Oral-B Smart 5 5900 White + Black Duopack – 2 Elektrische Tandenborstels - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Willy 23-09-2017

Degelijke tandeborstel met lange accu duur

Ik heb de borstels enkele weken in huis wat me opvalt is het gevoel van degelijkheid. Er zit een veel zwaardere motor in als in mijn oude. Maar als je te hard duwt stopt hij toch. Voor het poetsen zijn er verschillende snelheden in te stellen middels de aan en uit knop. Het schakelen tussen de verschillende snelheden was in het begin wel wennen. Door de juiste volgorde aan te houden met het doorschakelen kun je alle gebieden in je mond beter poetsen zonder dat je er last van krijgt. De accu gaat lekker lang mee ondanks de zwaardere motor. Wat wel onhandig is, is dat er maar een lader bij zit. Dit heb ik opgelost door de ene eerder op te laden als de andere waardoor we niet zonder zitten De te downloaden app helpt je met de verdeling van de poets tijd want deze lijkt vaak langer als in werkelijkheid.

Pluspunten

• lange accu duur

Minpunten

• een oplader

Blackbeard 21-09-2017

Goede tandenborstel met vele functies

Mooie tandenborstel voor wittere en gevoelige tanden. Dankzij de druksensor (aangegeven met een rood led lampje) kwam ik erachter hoe vaak ik eigenlijk te veel druk zette. Mijn gebit voelt daadwerkelijk de afgelopen tijd nog veel schoner aan! De accuduur is vooralsnog goed! Ik poets mijn tanden het vaakst op de intense stand, wat denk ik toch het meest energie kost. Maar de tandenborstel houdt het al twee weken vol op dezelfde accu.

De tandenborstel kan je koppelen met je smartphone. Het enigste nadeel is dat je niet met 1 applicatie, de twee tandenborstels kan koppelen. Echter onthoudt de tandenborstel wel je laatste 30 sessies. Dat is erg handig, want dan hoeft je niet elke keer maar weer je telefoon de badkamer in te slepen. En kan je toch je poetsgedrag bijhouden. Zo kwam ik erachter dat ik gemiddeld 2 minuten en 18 seconden aan het poetsen ben. De applicatie werkt motiverend.

Ik ga binnenkort de Oral B 3d white opzetborstels aanschaffen, omdat ik benieuwd ben naar de poetsstand “wittere tanden”. Deze zouden het best werken met deze opzetborstels. Al merk ik nu al verschil met de kleur van mijn tanden.

Het nadeel is wel dat deze tandenborstel maar met 1 travelcase en 1 laadstation wordt geleverd. Niet erg handig als je twee tandenborstels koopt. Maar wie ooit in het verleden al eerder een Oral B tandenborstel in zijn bezit heeft gehad. Dan kan dezelfde laadstation gebruikt worden voor deze tandenborstel!

Al met al zou ik deze tandenborstel set zeker aanraden, want het is een fijne tandenborstel met verschillende functies en een handige druksensor waarschuwing.

Pluspunten

• Accuduur
  • Applicatie koppeling
  • Onthoudt de laatste 30 sessies
  • Verschillende poetsstanden

Minpunten

• 1 travelcase meegeleverd
  • 1 laadstation meegeleverd

DutchyX 13-09-2017

goede set tandenborstels;veel (soms overbodige) accessoires

Mooie tandenborstelset met veel accessoires. Helaas kan er maar 1 tandenborstel op de oplader; de andere moet je dus ergens anders wegzetten of wegleggen . De handleiding is erg duidelijk. De app die bij de tandenborstel hoort is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te installeren. Maar na een paar keer gebruiken weet je het eigenlijk wel en is dat niet echt een meerwaarde. Hoewel dat natuurlijk wel de toekomst is dat je telefoon met alle apparaten om je heen contact heeft. De tandenborstel en de app hebben dus veel opties, maar een hele hoop overbodig of ‘leuk-voor-even’. Wel erg praktisch vind ik zelf de poetsdruksensor en de timer. Die zou ik niet meer willen missen maar zo'n app heeft te weinig toegevoegde waarde. Misschien voor kinderen wel een goede optie om poetsen leuk te houden. Irritant is dat je via de mail een aantal keren te horen krijgt dat de tandenborstelapp je gemist heeft de afgelopen dagen....

Pluspunten

• prima accu, dus weinig opladen
  • prima poetsen

Minpunten

• erg veel overbodige accessoires
  • relatief duur

JD 12-09-2017

Prima tandenborstel voor veel gebruik

Iedereen kent het merk Oral-B wel, het is zo'n beetje de standaard op het gebied van mondhygiëne. En natuurlijk moet je met de tijd meegaan, en dat heeft Oral-B ook goed gedaan met de nieuwe Bluetooth-ondersteuning die deze Smart 5900 heeft in combinatie met veel verschillende poetsmodi.

Gezien ik al jaren een elektrische tandenborstel van dit merk bezit besloot ik om eens een nieuwe te kopen met een aantal leuke functies die mijn oude (Pro-Care 500) gaat vervangen. Waarom koos ik voor deze borstel? Ik vind mondhygiëne belangrijk en daarom mag je er wel wat aan uitgeven, bij deze tandenborstel krijg je zelfs 2 stuks wat perfect is voor je gezin. Weliswaar zijn er goedkopere modellen, maar niet elke tandenborstel heeft Bluetooth en verschillende poetsfrequenties. Hij poetst dan over het algemeen ook erg goed en het koppelen met je telefoon zorgt voor een duidelijke timer en er wordt duidelijk aangegeven wanneer je niet goed of te hard poetst.
Wel kan je telefoon onhandig zijn om elke keer te pakken bij het poetsen en is er voor 2 tandenborstels maar 1 oplader wat niet handig is bij meerdere badkamers.

Pluspunten

• Bluetooth voor poetsondersteuning met app
  • Poetst erg goed
  • 5 poetsstanden voor o.a. gevoelige tanden
  • Stevig apparaat

Minpunten

• Slechts één oplader meegeleverd
  • Altijd telefoon pakken niet even handig

Rickie 11-09-2017

Super tandenborstel

Wat een super tandenborstel! Helemaal tevreden! Sinds ik met deze tandenborstel poets heb ik het idee dat ik minder tandsteen heb.
Ook superhandig is het, dat als je te hard poetst,er een rood lampje aangaat. Er zitten verschillende standen op deze tandenborstel zodat je hem op snelheid kunt zetten wat jijzelf prettig vind.
En natuurlijk ontbreekt een timer niet!
De accu gaat ook lang mee en geeft aan wanneer hij weer geladen moet worden.
Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• Accu
  • Snelheid rotaties
  • Timer
  • Indicatie te hard poetsen
  • Ligt goed in de hand

JWLeiden 19-08-2017

Fijne tandenborstels met lange accuduur

Ik heb deze tandenborstel van mijn vriend gekregen omdat hij vond dat ik een nieuwe nodig had. Hij bleek gelijk te hebben. De Oral-B smart 5 5900 werkt vele malen beter dan mijn oude elektrische tandenborstel. Hij ligt prettig in de hand en de accu gaat lang mee. Er zitten twee tandenborstels in de verpakking dus mijn vriend en ik zijn met deze aankoop allebei voorzien. Je kan de tandenborstel via bluetooth aansluiten op je telefoon. In de app van Oral -B (die gratis te downloaden is) kun je je poetsgedrag bijhouden. Ook geeft deze app je nog wat handige tips tijdens het poetsen.
Er zitten verschillende poetsstanden op het product. Jammer genoeg kun je tijdens het poetsen niet zien welke stand je gebruikt. Dat vind ik wel eens onhandig en dat is tevens de reden dat ik eigenlijk enkel de standaard poetsstand gebruik (die krijg je automatisch als je de tandenborstel aanzet). Je kan in het boekje wel opzoeken wat welke stand doet, dus als je echt graag een andere stand wil gebruiken (bv voor wittere tanden) dan weet je die snel genoeg te vinden.
Wat ik wel heel prettig vind is de poetsdruksensor. Die geeft aan als je te hard drukt tijdens het poetsen. De tandarts had mij al wel eens verteld dat ik te hard poets en met behulp van de poetsdruksensor heb ik dit snel aan kunnen passen.

Pluspunten

• twee borstels
  • handige reisetui
  • lange batterijduur
  • poetsdruksensor

Minpunten

• geen indicator van poetsstand op tandenborstel

Koen75 09-08-2017

Mooie set, fijne tandenborstel

Al jaren ben ik trouwe klant van Oral B. En nu het weer tijd was voor een nieuwe tandenborstel ben ik gegaan voor een duo-set met bluetooth verbinding.

Laat ik beginnen met het poetsgemak. Als je eenmaal Oral B bent gewent is het niets nieuws maar je voelt dat er in de afgelopen jaren wel weer wat meer power is bijgekomen qua rotaties. Hij poetst fijn en na de poetsbeurt heb je ook echt een heerlijk schoon gebit.
Je kunt meerdere poetsbewegingen kiezen voor het normale poetsen, extra schoon, massage, witte tanden. Ik gebruik dit niet echt vaak, ga vaak voor normaal poetsen, dat is fijn genoeg.

Het bekijken van je poetsbeurten via de app is grappig, dit is wel een dusdanige gimmick die je in het begin gebruikt maar na een tijdje verwaterd.

Helaas zit er maar 1 lader bij, je zou bij 2 borstels ook 2 laders verwachten. Verder is het zo compleet als je maar kan verwachten. Een mooie houder voor de lader waar je ook je borstels in kunt bewaren (4 stuks), een reishouder (voor 1 complete set met 2 borsteltjes), een smartphone houder voor op de wastafel en borsteltjes.

Al met al een topset, we kunnen weer jaren vooruit.

Pluspunten

• Goede poetser
  • 2 units
  • Goede uitrusting
  • Bluetooth connectie
  • Goede batterij

Minpunten

• 1 lader

Dionne 07-08-2017

Veel opties, lange accuduur.

Sinds een week deze Oral-B in huis. Omdat ik alleen vroeger als kind een elektrische tandenborstel had, was het weer even wennen. Het fijne aan deze tandenborstel is dat hij meerdere standen heeft, dus ik kon beginnen met de stand ‘gevoelig’ die wat rustiger is dan de normale. Na een weekje ben ik wel gewend en gebruik ik de normale stand. 5 standen is voor mij wat te veel, maar de optie is er… In de app kun je de volgorde van deze standen aanpassen. In de app kun je trouwens heel veel aanpassen en ook doelen kiezen. De app helpt je dan deze doelen te bereiken (zoals een frissere adem, wittere tanden of gezonder tandvlees krijgen.) Je kunt dan kiezen om dit in 5 dagen of in 2 weken te bereiken. Je activiteiten (tanden poetsen, flossen, tong poetsen, etc.) worden bijgehouden en je kunt trofeeën krijgen. Leuk om kinderen te motiveren op deze manier, als ze daar gevoelig voor zijn. Je kunt ook herinneringen aanzetten, maar zelf vind ik dit alleen maar vervelend en gelukkig kunnen ze ook aangepast worden of gewoon uit.
De tandenborstel is naar mijn idee erg prijzig, maar je krijgt er heel veel mogelijkheden voor terug. Het is maar net hoeveel mogelijkheden je bij je tandenborstel wilt hebben.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk
  • Gebruiksvriendelijke app

Minpunten

• Prijs

pronk 07-08-2017

snel roterende borstel, voelt degelijk aan.

Na een aantal weken deze elektrische tanden borstel in gebruik te hebben,
Kan ik in 1 woord zeggen uitstekend .
Deze borstel de oral b smart 5 5900 poetst mijn tanden mooi wit.
Vergeleken met de andere elektrische borstels die ik de voorgaande jaren in gebruik heb gehad,
Springt deze er wel uit.
De poets techniek van braun roterende borstels werken naar mijns inziens beter dan de sonische elektrische tanden borstels.
De accu duur is perfect na 3 weken nog niet leeg, je kan hem ook onder de douche gebruiken.
Er worden 2 borstels bij geleverd en een opberg doosje, zelfs een houder voor je smartphone.
Er zit een druk indicator op wanneer je te hard poetst gaat er een rood lampje branden,wat aangeeft dat je te hard poetst.
Via de bluetooth kun je met de smartphone de oral b app downloaden en zo je poets historie bij houden.
Er zitten 5 snelheid standen op waarvan ik meestal de tweede stand gebruik, de snelst roterende stand.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • ligt lekker in de hand
  • 2 opzet borstels erbij

Minpunten

• net snoer te kort