Oral-B Genius X 20100S zwart - Reviews

roterend-oscillerend
Geschikt voor
volwassene
Poetsstand
sensitive, standaard/clean, gum care, whitening

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Genius X 20100S zwart op Kieskeurig.nl.

Met de Oral-B Genius X 20100S Powered By Braun haal je een stukje toekomst in huis. De elektrische tandenborstel maakt voor zijn poetsherkenning namelijk gebruik van kunstmatige intelligentie. Daarmee wordt bedoeld dat de tandenborstel de poetsstijl van duizenden mensen geanalyseerd heeft. Daardoor kan hij jouw poetsstijl direct herkennen én verbeteren. Je wordt vervolgens namelijk door een app op je smartphone begeleid wat betreft de duur, plaats en sterkte van je poetsbeurt. Wat ook handig is, is dat de Oral-B Genius X 20100S uitgerust is met zes verschillende poetsstanden, waaronder opties voor tandvleesverzorging, gevoelige tanden, whitening en tongreiniging.

NZPeter 05-06-2020

Goede elektrische borstel met praktisch reisetui

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Aangeschaft als vervanging van een oudere Oral-B borstel welke niet meer reageerde. Defect dus. Deze wordt geleverd met een reisetui waarin de borstel ook opgeladen kan worden. Zeer praktisch! Het laadstation van deze zwarte borstel is wit en een wit snoer. De bijbehorende app gebruik ik af en toe om mijn profiel opnieuw te laden. Iedere gebruiker kan een eigen profiel laden en een kleur op de machine laten overeenkomen met de gebruikte borstel. In de praktijk hebben wij geen mobiele telefoons in de badkamer om bij elke poetsbeurt de app te starten e.d.
Wat dat aangaat vond ik het bijhorende schermpje van de oude Oral-B machine praktischer.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Persoonlijk profiel voor peotstijd en kleur
  • Reisetui met lader

NZPeter 16-02-2020

Lichte tandenborstel met een hoge snelheid

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Als vervanging van een oude Oral-B pro (met klokje) gekocht. Vanochtend ook gekoppeld aan mijn de Oral-b app op mijn telefoon. Of en hoe ik deze ga ervaren weet ik nog niet, maar goed dat het kan. Je kan een poetstijd instellen van 2 tot x minuten. Na koppeling kleurt de ring van de Genius in de kleur die je hebt aangegeven in de app en welke (als het goed is) overeenstemt met de ring op je borstel.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Toerental
  • Luxe reisetui met lader

Minpunten

• Mobiel nodig bij het poetsen??
  • wit voetje bij verder zwarte houder.

Dbooi 25-10-2019

Evolutie geen revolutie

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Omdat ik al een gebruiker ben van een Oral-B elektrische tandenborstel, werd ik gevraagd om hun nieuwe Genius X 20100S uit te proberen.

Na enkele weken te hebben uitgeprobeerd, kan ik heel kort zijn over mijn ervaringen. Het is een uitstekende elektrische tandenborstel. Is het een wereld van verschil tussen mijn vorige tandenbostel?
Dat niet, maar alle extra’s werken veel beter en vloeiender. Het herkennen van wat voor type tandenpoetser je bent is erg handig. Waarschijnlijk helpt dat om de poetsbeurt te optimaliseren. Naast het prima bouwkwaliteit, handige reisetui met lader is het belangrijkste nieuwigheid het makkelijk kunnen synchroniseren met je mobiel.
Met een intuïtieve te gebruiken app kan je tijdens het poetsen precies zien hoe goed je je tanden aan het reinigen bent.
Als je op zoekt bent naar een nieuwe elektrische tandenborstel, dan is de Genius X 20100S een no-brainer. Als je al in het bezit bent van een top tandenbostel en het werkt nog prima, dan hoef je nog niet te veranderen. Voor anderen en op zoek naar een nieuwe top tandenborstel: ga naar je favoriete (online-) winkel.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • accu
  • handige app / synchronisatie

Escudo74 22-09-2019

Oral B Genius 20100S is helemaal top

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

De Oral-B Genius 20100S is een fantastische tandenborstel. Het poetsen met deze tandenborstel levert prima resultaten op. Je gebit voelt gewoon heerlijk schoon. Maar wat deze tandenborstel echt bijzonder maakt is de app die je op je telefoon kunt downloaden. Via Bluetooth maakt je tandenborstel contact met deze deze app en wordt het poetsen op een wel heel speciale manier. De poets tijd en het poetsen van alle tanden en kiezen wordt feilloos bijgehouden. Ik mag deze tandenborstel gratis proberen en ben na enkele weken poetsen diep onder de indruk. Ik wil geen andere tandenborstel mee.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Bluetooth technolofie

Menno K. 18-09-2019

Volledige luxe tandenborstel

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Ik heb heel lang gebruik gemaakt van een elektrische tandenborstel van Philips. Deze was erg fijn. Kort geleden kreeg ik de kans om deze Oral-B tandenborstel gratis uit te proberen. Het is erg tof dat deze ook met een app verbonden kan worden. Ook zijn er genoeg standen waarmee gepoetst kan worden. De app gebruik ik zelf niet zo heel vaak, want dat kost toch extra tijd. Al met al ben ik tevreden.

Pluspunten

• design
  • uitgebreid

Quintenvh 15-09-2019

Prima tandenborstel!

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Een aantal weken geleden ontving ik de Oral B genius X 20100S. Ik ontving het product gratis om uit te testen. De tandenborstel doet goed zijn werk. De verschillende snufjes die de tandenborstel heeft maakt het leuk om je tanden te poetsen. Ook de bijgeleverde houder en app op de telefoon is leuk. Wel vraag ik mij af hoe vaak ik nu echt de app ga gebruiken en vind ik de tandenborstel iets aan de prijzige kant. Ook al krijg je voor de prijs wel goede kwaliteit, het is en blijft maar een tandenborstel. De tandenborstel is trouwens in mooie, chique kleuren beschikbaar. Ondanks de ietwat hoge prijs ben ik zeer tevreden met dit product!

Pluspunten

• In veel en mooie kleuren beschikbaar
  • Goede kwaliteit

J Koper 10-09-2019

geweldige tandenborstel, geld niet helemaal waard

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

De tandenborstel is een geweldig stukje techniek, door de zes verschillende poets-standen zit er altijd een stand bij die geschikt is voor jou. De travel case is van hoge kwaliteit en voelt stevig en "luxe" aan. Ik heb dit product gekregen, maar naar mijn mening is deze tandenborstel de prijs niet helemaal waard. De app die erbij zit is een leuke extra, maar in werkelijkheid gebruik je deze niet. Het is een heel fijn apparaat, maar er zijn voor dagelijks gebruik goedkopere alternatieven, die hetzelfde bewerkstelligen

Pluspunten

• luxe travel case
  • vele opties
  • leuke app

Minpunten

• veel overbodige features
  • te duur

J K 08-09-2019

Luxe tandenborstel!

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Tijdens de vakantie heb ik eindelijk tijd gehad om de Oral-B Genius X 20000N Luxury Black goed te kunnen testen
Ik was reuze benieuwd naar de tandenborstel omdat, hij over heel veel functies beschikt en er ook nog eens super fancy uitziet!
De elektronische tandenborstel beschikt over verschillende poetsstanden zoals, een stand voor gevoelige tanden, wittere tanden en reinigingsstanden die je kan toepassen op je tandvlees en tong. Voor elk wat wils dus, en zo kun je ook meteen de mondverzorging meepakken!
Er zit een timer bij die bijhoud hoe lang je op een bepaald gedeelte aan het poetsen bent en een sensor die aangeeft als je te hardhandig aan het poetsen bent, de snelheid wordt dan automatisch vertraagt. Daarnaast, zit er ook een handige etui bij zodat, je het toestel makkelijk mee kan nemen op reis.
Naast de vele functies zit er een app bij die je kan downloaden op je mobiele telefoon en verbinding met de tandenborstel kan maken doormiddel, van een Bluetooth verbinding. De app analyseert je poetsgedrag en maakt op basis daarvan een advies op persoonlijke basis zodat, eventuele valkuilen bij de volgende poetssesies voorkomen kunnen worden.
De tandenborstel geeft goede resultaten en een voldaan gevoel na elke poetsbeurt! Door de vele functies was het in het begin wel even zoeken hoe de tandenborstel in zijn werk ging maar, als je dit door hebt dan is de tandenborstel makkelijk in gebruik. Ik zou in eerste instantie niet zo heel snel zoveel geld aan een tandenborstel uitgeven maar, nu ik deze in gebruik heb gehad wil ik niet meer anders! (Alhoewel, de tandenborstel 2 jaar mee zou moeten gaan maar, als deze aan vervanging toe zou zijn dan zou ik zeker weer voor een smart tandenborstel gaan!) In ruil voor een review heb ik de tandenborstel gratis mogen testen maar, ik raad hem ondanks de hoge prijs zeker aan!

Pluspunten

• Compact
  • Veel functies
  • Strak design

Ben_J1990 02-09-2019

Indrukwekkende tandenborstel

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Dit is echt een prima elektrische tandenborstel. Er zitten verschillende standen op die precies doen waarvoor ze bedoeld zijn. Er zit een lader en een reisetui bij waarmee je ook de tandenborstel kunt opladen wanneer je op reis bent.
De zwarte kleur is heel vet in combinatie met de kleur van de ring die je zelf kan aanpassen met de Oral-B app.
By far de beste tandenborstel die ik ooit heb gehad.

Pluspunten

• Kleur
  • Poetskracht
  • Batterij

BartV 01-09-2019

Beste tandenborstel ooit!

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Deze tandenborstel ziet er erg mooi uit. Zijn zwarte kleur (ik heb de zwarte variant) geeft de tandenborstel een luxere uitstraling. Daarnaast zit er een hele mooie reisetui bij waar je de tandenborstel in op kunt laden. Op die reisetui zit ook een USB-uitgang waardoor je er ook je telefoon tegelijk mee op kunt laden. De tandenborstel wordt geleverd met één opzetborsteltje en dat had er voor mij qua prijs wel een extra mogen zijn. Verder is het enige wat eigenlijk echt ontbreekt bij deze tandenborstel een zuignap/houder voor je telefoon. Nu moet je tijdens het poetsen je telefoon vasthouden of steeds naar beneden kijken om de app te kunnen zien.

De Oral-b app op je telefoon verbind super makkelijk met je tandenborstel. Dat gaat echt veel soepeler dan sommige andere Bluetooth apparaten. Wel vind ik de Oral-b app nog wat beperkt. De app zelf werkt wel goed, maar de functionaliteiten die de app biedt zijn beperkt. Er worden weinig persoonlijk poetssuggesties gegeven en de AI is erg zwart-wit. Hij herkent slechts 6-delen van je gebit (boven en onder: kiezen links, snijtanden/voortanden, kiezen rechts). Soms herkent je tandenborstel niet het juiste gebied en geeft hij aan dat hij andere tanden poetst. Het grootste deel van de tijd klopt het overigens wel gewoon, maar het is niet foutloos. Daarnaast is de app erg streng als het om te hard drukken gaat. Als je bijvoorbeeld 2:30 poetst en 0:02 te hard drukt daalt je poetsscore (de score die je na iedere poetsbeurt krijgt) meteen met 10%. De batterijduur is daarnaast wel goed en zoals aangegeven, maar als je er twee weken mee wilt doen moet je wel echt maar 2x2 minuten per dag mee poetsen. Poets je tussen de 2-4 minuten per keer dan gaat de batterij circa een week mee zonder op te laden en dat vind ik voor een tandenborstel helemaal prima! Ik ben er blij met deze tandenborstel (ik heb hem gratis ontvangen om te testen) en raad hem dan ook zeker aan! Als de Oral-b app een update krijgt verwacht ik dat vee van bovenstaande punten opgelost zijn :)

Pluspunten

• Poetsherkenning
  • Helpt je beter poetsen

Minpunten

• Oral-b app
  • geleverd met slechts 1 opzetborstel

Cedric 31-08-2019

Luxueus apparaat met geweldige poetsresultaten!

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

De Genius X 20100S is een kwaliteitsvolle tandenborstel met veel extra features! Met reguliere goedkopere elektrische tandenborstels moest je extra veel moeite doen voor een goed poetsresultaat, denk maar aan tandplak bijvoorbeeld. Met deze tandenborstel is een goed poetsresultaat bekomen extra eenvoudig, er zit namelijk naast de 5 andere poetsstanden, een Ultra Pro Clean stand op die extra stevig poetst voor een schoon resultaat! Deze stand geeft net dat tikkeltje meer poetskracht dat andere tandenborstels ontbreken. Echt Genius! :-)
Het apparaat zelf wordt geleverd met enkele borstels, 2 oplaadkabels/houder, een reiscase met ingebouwde powerbank zodat je op een reguliere vakantie geen kabel hoeft mee te zeulen en zowel je smartphone als tandenborstel kan opladen! De batterij van de borstel gaat met 3x poetsen per dag, ook een stevige 2 weken mee!
Als je de doos opent, heb je echt het gevoel van pure luxe! Alles voelt stevig aan, en geeft dat extra premium unboxing gevoel. De handleiding kan zeker handig zijn om alle functies te ontdekken, je kan namelijk de tandenborstel via Bluetooth koppelen met de Oral-B app. Op die manier kan je tijdens het poetsen, dankzij de kunstmatige intelligentie die je poetstechniek herkent, meteen zien waar je nog extra schoon moet borstelen. Het werkt zo motiverend dat langer dan 2 minuten poetsen geen moeite is! Het is uiteraard geen noodzaak om de app te gebruiken, je kan immers gewoon later alle poetsgegevens synchroniseren met de app. De app kan ook routines met jou opstellen, om bijvoorbeeld extra te werken op witte tanden gedurende enkele dagen.
Ik poets intussen al enkele weken met deze tandenborstel, en ben echt tevreden met de resultaten! Ik zou initieel nooit een duurdere tandenborstel aangeschaft hebben, maar ik kreeg bij toeval het geluk om deze Oral-B Genius X 20100S gratis uit te testen! Dankzij deze kans ben ik in elk geval overtuigd om in de toekomst zelf opnieuw een duurdere tandenborstel aan te schaffen, gezien het toch echt wel een verschil toont met de basismodellen. De prijs kan dus wel een minpuntje genoemd worden, maar ik kan je overtuigen dat deze de aankoop meer dan waard is want dit is echt een geweldig apparaat!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Meegeleverde reiscase
  • Prachtig poetsresultaat
  • Met optionele applicatie
  • Veel poetsstanden

Robbert 26-08-2019

Tandenborstel met Bluetooth!

Geschreven voor: Oral-B Genius X 20100S zwart

Ik heb deze tandenborstel nu 2 weken in gebruik en ik mag wel zeggen, naar volle tevredenheid. Hiervoor had ik ook een elektrische tandenborstel, maar die was al een paar jaar oud en je kon merken dat de batterij minder lang mee ging. Dus tijd voor een nieuwe. Qua batterij zeker een verbetering, heb hem in 2 weken nog niet hoeven op te laden :)

Wat behalve de kleur zwart gelijk opviel aan deze Genius is de snelheid waarmee de borstel roteert. Die is duidelijk veel hoger dan van mijn oude elektrische tandenborstel. Hierdoor heb je ook het gevoel dat je gebit schoner is na de gebruikelijke 2 minuten poetsen.

De verpakking belooft veel. Er wordt geclaimd dat de borstel met kunstmatige intelligentie werkt. Dat vond ik zelf wat overdreven, je moet tenslotte nog steeds zelf poetsen, dus intelligent is het apparaat niet. Wat bedoeld wordt is dat je met een app eenvoudig kunt zien of je wel goed poetst. En dat klopt. De app van Oral B is weliswaar niet de meest gebruiksvriendelijke variant, maar doet wel wat er wordt beloofd. Met een Bluetooth verbinding is er inzicht in het gebruik. Ik vond alleen het synchroniseren van poets sessies niet altijd eenvoudig, omdat er na het synchroniseren niet automatisch een refresh gedaan wordt, dus je moet als het ware de app opnieuw opstarten om recente data te zien.

Als je de app open houdt en gaat poetsen kun je wel live zien of je niks overslaat. Dit is leuk, maar het lijkt mij zeker handig als je je kinderen leert poetsen!

De Genius komt met een aantal extras. Een mooie reis etui waarin je de borstel ook kan opladen, maar ook een normale oplader. En natuurlijk een borsteltje in de kleur zwart! Het zal nog niet meevallen deze op termijn te vervangen door een zwarte variant.

Volledigheidshalve vermeld ik nog even dat ik deze tandenborstel gratis heb gekregen om uit te testen.

Conclusie is dat deze Genius X waar voor zijn geld biedt. Het enige wat beter kan is de app, maar dat gaat vast nog wel lukken.

Pluspunten

• Lange gebruiksduur batterij
  • Hoge rotatie snelheid
  • Verschillende standen
  • Handige reis etui