De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Foscam C2M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lex1948 07-03-2020

Leuk cameraatje

Geschreven voor: Foscam C2M

Is snel en probleemloos te installeren. Jammer dat de camera niet communiceert met IFTTT. IFTTT is met name handig omdat de bewegingsmelder van de camera dan automatisch in- en uitschakelt bij respectievelijk het verlaten en binnenkomen bij je woning. Als ik had geweten dat de camera niet communiceert met IFTTT, dan had ik even verder gezocht naar een camera die dat wel kan.

Pluspunten

• Snelle installatie

Minpunten

• Geen communicatie met IFTTT

Officiële reactie van Foscam 09-03-2020

Het is mogelijk om middels IFTTT met de camera te communiceren. Hiervoor kunnen de CGI-Commando's van de camera gebruikt worden, samen met de webhook functie van IFTTT. Belangrijk hierbij is wel dat er een poortforwarding voor de camera uitgevoerd word in de modem en/of router.

Lex1948 09-03-2020

Ik werk bij veel apparaten zonder problemen met IFTTT via die IFTTT-app. Geen probleem, werkt makkelijk, maar de oplossing die nu geboden wordt, gaat me boven de pet. Waar vind ik die CGI-comando’s en hoe gaat een poortforwarding voor de camera? De geboden oplossing lijkt me allemaal nog al omslachtig, terwijl het allemaal heel simpel zou kunnen als Foscam direct kan communiceren met IFTT.

Met vriendelijke groeten,
Lex