PocketBook Touch HD 3 Koper

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de PocketBook Touch HD 3 Koper op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,6

h********@g******** 12-03-2024

Pocketbook is gevoelig voor schade aan beeldscherm.

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3 Koper

De Pocketbook HD 3 kwam in de testen er goed uit, dit was voor mij een reden om dit product te kopen.
Met het gebruik viel mij op dat de menustructuur onoverzichtelijk was. Ik heb verscheidene niet gebruikt, daar zij voor mij onvindbaar waren.
Na ca 7 maanden viel het scherm uit door breukschade. Standaard is het bij pocketbook en Infomatique dat de gebruiker dit heeft veroorzaakt.
De Pocketbook blijkt zeer gevoelig voor schade aan het scherm te zijn.

Minpunten

• Menustructuur
  • AAnsluiting van Micro USB ipv USB-C

misschronicallyfab 04-07-2023

Grote teleurstelling

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3 Koper

Tot mijn grote verdriet overleed mijn Sony e- reader na jaren gebruik en kwam ik tot de ontdekking dat Sony zich had teruggetrokken uit de reader business. Omdat ik niet gelinkt wilde zijn aan een winkel als Amazon en liever ook niet Bol, viel Kindle af en Kobo eigenlijk ook. Het werd een Pocketbook Touch, maar was ik eerst best tevreden. Sony werkte heel intuïtief, dus de bediening koste even wat tijd, maar binnen aantal dagen gewend. Fijn om ook met knopjes te kunnen werken + schermgrootte is niet te klein, maar ook niet onnodig groot ivm bediening. Het scherm leest erg prettig, zowel in donker (licht in scherm), overdag als in fel zonlicht.
Het overzetten van boeken gaat mijns inziens wat omslachtiger dan ik gewend was (en kabel voor reader laptop/ pc ontbreekt) en de pocketbookmail om jezelf boeken te kunnen E-mailen heeft nooit gewerkt en de "hulp" daarbij van cs ook niet.

En toen begonnen al vrij snel de issues helaas. Zodra ik meer dan de 10 testboeken op het apparaat wilde zetten - namelijk de ongelezen 340 die nog op de oude reader stonden - ging het steeds trager werken - en dat terwijl er duizenden moeten passen. Scrollen door de bibliotheek gaat al tergend langzaam en het laden van een boek ook. Was ik eenmaal aan het lezen dan ging het prima, maar ik had hem nog geen kwartaal toen de rest ook problemen ging geven: scherm lagt constant, van blz naar blz heel traag en regelmatig liep het boek vast en kon je niet meer lezen. Dan moest-ie uit via dat onhandige kleine indrukknopje op de rand onderop (itt tot andere readers gaat deze niet aan zodra je de flap van je beschermhoes opent) en weer aan. Kort daarna ging hij niet meer aan, of althans: dan gebeurde er niets en bleef scherm wit. Dat kreeg ik gefikst - nul hulp via garantie "ik had hem vast laten vallen" - maar toen was mijn bibliotheek niet meer zichtbaar. Niet op reader zelf en niet via kabel naar laptop. Na meerdere keren opladen, leeglopen, opladen (tip forum) zelf weer opgelost, maar de Pocketbook blijft onzichtbaar/onherkenbaar op mijn laptop zodat ik geen boeken meer kan toevoegen of deleten.
Dan heb ik er dus feitelijk, na het lezen van de laatste paar, geen bal meer aan! Ik lees nu maar via mijn tablet, maar lekker buiten in het zonnetje met mijn reader kan ik vergeten. En een tablet is eigenlijk ook te zwaar in bed.
Pocketbook had een uiteindelijke dikke 8 kunnen scoren omdat hij zo fijn leest en met wat gewenning is de bediening ook prima. Hij leest meerdere soorten documenten naast epub wat een pre is. Voor wie dat fijn vindt, zijn er ook veel extra's: WiFi, een boekwinkel, Bluetooth, mp3 voor muziek, optie voor luisterboeken, notities en zelfs sudoku. Maar de issues, de kwaliteit...een 4 is eigenlijk nog te hoog. Vanwege de grote kans op gebreken *binnen de garantiebepalingen/tijd zonder dat dit gehonoreerd wordt* raad ik deze e- reader absoluut niet aan. Hij was betaalbaarder dan andere populaire readers, maar hier blijkt het adagium "goedkoop is duurkoop" helaas waar te zijn.

Tenzij ik een ander goed merk kan vinden - maar volgens mij is er een Kindle/Kobo monopolie - vrees ik dat ik over moet naar de Kobo :(, want nog een Pocketbook durf ik - ook vanwege de schandelijk slechte service - niet meer.

Pluspunten

• Leesbaarheid
  • Extra's

Minpunten

• Kwaliteit
  • Service

Hans V 22-10-2022

Gebruiksonvriendelijk

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3 Koper

De eerste keer een boek kopen en op de e-reader zetten gaat in 26 (!) stappen. De tweede keer is het niet veel eenvoudiger. Een omslachtig Adobe programma bemoeit zich er mee. Het is me nog niet gelukt om d.m.v. synchroniseren, een boek op de reader te krijgen. De kortste weg is downloaden vanaf de website naar mijn p.c. en via een usb-kabel (geen USB-C) het boek op de reader zetten. Bij de KOBO van mijn vrouw druk ik op de refresh-knop en dan is het klaar.
De reader reageert langzaam. Hij loopt soms volkomen vast en komt alleen weer tot leven door een reset.
Van sommige boeken wordt de titel niet weergegeven.
Op afbeeldingen is niet goed in te zoomen. Je kan niet scrollen in de vergrootte afbeelding.
De reader is mooi om te zien. Er hoort een fraaie omslag bij, die net niet helemaal goed past. Wanneer je hem opent wordt de reader niet geactiveerd. Daarvoor moet je een klein, diepliggend knopje met een vingernagel indrukken.
Hij ligt goed in de hand. Staat een boek eenmaal op de reader dan heb je een helder en scherp beeld, zowel bij direct zonlicht als in complete duisternis. Hij hoeft niet vaak aan de lader.

Pluspunten

• mooi beeld
  • mooi om te zien
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• moeilijk om boeken er op te krijgen
  • loopt vast

J B 21-05-2021

Tegenvaller

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3 Koper

Helaas binnen een half jaar spontaan kapot. Er vielen pixels weg en het scherm reageerde niet meer.. En het artikel was niet meer te repareren. Viel buiten de garantie. Jammer want tot vorige week super blij met de accuduur, de leesbaarheid, de knoppen en hanteerbaarheid. Krijg ook geen glimlach van het antwoord dat het geen garantie zou zijn...

Pluspunten

• Accuduur
  • Overzetten boeken
  • Uiterlijk

Minpunten

• Levensduur
  • Fabricagefouten

BvH 21-03-2021

Prima ereader!

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

Bediening van de ereader is fijn (ik werk vooral met de knoppen), verlichting is heel prettig, prima ding. Alleen het mailen van boeken naar de ereader lukt niet, maar die zijn er met kabeltje vanaf de laptop zo opgezet. Na mijn ervaring voor mijn zoon dezelfde aangeschaft.

Pluspunten

• Bediening
  • Verlichting
  • Waterdicht

Minpunten

• Mailen van boeken lukt niet

nic 13-08-2020

Aan/uit knop kapot

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

fijne ereader in het gebruik maar ik heb binnen 5 maanden nu al de tweede pocketbook hd3 touch die niet meer aan gaat omdat de aan/uit knop niet meer werkt. Gelukkig nog garantie.

miskoop 17-07-2020

hmm

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

in eerste instantie heel tevreden (de 4) maar na een half boek vastloper, scherm stuk tijdens lezen. winkel zegt eigen schuld... maar even zoeken er zijn enorm veel mensen waarbij deze touch apparaten spontaan sktuk gingen... Hmm winkels weigeren garantie ivm eigen schuld, duidelijk een product fout.

Heinzy 07-03-2020

kwetsbaar

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

Al de tweede Touch HD3 die ik moet retourneren omdat het niets meer doet. Waarschijnlijk de batterij. Ik adviseer om de factuur/garantie-bewijs altijd goed te bewaren want de kans is reëel dat je het nodig hebt.

Pluspunten

• onafhankelijk van boekenverkoper

Minpunten

• kwetsbaar

Brigitte30 17-02-2020

Duidelijk scherm, maar helaas ook een mindere ervaring

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

Fijn duidelijk scherm. De optie om boeken naar je ereader te mailen, werkt wel, maar traag (uren later komen de boeken pas binnen). De knoppen op de ereader werken goed. Helaas werkt het bladeren op het scherm niet goed. Heel vaak bladert de ereader terug ipv vooruit, dit bij verschillende boeken. Heel irritant. Nu contact aan het leggen met Pocketbook. Hopelijk is er een oplossing.

BrigittevanDijk 10-08-2020

Ja is opgelost. Ik had ze gemaild en ze stuurden mij een schermindeling waaruit bleek dat als je helemaal rechts of links onderin /bovenin klikt, dat dat het vakje van terugbladeren is.
Dus de rechtse strook en de linkerstrook zijn vooruit bladeren met uitzondering van het bovenste en onderste hoekje.

Ereader-gebruiker 11-08-2020

Dank voor je reactie, het werkt inderdaad zoals je hierboven beschrijft!

Ereader-gebruiker 10-08-2020

Hoi, ik loop tegen hetzelfde aan. Is het bij jou inmiddels opgelost?

Jan 27-09-2019

Een prima e-reader met heel voor mogelijkheden.

Geschreven voor: PocketBook Touch HD 3

Een e-reader met fysieke knoppen blijkt heel erg fijn te zijn. Het is mijn derde e-reader en ik wilde niet meer afhankelijk zijn van een boekwinkel als Bol.com of Amazon. Dus het is een Pockebook HD 3 geworden. De reader werkt perfect, is niet supersnel maar dat is in het gebruik geen probleem, heeft bluetooth wat heel erg makkelijk is met luisterboeken. Ook muziek is afspeelbaar, maar daar heb ik geen e-reader voor gekocht. De menustructuur is overzichtelijk, al heb ik wel op Youtube een instructiefilm bekeken om achter alle mogelijkheden te komen. Er blijken ook spelletjes (Sodoku en kaartspelletjes) op te zitten. De reader is licht en dun de knoppen blijken heel erg prettig te zijn in het gebruik omdat je niet steeds het scherm hoeft aan te raken. De boeken zijn leesbaar in de stand portret en in landscape. Een aanrader!

Pluspunten

• Fysieke knoppen
  • Veel mogelijkheden
  • Bluetooth
  • Onafhankelijk van een webwinkel
  • Speelt luisterboeken af

Minpunten

• Niet de allersnelste