Oral-B Genius 8000 Elektrische Tandenborstel - Reviews

standaard/clean
Timer
3D-effect

DairyBeat 12-10-2016

Eindelijk met een lithium accu!

Na mijn laatste Oral-B tandenborstel aankoop met een NIHM batterij, besloot ik om nooit meer zo'n type te kopen en zou wachten op een type met een Lithium batterij.

Dat is dus nu zo ver, en heb ik de Oral-B Genius 8000 aangeschaft.
Gelukkig stelt die niet teleur en ik ben er heel tevreden mee!
Oral-B zegt dat de batterij 12 dagen x 2 poetsbeurten van 2 minuten zal halen, zo'n 48 minuten. Dat doet die ook, en doet dat tevens op volle kracht. Mijn poetsbeurten duren echter wel zo'n 2x 4 á 5 minuten per dag, dus haalt die bij mij ruim 5 dagen.
Ik voel en hoor ook dat dit type batterij veel meer kracht heeft dan het verouderde type met een NIHM batterij.

Het enige nadeel is dat die behoorlijk duur is, adviesprijs 199,00. Ik heb er via een 'omweg' ruim 141,79 voor betaald, maar dat is natuurlijk nog steeds flink duur!
Oral-B heeft namelijk in z'n 'wijsheid' besloten om er Bluetooth in te stoppen, en levert er een houder bij voor een smarttelefoon. Dat zal ik dus nooit gaan gebruiken, en ik vraag mij af wat het percentage van gebruikers zal zijn die dat wel zullen gaan doen? Ik denk héél erg weinig...!

Wil Oral-B van dit type tandenborstel een succes maken, dan zal de prijs flink omlaag moeten gaan. Dan kan al snel gebeuren door die 'Bluetooth flauwekul' er uit te laten...
Ik zou graag een 2e reserve borstel er bij willen hebben, maar dat gebeurt dus niet eerder tot dat de prijs flink omlaag is gegaan!

Pluspunten

• Lange werkduur
  • Op volle kracht
  • Krachtige motor

Minpunten

• Erg duur
  • Komt mede door Bluetooth

DairyBeat 19-09-2017

Vervolg review:
Het is nu 11 maanden later en Ik bezit er nu 3 van. Mijn vrouw gebruikt er nu ook een, en hebben wij er steeds een als opgeladen reserve.
Allen werken nog steeds even krachtig en goed, en ook is de duurzaamheid tot nu toe prima.
Voor dit alles verdienen zij voor ons een 10!

Desiree 27-10-2018

fijn apparaat makkelijk in gebruik

Makkelijk apparaat met diverse extra functies zoals een app. de tandenborstel geeft een rood lampje als je te hard drukt. tevens een een lichte signaal zodra je lang genoeg gepoetst hebt. De batterij gaat lang mee. De app heb ik nog niet getest is voor mij ook niet nodig. Ik heb dit apparaat gratis ontvangen om te mogen testen. Wat ik storend vind is het lawaai wat een elektrische tandenborstel tegenwoordig nog maakt. Verder ben ik tevreden met het apparaat en heb ik echt het gevoel dat mijn tanden schoner en gladder aanvoelen na het gebruik ervan.

Pluspunten

• vormgeving
  • extra functies
  • batterij duur

Minpunten

• geluid

Saskia 03-10-2018

Fijne tandenborstel, aanrader!

1. Deze tandenborstel poetst erg fijn. Elke 30 seconden krijg je een signaal zodat je weet dat je van poetsgedeelte kunt wisselen. Ook is de tandenborstel voorzien van een ring die rood oplicht wanneer je te hard drukt bij het poetsen. Erg fijn! Deze ring kan ook gepersonaliseerd worden in een kleur die je zelf mooi vindt. Ook kan je de borstel verbinden met je smartphone zodat je nog meer informatie krijgt tijdens het poetsen. Leuke extra!
Dit product heb ik gratis ontvangen om te testen.

Mariel 23-09-2018

Top product

Wat een genot om met deze elektrische tandenborstel te poetsen. Het is een super de luxe borstel. Ik heb deze gratis gekregen om te testen. Hiervoor had ik zelf ook een elektrische borstel maar die poetst lang niet zo fijn. Op deze tandenborstel zitten verschillende standen waardoor je zelf kunt kiezen als je harder of zachter wil borstelen. Ook krijg je er meerdere borsteltjes bij. Ik gebruik hem nu een paar dagen en ben erg tevreden. Al moet ik zeggen dat ik de app nog niet heb geïnstalleerd. En weet ook niet als ik dat wel zou gebruiken.

Pluspunten

• Meerdere standen
  • Makkelijk in gebruik