Kobo Clara HD zwart - Reviews

Touchscreen
Formaat scherm
6 inch
Kleurenscherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Clara HD zwart op Kieskeurig.nl.

5,4

J.G. 05-10-2018

Nogal complex

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik gebruik al jaren de goede oude Sony ereader, zeer tot mijn genoegen. Omdat na ca. 7 jaar intensief gebruik de accu het heeft begeven de Kobo Clara aangeschaft op basis van reviews en testresultaten.
Ik ben zeer teleurgesteld. Technisch een prima ding, maar door het ontbreken van fysieke knoppen nogal complex in de bediening en Kobo meldt zich regelmatig met aanbiedingen en aanbevelingen en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Het toestel kent veel funkties die ik op mijn oude reader nooit heb gemist en die ik liever kwijt dan rijk ben.
Jammer dat er geen basic ereader meer te koop lijkt te zijn met alleen de voor het lezen van een boek noodzakelijke functies.

Pluspunten

• Mooi beeld, goed leesbaar
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Geen fysieke knoppen
  • Ingewikkelde menustruktuur
  • Opdringerige Kobo

Klaas 17-05-2019

Heb vandaag deze ook gekocht, verder een prima e-reader, alleen wat u zegt, het opdringerige van Kobo.
Als er iemand is, die weet hoe we dat kunnen veranderen (lees: verwijderen)? Dat zou wel heel prettig zijn!

Petra 19-06-2019

Dag, het is heel simpel te verwijderen. Je gaat naar de website van kobo en daar log je in. Vervolgens ga je naar Mijn account, daar zet je data share uit. Ik heb sindsdien geen enkele reclame meer ontvangen. Succes.

Petra 19-06-2019

Even iets vergeten. Bij mijn account moet je eerst nog even doorklikken naar mijn accountinstellingen. Aan de rechterkant zie je het vervolgens staan.

Smientje 31-08-2018

Een hele fijne e-reader!. Helder scherm.

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Makkelijk te bedienen e-reader. Helder scherm. Lange batterijduur. Het lezen is een plezier met deze e-reader. Heel fijn is de automatische aanpassing van licht. Er kunnen veel boeken op, dus een koffertje mee op reis met boeken is niet meer nodig. Heel handzaam.

Peter 11-07-2018

eenvoudige bediening goede verlichting en 8 gig intern geheu

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Prijs kwaliteit verhouding is prima en eenvoudige bediening Via de ingebouwde wifi krijg je automatisch updates

Izzy 03-07-2019

Waardeloos dat je geen softe reset kan geven

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Omdat mijn Kobo Glo HD door zeer intensief gebruik niet meer opgeladen kon worden, heb ik een nieuwe e-reader gekocht. De Kobo Clara HD. Ik heb hem nu een klein maandje en hij is al 2x helemaal vast gelopen. Helaas heeft de Clara geen mogelijkheid voor een softe reset dus moet je wel overgaan tot een harde reset. Dat heeft als gevolg dat al je boeken verdwenen zijn. Die moet je er opnieuw opzetten en al je verzamelingen opnieuw aanmaken. Echt waardeloos. Deze keer lukt zelfs de harde reset niet. Ik mis mijn Glo!

Pluspunten

• Titel van het boek staat bovenaan de pagina

Minpunten

• Geen mogelijkheid softe reset
  • Loopt vaak vast

Nicole 02-09-2019

De Clara blijft in slaapstand hangen

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik zou deze Clara niet aanraden! Ik heb er eentje gekocht afgelopen april en deze blijft steeds in "slaapstand" hangen. Je kunt hem niet aan- of uitzetten, maar moet telkens teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen met een harde reset. Vervolgens doet hij 3 dagen alles goed en dan duikt het probleem weer op! Heb met Kobo gebeld, hem vervolgens teruggestuurd naar Bol.com en daar blijkt dat ze hem niet meer kunnen maken.....Krijg nu als het goed is mijn geld terug gestort en ga daarna een andere bestellen maar voor mij nooit geen clara meer....

P 07-08-2019

waardeloos apparaat

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Vandaag voor de derde keer terug geweest naar Media Markt: apparaat springt op slaapstand en is niet meer te resetten. 2 Keer een nieuwe e-reader gekregen, vandaag geld terug gevraagd. Klacht was bij Media Markt bekend: de Kobo Clara springt vaak op de slaapstand.

Pluspunten

• handig formaat

Minpunten

• waardeloze software

Teunissen 07-08-2019

Waardeloze e-reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Ik heb binnen 1 maand een kapotte e-reader. Blijft in de slaapstand staan en je ziet niet dat hij is opgeladen.Ik ga nu de Kobo Aura H2O 2de editie proberen

Pluspunten

• Goed formaat
  • Goed leesbaar

Minpunten

• Laad niet op
  • Blijft in slaapstand staan

Gerard 29-07-2019

Prettige afmeting en haarscherp scherm.

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

De Kobo Clare HD kwam al als beste prijs/kwaliteit verhouding uit alle testen, maar dat is in de praktijk ook zo. Zelf heb ik in een winkel diverse E-readers naast elkeaar bekeken en deze sprong qua helderheid ver boven de anderen uit. De afmetingen blijven in mijn optiek altijd subjectief. Zelf vind ik deze Clara HD heerlijk compact en makkelijk mee te nemen in mijn binnenzak van mijn jas of colbert. Het lettertype en grootte kan je makkelijk aan je persoonlijke wensen aanpassen. Mijn vrouw heeft de Kobo Forma gekozen die een iets groter beeldformaat heeft. De prijs is wel weer ruim 100 euro duurder, maar dat heeft zij er graag voor over voor meer de beleving van een 'nomale' bladspiegel. Beide E-readers zijn kwalitatief van een hoge standaard.

Riny Hendriks 02-07-2019

Compacte e-reader

Geschreven voor: Kobo Clara HD zwart

Compact, duidelijk leesbaar scherm, automatische aanpassing lichtsterkte.
Installatie zeer eenvoudig en snel.