Philips HX9924 - Reviews

Timer
Snelheid instelbaar
Poetsbewegingen
31000 per minuut

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9924 op Kieskeurig.nl.

JanDG 25-10-2017

Hi-tech design tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924

Jarenlang was ik gebruiker van de klassieke tandenborstel. Een vijftal jaren geleden ben ik op aanraden van de tandarts overgeschakeld op een elektrische (ronde) tandenborstel van een bekend merk.
Nu gebruik ik al enkele weken de Philips Sonicare tootbrush.
Ik kan deze aan iedereen aanraden! In vergelijking met de vorige 2 methoden, zijn mijn tanden nu veel beter gepoetst, zijn ze witter en heb ik een beter/'cleaner' gevoel.

Wanneer ik de doos opende bleek al snel dat het om een hi-tech design tandenborstel te gaan. Naast het praktische reis-etui, zaten er nog 3 verschillende opzetborstels en een tongreiniger in de doos.
Opladen doe je voortaan op een super coole manier: via het meegeleverde glas waar je de tandenborstel inzet! Heel praktisch en esthetisch.

De eerste keer poetsen was wennen; ik was immers gewoon met een ronde elektrische tandenborstel te poetsen. Dit is een heel ander gevoel. Meer trillingen en een langwerpige borstel...
Na 2 a 3 keer poetsen, leek het alsof ik dit al jaren doe. Het went dus heel snel.
Ik heb echt het gevoel dat mijn tanden beter gepoetst zijn en ik hou nu echt een frisser en beter gevoel over aan elke poetsbeurt.
Ik merk ook dat mijn tanden echt een paar tinten witter zijn.

Regelmatig gebruik ik de zeer gemakkelijk te installeren app. via mijn Iphone.
Wanneer je dan aan het poetsen gaat, toont de app. waar en hoe lang je dient te poetsen. Cool toch?
Wanneer je té hard poets geeft de tandenborstel jou een signaal, wat super handig is.
Achteraf kan je dan zien welke plaatsen je beter dient te poetsen of zones die je vergeten bent.
Na verloop van tijd merkte ik dat ik mijn tanden veel beter ging poetsen en geen zones mee vergat.
Nu gebruik ik de app. nog sporadisch, want je kan de Philips Sonicare dus perfect zonder gebruiken!

Samengevat:
-in het begin moet je wennen aan de trillingen
-ik gebruik iets meer tandpasta dan vroeger

+vooruitstrevende poetstechniek
+knap design van zowel tandenborstel als van het glas om automatisch op te laden
+lange gebruiksduur van de batterij (meer dan een week)
+verschillende intensiteitsniveaus te kiezen
+verschillende opzetborstel én tongreiniger
+handig reis- étui

Ik kan mijn Philips Sonicare tootbrush niet meer missen!
Ik kan mij niet voorstellen terug te moeten overschakelen op de vroegere methodes.

Danny 02-10-2017

Knap staaltje techniek!

Geschreven voor: Philips HX9924

direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Videoreview: https://youtu.be/X4BCJ5JUOYw

• Luxe uitstraling
  • SMART app ondersteuning
  • Krachtig
  • Maakt perfect schoon

Minpunten

• Prijzig

Danny 04-10-2017

Zojuist eerste firmware upgrade gedaan, daat gaat simpel. Hieraan merk je dat het echt een slim apparaat is.
Via de app wordt de tandenborstel van een firmwareupgrade voorzien. 5 minuutjes werk en de tandenborstel moet gedurende de upgrade dicht bij de mobiel staan.

Wendy 25-10-2017

Philips Sonicare Diamond Clean Smart

Geschreven voor: Philips HX9924

De Philips Sonicare Diamond clean Smart is een zeer uitgebreide tandenborstel.

Allereerst ziet hij er fantastisch uit. De tandenborstel voelt licht aan en de knoppen werken goed.
Je kunt de tandenborstel op verschillende standen instellen.
* Clean: Voor een buitengewoon schoon gevoel en geschikt voor de dagelijkse reiniging.
* White+: Verwijdert oppervlaktevlekken.
* Deep Clean+: Zorgt voor een verkwikkende en grondige reiniging.
* GumHealth: Heeft een speciale aandacht voor kiezen.
* TongueCare+: Zorgt voor een langdurig frisse adem.

Ook kan je tandenborstel instellen op verschillende poetssterktes. Je merkt echt verschil, ik heb echt het gevoel dat er veel meer tandplak wordt verwijderd dan met mijn vorige Oral-B elektrische tandenborstel.
Nu ik toch aan het vergelijken ben, moet ik ook melden doordat deze tandenborstel trilt ipv een roterende borstelkop. De tandenborstel veel schoner blijft.
Bij de roterende kop, blijft er altijd tandpasta in het rondraaimechanisme zitten, dit stoort mij altijd enorm. De Sonicare spoel je af en klaar is kees!

Het opladen ziet er ook geweldig uit. je plaatst de tandenborstel in het glas, het mooie lampje onderin gaat branden en hij laadt op!
 De USB lader is ook een uitkomst. Een heel mooi magnetisch sluitend reisetui, met geïntegreerde USB kabel. Handig voor op vakantie. Dit vond ik voorheen ook zo vervelend, dan toch maar een gewone tandenborstel mee op vakantie… Dat hoeft nu niet meer :)

De App is een mooi aanvulling. Zeker voor een luie/te snelle poetser zoals ik. Je poetst nu beter en langer, langzamer per deel in de mond. Dat is wel even wennen, maar zeker verstandig om aan te passen.

Ook leuk dat je je poetsgegevens kan laten zien aan de tandarts.. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt mijn volgende bezoek :)

Kortom, zeer tevreden met deze borstel! Nooit weer anders!

Pluspunten

• design
  • opladen
  • verschillende poetsstanden
  • verschillende poetssterktes
  • meerdere borstels

frankdertank 13-10-2017

Kwalitatief top!

Geschreven voor: Philips HX9924

Ik ben recent in het bezit van een Sonicare HX/9924/13. Tot voorheen poetste ik met een Oral B pro 750. Hieronder enkel opvallende verschillen waardoor ik 100% voor de Sonicare kies:

- lawaai: de tandborstels zijn totaal verschillend. Terwijl de Oral B een brullend tractor lawaai maakt, maakt de Sonicare eerder een hoog pulserend subtiel geluid. Dat is veel aangenamer.

- vibraties: het aantal vibraties/min ligt een pak hoger bij de Sonicare. Hierdoor heb je een gevoel aan het tandvlees wat meer 'kriebelend' overkomt. Maar persoonlijk stoort dit me niet.

- borstel: de Sonicare heeft veel zachtere borstels vergeleken met de OralB borstels (heb verschillende modellen vergeleken). Dit is aangenamer om mee te poetsen.

- poetsresultaat: het resultaat met de Oral B is ook in orde; maar toch heb ik het gevoel dat mijn tanden nog properder aanvoelen na het poetsen met Sonicare.

- opladen. De Oral B plaats je op een oplaadstatief, de Sonicare in een glas. Beide storen me niet (zijn ok voor mij), al oogt de Sonicare oplader mooier.

- Timer: de Oral B geeft om de 30 sec een sein om van tanddeel te wisselen. Ook een 2 minuut signaal. Dan doet die gewoon door als je niet klaar bent. De Sonicare geeft geen 30" signaal en stopt bij 2'. Op we app kan je wel de timer volgen om te zien hoelang je al bezig bent. Ik ben na 2' meestal nog niet klaar met poetsen waardoor ik deze dan opnieuw moet opstarten. Dat vind ik wat vervelend.

- De sensorfunctie: Sonicare heeft een nuttige sensorfunctie die aangeeft wanneer je te hard op de borstel drukt. Oral B heeft dit (op de mijne) niet.

- De app functie is een leuke optie voor wie extra poetsbegeleiding wil. Toch zijn er voor mij enkele minpunten: de app herkent regelmatig het verkeerde gebitsdeel (wisselt onder en boven). Ook indien je na 2 minuten nog niet klaar en (en dus de tandborstel opnieuw moet opstarten) begint deze terug van 0 te tellen. Wanneer je dan (na minder dan 2 minuten) stopt geeft ze aan dat je nog niet alle tandvlakken gedaan hebt en je dient verder te doen.. dat vind ik storend.

Maar al bij al kies ik de Sonicare 'all time' boven de Oral B. Het aangenaam gevoel tijdens het toetsen en het resultaat achteraf steken er met kop en schouders bovenuit!

Pluspunten

• zachte borstel
  • zeer goed poetsresultaat
  • design van opladen

Minpunten

• app
  • geen 30' aftelfunctie

SGAV 10-06-2019

Door de app weet ik nu zeker dat ik mijn tanden goed poets!

Geschreven voor: Philips HX9924

Ik ben positief verrast over deze tandenborstel. Ik gebruikte al de normale Diamond Clean, maar deze Smart variant is zeker de moeite waard om over te stappen. De borsteltjes voelen fijner en ik vind de coaching in de app echt van toegevoegde waarde. Door de app zag ik dat bepaalde tanden niet goed poetste. Ook word je eraan herinnert om te flossen en mondwater te gebruiken. Ik vind het handig dat de app je precies vertelt wanneer je het borsteltje moet vervangen. Normaal vergeet ik dit altijd.

Joepc 16-04-2019

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Philips HX9924

Wat een mogelijkheden heeft dit apparaat. Voor mij het meest bijzondere nog wel de smart-herkenning opzet borstels, die zelf een programma kiezen en ook bijhouden wanneer ze vervangen moeten worden. Even wennen als je gewoon tandenpoetsen gewend bent, maar daarna is het eigenlijk superleuk en levert het uitstekende resultaten!

Ton123 27-12-2018

Zeer goed

Geschreven voor: Philips HX9924

Een zeer goede electrische tanden borstel poetst aangenaam en heel veel mogelijkheden zodat iedereen er fijn mee kan tandenpoetsen we wat duurder maar zeker waar voor je geld.
Goede tandenborstel scheelt ook weer in tandarts kosten dus verdient zijn eigen weer terug.

Anoniem 14-08-2018

Doet goed wat ie moet doen

Geschreven voor: Philips HX9924

Omdat mijn bagage, incl mijn oude Sonicare, in Mexico-City was achter gebleven en omdat mijn mondhygiëniste zeer tevreden was over mijn poetsen sinds het gebruik ervan, besloten weer een sonicare te kopen. Ditmaal een nieuwere en luxere versie. Apparaat doet wat ie geacht wordt te doen, de bijbehorende app is ok en stimuleert het op juiste wijze poetsen. Overall dus zeer tevreden. Wat niet duidelijk is, is het verschil tussen de verschillende poetsmogelikheden (ultra white, gumble, etc.) De app geeft wel te denken over de privacy. Zou best meer willen betalen als Philips zou beloven niets met die gegevens te doen, anders dan voor verbetering van het product). Wat erg jammer is, is dat de connectiviteit van mijn iPad/iPhone en de tandenborstel niet goed werkt. Als je begint met poetsen en dan de app opent, krijg je geen verbinding meer (zet het apparaat aan: terwijl ik dus sta te poetsen) en dat het lijkt of je of je iPhone of je iPad kunt verbinden maar deze twee niet door elkaar kunt gebruiken. Verder dus erg tevreden :-)

GHvBB 02-07-2018

Geavanceerde elecrische tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924

Dit model is een van de top modellen van de reeks elektrische tandenborstels.
Het is een zeer geavanceerd model met vele mogelijkheden. Uiteindelijk zullen niet veel mensen alle mogelijkheden benutten.
Het apparaat is intuïtief in gebruik.

Belleke 31-10-2017

Niet alleen de mooiste, gewoon de beste!

Geschreven voor: Philips HX9924

Ja de mooiste, al bij het uitpakken, maar voor mij is het toch het belangrijkste wat hij kan, en daarin kan hij nooit meer overtroffen worden. De verschillende opzetborstels zijn super handig, maar ook de mogelijkheid om de intensiteit aan te passen komt zeker van pas. Aanvankelijk was het wel een beetje aanpassen, ook omdat poetsen met deze tandenborstel aanvoelt als een totaal nieuwe ervaring. Onmiddellijk heel krachtig voor zo een licht en compact toestel. De intensiteit werd de eerste dagen dan ook op een lagere stand gezet, maar ondertussen ben ik het helemaal gewend en heb ik deze al wat opgedreven. Mondhygiëne is voor mij zo belangrijk, vooral al heel mijn volwassen leven en toch voelt het aan alsof mijn tanden nooit eerder zo gereinigd werden als nu met de Philips Sonicare. De app is niet zo mijn ding, maar je hoeft hem ook niet te gebruiken.

Kurt007 30-10-2017

Beste tandenborstel ooit

Geschreven voor: Philips HX9924

Het toestel poetst zeer goed; De verschillende programma's zorgen er voor dat je het gevoel hebt dat je net naar de tandarts bent geweest.
Ook voor kinderen is er een speciale app die hen helpt poetsen. De tijd vliegt voorbij en voor ze het weten hebben ze 2 minuten hun tanden op een speelse manier gepoetst.

Pluspunten

• mooi toestel
  • zeer mooie oplader
  • goed schoon te houden
  • poetst zeer goed

Minpunten

• app niet altijd even stabiel

Christophe1704 29-10-2017

Professionele reiniging

Geschreven voor: Philips HX9924

Na jaren gebruiken van een elektrische tandenborstel met ronde kop, overgestapt op de Philips Sonicare en wat een verschil. Mijn tanden voelen veel gladder en dus beter gereinigd en een frisser gevoel.
Het wordt geleverd met een extra luxe reisetui en een design glas om op te laden.
De app zorgt ervoor dat je overal goed poetst en niets vergeet.

goudzwaard4592 29-10-2017

Fijne sonicare borstels met "dure" snufjes

Geschreven voor: Philips HX9924

Vergeleken met mijn oude electrische (SONICARE) tandenborstel zie ik de meerwaarde niet van de app snufjes. Hij poetst hetzelfde. Hij geeft in de app niet aan dat je nog de bovenkant moet poetsen en laat ook niet zien waar je aandachtspunten zitten dit moet je zelf invoeren. Dit viel dus ontzettend tegen. Het oplaadsysteem is wel super. Een glas het zou nog fijner zijn als je het snoer tussentijds af zou kunnen koppelen voor het zicht op de wastafel.

Pluspunten

• oplader dmv plaatsen in bijgelever glas
  • extra opzetborstels

Minpunten

• app valt tegen
  • prijs

stephanie1981 27-10-2017

mooi design, fris resultaat

Geschreven voor: Philips HX9924

heel fris poetsresultaat, grondige reiniging
verschillende opzetstukjes
mooi design
app om efficient te poetsen, de app zegt hoe lang je in welke zone moet zitten, of je te hard duwt of je teveel beweegt, het corrigeert ook achteraf als je zones te weinig hebt gepoetst
aangename trilling, beter als de tandeborstel met ronde opzetstukjes van een ander merk,
ben er fan van
wel duur voor een tandenborstel

Pluspunten

• krachtig
  • handige app
  • fris resultaat
  • aangenaam trillen

Minpunten

• duur

Zors 27-10-2017

De complete tandverzorging in één toestel

Geschreven voor: Philips HX9924

Dit is echt een fantastische tandenbortel. Elk hoekje van je gebit krijgt voldoende aandacht door de verschillende opzetstukjes.

De app is superhandig en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Complete mondverzorging
  • Handige app

Vlien 27-10-2017

Goed toestel

Geschreven voor: Philips HX9924

Het is een zeer goed toestel dat ook nog een zeer mooi is. Tandenborstel kop is even wennen als je oral b gewoon bent. Voor de rest is het een prima toestel. Ik gebruik het al enkele weken en geen opmerkingen. Top!

Lenny 26-10-2017

Prachtig design tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924

Bij het openen van de doos merk je onmiddellijk jet prachtig design. De doos bevat alleen laar verrassingen: verschillende opzetstukken, mondspray en een handige reistas met usb lader.
Al na het 1ste gebruik lerkte ik op dat mijn tanden veel gladder aanvoelden. Het is wel even wennen aan de trillingen die je in verschillende standen kan plaatsen.
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van de app. Bluetooth en locatie dienen aan te staan plus het duurt wel even voor mijn gsm de tandenborstel terugvindt.
Ondertussen gebruik ik hem al mzer dan een maand en zou niet meer willen veranderen van tandenborstel

• Verschillende opzetstukken

Minpunten

• App

veertje7619 26-10-2017

een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9924

Heb het mogen testen en ben super tevreden van
Dus zeker een aanrader
alleen een beetje prijzig maar wel een degelijk product

Pluspunten

• super gewooni n alles

BCaerlens 25-10-2017
  • Product gekregen

Super tandenborstel!

Geschreven voor: Philips HX9924

Tijdens het openen van de doos werd ik al helemaal overweldigd; wat een knap design! Het mooie oplaadglas maakt het plaatje helemaal compleet.

Na het eerste gebruik werd mijn enthousiasme alleen maar groter; wat een verschil met mijn vorige tandenborstel (ook elektrisch)! Zowel mijn tanden als tandvlees voelen super aan.

In de set zitten ook verschillende opzetborsteltjes en dankzij de poetsstanden / intensiteitniveaus kun je gemakkelijk uitproberen wat voor jou best past. Er zit zelfs een tongborsteltje bij. Via de app wordt bijgehouden waar je wel of niet hebt gepoetst. Is ook gemakkelijk mee te nemen op reis, er zit namelijk een oplaadetui met USB bij.

Ik zou dit toestel aan iedereen aanraden!

• Degelijkheid
  • Volledige set
  • Oplaadglas super handig
  • Reisetui

Minpunten

• GSM meeslepen voor de app

Liekeroze 25-10-2017

Fantastische borstel

Geschreven voor: Philips HX9924

Ik gebruik de borstel nu 1.5 maand.
Het gevoel dat je hebt na het tanden poetsen is ongelooflijk fris. Ik heb nu pas het gevoel dat mijn tanden "echt" gepoetst worden.

Er zitten 4 verschillende borstels in het pakket. (Clean,White? Gum en tong) De borstels die het meest gebruikt worden zijn de clean en de White.

-jammer dat er in het begin pakket maar 1 clean borstel zit. Voor die prijs zouden er gerust 2 clean borstels mogen inzitten. Zo kan de borstel toch door 2 personen gebruikt worden.

De batterij gaat super lang mee. Op 1.5 maand laadde ik de borstel 2 keer op. Het systeem van opladen is eenvoudig door hem in het meegeleverde glas te zetten.

Pluspunt is dat er een reis adapter bij zit. Zo hoef je het glas niet mee te zeullen op reis.

Je kan ook een app installeren om te zien hoe goed je je tanden poetst. Fijn de eerste weken...maar erna wordt het minder bij mij gebruikt.

Kortom super tandenborstel die doet wat hij beloofd!