Philips HX9924 wit - Reviews

sonisch
Geschikt voor
volwassene
Poetsstand
standaard/clean, grondige reiniging, refresh, gum care, whitening

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9924 wit op Kieskeurig.nl.

JanDG 25-10-2017

Hi-tech design tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Jarenlang was ik gebruiker van de klassieke tandenborstel. Een vijftal jaren geleden ben ik op aanraden van de tandarts overgeschakeld op een elektrische (ronde) tandenborstel van een bekend merk.
Nu gebruik ik al enkele weken de Philips Sonicare tootbrush.
Ik kan deze aan iedereen aanraden! In vergelijking met de vorige 2 methoden, zijn mijn tanden nu veel beter gepoetst, zijn ze witter en heb ik een beter/'cleaner' gevoel.

Wanneer ik de doos opende bleek al snel dat het om een hi-tech design tandenborstel te gaan. Naast het praktische reis-etui, zaten er nog 3 verschillende opzetborstels en een tongreiniger in de doos.
Opladen doe je voortaan op een super coole manier: via het meegeleverde glas waar je de tandenborstel inzet! Heel praktisch en esthetisch.

De eerste keer poetsen was wennen; ik was immers gewoon met een ronde elektrische tandenborstel te poetsen. Dit is een heel ander gevoel. Meer trillingen en een langwerpige borstel...
Na 2 a 3 keer poetsen, leek het alsof ik dit al jaren doe. Het went dus heel snel.
Ik heb echt het gevoel dat mijn tanden beter gepoetst zijn en ik hou nu echt een frisser en beter gevoel over aan elke poetsbeurt.
Ik merk ook dat mijn tanden echt een paar tinten witter zijn.

Regelmatig gebruik ik de zeer gemakkelijk te installeren app. via mijn Iphone.
Wanneer je dan aan het poetsen gaat, toont de app. waar en hoe lang je dient te poetsen. Cool toch?
Wanneer je té hard poets geeft de tandenborstel jou een signaal, wat super handig is.
Achteraf kan je dan zien welke plaatsen je beter dient te poetsen of zones die je vergeten bent.
Na verloop van tijd merkte ik dat ik mijn tanden veel beter ging poetsen en geen zones mee vergat.
Nu gebruik ik de app. nog sporadisch, want je kan de Philips Sonicare dus perfect zonder gebruiken!

Samengevat:
-in het begin moet je wennen aan de trillingen
-ik gebruik iets meer tandpasta dan vroeger

+vooruitstrevende poetstechniek
+knap design van zowel tandenborstel als van het glas om automatisch op te laden
+lange gebruiksduur van de batterij (meer dan een week)
+verschillende intensiteitsniveaus te kiezen
+verschillende opzetborstel én tongreiniger
+handig reis- étui

Ik kan mijn Philips Sonicare tootbrush niet meer missen!
Ik kan mij niet voorstellen terug te moeten overschakelen op de vroegere methodes.

Danny 02-10-2017

Knap staaltje techniek!

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Videoreview: https://youtu.be/X4BCJ5JUOYw

• Luxe uitstraling
  • SMART app ondersteuning
  • Krachtig
  • Maakt perfect schoon

Danny 04-10-2017

Zojuist eerste firmware upgrade gedaan, daat gaat simpel. Hieraan merk je dat het echt een slim apparaat is.
Via de app wordt de tandenborstel van een firmwareupgrade voorzien. 5 minuutjes werk en de tandenborstel moet gedurende de upgrade dicht bij de mobiel staan.

Wendy 25-10-2017

Philips Sonicare Diamond Clean Smart

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

De Philips Sonicare Diamond clean Smart is een zeer uitgebreide tandenborstel.

Allereerst ziet hij er fantastisch uit. De tandenborstel voelt licht aan en de knoppen werken goed.
Je kunt de tandenborstel op verschillende standen instellen.
* Clean: Voor een buitengewoon schoon gevoel en geschikt voor de dagelijkse reiniging.
* White+: Verwijdert oppervlaktevlekken.
* Deep Clean+: Zorgt voor een verkwikkende en grondige reiniging.
* GumHealth: Heeft een speciale aandacht voor kiezen.
* TongueCare+: Zorgt voor een langdurig frisse adem.

Ook kan je tandenborstel instellen op verschillende poetssterktes. Je merkt echt verschil, ik heb echt het gevoel dat er veel meer tandplak wordt verwijderd dan met mijn vorige Oral-B elektrische tandenborstel.
Nu ik toch aan het vergelijken ben, moet ik ook melden doordat deze tandenborstel trilt ipv een roterende borstelkop. De tandenborstel veel schoner blijft.
Bij de roterende kop, blijft er altijd tandpasta in het rondraaimechanisme zitten, dit stoort mij altijd enorm. De Sonicare spoel je af en klaar is kees!

Het opladen ziet er ook geweldig uit. je plaatst de tandenborstel in het glas, het mooie lampje onderin gaat branden en hij laadt op!
 De USB lader is ook een uitkomst. Een heel mooi magnetisch sluitend reisetui, met geïntegreerde USB kabel. Handig voor op vakantie. Dit vond ik voorheen ook zo vervelend, dan toch maar een gewone tandenborstel mee op vakantie… Dat hoeft nu niet meer :)

De App is een mooi aanvulling. Zeker voor een luie/te snelle poetser zoals ik. Je poetst nu beter en langer, langzamer per deel in de mond. Dat is wel even wennen, maar zeker verstandig om aan te passen.

Ook leuk dat je je poetsgegevens kan laten zien aan de tandarts.. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt mijn volgende bezoek :)

Kortom, zeer tevreden met deze borstel! Nooit weer anders!

Pluspunten

• design
  • opladen
  • verschillende poetsstanden
  • verschillende poetssterktes
  • meerdere borstels

Frank vanno 24-12-2020

Uitstekend product, mondhygiëniste zag verbetering

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Als eerste is dit een erg goede tandenborstel, ik heb al eerder een ronde Electrische gehad en de voorganger van deze Phillips sonicare, maar dit is echt weer een klasse beter. De app geeft je redelijk medogenloos weer waar je goed hebt gepoetst en houdt ook keurig BJ of je tUssen je tanden hebt gereinigd. Ik ga al 15 jaar om mijn tanden te reinigen en nu voor het eerst geen oNtstoken tanDvlees, en op een paar hele diepe plaatsen na geen tandsteen, dat is me nog niet eerder overkomen. Kortom erg tevreden. Enige minpuntje bij deze set is hoe je de borstels op moet bergen, daar moet je appart een displaysetje bij bestellen. Ik had eerst alles in het glas en dat staat wat rommelig, ook hoef je niet meer visueel te kijken of je borstel versleten is, dat houdt de app voor je bij. Erg handig en vooral het werkt echt. Fan.

jeron80 20-09-2020

fijne tandenborstel, maar ik mis het oplaadreietui

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

fijne tandenborstel alleen zit er niet zoals bij de goedkopere versies een oplaadreisetuis bij en is het erg onhandig om hem mee te nemen op reis.

Sass33 13-04-2020

Sonicare DiamondClean

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Ik vind het Sonicare DiamondClean een geweldige tandenborstel met veel nuttige programma’s en ook een mooi selectie van tandenborstels. Sonicare DiamondClean Is de enigste tandenborstel die maakt mijn tanden goed schoon. Ik ben ook blij met de oplaad glas, zowel als met de oplaadbare reisdoos. Ik heb niet zoveel aan het app, want het laat zien de binnen en de buiten kant van je kiezen maar nooit het boven stukje, wat ik een beetje raar vind.

SGAV 10-06-2019

Door de app weet ik nu zeker dat ik mijn tanden goed poets!

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Ik ben positief verrast over deze tandenborstel. Ik gebruikte al de normale Diamond Clean, maar deze Smart variant is zeker de moeite waard om over te stappen. De borsteltjes voelen fijner en ik vind de coaching in de app echt van toegevoegde waarde. Door de app zag ik dat bepaalde tanden niet goed poetste. Ook word je eraan herinnert om te flossen en mondwater te gebruiken. Ik vind het handig dat de app je precies vertelt wanneer je het borsteltje moet vervangen. Normaal vergeet ik dit altijd.

Ton123 27-12-2018

Zeer goed

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Een zeer goede electrische tanden borstel poetst aangenaam en heel veel mogelijkheden zodat iedereen er fijn mee kan tandenpoetsen we wat duurder maar zeker waar voor je geld.
Goede tandenborstel scheelt ook weer in tandarts kosten dus verdient zijn eigen weer terug.

GHvBB 02-07-2018

Geavanceerde elecrische tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Dit model is een van de top modellen van de reeks elektrische tandenborstels.
Het is een zeer geavanceerd model met vele mogelijkheden. Uiteindelijk zullen niet veel mensen alle mogelijkheden benutten.
Het apparaat is intuïtief in gebruik.

eddy 18-01-2018

3/10

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Brosse à dent beaucoup trop vibrante pour moi. Problème de sensibilité au niveau de la mâchoire supérieure.

Belleke 31-10-2017

Niet alleen de mooiste, gewoon de beste!

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Ja de mooiste, al bij het uitpakken, maar voor mij is het toch het belangrijkste wat hij kan, en daarin kan hij nooit meer overtroffen worden. De verschillende opzetborstels zijn super handig, maar ook de mogelijkheid om de intensiteit aan te passen komt zeker van pas. Aanvankelijk was het wel een beetje aanpassen, ook omdat poetsen met deze tandenborstel aanvoelt als een totaal nieuwe ervaring. Onmiddellijk heel krachtig voor zo een licht en compact toestel. De intensiteit werd de eerste dagen dan ook op een lagere stand gezet, maar ondertussen ben ik het helemaal gewend en heb ik deze al wat opgedreven. Mondhygiëne is voor mij zo belangrijk, vooral al heel mijn volwassen leven en toch voelt het aan alsof mijn tanden nooit eerder zo gereinigd werden als nu met de Philips Sonicare. De app is niet zo mijn ding, maar je hoeft hem ook niet te gebruiken.

Kurt007 30-10-2017

Beste tandenborstel ooit

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Het toestel poetst zeer goed; De verschillende programma's zorgen er voor dat je het gevoel hebt dat je net naar de tandarts bent geweest.
Ook voor kinderen is er een speciale app die hen helpt poetsen. De tijd vliegt voorbij en voor ze het weten hebben ze 2 minuten hun tanden op een speelse manier gepoetst.

Pluspunten

• mooi toestel
  • zeer mooie oplader
  • goed schoon te houden
  • poetst zeer goed

Christophe1704 29-10-2017

Professionele reiniging

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Na jaren gebruiken van een elektrische tandenborstel met ronde kop, overgestapt op de Philips Sonicare en wat een verschil. Mijn tanden voelen veel gladder en dus beter gereinigd en een frisser gevoel.
Het wordt geleverd met een extra luxe reisetui en een design glas om op te laden.
De app zorgt ervoor dat je overal goed poetst en niets vergeet.

goudzwaard4592 29-10-2017

Fijne sonicare borstels met "dure" snufjes

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Vergeleken met mijn oude electrische (SONICARE) tandenborstel zie ik de meerwaarde niet van de app snufjes. Hij poetst hetzelfde. Hij geeft in de app niet aan dat je nog de bovenkant moet poetsen en laat ook niet zien waar je aandachtspunten zitten dit moet je zelf invoeren. Dit viel dus ontzettend tegen. Het oplaadsysteem is wel super. Een glas het zou nog fijner zijn als je het snoer tussentijds af zou kunnen koppelen voor het zicht op de wastafel.

Pluspunten

• oplader dmv plaatsen in bijgelever glas
  • extra opzetborstels

Minpunten

• app valt tegen
  • prijs

Vlien 27-10-2017

Goed toestel

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Het is een zeer goed toestel dat ook nog een zeer mooi is. Tandenborstel kop is even wennen als je oral b gewoon bent. Voor de rest is het een prima toestel. Ik gebruik het al enkele weken en geen opmerkingen. Top!

Zors 26-10-2017

Dit is de beste tandenborstel ooit.

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Na de tandenborstel 3 weken te gebruiken is mijn tandvlees op en top gezond en zijn mijn tanden witter dan ooit. De ultieme tandverzorging voor thuis.

veertje7619 26-10-2017

een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Heb het mogen testen en ben super tevreden van
Dus zeker een aanrader
alleen een beetje prijzig maar wel een degelijk product

Filiz78 25-10-2017

Zichtbaar wittere tanden

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Een super mooi design. Niet alleen mooi om te zien maar ook effectief. Mijn gebit is echt zichtbaar witter geworden, kleine vlekjes zijn verdwenen. Mijn tanden voelen super schoon aan, het gevoel alsof je net bij de mondhygiëniste vandaan komt. Heel de dag geen last meer van tandplak. Het helpt zelf tandsteen verminderen. De meegeleverde Reisetui is ideaal. De batterij van de tandenborstel gaat minimaal 2 weken mee indien deze volledig is opgeladen. De verschillende opzetstukken zijn echt effectief. Het poetsen met de app werkt voor mij ideaal, zo wert ik waar ik aandacht aan moet besteden, even snel tandenpoetsen zit er niet meer in voor mij. Maar echt de tijd menen voor mijn gebit.

BCaerlens 25-10-2017
  • Product gekregen

Super tandenborstel!

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Tijdens het openen van de doos werd ik al helemaal overweldigd; wat een knap design! Het mooie oplaadglas maakt het plaatje helemaal compleet.

Na het eerste gebruik werd mijn enthousiasme alleen maar groter; wat een verschil met mijn vorige tandenborstel (ook elektrisch)! Zowel mijn tanden als tandvlees voelen super aan.

In de set zitten ook verschillende opzetborsteltjes en dankzij de poetsstanden / intensiteitniveaus kun je gemakkelijk uitproberen wat voor jou best past. Er zit zelfs een tongborsteltje bij. Via de app wordt bijgehouden waar je wel of niet hebt gepoetst. Is ook gemakkelijk mee te nemen op reis, er zit namelijk een oplaadetui met USB bij.

Ik zou dit toestel aan iedereen aanraden!

• Degelijkheid
  • Volledige set
  • Oplaadglas super handig
  • Reisetui

Liekeroze 25-10-2017

Fantastische borstel

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Ik gebruik de borstel nu 1.5 maand.
Het gevoel dat je hebt na het tanden poetsen is ongelooflijk fris. Ik heb nu pas het gevoel dat mijn tanden "echt" gepoetst worden.

Er zitten 4 verschillende borstels in het pakket. (Clean,White? Gum en tong) De borstels die het meest gebruikt worden zijn de clean en de White.

-jammer dat er in het begin pakket maar 1 clean borstel zit. Voor die prijs zouden er gerust 2 clean borstels mogen inzitten. Zo kan de borstel toch door 2 personen gebruikt worden.

De batterij gaat super lang mee. Op 1.5 maand laadde ik de borstel 2 keer op. Het systeem van opladen is eenvoudig door hem in het meegeleverde glas te zetten.

Pluspunt is dat er een reis adapter bij zit. Zo hoef je het glas niet mee te zeullen op reis.

Je kan ook een app installeren om te zien hoe goed je je tanden poetst. Fijn de eerste weken...maar erna wordt het minder bij mij gebruikt.

Kortom super tandenborstel die doet wat hij beloofd!