelijk in gebruik, bij correct gebruik meteen resultaat enz niets negatief

Pluspunten

• mooi design
  • handig
  • makkelijk op reis te nemen
  • handige oplaaddoos

hayes 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Ne een period evan wennen nu helemaal overtuigd

Eerlijk, na enkele dagen deze tandenborstel gebruiken, ben je verkocht.

Het is even wennen. Ik gebruik al jarenlang een ronde tandenborstel. Het is even wennen aan deze Philips, door het soort borstels, maar nog meer door snelle trillen. Zeker tijdens de eerste poetsbeurten vliegt er soms wat tandpasta in het rond...

Het apparaat voelt heel erg gesofisticeerd aan. De behuizing is mat en ligt perfect in de hand. Alles voelt solide alhoewel het een hoogtechnologisch product is.

De app heb ik tot nu toe trouw gebruikt. Ik merk wel dat hij niet altijd perfect registreert waar ik aan het poetsen ben. Het lijkt een 'spelletje' maar het zorgt er wel voor dat je goed poetst. Wat heel erg opvalt is dat zelfs na een paar dagen de hoeveelheid tandplak heel erg verminderd is! De Sonic tandenborstel doet gewoon effectief wat hij belooft.

De batterijduur is gewoon goed. Ik poets langer dan voorheen en kwam zowat een week toe. Opladen is eenvoudig. Je plaatst het bijgeleverde glaasje op de oplader en plaatst je tandenborstel in het glas. Je kan trouwens ook via het bijgeleverde reisetui opladen. Daar stond ik echt van te kijken. Het reisetui heeft een stekker, je plugt die in het stopcontact en de borstel laadt op terwijl hij gewoon in het etui ligt!

De tandenborstel herkent zelf welke borstel je opzet en past automatisch het programma aan. Al kan je wel nog zelf ingrijpen en de intensiteit en programma aanpassen. Veel makkelijker wordt het niet. Soms herkent het apparaat niet meteen welke borstel, maar na enkele keren lukt het wel.

Natuurlijk kan je niet rond de hoge prijs. Of die het waard is moet ieder voor zich uitmaken. Dit model zou of een goedkopere variant uit de Diamondclean reeks. Desalniettemin, een top product! Binnen de week voel je verschil. Dat is gewoon zo.

Pluspunten

• batterijduur
  • kwalitatieve feel
  • gebruiksgemak

Minpunten

• prijs
  • breekbaar glas om op te laden

Olloop18 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Tandenpoetsen 2.0

Eigenlijk kan ik heel kort zijn, het is mijn nieuwe verslaving geworden..
Al bij het uitpakken was is verzot op de Philips Sonicare DiamondClean Smart. Hij heeft een supermooi design en oogt echt heel vrouwelijk.
Ik moest in het begin even wennen aan de trillingen en het in het rond spetteren maar mits wat training is dat snel opgelost.
Ik heb echt het gevoel dat mijn tanden superschoon zijn met die anti tandplak opzetborstel.
De oplader vind ik persoonlijk iets minder handig. Hij oogt mooi maar neemt nogal wat plaats in op de wastafel.
En de app...ja die is echt een verslaving geworden dus. Nu neem ik mijn IPhone ook al mee in de badkamer. Eindelijk weet ik waar ik goed poets en waar niet. En al betekent dat soms wat langer poetsen, zal ik zeker wat minder lang bij de tandarts zitten.

Pluspunten

• design
  • de verschillende opzetborstels
  • app

Minpunten

• prijs

Lenny 15-10-2017 Product paar weken in bezit

Prachtig design tandenborstel

Zeer goede tandenborstel. Mijn tanden voelden nog nooit zo proper aan.
Al bij het openen van de doos kijk je je ogen uit. Wat een design. De prachtige meegeleverde reisetui is meer dan makkelijk om mee te nemen en zelfs op vakantie kan je zo bijna professineel je tanden poetsen.
Voor elk mondprobleem is et een opzetstuk voorzien. Heb je last van tandplak neem je de ene, wil je wat wittere tanden dan neem je een ander. Zelfs aan de tong wers er gedacht.
Het is wel even wennen aan de trillingen die je in verschillende standen kan plaatsen.
Voor mij is de app niet zo handig in gebruik. Bluetooth en locatie aanzetten ol dan vervolgens enige tijd geduld te moeten hebben alvorens gsm en tandenborstel elkaar terugvinden.
Maar ook zonder deze app is dit een prachttoestel.

Pluspunten

• Verschillende opzetstukken

Minpunten

• App

mama van 2 15-10-2017 Product paar weken in bezit

professionele poetshulp in huis

Dit voelt aan als een professionele poetsbeurt thuis. De intense trillingen waren even wennen, maar geven nadien een heel clean gevoel, alsof je net van de tandarts komt. De app is even wennen, maar is een geweldige hulp om geen gebieden over te slaan. Je kan nadien corrigeren, en de overgeslagen gebieden worden heel doeltreffend aangepakt. De app houdt eveneens bij of je flost, mondwater gebruikt en de speciale tongcleanopzetstukje gebruikt. Er zijn verschillende 'programma's' mogelijk; clean, white+, tongue clean, sensitive en gum care. De opzetborsteltjes bevatten een sensor die automatisch het juiste programma kiest. Ik kan nu alvast niet meer zonder. Hij staat ook prachtig in de badkamer, met zijn designglas dat eenvoudigweg op een lader gezet moet worden om hem op te laden. Geen gewone tandenborstels meer voor mij!

Pluspunten

• efficiëntie
  • design, ligt goed in de hand

Noëmi 15-10-2017 Product paar weken in bezit

Mooie tandenborstel met super resultaat

Tijdens het uitpakken van mijn tandenbortsel viel ik van de ene verrassing in de andere. Met mijn Oral B tandeborstel (en die van de kinderen) zou je zogezegd je tanden volledig kunnen poetsen aan de hand van 1 borstel. Bij deze bevonden er zich wel 4 verschillende stuks. Hoe uitgebreid kan je je tanden wel niet poetsen? Toen ik de App wilde installeren stootte ik wel op een klein minpuntje. Mijn Samsung Galaxy toetsel kon de app niet installeren. De eerste dagen heb ik dan ook zonder de app gepoetst. Wat op zich ook zeker te doen is alleen mis je dan die extra begeleiding waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar was. Ondertussen heb ik een nieuwe gsm gekocht en heb ik de app wel kunnen installeren. Tanden poetsen met je gsm bij de hand, het is eens iets anders. Wat mij wel direct opviel na mijn eerste poetsbeurten was dat ik vooral tussen mijn tanden een propere indruk kreeg. Het was ook wel even wennen om van een ronde borstel naar deze borstels te gaan maar daar wen je snel aan. Ook de intensiteit was even zoeken. Zo poets ik bijvoorbeeld nooit op de hoogste stand. (Meestel op stand 2 of stand 1) Ik heb ook een ijzeren draadje aan de binnenkant van mijn voorste tanden en ook daar kan ik veel beter poetsen dankzij deze borstels. Het opladen doe ik wel niet in de badkamer. Het glas en de oplader zelf zijn nogal zwaar en ik vrees een beetje dat met drie kinderen in huis deze wel eens zou kunnen worden omgestoot. Eens je de tandenborstel hebt opgeladen, vind ik wel dat hij heel lang opgeladen blijft. Het bijgeleverde etuitje voor wanneer je op reis gaat, is echt superhandig. Je tandenborstel netjes kunnen opbergen en tegelijkertijd ook met hetzelfde etuitje kunnen opladen is gewoon supergoed gevonden. Het design van het toestel oogst heel chique en trendy. Past perfect in elke badkamer. Ook de lichtjes onderaan die aangeven wanneer je te hard duwt, zijn zeer handig. De verschillende poetsstanden zijn ook zeker een pluspunt. Zelf heb ik heel gevoelige tanden waardoor ik voornamelijk de stand Sensitive gebruik maar zo af en toe ga ik ook wel voor de Deep Clean stand. De White knop heb ik ook al vaak uitgetest en ik heb wel de indruk dat mijn tanden hierdoor witter zijn geworden. Ik ben alvast een grote fan en hoop in de toekomst ook de kopstukjes voor de kinderen aan te schaffen.

Pluspunten

• Voelbaar propere tanden
  • handige begeleiding

Minpunten

• even wennen aan de trillingen

Esand 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

goede tandenborstel

Ik gebruik de tandenborstel nu een tweetal weken. Algemeen ben ik zeer positief. De tandenborstel komt met een uitgebreide handleiding waar je even de tijd moet voor nemen. Er zijn 4 verschillende borstels die automatisch herkend worden door de body. Ik was weigerachtig tov het gebruik van de app, zeker 's morgens wanneer er niet zo veel tijd is. Anderzijds merk ik dat de kinderen door de app, meer zin hebben in poetsen, beter alle tanden en vooral voldoende lang poetsen. De tanden zijn merkbaar beter gepoetst.
Positief is ook het lichtje dat aangeeft dat je te veel druk zet. De tandenborstel maakt een zacht geluid die me doet denken aan het geluid bij de tandarts. Aan het gevoel bij het poetsen moest ik even wennen, meer kriebelig dan echt schrobben. De tanden zijn merkbaar gladder, precies of de tanden gepolijst werden.
Ik heb zeer gevoelige tanden. Het is nog te vroeg om de invloed op het tandglazuur te merken. White+ heb ik nog niet veel gebruikt uit schrik voor het tandglazuur, daar kan ik nog niet veel over kwijt. Het is goed dat je de intensiteit kan instellen, de hoogste stand is voor mij te fel. De tongschraper gebruik ik dagelijks samen met de spray. Het is een leuke aanvulling.
De borstel ziet er mooi uit, de body en alle borsteltjes kunnen gewoon in het glas, dus niet al te veel gedoe. De reistas is handig.
De tandenborstel hoeft niet zo veel opgeladen te worden, maar alles is nu ook nog nieuw, geen idee hoe vlug het achteruit gaat.
Algemeen ben ik zeer positief. Het is even wennen aan het gevoel tijdens het poetsen maar de tanden zijn merkbaar gladder. Ik zou deze tandenborstel wel aanbevelen.

Pluspunten

• handige reistas
  • zet aan tot correct poetsen

frankdertank 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

Kwalitatief top!

Ik ben recent in het bezit van een Sonicare HX/9924/13. Tot voorheen poetste ik met een Oral B pro 750. Hieronder enkel opvallende verschillen waardoor ik 100% voor de Sonicare kies:

- lawaai: de tandborstels zijn totaal verschillend. Terwijl de Oral B een brullend tractor lawaai maakt, maakt de Sonicare eerder een hoog pulserend subtiel geluid. Dat is veel aangenamer.

- vibraties: het aantal vibraties/min ligt een pak hoger bij de Sonicare. Hierdoor heb je een gevoel aan het tandvlees wat meer 'kriebelend' overkomt. Maar persoonlijk stoort dit me niet.

- borstel: de Sonicare heeft veel zachtere borstels vergeleken met de OralB borstels (heb verschillende modellen vergeleken). Dit is aangenamer om mee te poetsen.

- poetsresultaat: het resultaat met de Oral B is ook in orde; maar toch heb ik het gevoel dat mijn tanden nog properder aanvoelen na het poetsen met Sonicare.

- opladen. De Oral B plaats je op een oplaadstatief, de Sonicare in een glas. Beide storen me niet (zijn ok voor mij), al oogt de Sonicare oplader mooier.

- Timer: de Oral B geeft om de 30 sec een sein om van tanddeel te wisselen. Ook een 2 minuut signaal. Dan doet die gewoon door als je niet klaar bent. De Sonicare geeft geen 30" signaal en stopt bij 2'. Op we app kan je wel de timer volgen om te zien hoelang je al bezig bent. Ik ben na 2' meestal nog niet klaar met poetsen waardoor ik deze dan opnieuw moet opstarten. Dat vind ik wat vervelend.

- De sensorfunctie: Sonicare heeft een nuttige sensorfunctie die aangeeft wanneer je te hard op de borstel drukt. Oral B heeft dit (op de mijne) niet.

- De app functie is een leuke optie voor wie extra poetsbegeleiding wil. Toch zijn er voor mij enkele minpunten: de app herkent regelmatig het verkeerde gebitsdeel (wisselt onder en boven). Ook indien je na 2 minuten nog niet klaar en (en dus de tandborstel opnieuw moet opstarten) begint deze terug van 0 te tellen. Wanneer je dan (na minder dan 2 minuten) stopt geeft ze aan dat je nog niet alle tandvlakken gedaan hebt en je dient verder te doen.. dat vind ik storend.

Maar al bij al kies ik de Sonicare 'all time' boven de Oral B. Het aangenaam gevoel tijdens het toetsen en het resultaat achteraf steken er met kop en schouders bovenuit!

Pluspunten

• zachte borstel
  • zeer goed poetsresultaat
  • design van opladen

Minpunten

• app
  • geen 30' aftelfunctie

wiwivdm 13-10-2017 Product paar weken in bezit

knap design geruisloos toestel

de tandenborstel heeft een strakke moderne look en design. de matte zwarte kleur is cool en het handvat ligt supergoed in de hand. het opladen gebeurt door hem gemakkelijk in een glas te leggen. Zeer innoverend gevonden. Heel aangenaam is het bijna geruisloos poetsen wanneer de tandenborstel aanstaat. de app ondersteunt het poetsen en nodigt uit om zeker minstens 2 minuten te poetsen. Hij geeft ook duidelijk de gebieden aan waar beter gepoetst kan worden. in vergelijking met mijn vorige elektrische tandenborstel is deze echt vernieuwend en gebruiksvriendelijk. Er zijn verschillende programma's mogelijk en er is ook een mogelijkheid om uw tong te schrapen. een aanrader en plezier om te tanden dagelijks te reinigen. Deze tandenborstel maakt van tanden poetsen een plezierig moment

Pluspunten

• geruisloos
  • modern design
  • poetst grondig

Sofie82 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Ik voel het verschil

Eerlijk? Ik was eerst niet helemaal overtuigd van dit toestel. Ik vond het allemaal wat ingewikkeld: een app, verschillende soorten borstels, een tongreiniger? Is dit alles wel nodig?

Na het eerste gebruik was ik echter al overtuigd. Het verschil met mijn vorige elektrische tandenborstel is ongelofelijk. Ik voelde me net alsof ik bij de tandarts buitenkwam: met een volledig gereinigd gebit. Deze borstel geeft me dus echt een goed gevoel.

Het is even wennen en uittesten met de verschillende borsteltjes en de app, maar het loont wel de moeite.

Dat de borstel geleverd wordt met een mooie reisetui is ook een meerwaarde.

Enige minpunt voor mij: het snoer van de oplader is vrij kort.

Pluspunten

• Verschillende borstels
  • Tanden voelen superschoon
  • Heel mooi design
  • Komt met mooie reisetui

Minpunten

• Duurt even voor je ermee weg bent
  • Snoer is te kort

HLotte 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Schoon en wit gebit

Ik ben ontzettend tevreden over mijn nieuwe Sonicare DiamondClean tandenborstel! Sinds ik deze tandenborstel in gebruik heb, merk ik echt een vooruitgang van mijn gebit. Deze tandenborstel met bijbehorende app geeft mij inzicht in mijn poetsgedrag, waardoor ik op een beter manier leer poetsen. Zo weet ik door het licht wat gaat branden onderaan de tandenborstel als je te hard poetst, dat ik minder kracht kan zetten tijdens het poetsen. Ook heb ik door het gebruik van de app meer zicht op de aandachtsgebieden van mijn gebit. Door de signalen die de tandenborstel afgeeft tijdens het poetsen, weet ik wanneer ik een ander gebied kan gaan poetsen.

Na het poetsen voelt mijn gebit grondig gereinigd. Mijn tanden zijn zichtbaar witter en ook mijn tandvlees is veel rustiger. De tandenborstel is heel makkelijk in gebruik. Opladen is heel gemakkelijk, doordat ik de tandenborstel alleen maar in het oplaadglas hoef te zetten. Ook gaat de tandenborstel lang mee zonder opgeladen te worden.

Oftewel, ik zie alleen maar voordelen aan deze tandenborstel en zou hem iedereen aanraden! Door de verschillende opzetstukken, poetsprogramma`s en de app valt er nog veel te ontdekken met deze tandenborstel!

christophe 12-10-2017 Product paar weken in bezit

zeer gladde en schone tanden

Deze elektrische tandenbortstel poetst uiterst krachtig en grondig.
Na meer dan 12 uur voelen je tanden nog steeds glad en fris aan.
Tandplak krijgt geen kans meer.

Pluspunten

• lange accu-duur
  • zeer grondige (professionele) reiniging
  • kwalitatieve body en mooie design
  • app om te helpen met poetsen

MinnieM 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Erg goede tandenborstel

Deze slimme tandeborstel is een plezier om mee te poetsen. Er zijn verschillende opzetborstel bijgeleverd die herkend worden wanneer je de kop op de body plaatst. De ingebouwde timer trilt wanneer er van zone moet veranderd worden. Wanneer er te veel druk op de borstel wordt gegeven, brandt een waarschuwinglichtje.
De tandenborstel wordt gebruikt met een bijhorende app. Deze houdt de vooruitgang bij en je kan ook doelen vastleggen. De app zou mijn inziens, wat vereenvoudigd kunnen worden. Maar na enkele keren gaat het gebruik er van beter.
De tandenborstel wordt opgeladen in een glas. Bij de set hoort ook een reisetui met bijhorende oplader, wat makkelijk is!
Deze tandenborstel is echt een aanrader, alleen al na een poetsbeurt voel en zie je een verschil, je hebt echt mooi gereinigde tanden

• Batterij gaat lang mee

Minpunten

• App wat gebruiksvriendelijker maken

Ellebel82 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Tanden poeten op tandarts niveau

Ik gebruik deze tandenborstel + app nu ongeveer een maand. En ik kan alleen maar zeggen, ik ben fan. Ik poetste voorheen reeds elektrisch, maar na de eerste keer poetsen met de Philips Sonicare was ik meteen verkocht. De verschillende opzetborstels, ook voor de tong, de App. Alles samen zorgt ervoor dat je beter en correcter gaat poetsen. Zelf mijn tandarts was zeer tevreden over het resultaat, en zei me zeker zo verder te doen. Veel minder tandplak dan voorheen.

Pluspunten

• De bijbehorende App
  • batterij duur

geegee 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Stralende glimlach

De DiamondClean Smart tandenborstel geeft je het gevoel alsof je net van de tandarts thuis komt.
Hij is heel praktisch in gebruik. Dankzij het oplaadglas heb je geen extra glas nodig hebt om je tandenborstel in te stoppen.
Er zit ook een USB etui bij die tevens een oplader is zodat als je op reis bent, je tandenborstel steeds opgeladen is.
De app geeft goed aan waar je nog moet poetsen, of je teveel beweegt en hoelang je nog moet. Zo besef je dat een grondige poetsbeurt noodzakelijk is. Wil je eventjes wat tandpasta uitspuwen, geen enkel probleem, de app wacht even op zijn gebruiker. De tandenborstel stopt automatisch als je de aanbevolen tijd gepoetst hebt. Na het poetsen zie ik dat mijn tanden meer 'blinken' en het voelt allemaal lekker fris aan.

De tongue Care is even wennen maar na enkele keren gebruiken, ebt het kriebelend gevoel weg.
Af en toe werkt de app niet en blijft hij hangen maar na opnieuw opstarten lukt het wel. De smartphone moet wel naast jou liggen als je alles in de gaten wil houden en voor mensen die weinig plaats hebben op de lavabo kan dit wel voor problemen zorgen.

Deze tandenborstel is een aanrader en een must in jouw badkamer!

Pluspunten

• grote batterij
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• oplaadglas mocht iets hoger zijn

Anita81 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Tandenborstel van deze tijd

Dit is nou echt een tandenborstel die doet wat ik verwacht. Hij maakt je tanden goed schoon, ligt lekker in de hand, hij is ook lekker licht, maakt niet zoveel geluid en met de app kun je ook nog eens bijhouden of je wel écht goed poetst. Ik ben echt heel blij met deze tandenborstel, mijn tanden voelen ook echt schoner. Dan zit er ook nog eens een mooi glas bij waarin je de tandenborstel zet wanneer je klaar bent met poetsen, zo kan je hem tevens opladen. Superhandig. Er zit ook nog een reisoplader bij, daar is ook over nagedacht dan hoef je het glas niet mee te nemen. Echt een aanrader deze tandenborstel!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Lange batterijduur
  • Optimaal schoon

adweert 11-10-2017 Product paar weken in bezit

een pareltje onder de elektrische tandenborstel

Hij is niet alleen fraai vormgegeven hij poets je tanden op iedere manier die bij je past. door de verschillende opzetborstels, ook je tong hoort hierbij. Dit komt mede door de applicatie die bij de tandenborstel hoort. Hij is hi-tech.
De pulsaties kun je ook instellen zodat je nooit te hard of te snel poets. Hoe dan ook ik zou hem iedereen aan kunnen raden

Pluspunten

• vershillende opzetborstel
  • poetsopties
  • vormgeving
  • goede batterij

Minpunten

• applicatie soms niet duidelijk

KristofT 10-10-2017 Product paar weken in bezit

Must have tandenborstel voor iedereen!!!

Bij het open maken van de doos zie je direct wat voor een prachtige tandenborstel het is. Vier verschillende borsteltjes, een knap glas met oplader en nog eens een reisoplader. Completer kan het niet zijn ! Alles is netjes afgewerkt en de tandenborstel zelf ligt goed in de hand. Hij herkent automatisch het juiste opzetstukje. Daarna de app geïnstalleerd zonder probleem. Hij herkende direct de diamondclean. Ik vind het echt wel een meerwaarde dat je kan zien waar je al dan niet slecht poetst. Ook wanneer je te hard poetst geeft hij een signaal. Alles is gewoon top. Hopelijk krijg ik er wittere tanden door maar dat is nog afwachten.
De eerste poetsbeurten zijn alvast positief! Verder vind ik de tongschraper ook een leuke aanvulling. Ik ben alvast heel enthousiast over het toestel!!!
Ondertussen al elke dag de tanden gepoetst en je merkt en voelt aan de tanden dat ze properder en langer glad aanvoelen. Ook de tongschraper doet goed zijn werk, de adem blijft heel lang fris!! De app houd alle poetsbeurten goed bij en ziet eventuele slijtage van de borstels!!

Pluspunten

• Langdurige glade en zuivere tanden.
  • Ligt goed in de hand.
  • App assisteert je bij het poetsen!

gewiktengewogen 10-10-2017 Product paar weken in bezit

Waw!

Philips Sonicare hoefde mij eigenlijk niet meer te overtuigen. Sinds 2016 heb ik de Flexcare+ in gebruik en ik ben razend enthousiast.
Wat mij vooral triggerde om de DiamondClean Smart te proberen, was de belofte dat dit model wittere tanden kon bezorgen. Ik viel bovendien bijna van mijn stoel toen ik las dat er zelfs een app aan verbonden is om je poetservaring nog te verbeteren.

De DiamondClean Smart heeft zoveel snufjes dat ik bijna niet weet waar te beginnen!

Eerst en vooral: niet meer aanwezig in deze versie is de UV reiniger. Ik vind het geen groot gemis. De UV lampjes in mijn vorige Sonicare gaven er na anderhalf jaar reeds de brui aan. Het maakt het oplaadstation bovendien onnodig groot.

De Diamondclean daarentegen heeft een herlaadglas. Praktisch en veel mooier voor het oog. Je hebt meteen een glas om je mond te spoelen, je hoeft niet langer te mikken om je tandenborstel in het laadpunt te koppelen (gewoon in het glas en klaar is kees!) en het staat mooier in de badkamer. Als ik onhandig ben en mijn glas laat vallen, hoef ik bovendien niet te treuren: in de webshop kan ik gewoon een nieuwe exemplaar bestellen!

De app. Hoewel ik erg hou van technische snufjes is deze app voor mij net iets te veel van het goede. Uit nieuwsgierigheid heb ik hem uiteraard wel geïnstalleerd en gebruikt, maar ik vind het een héél gedoe. Ten eerste heb je niet steeds je smartphone bij de hand in de badkamer en volg je dus niet steeds op het schermpje of je goed bezig bent. Wie een nogal hectische ochtendspits heeft (zoals mezelf) komt daar gewoon niet toe! De tandenborstel onthoudt de vorige poetsbeurten wel een tijdje, maar als je niet op tijd in de buurt komt met de smartphone, worden de gegevens niet gesynchroniseerd en ben je dus die info kwijt. Dé grote troef van de app is natuurlijk dat je meteen kan zien of je je hele gebit goed hebt gepoetst en als je dat niet meteen zit, is het een beetje vijgen na Pasen natuurlijk...
De app volgt onder andere je poetsbeweging en geeft aan of er gebieden zijn die je niet voldoende hebt gepoetst. Dat is uiteraard handig, maar nogmaals: je moet dan wel je smartphone bij hand hebben!
Er wordt tevens aangegeven of je te hard poetst of teveel beweegt! Ook als je app niet gebruikt, wordt aangegeven of je teveel druk zet. De ring onderaan de tandenborstel gaat paars branden en het handvat trilt. Ik bleek teveel te bewegen en heb uit de app dus wel de conclusie kunnen trekken dat ik mijn tandenborstel wat stiller moet houden (soms denk ik nog dat ik manueel aan het poetsen ben blijkbaar!)
Naast deze snufjes, kan je via de app ook je tandartsafspraken bijhouden en extra producten bijbestellen.

De Diamondclean ligt makkelijk in de hand, net als zijn collega van de Flexcare. Er wordt duidelijk aangegeven hoe het met de batterij gesteld is. Volledig opgeladen gaat de batterij bovendien ook erg lang mee ( 2 weken). Wie zijn oplader niet bij de hand heeft, hoeft dus niet onmiddellijk te panikeren.

Je oplader vergeten wordt trouwens ook erg moeilijk: als je je reisetui gebruikt, hoef je je daar al geen zorgen over te maken want de oplader zit hierin verwerkt !

De verschillende poetsstanden en bijhorende borstels:

Clean : om tandplak tegen te gaan. Ik ben er tevreden van. Maar zelf heb ik weinig of geen last van tandplak, dus ik kan er me niet verder over uitspreken.

Gum Health : ik heb vaak last van bloedend tandvlees. Als ik poets met deze stand, lijkt dit inderdaad te verbeteren.

White+: mijn hoop op wittere tanden moet ik helaas laten varen. Witter zijn mijn tanden voorlopig niet geworden. De naam white+ is in dat opzicht misschien niet zo goed gekozen. Je denkt dat je kans maakt op wittere tanden, maar eigenlijk is deze stand vooral geschikt voor mensen die vlekjes op hun tanden hebben en deze daarmee (wel ?) kunnen verwijderen of verminderen. Ik heb (gelukkig) geen vlekjes, dus kan er ook niets verwijderd worden. Toch een ietsiepietsie teleurgesteld omdat ik écht hoopte op wat wittere tanden.

TongueCare: wow! Voor mij toppie. Hoewel ik met deze opzetborstel af en toe serieus last heb van kriebels (ja het kietelt), vind ik hem wel héél geslaagd. Geen vieze tong meer, dus dat kan alleen maar positief zijn. Na ettelijke kopjes koffie of een gekruide maaltijd durf ik wel eens last hebben van een ‘stinkbek’ dus deze borstel komt als geroepen. De anti-bacteriële tongspray die bijgeleverd wordt, versterkt het effect alleen maar! Hiep hoi!

Een indicatielampje geeft aan wanneer het tijd wordt om je borstel te vervangen. Handig, want ik durf al eens te vergeten hoe lang het is geleden.

Besluit: ik blijf ervan overtuigd dat Philips een fantastisch gamma heeft voor wat betreft de tandenborstels. Het is wel even schrikken als je de prijs van de DiamondClean Smart te zien krijgt. Het blijft enorm veel geld, ook al krijg je er een prachtig design, handige snufjes en een erg goede tandenborstel voor in de plaats !

Pluspunten

• mooi design
  • lange batterijduur

Minpunten

• prijzig
  • smartphone niet altijd in de buurt